<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
gaunt1 | Adatlap | 536530 | 2013. június 28. 13:41 | ||
páncélos | Adatlap | 536523 | 2013. június 28. 09:46 | ||
a nyugati eszközöket nem csak bemutatóra tartott szakemberek irányítják Ezzel én nem értek egyet. Pontosan a VSZ országok voltak arról híresek, hogy sorállomány - pár hónapos kiképzést követően - profi módon kezelte a rábízott technikát. A franciák tátott szájjal nézték Tatán a 90-es évek elején, hogy a sorállomány mennyire frankón teszi a dolgát. Vagy említhetném, hogy amikor a görögök nálunk tanulták a BMP-1-et, akkor el voltak hűlve, hogy egy tiszt összerakja a ZPK kocsin az antennát, náluk ez nem dolga egy tisztnek, mert a nyugati modellnél a pk csak beül, és irányít. Persze sok-sok év eltelt, de az orosz doktrínában nem hinném, hogy csak bemutatóra képzett személyzet lenne. Ráadásul az első videó rávilágít a nem is olyan rossz futóműre. (csak halkan jegyzem meg, hogy nem csak T-90-es van a videón, mert az első pont egy T-80U) | |||||
tüzér | Adatlap | 536511 | 2013. június 28. 06:03 | ||
Hát sok különbség nincs a leo 2, Challenger 2, Leclerc stb, stb.bemutatók és ezek között.talán annyi, hogy a nyugati eszközöket nem csak bemutatóra tartott szakemberek irányítják, nem gyakorolják a nagy harcászati előnnyel járó levegőből történő lövészetet(nekik jó a földről,nagy távolságból történő lövéskiváltás, nyilván találnak is vele), nem balettoznak a járművekkel, nem repkednek vele.Sajnos az orosz bemutatók elhúztak ezen tendencia felé. | |||||
Mad_Nick | Adatlap | 536510 | 2013. június 28. 00:15 | ||
Gaunt te meg nézd meg ezeket a videókat! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Akkor most melyik a mozgékonyabb? Te egy kicsit el vagy vakulva! Nem gonolod? | |||||
lacih12 | Adatlap | 536509 | 2013. június 27. 23:21 | ||
Pánczél Mátyás | Adatlap | 535384 | 2013. június 9. 21:24 | ||
Szervusz "Gabi"! Gondold, ahogy kívánod, szíved joga! :) Ám mielőtt leírod legközelebb azt, amit nekem szántál, kérlek két dolgot gondolj át: 1., sokkalta nagyobb probléma, hogy valaki tudatlanul gondolja magáról mit ért egy adott témához, s kijelentéseivel félrevezet érdeklődő embereket, amelynek következménye kiszámíthatatlan; 2., meglehet, hogy a számodra elfogadhatatlan stílusomnak köszönhetően - az önbecsülés és a düh adta erő segítségével - bizonyos emberek túljutnak egy lépcsőfokon...;) ...s végezetül, soha nem vágytam népszerűségre, így itt sem! | |||||
Gabi | Adatlap | 535348 | 2013. június 9. 10:57 | ||
Szia Matyi! A stílusod és ahogy minősítesz embereket az gáz. Mindenki elismeri a tárgyi tudásodat az orosz páncélosok témakörében, de ez még nem jogosít fel arra, hogy másokat becsméreljél, és nem megfelelő jelzőkkel illessél, ha szerinted nincs igaza. Gabi | |||||
Pánczél Mátyás | Adatlap | 535346 | 2013. június 9. 10:40 | ||
... ez gáz! :) | |||||
Sennás | Adatlap | 535308 | 2013. június 8. 16:58 | ||
gaunt1 | Adatlap | 535298 | 2013. június 8. 14:12 | ||
Üdv! Előszöris, bocsi, de láttam már működő harckocsit. Egyébként BLG-t vezettem is, nem is egyszer. Válaszom a kérdéseidre: 1, harckocsi árak: gurkhan.blogspot.hu/2013/01/blog-post_5305.html 2, andrei-bt.livejournal.com/109996.html De ha az ábra nem győzne meg, akkor leírom a különbségéket az M829 változatai között: A Kontakt-5-el felszerelt T-72 tesztelése közben kiderült, hogy az addigi M829A1 lövedék képtelen átütni a páncélzatot. Miután megismerték a Kontakt-5 működését, megerősítették a nyíllövedéket, megnövelték annak hosszát - így tömegét is -, illetve erősebb töltetet kapott. Átmeneti megoldás, de működött, a K-5 már nem védte meg a harckocsit. 1993-ban rendszeresítették. Enek továbbfejlesztése az M829A3 (2003), még erősebb nyíllövedékkel. És hogy miért tduja átütni a páncélzatot akár 6 kilométerig? Azért mert a Kontakt-5 egy bizonyos sebesség alatt (~1500m/s) egyszerűen nem működik! A mögötte lévő viszonylag vékony páncélon (~550mm RHA vs APFSDS) meg úgy megy át a lövedék mint kés a vajon. Ha nem tudnád hogy működik a K5: www.russianarmor.info/ - a motorról. Ezek szerint nem figyeltél: Én a V-92 és NEM a V-46/V-84 motorokról írtam. A V-92 pedig nem szovjet, hanem orosz, kétlem hogy van róla dokumentumod. A fenti linken olvashatod a 300 órát, de Hlopotov is írta egyszer, valamint az indiai tapasztalatok is megerősítik. Ráadásul Indiában a melegebb vidékekről száműzték a T-90-est a súlyos túlmelegedési problémák miatt, helyette a meleget sokkal jobban tűrő Arjunt használják. - a lőszertárolóról. Mivel a T-90 ugyanolyan tárolót használ mint a T-72, szerintem egyértelmű. Nézd csak meg a videókat a szíriai polgárháborúról! Ha a páncélt áttöri valami, a lőszer AZONNAL begyullad, vagy be is robban. És ha ez nem elég, akkor ott van a számtalan háború tapasztalata is amiben a T-72 részt vett. - a titkosított információt meg hagyjuk már. Akármit meg lehet tudni a neten, ha jó helyen keresed. Csak egy példa, ha érdekel az Abrams vagy Leopard-2 páncélzata és rendszerei: www.steelbeasts.com/sbwiki/index.php/M1A1_%28HA%29 A Steel Beasts nem játék, pl az amerikai hadsereg harckocsizók kiképzésénél is használja! Ha megy az angol, akkor ajánlanám figyelmedbe a tanknet.org oldal fórumát, abból pedig az "Armor scientific forum" részt, rendkívül sok információt lehet találni nyugati és szovjet/orosz típusokról is. Sok nyugati harckocsizóval és szakértővel össze lehet futni, de akár Andrej Taraszenkóval és Vaszilij Fofanovval is. És még egy jó odlal: www.longrods.ch/flight.php | |||||
Pánczél Mátyás | Adatlap | 535264 | 2013. június 7. 21:22 | ||
Sziasztok! Kérlek, engedjétek meg, hogy leírjam véleményem az elmúlt hozzászólások kapcsán! Alapvetően egy nagy problémát látok a párbeszédben: elbeszéltek egymás mellett! Gaunt! Úgy tűnik, szinte semmit nem tanultál abból, amit korábban itt írtunk Neked, és vajmi keveset fogadtad meg, miként is aspektáld a rendelkezésedre álló forrásokat! Megint írtad a hatásadatokat, amelyeket ugyan honnan ismersz? Kicsit meg foglak bántani, bár nem ez a célom; hozzászólásaid alapján Te még az életben nem láttál működő harckocsit, nemhogy olyat, amire lőttek, avagy amivel lőnek. Félre ne érts, ez nem a nagyképűség helye, de amint átélsz egy ilyesfajta élményt, feltehetően ráébredsz mindarra a "lexikonbutaságra", amit írogatsz. Nem titok, Rejtő Pistivel (alias "Páncélos") meglehetősen sok dokumentumot és interjút böngésztünk át e témában, amit majd publikálni is fogunk. Nem csoda hát, hogy elképedve állok a számos butaság felett, amit itt olvasok. Gaunt! Megtennéd, hogy válaszolsz az alábbi kérdéseimre (ígérem, nem lesz sok!): - milyen forrás alapján írtad a harcjárművek árait? (Birtokomban van az eredeti ex-szovjet számla a T-72 3 alváltozatáról, valamint a cseh/lengyel verziók két-két változatáról; drágább volt a 64-es!); - milyen forrás alapján írtad az M829 üa.gr. család hatásadatait, nem beszélve a röppályáról, ami 6000 méteren átüt egy 90-est? (Itt határoztam el, hogy írok, mert ilyen baromságot rég olvastam!) Tisztában vagy az űrméret alatti gránátok bel-, kül-, valamint célballisztikájával? Nem, mert nem írtál volna ilyen dolgokat! - milyen forrás alapján írtad a motor élettartamát? (Szintén egykori szovjet dokumentummal rendelkezünk, nem 300 óra!); - milyen forrás alapján írtad, hogy a pc. átütése után a T-90 lőszertárolója berobban? Te komolyan elhiszed, hogy ezeket az adatokat az egyes országok közlik! Ezek egyfajta spekulációk és - sokszor rosszindulatú - hipotézisek, szinte minden alap nélkül! Nem folytatom... De ha nekem Andrei BTVT oldalát hozod fel, megharapom magam! Nem titok, hogy mind Andrei, mind Alexei nagyban segítette munkánkat, önzetlen segítségeikkel! Ugyanakkor tisztában kell lenni a nemzeti hovatartozás adta részlehajlásokkal! S egy rövid gondolat: A T-72 az egykori Szovjetunió lehetőségei mellett megszületett alapharckocsi, amely a nagyszerű tervező, Alexander Morozov alapkoncepciójának és az ország gazdasági, valamint háborúban megvalósítható lehetőségeinek a találkozásakor született. 1985-ig méltó ellenfele bármely nyugati típusnak, majd ezt követően (a B altípus 1984-es bevezetésével) folyamatosan lépést tartott e versennyel - és most egy igen fontos részlet következik - az egykori SZOVJET HADÁSZATI ELKÉPZELÉSEK TÜKRÉBEN! Igen, kutatásunk alapján erre a következtetésre jutottunk. S mint minden harckocsinak, ennek is számos gyengesége akad, ám az egy másik történet! Köszönöm, ha végigolvastátok! TANKOK! Matyi | |||||
gaunt1 | Adatlap | 535225 | 2013. június 7. 12:42 | ||
Üdv Páncélos! Megvan egyébként az UVZ T-72 könyve, ismerem. Szovjet harckocsik árai: T-72B1 - 236930 rubel, T-72B - 283370 rubel, T-64B1 - 271970, T-64B - 358000 rubel. A T-64B és B1 között az egyetlen különbség a Kobra rendszer hiánya. Igen, ennyire drága volt. A T-72B1 szintén butított verzió, nem csak rakéta kilövésére alkalmatlan, de a tűzvezető rendszere is gyengébb. Ha a képességeket is figyelembe vesszük, a T-72B jóval drágább! T-72 - 169500 rubel, T-64A - 151000 rubel Ezt pont az otvaga2004-en olvastam! A V-92 motorokról annyit, hogy az újakon kívül minden T-90 fekete füstöt okád, jópár videón látszik. De amúgy is, a 300 óra összélettartam magáért beszél. Vadonatúj T-90MSz, a motor már most haldoklik (sűrű fekete füst)! www.youtube.com/watch Ismét hangsúlyoznám, a T-72 jóval megbízhatóbb V-46 és V-84 motorja nagyon ritkán füstöl feketén, legalábbb 1000+ üzemóra után kezdődik. Ekkorra a T-90 már a 4. motorját zabálja! A T-90 fejleszthetőségéről még annyit, hogy az 1994-ben bevezetett 120mm-es amerikai M829A2, vagy a német DM-53 űrméret alatti nyíllövedék akár 6(!) kilométer távolságból is át tudja ütni a T-90 legerősebben páncélozott részét, a tornyot. Azóta megjelent az M829A3 és DM-63 is, de már fejleszik az M829E4-et is! A Kontakt-5 nem véd a tadem robbanófejű pct. rakéták ellen sem. Egyszerűen túl könnyű és kicsi az alváz és torony, már nem lehet rá megfelelő páncélzatot tervezni. A T-90 számára a nyugati nehézharckocsik (M1A2, Leo-2A6, Challenger-2, Leclerc, Merkava 4, Altay, stb.) szemből tökéletesen sebezhetetlenek, de még az ukrán Oplot és a kínai ZTZ-99A2 is. A páncélzat átütése azonnali lőszerrobbanáshoz vezet a T-90-nél. Hogy lehet ezt a típust modernnek nevezni ezek után? | |||||
páncélos | Adatlap | 535217 | 2013. június 7. 10:56 | ||
Gaunt1! Pontosan ezért javasoltam Hlopozov oldalát, mert ő, ugyan annyira elfogult az orosz (uráli) tervezőiroda termékeivel, mint a btvt oldal, az ukrán gyártóüzemek termékeivel. Csak ajánlani tudom az UVZ T-72 könyvét, annak 2. fejezete pontosan leírja a T-72 létrejöttét. Valahol láttam pár éve pdf-formátumban letölthető volt (nekem az eredeti könyv van meg). Beszerzése nem túl drága, de postaköltsége a könyv közel 2 szerese. Így érdemes valakivel meghozatni. Többször említed a T-72 drágaságát. Mitől volt drágább, mint a T-64? Hol van erre vonatkozó hivatalos, és olvasható információ? Még egy gondolat: Ha egy képen azt látod, hogy fekete füstöt okád egy harckocsi, nem kell egyből leírni a motorját, sőt egy-két kép láttán nem is szabad következtetni egy rossz konstrukcióra. Elég, ha kiállsz az utcasarokra, és megnézel 2-3 elhaladó Ikarus buszt. Attól, hogy az egyik fekete füstöt okád, még nem sza... a motor típusa, csak azzal az egy kocsival lehetnek esetleg gondok. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 535128 | 2013. június 6. 11:33 | ||
Hát igen, a szovjet harckocsigyártást kb. a francia udvar intrikáival lehet összehasonlítani. Nem egyszerű helyzet. És valóban, ahogy írod, benne volt a dologban az ukrán-orosz szembenállás is, az egyik legfontosabb tényező a T-64 és T-80 háttérbeszorításánál. Az Otvaga2004-et én nem igazán kedvelem. Alekszej Hlopotov már többször tett olyan kijelentéseket, amik egyszerűen nevetségesek, és könnyű őket megcáfolni. Például nem is olyan rég azt próbálta bizonyítgatni, hogy a T-64 belülről vezérelhető légvédelmi géppuskája semmit nem ér, és hogy a T-72-es egyszerű géppuskaállványa mennyivel jobb. És nem is kellett soká várni a cáfolatra, a szíriai polgárháborúban megkérdezett harckocsizó elmondta, hogy az állvány használhatatlan, öngyilkosság kinyitni a búvónyílást. Aztán: Hlopotov szidta a T-64 "nehéz és bonyolult" kötényezését, és dícsérte a T-72 "egyszerű, rugalmas" gumikötényét. Ismét a szíriai polgárháború, ezek a fantasztikus kötények pár nap múlva cafatokban lógtak, és nem ellenséges tűz miatt. Vagy ott volt a "T-72 jól védett forgó lőszertárolója". Azt állította, hogy az öböl háborúban kilőtt hetvenkettesek lőszere csak órák múlva robbant fel, és volt ideje a személyzetnek kimenekülni. Ezt is megcáfolta a szíriai háború, a páncélzat átütése után azonnal berobban a lőszer, és van hogy az egész tankból semmi nem marad. A mozgékonyságról. Nem olyan egyszerű ezt sem megítélni. Valóban, a T-72 és T-90 terepjáróképessége, és teljesítmény-tömeg aránya kiváló. De, az egész erőátviteli rendszer reménytelenül elavult, szinte ugyanaz mint amit a '60-as években a T-64-be szereltek. Össze sem lehet hasonlítani pl. a Leo-2 Renk gyártmányú hidromechanikus berendezésével. Így a gyorsulás, manőverezőképesség gyenge, a hátramenetnél mért 7-10 km/h pedig egyenesen nevetséges. Az előtéthajtómű, és a hűtőventilátor teljesítményveszteséghez vezet. A motor szintén rendkívül elavult. Tény, a T-72-ben még nagyon megbízható és strapabíró volt, de ismét, nem lehet összehasonlítani egy MTU-883-assal, egy Perkins CV-12-vel, de talán még akár az ukrán 6TD-vel sem. Nem beszélve arról, hogy órákig tart kicserélni. A T-90 V-92-ese, bár erős, de mivel már a végletekig van fejlesztve, összélettartama mindössze 300 óra, és a túlzott igénybevétel miatt könnyen túlmelegszik. A legújabb T-90MSz-ről vannak képek amikor indulásnál okádja a sűrű fekete füstöt, (=tökéletlen égés, a dízelmotor élettartamát rendkívül lecsökkenti) akárcsak a legkissebb gázadásnál is. Fekete füstöt a T-72 V46, vagy V84-esénél szinte sosem látni. Ajánlom ezt a videót, jól bemutatja a Leopard-2 mozgékonyságát. Jópár dolog van amit a T-90 nem tud utána csinálni! www.youtube.com/watch Amúgy valószínűleg félreérthetően fogalmaztam: Nem azt mondom, hogy a T-72 egy rossz harckocsi. A maga idejében semmiképpen nem volt az, a nyugati M60 és Leopard-1-nél mindenképpen jobb, és még a sima M1 Abrams-nak is szinte egyenrangú ellenfele volt. Viszont, a T-64 és T-80-nál sokkal primitívebb, gyengébb teljesítményű típus, ráadásul a T-64-nél drágább is volt. A T-90 viszont már az elejétől kezdve elavult volt, és az ma is. Megtette a hatását a SZU összeomlása. | |||||
páncélos | Adatlap | 535113 | 2013. június 6. 07:57 | ||
Rittal! Így van. A 70-es, 80-as évekről beszéltem (írtam). Azzal együtt magában hordozza a továbbfejlesztés lehetőségeit, így jött létre a T-90. Gaunt1! Nagyon jó oldal a btvt, magam is többször néztem (olvastam), utóbbi időben kevésbé, de ez nem az oldal hibája. Annyit azért érdemes tudni, hogy a neten olvasott cikkek, úgy lesznek hitelesek, ha azt több forrásból vissza lehet igazolni. A btvt oldalt érdemes az otvaga2004-esl szembeállítani, illetve utána olvasni a SZU történelmének. Lényeges tény a harckocsigyártásban, mint óriási üzletben, hogy mikor, milyen hatalmi érdekek, ütköztek, illetve kerültek döntési helyzetbe. Nem elhanyagolandó, a T-64-es tervezésének időpontja, és Hruscsov személye, aki ukrán származású volt. Érdemes elővenni egy térképet, hol van Tagil, és hol helyezkedik el Harkov. Melyik területen, mikor, és mi készült? Végül a T-72-ről az általad leírtak miatt nem kívánom elmagyarázni, miért is jó harckocsi, de a mozgékonyságát azért ne becsüld le annyira, nyugaton is elemezték, és érdekes dolgokra bukkanhatsz, ha nem csak a neten keresgélsz. Az utolsó szó jogán még annyit: Lehet neked csúcs technikád, ha nincs hozzá kiszolgáló háttérbázis, megfelelő kiképzés, és kiképzett kezelőszemélyzet. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 534997 | 2013. június 4. 18:12 | ||
A 80-as évek közepéig a nyugatnak egyedül a repülőgépek terén volt technológiai fölénye. A T-64 a világ legjobbja volt 1979-ig, a Leo-2 megjelenéséig, de még az ellen is jó eséllyel vehette fel a harcot. '85-ben megjelent a T-80U, és nem létezett nála erősebben páncélozott típus. A T-72-re semmi szüksége nem volt a szovjeteknek, drágább és primitívebb volt a T-64-nél. Tömören, bizonyos körök érdeke volt a gyártás elindítása. A T-34-ről meg annyit, hogy a háború alatt olyan iszonyatos veszteségeket szenvedett ez a típus, (a legyártott mennyiség kb. 82%-a, kb. 45.000 darab) hogy Lend-lease nélkül a németek megnyerték volna a háborút keleten! És még annyit, hogy '42-'43-ig kifejezetten megbízhatatlan volt! btvt.narod.ru/4/history/_45_2006.htm | |||||
rittal | Adatlap | 534996 | 2013. június 4. 18:11 | ||
.. most pedig jót röhögnek rajta. bocs, ide illett ez a befejezés, mert közhely,de igaz: "így múlik el a világ dicsősége!" A lényeget itt mondod "A saját korának legjobb páncélos technikája!" A T-80 vs. T-72 -ről pedig annó volt berakva jó pár kép a közelmúlt szovjet utódállamok közti összecsapásokról. (APFSDS vs T-72 front páncélzat = kés vs vaj..) mégegyszer bocsánat! | |||||
ssanyi | Adatlap | 534990 | 2013. június 4. 17:04 | ||
Üdvözletem! Mint laikus szólnék hozzá. T 72-est leírni mint páncélost szerintem túlzás. Megbízhatóság, rengeteg külföldi üzemeltető olyan helyeken is ahol nem igazán törődnek a karbantartással mégis működnek a kocsik. Nem szabad elfelejteni hogy a szovjetek a világháború második szakaszában nem a T 34-es technológiai fölényével hengerelték le a német páncélosokat hanem a létszámmal és könnyű olcsó karbantartással. Ezen tapasztalatok alapján tervezték bevetni a T 72-esek "hordáit", létszámmal elnyomni a meglévő (bizonyos területeken) technológiai fölényt. Atomcsapásokat követően hatoltak volna be az ellen területére, a tévedések elkerülésére nem városokat bombáztak (pro és kontra) volna hanem katonai célpontokat (repterek, bázisok), de ugyebár ez a hatókörben lakókat nem vigasztalta volna. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 534986 | 2013. június 4. 15:46 | ||
A T-72(90) egy reménytelenül elavult típus, az égvilágon semmi korszerű nincs benne, és már nem lehet továbbfejleszteni. Minden amit csinálnak rajta, a megbízhatóság rovására megy. Csak egy példa, a motort kb. 300 üzemóra után selejtezni kell, és erősen hajlamos a túlmelegedésre! Mozgékonysága rossz, védelme és tűzereje pocsék. Amúgy elég sokat olvastam ezekről a típusokról. Az, hogy a T-64 futóműve gyenge, egy mítosz. btvt.narod.ru/4/t-64_t-72.htm A T-64 töltőgépe az elején valóban sok problémát okozott, de a T-64A-nál ezeket már kijavították. És nemcsak, hogy több lőszer fér bele, de a ciklusideje is rövidebb mint a 72-esé, valamint van folyamatos töltés üzemmódja, ami ismét csak a tűzgyorsaságot növeli (T-64A üzemeltetési utasítás, 2. könyv, 107.o.) A tűzvezető rendszerről meg jobb nem is beszélni, a T-72 több mint 10 évvel később kapta meg a szélszenzort és az első igazi ballisztikai számítógépet! Szintén egy nagyon jó cikk: btvt.narod.ru/4/history/_45_2006.htm | |||||
páncélos | Adatlap | 534983 | 2013. június 4. 13:15 | ||
Gaunt1! Primitív vacak? Megítélés kérdése, de ebből a megjegyzésedből egyértelműen az látszik, hogy partvonalon túlról, mint nézelődő, szemléled a páncélos hadviselést. Oldalakat írhatnék tényekkel, de nem szeretnék okoskodni. Röviden pár dolog a T-72-ről: A 72-es két gyártóüzem versenyének (Urali) gyümölcse. 1973-as sorozatgyártása óta az egyik leg megbízhatóbb haditechnikai eszköz, mely magában hordozza a továbbfejlesztés számos részletét (lásd:T-90). A harkovi remekmű - a T-64 -, aminek a gázturbinás hajtóművének kifejlesztése rengeteg pénzbe került, és külön egy olajfejlesztő laboratóriumot is létrehoztak miatta, nem beszélve az automata lőszeradagoló rendszeréről, ami sok-sok hibát és baleseti kockázatot rejtett. Így közel 10-évig csak próbafutásokat végezte, annyira problémás volt, hogy a végén inkább már megengedték Kárcevnek, hogy tegye bele a saját vízszintes adagolórendszerét, és a neki kifejlesztett - akkor még V-45 típusjelzéssel ellátott - motorját. Miután Karcevék rájöttek, hogy a futómű sem bírja a strapát, azt is áttervezték háromnegyedes futógörgőkkel. Na, ebből lett a T-72 prototípusa. Még annyit erről a primitív vacakról, hogy sorban álltak a nyugati katonai vezetők, hogy beüljenek egy 72-be, a rendszerváltást követően, és el voltak ájulva, sőt az első öbölháborút megelőzően még féltek is tőle. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 534978 | 2013. június 4. 11:12 | ||
Nem értek egyet. A T-64-hez és a T-80-hoz képest egy primitív vacak. Talán egy kicsit megbízhatóbb volt, de drágább volt még a T-64B-nél is, ami minden szempontból jóval korszerűbb volt nála. | |||||
ssanyi | Adatlap | 534961 | 2013. június 4. 02:30 | ||
Újra. www.youtube.com/watch | |||||
ssanyi | Adatlap | 534960 | 2013. június 4. 02:28 | ||
Üdv! Nem tudom volt-e már, ne csak külső felvételek legyenek. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=HN841XWeuLA&feature=endscreen Lehet bármilyen jó egy fegyver semmit sem ér ha rosszul alkalmazzák. | |||||
páncélos | Adatlap | 534948 | 2013. június 3. 21:01 | ||
"nagy" A saját korának legjobb páncélos technikája! Nem véletlenül van még rendszerben számos országban. Ez a videó megint nem bizonyít többet, csak azt, hogy egy korszerű pct eszközzel, bármilyen páncélos technika kilőhető. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 534930 | 2013. június 3. 18:09 | ||
Csak érdekességképpen: Ismét egy videó "nagy" T-72-esről. A lőszer azonnal berobbant, majd a torony legalább 50 méter magasra repült! vk.com/video134995851_165247198 | |||||
Grande | Adatlap | 530521 | 2013. április 7. 09:17 | ||
Sámán | Adatlap | 530401 | 2013. április 5. 18:59 | ||
Üdv Mindenkinek! Megvételre keresek 1:35-ös T-72 harckocsihoz alkatrészeket. Leselejtezett tornyokat, lövegcsövet, pótpáncélzatot, stb-t keresek átépítés miatt. Egy lestrapált járgány feljavításához kellenének. A típus bármelyik változata megfelelő lehet. Talán vannak akik műgyanta kiegészítőket használtak és így Tamiya, Zvezda, Revell, Dragon készletek maradékai is szóba jöhetnek. A lovaszol@freemail.hu címre kérnék árakkal ellátott ajánlatokat. Köszönöm a figyelmet! Zoli | |||||
páncélos | Adatlap | 530129 | 2013. április 2. 14:48 | ||
Jó képek. Kár, hogy kissé homályos. | |||||
Mad_Nick | Adatlap | 529239 | 2013. március 23. 16:07 | ||
páncélos | Adatlap | 526783 | 2013. február 25. 12:38 | ||
Ha nem a B változat, akkor lehet magyar is. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526549 | 2013. február 23. 16:52 | ||
Sziasztok A Dragon 72-eséből milyen gépet lehet csinálni? Nekünk van olyan gépünk? köszi Zoli | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 524604 | 2013. február 6. 19:02 | ||
T.Csaba | Adatlap | 524333 | 2013. február 4. 19:02 | ||
Köszi Urak a válaszokat! Valamennyire tisztult a köd! :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 524331 | 2013. február 4. 18:54 | ||
Irakban sok Abrams megsemmisült, de az esetek többségében a személyzet könnyebb-súlyosabb sérülésekkel megúszta, de olyan is előfordult, hogy az RPG átütütte a páncéltest oldalát, de sem a járműnek, sem a személyzetnek nem lett semmi baja. Lőszerrobbanás miatt modern nyugati nehézharckocsiban senki nem halt meg. Az, hogy hogyan szerepeltek volna a szovjet harckocsik egy nyugat elleni háborúban, már más kérdés. Akkoriban ugyanis a világ legjobbjai között voltak. A szovjeteknél a T-72-nél sokkal jobb és fejlettebb T-64 és T-80 volt a fő típus, ezeknek csupán két komoly ellenfele lett volna, a Leopard-2 és a Challenger-1. Ezeken kívül talán csak az M1 és a Chieftain-nek lehetett esélye, de a T-64 és 80 jóval erősebb volt mindkettőnél. A szovjet típusok gyenge pontja az éjszakai harc volt, itt tény, nem rúghattak labdába. Összegezve, a NATO-nak hagyományos fegyverekkel semmi esélye nem lett volna megállítani őket, mivel nem csak a mennyiségi (50.000+ vs. ~15.000), de a minőségi fölény is a varsói szerződésé volt. Persze a veszteségek így is hatalmasak lettek volna, ez viszont a totális NATO légifölénynek lett volna köszönhető (a 70-es évektől a repülőgépek terén viszont a szovjetek olyan hatalmas lemaradásban voltak, hogy a NATO napokon belül kivívta volna a teljes légifölényt) | |||||
Freddy | Adatlap | 524325 | 2013. február 4. 18:27 | ||
Szerintem Ausztrián nem lett volna egyszerű tankokkal átmenni, a hegyek között könnyen megállíthattak/feltarthattak volna egy harckocsihadsereget. Más kérdés, hogy Ausztria semleges ország volt, sok szocialista szomszéddal, kérdés, hogy a NATO vajon a megszállása és a megvédése mellett döntött-e volna. Tudván, hogy a fő csapás az NDK-ból jön, nyugat felé, Ausztriát így hamar bekerítik. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524294 | 2013. február 4. 15:19 | ||
Az atom az én emlékeimben is benne van.Ha jól emlékszem az egész ország a többszörösét kapta volna a teljes pusztításhoz elég mennyiségnek. De engem igazán egy hagyományos (atom nélküli) összecsapás hazai esélyei érdekelnének.Tudom az egész fikció,csak így lelkes amatőrként lennék kíváncsi az igazi szakemberek véleményére,hogy pl.a páncélosaink mire mentek volna az adott támogatás mellett? | |||||
Mad_Nick | Adatlap | 524290 | 2013. február 4. 14:59 | ||
Van egy nagyon jó könyv a 3. Világ Háborúról! De a címe most nem jut eszembe! De a héten ha lesz időm megnézem a könyvtárban! Nagyon jól leírja és illusztrálja képekkel, tervekkel hogy gondolták az szovjetek! De ha jól emlékszem atommal kezdték volna! | |||||
Jimbow | Adatlap | 524245 | 2013. február 3. 23:40 | ||
Én úgy tudom, hogy ha megindultunk volna Olaszország felé, jött volna az atom Budapestre. Valahol hallottam vagy olvastam, már nem emlékszem. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524244 | 2013. február 3. 22:55 | ||
Köszi! Ezek elég látványosak és ha a képeken látható sérülések,egyből történtek és nem kicsit később,akkor ezekből sem volt sok esélye a személyzetnek menekülni. Bár én továbbra is fenn tartom a Ronson becenevet! :) De ez valószínűleg az alkalmazott mennyiségnek és a szinte minden konfliktusban történő részvételnek is köszönhető. Ja és persze ahogy valaki korábban leírta a 72-eken a legtöbb alkalmazó híján van a megfelelő képzettségnek. Egy kérdés ezzel kapcsolatban.Ahogy olvastam vannak köztünk itt igazi szakemberek,akik ráadásul testközelből ismerik a gépet. Mit gondoltok a mieinknek mennyi esélye lett volna,mire-meddig jutottak volna egy esetleges európai konfliktusban a nyugat ellen? Ha jól emlékszem nekünk a sógorokon keresztül,olaszó.ba kellett volna nyomulnunk.Átmentünk volna az osztrákokon vagy megállítottak volna? | |||||
Mad_Nick | Adatlap | 524189 | 2013. február 3. 16:47 | ||
Sziasztok! T.Csaba Úrnak egy-két kép és videó: www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Igaza van az előttem szólóknak, az orosz harckocsik nagy száma miatt találsz több égős képet! De ha jól tudsz keresni bőven találsz más tankokról! Csak gyorsan kell keresni mert ezeket gyorsan törlik is, mert az adott országok szeretik ezeket titkolni! | |||||
lacipapa | Adatlap | 524187 | 2013. február 3. 16:14 | ||
Sziasztok! Nagyon jó kis rezek,öröm vele dolgozni.Nem olyan vékony,puha,mint az Edu.Mindenkinek ajánlom,aki T-72-őt akar feljavítani!Jó lenne,ha nem csak a toronyhoz lenne,hanem a páncél testhez is!Az ára is barátságos! Üdv mindenkinek,Laci | |||||
Grande | Adatlap | 524167 | 2013. február 3. 14:00 | ||
T-72-es dokumentumfilm. www.youtube.com/watch | |||||
páncélos | Adatlap | 524105 | 2013. február 2. 22:31 | ||
Általában nem, de lehet az is. | |||||
lacipapa | Adatlap | 524011 | 2013. február 1. 23:20 | ||
páncélos | Adatlap | 523935 | 2013. február 1. 07:49 | ||
lacipapa | Adatlap | 523856 | 2013. január 31. 15:27 | ||
Szervusztok! Egy kérdésem van.A torony tetején, hátul van egy piros lámpa és benne valamilyen szám. Például,13,30,98...mit jelentenek,(esetleg konkrétan) ezek a számok? Köszönöm és üdv mindenkinek,Laci | |||||
Sennás | Adatlap | 523818 | 2013. január 31. 09:34 | ||
Szia antarktika.Nem nagyon reklámozzák az biztos.Én is talán ezt az egyet találtam. | |||||
antarktika | Adatlap | 523804 | 2013. január 31. 07:08 | ||
Miért lenne népszerűtlen, itt - szerintem - nem elvakult emberek beszélgetnek. A Tommy-sütős hasonlat jó is, meg nem is. Igen, tele van a Net kiégett T-54/55 és T-72 képekkel. Itt nincs másról szó, mint a Világ konfliktus zónáiban majdnem mindenhol ezeket használják. Szomália, Szudán, Líbia, Marokkó, Kongó, Libanon, Szíria, Csecsenföld, Oszétia...stb szinte kivétel nélkül ezek a gépek szolgálnak. A másik, hogy rossz a sajtója:) Na, de Izrael a 2006-os libanoni bevonulása alkalmával 400 Merkavát vetett be. Ebből 50 Merkavát találtak el, amiből 25 esetben a rakéta átütötte a páncélzatot is. 20 kiégett és 30 harckocsizó meghalt. ( Forrás: Tomolya János mk. alezredes ) Bár én más forrásból úgy tudom, hogy közel 170 Merkavát ért találat, de most nem is ez a lényeg. Láttatok egyetlen egy képet is ezekről a kiégett Merkavákról? Pedig fejlettségben, alkalmazásuk korszerűségében fényévekkel megelőzi a T-72-est. Továbbra is állítom, hogy a harckocsi városi harcban kiváló fegyver - lehetne. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 523788 | 2013. január 30. 21:32 | ||
Szerintem a Storára gondolsz. Semmilyen hatása sincs az RPG-re. Lézeres vezérlésű rakéták ellen lézerblokkoló ködgránátokat lő ki, valamint megbolondítja az olyan vezérlőrendszereket, amik infravörös jel alapján találják meg a kilőtt rakétát és vezetik célra. Alapjában véve egy nagyon jó rendszer, viszont a T-90 esetén kifejezetten káros, mert olyan szerencsétlenül van felszerelve, hogy elfoglalja egy egész Kontakt-5 blokk helyét, így a modernebb RPG gránátok könnyedén átütik a gyenge páncélzatot. Bár az is igaz, hogy a Kontakt-5 nem véd a tandem töltetek ellen (csak ilyenek vannak ma már), így talán lényegtelen az egész. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 523782 | 2013. január 30. 21:11 | ||
Én is beleszólok laikusként és olyat írok ami lehet,hogy népszerűtlen lesz a topicban. Az általam látott neten keringő videók alapján azt gondolom,hogy ha a Sherman volt a világh. Ronson öngyújtója,akkor napjainké a T-72. Bármilyen konfliktust nézünk,csak darabokra szakadt és kiégett maradványokat látni. Ennyire mint a 72-es még a 40 évvel korábbi kocsik sem károsodtak,természetesen néhány kivétellel.Bár tudom,hogy akkor más volt az őket ért hatás. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
Mad Nick!
Nem gondolom, hogy el lennék vakulva. A videók nem bizonyítanak semmit. A mozgékonyság ennél többről szól. A T-72 mozgékonyságával az a baj, hogy az egész erőátviteli rendszere rendkívül elavult. Össze sem lehet hasonlítani a nyugati (és ma már a kínai) típusok hidromechanikus rendszereivel. Persze, gyors és nagyon jó a terepjáró képessége, de a manőverezőképessége és gyorsulása gyenge. A hátramenetnél mért 4.18 km/h pedig egyenesen szánalmas. A T-90-nek ezeken a problémákon kívül még két baja van, a motor hajlamos a túlmelegedésre, és élettartama mindössze 300 óra.
Páncélos!
Lenne hozzád egy kérdésem: Mi az oka annak, hogy a szovjetek/oroszok nem építettek hidromechanikus erőátvitelt a harckocsikba? Azért fura nekem ez, mert tapasztalatuk van vele, pl. a BMP-3, vagy a Metrovagonmas GM 5xx alvázak (Tunguszka, Tor, Buk) mind ilyenekkel vannak felszerelve, és nagyon jól bevált náluk.