/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
brumi_na 561062 2014. június 1. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen, alapvetően jól sikerült hajónak látom én is... :)

Az árbocot tekintve egyszer bontottam, de nem sikerült már sok mindent helyrehozni, mert a hibák valóban megvannak és annyira nem is kicsik. A karok az eredeti Fujimi, ilyen vastag. Így utólag valóban kilóg a sorból, mert ez az egy, ami nem került lecserélésre, a többi húzott szál, illetve réz. Ami miatt furcsa az árboc állása az az, hogy picit meg van csavarodva, mert szabályosan be kellett préselni a helyére. A rengeteg kiegészítő - hiába ehhez a hajóhoz tervezték - miatt picit változtak az egyes elemek pozíciói, és a végén ezek az apró csúszások már összeadódtak. Ez az árbocnál csapódott le. Szóval sehogysem akarta az igazságot. Plusz, még egy korábbi baleset volt, hogy az egyik kar tőben eltört. Ez miatt nincs is szinkronban a két oldal. Szerintem elkezdek egy másik hajót, és idővel ezt a részt kijavítom. Most egyenlőre nem akarok hozzányúlni, mert örülök hogy végeztem vele.

A.
atu71 561060 2014. június 1. 19:48
Válasz erre
a
a
a1
a1
a2
a2
a3
a3
a4
a4
a5
a5
a6
a6

Hali,
Kozre adom a hetvegi teljesitmenyem :)
A torony vezetekelese keszen van,es az oldalso korlatok is,igaz utolag modositani kellett a kulso vezerlot mert rossz helyre adta meg a gyarto es utban volt a baloldali korlatnak,de nem tartott sokbol eltavolitani ujra pozicionalni majd kis tomites es mar keszen is volt.
Elkuldtem a rendelesem a geppuskakra es az antennakra,de mig beernek addig sincs megallas,folytatom a tobbi korlattal.
TAMÁS78 561056 2014. június 1. 18:45
Válasz erre
Simi 561045 2014. június 1. 17:29
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép alkotás! Szinte minden tökéletesnek tűnik: szép a festés, a felépítmények, a fegyverzet, az egészen apró részletek sokasága a fedélzeten... szerintem az előárboc a gyenge láncszem: a két felfelé nyúló kar (amelyek a jelzőzászlók köteleit tartják) túlontúl vastag és valahogy a két hátsó tripod-láb is kicsit furcsán áll, egy bizonyos ponton meg vannak törve, nem egyenesek. Nyilván ezeket azért veszem észre, mert ezt a hajót én is megépítettem. Nekem különben a legjobban a kémény tetszik, talán azért is, mert annak idején sokat szenvedtem vele. A két kis hibát leszámítva szépen sikerült!
atu71 561033 2014. június 1. 14:03
Válasz erre
Hali,
Nagyon tetszik, nem szoktam agyon dicserni a muveket te a tied nagyon jo.
Kulonosen tetszik a festese,es persze nem utolso sorban az elkeszitese.Igaz meg messze van de remelem a jovo evi Mosonin ott lesz,jo lenne latni.
brumi_na 561026 2014. június 1. 12:38
Válasz erre
tone27
tone27
tone28
tone28
tone29
tone29
tone30
tone30
tone31
tone31
tone32
tone32
tone33
tone33
tone34
tone34

Sziasztok!

Haladtam a Tone-val. Szinte már csak a végső lépés hiányzik, a matrózok festése és ragasztása. Na itt kell erőt vennem magamon, mert a jellemző, hogy az utolsó lépésnél fogy el a lelkesedés. Igyekeztem nem sokat rágódni a világosítás kérdésén, de a biztonság kedvéért átködöltem feketével. Egy tónussal sötétebb lett a szürke. Így, már azt gondolom elértem amit szerettem volna. Kötélzet annyiban megvan, hogy a feszes szálak fent vannak. A többi "majd elkészül". Zászlót nem felejtettem el. Lobog, mert megy a hajó... :) Most nem volt kedvem gyűrögetni stb. Csak 3 repülő készült el, mert a feljavító készlet ennyihez tartalmazott fotómaratást. (Elvben úton van az utánpótlás.) Még ha nagyon pihent leszek, pár felszerelést elhelyezek itt-ott. Köteleket, dobozokat, létrákat.
Ami viszont kérdés. Átvettem az első fa hajófedélzetemet. Azt látom, hogy valójában ez egy vékony falapból készített "matrica", de az csak véletlen, hogy szikével körbe kell vágni a mintákat? A fény felé fordítva látom, hogy eredendően, gyári vágási kísérlet van, de nem jön ki. Ráadásul minden eredeti - eredetin értem a műanyag makett fedélzetére ráöntött - fedélzeti elemeknek is kivágható a helye. Ez eléggé melós, ha tényleg így kell... A ragasztó ami alatta van az önmagában elég, hogy ott maradjon amíg világ a világ?
Sebi! Ismét eszembe juttattad hogy megnézzem a Kostas remekműveket. Rettentő érdekes látni az Ő esetében, hogy a korlátokat leszámítva teljesen dobozból épített hajótól a részletezettig minden megvan. Ráadásul van hajó, amit így is, úgy is elkészített. Elképesztő mennyiségű - és jó minőségű - hajója van készen. A víz imitációi az utóbbi időben pedig valami mesés. Tegnap este is csak nézegettem a hajóit, és gyűjtöttem az ötleteket, illetve fantáziáltam, hogy pár ugyanaz nekem még dobozban van, de jó lenne, ha valami hasonló kijönne belőle. Nem biztos hogy sikerülni fog...

atu71!
Eddig szép! Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra.

A.
Sebi 560948 2014. május 30. 23:10
Válasz erre
Szia!

A törzsre a Humbrol 145-ös, a felépítményre pedig a Humbrol 147-es festéket javaslom. Elvileg hasonló összhatást kell elérned velük:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/lutzow-700-kk/kk-index.html

Esetleg egy kis sötétítés vagy világosítás fog kelleni.
atu71 560930 2014. május 30. 20:51
Válasz erre
Hali,
Az mar pofon egyszeru lesz,mar legyartottam a ketto mentoovet most a csonakot javitom fel es kozben elkezdtem a korlatokat is.
Yamato 560892 2014. május 30. 10:20
Válasz erre
Megköszönném, ha valaki, akinek megvan, elküldené a II világháborúban a Német haditengerészet által alkalmazott színkódot! A Bismarckot építem jelenleg, már a festésre kerülne a sor de sajnos nincs színkódom!
yamato
Sebi 560574 2014. május 25. 19:48
Válasz erre
Szia Attila!

Látom te is haladsz szépen. Szerintem is hagyd így. Ahogy Gyuri is írta, valószínűleg csak te látod a hibát, a képeken nem látszik. A színeken pedig ne sokat törd a fejed. Ha mindig a scale effectet nézed, akkor igazából sose leszel elégedett a hajód színével. Természetesen nekem sincs ellenemre a dolog, hisz így lesz élethűbb a makett. De ha mindig azt nézed, hogy mennyire kell világosítani vagy sötétíteni, akkor csak belezavarodsz.
Sebi 560572 2014. május 25. 19:40
Válasz erre
Helló!

Szép munka! Egész jól haladsz. A törzs gondolom már nem lesz ennyire macerás.
atu71 560469 2014. május 23. 19:01
Válasz erre
h
h
j
j
k
k
l
l
m
m
n
n
i
i

Hali,
Mar javaban dolgozom az uj temamom,a felsoresszel kezdtem az igazi munkat.A vezetekeles a vegere jar, meg nehany aprosag hianyzik rola.A mentooveket meg eltavolitom es en keszitek ujjakat,mar csinaltam egy probat hogy hogyan is keszuljon, szeretnem meg a hetvegen legalabb osszerakni oket, es utanna johet a finomitasuk.Normalisan most mar mindent levettem amit cserelni akarok,ezutan kovetkezik az epites.
Utolso kepkent de nem utolso sorban a segitom-tanacsadom es mentorom :)))
Batka 560454 2014. május 23. 14:43
Válasz erre
Sziasztok!

Új, ismét egy nagyszerű cikk Horváth Zoli oldalán az acélmonstrumokon, ezúttal a Nelson osztályról.

Üdv,

Batka
ChevyG 560328 2014. május 21. 11:33
Válasz erre
hmm, ismerős, ismerős, de honnan is?:)

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-63/Missouri-700-sg/index.htm

Gratula!
cimber 560265 2014. május 20. 11:21
Válasz erre
Végre valaki magyar érmét használ a bemutatáshoz!

A hajó szenzációs és irigylem, hogy ebben a kis méretben is ilyen precízen tudsz építeni!
narn08 560253 2014. május 19. 23:10
Válasz erre
Nagyon szép ez a hajó, tényleg felesleges tovább macerálni.
zs180 560244 2014. május 19. 21:46
Válasz erre
Ez igen jól néz ki! Nehéz elképzelni, hogy ennél több részletet pakoljon fel valaki a hajójára 1:700-ban. A színekről: nem baj, ha világos a szürke: 1. kiszívta a nap 2. a világos hajók mindig jobban mutatnak. Az árbocot én nem biztos, hogy piszkálnám - gyönyörű részletek tömkelege veszi körül, a hibát valószínűleg csak Te látod.
brumi_na 560225 2014. május 19. 18:15
Válasz erre
tone20
tone20
tone21
tone21
tone22
tone22
tone23
tone23
tone24
tone24
tone25
tone25
tone26
tone26

Sziasztok!

Köszi Gyuri! Kipróbálom a tömítőt. A színekkel bajban voltam egy kicsit, mert amennyi hajót láttam (akár szakirodalmi, akár makettezők keze munkáját), akkora szórás mutat a szín, hogy csak na. Pár referencia alapján például kissé pirosabbnak kellene lennie, de az nekem már nem tetszett. És ugyanez igaz a szürkére is. A gyári színekkel már egyszer beégtem, mert az előző évben a Bolyain használtam "gyári" festéket, aztán az egyik fő hibája lett a hajómnak. Most fakítottam a méretaránynak megfelelően... Lehet, hogy sokat... :)
Pár képet mellékelek, hogy éppen hogy állok a hajóval. Az első árboc miatt tépelődök már vagy 2 napja. Ívesen terpeszkedik szét a lába. Mivel a környezete is épített, plusz ez is teljes egészében házi, így most a ragasztásnál derült ki, hogy a száraz próba itt sem működött teljesen. Ami miatt hezitálok, hogy van mit veszteni, mert ezt leszámítva nem néz ki rosszul a környéke, tehát ha nem sikerül precízen kivágni, akkor több lehet a kár, mint a nyereség...

Plusz továbbra is hiányoznak apróságok, azokra nem volt időm sajnos.

Attila
zs180 560207 2014. május 19. 00:08
Válasz erre
Szia Attila!
Nagyon szép a hajód, jók a színek, bár nekem a fedélzet kissé sötétnek, a szürke meg talán kissé világosnak tűnik - a WEM festékeit használad?
A problémádra megoldásul én PVA-t ("white glue") használnék, kiválóan alkalmas az utólagos tömítésre, nem kell (nem is lehet) csiszolni, csak egy kis matt lakk kell rá száradás után.
P.Gy.
Simi 560152 2014. május 18. 13:39
Válasz erre
Sziasztok!
A Balatonkenesei Rekreációs Központ tulajdonosa a HM... tehát bérleti dij valószínűleg nincs. Talán a kiképzés/gyakorlatozás lehet a cél. Biztos tök jó lehet azzal a kis "csónakkal" járni a Balatont. Szerintem az ottani állomány most sokan írigylik.
Sebi 560115 2014. május 17. 21:52
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Elég érdekes a dolog, de valszeg úgy lehet, ahogy írtad. Az ürgebőrbe kötött békaemberek aknákat raktak le és most fel kell szedni őket. Elméletileg nem lehet annyi bomba vagy lőszer a Balatonban, hogy egy hajó kelljen hozzá. Bár a mai magyar viszonyok között azt sem tartom kizártnak, hogy a Balatonkenesei Rekreációs Központ üzemeltetőjének van egy haverja a HM-ben, aki így szerzett egy kis potya pénzt. Nem lennék ugyanis meglepve, ha kiderülne, hogy a HM bérleti díjat fizet a kikötőhelyért.
tyimosenko 560002 2014. május 15. 21:35
Válasz erre
Szia Sebi,

Ja latom elfelejtettem a linket berakni.
index.hu/mindekozben/poszt/2014/05/13/hadihajo_a_balatonon/

Urgeborbe kotott bekaemberek elaknasitottak a Balatont a kozelmultban es most fel kell szedni az aknakat. - Vagyis nem ertem miert most kell erre a celra hajot vinni oda.
Udv
brumi_na 559997 2014. május 15. 20:38
Válasz erre
Sziasztok!

Az egy éves kihagyás sajnos még mindig aktuális, csak nyár közepétől kezdődik (ha minden jól megy). A történet egyszerű, fogom a kis csomagom, és szerencsét próbálok Angliában. Egy évre kaptam eltávot a munkahelyemről, így ha ezen időtartam alatt semmi biztató nem jön össze kint, akkor egy hosszú nyaralást teljesítettem, plusz reményeim szerint legrosszabb esetben is az angol nyelvtudásom talán javul valamennyire. Ezért vagyok kicsit rágörcsölve a Tone-ra, mert úgy tudok anélkül kimenni, hogy ne égessem fel a hidakat magam mögött, hogy lezárom a futó projektjeimet. Miután ez sok munka, így a hajóra nem jut idő amennyit szeretnék. Lehet, viszek ki pár építeni valót, de a festési lehetőségeket egyenlőre nem látom. Ezért azt fontolgatom, hogy olyan hajókat vinnék ki, aminek az építése hosszadalmas és bonyolult.

Ma sikerült haladni a Toneval, fényes lakk került rá a befolyatás végett, valamint ragasztottam is egy picit. Ez az első hajó amit úgy festettem, hogy pár elemet a festés után ragasztok a helyére. Sajnos, így az egyik felépítmény és a fedélzet között van némi hézag. A száraz próba nem mutatott problémát, de miután minden felkerült - ragasztva - a helyére, már a probléma fent állt. A szétszedése nem megy, mert szerintem több kárral járna. Így pótmegoldáson gondolkozok.

A kötélzet nagyobb része az általam megszokott harisnyából kihúzott szálból lesz, de miután van "laza" kötél, azt szerintem húzott szálból készítem.

Holnap igyekszek képeket készíteni és mellékelni is.

Attila
Sebi 559995 2014. május 15. 20:24
Válasz erre
Szia!

Bocs, de ez most történt? Én 2012-es cikkeket találtam a témában.
Sebi 559994 2014. május 15. 20:10
Válasz erre
Szia!

Nem rossz. Ahhoz képest, hogy korábban egy év kihagyást írtál, remélem két hónap múlva megint lesz alkalmad építeni :)
tyimosenko 559942 2014. május 14. 22:04
Válasz erre
Sziasztok,

Nem csatahajo, de a relevans topik a temaban. Tudja valaki esetleg hogy mi a hattere ennek a hirnek? Mult heten valaki elaknasitotta a Balatont, hogy eppen most jutott eszebe valakinek aknamenesiteni a tavat?
Koszonom, udv
Simi 559910 2014. május 14. 16:05
Válasz erre
Szia!
Szerencsére nem lett igazad! Ugyanis valamikor ápr. elején még azt írtad, hogy most akkor vagy fél évig biztosan nem tudod folytatni a Tone-t. Ami eddig elkészült, az nagyon szép. Az árnyékolás/befolyatás ugye nem marad el? A kötélzetet miből akarod elkészíteni?
brumi_na 559872 2014. május 13. 20:00
Válasz erre
Szia Batka!

Köszönöm szépen, de most jön a neheze, mert az én építési szokásaim szerint a visszamaradt apróságok már nagyon nyögvenyelősen mennek.
Az biztos, hogy fél kilóval nehezebb a hajó, mint amit gyárilag a Fujimi ad. :)

Attila
Batka 559870 2014. május 13. 19:31
Válasz erre
Szia!

Ez nagyon szép. Nekem is van egy Aoshima Tone-on de csak dobozos kiadás és hát ég és föld a különbség a két makett közöttt. Iszonyat sokat számít egy kis fém ezeket a képeket elnézve:-)

Üdv,

Batka
brumi_na 559839 2014. május 13. 09:21
Válasz erre
tone14
tone14
tone15
tone15
tone16
tone16
tone17
tone17
tone18
tone18
tone19
tone19

Sziasztok!

Hosszú idő után sikerült egy kicsit a Tone-val foglalkozni. Ez azt jelentette, hogy megkapta az alapszíneit. A fotóknak az az előnye, hogy a nagyításuk következtében előjönnek a rejtett hibák is... :) Úgyhogy megy vissza majd a festőkádba, korrekcióra. A felépítmények a fotó kedvéért kerültek a helyükre (csak mert csálé és hiányos).

Gyuri!

Elképesztő, hogy mit tudsz kihozni ebből a hajóalapanyagból. Ha így folytatod ebből is "Best of show" lesz. Gratulálok.

Attila
lucky 559796 2014. május 12. 20:04
Válasz erre
Ugyan nem hajó, de kapcsolódik hozzá
lemil.blog.hu/2009/06/06/normandia_1944_a_mulberry_kikotok
Luthor 559771 2014. május 12. 09:43
Válasz erre
Ti ezt biztosan tudjátok méltányolni...

www.gyartastrend.hu/gazdasag/cikk/ofelsege_csatahajoja

Egy olvasást mindenesetre megér szerintem...
Grande 559696 2014. május 11. 11:43
Válasz erre
Csak a Bismarck.:)
Emberünk rengeteg fotóval éa videósegédlettel megtűzdelt Bismarck építési oldala.
www.facebook.com/pages/Construindo-o-Bismarck-News/116517625123287
atu71 559614 2014. május 9. 19:30
Válasz erre
hatvanilaci 559612 2014. május 9. 19:14
Válasz erre
Szia!
Éppen a minap számoltam,hogy több,mint 15 hónap volt.
Batka 559360 2014. május 5. 18:46
Válasz erre
sziasztok!

van akit érdekel majd a 1/200-as Trumpeter Iowa?
Van egy 50dolláros kedvezmény kuponkódom, ha érdekel valakit.

Üdv,

Batka
atu71 559331 2014. május 5. 07:15
Válasz erre
Hali,
Szepen formalodik,latszik rajta a rengeteg belefektetett munka.
zs180 559322 2014. május 4. 22:58
Válasz erre
Sziasztok!
Sebi,atu71,Simi,SSZABI,
köszönöm szépen a dicséretet!
Simi, csak egyszerűen maróval mentem neki a kéménynek.
SSZABI, fogok egy (általában WEM) létrát, fokonként szétvágom, majd az így nyert darabokat egyenként, szemmérték alapján felragasztom (géllel könnyebb).
Üdv,
P.Gy.
SSZABI 559267 2014. május 4. 08:06
Válasz erre
Szia Laci!

Ez így festve már igen jól néz ki :D Megérte azt az egy évnyi fáradozást ;)

Zs180!

Nagyon szépen feljavítottad a részleteket (mint mindig), elég inspiráló :)

Egy kérdésem lenne: Hogyan szoktad a kémények oldalára azokat a kapaszkodósorokat rátenni (pl. a Derfflingernél)? Mert én próbadarabon igyekeztem ezt megoldani, de most nagyon úgy áll a dolog, hogy maradnak a ráöntött gyári kis vonalak...
Előre is köszönöm a választ!

Üdv!
hatvanilaci 559264 2014. május 4. 01:30
Válasz erre
SAM_2146
SAM_2146
SAM_2141
SAM_2141
SAM_2145
SAM_2145
SAM_2144
SAM_2144
SAM_2143
SAM_2143
SAM_2142
SAM_2142
SAM_2152
SAM_2152
SAM_2150
SAM_2150
SAM_2148
SAM_2148

Üdv mindenkinek.
Több.mint 1 év építés után végre sikerült lefestenem az első felépítményt.Most már össze lehet építeni a híddal,és a "B" tornyot is a helyére lehet majd tenni véglegesen.Egyenlőre itt megálltam,majd ha időm engedi a fent soroltakat elvégezni,akkor arról is teszek fel képeket.Jövőre ha törik,ha szakad,elviszem a szolnoki versenyre.
Üdv!
Sebi 559263 2014. május 3. 23:31
Válasz erre
Szia Nitrosz!

Szívesen. Ha szükség van segítségre, gyere csak nyugodtan. Vagyunk itt páran, hogy összedobjuk a választ. Ha van Humbrol festéked, ahogy írtad, akkor esetleg nézd meg, hogy van-e közte 145-ös és 147-es. Ez a két szín fog kelleni neked. A 145-ös a törzsre, a 147-es pedig a felépítményre.
Simi 559261 2014. május 3. 22:48
Válasz erre
Szia!
Gyönyörűek lettek ezek a kémények! A bemarást esztergával csináltad? mert olyan szabályos. Engem legjobban a gőzcsövek fogtak meg... egyszerűen fenomenálisak!
atu71 559230 2014. május 3. 14:52
Válasz erre
Hali,
Ha be tudsz szerezni ZAP Ca kapillaris (rozsaszinu) ragsztot prodald meg,megeri a befektetest.
Gyorsan szarad es ami esetleg melle megy az konnyen eltavolithat,ellenben az altalanos pill.ragasztokkal szemben.Az elott en is azokat hasznaltam de attertem erre a tipusra ,merfoldekkel jobb mint barmi mas.
Nitrosz 559207 2014. május 3. 11:37
Válasz erre
Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Festékeim egyenlőre revell , humbrol van , Ak-án csak gondolkoztam de akkor maradok inkább a revell színeknél. Szerszámok téren úgy állok ,hogy szinte megvan minden(pár év alatt sikerült felhalmozni ) viszont vettem fejpántos nagyítót mert ahogy kibontottam a készletet láttam ,hogy kicsit túl nagy fába vágtam a fejszém .A minap vettem Simi által írt Gél állagú ragasztott . Lehet fotómaratásban sajnos nem vagyok nagyon jártas de van 2db Messerschmittem 1:72-ben amihez van fotómaratás , majd akkor először azt csinálom meg gyakorlás kép. Rendeltem hobbi fúrót mert ahogy néztem blogokat és videókat szükségem lesz rá.
Köszönöm a válaszokat még egyszer
atu71 559158 2014. május 2. 17:43
Válasz erre
Hali,
Nagyon tetszik a ''kicsike'',egy igazan jo dolgos makett,varom a folyt.
atu71 559156 2014. május 2. 17:12
Válasz erre
Hali,
Koszi az infot jok, de maradok az erdeti elkepzelesnel es csak egy szep faalapot kap.
Sebi 559126 2014. május 2. 01:58
Válasz erre
Szia Gyuri!

Úgy látom te nem feljavítottad a kéményt, hanem újjáépítetted. Nem küldesz képet a gyártónak? :)
Sebi 559125 2014. május 2. 01:56
Válasz erre
Szia!

Bár azt írtad nem szeretnél diorámát építeni, de gondoltam megmutatom ezt az apróságot neked:

www.modelshipgallery.com/gallery/dio/dio-cm/350-pbr-cm/index.htm

Szerintem 48-ban se lenne rossz egy ilyen.
Sebi 559124 2014. május 2. 01:49
Válasz erre
Szia Nitrosz!

Ahogy Simi barátom is írta, lehet, hogy egy kissé nagy projektbe ugrottál bele. Őszintén szólva, egy romboló lehet, hogy jobb lett volna. Ahogy látom a ragasztást ő megírta. Viszont nem tudom, hogy állsz szerszámokkal. Ha nincs, akkor javaslom, szerezz be szemöldökcsipeszt, önzáró csipeszt és hegyes csipeszt. Jó hasznukat fogod venni, ha meg kell fogni vagy hajlítani a maratást. A vágáshoz pedig szikét és körömollót javaslok. Ami pedig a színeket illeti.
Bár az általad mutatott készletet már párszor láttam, de az AK festékeit még nem használtam. Tehát nem tudom hogyan „viselkednek” festésnél. Viszont én úgy látom, hogy az a három szürke, ami ebben a készletben van, nem pont a Bismarckhoz, hanem inkább a későbbi időszak hajóihoz passzol. Ezek ugyanis ún. balti színek. Vagyis az árnyalata alapján például a Dunkelgrau 51-nek csak simán Dunkelgraunak kellene lennie. Ha esetleg már megvetted volna, azért ne dobd el :) A Hellgrauba keverj egy kis fehéret, a Dunkelgrau 51-be pedig egy kis sötétkéket. Kb. ezt az árnyalatot célszerű elérni:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/lutzow-700-kk/kk-index.html
zs180 559122 2014. május 1. 23:57
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
008
008
011
011
009
009
010
010

Sziasztok. Folytatom a Tiger építéséről szóló beszámolómat. Elkészült a három kémény.
A feljavításukról szólnak a képek. Először mélyebbre fúrtam a nyílásukat és befestettem a belsejüket feketére. Ezután két maratott gyűrűt ragasztottam lakkal az oldalukra, melyekhez majd a merevítőhuzalok fognak futni. Hét darab gőzcsövet vágtam méretre és hajlítottam az Albion Alloys 0,2 mm rézcsövéből. Ezekre igen vékony drótot tekertem, így imitálva a rögzítőbilincseket, melyeket a kéményre fúrt lyukakba ragasztottam.
Felragasztottam a majdani függőleges kötelek csigáit a felső perem alá, aztán rátértem a szikrafogó rács kialakítására a feljavító maratásból. A kis gyűrű lábait nem volt könnyű jelentős torzítás nélkül lehajtani. A rácsot ráhajlítottam a mellékelt panelező filc félgömb alakú végére, majd felragasztottam a gyűrűre.
Látszik, hogy kicsit komplexebb lett a kémények kinézete az eredetinél.
P.Gy.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.