<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zs180 | Adatlap | 553584 | 2014. február 10. 21:42 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553518 | 2014. február 10. 00:07 | ||||||||||||||||||||||||||||
Úgy látom Móváron szép látnivalók lesznek. Csak így tovább uraim! Én ma az alapot készítettem el. Egy laza óra munka volt. Tulajdonképp csak el kellett kenni vékonyan és egy kiskanállal kialakítani a hullámokat. Az utolsó képen az alap mellé tettem a próbadarabot is, ami már megszáradt. Remélem az alap is hasonló színűre fog száradni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553517 | 2014. február 9. 23:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Attila! Igen. Az a drótdarab, a helikopter üzemanyagtöltő csövét szimbolizálja. Majd még méretre fogom vágni, mert a hossza attól is függ, hogy a taton hova teszem majd a helikoptert. Egyébként ez a hajó nem a Wisconsin lesz, hanem a Missouri. Erősen remélem, hogy Móvárig be tudom fejezni. Ma megcsináltam hozzá az alapot. A képeket lásd fentebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553507 | 2014. február 9. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Akkor most én is felfedem kártyáimat... Gyakorlatilag sikerült befejeznem a Warspite hajótestét. Talán a legtöbb időt a koszolás, panellezés stb jelentette. Igyekeztem nem túlzásba vinni a dolgot. Azért volt néhány kis nyalánkság is pl a kazamaták előtti boomfa, ami egy csodálatosan megmunkált réz pálcika. A kazamaták ágyúi kifordíthatóra vannak elkészítve. A leglátványosabb azonban a taton lévő 'sternwalk'. Eddig azt kell, hogy mondjam a feljavítóról, hogy "nomen est omen", vagyis a név a végzete, ugyanis a Pontos feljavító tényleg pontos és élvezet vele dolgozni - hála Istennek. Most jön a hajó főfedélzete. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553469 | 2014. február 9. 15:50 | ||||||||||||||||||||||||||||
Itt tartok most: kész van a törzs oldala - elég sovány eredmény több mint egy hónap után, de az előzmények ismeretében nem csoda. A 010b számú képhez magyarázat: 1. Alapozóból kialakított lemezelés - nem hiszem, hogy nagyon látszani fog -, újragyártott orrtőke 2. WEM létra darabolásával előállított kapaszkodósor - ez meg a képen nem látszik 3. Flyhawk kikötőbak 4. 5. 6. 7. különféle ablakkeretek - Artist Hobby, Flyhawk, kicsi, nagy, "eresszel" és anélkül 8. Az oldalpáncél illesztését fedő szalagot is megpróbáltam kialakítani alapozóból 9. Ismeretlen rendeltetésű mélyedés - kivájtam 10.Kapaszkodó a kazamatáknál (Lion Roar) 11.Létra (WEM) P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553466 | 2014. február 9. 15:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553418 | 2014. február 9. 08:48 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sebi! Köszi! Az utolsó képen amit feltettél a Wisconsinról ("c" jelű), a vezeték valójában üzemanyag feltöltésre hivatott? Ebben a kihúzott pozícióban marad? A hajó lassan készen lesz úgy látom! brumi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553414 | 2014. február 9. 01:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Látom peregnek az események. Brumi_na! Azt kell mondjam, hogy na_igen :) szép lesz a Tone. Gyuri! Erre szokták mondani, hogy ez a méreg, nem a cián. Azért jó hallani, hogy sikerült újrázni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553410 | 2014. február 8. 23:17 | ||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na! A sima pillanatragasztó tényleg merev és hajlamos egy idő után elengedni ott, ahol a legvékonyabb a ragasztás. Ezért érdemes a Loctite Power Flex Gel nevű pillanatragasztó gélt használni. Ez szerintem sokkal jobban tart és sokkal előbb is szárad, mint a sima ragasztó. Ezzel még nem jártam úgy, hogy elengedte volna valahol. | |||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553404 | 2014. február 8. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi Az előző hozzászólásban írtam a készletről. Az elvékonyítás folyamatban van, jogos a felvetés. Sokol Volt benne fizikai fájdalom nekem is, de a végeredmény kárpótol... :) Én magam vagyok a sablon (készülék). Szerencsére a kezem nem remeg, ill. viszonylag sokáig tudom egészen mozdulatlanul tartani különféle kitámasztásokkal. A szemem is hasonlóan jól funkcionál. tamás78 Gondolom egy partraszállási akció lesz bemutatva a hajóval. Én tervezek egy ilyen izgalmas diorámát megépíteni egyszer, de ehhez sem a hajó sem a szárazföldi egységek nincsenek még kiválasztva, csak maga a terv van meg. Batka A tipp helyes volt, sőt a közös rendelésben volt a kiegészítő annak idején. Gyuri A hajód kálváriája nem semmi történet... csodálom a kitartásod, én szerintem félretettem volna. Az ilyen drasztikus eseményeket nehezen viselném. Elismerésem. brumi | |||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553400 | 2014. február 8. 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Először is mindenkinek köszönöm az elismerő szavakat, igyekszem kihozni magamból mindent. Igen, a készlet egy új szerszámos Fujimi. Jó alap, a - remélem - jó végeredményhez. Viszonylag pontos is, és megfelelően részletezett (néhol mondjuk nehéz leszedegetni a nem kívánatos felületi kialakításokat, hogy helyet kapjanak a feljavítottak). A készlethez valóban a Flyhawk Super Detail készletét használom és ehhez még pluszban egy szintén Flyhawk perforált lemezt illetve egy perforált gussets-et is mellédobtam. Ezekből a nagy feljavítóban nincs, így kiegészítettem a kiegészítőt... :) Ja és az ablakok is egy külön készlet. Ez a kombináció szerintem ígéretes! És tényleg jó dolgozni ezekkel a nagy kiegészítő csomagokkal, sok minden van bennük. A mai tevékenységem egy része abból állt, hogy egy újabban beszerzett fotó alapján a felépítményben ki kellett vágnom alátámasztó állványzatot, majd a helyes pozícióba ragasztani. Természetesen mivel én a festés előtt készre ragasztok mindent, ezért temérdek bizgentyű, korlát, kitüremkedés közül kellett apránként és óvatosan kivágni a meglévőt, majd ugyanazt visszaépíteni (előtte letakarítani a korábbi ragasztónyomokat), de már jól. Ezt majd lefotózom, mert érdekes történet volt. Amúgy a munkálatban amit végzek a titok, hogy nincs titok. Én is agyvérzést kapok sokszor, de megtanultam mozdulatlanul kihordani. :) Főleg amikor 1 csipesz a kezemben, 1 a számban és pozicionálok, plusz a másik kezemben meg egy fecskendővel aminek tű van a végén és ezzel ragasztok... Miután a szám foglalt, ezért max. sziszegni tudok. De azt eléggé mérgesen szoktam. Tudom, vannak ilyen állványos, csipeszes szuperkészülékek aminek még nagyítója is van. Hát nekem nem kell, én így érzem jól magam. Nagyítóra nincs szükségem, szabad szemmel tökéletesen látom a részleteket. Amúgy pont a napokban néztem, hogy igencsak el vagyok maradva eszköz tekintetében szerintem. Van 2 szikém, 2 csipeszem amiből az egyik, hát szegény látott már jobb napokat, 1 pillanatragasztóm (jelenleg szinte mindent ezzel ragasztok). Ja és egy körömvágó olló, ami viszont jó minőségű. A fotómaratásokat előhajlítom, ha íves kell, pl. a szike hengeres nyelén, majd a csipesszel apránként haladva pontosítom az ívet, régebben bénáztam sokat, így jópár helyen az ívbe élet hajlítottam, de idővel már egyre kevesebb az ilyen. Sokat száraz próbázok. Amúgy a versenyeken is amikor a pontozólapokat sikerült megnéznem, soha nem az építéssel voltak a problémák, hanem a festéssel. Ha az elem összetettebb, vagy bonyolult, akkor mint a ponthegesztésnél, szakaszonként pöttyökben ragasztok, kivárom amíg stabilan fogja az a kevés is (a jó minőségű pill. ragasztó vékony rétegben kis felületen is elég gyorsan megköt). Ha már meghúzott mondjuk 15 perc múlva tűvel befuttatom az egész él mentén az újabb adag ragasztót. Aztán köthet együtt. Fontos, hogy a kötési időket ki kell várni. Az egyedüli baj, és ezt nem szeretem benne, hogy a pill. ragasztó anyaga kötés után rideg, így hajlamos elpattanni ha sokat dolgozik az ember még az alkatrészen. brumi | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553381 | 2014. február 8. 17:55 | ||||||||||||||||||||||||||||
Most látom csak, hogy a képek (nem az, ami az orról készült) részben a megsemmisült állapotot mutatják - nem baj, a mostani is majdnem ilyen, csak kicsit szebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553379 | 2014. február 8. 17:53 | ||||||||||||||||||||||||||||
A 015-ös számú képen látható, mit tettem ekkor: két injekcióstű-darabbal és egy hajlított húzott szállal merevítve pillanatragasztó géllel pótoltam a hiányzó orr-részt, majd csiszolás-szórógittelés váltakozott egy egész (hétvégi) délutánon át. Végül jó lett. A 008-as számú kép megmutatja, hogy ismét elértem oda, ahol két hete tartottam (sőt most már ezen kívül is fent van pár apróság). A két utolsó képen látszik, hogy befúrtam és feketére festettem az ablakok helyét és ezután ragasztottam fel a maratott oldallemezt. Most már bele kell húznom: holnap gyakorlatilag ki sem mozdulok és csak építeni fogok (legalábbis ez a terv). Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553376 | 2014. február 8. 17:46 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Jó ideje nem jelentkeztem, aminek az okára mindjárt rátérek. Örömmel látom, hogy szép munkák készülnek. Tomi Thüringen-je és kutyaeb Mirazh-ja különösen tetszik. Brumi, egy ilyen dögös készlet csodát tesz a makettel, ugye? Igazán pontosan és szépen applikálod a maratásokat, gratulálok! Ami engem illet, kissé megbicsaklott a projekt: két hete, mikor, félve, hogy később már túl sérülékeny lesz a hajó az efféle igazításokhoz, meghatároztam a helyét a végleges talapzaton és kifúrtam azon a tartócsavarok lyukait. Mikor a hajótestet próbáltam felcsavarozni rá, hogy lássam, jól illeszkedik-e, a kisebb átmérőjű lyukba csavarozott facsavar, ahelyett, hogy fúrt volna magának szélesebb menetet a műgyantába, megrepesztette a hajótestet, ami végül az orr-rész letöréséhez vezetett. Nem voltam boldog... Ki kellett dobnom a törzset! Nem lehetett volna szépen megjavítani. 15 percen belül elment a rendelés a WEM-hez egy újabb makettre és feljavítóra és 12 órán belül kezemben volt a Göbl Gergő által nagylelkűen rendelkezésemre bocsátott másik törzs, amin elölről kezdhettem a munkát. Mikor erre is ráfújtam a szórógitt rétegeket ennek is sikerült lekoccolni az orrát, letörve az alsó csücsköt. Folyt. köv. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 553370 | 2014. február 8. 16:47 | ||||||||||||||||||||||||||||
Brumi, ez kegyetlen! Már eddig is levert a víz az irigységtől folyamatosan a munkáidat szemlélve, de a tone08-as képen mutatott "szigetcsoport" már tényleg fizikai fájdalmat okoz. Hogyan lehet ilyen szép ívesre meghajlítani ekkora méretben? Valami ideiglenes sablon tartotta az emelvényt míg megkötött a ragasztó? Üdv! Miklós | |||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 553369 | 2014. február 8. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha jól tippelek akkor Fujimi 1/700-as IJN Tone és a Flyhawk maratás a két készlet! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553366 | 2014. február 8. 15:59 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553325 | 2014. február 8. 08:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Gyönyörű kis készlettel dolgozol, nagyon tetszik. Ki gyártja ezt? Te pedig nagyon szépen tudod kezelni a maratást. Minden kifogástalan. Egy aprócska észrevétel: a kinyitott ajtók kivágásánál érdemes elvékonyítani a műanyagot, belűlről pl szikével körbe faragni, hogy a nyitott ajtónál ne lehessen látni az anyag vastagságát. A valóságban ezek a felépítmények vékony lemezből készültek. A festésnél majd nagyon ügyelj arra, hogy minden ilyen szép vékony maradjon, a festék ne nagyon vastagítsa meg. Nagyon szép lesz! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553320 | 2014. február 8. 00:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553315 | 2014. február 7. 21:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553313 | 2014. február 7. 21:17 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az ilyen nekem mind agyrém. Hogy lehet ezt kivitelezni? Ezért építek én böszme nagy dögöket. Sosem készülnek el, de legalább mikroszkóp nélkül is látom, mit csinálok. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553312 | 2014. február 7. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a jelenleg épülő Tone-ról. A méretek érzékeltetése okán egy 10Ft-os érmére helyeztem pár egységet. Az építést élvezem, és amennyire tudok haladok. Természetesen nem szeretném feláldozni a hajót a kapkodás oltárán, de megcsillant a remény, hogy esetleg egy tavaszi versenyre eljussak vele. Nem lenne rossz. Üdv: brumi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552781 | 2014. február 1. 21:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! Látom jól haladsz az építéssel. Egyenlőre én is csak egy kicsit haladtam ma. | |||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 552685 | 2014. január 31. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kicsit haladtam a Thüringennel. A középső felépítményre felkerültek a szellőzők terelő lemezei ( 40 db). Elkészült a három kémény, viszont a kör keresztmetszetűeknél X alakúra készítettem a füstterelőket. Végül a felépítmények láthatók már lefestve. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552262 | 2014. január 27. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||||
WOW! "Két dózis egy helyen!" Készül az 5. hordozó divízió. Nagyon szép készletek, nekem csak egy bajom van, hogy pofátlanul kevés repcsit adnak hozzájuk, a kiegészítő meg rohadt drága. | |||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552249 | 2014. január 27. 18:06 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Most néztem,hogy rossz hejre raktam fel,bocsi. Ha valakit zavarna nyugodta törölje az admin. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552247 | 2014. január 27. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552201 | 2014. január 26. 22:46 | ||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552200 | 2014. január 26. 22:30 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Még nem, majd köv hónapban. Csak fafedélzetet. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 552188 | 2014. január 26. 21:18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én nem sokat erőlködnék a "hozzávaló" korlátszettel. A Hood-ot is, meg a Repulse-t (mindkettő 1/350-es Trumpi kit volt) is az elméletileg hozzá készített WEM maratásból építettem. Azt gondoltam, hogy a korlátok hosszával, osztásával biztosan nem lesz majd gondom... dehogynem lett! Az még csak hagyján, hogy némelyik hosszab volt, a bosszantóbb persze az volt, amelyik szakasz rövidnek bizonyult - azt bizony ki kellett egészíteni. És bizony az osztások sem stimmeltek mindig. Véleményem szerint elég hozzá egy normál két soros korlát szett(Pl:northstarmodels.com/product-category/1350/page/2/), majd abból kivagdosgatod, ami kell. Egy korlátszakaszt több darabból is össze lehet hozni úgy, hogy a végén te se veszed észre az illesztéseket. | |||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552177 | 2014. január 26. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Rakok ide is fel majd dobozbontást.De szerintem keddig nem lessz rá időm. Szia Batka. Én a Shokakut nem tervezem megvenni,de az Akagit 1/350 méretarányban még igen (meg a Nagató van még tervben,szintén ebben a méretarányban a Leyte öböli csatában résztvett változatban) A zöld kamóval tervezem megépíteni,ha eljutok odáig,de még sajna nem tudtam beszerezni a maratásokat hozzá.A korlátszettet,ráadásul sehol nem találtam,csak egy délkoreai üzletben,ahol nincs angol nyelvű felület,így még azt sem tudom,hogyan tudok onnan rendelni. Szia Ede. A vámosokk nem sok mindent csináltak,csak jól megvámoltattak. Fedex-el szállítatta,gondoltam kipróbálom őket is. De nem jött be. A postán is simán levámolták volna már csak a mérete miatt is (bár én nagyobb dobozra számítottam),de ott harmadába kerül a vámeljárás és ha szerencsém van,legalább a postaköltséget el tudom sinkofáln,itt pedig nem megy,mert ugya ők szállítják és vámolják is,ezért számla se kell nekik a vámeljárásho.De legalább gyorsak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552173 | 2014. január 26. 20:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
Batka! Vigasztaljon az, hogy az 1:700 Fujimi állítólag pontosabb. Fotómaratást is szereztél be hozzá? | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552171 | 2014. január 26. 20:08 | ||||||||||||||||||||||||||||
regv! Csatlakozom az irigykedőkhöz. A vámosok mit szóltak hozzá? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552156 | 2014. január 26. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! a Zuikaku miatt nagyon irigy vagyok:-) Bár én meg megvettem egyben a Zuikaku Shokaku párost, igaz 1/700-ban. A zöldes camo-val fogod megcsinálni? Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 552142 | 2014. január 26. 18:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szepek nagyon. Itt nem lathatjuk majd a doboz tartalmat ? | |||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552086 | 2014. január 26. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552080 | 2014. január 26. 12:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552066 | 2014. január 26. 11:11 | ||||||||||||||||||||||||||||
1:21-től mutat egy nagyobb sebességet. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 552064 | 2014. január 26. 11:03 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia regv Eredetileg angol Brave osztályú, gázturbinás hajtású gyorsnaszád, épült torpedónaszád és csak ágyús-fegyverzetű kivitelben is a 60-as évektől(exportálták is). Egy időben úgy reklámozták, hogy a világ leggyorsabb hadihajói, kb. 95 km/ó sebességet értek el, azóta a hordszárnyas hajókkal ezt már talán túlléphették. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552063 | 2014. január 26. 10:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 552061 | 2014. január 26. 10:54 | ||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552059 | 2014. január 26. 10:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani milyen hajó szerepel a képeken? Csütörtökön fotóztam Antwerpenben. Előre is köszönöm. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 552053 | 2014. január 26. 10:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552032 | 2014. január 25. 20:49 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552031 | 2014. január 25. 20:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 552014 | 2014. január 25. 18:59 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A napokban a Thüringen középső kémény alatti felépítményét kezdtem el megépíteni és az egyik kéményt. Közben azért az első és a hátsó páncélozott parancsnoki tornyokat is elkészítettem. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 551971 | 2014. január 25. 12:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Megfontolnám, hogy felrajzolom a tatra a vízvonal határát alul és felül és maszkolófolyadékot használok. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 551948 | 2014. január 25. 01:17 | ||||||||||||||||||||||||||||
A legegyszerűbb, ha veszel keskeny szigetelőszalagot (1mm vagy 2,5mm-eset) amit nagyon szépen lehet ívekre is feszíteni. Ezután egy kicsit szélesebbel már lehet arra tenni egy következő réteget. Itt találsz párat automakett.hu/kategoria/maszkolo_szalagok.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bulba | Adatlap | 551947 | 2014. január 24. 22:39 | ||||||||||||||||||||||||||||
Soha nem próbáltam, de a szigetelő szalag nem lehet megoldás? Az nyúlik valamennyire... | |||||||||||||||||||||||||||||||
kkk | Adatlap | 551933 | 2014. január 24. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kipróbálom, Kösz a tanácsot! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi, bár valóban sötétebbre szárad, azért szerintem nem árt még átfesteni ezt a Vallejo művizet.