<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
alexkidd | Adatlap | 556771 | 2014. március 25. 21:33 | ||
Fóka | Adatlap | 556645 | 2014. március 24. 10:13 | ||
Pontosítás: Íme a teljes Malév lista: Alap Tu134 (üvegorrú, rövid): HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE, -LBF, -LBG, -LBH Üvegorrú Tu-134A (ezt tartalmazzák az A-model készletek) HA-LBI, -LBK Kék kompozit orrú Tu-134A (Tu-134A-3) HA-LBN, -LBO, -LBP, -LBR Ez volt a Malév törzsgárdája. Az időnként feltűnő bérelt gépekre nem emlékszem fejből, de a Tu3 típusfüzetben asszem benne vannak. | |||||
Fóka | Adatlap | 556644 | 2014. március 24. 09:58 | ||
Még valami: a "hosszabb törzsű" verzió az, amit az A-model készletek tartalmaznak, a sima 34-es volt a rövidebb egy ablaknyival. | |||||
Fóka | Adatlap | 556643 | 2014. március 24. 09:57 | ||
Szia Alex! Köszönöm - nemcsak perceket, hanem órákat, sőt, napokat :-) Amennyire a dobozképekből kiderül, mindhárom készlet az "üvegorrú" Tu-134A altípust tartalmazza, csak más-más matricákkal. Érdekes, hogy nem írták rá a dobozra a típust, csak a Nato kódot... A Malévnek a HA-LBI és a HA-LBK volt ebből a verzióból, tehát ők mindhárom készletből megépíthetők. Sőt az összes többi verzió is, kisebb átalakítással. A következők voltak még: "Sima" Tu-134 (egy ablaknyi szekciót ki kell vágni a törzsből és az örvényorsót megkurtítani, esetleg a centroplán alatti törzsféklapot kialakítani) HA-LBA, HA-LBC, HA-LBD, HA-LBE, HA-LBF Tu-134A-3 (nem üvegorrú, hanem kompozit orrkúpja van, ott van a radar. Az orrfutó előtti kitüremkedő radomot ezért nem kell felrakni) HA-LBN, HA-LBO, HA-LBP, HA-LBR Üdv, Fóka | |||||
alexkidd | Adatlap | 556602 | 2014. március 23. 21:00 | ||
Szia Foka! Remélem, értékes perceket sikerül szereznünk neked a készlettel. Most viszont kérdeznék egy dolgot, mert nem vagyok benne teljesen biztos. Tehát az A-model új Tu-134-esei közül melyik készletet lehet megépíteni még Malév gépnek azon kívül, amit küldtünk neked? Állítólag volt a Malévnél hosszabb törzsű verzió is. (Ezt Szolnokon említette nekem egy úriember) Tudtok ebben segíteni? Előre is köszönöm! Üdv.: Alex, makettshop.hu | |||||
vackor | Adatlap | 556498 | 2014. március 22. 09:14 | ||
Szia Fóka ! Én egy celluxcsíkot illesztenék a törzs belső felületére, és utána Bigboy kolléga javaslatával egyezően a Clearfixet használnám a kis ablakok beragasztására. Így biztosíthatod, hogy egy síkban maradjanak az átlátszó korongok, a celluxon pedig még a fény is átmegy. | |||||
Fóka | Adatlap | 556491 | 2014. március 22. 07:44 | ||
Szia Lapi! Köszönöm :-) Szia Cébés! Én azóta is felfokozott érzelmi állapotban vagyok, annyira tetszik a makett. Az Amodel más termékeihez hasonlóan az 1/72-es Tu-134-es is a "short run" kategóriába sorolható, azaz nem a végletekig precíz kidolgozású, itt-ott kissé sorjás, és az illesztést segítő kis csapok és hornyok is hiányoznak, viszont minden egyes darabja fantasztikusan méret- és formahű. A műanyag kellőképpen alakítható, középszürke, bár vannak benne más színű foltok, de ez semmi gondot nem okoz. Most ott tartok vele, hogy a két törzsfelet a 4-4 elemből (3 törzsszekció és a függőleges vezérsík) összeragasztottam, és máris kialakult belőle a Tu-134A precíz formája impozáns, 60 cm-es hosszal (ld. a képet). Itt tennék egy fontos megjegyzés: ha egy repülőgép törzse hosszában is több darabból állnak, azokat én mindenképpen úgy javaslom építeni, hogy először a teljes törzsfelet alakítsuk ki, és utána a kettőből az egészet, és nem először a különálló "csődarabokat", mert csak így lehet csak egészen pontos, észrevehetetlen illesztéseket elérni. Ennek a Tu-134-esnek a darabjai is kicsit eltérő ívűek voltak, és pillanartagasztóval lehetett csak precízen összeilleszteni őket. Szóval pompás makett, egyetlen dolog van, ami nem tetszik: az utaskabin ablakai perem nélküli kis átlátszó korongok, és bár pontosan illeszkednek a lukakba, eddig még nem találtam meg a biztos módját a tökéletes és láthatatlan beragasztásnak (esetleg valaki?...). Az An-10-esnek is ilyen ablakai vannak, és ott Uverapiddal próbálkoztam, de az eredmény messze nem lett tökéletes: belülről vékony keretként ott virítanak a ragasztás nyomai. A matricája pompás minőségű és az Aeroflot egyik korai, kevésbé elterjedt festését ábrázolja, de a magyar makettezők számára ez valószínűleg irreleváns. Azt viszont tudni kell, hogy a Malév színeiben ez a verzió, a Tu134A típus üvegorral csak két példányban szerepelt: a HA-LBI és HA-LBK volt ilyen, a többi "A" változaton már kompozit orrkúp volt, mögötte az időjárás-radar. És akkor megint egy sztori (mert mindenhez van...): a HA-LBK volt a főszereplője annak az esetnek, amikor egy gyakorlórepülés közben az orrfutó kerekei mögött lévő sárhányó beakadt az aknaajtóba, és nem tudták kibocsátani. A helyzetet a személyzet (Leposa A. kapitánnyal az élén) mégis bravúrosan megoldotta: a fedélzeti fejszével lukat vágtak a padlón, és egy hosszú bottal addig piszkálták a futót, amíg sikerült kiengedni. Az esetből nekem személyes hasznom származott: akkoriban a Főmérnökségen dolgoztam, és a hibaelhárításban részt vevő műszaki kolléga a jutalompénzből mindannyiunkat meghívott egy vacsorára a Gombás étterembe :-) Szomorú következménye is lett a dolognak, ezen eset után jelentette be a Malév, hogy itt az ideje a 34-es flotta típusselejtezésének, és utána hamarosan ki is vonták őket a forgalomból, hogy átadják a helyüket a méregdrágán lízingelt 737-eseknek. Nota bene: ezt a kis sárvédő lapot az Amodel készlete is tartalmazza. Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 556429 | 2014. március 21. 07:45 | ||
Szia Fóka ! Isten éltessen sokáig ! A makettépítést nem lehet abbahagyni ! A mi nagy szerencsénkre, hogy csodálhatjuk azokat folyamatosan ' | |||||
Cébés | Adatlap | 556403 | 2014. március 20. 20:41 | ||
Szia Fóka! Isten éltessen! És gratulálok az új szerzeményeidhez! Az 1/72-es Tu-134-ről tudnál írni pár sort? Valaki ígérte hogy lesz eladó szolnokon a börzén.Remélem így lesz... Nagyon kíváncsi vagyok a készletre. üdv Gábor | |||||
Fóka | Adatlap | 556373 | 2014. március 20. 12:00 | ||
Szia Chrisi! Köszönöm :-) Ma itthonról dolgozom távoli eléréssel, ezért a szkennelésnek máris neki tudok látni, és küldöm. Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 556371 | 2014. március 20. 11:53 | ||
Szia Fóka! Először is Boldog Születésnapot és jó munkát az ajándékokhoz! Másodszor pedig szeretnék némi segítséget kérni Tu-154 témakörben. Volna rá lehetőség, hogy elkérjem az 1:100-as Reifra Tu-154 matricalapjának scannelt verzióját? Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk! Privátban elérhető vagyok a következő e-mail címen: krisztian.c.molnar@gmail.com A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 556367 | 2014. március 20. 11:30 | ||
Szia Vackor! :-))) Köszönöm! | |||||
vackor | Adatlap | 556363 | 2014. március 20. 11:12 | ||
Szia Fóka ! Kissé megmásítva az eredeti szöveget: a világ összes makettje úgysem lehet a mienk, de törekedni kell rá... Jó munkát a szépségekhez és minden szülinapod legyen ilyen meglepetésekben gazdag ! | |||||
Fóka | Adatlap | 556351 | 2014. március 20. 08:08 | ||
Kedves egybegyűltek, most pedig kénytelen leszek (ismét) alaposan leégni, azaz hülyét csinálni magamból, de ezt el kell mondanom. Alig tettem meg a visszavonulásról szóló legutolsó bejelentésemet, máris jött a transzcendens ellenreakció. Ezúttal a tiszteletreméltó A. N. Tupoljev mester intézkedett az égi tervezőirodából, és egyszerre 3 pompás makettet is terített nekem: - Tu-134A 1:144 Zvezda (Tibcsi kolléga pár hónapja bemutatta) - Tu-134A 1:72 Amodel (köszönet érte a makettshop.hu-nak) - Tu-154 1:100 Reifra (a Plasticart változatlan utánnyomása) Nos, én mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem, ezért most, egy nappal túl az ötvenen óriási izgalommal állok neki e gyönyörű Tupoljevek építésének, és asszem többé nem fogok ágálni a karmám ellen - aminek a makettezés láthatóan a szerves része. A Zvezda makett sokkal precízebb és részletesebb, mint az AZ-model hasonló terméke. Pl. átlátszó ablakai vannak, ami nekem létfontosságú. A Reifra Tu-154-ese pedig egészen érdekes: pontos utánnyomása az eredeti Plasticart készletnek, de az eredeti rideg műanyag helyett a ma szokásos lágyabb, könnyebben faragható műanyagból. Az 1:72-es Kisvas pedig egyszerűen gyönyörű, még egy kis fotomaratás is van a dobozban. Íme pár kép az Amodel és a Reifra készlet dobozbontásáról. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 556350 | 2014. március 20. 07:48 | ||
Igen, lehetséges, hogy a HA-MOC-ról soha nem szerelték le azt az antennát, hiszen szegény 1971. aug. 28-án a tengerben lelte halálát Koppenhága mellett, ezért már nem kerülhetett bele az átépítések sorába. Nemtom, mennyire közismert, hogy volt még egy jellegzetes részlet, ami megváltozott a Malév Il-18-asain, és a makettezőknek érdekes lehet. A hatvanas évek elején-közepén a légcsavarkúpokat más-más színűre festették. Volt kék, fehér, almazöld, stb. A HA-MOC piros színű légcsavarkúpokkal érkezett, ld. a fotón. Aztán hamarosan valamennyit fehérre festették, mert amikor csereberélni kezdték egymás között meg a raktárkészlettel, nem győzték volna az állandó átfestést... | |||||
Fodi | Adatlap | 556228 | 2014. március 17. 20:26 | ||
Aaa, koszonom! Nekem is hasonlo tippem volt, de sehol sem talaltam ennyire reszletekne meno tipusismertetot. Mindenhol a hajtomuvek es hasonlok voltak reszletezve, nem a radiok. A HA_MOC-ot szeretnem megcsinalni, az eddigi osszes kepen amin talaltam rajta volt, es az AZModel torzsere is ra volt ontve. Bar eleg gagyi, valoszinuleg csinalok helyette ujat sztirolbol. | |||||
Fóka | Adatlap | 556054 | 2014. március 15. 08:37 | ||
Még egy szomorú érdekesség (előjöttek az emlékek): 1977. és Bukarest két rep.eseményhez is kapcsolódik: a HA-MOC előbb említett balesete nov. 23-án történt, de két hónappal korábban, szept. 21-én a HA-LBC is pórul járt ugyanott (pontosabban a bukeresti megközelítés közben egy mezőn ért földet, összetört, és csak 24-en élték túl az 53-ból...). És ami egészen elképesztő: mindkét esemény a Malév 203-as járatával történt, Isztambulból visszatérőben. | |||||
Fóka | Adatlap | 556053 | 2014. március 15. 08:29 | ||
Ha már szóba került a HA-MOF: A -MOC, -MOD és -MOH szomorú sorsához hasonlóan sajnos ő sem érte meg a nyugdíjkorhatárt, de nem katasztrófa érte (azaz nem halt meg senki), "csak" a földi guruláskor ütközött neki a szárnyvége 1 túl közel álló teherautónak 1977-ben Bukarestben, és ettől annyira deformálódott a szárny-főtartója, hogy túl sokba került volna a javítás, és helyben szétszedték. | |||||
Fóka | Adatlap | 556050 | 2014. március 15. 08:21 | ||
...de miért nem működnek a linkjeim? :-( Mindegy, íme a két kép eredetiben. Forrás: Airliners.net | |||||
Fóka | Adatlap | 556049 | 2014. március 15. 08:16 | ||
Szia! Amennyit én tudok a dologról: az valóban antenna, hosszú- vagy középhullámú. Pontosabban a burkolata, ami műanyagból vagy kompozitból készült, és alatta volt az antenna. Aztán ahogy fejlődött a technológia, már nem kellett, és a nagyjavítások alatt eltávolították a repülőgépekről. Így történt, hogy egyazon példányon is megfigyelhető a két változat: előbb antennával, aztán anélkül. Íme két kép a HA-MOF-ról, az első 1964-ből, a másik 1974-ből. Jól látszik, hogy a másikon már nem látszik az antenna :-) A cserék ideje valószínűleg a hatvanas-hetvenes évek fordulójára tehetők. www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1243653/L/&sid=d7cd86d8a8cf7296b7baf4e38ed43b2f http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1755104/L/&sid=4fcbdafde771fdf36ccb40ac2c8baa96 | |||||
Chrisi | Adatlap | 556004 | 2014. március 14. 15:16 | ||
Sziasztok, Érdeklődnék, hogy van-e valakinek esetleg a Revell A320 kitből megmaradt és feleslegessé vált IAE V2500 hajtőmű egység, amivel ki tudna segíteni. Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk. Aki tud segíteni, jelezzen e-mailben erre a címre: krisztian.c.molnar@gmail.com A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 555976 | 2014. március 14. 08:10 | ||
Szia, Nekem úgy tűnik, hogy csak a korai változatokon (IL-18A,B) volt rajta, a későbbieken (IL-18D) már nem... Ha tévedtem, majd kijavítanak. :) Üdv: Tibcsi | |||||
Fodi | Adatlap | 555955 | 2014. március 13. 21:15 | ||
Aranyos kis makett - en most kaptam kezhez az AZ model verziot es a BOA Malev matricat. Forgattam a makettet, nezegettem a kepeket es felmerult egy kerdes. A regi Malev gepeken (pl. HA-MOC) volt egy antennanak tuno dolog a torzs tetejen, de a kesobbi fotokon mar nincs ott a gepeken. Ezen a maketten is lathato a torzs tetejen. Tudod, hogy mi volt az es mikor kerult le a Malev gepekrol? | |||||
alexkidd | Adatlap | 555937 | 2014. március 13. 18:55 | ||
Sziasztok! Végre megérkeztek a Tu-134-es makettek 1/72 méretarányban. Szolnokra mindenképp visszük őket. Remélhetőleg addigra Feri is elkészül a Malév matricákkal! www.makettshop.hu/termeklap/makett/a-model/a-model-172-tupolev-tu-134-decals-aeroflot_149535 Üdv.: Sanyi, makettshop.hu | |||||
Fóka | Adatlap | 555699 | 2014. március 9. 17:56 | ||
Sziasztok! Aktualizáltam az adatlapom fényképeit. Most a ma reggeli - és terveim szerint végleges - állapotot mutatják. Fóka | |||||
Kislőcsös | Adatlap | 555423 | 2014. március 5. 18:56 | ||
Sziasztok:) Nincs véletlenül valakinek elfekvőben Revell Boeing 737-800-as bal oldali vízszintes vezérsíkja. Köszi előre is: Kislőcsös | |||||
Fóka | Adatlap | 555359 | 2014. március 4. 21:29 | ||
Az előbbiekhez kapcsolódva kissé félve mutatom meg a legutolsó makettet, amit előállítottam, mert nem tekinthető valódi, míves alkotásnak. Ez egy NDK 1:100-as Il-18-as, de festés nélkül, a műanyag eredeti szépségében. Elneveztem a "makettezés emlékművének". Gyerekkoromban ugyanis az átlagemberek (azaz a nem makettezők) körében is népszerűek voltak ezek az NDK készletek, és sok lakásban díszelgett egy vagy több, különféle minőségben, de mindig örömmel megépített repülőgép a televíziókészülék vagy a szekrény tetején. Megfelelő festékek híján ezek az alkotások többnyire csupaszon maradtak, és gyakran a matricákkal sem küzdöttek meg építőik. Én kisgyerekként ráadásul néha saját kezűleg vakartam le a korábban gondosan felrakott matricákat a repülőgépeimről, mert önmagukban is annyira tetszett egyik-másiknak a formája, hogy természetadta eredeti szépségükben akartam látni őket. Ennek a boldog korszaknak igyekeztem emléket állítani ezzel a példánnyal. Mivel az első és mindig is kedvenc makettem a Plasticart Il-18-asa, természetes, hogy ezt a készletet építettem meg (ami mellesleg a tizenharmadik Il-18-asom, ebből van a legtöbb). | |||||
Fóka | Adatlap | 555354 | 2014. március 4. 21:03 | ||
Szia Vackor! Köszönöm :-) A visszavonulás témájával igazán nem akartam felborzolni a kedélyeket, mert tudom, hogy ennek a késztetésnek az eljövetele nem törvényszerű. Én mindenesetre nem elvi okokból döntöttem így, hanem mert egyre jobban megszenvedtem az utolsó maketteket. Az An-12-es festésekor az utolsó szín, a fehér fújása előtti napon pl. már délben agresszív voltam a családommal, éjjel nem tudtam aludni, hajnalban estem neki, de a maszkolás előtt két keserves órán át tollászkodtam, míg végre belekezdtem. Régen nem produkáltam ilyen neurotikus tüneteket, mi több, kifejezetten kerestem a minél komplikáltabb feladatokat - most meg... Örülök, hogy túl vagyok rajta. Szóval most inkább azzal élvezkedem, hogy nézegetem a makettjeimet és el-elmélázok egyiken-másikon, felelevenítve az építés örömeit és esetleges bonyodalmait. Most már bevallhatom, hogy két repülőgép is van a polcomon, amik készítésével először kínos kudarcot vallottam (mert buggyant volt a festék vagy elszúrtam a polírozást) és a kukában kötöttek ki darabokban, aztán másnap reggel lehiggadva előpiszkáltam őket és újrakezdtem - és persze sokkal nehezebb volt a történtek után szépen megcsinálni őket. Ezek voltak a szélsőséges esetek, de szinte mindegyiknél volt valami izgalmas momentum: makacskodó felülethiba az ablakon, illeszkedni képtelen alkatrész, foltosodó festék, ilyesmi. Nos, ezen élmények felelevenítése majdnem akkora öröm, mint amikor megtörténtek, és még takarítani sem kell utánuk :-) Fóka | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 555282 | 2014. március 4. 13:06 | ||
Köszönöm a választ. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 555252 | 2014. március 4. 00:18 | ||
kelair74 | Adatlap | 555249 | 2014. március 3. 23:03 | ||
Ó akkor erről lekéstem,de teljesen megértem.Ezek szerint nekem még van 10 évem a visszavonuló korszakig.Addig még építhetek pár makettet,bár lehet,hogy akkora gyűjteményem nem lesz mint Neked.Aztán majd jöhet a hátradőlés és a gyönyörködés. :) | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 555248 | 2014. március 3. 22:59 | ||
Üdvözlök Mindenkit! Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudnék beszerezni egy Egyptair Boeing 777-300-as matricát 1:144-es méretarányban? Előre is köszönöm a válaszokat. Norbi | |||||
vackor | Adatlap | 555224 | 2014. március 3. 20:09 | ||
Szia Fóka ! Szokás szerint remekművet alkottál! Viszont szerintem a védikus filozófia alkotói nem hódoltak a makettezés gyönyörű szenvedélyének... A kor sem lehet komoly akadály, annál is inkább, mert nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyezed mindíg a hangsúlyt. | |||||
Fóka | Adatlap | 555170 | 2014. március 3. 09:29 | ||
Szia! Sajnos a hír már csak múlt időben igaz: pár éve csináltam egy nagy profiltisztítást, és csak az 1979. előtti repülőgépeket hagytam meg, a többinek elajándékozás vagy eladás lett a sorsa (szerintem 1980-ban megőrült a világ), így a Malév 737-eseim (egy 200-as meg egy 400-as) is kikerültek a flottámból. Abbahagyás... Nem akarok ismét leégni hetyke bejelentéssel majd újrakezdéssel, de a mai 166 darabos gyűjteményem (160 repülőgép, 3 teherautó, 2 hajó, 1 figura) valószínűleg mégiscsak a teljes életművemmé válik. A védikus társadalmi filozófia (amit jelenleg 1 főiskolán intenzíven tanulok) szerint ugyanis az ember aktív termelő időszaka 25-50 éves koráig tart, 50-75 közt pedig már a visszavonuló korszak következik. Émmeg 3 hét múlva betöltöm az 50-et, és valóban, másra sem vágyom, mint visszavonulni, és csak bámulni a makettjeimet - meg másokét :-) Na, majd meglátjuk... Fóka | |||||
kelair74 | Adatlap | 555154 | 2014. március 2. 22:46 | ||
Nagyon szépek azok a 737-esek és az An-12-es is. Hát igen...ez a makettezés olyan hobbi,amit nem lehet csak úgy abbahagyni.:) Fóka,egy kérésem lenne feléd,mégpedig ha jól tudom van a gyűjteményedben egy Malév 737-es.Ha nem túl nagy kérés tennél fel róla közelebbi képeket? Egyszer már segítségemre volt az általad készített Lufthansa Jumbo,most pedig a Malév gépekre vagyok rákattanva és ilyenkor jól jön minden vizuális segítség. Köszönöm előre is! Laci | |||||
Fóka | Adatlap | 555128 | 2014. március 2. 17:47 | ||
Sziasztok! A sok szép modern repülőgép mellett hadd mutassak egy békebeli, klasszikus konstrukciót, a Balkan An-12-esét. Ma készült el, még ragad a festék. A makett a Trumpeter pompás 1:100-as készletéből készült saját gyártású matricával. Ez a példány, az LZ-BAB Ferihegyen is látható volt párszor, én magam is szemtanúja voltam a hetvenes években többször, amint végigdübörgött a terasz előtt, majd pedig tömött, fodrozódó füstcsíkot húzva maga után felszállt. 1979-ben egy bulgáriai nyaralás során volt még egy csodálatos élményem: a Galata fok tetején, ahonnan az egész tengeröböl belátható volt, a távolban pedig a várnai repülőtér betoncsíkja is látszott, volt egy étterem. Mai világunkhoz szokott ésszel nehezen felfoghatóan ez az étterem déltől kettőig ebédszünetet tartott, így csak sütkéreztünk a szüleimmel a kilátóteraszon - és egyszercsak megpillantottam ezt a gyönyörű An-12-est felszállni, majd pedig méltóságteljesen áthúzni az öböl felett és eltűnni a tenger végtelennek tűnő látóhatárának irányában. Még sokáig hallottam a dübörgését. Idilli emlék volt, örülök, hogy végre rászántam magam a makett elkészítésére. A típust ismerők talán hiányolják a hátsó törzsfél igen jellegzetes koszolódását. A hajtóművek elrendezésének köszönhetően az An-12-es valóban a legnehezebben tisztogatható repülőgépek egyike volt, egyetlen út is elég volt ahhoz, hogy a szárny kilépőélének vonalától hátra reménytelenül összekormozódjon., és ez később csak fokozódott. Én azonban most sem szántam el magam a koszolásra, mert egyrészt sosem csináltam és nincs meg hozzá a technikám, másrészt minden repülőgép legalább egyszer teljesem tiszta volt az életében, amikor kigurult a festőhangárból. Nos, én ezt az állapotot mintáztam meg... Fóka | |||||
Tjoe | Adatlap | 555056 | 2014. március 1. 22:59 | ||
Tjoe | Adatlap | 555055 | 2014. március 1. 22:55 | ||
Plusz a függőleges és a vízszintes vezérsíkok is eltérőek a classic-ok (3-4-500) és az NG-k (6-7-8-900)között. A futóművekről és a hajtóművekről nem is beszélve. | |||||
Pilatus | Adatlap | 554981 | 2014. február 28. 20:10 | ||
Tanár ÚR ! Ez egy minden igényt kielégítő hozzászólás volt ! :-) Szele I. | |||||
rolikacsa | Adatlap | 554980 | 2014. február 28. 20:06 | ||
Sziasztok! Köszönöm az útbaigazítást! Roli | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 554802 | 2014. február 26. 16:50 | ||
Hali A 737 családon belül egyik típus-család a 3-4-500-as, a másik a 6-7-800-as. Mindkét családon belül külsőre elsősorban az eltérő utaslétszám miatti eltérő törzshosszak a jellemzők, más tekintetben azonosak a gépek. A 6-7-800-as család azonban már új, nagyobb fesztávú és más alakú szárnyakat is kapott, kissé eltér a törzs-szárny átmenet alakja és mérete is, úgyhogy a 800-ból aránylag egyszerűen építhető 6-700-as,de 3-4-500-ast csak a nagyon elszántak vállaljanak. Üdv R. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 554760 | 2014. február 26. 07:41 | ||
A 737-300 nem építhető meg belőle, mert több helyen alakítottak az eredeti gépen. (pl.a függőleges vezérsík, winglets, stb.) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 554755 | 2014. február 26. 04:47 | ||
Szia, A legszembetűnőbb különbség a törzs hossza. Biztosan több eltérés is van, de ez a legszembetűnőbb: a három közül a 800-as törzse a leghosszabb, a másik kettő némi fűrészeléssel kialakítható belőle. :) Üdv: Tibcsi | |||||
rolikacsa | Adatlap | 554729 | 2014. február 25. 17:55 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni tőletek hogy a revell féle Boeing 737-800 replőgép mennyibe tér el kinézetre pl egy 737-600-tól vagy a 737-300 tól? Köszi! Roli | |||||
Regal | Adatlap | 554610 | 2014. február 24. 07:37 | ||
Szia Norbi, a "segítség!" mappába töltöttem fel képeket a 777-ről. Üdv, Regal | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 554594 | 2014. február 23. 20:59 | ||
Köszi a segítséget! | |||||
Richyke90 | Adatlap | 554552 | 2014. február 23. 13:26 | ||
Kedves Norbi! A Revell A319 kittjében mind a 2 féle benne van. A CFM56-5B és az IAE V2500 is. Remélem tudtam segíteni! Üdv Ricsi | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 554549 | 2014. február 23. 12:46 | ||
Üdvözlök Mindenki! Segítséget kérnék, hogy Wizz Air Airbus A320-as géphez 1:144-es méretarányban, honnan tudok V2500-as hajtóműveket szerezni? Plusz: Boeing 777-300-as gép 1:144-es méretarányban elfogadható árban hol kapható? Köszönöm! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 554543 | 2014. február 23. 12:14 | ||
De a 727-es se kutya. :) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 554456 | 2014. február 22. 12:50 | ||
Nagyon szépek, de a Connie mindent visz! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Igazából azért kérdeztem, nehogy valami olyasmit hozzunk be a jövő héten, amiből nem lehetne magyar gépet építeni.