<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
atu71 | Adatlap | 557324 | 2014. április 2. 16:12 | ||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 557300 | 2014. április 2. 08:54 | ||||||||||||||||
Itt meg egy angol cikk, amin látszik az útvonal: www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1577456/Adolf-Hitlers-lost-fleet-found-in-Black-Sea.html | |||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 557299 | 2014. április 2. 08:52 | ||||||||||||||||
Atu! "az U-boot-ok melysege a fenektol a fedelzetig 6530 cm volt," Azért egy 65 méter magas U-boat elég feltünő lehetett! :-)) | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 557298 | 2014. április 2. 08:51 | ||||||||||||||||
Azért annyira nem kell röhögni, mert vittek le u-bootokat a Dunán a Fekete Tengerre. en.wikipedia.org/wiki/30th_U-boat_Flotilla Angolul nem tudóknak dióhéjban: 6 db IIB-t részben leszereltek Kielben, majd onnan a Kieli csatornán és az Elbán át vízi úton Drezda-Übigauba vittek uszályokra téve, ahonnan közúton utaztak tovább Ingolstadtba, ahol a Dunára kerültek. Linzben vagy Bécsben ismételten felszerelték őket, majd a Dunán át levontatták a romániai Galatiba. Mindezt 1942-43-ban. Ebben a német nyelvű cikkben pedig vannak fotók a szállításról: www.spiegel.de/einestages/zweiter-weltkrieg-u-boot-auf-der-autobahn-a-946602.html | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 557297 | 2014. április 2. 08:46 | ||||||||||||||||
...plusz a "teljesen ép" hajóról hiányzik a torony! :-) Az U-508 meg tényleg IXC volt. http://uboat.net/boats/u508.htm | |||||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 557267 | 2014. április 1. 20:40 | ||||||||||||||||
Köszönöm szépen a segítő készséged! Mivel tudatlanságom nem ismer határokat :) így minden ilyen jellegű információnak örülök. És persze ne felejtsem el legközelebb, hogy április elseje van... :) | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 557260 | 2014. április 1. 20:02 | ||||||||||||||||
Hali, Semmi gond,azert enged meg hogy hozza szoljak :),az U-boot-ok melysege a fenektol ( ertem a kulmsomeret)a fedelzetig (ertem szinten a kulsomeret) 6530 cm volt,ebben nincs benne a torony es plusz a periszko kiengedve. A Foldkozi-tengeren nem hajoztak mert sekely tenger a nehany szaz meterevel,termeszetesen ez nagyon valtozo. Tahat ennek a birtokaban, es tudjuk hogy aprilis 1 van,ez szep kamu :D | |||||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 557245 | 2014. április 1. 17:16 | ||||||||||||||||
De mégis! :) Ezt a szívást! :DD Elnézést kérek mindenkitől, ezt eléggé benéztem :) | |||||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 557244 | 2014. április 1. 17:13 | ||||||||||||||||
Nem mondod? Csak nem kamu lesz :))) | |||||||||||||||||||
vasacel | Adatlap | 557243 | 2014. április 1. 17:08 | ||||||||||||||||
Az U-508 egy IXC tipusú tengeralattjáró volt, ami Mohácstól délnyugatra a Biscaya öbölben süllyedt el még '43-ban ... http://rapidttp.co.za/museum/macfayden.pdf | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 557241 | 2014. április 1. 17:01 | ||||||||||||||||
És te a mai dátumot? :-) | |||||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 557240 | 2014. április 1. 16:56 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Ezt a szenzációs hírt láttátok már? www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/ma-kezdik-meg-a-mohacsnal-elsullyedt-nemet-u-boot-kiemeleset---vilagszenzacio-lehet Üdv.: Alex, makettshop.hu | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556651 | 2014. március 24. 11:33 | ||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 556633 | 2014. március 24. 08:00 | ||||||||||||||||
Belgiumban élni mindenképpen irigylésre méltó állapot, de szerintem értenék ők a "Vier Monate auf See" feliratot is. :) | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556627 | 2014. március 24. 06:27 | ||||||||||||||||
Hali, Mert Belgiumban elek,es itt viszem zomeben a rendezvenyekre,viszont a Mosoni kiall.-ra elmegyek,mar elkuldtem a nevezeseim. Probalok meg a heten jobb kepeket kesziteni,mert ezek sajnos nem adjak vissza a szineket. | |||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 556611 | 2014. március 23. 21:46 | ||||||||||||||||
Szia Cimber! Nemrég jártam a Kék Kobrában és láttam a polcon 1/144 Revell Type II-es tengót. Az árára nem emlékszem, de egy telefont vagy e-mailt lehet megér. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 556608 | 2014. március 23. 21:28 | ||||||||||||||||
Beau sous-marin. Mais pourquoi en Francais? :) | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556593 | 2014. március 23. 20:18 | ||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556160 | 2014. március 16. 16:39 | ||||||||||||||||
Hali, Sz.tem szepre sikerult,es azert jol eltalaltad az antenna meretet is :) ebben a meretben valoban kisse kicsi,de az 1:144 mar sokkal mutatosabb persze ezzel nem akorom ezt a meretet sem bantani. Varom a kovetkezo hasonlo temadat, Mosoni kiall.-ra mesz? | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 556137 | 2014. március 16. 13:55 | ||||||||||||||||
Köszi! Az a baj, hogy pl. a száraz ecseteléses kiemeléseknek nyoma sem látszik, sem a tornyon, sem a fedélzeten. Élőben - szerencsére - mozgalmasabb a makett. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 556123 | 2014. március 16. 11:39 | ||||||||||||||||
Szerintem jó. És a huzalozás is látszik legalább. :) | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 556115 | 2014. március 16. 10:57 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Kész lettem a IXC-vel. Igazából repülőzöm és ez az első u-boot makettem, de azt hiszem az 1:350-es méretarány nekem és a képességeimnek már a legalsó határa. Irigykedve nézem a másik topikban a hajós kollégát, aki ezeket az apró maratásokat ilyen precizitással ragasztja. A makett a Hobby Boss készlete, sajnos a korlát maratás egy része sérült a postázás során, így a műanyagot kellett felraknom. A fényképeken sok apró részlet nem látszik, egy egyszerű kis kompakt masinám van és fotózni sem tudok rendesen. :-) Hát ez most ilyen lett. Ha valami börzén, kéz alól hozzájutnék, azt hiszem egy Type II-es lenne a következő amit szívesen megépítenék, de már legalább 1:144-es méretarányban. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556087 | 2014. március 15. 19:00 | ||||||||||||||||
Hali! Igazad van, ez a fo szempont,viszont akkor mi legyen az igaz kozep ut ? Sz.tem ha azt vesszuk alapul hogy kb. 30 mm-es az realis aranyitas,mert az kozelithez a valos merethez. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556041 | 2014. március 14. 21:00 | ||||||||||||||||
Szia! Szerintem is csak az a lényeg, hogy jól mutasson. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556040 | 2014. március 14. 20:55 | ||||||||||||||||
Szia! Gondolom, előfordulhattak változások a háború folyamán, altípusonként, vagy akár a rendelkezésre álló készletek függvényében is, bár ez utóbbit én kevésbé tartom valószínűnek. A második kép egy angol kikötőben álló, hadizsákmány naszádot ábrázol '45-ben. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 556039 | 2014. március 14. 20:44 | ||||||||||||||||
Szerintem a jegesmedvés képen vastagabb a sodrony, mint a másikon. A medvésen a középen vigyorgó fazon kesztyűs ujjaival kb. megegyező a vastagsága, a másiknál meg nagyjából megfelel a kesztyű nélküli ujjának. Persze simán lehet a medvésen ez optikai csalódás, mert a kötél látható része kb. másfél méterrel előrébb van, mint a fickó keze. Viszont a második képen tökéletesen látszik, hogy ez egy sodronykötél. Nem tudom, hogy mennyire mehetett ez tönkre a hajón, azaz milyen időnként kellett cserélni, ha egyáltalán, de simán el tudom képzelni azt is, hogy ha cserére szorult, a háború vége felé már ezen is spóroltak és átcserélték vékonyabbra - hiszen fűrész sem volt már a hajón, úgyhogy a háló-elhárítás biztosan nem kellett. Minthogy a második képen a két baloldali figura szerintem kevéssé német, lehet, hogy egy háború végi állapotot látunk. U-boat.net-en meg lehet kérdezni, bár nem nagyon mozog a makettes topik. | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 556037 | 2014. március 14. 20:25 | ||||||||||||||||
Szia! Sajnos nem mentettem el a képet, már bánom. A torony 3 szögeléses bekötési pontja, és azutáni részről volt egy közeli fotó, ami brutál vastag huzalra utalt. Az alant lévő fotón is látni olyat ami biztosan több volt 20 mm-nél. Én úgy döntöttem, hogy húzott szálból indulok ki és az az elvem, amit Gábor említett, hogy jól mutasson. Amit most ragasztottam fel, az kb. 0.1 mm és jól mutat az összképben. Üdv. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556035 | 2014. március 14. 20:22 | ||||||||||||||||
Hali, Igen,ebben a kerdesben ez fo szempont mert nincs igazan semmi pontos meretunk es csak ezekhez tudunk tartani. De azert remenykedem hogy egyszer talal valaki egy biztos infot,talan a nemet honlapokon kellene megnezni. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556034 | 2014. március 14. 20:17 | ||||||||||||||||
Szia Atu, igen, próbáltam főleg olyan képeket válogatni, amiken a többi tárgy/testrész lehetővé tesz valamiféle viszonyítást. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556033 | 2014. március 14. 20:08 | ||||||||||||||||
Hali, Sz.tem a masodik kep nagyon kozelit a javaslatomhoz,mert itt nincsenek tavolsagi problemak a fotovizualitassal. De nem szabad azt sem elfelejteni hogy nagy valtozatosaggal modositottak a meretek altalanosan minden feluleten,viszont sokkal fontosabb figyelembe venni az ilyen kozeli kepeket mert ezek adjak viszonylag vissza azokat a mereteket amiket nem ismerunk vagy nem tudunk, de tudunk hozzajuk tarnani es viszonyitani es ezaltal mar van egy megkozelito meretunk.Persze ezeket a mereteket hozza kell viszonyitani az altalunk keszitendo kitt meretehez. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556030 | 2014. március 14. 19:45 | ||||||||||||||||
Még kettő. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556028 | 2014. március 14. 19:17 | ||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556027 | 2014. március 14. 19:14 | ||||||||||||||||
Hali, Nagyon jo fotok ezekbol parat elraktarozok :) | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556026 | 2014. március 14. 19:09 | ||||||||||||||||
Kíváncsiságból kerestem pár képet a neten, és azt kell mondjam, üregi nyúl legyek, ha ezeken lényegesen meghaladja a 20 mm-t. :) Szerintem az U-100-as képen sem. Ami nem jelenti azt, hogy nem lehetett más méret, mint ahogy azt sem, hogy ez egy lényegi kérdés lenne. :) | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556017 | 2014. március 14. 18:27 | ||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 556013 | 2014. március 14. 17:35 | ||||||||||||||||
Nos, innen kezdve van az, amit én szoktam alkalmazni, hogy a rendelkezésre álló huzalokból, húzott szálakból választok egyet, ami kb. azt a vizuális hatást kelti, mint ami a fényképeken látható. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 556011 | 2014. március 14. 17:24 | ||||||||||||||||
Hali, Hat nehez meghatarozni,mivel szinte alig van info rola.Mar en is sokat kerestem de egyenlore semmi,ami infoim vannak azokat u-boot-os ismeroseimtol kapom.Tehat amig nincs 100%-os info rad van bizva mikent keszited el.Sz.tem a 40 mm tul sok,de tied a dontes. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555992 | 2014. március 14. 11:45 | ||||||||||||||||
Köszi. Azt hittem, valami könyved van, mait be lehet szerezni innen-onnan, mert amúgy gyűjtögetek szorgosan. ;) Mondjuk Cuxhavenben vélhetően tudják. | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 555982 | 2014. március 14. 08:37 | ||||||||||||||||
Szia Atu! Sajnos nem mentettem el külön-külön a képeket, de az biztos, hogy ezeknél volt vastagabb is. Mit írtam egy IXB-n iszonyat vastag volt, szerintem az közelítette a 40 mm-t, mert pont egy fickó feje mellett ment el a huzal és majdnem olyan széles volt a kanóc, mint a fickó orrának teljes magassága. De ha megnézed az általam felrakott fotókat, azok is meghaladják a 20mm-t, legalábbis az U-100-on biztos, mert az említett kézfejen azért látható, hogy abból mennyit kitakar. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 555973 | 2014. március 14. 06:31 | ||||||||||||||||
Hali! Utanna kerdeztem mas forrasoknak is,eleg nehez biztos infot talalni errol a meretekrol. Voszont emlitik az hogy igen sokat valtoztattak a mereteket,mint minden mason,de kb.: 18-25 mm korul valtoztak. Ha sikerul pontosabbat megtudnom irok. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555966 | 2014. március 13. 22:47 | ||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 555953 | 2014. március 13. 20:54 | ||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555952 | 2014. március 13. 20:53 | ||||||||||||||||
Kár, mert érdekelne a könyv, vagy valami. | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 555928 | 2014. március 13. 15:17 | ||||||||||||||||
Hali! Az informatoraim igy tajekoztattak :),az en naszadom is ezek szerint ill. ezekhez kozelitve keszitettem el. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555885 | 2014. március 12. 18:16 | ||||||||||||||||
Milyen forrásban van ez benne? | |||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 555869 | 2014. március 12. 15:12 | ||||||||||||||||
Hali! Az antenna atmerolte 20-22 mm-es,a korlat kotelzete petig 15 mm-es. | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 555850 | 2014. március 12. 09:36 | ||||||||||||||||
Üdv Urak! Tudom, hogy nem ennek a topiknak a témája, de ha esetleg valaki rendelkezik Type II-es 1:72-es, vagy 1:144-es makettel és megválna tőle, kérem jelezze. | |||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 555826 | 2014. március 11. 19:32 | ||||||||||||||||
Szia! Rengeteg fotót megnéztem és tényleg változatos a kép. Az a véleményem a fotók alapján, hogy az átmérője 20-40 mm között változott. Közben javítottam a dolgon és húzott szálból elkészítettem a huzalozást. Hát a toronynál lévő 2 pontos bekötés, ami csatlakozik a főhuzalhoz nem volt olyan egyszerű, mert ilyen kis méretben a húzott szál is borzasztóan merev. Viszont ennek fejében nem tudok olyan belógást imitálni mint amit szerettem volna, így egy átlagos használatú huzal lesz. Ma, vagy holnap elkészítem a feszítőgörgőket rá, meg kell készítenem egy horgonyt és kész a hajó. | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555820 | 2014. március 11. 17:51 | ||||||||||||||||
Bár ez csak tipp, de nekem ránézésre nem, vagy nem lényegesen tűnik vastagabbnak, mint az erdészeti közelítőgépeken megszokott 20-as drótkötél. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 555819 | 2014. március 11. 17:07 | ||||||||||||||||
Közben kicsit kutakodtam és a "Vom Original Zum Modell Typ VIII..." kiadványban úgy hivatkoznak a huzalra, hogy "Netzabweiserantenne", amit sekélyes német tudásommal "hálóelhárító-antennának" fordítanék. Ebből kifolyólag helyesnek értékelem azt az elképzelésem, hogy a hálóbontásban szántak neki szerepet. Mivel egyetlen könyvemben, meg a neten sem találtam a méretére utalást, van egy olyan gyanúm, hogy ez egy drótsodrony lehetett, amit kissé ahogy éppen esik, úgy puffan alapon tettek fel, ami éppen kéznél volt jelleggel. Ebből kifolyólag még az sem elképzelhetetlen, hogy a háború elején, amikor fent volt a fűrész vastagabb volt, mint később, mert gondolom, ha simán csak antenna, akkor várhatóan sokkal kisebb igénybevételre kell méretezni. Lehet, hogy az elején a fűrész mia |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Igy egy kisse tenyleg magas lenne :)
Maradjunk 6530 mm-nel.