<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
migi | Adatlap | 601682 | 2016. január 29. 20:58 | ||
Nem tudok rájönni hogy jött ki neked a 18 db OFAB 100 bomba ? Mert tudtommal négyes tartó volt hozzájuk, Előzmény: (601646) Yeagger 2016. január 29. 14:26 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 601681 | 2016. január 29. 20:49 | ||
Szia Yeagger Emlékeim szerint a variaszárnyú Szu-17/22 gépek 4-4,5 tonna fegyverzetre voltak méretezve, így az általad tervezett "bevetési csomag"-ot simán elbírta. R. | |||||
Yeagger | Adatlap | 601646 | 2016. január 29. 14:26 | ||
Szia Rumcájsz! Köszi, amúgy sikerült találnom egy szem képet azóta, tényleg hasonlít az M3-asra. Csupán a elrendezése más kicsit. A tablókból van kicsit kevesebb.. Egy Su-7-es orr részéből, és a kabintetőből ki is tudom alakítani az első szekciót. A törzs Su-22-es jó is lesz, mert Kunmadarasi gépet akarok építeni az AL-21 F hajtóművel. Most már csak a fegyverzet kérdéses, mert szeretném kicsit felturbózni 18 db OFAB-100-assal és, két K-25-össel megfűszerezném. Már csak ki kell derítenem, hogy elbírta-e ezt az összeállítást. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 601643 | 2016. január 29. 13:43 | ||
Szia Yeagger Szerintem nyugodtan megépíthetsz egy M2 változatot ugyanazzal a kabinnal, mint a mi M3-unk volt, mert az M2-ben gyakorlatilag már ugyanazok a fedélzeti rendszerek voltak, mint az M-3-ban. Az M3-nál az M2-höz képest képest a sárkány változott, meg egyes export-változatoknál a hajtómű, ez miatt a líbiai, jemeni és perui M2 gépeknél az azonos hajtómű miatt még a törzs hátsó része is ugyanaz a "duci" változat volt, mint a mi M3 gépeinken. Üdv és jó munkát R. | |||||
Planes | Adatlap | 601597 | 2016. január 28. 20:36 | ||
Szia! Aszimmetrikus függesztmény csak így: az SZPSZ 141 MVG a bal belső szárnypilonon,a másik oldalon egy UB32 esetleg. Üdv.! ES | |||||
JammyDodger | Adatlap | 601592 | 2016. január 28. 19:37 | ||
Sziasztok! Az érdekelne, hogy volt-e példa arra a magyar szu-22-eseknél, hogy olyan aszimmetrikus elrendezéssel repültek, hogy az egyik szárny alatt üzemanyagtartály, míg az annak megfelelő ellenkező oldali pilonon például egy Kh-23 (vagy más)? Ha volt esetleg ilyen, akkor kép van róla? Ezenkívül érdekelnének egyéb aszimmetrikus elrendezések is. (A hunavia-t már átböngésztem, de hátha vannak egyéb érdekességek is azon kívül ami ott fellelhető :) ) Köszi! | |||||
Yeagger | Adatlap | 600586 | 2016. január 18. 21:20 | ||
Sziasztok! Szeretnék egy M2-es verziót készíteni 1/48-ban, de sajnos sehol nem találok a neten képet a kabinról. Érdeklődnék, hogy valamelyikőtöknek van-e valami infója erről a számomra ismeretlen területről. Köszi a segítséget előre is! Üdv! | |||||
mykman | Adatlap | 597857 | 2015. december 14. 17:59 | ||
https://www.scalemates.com/kits/969463-hobby-boss-81759-su-17um3-fitter-g
https://www.scalemates.com/kits/969460-hobby-boss-81758-su-17m4-fitter-k ezt a 2 kittet adjak ki remelhetoleg.De tobbet sajna nem tudok :/ | |||||
Daala | Adatlap | 597849 | 2015. december 14. 17:05 | ||
Üdv! Kérdés, hogy a ljulka vagy a Tumanszkij (ilyen volt a miénk) hajtóműves típust fogják kiadni? Mert nem mindegy...a miénknek szemmel láthatóan dagadtabb hátsó része volt és a függőleges vezérsík belépőéle is más kialakítású volt, mint a többi kelet európai és szovjet M3-asokon. Daala | |||||
mykman | Adatlap | 597843 | 2015. december 14. 15:24 | ||
Koszi Tibcsi ! Errol az oldalrol el is felejtkeztem. Udv Mykman | |||||
Tibcsi | Adatlap | 597839 | 2015. december 14. 14:03 | ||
mykman | Adatlap | 597836 | 2015. december 14. 13:21 | ||
Sziasztok most olvastam hogy a hobby boss kiadja jovore a su22m3 , es su-22um3k tipusokat 1:48 ban. Kicsit utanna olvastam a tipusnak mert regota tetszik es lattam hogy nekunk volt 3 2 uleses umk3-asunk. Maradt kiallitva valahol nalunk ebbol ? Ugy olvastam 2 gep lezuhant de a harmadikrol semmi infot nem talaltam. Sot meg kepet sem magyar umk3 rol. Tud valaki informaciot ezekrol esetleg ? Udv. Mykman | |||||
Pirate | Adatlap | 591337 | 2015. szeptember 3. 11:00 | ||
Szia! Talán Planes-t keresd meg. Mintha neki lenne valami köze ehhez. üdv: Pirate | |||||
migi | Adatlap | 591332 | 2015. szeptember 3. 09:50 | ||
Szia Régebben létezett egy gyanta törzs és vezérsík , nem tudom hogy gyártja e még a gyártója , a többit magánban . üdv: migi | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 591329 | 2015. szeptember 3. 09:44 | ||
Sziasztok! Vettem 1 KP Szu-22st 1:48-ban. Magyar gépet szeretnék csinálni belőle. Azt lenne a kérdésem, hogy létezik magyar M3-ra átépítő? Köszönöm a segítséget! | |||||
Zoli | Adatlap | 591299 | 2015. szeptember 2. 19:40 | ||
Sziasztok, A Su-22 póttankjainak méreteire (hossz, átmérő) lenne szükségem, esetleg tudja valaki? z | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 571380 | 2014. november 6. 13:05 | ||
Szia Repy A "?beömlők?" tényleg azok, levegőt vezetnek be a gép különböző belső tereibe elsősorban hűtés céljából. A has alatti beömlő pontos szerepét nem tudom, talán a légkondi-rendszerbe juttathat hideg levegőt(a meleg levegőt a hajtómű-kompresszortól vezetik el, a kettő keveréséből lesz a megfelelő kabin-hőmérséklet). A két szárny alatti bevezető a gépágyúk belső tereihez vezeti a levegőt hűtésre és a belső tér átszellőztetésére, felül a szárnytőben láthatod a kivezető "kopoltyúkat", ahol távozik a levegő és a lőporfüst, korom. A jobb szárnyban lévő "bevágásban" egy kis kerek ablak mögött a fotogéppuska van beépítve. A kis kiálló érzékelők közül a nagyobbik barna bütyök a Sziréna-rendszer (radar-besugárzásjelző) egyik antennája, ez jelzi a pilótának, ha radarhullámok "tapogatják" a gépét. A kis fehér bütykök (MiG-21 emlékeim szerint) transzponder-antennák, ez egy olyan rendszer, ami a saját földi lokátorok rádió-hullámait felerősítve sugározza vissza. Ennek az a célja, hogy kiterjessze a saját radarok saját gépre vonatkozó érzékelési távolságát, vagyis egy mondjuk 250 km felderítési távolságú saját radaron a saját gép akár 350-400 km-ről is látszani fog. Láma kérdés meg nincs, az a láma, aki nem kérdez, mert válasz hiányában ő az is marad. Úgyhogy csak nyugodtan... Üdv R. | |||||
Repy | Adatlap | 571377 | 2014. november 6. 11:54 | ||
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni, hogy az első képen a has és a két szárny alatt mik azok a "?beömlök?" és mik a szerepük? Illetve a 2. képen a szárny közepén mik azok a kis kiálló "?érzékelők?" és miért nincs bevágás, mint a 3. képen ahol ugyanúgy ott vannak az "?érzékelők?" de ott van bevágás? Na az miért van ? Csupán a típus kedvelője vagyok s nem szakmabeli, elnézést kérnék előre is az esetleges láma kérdésért. :) Köszi, Norbi | |||||
Monox | Adatlap | 560526 | 2014. május 24. 20:45 | ||
Kedves barátaim! Van egy vitrinbalesetes 1/48-as OEZ által készített Su-25K és egy ugyanilyen méretarányú UBK gépem. A gépen egy régebbi szerelem akkor motívumai szerepelnek, mára teljesen elfelejtett státusban, éppen ezért teljes felületi rekonstrukciót is igényel az egyik gép. Minden alkatrész megvan, összerakási rajzom viszont már nincs. Keresek valakit aki szépen rendbe tenné őket és utána sajátjaként megőrizné. Ha valakit érdekel a dolog kérem jelezzen a monox@freemail.hu címen. Köszönöm. | |||||
migi | Adatlap | 557456 | 2014. április 4. 21:26 | ||
búza | Adatlap | 556570 | 2014. március 23. 14:16 | ||
És vastagon ki van kenve hermetizáló gumi pasztával az illeszkedő felületeknél! | |||||
migi | Adatlap | 556534 | 2014. március 22. 20:18 | ||
Szia Látod ennyi eszem nem volt hogy megnézzem a könyvben pedig megvan , Köszi szépen . üdv:migi | |||||
Figaro | Adatlap | 556533 | 2014. március 22. 20:15 | ||
migi | Adatlap | 556529 | 2014. március 22. 19:45 | ||
Sziasztok Megtudná mondani valaki hogy a nagyjavítás előtti festésű Magyar M-3as gépeink törzsféklapjainak milyen a festése belülről ? Fémszínű ? vagy terepszínre van fújva ? üdv: migi | |||||
PETI | Adatlap | 543376 | 2013. október 9. 20:18 | ||
Szia! Ezek limitált kiadások voltak, ma már nem kapni őket. :( A benne lévő makett viszont beszerezhető, igaz, feljavítók nélkül. Nekem lehet, hogy lesz egy ilyenem, ha érdekelne... Üdv | |||||
Repy | Adatlap | 543274 | 2013. október 8. 15:34 | ||
Sziasztok! Eduard 1149 és 1151 cikkszámú Szu-22-es makettet lehet még kapni valahol ? Utána néztem neten de sehol sem árulnak már, sőtt más gyártótól sem találtam. Esetleg hasonló minőségű makettet hol tudnék venni? 1:48-as méretarányban gondolkodom. Üdv Repy | |||||
charles | Adatlap | 531778 | 2013. április 22. 19:36 | ||
Szia! Sajnos a szkennerem meghalt, de tudok küldeni rajzot | |||||
Wolfi | Adatlap | 531773 | 2013. április 22. 18:33 | ||
Sziasztok! Hát kicsit elakadtam, mert nem sikerült olyan convertert találnom ami normális minőségben átalakítja a rajzokat AutoCad számára... 20-30 ezer forintot meg nem fogok fizetni converter programért. Tehát marad a régi kézi szerkesztés. Charles köszönöm a rajzokat! Egész véletlen nincs meg beszkennekve? Csak azért kérdem mert ahogy nézem ezek fényképek és mikor kinyomtattam eléggé torzra sikerültek. Köszönöm az eddigi segítséget! Wolfi | |||||
charles | Adatlap | 531148 | 2013. április 13. 12:24 | ||
Szia Wolfi! A hátsó rész formája nincs javítva, mert nem ez volt a lényeg, de a panelvonalak ott vannak, ahol lenniük kell. | |||||
Wolfi | Adatlap | 531051 | 2013. április 12. 11:58 | ||
Szia! Este megcsinálom a rajzokat, amik kellenek a hátsó átalakításához. De nagyobb munka lesz annál mert a törzsgerinc az italerin ívelt a függőleges vezérsík előtt és nem több helyen tört, tehát azt is faragni kel majd. Úgy érzem hogy az aviainfón találtam helyes rajzot hozzá. Tehát farigcsálok, egyszer mindent kikel próbálni. Wolfi | |||||
piratvitorla | Adatlap | 531041 | 2013. április 12. 09:40 | ||
Szia Szerintem gyártottak törzs hátsórészt gyantából 72-esben. Nekem van otthon ha jól emlékszem, de még hónapokig nem jutok haza... üdv | |||||
Wolfi | Adatlap | 531039 | 2013. április 12. 09:18 | ||
Szia Rumcájsz! Köszönöm a felvilágosítást! Akkor neki állok átfaragni, bár még ilyet nem csináltam. Először akkor rajzbeszerzési dömpinget tartok, bár nyomtatva vannak rajzaim de azok nem méretarányosak. Meg át is kéne szerkeszteni némelyiket, lehet megpróbálom beszkennelni őket és AutoCad-ben megszerkeszteni. Vagy szkennelés helyet szedek le nettről csak jusson eszembe, hogy honnan szedtem le őket. Vagy 3Dmax5-ben meg csinálni a 3d modelljét :) de az annyi idő lenne hogy eltartana másfél évig biztosan, nekem legalább is. Amint jutok valamire majd megírom, úgy is sokat pang ez a topic. Wolfi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 531035 | 2013. április 12. 07:57 | ||
Szia Wolfi Ezek a peruiak mind R-29 hajtóművel felszerelt gépek. Három különbség van a Ljulka-hajtóműves gépekhez képest: a 28-as törzskerettől hátrafelé (kb. a törzs kétharmadától) a gép kicsit duci, elkezd nőni a törzsátmérő, hátul meg hirtelen szűkül; a jobb és baloldalon nem egyforma a hűtőlevegő-bevezető torlócsövek elhelyezése és a mérete se; picit rövidebb hátul a törzs vége (de erre csak méréssel jön rá az emberfia, szabad szemmel nemigen vehető észre). Egyébként ezek külsőre megegyeznek a mi gépeinkkel, tehát akár "sajátot" is építhetsz :-), volt többféle festésünk is. Üdv R. | |||||
Wolfi | Adatlap | 531029 | 2013. április 11. 21:41 | ||
Ami még eszembe jutott utólag: a gépek két oldala nem egyforma? | |||||
Wolfi | Adatlap | 531027 | 2013. április 11. 21:39 | ||
Üdvözletem! Kis tájékoztatást szeretnék kérni, van egy Iteleri Su-22UM3-som és mivel magyar gépet nem igazán lehet belőle építeni ezért neki álltam kicsit kutakodni, hogy melyik légierőnek felelne meg. Közben találtam pár Perui gépet amik megtetszetek, de észre vettem hogy AL-21 és R-29-es hajtóműves gépek is vannak. Tudtommal csak nálunk meg talán a szovjeteknél voltak R-29-el felszerelve. Vagy rosszul azonosítottam, vagy elnéztem volna valamit esetleg? Kérdésem: valóban mind két hajtóművel szerelt gépeket használták a Peruiak? Előre is köszönöm: Wolfi | |||||
cenci2 | Adatlap | 528876 | 2013. március 19. 19:35 | ||
Még egy jó SU-22UM3 PG-s felvétel.1996-os 09-es sukhoi berepülése .www.youtube.com/watch | |||||
Nyugger | Adatlap | 527658 | 2013. március 5. 18:10 | ||
Szia Karesz ! Csak óvatosan, ne keverjük a szezont a fazonnal. Igen a csehek gyártották a CP-100-70-t -Cvičná letecká puma- gyakorló légi bomba néven de a lengyelek CP-100-s infrabombája -Cel Powietrzny- talán légicélnak fordítható, is ezzel a névvel lett rendszeresítve. Talán ez tévesztett meg. Nos, ebben az esetben semmi köze sincs a szovjet fejlesztésű eszközöknek ehhez, talán csak annyi, hogy a lengyel CP-100-n is volt egy kis fékező eje. Üdv. István | |||||
vandork | Adatlap | 527638 | 2013. március 5. 14:44 | ||
Ez biztosan nem CP-100-as. A CP-100-as az egy csehszlovák fejlesztésű beton gyakorlóbomba. Én a szovjet repülőfedélzeti fegyverek közül a bombafegyerzetet ismerem, tehát ezt tudom mondani, a rakétákban már nem vagyok ennyire otthon:) Amit még ismerek, az az M6-os miseny, azaz célbomba, amit a SzAB-100MN/MP világítóbombákból alakítottak ki. Ebben egy nagy ejtőernyő volt, ami fémszálakkal át volt szőve a jobb "lokátorkép miatt", rajta egy fáklya. A mellékelt képen a Szovjet repülőtér titkai múzeumban láthatjátok jobb kéz felől a SzAB-100MN világítóbombát. Az M6 célbomba is ilyen volt külsőleg. üdv: Vándor Károly www.soviet-airforce.com | |||||
Wolfi | Adatlap | 526820 | 2013. február 25. 16:16 | ||
Szia Mikoyan! Nálam van egy elfekvőben és el is adnám, ha érdekel dobj egy mail-t a mintal.andras@gmail.com-ra és ott meg beszéljük. Üdv.: Wolfi | |||||
Nyugger | Adatlap | 526789 | 2013. február 25. 13:12 | ||
Szia Laci, Fegyvernek azért már nem hívnám, ez a CP-100-s infrabomba. Alapja egy RSz-2USz rakétatest, a robbanófej helyett van az infrabomba beépítve. A magyar MiG-21-23-29-s lővészeteken is ez volt a célanyag az infravezérlésű R3Sz, R-60 és a R-73E rakéták esetében. A kiberhelt rakátatestben nincs már vezérlőegység se, ezért kilővés után kb 12-15 mp-s égésidő után leválik a begyúlladt infrabomba és eje. segítségével szinte nulla sebességgel –az elfogó rg.-hez képest ereszkedik alá. | |||||
migi | Adatlap | 526761 | 2013. február 25. 08:19 | ||
Ati75 | Adatlap | 442958 | 2012. december 12. 09:00 | ||
Üdv mindenkinek! Szu-22M3-hoz( Mastercraft) keresnék maszkolót és kabin fotomaratást! Köszönöm! | |||||
Ati75 | Adatlap | 442957 | 2012. november 4. 14:07 | ||
Szia! Pont ma láttam egy Mastercraft Su-22 M3R-t az ASIA Centerben levő Galaxy játékáruházban.2690 ha j?l emlékszem... Az eladósrác szerint 3 hónapja ugyanott van a polcon,valszeg meglesz még. Remélem,segítettem! | |||||
polomalev | Adatlap | 442956 | 2012. november 4. 12:36 | ||
Szia! Itt még az ára is jó.www.model-making.eu/products/Su-17M4-Desert-Shield.html | |||||
Mikoyan | Adatlap | 442955 | 2012. november 4. 11:46 | ||
Sziasztok! Hol tudnék beszerezni egy Su-22-est 1/72 méretarányban?Már jó pár oldalon kerestem,de nem találok sehol. | |||||
cenci2 | Adatlap | 442954 | 2012. május 24. 13:27 | ||
Szia Józsi! Sajna a SU22-ről az a pár videóm van amit feltettem a youtube-ra amikor még a PG-ben melóztam .PG-s felvételt még egy-kettőt majd rakok még fel .Abban reménykedem hogy esetleg Taszári vagy Pápai su22 vagy mig21,23 felvételek majd másoktól még előkerülnek . Üdv: Péter | |||||
Szu-22 | Adatlap | 442953 | 2012. május 13. 22:19 | ||
Szia cenci! Tudnál esetleg nekem DVD-n küldeni Szu-22-es magyar videókat? Kifizetném, vagy több üres lemezért szoktam csináltatni... Hmmm? Itt megtalálsz: bravojuliett.bpj@gmail.com Üdvözlettel: Józsi | |||||
spupek | Adatlap | 442952 | 2012. május 3. 19:26 | ||
Sziasztok! Keresek 1/48-as Szu-22-es kabintetőt. Ha jól tudom a KP készlethez a nyitott, és a zárt verziót is adják. Nekem bármelyik verzió megfelel. Ha van nálatok felesleges új, vagy roncs gépből megmaradt példány kérem az alábbi címen jelentkezzetek. Köszönöm a segítséget: Peti! spupek07@gmail.com | |||||
p-51 | Adatlap | 442951 | 2012. április 16. 09:59 | ||
Planes | Adatlap | 442950 | 2012. április 15. 10:04 | ||
Üdv.!Még Taszáron egyszer megmértem a csapatnál festett változatot,ami a svanc elején volt felfestve: a szem fekete szegélytől a fullánk (talán vörös) végéig 540 mm. Az 48-ban 11,25mm stb.A PG-s sablon méreteit,ami az orra, a kabin előtt volt festve, nem ismerem. De ha sietünk,azt még megmérhetjük:-( |
<<< Vissza | Tovább >>> |