/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.
Sennás 565572 2014. augusztus 19. 08:21
Válasz erre
2_o_tankok
2_o_tankok

Tegnap előtt beállt a 2.ik szerelvény Nyírtelekre rajta újabb 12db T-72.
Nem kerültek külhonba:)

Kép a MH saját közzétett képe a SZON.hu-n
gaunt1 565482 2014. augusztus 17. 17:01
Válasz erre
Csak úgy érdekességképpen: Megvolt a T-64 és a T-72 első összecsapása, ami a 72-es vereségével végződött.
andrei-bt.livejournal.com/297527.html
gaunt1 565347 2014. augusztus 15. 11:44
Válasz erre
Mégvalami:
Amit aztán abszolút nem értek, miért nem tesznek hidromechanikus erőátvitelt a harckocsikba? Pedig a BMP-3-ban és a GM35X/595X alvázakban (Tunguszka, Tor, Buk stb.) ilyenek vannak és nagyon jól működnek! Az igaz, hogy nagyon bonyolult szerkezet (megvan a GM352 műszaki leírása), de megéri, jó hatással van a mozgékonyságra, fogyasztásra, motorélettartamra, nyugaton (meg kínában is) már csak ilyet használnak.
páncélos 565343 2014. augusztus 15. 11:08
Válasz erre
Az ajánlott cikkeket megnéztem, köszönöm.
Néha kicsit elbeszélgetünk egymás mellett. Te sokat olvasol a neten, én is keresgélek, de folyamatosan összevetem az elavult gondolataimmal, és tapasztalataimmal. Én is láttam tönkrement harckocsi motort (nem neten, élőben), az, hogy egy motor mennyit bír, az függ azért sok mindentől. Az sem véletlen, hogy a V2-t erőltetik az oroszok, mint írtad.
gaunt1 565341 2014. augusztus 15. 10:28
Válasz erre
Az, hogy egy helyiség harcnál két ház között kilőnek egy harckocsit RPG-vel, az nem feltétlen bizonyítja a harckocsi gyengeségét.

Ez így van. De sajnos ma már leginkább olyan háborúkat vívnak, ahol a harckocsiknak be kell menniük lakott területekre, és onnan kifüstölni az ellenséget. Pl. Szíria, Ukrajna, Irak. Ezért van szükség minél erősebb oldalsó páncélzatra, legalább a kumulatív töltetek ellen. Ebből a szempontból az ukrán BM Oplot a legjobb a világon, az egész oldalsó részt védi a Duplet reaktív páncél, ami még a tandem robbanófejek ellen is jó. A vadonatúj T-64B1M változatnál is ezt lehet megfigyelni, minél erősebb oldalsó védelemre törekednek:
andrei-bt.livejournal.com/291867.html
de maga a traktor, mint önjáró eszköz pl. T-72/90 alváz (kialakítása, futómű, meghajtás...stb.) és a 125-ös ágyú, ma is kiváló

Fején találtad a szöget, az oroszoknál a T-90 gúnyneve "traktor".
Az, hogy valami megbízható, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem jár el felette az idő. Sajnos a T-64/72/80 erőátvitele már nagyon elavultnak számít. A 72-esnél ráadásul további súlyos probléma a nagy teljesítményveszteség a hűtőventilátor meghajtásánál, (15%) és az, hogy fél nap egy motorcsere. (T-64 és T-80-nál nincsenek ilyen gondok) A motorok terén szintén nagy a lemaradás. Az ukránok simán kihoztak 1500 LE-t a 6TD motorjukból, és megbízhatóan üzemel. Viszont, az oroszok még mindig a II. világháborús V2 továbbfejlesztését próbálják erőltetni, aminek súlyos ára van: a T-90 V92 motorja valóban nagyon erős (1000LE), de élettartama már elképesztően rövid. A "garantált" gyári adat 350 óra (összélettartam!), de a gyakorlatban jóval ezelőtt tönkremennek. Erősen hajlamos a túlmelegedésre is, pl. Indiában a T-90-t "éjszakai moly"-nak nevezik, a melegebb éghajlatú területeken fel is váltotta az Arjun.
Ajánlanám ezt a cikket:
andrei-bt.livejournal.com/251915.html
bgyasoldier 565333 2014. augusztus 15. 08:10
Válasz erre
Egy másik fórumon is erről megy a vita, mert vannak képek Nyíregyházai vasútállomásról. De egy ismerős Záhonyban dolgozik, ott nem volt az átrakóban semmi ilyen vonat. Kalocsát ürítik ki Nyírtelekre, erről lehet szó. Esetleg Sennás fórumtársat kellene megkérdezni
uazos 565320 2014. augusztus 14. 22:52
Válasz erre
Nem mindent kell elhinni amit írnak a neten...
páncélos 565280 2014. augusztus 14. 13:20
Válasz erre
Mindenféle neten fellelhető műszaki paraméter és megjelentetett adat csak egy információ, ami alapján nem szabad eldönteni, hogy melyik, miért jobb a másiknál. Tény, hogy a tűzvezető rendszer tekintetében és éjellátórendszerekben a nyugati technika előrébb van, de maga a traktor, mint önjáró eszköz pl. T-72/90 alváz (kialakítása, futómű, meghajtás...stb.) és a 125-ös ágyú, ma is kiváló. Az is tény, hogy sok helyen sebezhetőek a harckocsik, ahol plusz páncélzattal már csak minimálisan lehet növelni, hiszen az már a mozgékonyságot korlátozná. De érdemes megnézni, hogy (szerencsére) több száz harckocsi egymással nem ütközött meg egymással a második világháború óta. Az, hogy egy helyiség harcnál két ház között kilőnek egy harckocsit RPG-vel, az nem feltétlen bizonyítja a harckocsi gyengeségét.
gaunt1 565270 2014. augusztus 14. 09:37
Válasz erre
T-64/72/80 torony oldala 80..65mm, páncéltest felül 80mm, alul 20mm. Megfogja a 20-25-30mm-es páncéltörő lövedékeket, bőven elég. Az Abrams és a Leopard-2 oldala is kb. ennyi, bár ezeknél fölötte még van egy vastag úgynevezett nehéz ballisztikai kötényezés is. A nyugati típusok tornyának oldala jóval erősebb KE ellen 250-300mm vastag, kumulatív ellen 5-600, sima RPG-7 semmit nem ér ellene, de komolyabb fegyverek, pl. RPG-29, Kornet már könnyedén átütik ezt is.

A harckocsik oldalát lehetetlen olyan erősre tervezni, hogy KE lőszer ellen védett legyen. Viszont, a páncéltörő rakéták, és IED-ek ellen hatékony védelmet lehet és kell is kialakítani. Ennek ma egyetlen típus felel meg maradéktalanul, az ukrán BM Oplot, az oldala még a tandem robbanófejes rakétáknak is ellenáll!
gaunt1 565266 2014. augusztus 14. 09:16
Válasz erre
"Az M60 nem volt ellenfele a SZU tankoknak (T-62-től felfelé)."

Nos, ez nem teljesen igaz. Páncélzat terén az Abrams és a Leopard-2 megjelenéséig ez volt a legerősebb nyugati típus, jobb volt a Chieftain-nél is! A korai 125mm-es lőszerek (3BM-17-ig), nem tudták átütni a tornyot. Persze tény, hogy a kumulatív gránátok ellen még így sem sokat ért. Összegezve, az M60, M60A1 kb. egyenrangú volt a T-55 és 62 típusokkal, kivéve a megerősített páncélzatú T-55M/AM és T-62M-et, azok már túl kemény ellenfelek lettek volna neki.
Viszont: Nyugaton történtek bizonyos fejlesztések, aminek a jelentőségét a szovjetek, és még ma az oroszok is lebecsülik, pedig alapjaiban rendezte át a harckocsiösszecsapások menetét. Ez pedig nem volt más mint a hőképes irányzék. Ez lehetővé tette a célok azonosítását és leküzdését egészen 2km-ig (80-as években, ma már kb. 5-8km), bármilyen időben. Nem csak éjszaka, nappal is hatalmas előnyben voltak az ezzel felszerelt típusok, innentől nem lehetett elbújni a bokrok között, az álcázás gyakorlatilag lehetetlenné vált. 1979-től kezdve az M60A3-ast is ilyennel szerelték fel, és bár ez a típus szinte minden szempontból behozhatatlan minőségi hátrányban volt a T-64/72/80-al szemben, a hőképes rendszernek köszönhetően átvehette a kezdeményezést, és meglepetésszerűen támadhatta az ellenfelet.
tank 565195 2014. augusztus 13. 19:38
Válasz erre
sziasztok!
Lehet már hallottatok róla,eladták azt a maradék kis T-72-eseket is ami hazánké volt!
Állatok !
Ráadásul 2milláért db-ját!
Nooormáális?
laposalátét 565193 2014. augusztus 13. 19:27
Válasz erre
Engem a páncélvastagság,fegyverzet nem igazán érdekel.A mozgékonyság ,a hajtómű,felfüggesztés...stb,az érdekel.A védettségi dolgok-mint,ahogy említetted- nagyon eltérő és sok külső tényezőtől függő dolgok.A személyzet védelme érdekel olyan szinten,hogy mit tesznek annak szavatolására,pl.:elektromos meghajtású és működésű belső berendezések.
Bocsánat,elkanyarodtam a témától.A T-72-nél a torony oldalán (a búvónyílás mellett)"látható" páncélvastagság nem valami meggyőző.Igaz,erre írták,hogy szemből jövő támadás ellen igencsak meggyőző a védelem.A T-90-nél sem vitték túlzásba ennek a résznek a védelmét (a tárolóláda ide helyezését én nem érzem előrelépésnek).Itt mi a helyzet? Erősen mellőzik ennek a résznek a bemutatását.Vagy említhetném a páncélteknő védelmét is.
páncélos 565183 2014. augusztus 13. 15:30
Válasz erre
A miért fejlődött a harckocsigyártás amerre, kérdésre több oldalnyi válasz lehetne, de többségben csak hipotézisek. A SZU HK fejlődés meghatározó része elsősorban a politika volt, szakmailag a második világégés tapasztalatai. Értsd ez alatt, hogy 1953-ban meghalt a "Nagy Vezír", így leáldozott a nehéz HK gyártás, utódja ukrán volt, így Harkov kapta a tervezés és a gyártás legnagyobb részét, majd jött Brezsnyev, és Uralba összpontosult minden. Nyugat meg a 80-as évekig egy lépéssel mindig le volt maradva. A páncélvédelem, mozgékonyság, fegyverzet hármasát a SZU tervezőirodák tudták a legjobban összehozni. Röviden: Az M60 nem volt ellenfele a SZU tankoknak (T-62-től felfelé).

A száraz paraméterek, és adatok ne tévesszenek meg, egy pct fegyver átütőképessége, és egy páncélzatról leírt adat a gyakorlatban tud érdekes eltéréseket mutatni.
laposalátét 565180 2014. augusztus 13. 14:10
Válasz erre
Sziasztok!Így jó beszélgetni egy adott témáról.Jönnek a tényszerű adatok.
Az összehasonlítást tényleg úgy kéne megtenniük,hogy minél ésszerűbb legyen,és nem "generációkat" átugorva belekezdeniük.Amúgy csak helyeselni tudok a dübörgésre,mert bárhol látok ilyen technikát-legyen keleti,nyugati-mindig megnézem,meghallgatom,mert van bennük valami.Az a baj,hogy nem én.
Én sem a terepjáró képesség "rosszaságára",vagy a vas dübörgésére gondoltam,hanem a BMP-nél fellépő küzdőtéri üza.folyásra.Amiben volt "szerencsém" utazni,abban mindegyikben megvolt ez a probléma.Hát ez aztán nyáron gáz volt(meg a rókázó kolléga közelsége sem könnyített a problémán).Az,hogy hangos,ráz,erős a fellépő vibráció...ezeket meg lehet szokni,meg hát nem Mercedesek.Az meg,hogy a nyugat mit mond,nálam sok vizet nem zavar.De azzal sokan tisztában vagyunk,hogy "emberi" környezetben-és itt nem a rezgőmasszázsfunkciósülésre vagy a Challenger hk.-ban meglévő tea főző készülékre gondolok-sokkal jobb teljesítményt tud nyújtani a dolgozók nagyobb része.Persze a megrendelők is sokszor hibásak-India,a légkondi nélküli T-90-kel.
Ritkán szólok hozzá itt bármihez,de most ez nagyon tetszik,hogy jönnek az adatok.Köszönöm, és még fejtsétek ki a véleményeteket így és ebben a minőségben,formában.
Egy kérdés: az M-60 után miért tudtak az amcsik egy aránylag ergonomikus toronybelsőt tervezni-de említhetném a németeket a Leo 1 majd Leo 2 ,vagy Merkava példáját is ? A szovjet tervezőket ennyire befolyásolta a tömeggyártás vagy más "kényszer" nem engedte a fejlődés ilyen irányú megindulását?
gaunt1 565170 2014. augusztus 13. 10:06
Válasz erre
Szubjektív vélemény: BMP-ben nem csak, hogy ültem, vezettem is. Nekem kifejezetten tetszett. Nagyon könnyű vezetni, igazán barátságos jármű. Egy dolgot kell megszokni, nagyon hullámzik a felfüggesztése durvább terepen, de jó vezetéstechnikával ez nem probléma. A kezelőszervek elhelyezkedése is egész jó. A deszanttér, bár egy picit talán szűkös, egyáltalán nem rossz.
T-72-ben egyszer ültem, de csak egy kiállított példányban. A járművezető helye nagyon tetszett, én kifejezetten tágasnak találtam. A parancsnoké szintén nem rossz. Egyedül az irányzónál lehetett érezni, hogy szűk a hely, bár azért az sem annyira veszélyes, mint ahogy a nyugat beállítja.
gaunt1 565165 2014. augusztus 13. 09:39
Válasz erre
Az Abrams talajnyomása valóban több, de nem sokkal. T-72B: 0.9kg/cm2, M1A2: 1.08kg/cm2 De a mozgékonyság nem csak erről szól. Az Abrams gyorsulása a legjobb az összes modern harckocsi közül. Teljesítménytartaléka szintén a létező legjobb. Persze, vannak más típusok is 1500 LE-s motorral, pl. Leopard-2, de forgatónyomaték terén egyik sem versenyezhet az amerikai típussal, óriási előnye van: MB 873 Ka-501, 1500 LE, 4700Nm; AGT-1500, 1500 LE, 5200Nm. A T-72-vel összehasonlítva, ott van még az M1 teljesen automata sebességváltója is.
https://www.youtube.com/watch

Egyébként nekem az a bajom ezekkel a cikkekkel, hogy teljesen szubjektív módon akarják bizonygatni a saját típusuk kiválóságát. Azt már abszolút nem veszik figyelembe, hogy a T-72B-t és az M1A2-t össze sem lehet hasonlítani. Durván 10 év van a két típus között. Természetes, hogy a T-72 reménytelenül elavult, de ennek ellenére a cikk írója úgy gondolja, akkor is jobb típus. Ha már hasonlítgatni akar, akkor miért nem inkább a korai, 1980-as M1-el, vagy 1984-es IPM1-el hasonlítja össze? Annak lenne is értelme, mert akkoriban a T-72B tűzerő és páncélzat terén még fölényben (!) volt. Persze az is igaz, hogy a 72-est már nem nagyon lehetett tovább fejleszteni, az Abrams-t pedig igen. Az író nyilvánvalóan nem vesz figyelembe egy csomó "apróságot" sem, pl. az M1A2 tűzvezetőrendszerét, vagy szerinte a 72-es "nagy előnye" a csőből indítható rakéta. Más kérdés, hogy az a rakéta semmit nem ér az Abrams páncélzata ellen. Nem kellene elfelejteni azt sem, hogy a SzU összeomlott, így jó ideig állt az oroszoknál a harckocsik fejlesztése.
páncélos 565162 2014. augusztus 13. 09:13
Válasz erre
Tetszett amit írtál. Valóban nem a kényelmi szempontok az elsők, de még az utolsók sem. Egy szűkebb WC is kényelmesebb sok esetben. De óriási élmény amikor több mint 40t megindul alattad, és úgy érezheted nincs akadály. Ez egy kicsit olyan mint akit a mozdony füstje megcsapott... Már azt is élvezem, ha csak behajolva egy nagy levegőt szippanthatók egy harckocsiból.
Még talán annyit, hogy nem szeretem az összehasonlításokat, amikor egy-egy hasonló cikk után érzelemből és elfogultságból, vagy agyon cikizünk egy írást, vagy magasztaljuk az egekig.
laposalátét 565117 2014. augusztus 12. 17:48
Válasz erre
Sziasztok !
Nekem tetszik,ha ilyen cikk kerül terítékre,mert utána mindig felpakoltok egy csomó jó képet és írást.Én nem voltam harckocsizó,de pár alkalommal volt szerencsém megnézni a T-72-t gyakorló ruhában (főleg a toronybelsőt). Sajnos M1-et vagy Leo-t még kívülről sem láttam (bár még reménykedem).De amit a belsejében tapasztaltam(170cm,76kg),meg a videómegosztón látottak alapján én nem ülnék benne több órát,ha nem muszáj.BMP-vel utazhattam többször is...hát a véleményem-főleg nyári üzemben- ugyan ez.Az említett gyártónak kötelessége "mindenféle" módon reklámoznia a terméket,mert a becsület ezt diktálja.Bár -szerintem-titkon Ők is tudják,hogy ennek már leáldozóban van.Már vagy 20 éve.Aztán,hogy miért nem fejlesztenek,hanem csak foltozgatnak...azt csak ők tudják.
Remélem ezzel a pár gondolattal nem bántottam meg senkit sem.Vitázni sem szeretnék,mert nem értek hozzá.A kollégáimtól így is meg szoktam kapni,hogy nagyon emberközeli,felhasználói irányból vizsgálom meg ezeket a technikákat.Végtére is a gép csak olyan jó,mint,aki kezeli.Nem a kezelő minimális igényeinek kéne az utolsó szempontnak lenni.Ezeknél a gépeknél ezt látom.
páncélos 565113 2014. augusztus 12. 13:13
Válasz erre
„bár jóval nehezebb, mozgékonysága is sokkal jobb” Megnézném azért egy laza, vagy sáros talajon...
gaunt1 565111 2014. augusztus 12. 09:26
Válasz erre
Jézusom... Ezt most komolyan gondolják? Hogy a T-72 JOBB mint az Abrams? Ezek azt hiszik a T-72B-nek bármi esélye is van az M1A2-vel szemben? A valóság az, hogy az üzemanyag fogyasztást leszámítva, minden elképzelhető szempontból messze fölülmúlja az amerikai típus a T-72-t. Páncélzat és tűzerő szempontjából kiegyenlíthetetlen előnye van, és bár jóval nehezebb, mozgékonysága is sokkal jobb. A fedélzeti rendszerekről nem is beszélve. Jó kis Uralvagonzavod propaganda ez a cikk...
páncélos 565108 2014. augusztus 12. 08:58
Válasz erre
Pár rajz T-72-ről:
army.lv/ru/t-72/shemi/631/17
páncélos 565107 2014. augusztus 12. 08:57
Válasz erre
Sennás 564900 2014. augusztus 8. 11:12
Válasz erre
Elmentve.De zsír!Ilyen kellene 43 percben:)
Köszi!
torpokoska 564897 2014. augusztus 8. 10:50
Válasz erre
bocs ! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H1NZ7Lp-bM8
(másol és beilleszt)
torpokoska 564895 2014. augusztus 8. 10:48
Válasz erre
Hátha valaki még nem látta: https://www.youtube.com/watch animáció T-90ről
dzsonybravo 564645 2014. augusztus 3. 19:02
Válasz erre
Több volt a vonaton, mint amennyit most rendszerben tartunk. Vajon ezek saját lábukon mentek fel a vonatra vagy más módon?
Sennás 564643 2014. augusztus 3. 18:49
Válasz erre
T-72 from Kalocsa
T-72 from Kalocsa

T-72 from Kalocsa

https://www.youtube.com/watch?v=uCDleGGnuD8
antarktika 564472 2014. július 31. 16:13
Válasz erre
Voltak, ahogy Te is írod, 2006-ban, de volt közös olasz-magyar-szlovén 2003-ban és legutóbb 2010-ben. Ezek futottak Clever Ferret néven és a felsorolt években volt Magyarországon. Az idén Szlovéniában volt.

Hogy melyik gyakorlatra hozták az M-84-eseiket, nem tudom.
Sennás 564455 2014. július 31. 08:33
Válasz erre
Szia.Voltak itt valami gyakorlaton?Wikipédia ír egy 2006 Nov-i "Sólyomcsapás" hadgyakorlatról hazánkban Várpalotán.
antarktika 564452 2014. július 31. 07:13
Válasz erre
Jó a képaláírás, de szlovén. Nem csak a képaláírás alapján, hanem a festése és a torony oldalán - igaz halványan - látható felségjelzés is arra utal.
Sennás 564441 2014. július 30. 20:01
Válasz erre
slovenci3x
slovenci3x

Na gyerekek ezek kik?Tuti hazánkban készült és magyar vagonon.De ezek tuti nem a mieink.Kép aláírás (ha jó) Szlovák?
Sennás 563843 2014. július 21. 18:42
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm!Le töltöttem jó így PDF-ben.
Köszi Köszi!
gaunt1 563769 2014. július 19. 16:40
Válasz erre
Sennás 563764 2014. július 19. 14:51
Válasz erre
Tisztelettel gaunt1!
T-72A 1.-2. Könyvből egy másolatot kérhetek én is.
Köszönettel Sennás!
gaunt1 563760 2014. július 19. 14:24
Válasz erre
Hali!

Műsszaki leírást/Üzemeltetési utasítást?
Orosz nyelven megfelel? Mert akkor ingyen lenne. :) A következők vannak meg nekem:
T-72A Műsszaki leírás/Üzemeltetési utasítás, 1. könyv, 1986
T-72A Műsszaki leírás/Üzemeltetési utasítás, 2. könyv, 1988

Jelenleg nálunk a T-72A van szolgálatban, úgyhogy gondolom a fentiek érdekelnének. De ezen kívül más változatoknak is megvan a leírása:

Objekt 172M (T-72) Műsszaki leírás/Üzemeltetési utasítás, 2. könyv, 1975
T-72B Műsszaki leírás, 1995
T-72M1 Műsszaki leírás/Üzemeltetési utasítás (OCR!)
Farkas469 563739 2014. július 18. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

Egyik kecskeméti ismerősom keres eredeti honvédségi T-72 könyvet(et)!
Tudja hogy nem olcsó...

Írjatok nekem: farkas469@gmail.com

Üdv.
reromp 562423 2014. június 27. 10:40
Válasz erre
SBS35012
SBS35012
SBS35012-1
SBS35012-1
SBS35012-2
SBS35012-2
SBS35012-3
SBS35012-3
SBS35012-4
SBS35012-4

Helló!

SBS Model újdonság:

35012 1/35 T-72M1/A turret for Tamiya kit

Csaba
páncélos 562345 2014. június 25. 15:12
Válasz erre
lacipapa 561437 2014. június 6. 23:46
Válasz erre
:-))) Egy Merlin motor,ma az aranynál is drágább,főleg,hogy nem sok maradt belőlük.
Azért szerintem is disznóság.
Laci
Sennás 561432 2014. június 6. 22:46
Válasz erre
Akkor 55 de nem 51 !Hogy egy amcsi film nem tud szetezni a HD Movie filmjehez egy P-51 blokkot.Kritikán aluli.
antarktika 561431 2014. június 6. 22:39
Válasz erre
DSCF0027
DSCF0027

Hát döntsétek el:
A csatolt képen egy T-55 motor.
Sennás 561428 2014. június 6. 22:04
Válasz erre
Fénykép0084
Fénykép0084
Fénykép0085
Fénykép0085

Urak egy kérdés.A partraszállás évfordulója tiszteletére megnéztem egy wwll filmet a Red Tails címü repülős filmet.A lényeg az egyik jelenetben egy "P-51" blokkot szerelnek.
De ez nem egy régi T-72 motorja? A mustang motorok nem ilyenek.
páncélos 561087 2014. június 2. 07:38
Válasz erre
Az 1975-ös optikás torony felcsigázta az érdeklődésem.
Sennás 561018 2014. június 1. 11:33
Válasz erre
531e677063722
531e677063722

Szia.Tényleg gyönyörű gépet épített.Csak magyarázd meg nekem aki ennyi energiát-pénzt ráfordít és épít egy gyöngyszemet az miért nem figyel és az alap Tamiyán elcseszett elülső tároló dobozt miért nem fordítja meg?Az az első ha szemből ránézek egy T-72re hogy áll a tárolódoboz,mert rögtön szemet szúr ha nem jó.
Grande 561017 2014. június 1. 11:13
Válasz erre
531e6778b7d36
531e6778b7d36
531e679ce365e
531e679ce365e

Ez pedig szimplán gyönyörű építés és fotózás.
www.aimowan.com/Show/index/732.html
Grande 561016 2014. június 1. 11:12
Válasz erre
IMG_7180
IMG_7180

A Masterclub féle T-72 lánc boncolgatása
www.amps-armor.org/ampssite/reviews/showReview.aspx
gaunt1 560966 2014. május 31. 16:08
Válasz erre
Miniarm újdonságok:

T-72 két változatban, T-72B 84-es modell, és T-72B 89-es modell. Fantasztikusan néz ki mind a négy!

www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/miniarm.html
páncélos 560900 2014. május 30. 13:02
Válasz erre
Na... Már vártalak, "tankosok gyöngye".:))) Ilyen apróságokkal már nem foglalkozom, mint ahogyan az oldalsó kötényezéssel sem.
antarktika 560896 2014. május 30. 11:45
Válasz erre
A T-55-ről származó első sárvédők nem zavarják a szemed?:)
Lehet, hogy amerikai OPFOR-os.
páncélos 560836 2014. május 29. 10:44
Válasz erre
Nekem azért érdekes a kép, mert a KMT felszerelési konzolok, sem a SZU, sem a CS, PL gyártóüzemek által kiadott gépekhez sem hasonlítható, ugyanakkor az önbeásó leszerelt, és a helyén is van az 54/55 KMT felszereléséhez hasonló alakú konzol, a torony bal oldalán lévő (alig látható) tartórészből gondoltam ex-irakira, és a sugárvető sem eredeti. A futógörgő elhasználtsága nem hatott meg, de a fordítva felrakott lánc már inkább zavarja a szemem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.