<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romsitsa | Adatlap | 553231 | 2014. február 6. 20:45 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 553230 | 2014. február 6. 20:28 | ![]() | |
Nem ez a kép amit legutolsónak felraktam.553199 | |||||
gaunt1 | Adatlap | 553226 | 2014. február 6. 20:05 | ![]() | |
Mármint mi? A Möbelwagen? Inkább az volt a ritka, ha egyszínű volt. | |||||
Sennás | Adatlap | 553221 | 2014. február 6. 19:20 | ![]() | |
Köszi a választ.Esetleg azt tudni 44ben ez egyszínű volt?Kép alapján ezen nincs 3színű kamó. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 553217 | 2014. február 6. 18:13 | ![]() | |
Szerintem ez egy sima Panzer IV, amiről leszedték a tornyot, és helyére raktak egy Vierlinget. A Möbelwagennek nem volt a homlokpáncélba épített géppuskája, csak egy lőrés. Egyébként mindössze egyetlen ilyen jármű volt amit a 4 csövű 20mm-essel szereltek fel, mert a 37mm FlaK-43-as, annak ellenére, hogy jóval alacsonyabb volt a tűzgyorsasága, sokkal hatékonyabb fegyver volt. Így aztán ezzel kezdték meg a sorozatgyártást. | |||||
Sennás | Adatlap | 553199 | 2014. február 6. 15:34 | ![]() | |
Nem is tudom az "egyszarvú" nekem nem jön be a PzIV-en:( Viszont van itt egy 12.SS-Panzer-Division 1944ben Normandiában készült képén a FlakVierling oldal páncél nélkül.Kép leírása szerint Prototípus!Az csak azért lehet mert nincs fent a 4 oldalra lehajtható páncél?Vagy más apróságokban is eltérhetett? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 553177 | 2014. február 5. 21:56 | ![]() | |
Még a végén felbosszantom magam építek egy ilyet(4kép) Hehehehe... :) Inkább a sorozatgyártású változatot, bár annak egy FlaK-43-asa van! Mindkettőt gyártja a Tamiya, csak a Vierlinges a 70-es évekből való (kicsit gagyi), míg a másik a 90-esből. Az utóbbit nagyon ajánlom, jó kis makett! Kb. 2 hónapja lettem kész én is az enyémmel, feljavítottam egy kis Eduard rézzel is. (na jó, még egy kevés koszolás hátra van, de nincs túl sok időm rá) | |||||
Colossum | Adatlap | 553176 | 2014. február 5. 21:49 | ![]() | |
Nekem az a változat van meg, amit Te is beillesztettél korábban. Nem tudok arról, hogy a gömbölyded fülkés változatot adott volna ki valamelyik gyártó. | |||||
Sennás | Adatlap | 553173 | 2014. február 5. 21:17 | ![]() | |
Te vagy a főnök:Te döntesz. Anno elmentettem egy képet egy Blitzről kívűl volt a hűtőrács.Nem tudtam nem értettem miért de tetszett.Most már tudom mire való.Felveszem ezt is a bakancs listára De! csak gömbölyű fülkés, kis hűtős(ami alatt az a bumszli nincs) és a platón van a tartály. | |||||
Colossum | Adatlap | 553169 | 2014. február 5. 20:56 | ![]() | |
59 mm az oldalsó talpak középpontjának távolsága, a teljes szélesség így 66 mm, míg a plató csupán 61 mm. Sok az. Vagy hordozható talpazat nélkül építem rá, egy kör alakú platformra, de így elvész az eredeti ötlet feelingje, azaz a kis plusz faalapzat építésének lehetősége, vagy csere lesz a Mercire. Vaaagy esetleg várok egy kedvező árú hordozóra a csereberén, ami megtetszik, mert amúgy nagyon pofás darab az a kis fagázos. Csak arra is keresnem kellene valami rávalót. | |||||
Sennás | Adatlap | 553158 | 2014. február 5. 20:17 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 553154 | 2014. február 5. 19:53 | ![]() | |
Király!Ezért nem stimmel:)Nekem egy Flak 37 van.Annak ilyen az alapja DE! annak a végén a talpak mások.Nézd meg az AFV-t a Bronco-t a Trumpit ilyen talapzattal adja.Lehet az a régi Tamiya el van méretezve?Simán vágjál ki belőle 2mm és ráfér.Mérj már rá 2030mm vagyis 58mm a talpak középpontja?Még a végén felbosszantom magam építek egy ilyet(4kép) | |||||
Colossum | Adatlap | 553152 | 2014. február 5. 19:39 | ![]() | |
Helló! Tetszik a lelkesedésed! :-))) Nem építettem eddig diókat, úgyhogy nem hiszem, hogy lőnék vele. A magam örömére makettezek, illetve a vitrinem épülésére. Szeretek problémákat, illetve feladatokat megoldani, továbbgondolni hiányzó részeket, ezért tetszett meg az általad is linkelt "tákolmány". A vicc, mint írtam, hogy van egycsövű 2 cm - es Flak- om, de egy Gepárd tetejére kellene kerülnie, merthogy úgy egy készlet. Persze gondoltam rá, hogy a kicsit teszem a Bitzre, az ikreket meg a lánctalpasra, de arra sem láttam példát a neten, sőt a hely még szűkebbnek tűnik, mint a teherautó platója. Már beszéltem a sráccal, akivel az Opelt boltoltam, hogy egy ezresért becseréli azt egy L4500- ra, csakhát az meg nem tetszik azzal a nagy kutyaorrával. Patthelyzet. De lehet, hogy a Te kedvedért mégis rápróbálom a fagázosra, lesz, ami lesz! :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 553146 | 2014. február 5. 18:49 | ![]() | |
Szia.csak még egy utolsó gondolat.Sehol nem írtad "lőni akarsz vele" dioráma emberek STB .És ha csak simán átviszik A-ból--B-be?Akkor pont jó.Legfeljebb nem hajtod fel ha ennyire "szarúl" áll rajta.(így legalább sok részlet látható lesz).Csináld,csináld:) | |||||
Colossum | Adatlap | 553137 | 2014. február 5. 16:39 | ![]() | |
Köszönöm a linket Neked és vfrtom- nak is, illetvi mindenkinek a segítő szándekú hozzászólást! Az már egyértelműnek látszik, hogy valakinek - legalább a tervezőasztalon - fölmerült a két eszköz összepárosításának gondolata. Alszok rá néhányat, aztán eldöntöm, megtartom- e az eredeti ötletet, vagy lecserélem az Opelt egy Mercire. | |||||
Matthias | Adatlap | 553123 | 2014. február 5. 14:38 | ![]() | |
Bocsánat annyit még elfelejtettem, hogy a Jagdpanzer IV-ken is láttam ilyen bevonatot, és arra is kíváncsi lennék, ha tudna valaki segíteni, hogy ezeknek a járműveknek, a korai L/48-s csőszájfékes ágyúval ellátott változatai közül melyiken volt, és melyiken nem. | |||||
Matthias | Adatlap | 553120 | 2014. február 5. 14:33 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy kérdésem, hogy Párducokon, és Panzer IV-ken mettől meddig használtak zimmeritezést, és persze melyik változatokon? Válaszotokat előre is köszönöm. | |||||
ssanyi | Adatlap | 553103 | 2014. február 5. 09:16 | ![]() | |
Üdv! Colossum, szíved joga mit építesz mert ez hobby.Ha életszerűségre törekszel akkor fotók és háttéranyag alapján készítsd. Ezen a linken talán találsz még információt és egy pár új képet. www.militarymodelling.com/forums/postings.asp | |||||
vfrtom | Adatlap | 553099 | 2014. február 5. 08:23 | ![]() | |
Szerintem lőhetett, 88-assal is lőttek kerékről. Meg ezt találtam? www.masodikvh.hu/haditechnika/egyeb-jarmuvek/szallitojarmuvek/egyeb-pancelgepkocsik/863-opel-blitz-tehergepkocsi Méretek alapján simán felfér és elbírja. Meg ezt: www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/opel/50251/view/opel_blitz_flak_38/ Ha meg megnézel egy videót a flakról nem rúg "akkorát" vissza. | |||||
romsitsa | Adatlap | 553092 | 2014. február 4. 23:09 | ![]() | |
Az egy L4500 Mercedes nem egy Blitz és mégis alá van támasztva. Általánosságban mi értelme lenne mobilizálni egy gépágyút egy nem ahhoz méretezett kocsin, szétütni az alvázat/meghajtást és ezzel elveszteni 2-3 tonnányi szállítókapacitást? Á | |||||
Colossum | Adatlap | 553089 | 2014. február 4. 23:01 | ![]() | |
Bocsi, csak most értem haza! Igen, ez az az Opel, mégpedig az enyém Italeri gyártmány. A Flakvierling pedig Tamiya. A fotón látszik, mi volt a kérdésfeltevés igazi oka. Ha jól értem a hozzászólásokat, akár el is képzelhető e kettő összeháziasítása, márcsak a "hogyan" a kérdés. értem én, hogy inkább féllánctalpas lenne a megoldás, de amim van (S.W.S.), arra inkább egy Flak 43 kerül. Ráálltam most a Flakokra, mivel sikerült beújítanom az előbb említett Tamiyát, egy Trumpeter magányos és egy Revell S.W.S.- el háziasított Flak 43- at, meg egy Dragon féle Gepárdon csücsülő magányos 2 cm- est. Apropó, nem cserélne velem el valaki egy Flak 43- at Flak 3,7- re? Olyanom még nincs. :-))) Köszönöm a segítségeteket, de azért ha még van ötlet, szívesen fogadom! | |||||
Freddy | Adatlap | 553085 | 2014. február 4. 22:23 | ![]() | |
benq742: sokminden elképzelhető, de amíg csak elképzelni tudod (és nincs róla fénykép, vagy dokumentáció), addig what-if. Akkor meg már inkább legyen egy Tigris, két ilyennel ;) | |||||
ssanyi | Adatlap | 553076 | 2014. február 4. 20:50 | ![]() | |
"viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó." Tudomásom szerint a háború egésze alatt nem volt a németeknél olyan időszak hogy lett volna elég teherautó, elég messze voltak a megfelelő gépesítés elérésétől. Talán az USA rendelkezett annyi teherautóval amennyire szükségük volt. A németek amit zsákmányolni tudtak használták is mert nem volt elég jármű. A logisztika pedig létszükséglet. A képen is látszik hogy pont nem xrták le, nem két perc volt szerintem így "körbepakolni" a járművet. | |||||
benq742 | Adatlap | 553075 | 2014. február 4. 20:43 | ![]() | |
SziasztoK! Azt sem szabad elfelejteni hogy a háborúban sok érdekes megoldást és eljárást szült a kényszer! Persze vannak alapjaiban véve holt ötletek mint ahogy itt le is írták páran, de ha adott esetben nem volt más és odébb kellett vinni folyton akkor elképzelhető hogy felrakták rá, SZERINTEM, kényszerből, és nem fizikáztak, csak amennyire a lehetőségek engedték, próbálták a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló eszközökből!Persze gőzöm nincs arról ténylegesen hogy volt-e ilyen, amint a képen látom volt, csak próbálok segíteni gondolkodni! :) Üdv Vili | |||||
Dolmi | Adatlap | 553068 | 2014. február 4. 20:35 | ![]() | |
"nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot" Szerintetek miért látható az egyik képen, hogy lőállásban hévérrel van kitámasztva az autó? (gondolom máshol alá is van bakolva...) Nem múzeumba szánták, kényszer szülte megoldás, a rövid élettartamot pont leszxxxák, amúgy is sanszos volt hogy egyéb módon is megsemmisülhet az eszköz, viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó. | |||||
Bogesz | Adatlap | 553064 | 2014. február 4. 20:02 | ![]() | |
Pontosan erről van szó. Nyugodtan hasonlíthatod is a légkalapácshoz. Egyszerűen az alváz, a felfüggesztések és a futómű nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot. | |||||
ssanyi | Adatlap | 553061 | 2014. február 4. 19:55 | ![]() | |
Üdv! Szerintem Freddynek igaza van az alváz terhelésének méretezésével, nem hiszem hogy ilyen dinamikus terhelést figyelembe vettek volna.Talán nem a legjobb hasonlat a légkalapács de érdemes végiggondolni . . . . . Nem lehet véletlen hogy leginkább a féllánctalpasok és lánctalpasok voltak a legelterjedtebb platformok (stabilitás, terepjáró képesség).Szerintem. | |||||
Sennás | Adatlap | 553056 | 2014. február 4. 18:34 | ![]() | |
Szia Freddy.Én sose voltam jó fizikából,de hogy egy ilyen platós teherautó alváz nem bírna ki egy ilyen fegyver lövéséből származó terhelést HÁÁT NEMTOM. | |||||
Sennás | Adatlap | 553054 | 2014. február 4. 18:09 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 553053 | 2014. február 4. 17:49 | ![]() | |
Ha lőni akarsz vele, akkor ne csak a súlyával számolj, hanema lövés miatti megterheléssel is. Nem véletlen, hogy nem voltak állandóan rajta a kerekek (sőt, pl a Zsu-23-2 sem lő kerékről, hanem teljes hasával leteszik a földre) | |||||
Sennás | Adatlap | 553051 | 2014. február 4. 17:44 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 553050 | 2014. február 4. 17:43 | ![]() | |
Nézd csak Colossum.Ez egy könyvből van "kifényképezve" akkor ezek lehetnek a pontos méretek. A 2030mm nagyon széles?Így már lehet nem fér fel.Milyen gyártmányú a Blitz-ed? | |||||
Sennás | Adatlap | 553049 | 2014. február 4. 17:30 | ![]() | |
Urak!Matekoljunk már egy kicsit.Elméletileg egy 2cm FlakVierling 1509kg!Ugye? (mert legtöbb helyen ezt találom--Egy sima 2cm Flak 30 szemben ami 450kg) Na szóval azt a 7 fős személyzet "könnyedén" felrakhatta egy teherautóra.(1kép) De ha utánfutóként lett vontatva egy Sd.Ah52 vagy 56 egytengelyes utánfutón húzták(2kép).Ez a vontató egy kis picsa egy sor laprugós pici kerekű valami,ha ez elbírta az 1509kg fegyvert akkor egy Opel Blitz miért be bírta volna el?Nevetséges.Eszerü a magyarázat számomra a sima egycsövű 2cm Flak 450kg+a talapzat kb100kg a hét markos legény(78kg/fő) "könnyedén felhajította" a platóra.Ezért látni csak azt a képeken.De attól a Blitz simán elvihette.CSAK KÉP NINCS RÓLA:( | |||||
Colossum | Adatlap | 553040 | 2014. február 4. 16:03 | ![]() | |
Köszi, de szerintem ezek nem Opel Blitz- ek, hanem Mercedes L4500- asok. Azoknak szélesebb a platójuk. 1:35- ben mérve ha az egyik talpat a plató széléhez illesztem, akkor a másik oldali a levegőben lóg. Csak a Sennás által beillesztett képen lévő megoldással férhetne el, szárnyacskaként kicsit túlnyúlva, leszerelt oldalfalakkal. A kérdés az, mennyire rugaszkodik ez el a valóságtól, van- e realitása, vagy sci- fi kategória? Az megint más kérdés, elbírta- e volna egyáltalán a súlyt, illetve a 4 cső általi megterhelést a teherautó alváza? | |||||
gábor76 | Adatlap | 553039 | 2014. február 4. 15:38 | ![]() | |
itt egy kép,hátha segít. | |||||
Sennás | Adatlap | 553029 | 2014. február 4. 13:26 | ![]() | |
Szia. Figyelj már ezek nem 1500kg körűl mozogtak?Az már ok lenne egy Blitz-nek? | |||||
romsitsa | Adatlap | 553027 | 2014. február 4. 13:13 | ![]() | |
Kb. háromszoros a súlyuk. A Vierlinget általában 4-5 tonnás kocsikra rakták, a Blitz kicsit gyenge ehhez. Üdv Á | |||||
Sennás | Adatlap | 553024 | 2014. február 4. 11:48 | ![]() | |
Nem lehetséges valami méretezési probléma van?Mondom én 50 mm mértem az 35 felszorozva 1750mm.Ha odaszámoljuk az a kis fellépőt ami kicsit kilóg az is még csak 1925 mm az se fér már fel?Attól csak szélesebb a platód? Segíts már hogy működik egy fagázos teherautó? | |||||
Colossum | Adatlap | 553018 | 2014. február 4. 10:50 | ![]() | |
Az Escinek-ha jól emlékszem-van egy 1/72- es készlete, de az ugye nem mérvadó. Ja, és másik probléma lehet az, hogy a saját álványa is túlnyúlik keresztben a platón. | |||||
Sennás | Adatlap | 553017 | 2014. február 4. 10:41 | ![]() | |
Szia.Igen az a baj teljesen 100% kép egyenlőre nincs,vagy csak én nem találok.Hazajövök du a maszekból még segítek keresgélni:-) De talán nem sokkal nagyobb súlya lehetett a 4csövünen sem akkor meg jó lehet. | |||||
Colossum | Adatlap | 553014 | 2014. február 4. 10:16 | ![]() | |
Szia! Igen, erre gondoltam, de ez nem csak az egycsövű 2 cm- es flakhoz van? | |||||
Sennás | Adatlap | 553005 | 2014. február 4. 08:28 | ![]() | |
Szia Colossum!Engedelmeddel pár kép amiket elmentettem anno.Ezek a képeid vannak neked is?A 3 lábú kicsi talapzatát én legszélesebb ponton 50mm mérem ami 1750mm a valóságban.Erre gondoltál? | |||||
Colossum | Adatlap | 552999 | 2014. február 3. 23:27 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném megtudni a szagértő uraktól, hogy mi a valószínűsége annak, hogy egy fagázos Opel Blitz- re valaha is fölkerülhetett egy 2 cm- es, Flakvierling. Ha igen, akkor hogyan oldották meg azt, hogy a fegyver talapzata szélesebb volt az Opel platójánál? Találtam képeket ugyan a 2 cm- es Flak szerepeltetéséről Blitz- en, egy tuti kis fatákolmányon, de ugyebár az kisebb. | |||||
Hrothgar | Adatlap | 552995 | 2014. február 3. 22:37 | ![]() | |
Szia PzZoli! Nekem ez a típus Panzer 4 F1-nek tűnik. (A Parancsnoki kupola biztosan nem korai modellre utal, a "homlok lemez" (a vezető kémlelőnyílásával és a rádiós géppuskájával-ami a C verzión nincs) egy síkban van, stb.) Ha jól tudom, akkor a Panzer 4-eseken (a későbbi típusokon: F1, F2, G, H, J) megtalálható ez a görgő elhelyezés (Bár a G, H, J esetében más a kialakítása a dolognak) | |||||
flora noel | Adatlap | 552928 | 2014. február 3. 08:14 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat. | |||||
PzZoll | Adatlap | 552923 | 2014. február 2. 23:31 | ![]() | |
vincus80 | Adatlap | 552916 | 2014. február 2. 20:32 | ![]() | |
Szia! A HM 1943 febr. 18. - Nr 181 utasítás szerint az alapszín a "Dunkelgelb" lett, a rejtőző foltozás kivitelezését továbbra is a csapatorka bízták (a környezeti adottságnak megfelelően). A felületen - elméletileg - egyenlő arányban. Tehát alapszín a Dunkelgelb önmagában, vagy foltozással "olivgrün" és/vagy Rotbraun, határtalan foltokban. A foltozás jellegét nem határozták meg, így ezek következtében lettek változatosak a járművek. Erre jöttek még Normandiában az "ambush" mintázatok. Üdv: V | |||||
vincus80 | Adatlap | 552914 | 2014. február 2. 20:20 | ![]() | |
Szia! Foltos 3 színűek voltak (legalábbis a nagy része). www.achtungpanzer.com/sturmtiger-sturmpanzer-vi.htm i2.photobucket.com/albums/y26/bassho/SturmtigerKubinka1946.jpg www.canadatoysoldiersclub.com/viewtopic.php Üdv: V | |||||
flora noel | Adatlap | 552908 | 2014. február 2. 19:49 | ![]() | |
Sziasztok! Strumtigernek a festéséről tudtok képeket vagy adatokat. | |||||
Safranek | Adatlap | 552736 | 2014. február 1. 11:02 | ![]() | |
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, h volt-e egységes utasítás német járművek festésére (1944 nyara)? Tehát az alap sárga, de h a zöld-barna színekre volt-e vmi iránymutatás? Választ köszönöm. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv
Á