<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 559171 | 2014. május 2. 19:34 | ||
Lapi | Adatlap | 559135 | 2014. május 2. 11:38 | ||
Erről szeretnék pár dolgot tudni ! nagyon fontos lenne ! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 559134 | 2014. május 2. 10:59 | ||
Nagyon szép lesz! | |||||
Fóka | Adatlap | 559133 | 2014. május 2. 10:44 | ||
Fóka | Adatlap | 559081 | 2014. május 1. 12:05 | ||
Ha még csak reggelire... De sajnos (vagy szerencsére) az ilyen izgalmas makettezési feladatok aludni sem szoktak hagyni, úgyhogy a mai munka első fázisát, a maszkolást már 4:30-kor elkezdtem. Ez az álmatlanság nem is olyan rossz: éjjelenként meg munka előtt komoly előrehaladásokat tudok elérni. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 559080 | 2014. május 1. 12:05 | ||
Hát igen, Malév. Nagyon szép a készlethez mellékelt Aeroflot matrica, de a Malévhez mégiscsak több személyes élmény fűz. A svanc fehér részének parabolikus íve volt a legnagyobb kihívás, amit úgy csináltam, hogy tejfölöspohárból kivágtam az ívet, azt egymást átfedő maszkolószalag-csíkokkal vontam be, körbevágtam, és az így kialakuló sablont raktam a makettre. Érdekesség: ez a parabola a Minszki Repülőgépgyárnak is gondot okozott, mert az első 34-eseink svancának ívei eléggé változatos képet mutattak. A hetvenes évek közepén ezért népes Malév küldöttség utazott ki a Technológiai Osztályról, hogy közös erőfeszítéssel dolgozzák ki a parabola kiszerkesztésének módját. (Az ívek ezután is mindig másképp sikerültek...). Fóka | |||||
zsocate | Adatlap | 559079 | 2014. május 1. 11:42 | ||
Nálad Tupoljevet szolgálnak fel reggelire? :) | |||||
vackor | Adatlap | 559078 | 2014. május 1. 10:51 | ||
Fogadjunk, hogy MALÉV... | |||||
Fóka | Adatlap | 559077 | 2014. május 1. 09:56 | ||
Sziasztok! Íme az ígért képek az építés fázisairól. Továbbra is élmény csinálni, bár volt 1-2 nehézség. A fehérrel ma hajnalban végeztem, és szomorúan láttam, hogy a panelvonalak a törzsön - bár igen pontosak és élesek -, kicsit mélyek, emiatt a festék nem ült meg bennük eléggé, és sötét csíkokként éktelenkedtek a szép fehér törzsön. mivel ilyennek sohasem látszott a valóságban, el kellett tüntetnem őket. Azt találtam ki, hogy tűecsettel hígítatlan (tehát viszonylag sűrű) festékkel festettem végig (közben nem vettem levegőt, de még élek...) a csíkokat, így már korrekt lett. Ilyen akciót csak akkor szabad végezni, ha az eredeti festék még nem száradt meg, mert az ecsettel felhordott réteg így észrevétlenül beleolvad a környezetébe a száradás során. Az utolsó képen látszik, hogy az ablakok egészen jók lettek. Vajon látszik, melyik légitársaságot választottam? ;-) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 558932 | 2014. április 28. 15:17 | ||
Sziasztok! Szerelmes vagyok az A-model Tu-134-esbe. Csodálatosan pontos és részlethű, például még a szárnyak törővégének két kis kopoltyúrése is ki van alakítva (sohasem értettem meg a funkcióját a valóságban). A műanyag továbbra is nagyszerűen munkálható, és az utastér ablakainak problémáját is sikerült megoldanom. Azt a technológiát találtam ki, hogy a szükségesnél éppencsak egy kicsit szűkebb nyílásokba egy nagyon éles ollót beledugván azt könnyedén körbeforgattam párszor, éppencsak odanyomva, így a jól munkálható műanyagból kis kunkori forgács formájában távozott a felesleg. A kialakuló nyílás az olló állásszögének köszönhetően egy egészen kicsit kifelé szélesedő lett, így a perem nélküli átlátszó korongok kívülről odapasszítva éppen megszorultak. Így eléggé pontosan be lehet őket állítani, oldalról nézve sem állnak kesze-kuszán a törzsfelület síkjában (pontosabban hengeres felületében). Aztán belülről körbefuttattam clearfix-szel mindegyiket az ablakfelületeket is beleértve, így nem látszik sehol körben csík (amitől féltem). Mivel tapasztalataim szerint a Clearfix hajlamos mattulni, ha zárt térben polisztirolos ragasztógőz éri egy ideig, az ablakokat belülről átkentem két réteg Revell 01-es átlátszó lakkal is. Azért nem fújtam, mert a hígító egészen bizonyosan bemattította volna őket. Így is tükörsimák lettek, a 01-est pompásan lehet ecsettel is használni. A hosszú hétvégén bizonyára összeáll a sárkány, majd rakok fel képet. Viszont fűcsomó legyek, ha valaha is megértem az A-modell flotta- illetve méretarány-politikáját. Most kiadták a Tu-104-est (pontosabban én most fedeztem fel) - de 1:144-esben :-( Éppen úgy, mint az Il-12 - Il-14 párost. Pedig milyen impozáns lenne egy 104-es 1:72-ben... Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 558734 | 2014. április 25. 08:27 | ||
Előre egyeztetett rendelési időben fogadom a kedves pácienseket... :) | |||||
vackor | Adatlap | 558719 | 2014. április 24. 23:13 | ||
Én is sokszor mondtam már a feleségemnek, hogy ez lesz az utolsó... Egyszer régen viszont sikerült Vele összerakatnom egy 72-es vitorlázógépet. Mi tagadás, kötni, varrni, főzni jobban tud... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 558713 | 2014. április 24. 22:06 | ||
Hát ez a Tu-114 tényleg a leglegleg. Egy ilyet kirakni a polcra,hát nemsemmi! :):) A nyáron azthiszem mindenképp meg kell néznem nálad! :) Remélem előbb-utóbb azért lesz valami elérhető árú 144-es makett. (Ez a 72-es egyenlőre nekem is inkább csak álom kategória...) | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 558712 | 2014. április 24. 21:55 | ||
PETI | Adatlap | 558708 | 2014. április 24. 21:12 | ||
Mondd azt, hogy lemondasz a Tu-126-osról (most) és megveszed a 114-est! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 558705 | 2014. április 24. 20:56 | ||
Szia Peti! Percekig csak tátogni tudtam a gyönyörtől. Kösz, most alaposan bent van a bogár a fülemben. Csak még ki kell találnom, mit mondok a hitvesemnek, miről mondok le, hogy szerezhessek egy ilyet, az evésről vagy ... hát egyébről nemigen tudnék, mert a makettezésen kívül nincs más kiadásom. A kistuskó mellett látszik igazán, mekkora. Örülök, hogy rajtam kívül más is értékeli ezeket a gyönyörű A-model készleteket. Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 558704 | 2014. április 24. 20:43 | ||
Fóka | Adatlap | 558698 | 2014. április 24. 20:22 | ||
Szia Tibcsi! Sajnos nem volt. A macskás képek az 1:72-es Il-18-assal készültek, még most is ott láthatók az Il-18-as cikkemben :-) Talán a Plasticart 1:100-as Tu-114-esemre emlékszel, annak még el is küldtem a matricáját beszkennelve pár éve. Egy kárpátaljai barátom azóta utánanézett, hogy Ukrajnában mennyiért mérik az A-model Tu-114-est, de még ott is 40,000 Ft körüli áron fut, úgyhogy ez egyelőre az álmok szintjén marad. Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 558691 | 2014. április 24. 19:20 | ||
Szia, Neked volt Tu-114-esed nem? Még fotó is volt róla a macskával... vagy rosszul emlékszem? | |||||
vackor | Adatlap | 558672 | 2014. április 24. 16:20 | ||
Szia Fóka ! Várjuk a fejleményeket és a szép fényképeket... | |||||
Fóka | Adatlap | 558655 | 2014. április 24. 13:44 | ||
Ja, és még egy régen esedékes akció is megvalósult. Régebben valakinek feltűnt, hogy a Plasticart Tu-144-esem alja fehér, miközben a valóságban szürke volt. Ezt a régi restanciámat most pótoltam, az eredmény az adatlapom 9. képén látható. Többé nem bosszant már ez a hiányosság :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 558654 | 2014. április 24. 13:39 | ||
Sziasztok! Történt egy fordulat: miután múlt kedden átadtam K. Peti barátunknak a Tu-134-est, rájöttem, hogy mégsincs rendjén, hogy ne csináljam meg az Il-18 utáni második kedvenc típusomat 1:72-ben, amiből ráadásul az első típusvizsgámat szereztem a Malévnél. Megrendeltem hát egy újabb példányt a Makettshop-tól, és már meg is jött. Az ablakokra már van ötletem, a hétvégén esek neki, remélem, beválik. Nagyszerűek ezek az A-model makettek. Sok munka van velük, de a műanyag remekül faragható és csiszolható, az alakjuk pedig tökéletesen méret- és formahelyes. Remélem, hamarosan a Tu-154-est is kiadják 1:72-ben, az lesz majd igazán szép nagy darab. Eddig az An-8, An-10, An-24, Il-18 és most a tu-134 van meg a sorozatból, és nagyon kacérkodom a Tu-114-essel, de azt aranyáron mérik az eBayen :-/ Fóka | |||||
Atesz76 | Adatlap | 558378 | 2014. április 19. 10:41 | ||
Sziasztok! Eladó egy eredeti Boeing 747-400 teherszállító repülő makett, TNT Airways színekben. A makett néhány darabból áll, festve is van, csak össze kell illesztened és kész is. Jó minőségű makett, szépen ki van dolgozva. A gép hossza 35cm, méretaránya kb. 1:200 körül van. Ára: 8000Ft Email: ateszastro@gmail.com | |||||
Fóka | Adatlap | 557871 | 2014. április 11. 10:52 | ||
Sziasztok! A Tu-134-es már elkelt, köszönöm az érdeklődést! Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 557861 | 2014. április 11. 08:06 | ||
Sziasztok! Bolti ár alatt, 13,000 Ft-ért megválnék a nemrégiben beszerzett A-model Tu-134-es készletemtől. Az utaskabin ablakainak megoldása leküzdhetetlen akadályt jelent számomra (keret nélküli kis korongok, amik ráadásul nem passzolnak) döntöttem így. A készlet teljes, egészen minimálisan elkezdve: a 3-3 törzsfelet összeragasztottam. Egy ablakot leválasztottam az öntőformáról, de maszkolószalaggal rögzítettem hozzá. Átvehető Budapesten, Győrben, vagy a kettő között bárhol. Elérhetőség az adatlapon. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 557588 | 2014. április 6. 17:05 | ||
Sziasztok! Csináltam valami érdekeset. Nekem minden idők kedvenc makettje a Plasticart 1:100-as Il-18-asa, ezért időről időre kényszeres szükségét érzem, hogy készítsek egy újabbat. Ezúttal a bolgár Balkan hatvanas években működő elődjének, a Bulair-nek (Булер) egy példányát készítettem el. Gyerekkoromból még halványan emlékszem erre a festésre Ferihegyről. Nem valami látványos, de az égszínkék csíkja akkor is tetszett. Két képen az 1:100-as Il-18-as flottámat is felsorakoztattam. Az utolsó képen látható az LZ-BEM eredetije az Airliners.net gyűjteményéből. Fóka | |||||
newman | Adatlap | 557062 | 2014. március 30. 20:33 | ||
Sziasztok! Eladó makett: Eastern Express Tu-134A/B Aeoflot/Interflug 3500Ft Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||
Richyke90 | Adatlap | 556788 | 2014. március 26. 10:28 | ||
alexkidd | Adatlap | 556771 | 2014. március 25. 21:33 | ||
Köszönöm szépen a segítséged! Igazából azért kérdeztem, nehogy valami olyasmit hozzunk be a jövő héten, amiből nem lehetne magyar gépet építeni. | |||||
Fóka | Adatlap | 556645 | 2014. március 24. 10:13 | ||
Pontosítás: Íme a teljes Malév lista: Alap Tu134 (üvegorrú, rövid): HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE, -LBF, -LBG, -LBH Üvegorrú Tu-134A (ezt tartalmazzák az A-model készletek) HA-LBI, -LBK Kék kompozit orrú Tu-134A (Tu-134A-3) HA-LBN, -LBO, -LBP, -LBR Ez volt a Malév törzsgárdája. Az időnként feltűnő bérelt gépekre nem emlékszem fejből, de a Tu3 típusfüzetben asszem benne vannak. | |||||
Fóka | Adatlap | 556644 | 2014. március 24. 09:58 | ||
Még valami: a "hosszabb törzsű" verzió az, amit az A-model készletek tartalmaznak, a sima 34-es volt a rövidebb egy ablaknyival. | |||||
Fóka | Adatlap | 556643 | 2014. március 24. 09:57 | ||
Szia Alex! Köszönöm - nemcsak perceket, hanem órákat, sőt, napokat :-) Amennyire a dobozképekből kiderül, mindhárom készlet az "üvegorrú" Tu-134A altípust tartalmazza, csak más-más matricákkal. Érdekes, hogy nem írták rá a dobozra a típust, csak a Nato kódot... A Malévnek a HA-LBI és a HA-LBK volt ebből a verzióból, tehát ők mindhárom készletből megépíthetők. Sőt az összes többi verzió is, kisebb átalakítással. A következők voltak még: "Sima" Tu-134 (egy ablaknyi szekciót ki kell vágni a törzsből és az örvényorsót megkurtítani, esetleg a centroplán alatti törzsféklapot kialakítani) HA-LBA, HA-LBC, HA-LBD, HA-LBE, HA-LBF Tu-134A-3 (nem üvegorrú, hanem kompozit orrkúpja van, ott van a radar. Az orrfutó előtti kitüremkedő radomot ezért nem kell felrakni) HA-LBN, HA-LBO, HA-LBP, HA-LBR Üdv, Fóka | |||||
alexkidd | Adatlap | 556602 | 2014. március 23. 21:00 | ||
Szia Foka! Remélem, értékes perceket sikerül szereznünk neked a készlettel. Most viszont kérdeznék egy dolgot, mert nem vagyok benne teljesen biztos. Tehát az A-model új Tu-134-esei közül melyik készletet lehet megépíteni még Malév gépnek azon kívül, amit küldtünk neked? Állítólag volt a Malévnél hosszabb törzsű verzió is. (Ezt Szolnokon említette nekem egy úriember) Tudtok ebben segíteni? Előre is köszönöm! Üdv.: Alex, makettshop.hu | |||||
vackor | Adatlap | 556498 | 2014. március 22. 09:14 | ||
Szia Fóka ! Én egy celluxcsíkot illesztenék a törzs belső felületére, és utána Bigboy kolléga javaslatával egyezően a Clearfixet használnám a kis ablakok beragasztására. Így biztosíthatod, hogy egy síkban maradjanak az átlátszó korongok, a celluxon pedig még a fény is átmegy. | |||||
Fóka | Adatlap | 556491 | 2014. március 22. 07:44 | ||
Szia Lapi! Köszönöm :-) Szia Cébés! Én azóta is felfokozott érzelmi állapotban vagyok, annyira tetszik a makett. Az Amodel más termékeihez hasonlóan az 1/72-es Tu-134-es is a "short run" kategóriába sorolható, azaz nem a végletekig precíz kidolgozású, itt-ott kissé sorjás, és az illesztést segítő kis csapok és hornyok is hiányoznak, viszont minden egyes darabja fantasztikusan méret- és formahű. A műanyag kellőképpen alakítható, középszürke, bár vannak benne más színű foltok, de ez semmi gondot nem okoz. Most ott tartok vele, hogy a két törzsfelet a 4-4 elemből (3 törzsszekció és a függőleges vezérsík) összeragasztottam, és máris kialakult belőle a Tu-134A precíz formája impozáns, 60 cm-es hosszal (ld. a képet). Itt tennék egy fontos megjegyzés: ha egy repülőgép törzse hosszában is több darabból állnak, azokat én mindenképpen úgy javaslom építeni, hogy először a teljes törzsfelet alakítsuk ki, és utána a kettőből az egészet, és nem először a különálló "csődarabokat", mert csak így lehet csak egészen pontos, észrevehetetlen illesztéseket elérni. Ennek a Tu-134-esnek a darabjai is kicsit eltérő ívűek voltak, és pillanartagasztóval lehetett csak precízen összeilleszteni őket. Szóval pompás makett, egyetlen dolog van, ami nem tetszik: az utaskabin ablakai perem nélküli kis átlátszó korongok, és bár pontosan illeszkednek a lukakba, eddig még nem találtam meg a biztos módját a tökéletes és láthatatlan beragasztásnak (esetleg valaki?...). Az An-10-esnek is ilyen ablakai vannak, és ott Uverapiddal próbálkoztam, de az eredmény messze nem lett tökéletes: belülről vékony keretként ott virítanak a ragasztás nyomai. A matricája pompás minőségű és az Aeroflot egyik korai, kevésbé elterjedt festését ábrázolja, de a magyar makettezők számára ez valószínűleg irreleváns. Azt viszont tudni kell, hogy a Malév színeiben ez a verzió, a Tu134A típus üvegorral csak két példányban szerepelt: a HA-LBI és HA-LBK volt ilyen, a többi "A" változaton már kompozit orrkúp volt, mögötte az időjárás-radar. És akkor megint egy sztori (mert mindenhez van...): a HA-LBK volt a főszereplője annak az esetnek, amikor egy gyakorlórepülés közben az orrfutó kerekei mögött lévő sárhányó beakadt az aknaajtóba, és nem tudták kibocsátani. A helyzetet a személyzet (Leposa A. kapitánnyal az élén) mégis bravúrosan megoldotta: a fedélzeti fejszével lukat vágtak a padlón, és egy hosszú bottal addig piszkálták a futót, amíg sikerült kiengedni. Az esetből nekem személyes hasznom származott: akkoriban a Főmérnökségen dolgoztam, és a hibaelhárításban részt vevő műszaki kolléga a jutalompénzből mindannyiunkat meghívott egy vacsorára a Gombás étterembe :-) Szomorú következménye is lett a dolognak, ezen eset után jelentette be a Malév, hogy itt az ideje a 34-es flotta típusselejtezésének, és utána hamarosan ki is vonták őket a forgalomból, hogy átadják a helyüket a méregdrágán lízingelt 737-eseknek. Nota bene: ezt a kis sárvédő lapot az Amodel készlete is tartalmazza. Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 556429 | 2014. március 21. 07:45 | ||
Szia Fóka ! Isten éltessen sokáig ! A makettépítést nem lehet abbahagyni ! A mi nagy szerencsénkre, hogy csodálhatjuk azokat folyamatosan ' | |||||
Cébés | Adatlap | 556403 | 2014. március 20. 20:41 | ||
Szia Fóka! Isten éltessen! És gratulálok az új szerzeményeidhez! Az 1/72-es Tu-134-ről tudnál írni pár sort? Valaki ígérte hogy lesz eladó szolnokon a börzén.Remélem így lesz... Nagyon kíváncsi vagyok a készletre. üdv Gábor | |||||
Fóka | Adatlap | 556373 | 2014. március 20. 12:00 | ||
Szia Chrisi! Köszönöm :-) Ma itthonról dolgozom távoli eléréssel, ezért a szkennelésnek máris neki tudok látni, és küldöm. Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 556371 | 2014. március 20. 11:53 | ||
Szia Fóka! Először is Boldog Születésnapot és jó munkát az ajándékokhoz! Másodszor pedig szeretnék némi segítséget kérni Tu-154 témakörben. Volna rá lehetőség, hogy elkérjem az 1:100-as Reifra Tu-154 matricalapjának scannelt verzióját? Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk! Privátban elérhető vagyok a következő e-mail címen: krisztian.c.molnar@gmail.com A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 556367 | 2014. március 20. 11:30 | ||
Szia Vackor! :-))) Köszönöm! | |||||
vackor | Adatlap | 556363 | 2014. március 20. 11:12 | ||
Szia Fóka ! Kissé megmásítva az eredeti szöveget: a világ összes makettje úgysem lehet a mienk, de törekedni kell rá... Jó munkát a szépségekhez és minden szülinapod legyen ilyen meglepetésekben gazdag ! | |||||
Fóka | Adatlap | 556351 | 2014. március 20. 08:08 | ||
Kedves egybegyűltek, most pedig kénytelen leszek (ismét) alaposan leégni, azaz hülyét csinálni magamból, de ezt el kell mondanom. Alig tettem meg a visszavonulásról szóló legutolsó bejelentésemet, máris jött a transzcendens ellenreakció. Ezúttal a tiszteletreméltó A. N. Tupoljev mester intézkedett az égi tervezőirodából, és egyszerre 3 pompás makettet is terített nekem: - Tu-134A 1:144 Zvezda (Tibcsi kolléga pár hónapja bemutatta) - Tu-134A 1:72 Amodel (köszönet érte a makettshop.hu-nak) - Tu-154 1:100 Reifra (a Plasticart változatlan utánnyomása) Nos, én mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem, ezért most, egy nappal túl az ötvenen óriási izgalommal állok neki e gyönyörű Tupoljevek építésének, és asszem többé nem fogok ágálni a karmám ellen - aminek a makettezés láthatóan a szerves része. A Zvezda makett sokkal precízebb és részletesebb, mint az AZ-model hasonló terméke. Pl. átlátszó ablakai vannak, ami nekem létfontosságú. A Reifra Tu-154-ese pedig egészen érdekes: pontos utánnyomása az eredeti Plasticart készletnek, de az eredeti rideg műanyag helyett a ma szokásos lágyabb, könnyebben faragható műanyagból. Az 1:72-es Kisvas pedig egyszerűen gyönyörű, még egy kis fotomaratás is van a dobozban. Íme pár kép az Amodel és a Reifra készlet dobozbontásáról. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 556350 | 2014. március 20. 07:48 | ||
Igen, lehetséges, hogy a HA-MOC-ról soha nem szerelték le azt az antennát, hiszen szegény 1971. aug. 28-án a tengerben lelte halálát Koppenhága mellett, ezért már nem kerülhetett bele az átépítések sorába. Nemtom, mennyire közismert, hogy volt még egy jellegzetes részlet, ami megváltozott a Malév Il-18-asain, és a makettezőknek érdekes lehet. A hatvanas évek elején-közepén a légcsavarkúpokat más-más színűre festették. Volt kék, fehér, almazöld, stb. A HA-MOC piros színű légcsavarkúpokkal érkezett, ld. a fotón. Aztán hamarosan valamennyit fehérre festették, mert amikor csereberélni kezdték egymás között meg a raktárkészlettel, nem győzték volna az állandó átfestést... | |||||
Fodi | Adatlap | 556228 | 2014. március 17. 20:26 | ||
Aaa, koszonom! Nekem is hasonlo tippem volt, de sehol sem talaltam ennyire reszletekne meno tipusismertetot. Mindenhol a hajtomuvek es hasonlok voltak reszletezve, nem a radiok. A HA_MOC-ot szeretnem megcsinalni, az eddigi osszes kepen amin talaltam rajta volt, es az AZModel torzsere is ra volt ontve. Bar eleg gagyi, valoszinuleg csinalok helyette ujat sztirolbol. | |||||
Fóka | Adatlap | 556054 | 2014. március 15. 08:37 | ||
Még egy szomorú érdekesség (előjöttek az emlékek): 1977. és Bukarest két rep.eseményhez is kapcsolódik: a HA-MOC előbb említett balesete nov. 23-án történt, de két hónappal korábban, szept. 21-én a HA-LBC is pórul járt ugyanott (pontosabban a bukeresti megközelítés közben egy mezőn ért földet, összetört, és csak 24-en élték túl az 53-ból...). És ami egészen elképesztő: mindkét esemény a Malév 203-as járatával történt, Isztambulból visszatérőben. | |||||
Fóka | Adatlap | 556053 | 2014. március 15. 08:29 | ||
Ha már szóba került a HA-MOF: A -MOC, -MOD és -MOH szomorú sorsához hasonlóan sajnos ő sem érte meg a nyugdíjkorhatárt, de nem katasztrófa érte (azaz nem halt meg senki), "csak" a földi guruláskor ütközött neki a szárnyvége 1 túl közel álló teherautónak 1977-ben Bukarestben, és ettől annyira deformálódott a szárny-főtartója, hogy túl sokba került volna a javítás, és helyben szétszedték. | |||||
Fóka | Adatlap | 556050 | 2014. március 15. 08:21 | ||
...de miért nem működnek a linkjeim? :-( Mindegy, íme a két kép eredetiben. Forrás: Airliners.net | |||||
Fóka | Adatlap | 556049 | 2014. március 15. 08:16 | ||
Szia! Amennyit én tudok a dologról: az valóban antenna, hosszú- vagy középhullámú. Pontosabban a burkolata, ami műanyagból vagy kompozitból készült, és alatta volt az antenna. Aztán ahogy fejlődött a technológia, már nem kellett, és a nagyjavítások alatt eltávolították a repülőgépekről. Így történt, hogy egyazon példányon is megfigyelhető a két változat: előbb antennával, aztán anélkül. Íme két kép a HA-MOF-ról, az első 1964-ből, a másik 1974-ből. Jól látszik, hogy a másikon már nem látszik az antenna :-) A cserék ideje valószínűleg a hatvanas-hetvenes évek fordulójára tehetők. www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1243653/L/&sid=d7cd86d8a8cf7296b7baf4e38ed43b2f http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-18V/1755104/L/&sid=4fcbdafde771fdf36ccb40ac2c8baa96 | |||||
Chrisi | Adatlap | 556004 | 2014. március 14. 15:16 | ||
Sziasztok, Érdeklődnék, hogy van-e valakinek esetleg a Revell A320 kitből megmaradt és feleslegessé vált IAE V2500 hajtőmű egység, amivel ki tudna segíteni. Természetesen nem ingyen kérem, az árban megegyezünk. Aki tud segíteni, jelezzen e-mailben erre a címre: krisztian.c.molnar@gmail.com A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 555976 | 2014. március 14. 08:10 | ||
Szia, Nekem úgy tűnik, hogy csak a korai változatokon (IL-18A,B) volt rajta, a későbbieken (IL-18D) már nem... Ha tévedtem, majd kijavítanak. :) Üdv: Tibcsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Dunaharasztin, a 151-es út, (Taksony-felé) a SPAR-i behajtó után a Kis-Duna vendéglő mellett be jobbra a földúton vagy 100 métert, és ott van egy bekerített telken.
Többiektől bocs! a holnapi börzén ott vagyok. Üdv, Rizmajer.