<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Phoenix89 | Adatlap | 555465 | 2014. március 5. 21:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555461 | 2014. március 5. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Simi! Köszi! A fegyverről még nem döntöttem végérvényesen, de egy képen (mellékelve) látszik egy MG34 Zwilling, és mivel viszonylag ritka, megtetszett. Ebben az esetben a két géppuskát valamilyen kitből fogom kiválasztani, a fegyverállványt viszont elkészítem hozzá. A műgyantás kísérletedre én is nagyon kíváncsi leszek! Megosztod majd velünk? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 555458 | 2014. március 5. 21:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78! Szépen alakul ez a kis partra szálló hajó! Nagyon precíz és pontos. A fegyver valamilyen kitből lesz majd, vagy az is szkrecs lesz? SSZABI! Még dobozból is igencsak mutatós ez a Bismarck! A korlátok mellett szerintem a kötélzetet is készítsd el. A víz is egész jó, bár szerintem ennél a méretaránynál inkább a Kostas-os, vagy a Flodberg-es megoldás a reálisabb. Úgy gondolom, a következő módon készül az a fajta imitáció: 1. akril tömítőből vannak a hullámok 2. ezt lefestik adott színre/színekre 3. ezután a tajtékot fehér akrillal rádolgozzák 4. az egészet leöntik víztiszta műgyantával - ez utóbbi adja meg a víz-szerűségét és mélységét az egésznek. Ma rendeltem Ablonczy műgyantát (750 g + edző 3 e. Ft körül van) és hamarosan teszek egy próbát. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555439 | 2014. március 5. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szívesen. Megmutathatnád majd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 555430 | 2014. március 5. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Először is gratula mindenkinek, nagyon szépek lesznek ezek a hajók is :D Kicsit ügyködtem, és vízre tettem a revell Bismarck-ot. Ez is egy elég régóta húzódó építés és így utólag már bánom, hogy csak dobozból épül, meg Eduard korláttal (ami borzalmas, valami más gyártót keresek a következőhöz) ami ráadásul annyira alakíthatatlan, hogy sok helyen sokadik próbálkozásra is csálé maradt... A víz úgy készült, mint ahogy zs180, vagy Jim Baumann szokta, annyi különbséggel, hogy az akvarellpapírra a hullámokat én akril tömítővel készítettem. Nem tudom mások miként csinálják. Ez a második vizem, annyira szerintem nem lett rossz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Phoenix89 | Adatlap | 555426 | 2014. március 5. 19:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a választ! Én is hajót építek sztirolból, bár kicsit kisebb (kb 30 cm lesz) és ez csak egy kisebb kínai civil révészhajó lesz. Első próbálkozásom a scratch építéssel, egyelőre csak egyszerű mértékben, ezért kérdeztem a szegecsekről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555421 | 2014. március 5. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Igen, 1/35. Az eredeti 19 méter hosszú, így ez 54 centi. A szegecseknél most először kipróbáltam az injekcióstűs módszert. Áttetsző sárga jelzésű tűt levágtam, kicsit élesre csiszoltam, és a viszonylag puha sztirolba kényelmesen bele lehet vele nyomkodni a mintát, a végén a közepe - a szegecs - még ki is emelkedik a felületből pár tizedmiliméternyit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Phoenix89 | Adatlap | 555416 | 2014. március 5. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az arány gondolom 35-ös, a tankos képek alapján(?). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Phoenix89 | Adatlap | 555415 | 2014. március 5. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szabad tudni hogy, hogyan csinálod a szegecseket, és hogy milyen méretarányban épül? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555402 | 2014. március 5. 15:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Még egy pici haladás. Elkészültek a merevítők, amik a körbefutó "padot" tartják majd. Kész van a tatnál az emelt fedélzetrész váza, ide kerül majd a kormányállás, egy csörlő és - valószínűleg - egy MG34 Zwilling. Kívül-belül szegecselgettem, nem a valósághűség jegyében (nincs olyan képem, ahol ez látszódna), hanem csak hogy legyen ott valami felületi struktúra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 555319 | 2014. március 4. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Részvétem! Már szó szerint is, mert a Warspite-hoz én is legyártottam nemrégiben jónéhányat, de szerencsére, a Repulse és a PoW után is maradtak szellőzők. Én nagyjából végeztem a tatfedélzettel, a középső részt is már majdnem befejeztem - itt készült két nagyon klassz mellvéd a légvédelmi ágyúk köré, aztán jöhet nekem is az orrfedélzet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 555317 | 2014. március 4. 17:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na igen, a sok kis furat a kb. 40 mushroom vent-nek készült, plusz legyártottam 16 szögletes (a la Prince of Wales) szellőzőt is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 555309 | 2014. március 4. 17:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyuri! Eszméletlen ez a sok kis doboz, meg nyílászáró... és gondolom majd ezután jönnek még a szellőzők is... Gyönyörűen kinyitottad azt a fedélzeti lejárót ott a hargonyláncok közt! És minden olyan szépen van pozicionálva, hogy az öröm a szemnek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 555304 | 2014. március 4. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 555287 | 2014. március 4. 13:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gratulálok Kálmán barátunknak! Nagyon szépen és tisztán dolgozik. Szépen applikálta a maratásokat is. Az ajtó "felnyitást" is szépen megoldotta. A kamuflázs festése biztos nem lesz könnyű... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 555246 | 2014. március 3. 22:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Bemutatnám, min dolgozik Kálmán barátom: a Trumpeter 1:350-es Queen Elizabeth-je FlyHawk feljavító készlettel, amiben a képeken szereplő maratások (kb. 15 % látható), esztergált lövegcsövek (a pom-pomokhoz is) mellett fafedélzet is található. Az 1943-as állapothoz tartozó négyszínű kamuflázshoz már beszerezte a WEM színeket is... Elég jól alakul, nem? P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555140 | 2014. március 2. 20:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lassan haladok a PiLaBo-val. A koncepción gondolkoztam, lehet Afrika egy zsákmányolt Crusaderrel - ez egyértelmű, jól dokumentált helyszín, konkrét naszádokkal és eseményekkel. Vagy lehet Norvégia egy Neubaufahrzeuggal - ez nehezebb, nincsenek konkrét naszádok, nem is tudom biztosan, találkozhatott-e a két harceszköz. Pedig ez tetszene jobban. Még nyomozok utána. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555107 | 2014. március 2. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt a kanadai oldal. A képekből látszik, hogy egy nagyon dekoratív hajóról beszélünk. Plusz va egy nagyon klassz részletfotókat tartalmazó mappa a bécsi Heeresgeschitlichesben látható Viribus Unitis cutaway makettről. www.viribusunitis.ca/index.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555106 | 2014. március 2. 15:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bár elsősorban a korai német dreadnoughtok a szívem csücskei (Nassau, Helgoland), de ha úgy nézne ki, hogy megvalósul egy ilyen közös tervezet, én beszállnék. Informatikai ismereteim a nullát közelítik alulról, de van már mögöttem pár év szkreccselés, tán érdemben is hozzá tudnék tenni valamit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555104 | 2014. március 2. 15:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drágának drága, de ahogy elnézem az összeállítási útmutatót, elvileg kihozható lehet olcsóbban házilag. Legrosszabb esetben is a feléből, csak persze a minőség kérdéses. Kell hozzá egy szkennelt papírmakett, mert le kell kicsinyíteni az 1/250-ről. Elvileg kapható, de szükség esetén mindenképpen hozzáférhető. Alapvetően két lehetőség van: az egyik, hogy egyedi darabot csinál az ember, pl. egy sztirol testtel, de mivel az ugye akár le is önthető műgyantából, így mindjárt ott a másik lehetőség, hogy tán sokszorosítani kéne. Pláne, hogy ott a rengeteg egyforma cucc, mint mondjuk mindjárt a lövegek és lövegtornyok, mentőcsónakok, stb., amit az ember magának is sokszorosítana (azaz mindenképpen vesz gumit és gyantát). Továbbá ugye, ott az a rengeteg maratás, amit úgyis meg kell rajzolni, meg ki kell marattatni valami hozzáértővel, aztán ott is tök mindegy, hogy a fóliáról egy, vagy több készlet készül. A letölthető és nagyon jó minőségű PDF alapján alig néhány hét alatt meg is lehet rajzolni. Profinak meg talán elegendő lehet egy hétvége is. Nem ismerem a jelenlegi árakat, de úgy sejtem, hogy mondjuk az Oxam DC olyan 10 körül lehet a legkisebb kiszerelésében, hasonló árban lehet a Biresin G26 és abból legalább két teljes (vízvonal) hajót ki lehet önteni. Tehát ha ketten vannak non profit alapokon, akkor az eddig fejenként egy tizes. Viessmannéknál amikor utoljára csináltattam maratásokat, akkor olyan 8 körüli árra emlékszem fóliával / A4, ennek olyan kb. fele, ha már megvan a fólia. Vegyük azt, hogy most már az is egy tizes és 2 db A4 kell, akkor az első az 20, a második 10, tehát az összes maratás fejenként 15 eFt. Plusz amiből az ember megcsinálja a mesterdarabot, sztirol, stb. legyen fejenként még egy ötös, az akkor a komplett cuccra cirka 30 darab ezres. Meg kettejüknek legalább fél év munka. Ez talán lecsökkenthető, ha valaki tud jó minőségben 3D-ben nyomtatni és meg is tudja rajzolni. Ez mondjuk nem én vagyok, de a maratásba pl. be tudnék segíteni némi rajzolás erejéig, mert az 2D és már csináltam olyat. A 3D rajzhoz még annyit, hogy láttam régebben, hogy egy kanadai fószer megrajzolta a Szent Istvánt meg a Viribus Unitist és mintha árulná is olyan 70 dolcsi körül. Nem tudom, hogy mennyire lehetne szétkapni a szükséges mértékben, de ha eléggé, akkor pl. elgondolkodtató, hogy nem érdemesebb-e megvenni, mint rajzolni hónapokig. Az sem lehetetlen, hogy a maratásokhoz is át lehetne venni belőle rajzokat és akkor lehetne a Szent Istvánnal próbálkozni, mert ugye a Kombrigből csak a Viribus Unitis dolgait tudnánk felhasználni a maratáshoz és legjobb tudomásom szerint sajnos azok a részek is eltérnek. Ha érdekelne itt tíz embert, lehet, hogy még a 3D nyomtatott verzióval is egész elfogadhatóra le lehetne szorítani a költségeket. Győrben van egy cég, amelyik 3D-ben nyomtat vasúti cuccokat H0-ban. Egy fénysorompó pl. 400 Ft. Velük is lehetne beszélni, ha esetleg belevágnánk, bár nem láttam még, hogy milyen minőségű a cucc, de ha feltételezem, hogy jó, akkor normális alkatrészbontással (nem tömör az egész) a mesterdarabot is ki lehetne talán hozni olyan 6-8 darab ezresből fejenként. Úgyhogy talán olyan 30-35-ben meg is állna, de nem ártana persze utánaszámolni, mert ez csak így hirtelen jött, mintegy vitaindítóként. Szerintetek érdemes lenne egy ilyen projektnek nekiállni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 555047 | 2014. március 1. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 555020 | 2014. március 1. 14:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Urak! Nincs valakinek eladó 1/700-as Kriegsmarine figura szettje az Eduardtól (vagy más gyártótól)? Ha nem is az egész készletet, de pár figurát vennék, hogy ne legyen olyan élettelen a fedélzet. (rendelnék az Eduardtól is, csak nem ér ide időben már...) Előre is köszönöm! sszabi1@freemail.hu Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555010 | 2014. március 1. 12:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Párszor már kiakasztott ez a cég (Scharnhorst, Blücher, stb.). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 555005 | 2014. március 1. 11:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Keri Akarnék, de még nem jött be a lottó ötös (még négyes se)! Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 554995 | 2014. március 1. 08:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sok különbség van,de testvérhajóknál már csak így van.Inkább csak érdekességként raktam fel,tényleg nagyon drága. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 554988 | 2014. február 28. 23:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jól hangzik, de van eltérés. A Viribus Unitis meghajtását 4 hajócsavar végezte, míg a Szent Istvánét 2. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 554987 | 2014. február 28. 22:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet olcsóbb és nagyobb megoldás a GPM 1/200-as Szent Istvánja, mert ez azért ennyiért rablás...(nekem a 1/250 Tegetthoff figyel a polcon, az se kis darab) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 554985 | 2014. február 28. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Megjelent a Viribus Unitis.1:350.Gyanta,fém,stb.Csekély 300 Euro. Nem akar valaki egy Szent Istvánt csinálni? combrig-models.com/index.php/1350/54-austro-hungarian-navy/431-viribus1912-350 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 554880 | 2014. február 27. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A GPM is csinál ebben a méretben pár dolgot: sklep.gpm.pl/en/akcesoria/relingi/fototrawione/1/400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 554861 | 2014. február 27. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Abert-t forgalmaz valaki,de nem tudom ki,mert sosem vettem még a terméküket idehaza. A WEM maratásoknak nem tudok hazai forgalmazójáról,de kb. 4-5 font a postaköltség,pont tegnap este rendeltem tőlük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aldebaran | Adatlap | 554860 | 2014. február 27. 11:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Gondolom hazai forgalmazója nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 554858 | 2014. február 27. 11:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 554857 | 2014. február 27. 11:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. így hirtelen két lehetőség (bár az egyik elfogyott,de biztosan van valahol még),az egyik komplett maratás,a másik csak korlát. Üdv. Zsolt [URLhttp://www.whiteensignmodels.com/brochure/1_400_photo-etch1.htm] www.hlj.com/product/abe400-07/Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aldebaran | Adatlap | 554856 | 2014. február 27. 10:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget! Heller 1:400-as Bismarck, Prinz Eugen és Scharnhorst maketteket kezdenék el megépíteni. Viszont szembetűnő, hogy a műanyag korlátok rettentően vaskosak. Ezeket mire lehet cserélni? Eduard maratások közt csak 1:350 és 1:450 méretarányban találtam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 554845 | 2014. február 26. 23:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ahogy látom Tomi munkája is közeleg a végkifejlet felé. Én örömmel jelentem, hogy elkészültem az alappal. Faragasztóval felragasztottam a hajót rá és szilikonkaucsukkal körbekentem. Lényegében a főfedélzet korlátai és egyéb apró részletek vannak vissza, úgyhogy remélem rövidesen sikerül befejeznem az építést. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 554803 | 2014. február 26. 17:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nagyából így néz most ki a Thüringen(ragasztva még nincsen a felépítmény). Sebi Big Mo-ja is nagyon klassz! Tetszik a víz és örülők, hogy megosztotta a készítését is. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 554787 | 2014. február 26. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vihar hozta felszínre a német hadihajót "Majdnem egy évszázadig volt víz alatt az a német hadihajó, amit most egy vihar hozott a felszínre. Az SV Carl nevű hajó még az I. Világháborúban süllyedt el Anglia partjainál." index.hu/tudomany/tortenelem/2014/02/26/egy_vihar_hozta_felszinre_a_nemet_hadihajot/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 554518 | 2014. február 23. 00:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 554289 | 2014. február 20. 00:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Barátom! Örülök, hogy tetszik. Azt javaslom, hogy a Kostas féle technikának nézz utána, mert azt olvastam, hogy ő valami olyan anyagot használ, amit melegen kell kiönteni. Az pedig árthat a kész makettnek. Egyébként tegnapelőtt óta egy-két apróság készült el. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 554151 | 2014. február 18. 14:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szép ez a víz! Ez most már egy szép dioráma! Nagy kedvet kaptam én is egy hasonlóhoz. A Warspite után tervezem megépíteni az SMS Markgraf-ot, de már hasonló módon vízre rakva. Azt gondolom, hogy nagyjából sejtem, hogy Kostas hogy készíti el a vízet, én is valami hasonlóval szeretnék megpróbálkozni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 554124 | 2014. február 17. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
enczijanos | Adatlap | 554054 | 2014. február 16. 23:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm az eligazítást, és a válaszokat, további jó makettezést. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 554049 | 2014. február 16. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha valahol feljön, felpuposodik a már leragasztott fafedélzet, akkor pillanatragasztóval szoktuk visszatessékelni. Ha az egészet egyben akarod leragasztani, nem javasolnám a pillanatragasztót, mert nem lehet pozicionálni. Akkor inkább a szokványos fehér színű faragasztót kell használni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanci | Adatlap | 554030 | 2014. február 16. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Szeretnék tanácsot kérni Tőletek, hogy a kiegészítőként vásárolható fafedélzetet mivel lehet rögzíteni, ha az öntapadó felülete nem igazán ragad. A válaszokat előre is köszönöm! Sanci. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 553962 | 2014. február 16. 00:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Simi! Először is köszi az osztályzatot!Másodszor!Igazad van!Nem értem,miért hanglokátort írtam,mikor valóban aknamentesítő. Az első felépítményen a zöld és piros oldalon két-két darab kell,ez ugyanúgy igaz a hátsófelépítményen is.Tehát összesen 8 db van.Ebből az első felépítményre 3 db már kész van.Ha minden igaz akkor hétfőn megyünk vissza dolgozni.Az első felépítményé kész lesz,de a hátsóra nem marad idő befejezni.Ha ezek meglesznek,akkor van még pár darab szellőző ajtó valamint az aknamentesítők tartói.Egy barbetta tisztító tárolója már kész van,de még kell 3 db az Anton és Bruno közé.Ha ezek megvannak,akkor hozzáfoghatok a kémény mellett levő két hangárhoz,valamint az általam rettegett mindennel agyontűzdelt kéményhez.Na azért ezek az aknamentesítők is feladták a leckét. Nem a hamburgi IKEA-ban dolgozunk.Bár ha ott lennénk akkor már meglátogattam volna a Bismarck szülőhelyét. Jelenleg Münchenben dolgozunk a repülőtéren,egy most épülő terminálban.Volt szerencsém kétszer látogatást tennem a müncheni "Deutsches Museum" kiállított látványosságai között is.Rengeteg képpel és élménnyel távoztam a látogatás során a múzeum kapujából. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 553953 | 2014. február 15. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Rég nem hallottunk felőled. Remélem, minden OK. Én személy szerint örülök, hogy"előjöttél" (itt zalában így mondanák...) és egyből elő is rukkoltál egy kis szépséggel. Nagyon jól sikerült a paravane, ahogy nevezik ezt a kis eszközt. Én eddig úgy tudtam, hogy a rögzített aknák ellen használták , igazából mindegy: el kell készíteni és kész. A feladat jelesre sikerült. Csak az a kérdés, hány darab kell még belőle, és elkészülnek-e addig, amíg itthon leszel? (Ugye, nem a hamburgi IKEA-n dolgoztok?). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 553916 | 2014. február 15. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Kicsit el voltam (vagyok) veszve,köszönhetően a külföldi munkának,és a kevés itthonlétnek. Na de most ezt a kis időmet is a hajóra fordítom,és megosztom veletek. A képeken a Bismarck 8 vontatható hanglokátor egyikét mutatnám be.Próbáltam a lehető legjobban kidolgozni,igaz később még kerülnek rá csavar illetve szegecsfejek.Összehasonlításképpen tettem oda egy 0,5-s Rotringot is érzékeltetve ezzel is a rajta található furatokat. Egy pár képet is mellékeltem az első felépítmény állapotáról.Szerencsére már nem sok híja van. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 553818 | 2014. február 14. 06:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó reggelt! Látom a korlátjaim érdekesek nektek. Nos úgy készülnek igazából, hogy első lépésként a cérnát fa ragasztóval bevonom, utána felkerül a sablonra. Az függőleges és viszintes találkozásoknál folyékony ragasztóval át van kenve (pl revell). Végül az egész színtelen lakkal van átkenve. Néha tényleg furcsán állnak, de könnyen igazíthatók, hajlíthatók és nagyon könnyen felragaszthatók. A hosszabb részekhez a Gpm lézer vágott korlátjait fogom használni. A probléma az, hogy ehhez a hajóhoz nem adtak ki semmi kiegészítést a lövegeken kívül, így a korlátok a felépítményen ezzel a megoldással fognak készülni. Az egyik képen amit tegnap feltettem az első felépítményről ott látszik, hogy áll a korlát. TAMÁS78! Köszi a választ. A korlátokról részben igazad van, de nem mindenhol 2 soros a korlát és én az eredeti készletben láthatóknak készítem el a sablonjait. Kellemes napot! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 553815 | 2014. február 14. 01:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Brumi, én a kapaszkodókat egyszerűen felragasztom a felületekre, nem fúrok semmit. Régebben az nehezebben ment, mert a pillanatragasztóból sokszor kevés tudott kerülni az igen vékony távtartók végére, és mire odaértem vele a felülethez, már megszáradt. Mióta gélt használok, sokkal kevesebb a probléma, a ragasztás általában olyan erős, hogy kibírja a még nem leragasztott kapaszkodódarabok helyszíni görbítgetését-egyengetését is. Egyébként, miután felragasztottam, le szoktam ellenőrizni a kapaszkodók minden egyes ragasztási pontját, és ahol nem tart, megerősítem a ragasztást. Ami a korábbi kérdésfelvetésedet illeti, én is úgy építek, mint te, azzal a különbséggel, hogy a korlátokat általában a festés után szoktam felrakni. A festés előtt viszont szinte mindent elkészítek részegységenként. Tomi, érdekes ez a korlátkészítési metódus - a legtöbben felrakják az korlátoszlopokat (stanchion), majd ráragasztják a vízszintes szálakat, de ha neked így vált be, ez se lehet rossz, bár lehet, hogy pl. drótból jobb lenne a korlát tartása. Én nagyon lassan haladok, már megint nincs időm (nézzétek, mikor írom ezt, pedig holnap fél nyolcra be kell mennem dolgozni). Szóval épp csak elkezdtem a fedélzetet cicomázni - alakul a "ground tackle" (horgonyok kezelésére szolgaló apparátus). P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 553811 | 2014. február 13. 23:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hát nálam még gyerekcipőben van, pár napja álltam neki hirtelen felindulásból.
Csak a gerinc van meg és a bordák, a tetejét ennek is deszkák borítják majd.