/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Sennás 549271 2013. december 30. 18:24
Válasz erre
4_G_002
4_G_002
2_G_003
2_G_003

Lehet Lengyel testvéreinknek is volt ilyen?Vagy csak hasonló?
Sennás 549268 2013. december 30. 17:31
Válasz erre
-Nem tudom itt találtam a neten:)
Dolmi 549266 2013. december 30. 16:31
Válasz erre
Ez a kép a Bolyain készülhetett?
Sennás 549244 2013. december 30. 12:42
Válasz erre
BIG_0003595075
BIG_0003595075

Szia 4WD!Nálunk Cegléden volt 2db Kamaz alvázon.Fotóm sajna nincs mert annyira "titkos" volt nem lehet fotózni.De találtam képet ez tuti az a felépítmény fura kivágásárol ismerem fel.
4WD 549242 2013. december 30. 12:38
Válasz erre
Haliho!

A semminél sokkal jobb, bár ez nem teljesen az a felépítmény, de valami hasonló volt.

43.sz. Önálló híradó ezred, 13/C század, Székesfehérvár.
Úgy tudom, hogy csak 1 db ilyen volt akkoriban az országban.
A miénkben volt a Távbeszélő központ (3 kezelőpult), és egy KAMAZ-ban voltak az analóg-digitális titkosító berendezések. A két autó rendesen "össze volt drótozva".
Freddy 549238 2013. december 30. 12:03
Válasz erre
DSCF1140
DSCF1140
DSCF0277
DSCF0277

Nem tudom, ezekre gondolsz-e, de ezt a két zsámbéki példányt körbefotóztam kicsit, ha gondolod, felrakom ide a képeket.
4WD 549233 2013. december 30. 11:36
Válasz erre
Haliho!

Magyar Zil-131-hez, híradós felépítménnyel (Interiör, Titkosító-távbeszélő központ) keresek valami fotót, mert már olyan régen volt, hogy nem mindenre emlékszem.
A belsejét nem akarom megcsinálni, főként kívülről érdekel.
Akkoriban meg a titkosított dolgokat nemigen engedték fotózni.
Wrecker 549206 2013. december 29. 22:36
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Lehet tudni, hogy a Dodge Weapon átépítést melyik Fehérvári cég készítette?
migi 549201 2013. december 29. 22:01
Válasz erre
8702174
8702174

Sziasztok
Ajánlom mindenki figyelmébe a képeket , de legjobban Kamovos barátunknak , rengeteg jó minőségű kép van az oldalon , de ez a akármi se semmi ,
www.postamuzeum.hu/de/targyak/kategoria/463/jarmuvek
Keri 549197 2013. december 29. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!
Esetleg van anyagotok a Magyar Posta által használt Rába PE elektromobilról?1929-ig gyártották. Egy minimális leírást és egy képet találtam róla egy Rábás könyvben,de sem a Rábánál,sem a Közlekedési Múzeumban,sem a Postánál nem tudtak segíteni.
Keri
Törzsbusz 549196 2013. december 29. 21:13
Válasz erre
Törzsbusz 549195 2013. december 29. 21:09
Válasz erre
Ha jól vagyok informálva az Csepel B-300 és a geofizikai intézetnek készült Feheréváron. A rajta lévő díszlécek nem azonosak az ismert hűtőmaszk díszlécekkel. Az elsőképen egy szintén Fehérváron "átkarosszált" Dodge Wepaon. Ezek ilyen 1-1 db-os szinten készültek. A képek a " fortepan.hu " oldalon nagy méretben megtalálhatók.
Anubis02 548964 2013. december 27. 14:02
Válasz erre
Azon az ominózus Kamazon lemez borításu fa kasztni van amit 5 perc alatt le illetve fel tudnak szerelni. Egyes laktanyákban több ilyen mobil "dobozka" áll rendelkezésre.Azt tudni kell,hogy az orosz teherautók úgy készülnek illetve készültek (-lásd pl. 130-as ZIL-),hogy az alvázukon már megvannak azok a rögzítésre szolgáló elemek amelyekre pillanatok alatt lehetett/lehet hadi eszközt rögzíteni. Egyik pillanatban bodegás,a másikban sorozatvetős vagy éppen tartálykocsi.
Sennás 548960 2013. december 27. 13:24
Válasz erre
Csak az az érdekes ha néztek ilyen képeket mind ütöt kopott verda,de az a Kamaz csilli villi "új"nak látszik.Lehet "különleges" alkalmakra tartogatják ha jönnek a Fejesek:-)
Gabi 548958 2013. december 27. 13:11
Válasz erre
Sziasztok!

Nem csak tőlünk keletre, hanem itthon és nyugaton is használnak teherautó alvázra készült utasszállító felépítményeket. Főleg külszíni bányáknál, olajkutatóknál vannak ilyenek, ahová ki kell hordani az embereket dolgozni váltásonként, de a terepviszonyok miatt nem tudják, csak összekrékmeghajtású, magasépítésű teherautókkal megoldani.

Gabi
Freddy 548956 2013. december 27. 12:20
Válasz erre
Egy időben, amíg nem voltak normális buszok, Magyarországon is építettek ilyen bódékat Csepel alvázra.

Nem tudom, Oroszországba mennyire gyűrűzött át, de a harmadik világban bevett gyakorlat, hogy a teherautógyáraktól az emberek csak járóképes alvázat vesznek (plató, de sokszor fülke nélkül is), mert az olcsó, felépítményt pedig mindenki a saját céljainak és pénztárcájának megfelelően barkácsol rá.
Sennás 548954 2013. december 27. 11:36
Válasz erre
Szia Anubis02!Egyet értek minden szavaddal.Ha ilyen leleményes talpraesett egy népcsoport az nem fog "kihalni":)Néha jó ez a makettezőnek így szárnyalhat a fantáziája de néha bosszúság ha nem találsz "két egyformát".
Anubis02 548950 2013. december 27. 11:24
Válasz erre
Szia -Sennás-
Ha egyszer eljutsz Oroszország távolabbi vidékeire, mondjuk Hegyi-Karabak környékére ahol járhatatlan utak tömkelege van, ezer számra találsz mindenféle felépítményt "busz" vagy egyéb személyszállítás gyanánt(-még a seregnél is-) akár gyári,maszekon tákolt,ilyen ablakos doboz,olyan ablakos doboz létrával,vagy egyszerűen platóra felfogatott bódé,vagy olyat is láttam,hogy egy Latvija kisbusz kasznija volt GAZ-66 alvázon.Mi több,nem egy helyen lánctalpas "busz" járat van.Alvázképpen mindent felhasználnak.Leleményesek,nem a kényelem,a dizájn, hanem a cél a fontos.
Üdv. Anubis
d-sped 548949 2013. december 27. 11:20
Válasz erre
1
1
2
2

Sziasztok!
Pár kép egy Kraz 255B-s szerelvényről!Üdv.!
Sennás 548928 2013. december 26. 22:26
Válasz erre
3-full
3-full
586673882
586673882
0-gaz-66-kung-vahtovka
0-gaz-66-kung-vahtovka

Valami hasonló lehet.És kulturált belsővel.
Sennás 548927 2013. december 26. 22:04
Válasz erre
unionshield2011-21
unionshield2011-21
gaz-66-
gaz-66-
Gaz66
Gaz66

Sziasztok.A kép hátterében látható Belorusz Kamazon milyen fülke van?(azon van egyáltalán?)Házilag barkácsolt vagy valami hasonló(2kép)

Ha már GAZ-66 ez de dúrva ezzel mi történt?
Kamovos 548856 2013. december 26. 07:59
Válasz erre
Szia.

Nagyon jó képek!
Köszi szépen.
Ahogy látom ez két változat.

Üdv: kamovos
Wrecker 548828 2013. december 25. 20:08
Válasz erre
45673
45673
45681
45681
45691
45691

Már csak ezek vannak a Csepelekkel kapcsolatban.

Mindenkinek Kellemes karácsonyt !
Kamovos 548816 2013. december 25. 18:05
Válasz erre
Ha vannak ilyen képeid, toljad őket bátran. :)
Kamovos 548815 2013. december 25. 18:04
Válasz erre
Szia.

Némi keveredés van a típusok között.
300-asnak tűnő alvázon, 350-es motor borító lemezzel, 344-es hűtőmaszkkal, ismeretlen első sárvédőkkel.
De Csepel!
Várom Törzsbusz szakértőnk válaszát én is, hogy mi a típusa.

Kellemes karácsonyt.

Üdv: kamovos
Miggyuri 548790 2013. december 25. 11:15
Válasz erre
Wrecker 548714 2013. december 23. 22:02
Válasz erre
45167
45167
45621
45621
45672
45672

Üdv!

Jó gondolom, hogy ezek Csepel járművek?
lkw 542619 2013. szeptember 28. 11:27
Válasz erre
Miggyuri 542600 2013. szeptember 28. 06:57
Válasz erre
Keresek 1/72-es kraz kerekeket.
lkw 542576 2013. szeptember 27. 20:03
Válasz erre
ZIS 151
ZIS 151

Sziasztok!

Ismeritek a Hobby Planet ZIS 151 teherautóját.
Érdemes feljavítani vele a Zvezda készletét vagy jobb eredményre vezet
A Trumpi Zil 157 és Zvezda ZIS 151 összeollózása.
Üdv.
migi 542567 2013. szeptember 27. 18:47
Válasz erre
120574
120574

Sziasztok
Egy kis érdekesség ,
akkokoko 542154 2013. szeptember 20. 12:56
Válasz erre
Szia!

Az E-klass-t ne akard! Bár lehet, hogy bennem van a hiba, de szerintem egy nagy f.s (igaz az ára baráti volt). Alig hasonlít a Krazhoz jó része, de főleg az anyagminőség nagyon pocsék! Az a tipikus ruszki műanyag. A felniket valóban még az öntőkeretről sem sikerült törés/pattanás mentesen leválasztani. Én is rendeltem valakitől nagyon baráti áron műgyanta kerekeket. Bár azokkal is rengeteget kell dolgozni, hogy használható legyen (talán). Nekem van egy kb. 25%-ban elkezdett darab. Nincs kedvem se folytatni az előbbiekben leírtak miatt. Ha gondolod küldök képeket róla, és ha érdekel postaköltségért (ajánlott levél kb.: 3-500 ft között) szívesen elküldöm...

Üdv: akkokoko
balaton 542153 2013. szeptember 20. 12:54
Válasz erre
Most "csak" 56$ a tartályos Kraz kompletten.
Külön a tartályt nem látom nála, de 30$ + 17,60$ a kerék-készlet + az E-Klass készlet...
Nem akarlak győzködni, nekem nem fűződik anyagi érdekem az Armory eladásaihoz :-)
Sennás 542141 2013. szeptember 20. 09:25
Válasz erre
01
01
07
07
AR-M72303a-TZ-8-255B-boxart
AR-M72303a-TZ-8-255B-boxart

Szia Balaton.Köszönöm válaszod!Egyértelmű már idelyét múlt az E-klass készlete.De érdekes az Armory mégis épít rá.Alapvetően erre vágyom az üza szállítós változat. Készítettek converzon set-ett a TZ-8 hoz.(30$)1-2KÉP De van saját készletük is(70$) 3KÉP,ha azt nézed jó verda+jó kerék set+felépítmény így már megéri a pénzt.Csak tudod ezért a pénzért 1:35ben szép cuccokat lehet venni.:-)
balaton 542138 2013. szeptember 20. 07:33
Válasz erre
Helló Sennás,

46,6 eur a gyártónál, bár ez sem vigasz, gondolom.
Az E-Klass szerintem már nem létezik. Talán az e-bay-en érdemes szétnézni, hátha valaki megválna tőle. Az E-Klass kerekeit mindenképp cserélni kell, használhatatlanok. Végül is csak a fülke-sárvédő volt az, ami aránylag jól nézett ki rajta. A többi vastagon volt borítva sorjával. A tartályos nyergest raktam össze vagy 10 éve. A gportal-os oldalamon írtam is róla pár sort a makettismertetők közt, de belinkelni nem tudom, mert nálam csak elvétve jön be az oldal :D
Sennás 542112 2013. szeptember 19. 19:57
Válasz erre
!B-)PnygB2k~$(KGrHqIOKjgEzIRR+eYbBM9pi22rI!~~_12
!B-)PnygB2k~$(KGrHqIOKjgEzIRR+eYbBM9pi22rI!~~_12

Szia.Nagyon szép cucc!Irigylem csak ezektől az áraktól borsózik a hátam.50 € nem kevés.E-klass ugyanilyen verdáját gyártják még?
silent8 541849 2013. szeptember 15. 22:14
Válasz erre
Egy szép kamaz építés. Ügyes az emberke.

englishrussia.com/2013/09/10/cool-truck-model-made-from-plastic/
juge75 541811 2013. szeptember 15. 14:14
Válasz erre
DSCF5799
DSCF5799
DSCF5800
DSCF5800
DSCF5801
DSCF5801
DSCF5802
DSCF5802
DSCF5803
DSCF5803
DSCF5812
DSCF5812
DSCF6228
DSCF6228

Ural-4320 1/48, Kipufogó elkészült végre...
Lézervágás próba a plató magasítókhoz, réz alkatrészek próbája (széria) kedden.
balaton 541799 2013. szeptember 15. 11:05
Válasz erre
Kraz-255 72 05
Kraz-255 72 05
Kraz-255 72 08
Kraz-255 72 08

KrAZ-255, Armory 1/72
Sennás 540941 2013. szeptember 1. 19:05
Válasz erre
BTR-Typhoon-M--érdekes
www.youtube.com/watch?v=QjwyCBAMtjM#t=31
Jimbow 540931 2013. szeptember 1. 16:33
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan makettező segítségét keresném, aki rendelkezik a Trumpeter MAZ-537G Late (00212) készletével és tudna segíteni egy alkatrész lemásolásában (kölcsön adja/lemásolja), ami nekem hiányzik. Megegyezünk! Köszönöm.
Kojak75 540923 2013. szeptember 1. 15:12
Válasz erre
Ezt szeretem az oroszokba!

Ha menni kell Nem számít semmi!
Sem az ember sem a gép sem a kerekek állapota sem a fizika
Sem erdő sem mocsár se tűz se víz,menni kell!
És MENNEK IS!
Üdv kojak!
Sennás 540913 2013. szeptember 1. 12:27
Válasz erre
1013936_549449148430630_567143103_n
1013936_549449148430630_567143103_n
1010914_549449125097299_1406037756_n
1010914_549449125097299_1406037756_n
Kamaz-4310-cargo-W-Model-W01-b
Kamaz-4310-cargo-W-Model-W01-b
Névtelen
Névtelen
kamaz-4310-05
kamaz-4310-05

És nem pihennek a srácok.Itt az újabb verzió.Command Shelter.Az alap típust(W01--Kamaz 4310)is 175-200 dolcsi akkor ez menyi lesz?De k..va jó!

Utolsó képen azok a gumik!
Sennás 540868 2013. augusztus 31. 14:33
Válasz erre
Freddy 540865 2013. augusztus 31. 14:29
Válasz erre
Simán kell a letalpalás 122mm-nek is, a teherautó felfüggesztésének teherautófelfüggesztésként kell működnie, ha felkeményítenék annyira, hogy letalpalás nélkül kibírja az ágyúlövést, akkor terepen szétrázna mindent. Hogy pontosan mekkora kell, annak meg biztos utánaszámoltak, nyugi :)
A páncélzat hiánya senkit nem érdekel, ennek nem a páncélozott önjárókat kell leváltania, hanem a vontatottakat.
Ami a helyet illeti, ha a Gvozgyika belsejében ki tudnak szolgálni egy ekkora löveget, akkor itt is csak megoldják:)
TMS 540855 2013. augusztus 31. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Hamarosan begurulnak hozzánk a MAZ, Praga, Zil makettek és barátaik.

www.tankmodelshop.com/armada_hobby_m_46

Üdv:
Robi
Sennás 540850 2013. augusztus 31. 08:37
Válasz erre
Bocsánat ugyan ez a 130mm a BEREG A-222 Maz-543 alvázon.
Sennás 540849 2013. augusztus 31. 08:26
Válasz erre
Szia.A fene se érti ezt az Orosz észjárást.Olyan nagy kaliberű mint ez van nekik,de gumikerekesbe nem sok.Talán egy Maz543 szerelt 155mm?Páncélvédetsége így semmi,de millió biz-basz rajta nem nagyon lehet ott fent mozogni.Meg azok a csáp lábak:(egy 122mm minek ekkora letalpalás?Vagy én gondolom rosszul?
mykman 540652 2013. augusztus 27. 12:21
Válasz erre
Szerintem is 122mm es d-30 as , csak van rajta valami uj cucc.
páncélos 540643 2013. augusztus 27. 10:09
Válasz erre
MAZ-500üa
MAZ-500üa

Ferihegyen kaptam lencsevégre ezt a "szépséget", hátha valaki szeretne hasonlót készíteni, ezért beszúrom ezt a képet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.