/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Lapi 551931 2014. január 24. 20:31
Válasz erre
Sziasztok !

ilyen rajz nincsen a Boeing 737 ről ?
nagy segítség lenne !
Chrisi 551930 2014. január 24. 20:29
Válasz erre
Szia Balázs!

Köszönöm!

Pont ezt az ábrát kerestem!
Horvath_Balazs 551929 2014. január 24. 20:24
Válasz erre
Fokker 100 átalakítás Fokker 70-re
Fokker 100 átalakítás Fokker 70-re

Szóval ezt az ábrát...
Horvath_Balazs 551928 2014. január 24. 20:24
Válasz erre
Valaha a Draw Decal honlapján találtam ezt az ábrát, talán segít.
Chrisi 551923 2014. január 24. 19:25
Válasz erre
Sziasztok,

1:144-es Revell Fokker100 Fokker70 típussá történő átépítésében szeretnék némi segítséget és tanácsot kérni. Pontosan hol és hogyan vágjam ki a törzs fölösleges részeit és mire ügyeljek az átépítésnél?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
kelair74 551908 2014. január 24. 17:15
Válasz erre
Köszi ez bíztató,akkor majd csekkolgatom a honlapot.
Kislőcsös 551802 2014. január 23. 19:54
Válasz erre
Szia Laci :)

Legutóbbi infóm(két hete) Feritől,hogy a hónap végén kész a 737-800oneworld és a 737-200.
De erről Szegedi Feri pontosabb felvilágosítást tudna adni,én csak megrajzoltam a matricákat meg a gépek profilját.

Kislőcsös
kelair74 551784 2014. január 23. 18:37
Válasz erre
Szia Kislőcsös!

Ha valaki,akkor Te valószínű tudsz segíteni Malév matrica ügyben.(remélem)
Régóta várok a beígért 737-200-as matricákra 1/144-ben.Régebben már érdeklődtem a HAD-nál is és ők tavaly nyárra ígérték,hogy elkészül.Sajnos azóta is csak várom,hogy lesz,de semmi...
Tudsz valami érdemi információt adni,hogy lesz-e gyártva egyáltalán?
Köszönöm!

Laci
airchive 551772 2014. január 23. 17:20
Válasz erre
küld Tu-134 Kormőrs és Malév 1.100
küld Tu-134 Kormőrs és Malév 1.100

Sziasztok!

Sikerült hozzájutnom egy teljesen intakt Tu-134-eshez még a kelet-német
időkből. Bár mint tudjuk, ez a makett olyan amilyen, de teljesen belelkesültem,
és a régi 1/144-es matricáim alapján, némi csalásokkal ehhez erőszakoltam az
újat. Úgy döntöttem, hogy nem nyúlok az eredeti géptörzshöz, bár kb. 1 cm-rel
rövidebb a kelleténél, viszont zavart, hogy kevesebb ablak van a maketten a
kelleténél. Ezt a matricán javítottam, mint ahogy feltettem a vészkijáratokat,
rakodóajtót és egy-két finomítást. Még nem döntöttem el, hogy a Kormányőrség
gépét fogom-e megalkotni, vagy esetleg azt, ahogy a Malév repülte egy ideig,
miután átvette a Kormányőrségtől. Ezért egy matricaívre mind a két változatot
feltettem. Ha valaki érdeklődik, a részére is elő tudom állítani a matricát.
Üdv. Zsille Péter
airchive@freemail.hu
Kislőcsös 551740 2014. január 23. 13:58
Válasz erre
Szia Gabi :)
Az még nem eladó :)))
Ez is csak azért mert biztosan nem fogom már összerakni :))
Cébés 551696 2014. január 22. 23:35
Válasz erre
Szia Kislőcsös!

A Jumbo most nem,de az 1/100 MD-11 érdekel :)

üdv
Gábor
Kislőcsös 551692 2014. január 22. 22:50
Válasz erre
Sziasztok :)
Eladó sorba került a Revell 1:144-es Boeing 747-200 Cutaway Display Plane
készlete.
Képeket a készletről itt találtok
www.modellversium.de/kit/artikel.php
Ára 15.000,-
Érdeklődni emailben vagy telefonon:
kislocsos@gmail.com
06-70-4566-095
Cébés 551637 2014. január 22. 12:20
Válasz erre
A concorde is orsózott már párat.De azt nem tudom van e róla bármilyen dokumentum,felvétel.

G
Mpower 551532 2014. január 20. 23:30
Válasz erre
Biztos voltam benne, hogy itt találok olyan embert aki értelmesen tud hozzászólni a dologhoz. Köszi!
Fóka 551437 2014. január 20. 15:04
Válasz erre
Szia!
Ez elsősorban nem feltétlenül szilárdsági probléma, bár a sárkány méretének növelésével exponenciális arányban kellene erősebbre méretezni a vázszerkezetet az ilyen kihívásokhoz. Az üzemanyagrendszer kialakítása azonban még kritikusabb. Egykori repülőgépszerelői és -mérnöki tanulmányaimból úgy rémlik, hogy a műrepülni üzemszerűen képes repülőgépek üzemanyagtartályát, szivattyúit és az egész rendszert eléggé bonyolult módon lehet csak műrepülés-képessé alakítani (túlnyomás, flexibilis tartály, feltöltő, stb.). Ez egy nagy repülőgépnél feleslegesen komplikált és túl nehéz rendszereket eredményezne. Egy dugattyús repülőgépmotor esetleg még kibír pár ütemnyi üzemanyag-kimaradást, de ha egy gázturbinás sugárhajtómű vagy LGT üzemanyagellátása egy kicsit is elakad, akkor annak az eredménye pompázs (ide-oda változó irányú belső áramlás, extrém vibráció) és hajtóműleállás lesz. Egy orsózásnál (pláne ha vezetett, ami össze-vissza változó nehézségi erővel jár) ez jó eséllyel bekövetkezne nem spéci üzemanyagellátó rendszer esetében.
Azt a légörvényt, ami pedig a hátára tudna fordítani 1 utasszállítót, inkább jobb elkerülni, ezért van időjárás-radar az utasgépek fedélzetén, az szép piros színnel (mármint a modernebbek) jelzi a durva turbulenciával járó zivatarzónákat.
Fóka
Mpower 551423 2014. január 20. 14:27
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
Johnson-t a 707-essel én is megtaláltam. Alapvetően a vita azon a fake videón indult, amit egy ismerős osztott meg fészen. Az egyértelmű hogy leszállás előtt, karnyújtásnyira a földtől nem csinál orsót senki, de a kolléga hsz-én, hogy ezt nem is bírná ki egy gép szárnya, azért nem bólogattam :)
Mi a helyzet egy esetleges légörvénynél? Nekem úgy rémlik, hogy volt már rá példa, hogy tetőre fordított egy gépet, mintha az ausztrálok egyik gépe lett volna, úgy 10-15 éve kb. Nagyon nehéz elképzelnem, hogy mindennel tudnak orsózni, csak pont egy utasszállító ne bírná ki, amelyik emberek százainak az életét hordozza.
Bocs, hogy offolok.
Fóka 551389 2014. január 20. 09:49
Válasz erre
Ami bizonyos: az utasgépek üzemanyagellátó rendszerét nem úgy tervezik, hogy bírja az extrém (esetleg negatív) nehézkedési viszonyokat, a pilóták pedig valószínűleg nem kockáztatnák meg a hajtóműleállással és újraindítással járó macerát.
Johnson mester teljesítményének értékét nem csökkenti, de ő is a 707-es prototípusával tette mindezt, aminek volt 1 menekülőajtaja a pilótafülkéből közvetlenül a levegőbe, tehát fiaskó esetén elhagyhatta volna a repülőgépet - és gondolom, volt a hátán ejtőernyő.
Fóka 551388 2014. január 20. 09:41
Válasz erre
Íme egy link a híres eseményről (kép + film):
www.juniorflyer.com/posts/707-barrel-roll-1955/

Amennyire én tudom, később nemigen próbálozott ilyesmivel más, nem véletlen, hogy azóta is Tex Johnson produkciója az egyetlen, ami a köztudatban és a neten kering.
Tibcsi 551380 2014. január 20. 05:29
Válasz erre
Szia,

Tex Johnsonnak sikerült egy 707-essel a palástorsó, tehát meg lehet. Valószínűleg azt láttad a videón is. Én ugyan nem vagyok pilóta, de úgy tudom, a palástorsó semmivel sem ró nagyobb terhelést a gépre, mint a normál repülés.

A dobott orsó, az más. Abban lehet, hogy elhagyná a szárnyát... :)
Mpower 551376 2014. január 20. 00:20
Válasz erre
Urak! Régebben tudom volt itt pilóta is, hátha nem változott a helyzet. Abban szeretnék elsőkezes infót kapni, hogy meg lehet-e fordítani (orsóra gondolok) egy utasszállítót. Konkrét videót nem találtam róla, csak egyet, ami az 50-es években készült.
rittal 550475 2014. január 12. 01:09
Válasz erre
Végülis pont ekkora, úgyhogy lehetséges. Ami inkább érdekes, hogy külső védő ponyva nélkül viszik!
Sennás 550456 2014. január 11. 20:23
Válasz erre
JanDeRijk148
JanDeRijk148

Sziasztok.Ezen a teherautón milyen hajtómű lehet?Egyáltalán igazi kép-photo shop?
RR-Trent 900 ilyesmi nagy (3.9m átmérő)lehetséges ez az?
Horvath_Balazs 550453 2014. január 11. 20:09
Válasz erre
Litauszky György gyűjteményéből volt szerencsém digitalizálni egy Il-18-as szakkönyvet, ezúton is köszönöm!

https://docs.google.com/file/d/0B52Mz-AvYC1PR3VkOXpXWE1lR1E/edit
Lapi 549361 2013. december 31. 13:52
Válasz erre
Happy new year
Happy new year

Mindenkinek nagyon boldog, békés, gazda új évet kívánok !
Cébés 548368 2013. december 19. 09:40
Válasz erre
Richyke90 547957 2013. december 14. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 2014-ben tarolni fog ezzel a két nagyszerű makettel...
www.zvezda.org.ru/ www.zvezda.org.ru/
Sennás 547953 2013. december 14. 20:22
Válasz erre
Lehet régi RC modellek:)De igazad van, nálunk lehetne ilyet látni.
Sziluboy 547943 2013. december 14. 19:15
Válasz erre
Meg ott figyel hátul egy An-2 1:1-ben.
Pilatus 547899 2013. december 14. 08:46
Válasz erre
Az autók méreteit figyelembe véve inkább 1:10 körül lehetnek , de szerintem ez nem von le semmit sem az érdeméből ! Bár csak nálunk lehetne ilyet látni !
Gerasimenko 547898 2013. december 14. 08:43
Válasz erre
Sennás 547891 2013. december 13. 20:55
Válasz erre
alleyofhonor001-19
alleyofhonor001-19
alleyofhonor001-16
alleyofhonor001-16
alleyofhonor001-22
alleyofhonor001-22
alleyofhonor002-23
alleyofhonor002-23

Az Orosz kreativitás nem ismer lehetetlent.1:1 méretű állványon az 1:1 repcsik-helikopterek.2005 Nizhnevartovsk Airport!
newman 547638 2013. december 10. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó matricák:
Asencio Samara Airlines Tu-134A-3 1500Ft,
pas-decals.com/index.php/product/view/7/301
Pas-Decals UTair Tu-154M 1000Ft,
pas-decals.com/index.php/product/view/1/126

Pas-Decals AJT/Pulkovo Il-86 1500Ft
pas-decals.com/index.php/product/view/1/129
Pas-Decals Transaero Boeing 747-400 1500Ft
pas-decals.com/index.php/product/view/1/116

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Tibcsi 547485 2013. december 7. 08:18
Válasz erre
Van a fickónak 1/72-es An-124-ese is... na, az büntet! :)
Toth_Gabor 547482 2013. december 7. 08:09
Válasz erre
Tibcsi 547477 2013. december 7. 04:55
Válasz erre
tu-144
tu-144

Sziasztok,

Nem szoktam fészbúkos képeket betenni, de ezzel most kivételt teszek. 1/72-es Tu-144...

További képek itt: karopka.ru/community/user/8071/

Tibcsi
Lapi 547051 2013. december 1. 13:10
Válasz erre
Ha én is kaphatnék egyet a szkennelt változatból,
nagyon hálás lennék !

picinypg@gmail.com

köszönettel : Lapi
Lapi 547050 2013. december 1. 13:06
Válasz erre
HDP_0093
HDP_0093
Fábry7
Fábry7

Engedjétek, meg, egy megosszak egy tapasztalatot !
a papírkivágó nagyon szuper, de közel sem fedi a valóságot !

én megépítettem az 1/100 méretét, sok évvel ezelőtt...
vannak eltérések...

idén meg megkaptam az összese eredeti dokumentumot hozzá...

a maketten 15-20 centi különbségek lesznek..
nekiálltam márt az új terminálnak, tavaszra jó lenne megépíteni !

egy kép a régiről, de már biztosan láttátok !
Richyke90 546882 2013. november 29. 11:43
Válasz erre
Szia!
Érdekelne a dolog!
Elküldenéd erre a címre:
richyke90@gmail.com
Tjoe 546874 2013. november 29. 10:14
Válasz erre
Szia!

Engem érdekelne. Megköszönöm ha elküldöd. Elérésem az adatlapon.
denkmeyer 546868 2013. november 29. 07:11
Válasz erre
Szia Richyke90!

Valamikor a '80-as években kiadtak egy 1/300-as Ferihegy 2 LRI papirkivágót talán a megnyitás tiszteletére. Ha gondolod átküldöm a szkennelt változatát...

D
Richyke90 546863 2013. november 28. 20:58
Válasz erre
20131128025
20131128025
20131128028
20131128028

Sziasztok!
Egy hete azt gondoltam, nagy fába vágom a fejszém, ha egy 1:500 méretű reptér diorámát akarok összehozni. Semmi értelmes (nagy felbontású és részletes) képet nem találtam az interneten Ferihegyről még sajnos az állóhelyekről sem. A háttereket Paint-ben összevágva, Office World-ben táblázatként készítettem.
42cm hosszú, 24,5 cm a lap magassága. Így 3 külön db-ba lett kinyomtatni.
Hát ezt sikerült kihozni A3-as papírméretből, Herpa modellekkel és egy egykori LEGO bemutató vitrinből. Persze nem hiányozhatott a MALÉV sapkarózsa sem belőle.
Lapi 546446 2013. november 22. 11:07
Válasz erre
Nagyon szépek !
vackor 546413 2013. november 21. 17:39
Válasz erre
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334 01-1-kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334 01-1-kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334 02 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334 02 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 01 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 01 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 02 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 02 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 03 kicsinyített
Clipper, DC-4, Vanguard, Trident, Caravelle, Tu-334, Jumurdzsák 03 kicsinyített

Én is bemutatnám néhány új alkotásomat. A kis szőrös léptéke 1:1, illesztései kiválóak... (tulajdonképen örökbebefogadott)
Lapi 546017 2013. november 16. 15:34
Válasz erre
köszönöm !

Ja, a méretarányt elfelejtettem : 1/50
makettes 546016 2013. november 16. 15:24
Válasz erre
Hajrá Lapi!
Csak így tovább!:)
Lapi 546015 2013. november 16. 15:22
Válasz erre
Tu-154 nagy
Tu-154 nagy

Hosszú - hosszú évek után úgy döntöttem, méretarányt váltok..
A profil ugyanaz marad, Malév utasgépek ...

egy kis ízelítő !
Fóka 545463 2013. november 8. 22:14
Válasz erre
Globemaster_1
Globemaster_1
Globemaster_2
Globemaster_2
Globemaster_3
Globemaster_3
Globemaster_4
Globemaster_4
Globemaster_5
Globemaster_5

Sziasztok!

Csináltam megint valamit, ami csak egy alternatív dimenzióban létezik.

A Bolyai versenyen egy hirtelen ötlettől vezérelve megvásároltam az ukrán Roden cég 1:144-es C-124 Globemaster katonai szállítórepülőgépét. Ez a behemót, de szerintem gyönyörű repülőgép azonban csak egy gyorsan elvetélt ötlet szintjén létezett polgári verzióban, az én profilomba viszont a katonai típusok nem férnek bele. Ezért egy fantázia-festést gyártottam hozzá, így készült el ez a "lehetett volna akár ilyen is" kategóriájú utasszállító.

A makett építésével nem voltak gondok. Az elemek kidolgozása közepes, de sorjázás után szépen illeszkednek. Tömíteni sem kellett az átlagost meghaladó mennyiségben.

A Trans Global Airlines légitársaság fiktív, az Airport! filmparódiában szerepelt. A festésminta saját design. A képeken látszik, hogy ha ez a polgári C-124-es megvalósult volna, akkor minden bizonnyal háromszintes lett volna, mert a két felső fedélzet alatt, ott, ahol a valódi változatban egy hatalmas lenyíló rakodóajtó van, nagyszerű helye lett volna egy kisebb kabinnak - pl. bárhelyiségnek. Mekkora élvezet lehetett volna egy exkluzív kialakítású bárban a négy hatalmas, 28 (!) hengeres PW R-4360-as motor közvetlen közelében, a fülsüketítő dübörgés közepette relaxálni :-)

Ha ez a behemót utasszállító tényleg megvalósult volna, akkor eltörpültek volna mellette a korszak többi óriásai, a Constellation meg a Stratocruiser, ld. a 4. képet. Sőt, dimenzióiban a Super Guppy méreteit is megközelíti - ld. az 5. képet.

Fóka
Lapi 544825 2013. október 29. 22:51
Válasz erre
Csodálom, hogy nem ismertek...
de nem lövöm le a poént !
domidani 544703 2013. október 28. 19:37
Válasz erre
Üdv!

Tudom, hülye kérdés de azé hátha! Nekem meg van ez a NDKs Tu-154 es és ezt újítgatom fel, és a vízszintes vezérsík kéne! És se hol nem találok senkinél az nincs véletlenül?:D Vagy ugyanilyen NDKs 1/100 TU-134-eshez matrica, ugyanígy Aeroflot kéne ahoz is de azt se találok:D
Horvath_Balazs 544698 2013. október 28. 18:25
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.