/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
komppeter 540570 2013. augusztus 26. 11:42
Válasz erre
Ha kamazról 1/72-ben van szó, akkor érdemes számításba venni az Amercom kiadványát is 1600 magyar ft-ért...
www.mini-koleso.ru/product/7705/
Nekem van és meglepően jó, átalakításra is..
Érdemes még az Uraljukat, és a zil 131-est is csekkolni(ez utóbbi most van az újságosoknál)
Sennás 540567 2013. augusztus 26. 09:56
Válasz erre
kamaz-6350-02
kamaz-6350-02
kamaz-6350-07
kamaz-6350-07
044_sm
044_sm
176_sm
176_sm
085_sm
085_sm
DAKARKAMAZ8X8_00000_old_cropped.jpga6dda2c8-5d98-434b-9f35-c318f0bed5d8Large
DAKARKAMAZ8X8_00000_old_cropped.jpga6dda2c8-5d98-434b-9f35-c318f0bed5d8Large
8_00000.jpgb17403a7-c50f-486c-8fc2-85aa517daeabLarge
8_00000.jpgb17403a7-c50f-486c-8fc2-85aa517daeabLarge
0_a0380_42b4664_XXL
0_a0380_42b4664_XXL
0_752d1_13f6cc4c_XL
0_752d1_13f6cc4c_XL
d021366e068b
d021366e068b
Névtelen
Névtelen

Ezt még sose láttam.K..va szép,igaz letalpalva kicsit otromba az a 4 "pókláb".Ez vajon 155mm?A többi kép meg csak úgy.Imádom azt a verdát.
juge75 540548 2013. augusztus 26. 04:35
Válasz erre
Egyetértek, meg közel 20 ezer egy.
Freddy 540541 2013. augusztus 25. 23:01
Válasz erre
Tudom, de ezek sajnos kb feleakkorák, mint amekkora nekem kellene ;)
Sennás 540524 2013. augusztus 25. 20:22
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

1:72 már vannak Kamazok szépek és szép az áruk is!
Törzsbusz 540354 2013. augusztus 24. 00:22
Válasz erre
Juge barátom,
köszönöm a viszonylag részletes szakmai tájékoztatást, legalább most már tudom,mi hogyan készül! :-D
Freddy 540349 2013. augusztus 23. 21:42
Válasz erre
5 vagy 6 makettel is megjártam ezt a kört, úgyhogy óvatos vagyok:) Vagy nem is kínai, hanem pl a Roden.
Ezeket a 8*8-as kamazokat úgy tudom, Mustang-nak hívják.
Sennás 540346 2013. augusztus 23. 21:26
Válasz erre
1280181_50406_26april_22_copyO
1280181_50406_26april_22_copyO
1008dp_02+dakar_rally_kamaz_dakar_t4_race+air_time
1008dp_02+dakar_rally_kamaz_dakar_t4_race+air_time
R-166.4
R-166.4
y4OEn
y4OEn
0_9a3ad_b21d462b_-2-XL
0_9a3ad_b21d462b_-2-XL
ntXa4
ntXa4

Szia.Mondanám így legyen majd ötösöd is:) remélhetőleg tényleg rápezsegnek majd.Jó járgány és tényleg világszerte ismert.Teljes flottát tudnék építeni belőle.Az utolsó 3ról nem igazán tudom pontosan milyet típus.
juge75 540345 2013. augusztus 23. 21:24
Válasz erre
Valóban szép makett. Rengeteg munka, mire a 3D rajz elkészül (önthető bontásban), a nyomtatása a mesterdaraboknak, azok utó kezelése, széria öntése megfelelő minőségben (ami kis szériában történik), nem olcsó. A nagy gyártók fröcsi mintája is ugyanígy készül, de ott negatívban egyből a szerszám. Viszont hatalmas szériában, polisztirolból készül a készlet.
Törzsbusz 540338 2013. augusztus 23. 20:19
Válasz erre
Nézegettem a neten a Kamazt. Úgy láttam 3D-s mester az alap, nem tűnik csúnyának. Számomra kuriózumnak tűnik, többek között mert volt nálunk is. Szerintem mostanában nem fogják fröccsiben kiadni.
Freddy 540327 2013. augusztus 23. 19:30
Válasz erre
Én tervezem beszerezni, csak ha megvenném, azonnal kiadná valamelyik kínai 5000-ért műanyagból.
Sennás 540159 2013. augusztus 21. 17:19
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Sziasztok.Ez a cucc menyire új?Látta már valaki megépítve?175 dolcsi nem kevés:)Remélhetőleg tökéletes!
uazos 539468 2013. augusztus 11. 15:27
Válasz erre
Hát ez akkor elég nagy baromság, akkor ezek után már a csmz-ket a Tátrák,Manok,Rábák fogják cipelni. A P50-eket tudom hogy a Tátrák húzgálják,de ezen most meglepődtem, ezek szerint akkor a felújított Krazok közül amik pont húzgálásra lett kijavítva felesleges volt. Nemsokára akkor a BMK 130/csónakokat vontató zil-ekbe is belekötnek...
Melyik laktanya a tiétek? ha szabad tudni.
TPilu 539452 2013. augusztus 11. 12:30
Válasz erre
URAL-ra soha nem kérek útvonal engedélyt. Nem is szólt érte még senki. A többi meg...
TPilu 539451 2013. augusztus 11. 12:26
Válasz erre
Úgy van. Ha tele pecsételik a forgalmit, az újat a közlekedési hatóság átméretezett vontathatósággal adja ki. Itt nem a CSMZ-vel van a baj, hanem a vontatóval. A CSMZ-t meg a P50N-et húzkodják Tátrákkal. Nálunk viszont van több mint 30 pótkocsi, amiből csak három 12 tonna alatti. :)
uazos 539418 2013. augusztus 10. 16:35
Válasz erre
Félreértés ne essék, de én ezt a "Ha betelik a Krazok forgalmija" úgy értettem,hogy a műszakin adott pecséttel telik be! De mostmár értem mire írtad, szerintem meg lesz ez a csmz-s dolog oldva, ha variálnak is rajta akkor már a P50-eseken is fognak. (gondolom én!)
Törzsbusz 539417 2013. augusztus 10. 16:30
Válasz erre
Hogyan tegyük használhatatlanná saját magunkat, hogyan fegyverezzük le magunkat ellenség nélkül. Ekkora fa@-ságot. Mint az a a barom aki kínjában túlméretesre szabta a jogszabályban az URAL-t. Nincs normális véleményem. Mi visz majd mit árvízre akár? - barmok - annak a házát vigye a a víz aki aláírta, hogyí a térségébe egy PTSZ -se menjen. Á nem mondok semmit.
TPilu 539400 2013. augusztus 10. 13:38
Válasz erre
Nem, egy-egy Krazom és Csmz-m most is van nálatok felújításon. A helyzet az, hogy a forgalmi cserés Krazok, az új forgalmi szerint, nem húzhatnak, csak 10 tonna körül.
Jimbow 539130 2013. augusztus 7. 10:45
Válasz erre
Feladom :) , szóval a Magyar Honvédség Referenciafotók Facebook oldalán van egy kis ízelítő.
Jimbow 539129 2013. augusztus 7. 10:44
Válasz erre
Jimbow 539128 2013. augusztus 7. 10:42
Válasz erre
Sziasztok!

A szárazföldi felhozatal a "szokásos" volt, a gyerekek engem csak azért nem zavartak, mert a legtöbb vasról van már elég fotóm :)
De azért akadt pár érdekesség, a páncélozott Rábák, a felújított Gvozgyika, stb. Én ezeket fotóztam, a többi kép idővel felkerül a weboldalra:
https://www.facebook.com/media/set/
Üdv!
uazos 539120 2013. augusztus 6. 22:43
Válasz erre
"Még egy-két év max" Miből gondolod? Akkor 2-3 év múlva teljesen kihal a seregből a Csmz tréler és a Kraz család? Hmm...
páncélos 539073 2013. augusztus 6. 08:21
Válasz erre
11-kor? Nem csodálom. A legszerencsésebb az, amikor hölgyek is vannak a társaságban, akiket csak a levegőben repkedő gépek érdekelnek. Azok letáboroznak a pálya mellett, a többiek meg mehetnek vasakat fotózni, és amikor már elviselhetetlen a tömeg a vasakon, akkor visszatérve nem mások fején keresztül lehet fotózni a pályán guruló gépeket.
lucky 539035 2013. augusztus 5. 17:05
Válasz erre
Nekem most kifejezetten jól jött a készülő PTSz-M -hez az, h időben ott voltam..
Kojak75 539018 2013. augusztus 5. 13:21
Válasz erre
Sziasztok!

11-re értünk be esély sem volt letakarítani a gyerkőcöket a vasakról.
Fényképezőt nem is vittem.Kb annyit értek hozzá:hol kell ezt megnyomni?
Próbálok keresni képet az arhívumomból a tatai nyiltnapról,és belinkelni a t55-ös topicba!

Üdv kojak!
Freddy 539017 2013. augusztus 5. 11:45
Válasz erre
Én is nagy hangsúlyt fektettem a szárazföldi cuccokra, igyekeztem mindent lefotózni, vagy 400 képet csináltam. De emellett néztem az eget meg a repülőket is, a Gripenek, meg a Szu-27-esek nagyon jók voltak. Azt sajnálom, hogy a megnyitott repülőkbe nem tudtam belenézni, mert azoknál tényleg nagy sor volt, de ez kb olyan, mint a Louvre vagy a British Museum, hogy ha mindent normálisan meg akar nézni az ember, akkor egy hétig kell ott lenni.
Persze, a szárazföldi technikánál sok gyerek volt, de igazából csak a páncélosokon és a lánctalpasokon, volt egy csomó MAN, Rába (páncélozott is, amibe bele is lehetett bújni!), Wolf, azokat jól lehetett fényképezni.
páncélos 539012 2013. augusztus 5. 11:10
Válasz erre
Igazság szerint, reggel kapunyitásra oda kell menni, és rögtön a harcjárművek felé venni az irányt. Az első fél órában nyugodtan körbe lehet fotózni mindent. Utána marad idő a repülőkre is. Remélem pár képet "csak úgy mutatóban" belinkelsz?
Kojak75 539011 2013. augusztus 5. 10:59
Válasz erre
Szia Freddy!

Szárazföldi szemmel mentem ki, nem is nagyon volt időm az égre nézni.
Maximálisan elégedett vagyok a felhozatallal!
T 72-esből hozhattak volna még egyet mindig ott volt a legtöbb érdeklődő!

Üdv kojak!
Freddy 539000 2013. augusztus 4. 22:53
Válasz erre
Pont a fele volt látható, T-72-es, 2Sz1 és D20 is volt :)
+68 éve az első repülőnap, ahol volt Nimród :)
Kojak75 538940 2013. augusztus 4. 12:43
Válasz erre
Hála Istennek feleslegesen károgtam!
Üdv kojak!
Kojak75 538840 2013. augusztus 2. 20:11
Válasz erre
Szia Páncélos!

Én még az AV előtt lehettem.
T-72m1 T-55Am Mtlbu Bmp1 Gvozdika, D-20
idén a fele sem várható sajnos!

Nem is tudtam fényképezni csak a lövegcsövet meg egy rakás gyerkőcöt!
Üdv kojak!
TPilu 538826 2013. augusztus 2. 16:50
Válasz erre
Nem sokáig láthattok már ilyen szerelvényeket. Ha betellik a KrAZ-ok forgalmija, akkor a csimpit már üresen sem vontathatják. Még egy-két év max.
páncélos 538808 2013. augusztus 2. 07:59
Válasz erre
Akkor volt kint először a T-72AV, nem? Sajnálom, hogy a digitális fényképezőgépek nem jöttek 10-évvel korábban divatba (most sok-sok digitális képem lehetne azon technikákról, amik az óta darabjaikra lettek vágva). Levettem a lencsevédőt, a kis Zenit fényképezőgépemről, letettem a 72-es első üa. tartályára, és kattintottam kettőt, majd visszatérve már meg is lovasították a lencsevédő kupakomat.
Kojak75 538775 2013. augusztus 1. 19:20
Válasz erre
Szia Páncélos!
Én még akkor és csak egyszer voltam!
Először láttam élőben tankot,felejthetetlen volt!
Itt voltak az amerikaiak is egy üzemanyagszállítóval meg egy bradley-vel.

Üdv kojak!
páncélos 538741 2013. augusztus 1. 15:01
Válasz erre
Azért azok a repülőnapok jobbak voltak, amikor még T-55, T-55AM, BMP, 2Sz1, Sa-4 komplexum...stb. volt kiállítva, és a magyar MiG-21/23/29-esek repkedtek az ember feje felett.
PETI 538733 2013. augusztus 1. 13:12
Válasz erre
Nekem is jót tett! Feldobta az utamat eléggé. :)
Kojak75 538730 2013. augusztus 1. 12:52
Válasz erre
Nekem már ezért megéri!

Üdv kojak!
juge75 538719 2013. augusztus 1. 09:39
Válasz erre
Már kiveséztük 1x, mindkét oldalon döntött a fülke, a makett hibás.
PETI 538716 2013. augusztus 1. 09:16
Válasz erre
1
1

Sziasztok!

Tegnap Kecskemét felé menet találkoztam ezzel a szépséggel! Ők is mennek már a hétvégére.

Ezúton is köszönet a győri fiúknak a fotózás megoldásáért! :):):)

Üdv
Sanjurjo 536071 2013. június 20. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!

Szemezek az ebay-en egy ARII Scud B 1/48-as rakéta inditóval. Több kérdésem is lenne. Az első volt-e már valakinek szerencséje ehhez a kithez? A makett a magyarországon is használt Maz 543-as alváz-e, egyszerűbben fogalmazva lehetne-e egy "taplocai nagy rakétát" építeni belőle?

A következő sorok lehet hogy nagy baromságok, de kérlek segítsetek!

Ami a legtöbb kételyt okozza bennem az, hogy a maketten baloldalon van a döntött szélvédős fülke, ebből azt gondolom, hogy balkormányos a Maz 543-mas, ami természetes lenne, és a legtöbb külföldi Maz 543 scud ilyen a neten talált képek szerint, de! Egy fotón amin az MN Maz 543-masa van, szerintem az utolsó 1985-ös díszemlén a döntött szélvédős fülke jobb oldalon van vajon a kormánya is? Ez nem látszik a képen (peresze lehet csak fordítva hívták elő a fotót). Aztán hogy még inkább össze legyek zavarva, a Kecelen kiállított Maz 543-masnak bal oldalon van a döntött szélvédős fülkéje, és ott egyértelműen látszik a kormány is, ez meg is felelne az ARII makett elrendezésenek. Most akkor én jól láttom, és gondolom, hogy a Maz 543 scud rakéta inditóból volt jobb és bal kormányos is, és ami a legszebb a Magyar Néphadsereg talán kilenc (javítsatok ki, ha nem pontos a szám) Maz 543-asából ilyen is olyan is, vagy csak halucinálok.

U.i.: Régebben valaki itt a makettinfón is hírdetett egy ARII Scud B, ha még megvan megvenném, mert az E-bay-en hírdetett 5000 forintért nem dárga, de a 6000 forintos postával az Usa-ból már igen. A dragon 1/35-öse nem érdekel, mert az nekem már túl nagy.
Törzsbusz 534762 2013. június 1. 11:34
Válasz erre
AM reklám kicsi
AM reklám kicsi

Üdv a Tisztelt társaknak!

Jön a könyv! Autómúzeum könyvek! Sajnos ennyit csúszott,nem rajtunk múlott. Ha itt rendeli 3950 Ft! (+postaköltség) 127 oldal, teljes történet, 286 db. fotó és ábra,exkluzív, kemény fedeles.
Rendelés: magyarhaditechnika@mailbox.hu

Kérlek, terjesszétek az információt!KÖSZÖNÖM!
uazos 534755 2013. június 1. 10:39
Válasz erre
Munka végén csináltam,így nem tudtam megkérdezni senkit,hogy nyissa ki egy pillantásra.
TPilu 534753 2013. június 1. 10:14
Válasz erre
Ha ott dolgozol, akkor a munkatársak közül valaki jó eséllyel meg is tudja mondani, mi ez.
uazos 534732 2013. május 31. 19:08
Válasz erre
Tudom,hogy a gépgyárban készült a kép mivel jómagam fényképeztem. Köszönöm, azért kérdeztem mert első ránézésre elég hosszúnak tűnt de akkor jól gondoltam,hogy a 66-osé lesz.
Törzsbusz 534722 2013. május 31. 14:59
Válasz erre
Ez a CURRUS-ban készült Gödöllőn. Gaz-66 felépítménye és hírkp.
sárkányos 534718 2013. május 31. 13:59
Válasz erre
Szevasz uazos. Pápán pl műhelykocsi!
páncélos 534712 2013. május 31. 12:15
Válasz erre
uazos 534709 2013. május 31. 11:52
Válasz erre
Kép320
Kép320

Üdv. Emberek ez milyen fajta felépítmény? Gaz66-on voltak ilyenek ha jól emlékszem,a kerékjárati ív megvolt hagyva 1 keréknek. Talán híradós?
TPilu 534411 2013. május 27. 17:09
Válasz erre
slypi 534402 2013. május 27. 15:53
Válasz erre
motor1
motor1
motor2
motor2

Üdv!
Nem tudja véletlenül valaki milyen járműben használták ezt a motort? (A fotók Kecelen készültek)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.