<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 553809 | 2014. február 13. 23:31 | ![]() | |||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553806 | 2014. február 13. 22:21 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Tomi! Ez a korlát tényleg agyrém! Maratásból kicsit egyszerűbb lenne... Egyébként nem kétsoros lánckorlát volt a német hajókon, legalábbis a legtöbb helyen? A hajót továbbra is nagyon figyelem, mint írtam, az egyik kedvencem. A hajóm 2, 1 és 0,5 mm-es sztirolból van. Az alapja 2-es, az oldalai 1-esek. A ragasztásokat Revell tűs ragasztóval végzem, erősíteni gyakorlatilag sehol nem kell, egy hosszú élben ragasztás is elég erős. Az összedolgozást, ha így értetted a kérdés, egyszerűen csiszolópapírral és különböző reszelőkkel végzem. brumi_na! Igen, a terv partraszállás, jelen állás szerint Afrikában, esetleg egy zsákmányolt Crusader harckocsival. Ez még változhat, mert gyakorlatilag minden hadszíntéren megfordultak ezek a naszádok. A te partraszállásod milyen nemzetiségű lenne? Simi, Gyuri! A ti munkáitok szokás szerint magukért beszélnek. Tamás | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553804 | 2014. február 13. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Ez a korlátkészítés kicsapta nálam a biztosítékot. Te komolyan így készíted az összes korlátot? A korlátoszlopok is cérnából vannak? Hogy lesz ennek komoly tarása? Különben szépen dolgozol, a kémény is mutatós. A körkapaszkodókat én is ezzel a technikával szoktam készíteni. Az idén elkészülsz a Thüringennel? Én azt tervezem, ha a Warspite-al végzek, a Markgrafnak fogok nekiállni (1/350; ICM). Valamilyen Jütlandi diorámára gondoltam, de még semmi se biztos. | |||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 553793 | 2014. február 13. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a Thüringen-ről. Főleg az első felépítményt csinálgattam: a képeken a felépítmény korlátjának a készítése látható, továbbá a kormányállás befedetlenül és befedve. A korlát a készletben található alapján készült cérnából. A kormány kerék pedig damilból és rézdrótból készült. Az utolsó két képen a 3. kémény látható ahogy elkezdtem a kör kapaszkodókat és a kész állapot. Sebi! Kíváncsian várom, hogy hogyan fog mutatni a hajód a kész vízfelületen. brumi-na és Simi! Fantasztikusan szépen tudtok maratásokat hajlítani és jól néznek ki az épülő hajók! Én a festés után raktam fel mindig a korlátokat zselés pill.ragasztóval és utána festettem le a korlátokat, így általában a kicsürgott ragasztó is eltünt+ a végén az egész hajót lakkoztam. Gyuri! Nem semmi kálvárián mentél keresztül. Remélem a végeredmény bőven kárpótol majd! Asszem én még nem mernék neki vágni egy műgyanta hajónak. TAMÁS78! A hajód milyen vastag sztirolból készül és az illesztéseket hogyan erősíted meg és dolgozod össze? Mindenkinek jó hajóépítést/makettezést! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553781 | 2014. február 13. 16:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia' Batkának igaza van abban, amit az Academy Bismarck/Tirpitz -ről leírt: vagyis azok szinte kiköpött Tamiya makettek, kicsit talán gyengébb kivitelben; a különbség szinte elhanyagolható. a felülete talán egy kicsit sorjásabb. A Revell sokkal fiatalabb, modernebb, igényesebb. A szétbontást nem ajánlom, nem igazán szokott az jól sikerülni. Ha szétbontod, sokkal több munkád is lesz vele, mint az újjal, mert el kell tüntetned a bontás nyomait. Jómagam az Atwoxx fafedélzetét használtam a Repulse-hoz; klassz dolog. Szerintem az egyes gyártók között nincs jelentős minőségi különbség. Amit a kötélzethez használtál, annak nylon szál a neve és Z63-nál lehet beszerezni pl itt ezen az oldalon. (A fesés, műgyanta öntés topicokba sokat írogat.) Én is nála vettem legutóbb Móváron 0.05-ös fekete nylon szálat (van nála többféle, többek közt átlátszó is; a feketét persze nem kell külön festeni) néhány száz forintért. | |||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 553775 | 2014. február 13. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Pár tipp, remélem a többiek egyetértenek/kijavítanak: az Academy Bismarck/Tirpitz páros az régi Tamiya kitek verziói. Nem rosszak, de kiegészítő kell hozzájuk, én spec az Eduardtól vettem egyet a Tirpitz-hez. A revell termékek jóval fiatalabbak ezért részletesebbek is, bár itt is lehetne használni egy-két maratást. A korlát pedig minden esetben maratás jöhet szóba, szerintem a műanyag fröccsöntések elég vastagok. A fa fedélzet kérdésed nem igazán értem:-) Kötélzet: én probáltam mindent, húzott szál, vékony drót apró motorból, nem igazán sikerült. Most egy Nagato-n csinálom a kötélzetet 0,1mm-es damilból, ez úgy tűnik bejön, legalábbis nekem. Igaz utána festeni kell, de talán ez már nem lesz akkora vész. Többiek a húzott szállra esküsznek, igazuk is van, csak nekem nem sikerült eddig még normálisat húzni. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||
enczijanos | Adatlap | 553743 | 2014. február 12. 23:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdvözletem a fórum tagjainak! Nem írtam eddig ide, csak rendszeres olvasója vagyok a topic-nak. Szeretnék véleményt kérni és egy apró segítséget kérni. A kérdés az lenne, hogy a jelenlevőknek volt e már dolga a revell 1/350 Tirpitzével ? Ha igen 2 mondatban kérhetnék egy kis beszámolót? Én az Academy Bismarckját megcsináltam , de gondolom a Tirpitz is hasonló minőségű szóval melyik a jobb ? Gondolom feljavító szükséges legalább az Academyhez , A Revellhez legalább a korlát, legalábbis a fényképek alapján. Kérdéseim, pedig , hogy a már leragasztott elemeket le lehet e oldani valamivel vagy csak vágás marad? Mert előbb ragasztottam aztán vettem a fa fedélzetet , nem voltam bölcsen előrelátó 5 éve :), Másik dolog , hogy a fa fedélzetre / nem a makett műanyag fedélzete, hanem az utána rendelt imitáció pl Artwox model, KA modell stb ? A legutolsó kérdésem pedig , 3 évvel ezelőtt az egyik makett versenyen vettem egy kedves ott áruló mondhatom így, hogy "makettező kollégától " aki ilyen fém kiegészítőket árult, meg szegecselőt , stb ott vettem nem drót! hanem ilyen damilnál is vékonyabb valamit :) aminek a nevét nem tudom , és elfogyott, amit ő azt mondta , hogy a hajóknál a huzalokat ebből is lehet csinálni nekem nagyon bevált, és ilyen damil szinű, és feltekerve lehetett kapni, szóval az a kérdés , hogy ez mi? Mert már elfelejtettem a nevét , és hogy hol lehet ilyet kapni? Előre is köszönöm a segítséget , jó makettezést. :) | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553675 | 2014. február 11. 23:29 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Örülök, hogy tetszik az alap. Szeretném megosztani veletek eddigi tapasztalataim. A tégely 200 ml-es és valamikor Szolnokon vagy Móváron vettem a Wargames-es árusoktól. A benne lévő anyag egy nagyjából 40x30 centis alapra lenne elég. Persze ez csak következtetés, mert az én alapom 40x12 centi és kb. a felét használtam el. Noha én nem tettem meg, célszerű aláfesteni, mert nem fed rendesen. A képeken ez nem látszik, de mivel 700-ban vékonyan kell kenni, így itt-ott apró foltok maradtak, ahol látszik az alap. Ezeket persze utólag eltüntettem. A technika az volt, hogy egy késsel felkentem az anyagot a felületre és egy műanyag kiskanállal megcsináltam a hullámokat. A kanállal olyan mozdulatot kell végezni, mintha az ember egy tojást verne fel egy tálban. Mivel én egy lehorgonyzott hajót fogok ábrázolni, így tulajdonképp „könnyű” dolgom volt. Csak felraktam az anyagot és kész. Ha menetben lévő hajót szeretnénk, akkor ki kell alakítani a menethullámokat is. Célszerű előre kigondolni a dolgot, mert ez a gél vízzel jól alakítható, de keményre szárad, ezért az utólagos alakítás nehéz. Legalábbis a próbadarabon száradás után csak úgy sikerült alakítanom, hogy melegvizet folyattam rá a csapból. Ezt viszont akkora mennyiségben kellett tenni, hogy gyakorlatilag lemostam a gélt róla. Vagyis egy normál alapot ez a módszer valószínűleg tönkretenne. A száradási idő egyébként 24 óra. Az jó kérdés, hogy kell-e fedőréteg. Ma telefonon „konzultáltam” Pék Gyurival(zs180) és ő azt mondta (és írta is lentebb), hogy át kellene festeni mégegyszer, valamilyen szürkés vagy zöldes festékkel, hogy megtörjön a szín homogenitása. Én azt mondom, hogy személy szerint hallgatni fogok rá és még befuttatom valamilyen színnel. De egyébként ez a része egyéni ízlés kérdése. A gél kékre, a teteje pedig áttetszőre szárad. A lakkozást még nem próbáltam. De lehet, hogy azzal vigyázni kell, mert ez a gél vízbázisú és lehet a lakk tönkretenné. Az utolsó lépés a hullámok felfestése lesz. Majd teszek fel képeket. . | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553611 | 2014. február 11. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi! Köszi a leírást, lehet hogy már a Tone egyes részleteinél kipróbálom ezt az "építési stratégiát". brumi | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553610 | 2014. február 11. 11:37 | ![]() | |||||||||||||||||
Gyuri! Örülök, hogy tetszik. Most a tattal kezdtem foglalkozni. A 4 skylight már meg is van, igaz maratásból könnyen ment. Ha lenne egy kis időm, az Y torony előtti csörlőt szeretném elkészíteni, mert az a fedélzetre csak egy sima hengerként van ráöntve. | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553609 | 2014. február 11. 11:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Gyuri! Köszönöm a képeket, szemet gyönyörködtető alkotások! Jól látom, hogy van pár japán hajó is? Meg repülők, autók... A hajód oldalán vannak ezek a kapaszkodók. Ezek rögzítéséhez fúrsz furatot a hajótestbe, vagy a nélkül sikerül felragasztani (és tartja is rendesen)? A japánoknál van ez az agyrém kapaszkodó rendszer pl. a kémények körül. Nagyon látványos, ezért hiba lenne nem felrakni, de a kivitelezés nem egyszerű. Kénytelen voltam szárazpóbával a helyére rakni, majd bejelölni a rögzítőcsapok helyét, azután kifúrni. Így a furatokba könnyebben rögzithetőek, csak kicsit bénán néz ki. Hát vannak területei a hajóépítésnek, amihez nem vagyok még felnőve... brumi | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553608 | 2014. február 11. 11:31 | ![]() | |||||||||||||||||
Sebi! Szép lesz az a víz! Mekkora az a géles tégely? A képen olyan nagynak tűnik. Hol vetted? Várjuk a további fejleményeket... | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553607 | 2014. február 11. 11:25 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! "Nekem a problémát az jelenti, hogy amikor a korlátot felragasztom, csak kifolyik mindig valahol a ragasztó nem kívánt felületre, aztán ha az teljesen kész volna, a nyomok lecsiszolásával értelemszerűen jön a festék is. Vagy ilyenkor ki kell takarni maszkolóval? Vagy elég lehelet finom ragasztás. Ezt a problémát többször is felvetettem, de valahogy nem értem, hogy kell csinálni." Valóban nem túl szép dolog, amikor kifolyik a pillanatragasztó a festett felületre. Az eltüntetése pofon egyszerű: amikor már minden kész, lelakkozod matt lakkal. Amennyiben a kifolyások nem iszonyatosan vastagok és nagyok (én pl 0.2-es, 0.3-as dróttal szoktam felvinni a ragasztót), a pillanatragasztós foltok nyom nélkül eltűnnek. A kifolyt ragasztó egy fényes bevonatot képez, ezért látod foltként, a matt lakk viszont homogenizálja a felületet és a folt láthatatlanná válik. - Különben is érdemes a végén lakkozni, mert 1-2 év múltával a festés elszíneződhet. Pl a Yamato-m 12 éves, és a színei még mindig ugyanazok - mert le lett lakkozva. Én most pl a Warspite hajótestét a héten le fogom lakkozni. Nem várom meg, hogy a festés megfakuljon, különösen a világos szín. Azért érdemes különben mindent lefesteni, utána egybeépíteni, mert így minden alkatrész csak annyi festéket kap, amennyire szüksége van. Pl ha én most a taterkélyt festés előtt felragasztom, mennyi plusz festéket kapna a maratás, amíg a hajótest tat részét festem utólag? Rengeteget. És az a vékony, elegáns maratást iszonyatosan megvastagítja, elrontja. Ezért a korlátot is csak a legvégén ragasztom fel, miután a lehető legvékonyabban lefújtam. És amikor már a helyén van, akkor lakkozom le - eltüntetve a ragasztós foltokat is - szintén vékonyan. | |||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 553606 | 2014. február 11. 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Nekem valahogy ez tetszik, bár szerintem vízvonal hajók esetén nem használható tökéletesen: www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||
Luthor | Adatlap | 553602 | 2014. február 11. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok. Bocsánat a belekontárkodásért, a vízeffektek engem is mozgatnak már egy ideje. Találtam egy érdekes videót, bár a net tele van velük, esetleg pillantsatok rá. Kész effektek helyett aláfestés és szilikon. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553600 | 2014. február 11. 08:12 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi! Azért neked sem kell a szomszédba menni egy fotómaratott alkatrész elkészítéséhez. Ez a taton lévő erkélyes rész nagyon bitang... Imádom ezeket a részleteket. A Te munkád esetében is érdekes látni, hogy pl. hozzám képest egészen más az építési sorrend, sőt azt hiszem az enyém lóg ki igazán mindenki máséhoz képest... Én ugye szinte teljesen készre gyártok le mindent, majd következik a festés. Te pedig azt hiszem teljesen készre gyártottad a hajód oldalát pedig még a fedélzet sincs rajta. Tőled is megkérdezem, hogy például ebben az építési módszerben hogyan korlátozol utólag festett felületre? Nekem a problémát az jelenti, hogy amikor a korlátot felragasztom, csak kifolyik mindig valahol a ragasztó nem kívánt felületre, aztán ha az teljesen kész volna, a nyomok lecsiszolásával értelemszerűen jön a festék is. Vagy ilyenkor ki kell takarni maszkolóval? Vagy elég lehelet finom ragasztás. Ezt a problémát többször is felvetettem, de valahogy nem értem, hogy kell csinálni. Márpedig működhet a Ti esetetek, mert látom, hogy így csinálja igazából szinte mindenki. Egyszer nekem is nagy valószínűséggel át kell térnem erre az építési stílusra, mert egy bonyolultabb álcázóminta festése már nem hiszem hogy megoldható készre gyártott hajónál. Na mindegy, lesem a munkádat (munkáitokat), aztán megfelelő időben áttérek én is. Sebi! Éppen azon gondolkoztam, hogy kellene beszerezni majd nekem is ilyen vizet, de eddig bátortalanul álltam a kérdéshez. Most érdeklődve várom a fejleményeket a történetedben. Ha meg kellene festeni, az azt jelenti, hogy aláfesteni árnyalatokat, vagy fedőrétegként kell felvinni a festéket? Amúgy ez kékre, de áttetszőre szárad a végén? A fehér habot mivel oldod meg? Lakkozni már nem kell befejezésként? Mennyi idő alatt szárad meg? A diorámán a Missuri lesz csak, vagy még lesz mellette más is? Pont tegnap néztem a Móvári kétnapos kiruccanás költségeit... Hát nem csak egy készlet ára... Így még nem biztos az utazás, viszont jó lenne személyesen is találkozni, a Bólyai is egy élmény volt ősszel. Mégiscsak az az igazi, amikor hús-vér emberekkel folyik az eszmecsere... brumi | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553584 | 2014. február 10. 21:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Imi, nagyon szép részleteket raktál fel! Várom a többit. Sebi, bár valóban sötétebbre szárad, azért szerintem nem árt még átfesteni ezt a Vallejo művizet. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553518 | 2014. február 10. 00:07 | ![]() | |||||||||||||||||
Úgy látom Móváron szép látnivalók lesznek. Csak így tovább uraim! Én ma az alapot készítettem el. Egy laza óra munka volt. Tulajdonképp csak el kellett kenni vékonyan és egy kiskanállal kialakítani a hullámokat. Az utolsó képen az alap mellé tettem a próbadarabot is, ami már megszáradt. Remélem az alap is hasonló színűre fog száradni. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553517 | 2014. február 9. 23:58 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Attila! Igen. Az a drótdarab, a helikopter üzemanyagtöltő csövét szimbolizálja. Majd még méretre fogom vágni, mert a hossza attól is függ, hogy a taton hova teszem majd a helikoptert. Egyébként ez a hajó nem a Wisconsin lesz, hanem a Missouri. Erősen remélem, hogy Móvárig be tudom fejezni. Ma megcsináltam hozzá az alapot. A képeket lásd fentebb. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553507 | 2014. február 9. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Akkor most én is felfedem kártyáimat... Gyakorlatilag sikerült befejeznem a Warspite hajótestét. Talán a legtöbb időt a koszolás, panellezés stb jelentette. Igyekeztem nem túlzásba vinni a dolgot. Azért volt néhány kis nyalánkság is pl a kazamaták előtti boomfa, ami egy csodálatosan megmunkált réz pálcika. A kazamaták ágyúi kifordíthatóra vannak elkészítve. A leglátványosabb azonban a taton lévő 'sternwalk'. Eddig azt kell, hogy mondjam a feljavítóról, hogy "nomen est omen", vagyis a név a végzete, ugyanis a Pontos feljavító tényleg pontos és élvezet vele dolgozni - hála Istennek. Most jön a hajó főfedélzete. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553469 | 2014. február 9. 15:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Itt tartok most: kész van a törzs oldala - elég sovány eredmény több mint egy hónap után, de az előzmények ismeretében nem csoda. A 010b számú képhez magyarázat: 1. Alapozóból kialakított lemezelés - nem hiszem, hogy nagyon látszani fog -, újragyártott orrtőke 2. WEM létra darabolásával előállított kapaszkodósor - ez meg a képen nem látszik 3. Flyhawk kikötőbak 4. 5. 6. 7. különféle ablakkeretek - Artist Hobby, Flyhawk, kicsi, nagy, "eresszel" és anélkül 8. Az oldalpáncél illesztését fedő szalagot is megpróbáltam kialakítani alapozóból 9. Ismeretlen rendeltetésű mélyedés - kivájtam 10.Kapaszkodó a kazamatáknál (Lion Roar) 11.Létra (WEM) P.Gy. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553466 | 2014. február 9. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553418 | 2014. február 9. 08:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Sebi! Köszi! Az utolsó képen amit feltettél a Wisconsinról ("c" jelű), a vezeték valójában üzemanyag feltöltésre hivatott? Ebben a kihúzott pozícióban marad? A hajó lassan készen lesz úgy látom! brumi | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553414 | 2014. február 9. 01:32 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Látom peregnek az események. Brumi_na! Azt kell mondjam, hogy na_igen :) szép lesz a Tone. Gyuri! Erre szokták mondani, hogy ez a méreg, nem a cián. Azért jó hallani, hogy sikerült újrázni. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553410 | 2014. február 8. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||||
brumi_na! A sima pillanatragasztó tényleg merev és hajlamos egy idő után elengedni ott, ahol a legvékonyabb a ragasztás. Ezért érdemes a Loctite Power Flex Gel nevű pillanatragasztó gélt használni. Ez szerintem sokkal jobban tart és sokkal előbb is szárad, mint a sima ragasztó. Ezzel még nem jártam úgy, hogy elengedte volna valahol. | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553404 | 2014. február 8. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi Az előző hozzászólásban írtam a készletről. Az elvékonyítás folyamatban van, jogos a felvetés. Sokol Volt benne fizikai fájdalom nekem is, de a végeredmény kárpótol... :) Én magam vagyok a sablon (készülék). Szerencsére a kezem nem remeg, ill. viszonylag sokáig tudom egészen mozdulatlanul tartani különféle kitámasztásokkal. A szemem is hasonlóan jól funkcionál. tamás78 Gondolom egy partraszállási akció lesz bemutatva a hajóval. Én tervezek egy ilyen izgalmas diorámát megépíteni egyszer, de ehhez sem a hajó sem a szárazföldi egységek nincsenek még kiválasztva, csak maga a terv van meg. Batka A tipp helyes volt, sőt a közös rendelésben volt a kiegészítő annak idején. Gyuri A hajód kálváriája nem semmi történet... csodálom a kitartásod, én szerintem félretettem volna. Az ilyen drasztikus eseményeket nehezen viselném. Elismerésem. brumi | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553400 | 2014. február 8. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Először is mindenkinek köszönöm az elismerő szavakat, igyekszem kihozni magamból mindent. Igen, a készlet egy új szerszámos Fujimi. Jó alap, a - remélem - jó végeredményhez. Viszonylag pontos is, és megfelelően részletezett (néhol mondjuk nehéz leszedegetni a nem kívánatos felületi kialakításokat, hogy helyet kapjanak a feljavítottak). A készlethez valóban a Flyhawk Super Detail készletét használom és ehhez még pluszban egy szintén Flyhawk perforált lemezt illetve egy perforált gussets-et is mellédobtam. Ezekből a nagy feljavítóban nincs, így kiegészítettem a kiegészítőt... :) Ja és az ablakok is egy külön készlet. Ez a kombináció szerintem ígéretes! És tényleg jó dolgozni ezekkel a nagy kiegészítő csomagokkal, sok minden van bennük. A mai tevékenységem egy része abból állt, hogy egy újabban beszerzett fotó alapján a felépítményben ki kellett vágnom alátámasztó állványzatot, majd a helyes pozícióba ragasztani. Természetesen mivel én a festés előtt készre ragasztok mindent, ezért temérdek bizgentyű, korlát, kitüremkedés közül kellett apránként és óvatosan kivágni a meglévőt, majd ugyanazt visszaépíteni (előtte letakarítani a korábbi ragasztónyomokat), de már jól. Ezt majd lefotózom, mert érdekes történet volt. Amúgy a munkálatban amit végzek a titok, hogy nincs titok. Én is agyvérzést kapok sokszor, de megtanultam mozdulatlanul kihordani. :) Főleg amikor 1 csipesz a kezemben, 1 a számban és pozicionálok, plusz a másik kezemben meg egy fecskendővel aminek tű van a végén és ezzel ragasztok... Miután a szám foglalt, ezért max. sziszegni tudok. De azt eléggé mérgesen szoktam. Tudom, vannak ilyen állványos, csipeszes szuperkészülékek aminek még nagyítója is van. Hát nekem nem kell, én így érzem jól magam. Nagyítóra nincs szükségem, szabad szemmel tökéletesen látom a részleteket. Amúgy pont a napokban néztem, hogy igencsak el vagyok maradva eszköz tekintetében szerintem. Van 2 szikém, 2 csipeszem amiből az egyik, hát szegény látott már jobb napokat, 1 pillanatragasztóm (jelenleg szinte mindent ezzel ragasztok). Ja és egy körömvágó olló, ami viszont jó minőségű. A fotómaratásokat előhajlítom, ha íves kell, pl. a szike hengeres nyelén, majd a csipesszel apránként haladva pontosítom az ívet, régebben bénáztam sokat, így jópár helyen az ívbe élet hajlítottam, de idővel már egyre kevesebb az ilyen. Sokat száraz próbázok. Amúgy a versenyeken is amikor a pontozólapokat sikerült megnéznem, soha nem az építéssel voltak a problémák, hanem a festéssel. Ha az elem összetettebb, vagy bonyolult, akkor mint a ponthegesztésnél, szakaszonként pöttyökben ragasztok, kivárom amíg stabilan fogja az a kevés is (a jó minőségű pill. ragasztó vékony rétegben kis felületen is elég gyorsan megköt). Ha már meghúzott mondjuk 15 perc múlva tűvel befuttatom az egész él mentén az újabb adag ragasztót. Aztán köthet együtt. Fontos, hogy a kötési időket ki kell várni. Az egyedüli baj, és ezt nem szeretem benne, hogy a pill. ragasztó anyaga kötés után rideg, így hajlamos elpattanni ha sokat dolgozik az ember még az alkatrészen. brumi | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553381 | 2014. február 8. 17:55 | ![]() | |||||||||||||||||
Most látom csak, hogy a képek (nem az, ami az orról készült) részben a megsemmisült állapotot mutatják - nem baj, a mostani is majdnem ilyen, csak kicsit szebb. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553379 | 2014. február 8. 17:53 | ![]() | |||||||||||||||||
A 015-ös számú képen látható, mit tettem ekkor: két injekcióstű-darabbal és egy hajlított húzott szállal merevítve pillanatragasztó géllel pótoltam a hiányzó orr-részt, majd csiszolás-szórógittelés váltakozott egy egész (hétvégi) délutánon át. Végül jó lett. A 008-as számú kép megmutatja, hogy ismét elértem oda, ahol két hete tartottam (sőt most már ezen kívül is fent van pár apróság). A két utolsó képen látszik, hogy befúrtam és feketére festettem az ablakok helyét és ezután ragasztottam fel a maratott oldallemezt. Most már bele kell húznom: holnap gyakorlatilag ki sem mozdulok és csak építeni fogok (legalábbis ez a terv). Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553376 | 2014. február 8. 17:46 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Jó ideje nem jelentkeztem, aminek az okára mindjárt rátérek. Örömmel látom, hogy szép munkák készülnek. Tomi Thüringen-je és kutyaeb Mirazh-ja különösen tetszik. Brumi, egy ilyen dögös készlet csodát tesz a makettel, ugye? Igazán pontosan és szépen applikálod a maratásokat, gratulálok! Ami engem illet, kissé megbicsaklott a projekt: két hete, mikor, félve, hogy később már túl sérülékeny lesz a hajó az efféle igazításokhoz, meghatároztam a helyét a végleges talapzaton és kifúrtam azon a tartócsavarok lyukait. Mikor a hajótestet próbáltam felcsavarozni rá, hogy lássam, jól illeszkedik-e, a kisebb átmérőjű lyukba csavarozott facsavar, ahelyett, hogy fúrt volna magának szélesebb menetet a műgyantába, megrepesztette a hajótestet, ami végül az orr-rész letöréséhez vezetett. Nem voltam boldog... Ki kellett dobnom a törzset! Nem lehetett volna szépen megjavítani. 15 percen belül elment a rendelés a WEM-hez egy újabb makettre és feljavítóra és 12 órán belül kezemben volt a Göbl Gergő által nagylelkűen rendelkezésemre bocsátott másik törzs, amin elölről kezdhettem a munkát. Mikor erre is ráfújtam a szórógitt rétegeket ennek is sikerült lekoccolni az orrát, letörve az alsó csücsköt. Folyt. köv. | |||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 553370 | 2014. február 8. 16:47 | ![]() | |||||||||||||||||
Brumi, ez kegyetlen! Már eddig is levert a víz az irigységtől folyamatosan a munkáidat szemlélve, de a tone08-as képen mutatott "szigetcsoport" már tényleg fizikai fájdalmat okoz. Hogyan lehet ilyen szép ívesre meghajlítani ekkora méretben? Valami ideiglenes sablon tartotta az emelvényt míg megkötött a ragasztó? Üdv! Miklós | |||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 553369 | 2014. február 8. 16:11 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Ha jól tippelek akkor Fujimi 1/700-as IJN Tone és a Flyhawk maratás a két készlet! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553366 | 2014. február 8. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553325 | 2014. február 8. 08:09 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Gyönyörű kis készlettel dolgozol, nagyon tetszik. Ki gyártja ezt? Te pedig nagyon szépen tudod kezelni a maratást. Minden kifogástalan. Egy aprócska észrevétel: a kinyitott ajtók kivágásánál érdemes elvékonyítani a műanyagot, belűlről pl szikével körbe faragni, hogy a nyitott ajtónál ne lehessen látni az anyag vastagságát. A valóságban ezek a felépítmények vékony lemezből készültek. A festésnél majd nagyon ügyelj arra, hogy minden ilyen szép vékony maradjon, a festék ne nagyon vastagítsa meg. Nagyon szép lesz! | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553320 | 2014. február 8. 00:43 | ![]() | |||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553315 | 2014. február 7. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 553313 | 2014. február 7. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||
Az ilyen nekem mind agyrém. Hogy lehet ezt kivitelezni? Ezért építek én böszme nagy dögöket. Sosem készülnek el, de legalább mikroszkóp nélkül is látom, mit csinálok. :) | |||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 553312 | 2014. február 7. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a jelenleg épülő Tone-ról. A méretek érzékeltetése okán egy 10Ft-os érmére helyeztem pár egységet. Az építést élvezem, és amennyire tudok haladok. Természetesen nem szeretném feláldozni a hajót a kapkodás oltárán, de megcsillant a remény, hogy esetleg egy tavaszi versenyre eljussak vele. Nem lenne rossz. Üdv: brumi | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 552781 | 2014. február 1. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Tomi! Látom jól haladsz az építéssel. Egyenlőre én is csak egy kicsit haladtam ma. | |||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 552685 | 2014. január 31. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kicsit haladtam a Thüringennel. A középső felépítményre felkerültek a szellőzők terelő lemezei ( 40 db). Elkészült a három kémény, viszont a kör keresztmetszetűeknél X alakúra készítettem a füstterelőket. Végül a felépítmények láthatók már lefestve. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552262 | 2014. január 27. 19:49 | ![]() | |||||||||||||||||
WOW! "Két dózis egy helyen!" Készül az 5. hordozó divízió. Nagyon szép készletek, nekem csak egy bajom van, hogy pofátlanul kevés repcsit adnak hozzájuk, a kiegészítő meg rohadt drága. | |||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552249 | 2014. január 27. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok. Most néztem,hogy rossz hejre raktam fel,bocsi. Ha valakit zavarna nyugodta törölje az admin. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552247 | 2014. január 27. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552201 | 2014. január 26. 22:46 | ![]() | |||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552200 | 2014. január 26. 22:30 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Még nem, majd köv hónapban. Csak fafedélzetet. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 552188 | 2014. január 26. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Én nem sokat erőlködnék a "hozzávaló" korlátszettel. A Hood-ot is, meg a Repulse-t (mindkettő 1/350-es Trumpi kit volt) is az elméletileg hozzá készített WEM maratásból építettem. Azt gondoltam, hogy a korlátok hosszával, osztásával biztosan nem lesz majd gondom... dehogynem lett! Az még csak hagyján, hogy némelyik hosszab volt, a bosszantóbb persze az volt, amelyik szakasz rövidnek bizonyult - azt bizony ki kellett egészíteni. És bizony az osztások sem stimmeltek mindig. Véleményem szerint elég hozzá egy normál két soros korlát szett(Pl:northstarmodels.com/product-category/1350/page/2/), majd abból kivagdosgatod, ami kell. Egy korlátszakaszt több darabból is össze lehet hozni úgy, hogy a végén te se veszed észre az illesztéseket. | |||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 552177 | 2014. január 26. 20:24 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia. Rakok ide is fel majd dobozbontást.De szerintem keddig nem lessz rá időm. Szia Batka. Én a Shokakut nem tervezem megvenni,de az Akagit 1/350 méretarányban még igen (meg a Nagató van még tervben,szintén ebben a méretarányban a Leyte öböli csatában résztvett változatban) A zöld kamóval tervezem megépíteni,ha eljutok odáig,de még sajna nem tudtam beszerezni a maratásokat hozzá.A korlátszettet,ráadásul sehol nem találtam,csak egy délkoreai üzletben,ahol nincs angol nyelvű felület,így még azt sem tudom,hogyan tudok onnan rendelni. Szia Ede. A vámosokk nem sok mindent csináltak,csak jól megvámoltattak. Fedex-el szállítatta,gondoltam kipróbálom őket is. De nem jött be. A postán is simán levámolták volna már csak a mérete miatt is (bár én nagyobb dobozra számítottam),de ott harmadába kerül a vámeljárás és ha szerencsém van,legalább a postaköltséget el tudom sinkofáln,itt pedig nem megy,mert ugya ők szállítják és vámolják is,ezért számla se kell nekik a vámeljárásho.De legalább gyorsak. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552173 | 2014. január 26. 20:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Batka! Vigasztaljon az, hogy az 1:700 Fujimi állítólag pontosabb. Fotómaratást is szereztél be hozzá? | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 552171 | 2014. január 26. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||||
regv! Csatlakozom az irigykedőkhöz. A vámosok mit szóltak hozzá? | |||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 552156 | 2014. január 26. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! a Zuikaku miatt nagyon irigy vagyok:-) Bár én meg megvettem egyben a Zuikaku Shokaku párost, igaz 1/700-ban. A zöldes camo-val fogod megcsinálni? Üdv, Batka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ezt nevezem! Neked van türelmed és kézügyességed. Tényleg jó ez a korlát, de mitől lesz tartása? Lakkozod?