/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
benq742 553075 2014. február 4. 20:43
Válasz erre
SziasztoK!
Azt sem szabad elfelejteni hogy a háborúban sok érdekes megoldást és eljárást szült a kényszer! Persze vannak alapjaiban véve holt ötletek mint ahogy itt le is írták páran, de ha adott esetben nem volt más és odébb kellett vinni folyton akkor elképzelhető hogy felrakták rá, SZERINTEM, kényszerből, és nem fizikáztak, csak amennyire a lehetőségek engedték, próbálták a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló eszközökből!Persze gőzöm nincs arról ténylegesen hogy volt-e ilyen, amint a képen látom volt, csak próbálok segíteni gondolkodni! :)

Üdv Vili
Dolmi 553068 2014. február 4. 20:35
Válasz erre
"nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot"

Szerintetek miért látható az egyik képen, hogy lőállásban hévérrel van kitámasztva az autó? (gondolom máshol alá is van bakolva...)

Nem múzeumba szánták, kényszer szülte megoldás, a rövid élettartamot pont leszxxxák, amúgy is sanszos volt hogy egyéb módon is megsemmisülhet az eszköz, viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó.
Bogesz 553064 2014. február 4. 20:02
Válasz erre
Pontosan erről van szó. Nyugodtan hasonlíthatod is a légkalapácshoz. Egyszerűen az alváz, a felfüggesztések és a futómű nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot.
ssanyi 553061 2014. február 4. 19:55
Válasz erre
Üdv!

Szerintem Freddynek igaza van az alváz terhelésének méretezésével, nem hiszem hogy ilyen dinamikus terhelést figyelembe vettek volna.Talán nem a legjobb hasonlat a légkalapács de érdemes végiggondolni . . . . .
Nem lehet véletlen hogy leginkább a féllánctalpasok és lánctalpasok voltak a legelterjedtebb platformok (stabilitás, terepjáró képesség).Szerintem.
Sennás 553056 2014. február 4. 18:34
Válasz erre
1024_776309_1419512_2806_1937_09_701
1024_776309_1419512_2806_1937_09_701

Szia Freddy.Én sose voltam jó fizikából,de hogy egy ilyen platós teherautó alváz nem bírna ki egy ilyen fegyver lövéséből származó terhelést HÁÁT NEMTOM.
Sennás 553054 2014. február 4. 18:09
Válasz erre
Opel final 010
Opel final 010

Colossum.Ez a fagázos Opel?
Freddy 553053 2014. február 4. 17:49
Válasz erre
Ha lőni akarsz vele, akkor ne csak a súlyával számolj, hanema lövés miatti megterheléssel is. Nem véletlen, hogy nem voltak állandóan rajta a kerekek (sőt, pl a Zsu-23-2 sem lő kerékről, hanem teljes hasával leteszik a földre)
Sennás 553051 2014. február 4. 17:44
Válasz erre
Sennás 553050 2014. február 4. 17:43
Válasz erre
Nézd csak Colossum.Ez egy könyvből van "kifényképezve" akkor ezek lehetnek a pontos méretek.
A 2030mm nagyon széles?Így már lehet nem fér fel.Milyen gyártmányú a Blitz-ed?
Sennás 553049 2014. február 4. 17:30
Válasz erre
2cmtru11
2cmtru11
Sd.Ah 56
Sd.Ah 56

Urak!Matekoljunk már egy kicsit.Elméletileg egy 2cm FlakVierling 1509kg!Ugye? (mert legtöbb helyen ezt találom--Egy sima 2cm Flak 30 szemben ami 450kg)
Na szóval azt a 7 fős személyzet "könnyedén" felrakhatta egy teherautóra.(1kép)
De ha utánfutóként lett vontatva egy Sd.Ah52 vagy 56 egytengelyes utánfutón húzták(2kép).Ez a vontató egy kis picsa egy sor laprugós pici kerekű valami,ha ez elbírta az 1509kg fegyvert akkor egy Opel Blitz miért be bírta volna el?Nevetséges.Eszerü a magyarázat számomra a sima egycsövű 2cm Flak 450kg+a talapzat kb100kg a hét markos legény(78kg/fő) "könnyedén felhajította" a platóra.Ezért látni csak azt a képeken.De attól a Blitz simán elvihette.CSAK KÉP NINCS RÓLA:(
Colossum 553040 2014. február 4. 16:03
Válasz erre
Köszi, de szerintem ezek nem Opel Blitz- ek, hanem Mercedes L4500- asok. Azoknak szélesebb a platójuk. 1:35- ben mérve ha az egyik talpat a plató széléhez illesztem, akkor a másik oldali a levegőben lóg. Csak a Sennás által beillesztett képen lévő megoldással férhetne el, szárnyacskaként kicsit túlnyúlva, leszerelt oldalfalakkal. A kérdés az, mennyire rugaszkodik ez el a valóságtól, van- e realitása, vagy sci- fi kategória? Az megint más kérdés, elbírta- e volna egyáltalán a súlyt, illetve a 4 cső általi megterhelést a teherautó alváza?
gábor76 553039 2014. február 4. 15:38
Válasz erre
obflakvierlingdak01zs6
obflakvierlingdak01zs6
obflakvierlingdak02wr0
obflakvierlingdak02wr0
a1229by2
a1229by2
a1237wq7
a1237wq7

itt egy kép,hátha segít.
Sennás 553029 2014. február 4. 13:26
Válasz erre
Szia. Figyelj már ezek nem 1500kg körűl mozogtak?Az már ok lenne egy Blitz-nek?
romsitsa 553027 2014. február 4. 13:13
Válasz erre
Kb. háromszoros a súlyuk.

A Vierlinget általában 4-5 tonnás kocsikra rakták, a Blitz kicsit gyenge ehhez.

Üdv

Á
Sennás 553024 2014. február 4. 11:48
Válasz erre
HLX48244-1
HLX48244-1

Nem lehetséges valami méretezési probléma van?Mondom én 50 mm mértem az 35 felszorozva 1750mm.Ha odaszámoljuk az a kis fellépőt ami kicsit kilóg az is még csak 1925 mm az se fér már fel?Attól csak szélesebb a platód?
Segíts már hogy működik egy fagázos teherautó?
Colossum 553018 2014. február 4. 10:50
Válasz erre
Az Escinek-ha jól emlékszem-van egy 1/72- es készlete, de az ugye nem mérvadó. Ja, és másik probléma lehet az, hogy a saját álványa is túlnyúlik keresztben a platón.
Sennás 553017 2014. február 4. 10:41
Válasz erre
Szia.Igen az a baj teljesen 100% kép egyenlőre nincs,vagy csak én nem találok.Hazajövök du a maszekból még segítek keresgélni:-) De talán nem sokkal nagyobb súlya lehetett a 4csövünen sem akkor meg jó lehet.
Colossum 553014 2014. február 4. 10:16
Válasz erre
Szia! Igen, erre gondoltam, de ez nem csak az egycsövű 2 cm- es flakhoz van?
Sennás 553005 2014. február 4. 08:28
Válasz erre
2cmtru10
2cmtru10
2cmtru11
2cmtru11
2cmtru13
2cmtru13
Flak38_13
Flak38_13

Szia Colossum!Engedelmeddel pár kép amiket elmentettem anno.Ezek a képeid vannak neked is?A 3 lábú kicsi talapzatát én legszélesebb ponton 50mm mérem ami 1750mm a valóságban.Erre gondoltál?
Colossum 552999 2014. február 3. 23:27
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretném megtudni a szagértő uraktól, hogy mi a valószínűsége annak, hogy egy fagázos Opel Blitz- re valaha is fölkerülhetett egy 2 cm- es, Flakvierling. Ha igen, akkor hogyan oldották meg azt, hogy a fegyver talapzata szélesebb volt az Opel platójánál?
Találtam képeket ugyan a 2 cm- es Flak szerepeltetéséről Blitz- en, egy tuti kis fatákolmányon, de ugyebár az kisebb.
Hrothgar 552995 2014. február 3. 22:37
Válasz erre
Szia PzZoli!
Nekem ez a típus Panzer 4 F1-nek tűnik. (A Parancsnoki kupola biztosan nem korai modellre utal, a "homlok lemez" (a vezető kémlelőnyílásával és a rádiós géppuskájával-ami a C verzión nincs) egy síkban van, stb.) Ha jól tudom, akkor a Panzer 4-eseken (a későbbi típusokon: F1, F2, G, H, J) megtalálható ez a görgő elhelyezés (Bár a G, H, J esetében más a kialakítása a dolognak)
flora noel 552928 2014. február 3. 08:14
Válasz erre
PzZoll 552923 2014. február 2. 23:31
Válasz erre
PZIV
PZIV

Sziasztok! Gyakori volt Pz IV-esen ez a "görgőtartó", vagy minek is nevezzem az oldalán? Én még nem láttam soha, más német típusokon sem. Ez C változat lenne amúgy? Üdv: Zoli
vincus80 552916 2014. február 2. 20:32
Válasz erre
Szia!

A HM 1943 febr. 18. - Nr 181 utasítás szerint az alapszín a "Dunkelgelb" lett, a rejtőző foltozás kivitelezését továbbra is a csapatorka bízták (a környezeti adottságnak megfelelően). A felületen - elméletileg - egyenlő arányban.
Tehát alapszín a Dunkelgelb önmagában, vagy foltozással "olivgrün" és/vagy Rotbraun, határtalan foltokban.
A foltozás jellegét nem határozták meg, így ezek következtében lettek változatosak a járművek.

Erre jöttek még Normandiában az "ambush" mintázatok.

Üdv:
V
vincus80 552914 2014. február 2. 20:20
Válasz erre
flora noel 552908 2014. február 2. 19:49
Válasz erre
Sziasztok!
Strumtigernek a festéséről tudtok képeket vagy adatokat.
Safranek 552736 2014. február 1. 11:02
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, h volt-e egységes utasítás német járművek festésére (1944 nyara)?
Tehát az alap sárga, de h a zöld-barna színekre volt-e vmi iránymutatás?
Választ köszönöm.
benq742 552478 2014. január 29. 21:36
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
gaben21 552459 2014. január 29. 19:11
Válasz erre
Helló.Igen jól értelmezed. Más nyitott felépítményű járműveknél és zárt felépítményű járművek ajtajainak a belső felét olyan színűrre festették mint a külső álcafestést. Így nem virított nem ütött el és így az ellenségnek nem hívta fel a figyelmét.
benq742 552386 2014. január 28. 21:52
Válasz erre
Köszönöm!
Bocsánata butaságomért de jól értelmezem akkor hogy a küzdőtér mondjuk például egy dicker max nál ugyan az a szürke mint amit kívülről ráfestettek!
És köszönöm még egyszer!
romsitsa 552384 2014. január 28. 21:38
Válasz erre
Hali,

ami kívülről/felülről/hátulról látszik az szürke (rejtőzés), ami nem látszik (pl. vezetőtér) az elefántcsont, hogy lássanak is valamit, általában.

A sötétszürke szín festék alatt a vörös alapozó az alatt a páncélacél.

Üdv

Á
benq742 552380 2014. január 28. 21:23
Válasz erre
Sziasztok!
Ismét lenne egy két kérdésem ha nem gond!
A korai nyitott tetejű német páncélvadászoknak milyen színű volt a küzdőtere, a külső szürkét használták fel a beltérben is vagy egyébb?
a másik kérdésem hogy a kezdetben szürke páncélszín az festék volt, vagy esetleg valamilyen anyaggal kezelt acél?A lepattogzás kopás miatt kérdezem!
Köszönöm előre is!
Üdv Vili.
rohamkukac 552375 2014. január 28. 21:05
Válasz erre
Köszi!
Meglestem ezt a friult,hát el is képedtem 30 eurós árért...Sajnos nem az én pénztárcámhoz szabták.
Viszont a Hobby Boss-félét 2000+ postáért megtaláltam ebayen.
Köszönöm a válaszotokat!
Laac 552371 2014. január 28. 20:37
Válasz erre
1954_rd
1954_rd

Szia!
Műanyagot külön nem, de itt a dobozon látható mihez van ugyanilyen. Ahogy romsitsa is írta a Tigris II late jó azt pedig pl a HB is gyártja olyan nekem is van.
Üdv: Laac
romsitsa 552367 2014. január 28. 20:11
Válasz erre
Hali,

próbáld meg a Hobby Boss Tiger II late production lánctalpát.

Van olyan elmélet, hogy az E-50, E-75 új lánctalpat (egy vezetőfogas kettő helyett) kapott volna, de erről bővebb információm nincs és nem tudom, hogy bárki gyárt-e?

Üdv

Á
rohamkukac 552358 2014. január 28. 19:18
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy,gyártanak-e Trumpeter E75-höz szemenkénti lánctalpat?(Lehetőleg műanyagból)
Az eredeti gumi talpat szeretném lecserélni,és össze is hasonlítottam egy Királytigris lánctalpával.Szélességre jó,viszont a vezető taréjok majd dupla akkorák,és az összekötő láncszemek nélkül passzolna csak(mivel még a futómű nincs a helyén,csak a meghajtókereket tudtam hozzáilleszteni)...
Sennás 551889 2014. január 24. 13:08
Válasz erre
Szia.Akkor ha beírom SdKfz 9 tűrérségi kivitel(változat) lesz eredeti kép?
Majd lefordítom Németre hátha jobb találatok lesznek.
romsitsa 551888 2014. január 24. 12:55
Válasz erre
Hali,

volt, a tüzérségi kivitel.

üdv

Á
Sennás 551887 2014. január 24. 12:42
Válasz erre
Ok!Köszi.De arról van valami dokumet hogy Famoból építettek 4 üléssorost?Ha a 551885 képen az van.
PeKo Publishing 551886 2014. január 24. 12:31
Válasz erre
551825 - Sd.Kfz. 7
551875 - Sd.Kfz. 6
551885 - Sd.Kfz. 9
Sennás 551885 2014. január 24. 12:19
Válasz erre
halftrack-prime-mover
halftrack-prime-mover

Mármint micsoda 1 vagy 2 kép?Én már nem tudom mi micsoda.És akkor ez mi?Erre az volt írva SdKfz 9. Na akkor hogy van ez?
Sennás 551884 2014. január 24. 12:18
Válasz erre
halftrack-prime-mover
halftrack-prime-mover

Mármint micsoda 1 vagy 2 kép?Én már nem tudom mi micsoda.És akkor ez mi?Erre az volt írva SdKfz 9. Na akkor hogy van ez?
PeKo Publishing 551878 2014. január 24. 10:44
Válasz erre
Sennás 551875 2014. január 24. 09:50
Válasz erre
Sdkfz_6_halftrack_8
Sdkfz_6_halftrack_8
german_half_track_sdkfz-6_1
german_half_track_sdkfz-6_1
halftracks.jpeg
halftracks.jpeg
kerék
kerék

Módosítok vfrtom!Lehetséges igazad lesz.Ezek szerint 2 féle sárvédővel szerelt változat volt(1-2kép).Van ilyen meg olyan kép is.Ami a lényeg lenne a futógörgők lyuk mintája egyedi minden SdKfz más(3kép).A videó kikockázott részletén a kerék mintája SdKfz 6(4kép).Akkor ez marad szerintem.
Sennás 551871 2014. január 24. 09:18
Válasz erre
rommel4
rommel4

Szia.Ebben a változatban van egyedül ez a 4 soros pad elrendezés,csak a külső dolgok nem stimmelnek.A motorháztető itt vízszintes a 6-nál enyhén lejt,a sárvédőben pici hajlítás van 6-nál nincs(sőt csak a 8 és 9-nél van).Keresek valami könyvet talán:)
vfrtom 551854 2014. január 24. 05:57
Válasz erre
Sennás 551825 2014. január 23. 21:15
Válasz erre
Rommel
Rommel
Rommel2
Rommel2
Rommel3
Rommel3
1531941_04781_The_coffin_is_driven_through_Rommels_home_town_Ulm
1531941_04781_The_coffin_is_driven_through_Rommels_home_town_Ulm

Sziasztok.Rövid eszmecsere a Mikészűlben.Átugrottam ide.A képen látható SdKfz féllántalpas pontosan milyen típus?Arra jutottunk SdKfz 9 Famo lehet csak érdekes 4 soros ülés elrendezése van.Köszönet:SENNÁS
Számvéber 551752 2014. január 23. 15:13
Válasz erre
Szia!

Sajnos nem tudok a kérdésre válaszolni, mert nem makettezem, s így nagyon nem érdekel a harcjárművek festése. Barnaky Péter barátomtól azonban tudom, hogy a lengyel harcjárműves kiadványok zöme festés tekintetében kiemelkedően megbízhatatlan...:(

Üdv:
Számvéber Norbert
lgz1904 551749 2014. január 23. 15:06
Válasz erre
Szia!
Tudnál válaszolni az alábbi kérdésre?
Hozzászólás: 551143
Kép: 551177
Köszönöm!
Gábor
Tremere86 551748 2014. január 23. 15:03
Válasz erre
Sziasztok!

Wespe önjáró lövegek festével kapcsolatban nem tudnátok valami linket ahol találhatnék olyan járműről színes képet (pontosabban grafikát) melyet magyarország területén vetettek be?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.