/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
atu71 557324 2014. április 2. 16:12
Válasz erre
Hali,
Igy egy kisse tenyleg magas lenne :)
Maradjunk 6530 mm-nel.
Gabusch 557300 2014. április 2. 08:54
Válasz erre
Varjúbácsi 557299 2014. április 2. 08:52
Válasz erre
Atu!
"az U-boot-ok melysege a fenektol a fedelzetig 6530 cm volt,"
Azért egy 65 méter magas U-boat elég feltünő lehetett! :-))
Gabusch 557298 2014. április 2. 08:51
Válasz erre
Azért annyira nem kell röhögni, mert vittek le u-bootokat a Dunán a Fekete Tengerre.
en.wikipedia.org/wiki/30th_U-boat_Flotilla
Angolul nem tudóknak dióhéjban: 6 db IIB-t részben leszereltek Kielben, majd onnan a Kieli csatornán és az Elbán át vízi úton Drezda-Übigauba vittek uszályokra téve, ahonnan közúton utaztak tovább Ingolstadtba, ahol a Dunára kerültek. Linzben vagy Bécsben ismételten felszerelték őket, majd a Dunán át levontatták a romániai Galatiba.
Mindezt 1942-43-ban.

Ebben a német nyelvű cikkben pedig vannak fotók a szállításról:
www.spiegel.de/einestages/zweiter-weltkrieg-u-boot-auf-der-autobahn-a-946602.html
cimber 557297 2014. április 2. 08:46
Válasz erre
...plusz a "teljesen ép" hajóról hiányzik a torony! :-)
Az U-508 meg tényleg IXC volt.

http://uboat.net/boats/u508.htm
alexkidd 557267 2014. április 1. 20:40
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítő készséged!
Mivel tudatlanságom nem ismer határokat :) így minden ilyen jellegű információnak örülök.
És persze ne felejtsem el legközelebb, hogy április elseje van... :)
atu71 557260 2014. április 1. 20:02
Válasz erre
Hali,
Semmi gond,azert enged meg hogy hozza szoljak :),az U-boot-ok melysege a fenektol ( ertem a kulmsomeret)a fedelzetig (ertem szinten a kulsomeret) 6530 cm volt,ebben nincs benne a torony es plusz a periszko kiengedve.
A Foldkozi-tengeren nem hajoztak mert sekely tenger a nehany szaz meterevel,termeszetesen ez nagyon valtozo.
Tahat ennek a birtokaban, es tudjuk hogy aprilis 1 van,ez szep kamu :D
alexkidd 557245 2014. április 1. 17:16
Válasz erre
De mégis! :)

Ezt a szívást! :DD
Elnézést kérek mindenkitől, ezt eléggé benéztem :)
alexkidd 557244 2014. április 1. 17:13
Válasz erre
Nem mondod? Csak nem kamu lesz :)))
vasacel 557243 2014. április 1. 17:08
Válasz erre
Az U-508 egy IXC tipusú tengeralattjáró volt, ami Mohácstól délnyugatra a Biscaya öbölben süllyedt el még '43-ban ...
http://rapidttp.co.za/museum/macfayden.pdf
juge75 557241 2014. április 1. 17:01
Válasz erre
alexkidd 557240 2014. április 1. 16:56
Válasz erre
atu71 556651 2014. március 24. 11:33
Válasz erre
Gabusch 556633 2014. március 24. 08:00
Válasz erre
Belgiumban élni mindenképpen irigylésre méltó állapot, de szerintem értenék ők a "Vier Monate auf See" feliratot is. :)
atu71 556627 2014. március 24. 06:27
Válasz erre
Hali,
Mert Belgiumban elek,es itt viszem zomeben a rendezvenyekre,viszont a Mosoni kiall.-ra elmegyek,mar elkuldtem a nevezeseim.
Probalok meg a heten jobb kepeket kesziteni,mert ezek sajnos nem adjak vissza a szineket.
Dephnull 556611 2014. március 23. 21:46
Válasz erre
Szia Cimber!
Nemrég jártam a Kék Kobrában és láttam a polcon 1/144 Revell Type II-es tengót. Az árára nem emlékszem, de egy telefont vagy e-mailt lehet megér.
Gabusch 556608 2014. március 23. 21:28
Válasz erre
Beau sous-marin. Mais pourquoi en Francais? :)
atu71 556593 2014. március 23. 20:18
Válasz erre
18
18
f
f
d
d
e
e
g
g

Hali,
Kb, 99%-ban keszen van a naszad,meg jott a felirat is,a szovege magyarul : Negy honap a tengeren,ezzel akarok utalni az allapotara.
A zaszlo szinten rongyos allapotban,az antenna bekotese is elkeszult.
atu71 556160 2014. március 16. 16:39
Válasz erre
Hali,
Sz.tem szepre sikerult,es azert jol eltalaltad az antenna meretet is :)
ebben a meretben valoban kisse kicsi,de az 1:144 mar sokkal mutatosabb persze ezzel nem akorom ezt a meretet sem bantani.
Varom a kovetkezo hasonlo temadat,
Mosoni kiall.-ra mesz?
cimber 556137 2014. március 16. 13:55
Válasz erre
Köszi!

Az a baj, hogy pl. a száraz ecseteléses kiemeléseknek nyoma sem látszik, sem a tornyon, sem a fedélzeten.
Élőben - szerencsére - mozgalmasabb a makett.
Gabusch 556123 2014. március 16. 11:39
Válasz erre
Szerintem jó. És a huzalozás is látszik legalább. :)
cimber 556115 2014. március 16. 10:57
Válasz erre
Kép 002
Kép 002
Kép 001
Kép 001
Kép 006
Kép 006
Kép 005
Kép 005
Kép 017
Kép 017

Sziasztok!

Kész lettem a IXC-vel.
Igazából repülőzöm és ez az első u-boot makettem, de azt hiszem az 1:350-es méretarány nekem és a képességeimnek már a legalsó határa.
Irigykedve nézem a másik topikban a hajós kollégát, aki ezeket az apró maratásokat ilyen precizitással ragasztja.

A makett a Hobby Boss készlete, sajnos a korlát maratás egy része sérült a postázás során, így a műanyagot kellett felraknom.
A fényképeken sok apró részlet nem látszik, egy egyszerű kis kompakt masinám van és fotózni sem tudok rendesen. :-)

Hát ez most ilyen lett.
Ha valami börzén, kéz alól hozzájutnék, azt hiszem egy Type II-es lenne a következő amit szívesen megépítenék, de már legalább 1:144-es méretarányban.
atu71 556087 2014. március 15. 19:00
Válasz erre
Hali!
Igazad van, ez a fo szempont,viszont akkor mi legyen az igaz kozep ut ?
Sz.tem ha azt vesszuk alapul hogy kb. 30 mm-es az realis aranyitas,mert az kozelithez a valos merethez.
TAMÁS78 556041 2014. március 14. 21:00
Válasz erre
Szia! Szerintem is csak az a lényeg, hogy jól mutasson.
TAMÁS78 556040 2014. március 14. 20:55
Válasz erre
Szia!

Gondolom, előfordulhattak változások a háború folyamán, altípusonként, vagy akár a rendelkezésre álló készletek függvényében is, bár ez utóbbit én kevésbé tartom valószínűnek.

A második kép egy angol kikötőben álló, hadizsákmány naszádot ábrázol '45-ben.
Gabusch 556039 2014. március 14. 20:44
Válasz erre
Szerintem a jegesmedvés képen vastagabb a sodrony, mint a másikon. A medvésen a középen vigyorgó fazon kesztyűs ujjaival kb. megegyező a vastagsága, a másiknál meg nagyjából megfelel a kesztyű nélküli ujjának. Persze simán lehet a medvésen ez optikai csalódás, mert a kötél látható része kb. másfél méterrel előrébb van, mint a fickó keze.

Viszont a második képen tökéletesen látszik, hogy ez egy sodronykötél. Nem tudom, hogy mennyire mehetett ez tönkre a hajón, azaz milyen időnként kellett cserélni, ha egyáltalán, de simán el tudom képzelni azt is, hogy ha cserére szorult, a háború vége felé már ezen is spóroltak és átcserélték vékonyabbra - hiszen fűrész sem volt már a hajón, úgyhogy a háló-elhárítás biztosan nem kellett. Minthogy a második képen a két baloldali figura szerintem kevéssé német, lehet, hogy egy háború végi állapotot látunk.

U-boat.net-en meg lehet kérdezni, bár nem nagyon mozog a makettes topik.
cimber 556037 2014. március 14. 20:25
Válasz erre
Szia!

Sajnos nem mentettem el a képet, már bánom.
A torony 3 szögeléses bekötési pontja, és azutáni részről volt egy közeli fotó, ami brutál vastag huzalra utalt.
Az alant lévő fotón is látni olyat ami biztosan több volt 20 mm-nél.
Én úgy döntöttem, hogy húzott szálból indulok ki és az az elvem, amit Gábor említett, hogy jól mutasson.
Amit most ragasztottam fel, az kb. 0.1 mm és jól mutat az összképben.

Üdv.
atu71 556035 2014. március 14. 20:22
Válasz erre
Hali,
Igen,ebben a kerdesben ez fo szempont mert nincs igazan semmi pontos meretunk es csak ezekhez tudunk tartani.
De azert remenykedem hogy egyszer talal valaki egy biztos infot,talan a nemet honlapokon kellene megnezni.
TAMÁS78 556034 2014. március 14. 20:17
Válasz erre
Szia Atu,

igen, próbáltam főleg olyan képeket válogatni, amiken a többi tárgy/testrész lehetővé tesz valamiféle viszonyítást.
atu71 556033 2014. március 14. 20:08
Válasz erre
Hali,
Sz.tem a masodik kep nagyon kozelit a javaslatomhoz,mert itt nincsenek tavolsagi problemak a fotovizualitassal.
De nem szabad azt sem elfelejteni hogy nagy valtozatosaggal modositottak a meretek altalanosan minden feluleten,viszont sokkal fontosabb figyelembe venni az ilyen kozeli kepeket mert ezek adjak viszonylag vissza azokat a mereteket amiket nem ismerunk vagy nem tudunk, de tudunk hozzajuk tarnani es viszonyitani es ezaltal mar van egy megkozelito meretunk.Persze ezeket a mereteket hozza kell viszonyitani az altalunk keszitendo kitt meretehez.
TAMÁS78 556030 2014. március 14. 19:45
Válasz erre
8519087908_4a8fbee466_o
8519087908_4a8fbee466_o
10114012755_5d7a97aae8_o
10114012755_5d7a97aae8_o

Még kettő.
TAMÁS78 556028 2014. március 14. 19:17
Válasz erre
atu71 556027 2014. március 14. 19:14
Válasz erre
Hali,
Nagyon jo fotok ezekbol parat elraktarozok :)
TAMÁS78 556026 2014. március 14. 19:09
Válasz erre
8910693130_5a469d461a_o
8910693130_5a469d461a_o
Bundesarchiv_Bild_101II-MW-3930-23A,_U-Boot_U-103_in_See
Bundesarchiv_Bild_101II-MW-3930-23A,_U-Boot_U-103_in_See
Bundesarchiv_Bild_101II-MW-3956-05A,_Frankreich,_Lorient,_U-107
Bundesarchiv_Bild_101II-MW-3956-05A,_Frankreich,_Lorient,_U-107
U-234
U-234
U-459RobinFinPhoto2
U-459RobinFinPhoto2
U-505EnclG499
U-505EnclG499
U94_D1_4jun41_stnaz
U94_D1_4jun41_stnaz

Kíváncsiságból kerestem pár képet a neten, és azt kell mondjam, üregi nyúl legyek, ha ezeken lényegesen meghaladja a 20 mm-t. :) Szerintem az U-100-as képen sem. Ami nem jelenti azt, hogy nem lehetett más méret, mint ahogy azt sem, hogy ez egy lényegi kérdés lenne. :)
atu71 556017 2014. március 14. 18:27
Válasz erre
Hali,
Jogos,mert kell valami megoldas :)
Gabusch 556013 2014. március 14. 17:35
Válasz erre
Nos, innen kezdve van az, amit én szoktam alkalmazni, hogy a rendelkezésre álló huzalokból, húzott szálakból választok egyet, ami kb. azt a vizuális hatást kelti, mint ami a fényképeken látható.
atu71 556011 2014. március 14. 17:24
Válasz erre
Hali,
Hat nehez meghatarozni,mivel szinte alig van info rola.Mar en is sokat kerestem de egyenlore semmi,ami infoim vannak azokat u-boot-os ismeroseimtol kapom.Tehat amig nincs 100%-os info rad van bizva mikent keszited el.Sz.tem a 40 mm tul sok,de tied a dontes.
Gabusch 555992 2014. március 14. 11:45
Válasz erre
Köszi. Azt hittem, valami könyved van, mait be lehet szerezni innen-onnan, mert amúgy gyűjtögetek szorgosan. ;)

Mondjuk Cuxhavenben vélhetően tudják.
cimber 555982 2014. március 14. 08:37
Válasz erre
Szia Atu!

Sajnos nem mentettem el külön-külön a képeket, de az biztos, hogy ezeknél volt vastagabb is.
Mit írtam egy IXB-n iszonyat vastag volt, szerintem az közelítette a 40 mm-t, mert pont egy fickó feje mellett ment el a huzal és majdnem olyan széles volt a kanóc, mint a fickó orrának teljes magassága.
De ha megnézed az általam felrakott fotókat, azok is meghaladják a 20mm-t, legalábbis az U-100-on biztos, mert az említett kézfejen azért látható, hogy abból mennyit kitakar.
atu71 555973 2014. március 14. 06:31
Válasz erre
Hali!
Utanna kerdeztem mas forrasoknak is,eleg nehez biztos infot talalni errol a meretekrol.
Voszont emlitik az hogy igen sokat valtoztattak a mereteket,mint minden mason,de kb.: 18-25 mm korul valtoztak.
Ha sikerul pontosabbat megtudnom irok.
Gabusch 555966 2014. március 13. 22:47
Válasz erre
cimber 555953 2014. március 13. 20:54
Válasz erre
hajó
hajó

Sziasztok!

Ez a naszád hol van kiállítva?
Gabusch 555952 2014. március 13. 20:53
Válasz erre
Kár, mert érdekelne a könyv, vagy valami.
atu71 555928 2014. március 13. 15:17
Válasz erre
Hali!
Az informatoraim igy tajekoztattak :),az en naszadom is ezek szerint ill. ezekhez kozelitve keszitettem el.
Gabusch 555885 2014. március 12. 18:16
Válasz erre
atu71 555869 2014. március 12. 15:12
Válasz erre
Hali!
Az antenna atmerolte 20-22 mm-es,a korlat kotelzete petig 15 mm-es.
cimber 555850 2014. március 12. 09:36
Válasz erre
Üdv Urak!

Tudom, hogy nem ennek a topiknak a témája, de ha esetleg valaki rendelkezik Type II-es 1:72-es, vagy 1:144-es makettel és megválna tőle, kérem jelezze.
cimber 555826 2014. március 11. 19:32
Válasz erre
Szia!

Rengeteg fotót megnéztem és tényleg változatos a kép.
Az a véleményem a fotók alapján, hogy az átmérője 20-40 mm között változott.

Közben javítottam a dolgon és húzott szálból elkészítettem a huzalozást.
Hát a toronynál lévő 2 pontos bekötés, ami csatlakozik a főhuzalhoz nem volt olyan egyszerű, mert ilyen kis méretben a húzott szál is borzasztóan merev.
Viszont ennek fejében nem tudok olyan belógást imitálni mint amit szerettem volna, így egy átlagos használatú huzal lesz.
Ma, vagy holnap elkészítem a feszítőgörgőket rá, meg kell készítenem egy horgonyt és kész a hajó.
TAMÁS78 555820 2014. március 11. 17:51
Válasz erre
Bár ez csak tipp, de nekem ránézésre nem, vagy nem lényegesen tűnik vastagabbnak, mint az erdészeti közelítőgépeken megszokott 20-as drótkötél.
Gabusch 555819 2014. március 11. 17:07
Válasz erre
Közben kicsit kutakodtam és a "Vom Original Zum Modell Typ VIII..." kiadványban úgy hivatkoznak a huzalra, hogy "Netzabweiserantenne", amit sekélyes német tudásommal "hálóelhárító-antennának" fordítanék. Ebből kifolyólag helyesnek értékelem azt az elképzelésem, hogy a hálóbontásban szántak neki szerepet.

Mivel egyetlen könyvemben, meg a neten sem találtam a méretére utalást, van egy olyan gyanúm, hogy ez egy drótsodrony lehetett, amit kissé ahogy éppen esik, úgy puffan alapon tettek fel, ami éppen kéznél volt jelleggel. Ebből kifolyólag még az sem elképzelhetetlen, hogy a háború elején, amikor fent volt a fűrész vastagabb volt, mint később, mert gondolom, ha simán csak antenna, akkor várhatóan sokkal kisebb igénybevételre kell méretezni.

Lehet, hogy az elején a fűrész mia
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.