/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
cenci2 553977 2014. február 16. 11:16
Válasz erre
Szép Lancer felvételek https://www.youtube.com/watch
Kuolema 553710 2014. február 12. 16:58
Válasz erre
Festéshez előkészítve
Festéshez előkészítve
Alapozva
Alapozva
Előárnyékolva
Előárnyékolva
Fűzöld pocakkal
Fűzöld pocakkal
Új jöveveény
Új jöveveény

Sziasztok!
Végre megjavult a netem, úgyhogy meg tudom osztani a múlt- és eheti történéseket.
Összeállt a kályhacső, maszkoltam, tisztítottam, aztán felkerült egy szürke alapozó réteg. Ez felfedett egy-két apróbb szépséghibát, ezeket kijavítottam. Hétfőn felkerült az előrnyékolás, tegnap pedig az alsó rész fűzöld színét fújtam fel. Most a festés egyelőre szünetel, hétvégén otthon legyártom a maszkot a törzsre, és csak utána tudom fújni a felső kéket.
A képek ótvar minőségéért elnézést kérek, nem a legjobbak a fényviszonyok a szobában. Jövő hétre megpróbálok beszerezni egy fekete karton hátteret, akkor talán javul majd valamit a helyzet.
Üdv.: Kuolema
Keri 553409 2014. február 8. 23:05
Válasz erre
Mármint figuraügyileg.
Keri 553408 2014. február 8. 23:05
Válasz erre
Egyértelműen a gyanta a jobb :-)
pintair 553407 2014. február 8. 22:45
Válasz erre
ekrán (1)
ekrán (1)
ekrán (2)
ekrán (2)
ekrán (3)
ekrán (3)
20140208_095500
20140208_095500
20140208_100216
20140208_100216

Folytattam a nagyvasat:
liverpool 553247 2014. február 6. 23:41
Válasz erre
Sziasztok!
Előre elnézést ha rossz helyre rakom a hozzászólásom (a cserebere topikba is felraktam de gondoltam itt talán több sikert érek el). Szóval, MiG-21-hez keresek takarólemezt a kiömlőre 1/48 méretarányban. Maratásból fel nem használt darabot, pl. valamelyik Eduard szettből (48790 vagy 48738 vagy 48703). Elég húzós áruk van ezeknek az Edu maratásoknak, és ezért az egy darabért nem szeretném megvenni az egészet. Ha valaki tud segíteni, átadná, eladná esetleg annak nagyon örülnék.
a címem: tusai.milan@gmail.com
Köszönet
M
pintair 552828 2014. február 2. 10:49
Válasz erre
búza 552825 2014. február 2. 10:42
Válasz erre
MIG_2~24
MIG_2~24

Szia Árpád!
Ő a testvéred?
Üdv: Búza
Kuolema 552799 2014. február 1. 23:35
Válasz erre
Hát még milyen borzasztó lesz, ha egy hasonló kékre fújom... szívem szerint Alcald alu színt kapna, de a tulaj ragaszkodik ehhez az idétlen nyulas festéshez.
A kabinra nem vagyok büszke, nem ez életem legjobban sikerült darabja. Pedig az alap egyáltalán nem rossz, az Edu gyanta gyönyörű, részletgazdag, a maratásról nem is beszélve, viszont a színe rettenetesen elüt az eredetitől. A kabinszín gyakorlatilag egy kompromisszum eredménye, eredetileg a 4407 belseje ennél is zöldebb. A maratást nem akartam átfújni, így maradt ez a zöld, ami átmenet az eredeti szín és az Edu maratás kékje között. Élőben egyébként nem ilyen nagy a differencia, egységesebbnek tűnik. Persze jónak nem jó, de ez most már így marad.
pintair 552797 2014. február 1. 23:21
Válasz erre
Borzasztó ez a kék műanyag... volt az OEZ 21-nek anno neon zöld kit színe is... :)
jó a kabin színe, de a maratás színe nagyon elüt szerintem.
pintair 552796 2014. február 1. 23:19
Válasz erre
Kuolema!

A nagy, 32-es nagyítás a kabinba az nem maratás, fotósoppal felnagyított színes nyomtatódás. Ez a méret alapja a sztirolból gyártódó mindeneknek 32-ben. Készül a lokátor képernyő doboza, szívószálból a "belenéző csővel". Ünnepélyesen megfogadtam a páromnak, hogy soha többet nem leszek mazohista, van itt még vagy 250 doboz rendes makett. Van miből válogatni, de ezt meg kell csinálnom: a bátyám volt az utolsó századparancsnoka a 89.03.06-án Kecskemétre átrepült kivonandó századnak. 60 éves lesz a Pintér nyá.vörgy márciusban. Többek között ez is készül neki. '48-ban kicsivel sikeresebb Aca PF is lesz a vitrinben. L-29, Mig-15UTI, Mig-17F, Mig-21PFM, -21F-13, Bilek PF, Zvezda Bisz, Aca 29-es. A Grifnyát már nem repülte ki egyedül. Utasként Deltával reppent benne.
búza 552787 2014. február 1. 21:59
Válasz erre
Szia!
Köszönjük a mérést és a rajzokat! A 4407 az MF, vagy másik "leánykori" nevén 96-os.
Üdv: Búza
Kuolema 552786 2014. február 1. 21:38
Válasz erre
PC020349
PC020349
PC020362
PC020362
PC120377
PC120377

Közben én is haladgatok az Edu 21-essel, sajnos a koleszos körülmények nem a legideálisabbak, de ez van, ezt kell szeretni. Ezek a képek karácsony előtt készültek, azóta már összeállt a gép, néhány kisebb alkatrész vár még ragasztásra, aztán lassan az alapozó festés következik, amint egy kicsit barátságosabbá válik az időjárás.
Üdv.: Kuolema
Kuolema 552780 2014. február 1. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!
Örülök, hogy tudtam segíteni. Ha valakinek hasonló igénye van, nyugodtan jelezze, kellemesebb ezzel foglalkozni, mint századszorra is leírni a reszelés elméletét(!) a gyakorlati foglalkozáson... :)
Pintair, látom szépen haladsz, tényleg nagyon komoly. Jól értem, hogy a nagyobbik maratás saját gyártmány? Itt egy '32-es makett nagyon profi szinten kivitelezve, motivációnak sem utolsó ;) modelismoymodelistasaviacion.blogspot.hu/2012/09/dio-mig-21-mf-esc-132-by-andreas-greim.html
Nem vagyok egészen biztos a 4407 21-es mibenétében, de az szinte teljesen biztos, hogy nem PF. A szaktanár csak sorozatszámot (vagy mit) tudott mondani, attól meg nem lettem okosabb. Én MF-re tippelek, de javítsatok ki, ha hülyeséget beszélek.
Keri 552758 2014. február 1. 17:25
Válasz erre
Árpi,komolyan űzöd az ipart,így tovább!
pintair 552713 2014. január 31. 22:45
Válasz erre
makett pf-342_1
makett pf-342_1
makett pf-342_2
makett pf-342_2
makett pf-342_3
makett pf-342_3

egy kis 32 PF tovább
búza 552369 2014. január 28. 20:26
Válasz erre
simonkaroly9 552363 2014. január 28. 19:54
Válasz erre
Helló!
köszi a segítséget, ami a szárnyakon van az is akkora mint a vezérsíkon?
pintair 552362 2014. január 28. 19:46
Válasz erre
2: vezérsík: stabilizátor 4:függ vezérsík legteteje a púp alatt,
de vannak a szárnyvégeken is...
simonkaroly9 552361 2014. január 28. 19:36
Válasz erre
Szia!
Nagyon köszi a fotókat, nagyon szuper, hiánypotló. Azt szeretném kérdezni,hogy a 2. 4. kisütőtüske hol található? A 2-es a vezérsíkon van? és a 4.?
Köszi a választ.
pintair 552359 2014. január 28. 19:31
Válasz erre
Antenna rajz_2_kisebb
Antenna rajz_2_kisebb
Antenna (2)
Antenna (2)
Kisütőtüske (2)
Kisütőtüske (2)
Kisütőtüske (4)
Kisütőtüske (4)

Nagyon köszönjük Kuolema olvtársnak a energiát, mindegyikünknek okulására szolgáljon. PF-en legalábbis.
pintair 552357 2014. január 28. 19:16
Válasz erre
Köszönöm a képeket és a rajzot, kicsinyítve ide is felteszem, hogy mindenki magáévá tegye őket. Az SZRO antenna rajz kiváló. Köszönöm
Á.
Kuolema 552351 2014. január 28. 18:36
Válasz erre
Kifejeztten jó idő volt :)
Privátban ment a mail a képekkel.
pintair 552292 2014. január 27. 23:24
Válasz erre
Koszi a fagyoskodast, arra nincs ho szerencsere. A szarnyvegeken es a stabilizator kilepojen a statikus levezetok merete, na az jonne jol meg.
Nagyon koszi, eccer iszunk egyvalamit erte
pintair 552289 2014. január 27. 23:16
Válasz erre
Skacok!
Rohadt sokat faragok... az ules lassan befer a helyere, muszerfal alakul, belogo celzokeszuleket is kell gyartanom
Ha be lehet jutni a kabinba es benne van a celzokeszulek, annak a merete is jol esne.
Marcius elejere kell kesz lennem vele, nem lesz ido a szolnokit korbejarni.
ahany sk-1-es fotot nezek mind mas... 2 fajta mugyantam van, azok se egyfotmak. nem lehet itt mar hinni semmiben ;D
migi 552280 2014. január 27. 21:35
Válasz erre
Sziasztok
Mivel nekem is megvolt az a készlet , így mondhatom hogy a gyári ülés az a KM-1 esre szeretne hasonlítani , De mivel Árpi egy PF gépet épít és neki SK-1 es ülés kell amit a Pavla szépen meg is csinált .
üdv:migi
Kuolema 552277 2014. január 27. 21:26
Válasz erre
Azért a Pavla-n is van mit faragni, legalább is amiket eddig láttam, egészen máshogy néztek ki. forum.valka.cz/files/km1-1_936.jpg
Pintair! Holnap megmérem az antennát, van még esetleg valami, amire kíváncsi vagy?
doky3 552223 2014. január 27. 12:28
Válasz erre
Azannya, a készletben lévő ülés köszönőviszonyban sincs az Pavláéval. De a Revell doboznak is volt ideje kihűlni :)
Rumcájsz_52 552213 2014. január 27. 09:40
Válasz erre
Szia pintair
Hivatalosan "orrfutó mechanikus helyzetjelző", a szólásszabadság jegyében meg "kis/katona". Eredetileg rajta volt a mi gépeinken is, aztán valaki egy idő után úgy döntött, hogy fölösleges, és kiszereltették.
Üdv R.
denkmeyer 552212 2014. január 27. 09:27
Válasz erre
Sziasztok!

Van valami újság a budaörsi Migekről?

D
pintair 552211 2014. január 27. 09:19
Válasz erre
# mig-21pf
# mig-21pf

Skacok!
ez itt az orrfutó katona?
pintair 552210 2014. január 27. 09:09
Válasz erre
1a
1a
3x
3x
5a
5a

Nna, elkezdtem! Nem bírok a mazohizmusomnak ellenállni!
pintair 551992 2014. január 25. 15:04
Válasz erre
Hello, koszi!
Ahogy buza kórtars is javasolja, papir ceruza meroszalag... es ha meg korbe is rajzolnad...hmmm :)
De eleg ha a mereteket emailben elkuldod. Megrajzolom en es felteszem.
Minden jo csak rendesen be lehessen azonositani. Mert 32-re kell fotosoppal nagyitanom egy oreg Revell PF-re. Sikerult az FM Details 48-as PF femjet 32-re nagyitani. Mar csak az szro kell pontosan.
Jiso raz szpaszibo!
búza 551977 2014. január 25. 12:25
Válasz erre
Szia! Tennél mellé egy mérőszalagot is?
Kuolema 551976 2014. január 25. 12:23
Válasz erre
Szia!
"Kossuthos olvtárs" szolgálatra jelentkezik! :D
Kedden lesz gyakorlatunk kint a bázison, viszek fényképezőt és kinyomozom. Azt nem ígérem, hogy fel is teszem egyből, az internettel sokszor bajban vagyok, de majd igyekszem.
Üdv.: Kuolema
Regal 551955 2014. január 25. 07:53
Válasz erre
Szia,

A szerelésről azért nekem eszembe jut, amikor 10 évvel ezelőtt a Lufi hangárba 737-es futóaknáját dinitroloztam, akkor sem látszott több belőlem...ugyanígy kapucnis overálban és maszkban. De erről Búza többet tudna mesélni:-)
Üdv,
Regal
búza 551946 2014. január 24. 22:30
Válasz erre
lwr SZRO 3
lwr SZRO 3

Szia!
Szerintem van a Kossuth-ban olvtárs, aki meg tudná tenni hétfőn. A képek alapján szerintem mindkettőből alakítani kell.
Üdv: Búza
pintair 551941 2014. január 24. 22:03
Válasz erre
Mig-21MF_1-48_melyik a jó
Mig-21MF_1-48_melyik a jó
Mig-21MF_1-48_melyik a jó_2
Mig-21MF_1-48_melyik a jó_2

Mindkettő Eduard, mindkettő Mig-21MF, Mindkettő 1/48-as... Akkor melyik a jó antenna...ki tud hová felmászni megmérni egy igazira így a hófújásban? Meg kell várni a szolnoki versenyt a múzeumért!
migi 551232 2014. január 18. 17:19
Válasz erre
162244_81616599_Wymiana opon w OP-1
162244_81616599_Wymiana opon w OP-1

Azért nem lehetett semmi ilyen szerelésben dolgozni ,
búza 551081 2014. január 17. 15:32
Válasz erre
Az összes 900-as oldalszámú UM-nek Bisz szárnya, futóműve és kerekei voltak és egyik sem a PG.-ben kapta, hanem így jöttek.
migi 550997 2014. január 16. 20:33
Válasz erre
36022_1159432974
36022_1159432974

Ezek már megint kevertek valamit
búza 550381 2014. január 10. 21:56
Válasz erre
Akiket a keró füstje megcsapott! Jó hétvégét!
migi 550374 2014. január 10. 20:04
Válasz erre
103143
103143

Addig is egy szép képpel jó hétvégét mindenkinek
migi 550367 2014. január 10. 19:10
Válasz erre
búza 550228 2014. január 9. 08:18
Válasz erre
Igazad van, gyári szám szerint az is szögletes lehetett. Fotót én sem találtam.
cenci2 550201 2014. január 8. 20:10
Válasz erre
Igen én is lajstrom szerint ezt a 4 gépet találtam ,az Ausztriában lezuhant 52-es-ről nem találtam fotót . Még egyszer köszi az infót !
búza 550180 2014. január 8. 18:23
Válasz erre
Sziasztok!
Ez a négy 75 AP gép volt szögletes szélvédős, a gyári számok alapján egy sorozatban készültek. A 4025 egyébként is sima Bisz.
48 75081501
49 75081510
50 75081614
51 75081637
Üdv: Búza
mirazsmarci 550173 2014. január 8. 17:06
Válasz erre
Üdv!

Én úgy tudom, hogy ez attól függött, hogy melyik gyárban készültek.
cenci2 550168 2014. január 8. 16:08
Válasz erre
HungarianMig21bis
HungarianMig21bis
Mikojan-Gurjevics-MiG-21
Mikojan-Gurjevics-MiG-21
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-49-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-49-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4025
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4025

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy a Magyar Mig-21bis-eknél a szélvédő plexi kialakítása nagyobbrészt ívelt ,de némelyiknél egyenes .Az egyenes kialakítású egy korai széria lehetett ?
Köszi!
búza 550066 2014. január 7. 16:03
Válasz erre
Bocsi, benéztem, 800-as az, tehát mégsem szerénykedtek!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.