/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
békési 541771 2013. szeptember 14. 20:26
Válasz erre
Szervusztok!
Hosszas keresés után találtam egy WM-21 Sólyom makettet /Kora/. Sajnos igen hiányos a dokumentációja, szükségem lenne egy olyan rajzra, képre, ahol alulnézetben is látható.
Köszönöm előre is.
lbalog4@gmail.com
sárkányos 540451 2013. augusztus 25. 08:53
Válasz erre
P1070067
P1070067

Szevasz decente! Nekem megvan ez a matricaív mivel én 72-őt nem építek már ezért megbeszélhetjük.Írj magánba. patakjani@vipmail.hu
békési 540450 2013. augusztus 25. 08:47
Válasz erre
MIG 29 056-1
MIG 29 056-1

Szia!
Erre gondoltál. Ha igen a matrica beszkennelt/1200 dpi! képe, valamint a Hunkit festési utasítása megvan. Ha kell beszkennelem, elküldöm!
piratvitorla 540438 2013. augusztus 25. 06:24
Válasz erre
Szia
A HUNKIT adta ki a matricát, ha jól emlékszem.
Nekem van olyan matricám,ha akarod lefotózom a papírt. Kb 2-3 hét, mivel külföldön vagyok.
üdv
Tibcsi 540437 2013. augusztus 25. 03:40
Válasz erre
Szia,

A 24-es oldalszámú kétüléses gép volt az.

Semmi különleges jelzés nincs rajta, szokványos orosz csillagok, piros 24-es oldalszám, eredeti gyári festés és a svancon a magyar ék egy akkora sötétszürke, kör alakú alapon van, ami eltakarja a vörös csillagot.

Tibcsi
decente 540384 2013. augusztus 24. 12:49
Válasz erre
Ide is felteszem, hátha tud valaki segíteni...

Sziasztok!

Az éppen megérkezett Mig-29-eink közül szeretném megépíteni 1:72-ben azt, amelyik svancán a vöröscsillagot magyar ékes poszterrel ragasztották le.
Lenne erről valakinek info-ja?
Ha jól emlékszem, HAD csinált hozzá matricát is, de képet már nem találok (vagy nem jól keresem).

Előre is köszönöm!

Zsolt
feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com
pintair 540230 2013. augusztus 22. 14:23
Válasz erre
Igazad van, eszre sem vettem a PF hibat, ez Schadl Gyorgy nya ezds volt kemeti epk eloadasanak egy diaja falrol fotozva juliusban
Nyugger 540217 2013. augusztus 22. 11:51
Válasz erre
A hitelességhez!
A taszári sorban a 16 db MiG-21MF helyesen 16 db MiG-21PF.

Lehet, hogy a demo anyagban szerepnek valahol az alábbi tételek, csak ez ebből nem derül ki. A fejlécben szereplő 1991-ig 15 db-os nővekményt kiegészíteném az alábbiakkal : 2 db Mi-8PSz, 1 db Mi-9, 5 db Mi-17, 2 db Mi-17PP, 10 db Mi-24D,
10 db Mi-24V, 4 db MiG-21UM.
pintair 540195 2013. augusztus 21. 21:50
Válasz erre
géplétszám
géplétszám

Hiteles!
jerry82 540133 2013. augusztus 21. 11:07
Válasz erre
fekete 7
fekete 7

hello

magyar bf 109g10/u4 fekete 7 Neubiberg-i reptéren
Podva 538303 2013. július 26. 14:14
Válasz erre
A cudar nem tudok képet csatolni amire gondolok a linkelt oldal alsó negyedében van a zavod 18-nál ...
Üdv Viktor
Podva 538301 2013. július 26. 14:12
Válasz erre
Szia Pintair
igazán nincs mit
Én a fehér sáv alól kikandikáló fekete foltok alapján a kamóját eképp a képen csatolt módon képzelem
A forrás: mig3.sovietwarplanes.com/il-2/il2-camo/il2-late1941/il2-late1941.htm
Üdv Viktor
pintair 538296 2013. július 26. 12:19
Válasz erre
Hát igen, de mint lassan kiderül, nincs hiteles festési kép és eredeti fotó sem róluk, lehet szárnyaltatni a fantáziát. De Whatif kategória nem lesz belőle.
Köszönöm Podvának az AS 2012/4. szám cikkét.
geriand 538235 2013. július 25. 18:57
Válasz erre
Ezt a magyar felségjeles Il-2-t kiadta az Academy 1/72-ben. Vagyis elég híres lett:-)
pintair 538217 2013. július 25. 13:55
Válasz erre
Podva 538211 2013. július 25. 12:06
Válasz erre
Szia
Ha megtalálom az AS cikkett bescannelem és küldöm magánba...
Üdv Viktor
pintair 538209 2013. július 25. 11:46
Válasz erre
Podvám!

Köszönöm, ezután így teszek! :) Tanulni jó a fiatalabbaktól!

Á.
Podva 538207 2013. július 25. 11:37
Válasz erre
Szia Árpi
Így jár az aki nem olvassa a Mago cikkeit:
Több zsákmányolt il-2-nk is volt. Valamelyi ki is lett állítva, illetve az RKI-nál is járt legalább egy...
A fotó történetét úgy ismerem, hogy a pilóta eltévedt és emiatt szállt le az orosz fronton egy magyar reptérre. A fickót elfogták, a gépet részlegesen átfestették, de a motor annyira elhasználódottnak bizonyult, hogy repülni nem tudtak vele.
Az oldalnézeti rajz, fals szimpla 18-as gyár beli festése volt...
Üdv Viktor
pintair 538206 2013. július 25. 10:52
Válasz erre
IMAG0309
IMAG0309

Skacok!
Melyikőtök tud vmi többet a szolnoki múzeum fotóanyagában látható zsákmányolt Il-2-ről, amit akkor át is festettünk és az Academy is kiadott 72-ben? Nem fotóztam le anno rendesen a feliratot és most Belaruszba kellene küldenem az anyagot róla.
Planes 537843 2013. július 20. 09:05
Válasz erre
Sziasztok! Elkészűlt a Ju-88 D-2 átalakító készlet 48-ban,mellyel szeretném felhívni a figyelemet a Magyar Távolfelderítők tevékenységére (méltatlanul kevés szó esik róluk) a keleti hadszíntéren 1942-43-ban(bővebben a cserebere rovatban) Üdv.! Eses Sándor
cenci2 537567 2013. július 15. 11:04
Válasz erre
Pápa 1994 nagyüzem . A Miklós végre feltett még egy nagyon jó videót .Köszönet érte !
www.youtube.com/watch
Farkas469 537382 2013. július 12. 19:55
Válasz erre
Képzeld, a helyszinen festették le! Hangárban könnyebb lett volna...
Rumcájsz_52 537379 2013. július 12. 16:28
Válasz erre
Hurrá, ez legalább nem megy a kohóba (legalábbis remélem, ha már ekkora munkát fektettek belé)!
Akárkik csinálták, szép munkát végeztek, köszönet és gratula Nekik!
Üdv R.
Farkas469 537378 2013. július 12. 16:18
Válasz erre
01
01
02
02

Sziasztok!

Mi-24D ,577, Szajolban a 4-es főút mellett.

Üdv.
sárkányos 536321 2013. június 24. 20:27
Válasz erre
Weizi 535712 2013. június 15. 13:09
Válasz erre
A saját,és az összes kecskeméti társam nevében is köszönöm szépen!
Rumcájsz_52 535710 2013. június 15. 12:41
Válasz erre
Üdv és Hip-Hip hurrá az árvizi "hajósoknak", akár földön/vízben, akár égen tették a dolgukat! Mostmár jó pihenést, mert ezek után megérdemlitek, akárcsak mindenki, aki ott volt!
Üdv R.
piratvitorla 535703 2013. június 15. 12:07
Válasz erre
De... De miért is reméled?
piratvitorla 535698 2013. június 15. 10:53
Válasz erre
Akkor már tudom kit keressek majd fotók miatt :)
Weizi 535697 2013. június 15. 10:31
Válasz erre
DSCN2909
DSCN2909
DSCN2913
DSCN2913
DSCN2920
DSCN2920
DSCN2931
DSCN2931
DSCN2935
DSCN2935
DSCN2937
DSCN2937
DSCN2938
DSCN2938
DSCN2945
DSCN2945
DSCN3224
DSCN3224
DSCN3225
DSCN3225

Megjártuk az árvizet!A helyzet úgy hozta,hogy Szigetmonostornál segíthettünk a helikoptereknek!Mi töltöttük a közel 1 tonnás zsákokat!
Eszméletlen nagy élmény volt együtt dolgozni veletek srácok!Nagy megtiszteltetés volt a számunkra!
A kalocsai laktanya feletti 4-es kötelék pedig egyszerűen feledhetetlen!
Weizi 535075 2013. június 5. 17:39
Válasz erre
Szép makett!Vajon itthon megcsinálta már valaki?
A műszaki állomány körében nem egy népszerű festés!Rengeteg látványterv készült!Szebbnél szebbek,de végül egyik sem került megvalósításra!
Visszatérve a makettre!A foltozás színe szerintem nem az igazi!Sokkal kékesebbek a foltok!
A póttartály is elég fura!:-) Kicsit talán rövid,vagy csak nagyon hátra került.
A szívócsatorna/felső bemenet kombinációja sajnos ez esetben sem sikerült élethűen ábrázolni.
Ja!És nem látom a "Gracy" feliratot a bal szívócsatorna oldalán!
Meg persze még tudnám sorolni,de a lényeg,hogy szép a makett,és külön örülök neki hogy Németországban is vannak akiknek tetszik ez a gép!
Csobi21 535050 2013. június 5. 12:38
Válasz erre
plusz link gomb
Csobi21 535049 2013. június 5. 12:37
Válasz erre
http://www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-modern/10559-mig-29-fulcrum-a-academy.html
Weizi 535007 2013. június 4. 21:34
Válasz erre
Helikopterek időszakos javítása Szolnokon.www.szoljon.hu/galeria/65132
Elnar 534825 2013. június 2. 11:12
Válasz erre
Fw 58 - G.2+59 - 43-08-09
Fw 58 - G.2+59 - 43-08-09

G.2+59 Fw 58 csúnyán nekimenve egy adótoronynak 1943 augusztus 9-én. Ebayről, nanáhogy.
pintair 534695 2013. május 30. 22:44
Válasz erre
Puma_Egy_001_kisebb
Puma_Egy_001_kisebb
Puma_Egy_002_kisebb
Puma_Egy_002_kisebb
Puma_Egy_003_kisebb
Puma_Egy_003_kisebb
Puma_Egy_004_kisebb
Puma_Egy_004_kisebb
Puma_Egy_005_kisebb
Puma_Egy_005_kisebb

Hogy Nektek is meg legyen, legalább így.
hörbi 534503 2013. május 28. 18:32
Válasz erre
üdv:

flightplanet.com/aircraft-for-sale/aero-vodochody/l-39-albatroszo__266.php

főleg az utolsó két kép amiért ezt belinkeltem...
cenci2 534289 2013. május 26. 13:24
Válasz erre
Taszári video 94-ből .Szép felvételek .www.youtube.com/watch
Daala 534153 2013. május 24. 18:55
Válasz erre
Azért vegyük az is figyelembe, hogy a gép időszakos munkáit a honi bázison kell elvégezni. Ez ugye Szolnok. Mindenki úgy aggódik, mintha nem lett volna még ilyen.
Utána biztos újra lesz Pápán is gép.
sárkányos 534135 2013. május 24. 13:56
Válasz erre
Szevasz zsury! A cikkhez csak annyit , hogy Pápán nem szolnoki műszaki dolgozik hanem pápai ! Üdv sárkányos
Freddy 534123 2013. május 24. 12:18
Válasz erre
Hát, ez egy nagyon dobozból építés volt, pilótét kapott, meg a faroktámaszt cseréltem le.
zsury 534103 2013. május 24. 07:55
Válasz erre
lhsn.hu/katasztrofa-vagy-vegre-haladunk/

Van még ennél lejjebb? :(
Miggyuri 534067 2013. május 23. 17:20
Válasz erre
Nem akarok bele vau, de úgy tudom, hogy a magyar szolgálatba állt PZL-11 "a" változat volt, ez itt a képen meg egy "c".
Elnar 534023 2013. május 23. 07:34
Válasz erre
Láttam én már azt 3-asnak meg 7-esnek is... De ezek szerint ez egy ismeretlen gép, nem csak ismeretlen fotó. Próbálok majd kifotosopolni belőle valami használhatót.
romsitsa 534014 2013. május 22. 22:40
Válasz erre
A sas lábánál a fehér háttér nem stimmel, a Winkler képen nem követi olyan szorosan a sas körvonalát.
A másik fotón én 3-nak látom a törzsgyűrűbe lógó számot.

Üdv

ad
Elnar 534010 2013. május 22. 22:09
Válasz erre
Igen, amin látható a lajstrom, az ismert. Az a viszonyítási pont az újhoz :)
Planes 534003 2013. május 22. 20:03
Válasz erre
Üdv.! A Z0+96 -ról ez egy közismert,a tulaj által több helyen is publikált szines, diáról készült fotó. Eses Sándor
lacipapa 534001 2013. május 22. 19:45
Válasz erre
Szerintem meg ZG,vagy ZQde nem biztos
Elnar 533978 2013. május 22. 13:25
Válasz erre
Me 210 - Z0+96
Me 210 - Z0+96
2a86_1_big
2a86_1_big

A Me 210 Ca-1 állítólag teljesen ismeretlen fotó (gondolom, a többi is, de ez elég ritka típus), legalábbis Bernád Dénes sem látta még, az orgon.
Az eladó szerint semmi csak egy egyes látszik a lajtstromból sajnos, de a sas körüli fehér folt engem erősen a Z0+96-ra emlékeztet (kép az avia-infóról)
Freddy 533974 2013. május 22. 12:11
Válasz erre
A fénykép torzít, nem lóg, a két szárny egy nagy felületen illeszkedő egybeöntött masszív darab műanyag.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.