/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
TAMÁS78 565349 2014. augusztus 15. 12:27
Válasz erre
Pontosan így vagyok a pillanatragasztókkal. Egy kolléga egyszer egy fórumon azt írta, semmi nehézség nincs a fémek pillanatragasztós rögzítésében: az ember felviszi a kellő mennyiségű ragasztót, fogja az alkatrészt (vagy a csipeszt, vagy valamit, ami tartja az alkatrészt), odahelyezi a leendő helye fölé kb. fél milliméterrel, így "lebegteti", max. pár másodpercig, amíg benézi-beméri a pontos helyét, majd odanyomja, elengedi, kész.

Nincs kétségem afelől, hogy ez a lebegtetés-bemérés-odanyomás neki tényleg így működik (elég jókezű makettezőről van szó), meg másoknak is, hogy szóba ne hozzam Pék Gyurit a lézerszemével és a robotkarjával. De nekem nem. És nem csak a kor miatt, 25 évesen se működött.

Ezért minden nagyobbféle fémalkatrésznél áttértem a kétkomponensű ragasztókra. Annyira jó így dolgozni, még a bekeveréses pluszprocedúra ellenére is, hogy a végén még megszeretem a rezet, talán egyszer az alumíniumot is. De nem 1x2 mm-es méretben.
Gabusch 565348 2014. augusztus 15. 11:51
Válasz erre
Ugye azzal indítottam, hogy a papírt nem szeretem, mert sosem lesz olyan, ami tetszene.
A maratást, ami rendszerint 0,15-ös réz, azt sem, de mivel azok rendszerint apró bigyók, lehet, hogy összehasonlíthatatlan. Viszont amit biztosan nem szeretek (gyantán sem), az a pillanatragasztó és innen szinte biztos, hogy nem kedvelném meg az alulemezt sem, bár nyilván ki kellene próbálni, hogy korrekt véleményt tudjak alkotni.

Abban teljesen igazad van, hogy elvileg az anyag tulajdonságának kellene eldönteni a használatát, de sajnos van még ott egy humán tényező is, ami ebbe rútul bezavarhat.
Én leginkább a sztirolt és - ha muszáj - a gyantát tudom megmunkálni, a papírral, fémekkel kevésbé vagyok sikeres.
Simi 565327 2014. augusztus 15. 04:38
Válasz erre
Gyakorlatilag ugyanazt kell csinálni az alulemezzel (0.2-es vastagságú!) is, mint a papírral: a hajtogatási éleknél bekarcolni (vagy jobb szikével kicsit meghúzni) esetleg valamin meghengeríteni, hogy íves legyen. Tehát a felhasználási fogások ugyanazok. Többi tulajdonságában viszont messze jobb a papírtól: van tartása, csiszolható, festhető. Ennyi.
Mondom: szeretem én is a sztirolt használni, de nem mindenhez. A sztirolt pl nem tudod hajtogatni. Legutóbb a Warspite-n kellett egy hosszú mellvédet készítenem, mert az öntött nekem vastagnak tűnt. Alulemezből készítettem el - természetesen nem valami dúraluminiumból, hanem ebből a papírvastagságú nyomdai lemezből. Ugyanez sztirolból szinte kivitelezhetetlen lett volna.
Érdemes több anyagot ismerni és használni, és mindig a kívánt tulajdonságok döntsék el, hogy melyiket választod.
TAMÁS78 565326 2014. augusztus 15. 00:33
Válasz erre
Érdekes, hogy mennyire emberfüggő ez a dolog. Én is sokkal jobban szeretem a sztirolt, a fémekhez meg határozottan béna vagyok.
Gabusch 565325 2014. augusztus 15. 00:16
Válasz erre
Nekem kb. tökmindegy volt (papírom kívül) mivel dolgoztunk, fa (képkeret, vagy mi a frász), alu (hamutartó), vas (gyertyatartó), az nekem nem ment. :(

Ha esetleg eladás, akkor szerintem ez az alulemezes dolog annyira ismeretlen, hogy nehezen eladható. Viszont szerinted egy elkészített ilyenről lehet csinálni gyanta másolatot?
Simi 565324 2014. augusztus 14. 23:55
Válasz erre
Ne is említsd a technika órákat a 70'-es években... engem a tanár egyfolytában mindenféle kétballkezesnek elmondott és azt is mondta, hogy teljesen reménytelen eset vagyok. Igaz, mi csak fával (értsd préselt lemez) és papírral dolgoztunk. Utáltam.
Én csak jóval később a hajómakettezésben találkoztam az alulemezzel az azóta elhúnyt Katona Miklós javaslatára sörös és kólás dobozokból nyerve. Pék Gyuritól ismertem meg a nyomdai alulemezt. Nagyon szuper! Kis gyakorlattal hamar ráérzel a használatára és "imádni fogod".
Tudom, hogy te nem tudod így sokszorosítani, de ha bemész egy nyomdába, viszed az anyagot, elmondod, mit akarsz, ők meg tudják oldani. Biztos, pár ezer forintba belekerül, de nem lesz megfizethetetlen (mint pl a gyanata). És azok is örülhetnek, akik pl nem tudnak festeni szórópisztollyal (nekem nincs ilyen gondom, de másnak még lehet).
Én biztosan megvennék egy ilyen készletet. Ha ezt még fel lehetne dobni valamilyen maratással, vagy lézervágott (sztirol) kiegészítővel, műgyantával - miért ne? - az maga lenne a csoda...
Gabusch 565323 2014. augusztus 14. 23:34
Válasz erre
Nem kétlem, hogy a saját szempontodból igazad van, de én alapvetően még maratással is utálok dolgozni. :)

Alulemezzel voltaképpen a politechnika órán volt dolgom utoljára talán 1974-ben, de nagyon nem lettünk barátok, arra még emlékszem. :)

Arról nem is beszélve, hogy én nem tudok nyomdai úton sokszorosítani. :(

Előfordulhat mindamellett, hogy ha a kezembe kerülne egy ilyen lemez, beleszeretnék, de ilyennel eddig nem volt dolgom, a kb. kettes lemezből készült hamutartóm viszont azt hiszem hármas lett. :)
Simi 565322 2014. augusztus 14. 23:18
Válasz erre
Ne haragudj, de szerintem az alulemez néhány szempontból jobb, mint a sztirol. Pl könnyen lehet íveket domborítani, homorítani, vagy akár kivasalni percek alatt. Ez a sztirollal nagyon nehézkesen, sok munkával oldható meg (Ld barbetták, kémények). A felépítmények is nagyon egyszerűen kihajtogathatók szinte percek alatt; a mellvédek is gyönyrű vékonyak lesznek Legalább ugyan olyan jól ragasztható pillanatragasztóval, mint a sztirol. És nyomdai úton pofon egyszerű és rendkívül olcsó a sokszorosítás. A sztirolt használom is, szeretem is, de azért abból egy hajót kompletten nehezebb kihozni (több idő, pénz, hozzáértés, türelem) , mint az alulemezből. Persze nem lehetetlen.
Gabusch 565321 2014. augusztus 14. 23:00
Válasz erre
Szerintem a sztirol jobb megoldás, mint az alulemez. Könnyebben megmunkálható és ragasztható.

Szépséghibája, hogy van, amit rohadt nehéz belőle megcsinálni a papírhoz képest, pl. a kéményeket. Bár tejfölös pohárból szerintem talán még az is menne.
Simi 565319 2014. augusztus 14. 22:40
Válasz erre
Szia!
Régóta foglalkoztat engem is az SMS Szent István 1/350-ben. Ötlet szinten oda jutottam, hogy mi lenne, ha a papírmodellként ismert kiterített képeket nyomdai alu lemezre, nem pedig kartonra vinnék fel? Így kb 90 %-ban megoldható lenne a hajó (nyilván pl lövegcsövek, csónakdaruk stb képezik a kivételt) egy sokkal felhasználóbarátabb anyagból ami ráadásul nagyon olcsó is. Ugye, nem kell ismertetnem az alulemez jó tulajdonságait... alakíthatóság, merevség, csiszolhatóság, festés stb... messze-messze jobb, mint a papír.
Gabusch 565318 2014. augusztus 14. 21:38
Válasz erre
Nem rossz hír ez a Limes modell. :) Küldtem egy mélt.
TAMÁS78 565300 2014. augusztus 14. 17:56
Válasz erre
Természetesen az enyém is. :)

Ne érts félre, nem akarom feltétlenül rádtukmálni magam, de szívesen venném, ha nem egyedül kellene belevágnom az egészbe. Meló és költségek okán is. Ha pedig sikerül összehozni egy olyan konstrukciót, ami akár sokszorosításra is alkalmas, akkor a "piac" igényei és felvevőképessége tudatában dönthetünk a továbbiakról.

A Limesmodel (in Ungarn) egészen kiváló minőségben vág sztirolt lézerrel. Az ötlet egyébként nagyon jó, én csak gyantában és maratásban gondolkoztam.

Azt hiszem, jó lesz nekem a 350-es is, így is túl sok már a megalomán méretben megkezdett makett. 200-asnak pl. ott van a Blücher, amit lassan már folytatni kéne.
Gabusch 565257 2014. augusztus 14. 01:37
Válasz erre
Ja, az 1:200 nálam azért nemigen játszik, mert nehezen tudnék elhelyezni egy 80 centis csatahajót. :( A 46 cm (ha jól emlékszem a 350-es hosszára) még elférne, ha mondjuk kivágom a lemezek elől valamelyik régi makettemet, pl. az U-47-et. Az 1:570-es Bismarck pl. egész jól elfér ott, gondolom, ez sem lenne sokkal szélesebb.
Gabusch 565256 2014. augusztus 14. 01:31
Válasz erre
Egyébként elvileg tényleg érdemes lenne egy eladhatót csinálni, a baj az, hogy ha gyanta, akkor baromi drága lesz és kérdéses, hogy ki veszi meg, fröccsöntöttet meg nem hiszem, hogy tudnánk csinálni.

Mondjuk mivel a felépítménye nem egy vészterhesen bonyolult dolog, vízvonalban elvi megoldásként el tudnék képzelni egy olyan hibrid valamit (feltéve, hogy sztirolt lehet lézervágni, amiben marhára nem vagyok biztos), ami mondjuk a hajótest és a felépítmények jelentős része tekintetében egy lézervágott sztirol, amit egy papírmaketthez hasonlóan kell összerakni, az ágyútornyok, fegyverzet, csónakok, stb. gyanta, végül az apróbb fittingek, mint mondjuk ajtók, stb. maratás. Így sem lenne olcsó, de talán egy 46 centis gyantahajó árának a feléből ki lehetne hozni.
Gabusch 565255 2014. augusztus 14. 01:24
Válasz erre
Én elvileg mindenben benne vagyok, a gond az, hogy az ügyességem határt szab a dolgoknak. :(
TAMÁS78 565247 2014. augusztus 14. 00:12
Válasz erre
hatvanilaci 565243 2014. augusztus 13. 23:49
Válasz erre
Szia Tamás78!
Köszi neked is!
A végét még nem látom,mert hátra van még a kémény,ami igencsak feladja a leckét,2 db daru,2 db hangár a kémény mellett,katapult,3 db repülő,az összes mentőcsónak,5 db reflektor,a hátsó megemelt fedélzet (bár az alapja már megvan),a 105 mm-s lövegek,37 mm-s légvédelmik,a 20 mm-s "AA"-k,egyéb apró-cseprő szerkezetek a fedélzetről stb.
Tehát még olyan 4-5 év.
TAMÁS78 565237 2014. augusztus 13. 23:10
Válasz erre
Értem. Azért kérdeztem, mert mintha régebben egy fórumon te pedzegetted volna, hogy érdemes lenne sokszorosíthatóra legyártani egy 350-es Viribus Unitist, és a távoli jövőben én is tervezem valamelyik hajót az osztályból. Alapvetően 1/200-ban, de lehet, hogy beérném a 350-nel is. A papírhajókkal kapcsolatban megegyezik az álláspontunk, van itthon néhány, de csak mintának, sztirolból tervezem megépíteni őket.

Ha mégis benne lennél egy közös legyártásban, akár csak két példányban, kettőnknek, én szívesen vállalkoznék rá.
TAMÁS78 565236 2014. augusztus 13. 23:03
Válasz erre
Fogadd az enyémet is, Laci! Látod már a végét? Hány év még?
hatvanilaci 565235 2014. augusztus 13. 23:02
Válasz erre
Köszönöm mindenki elismerését!

Terorpista!
Ez 1:100-ban épül.Rézből...
Gabusch 565232 2014. augusztus 13. 22:45
Válasz erre
Szigorúan magamnak. Nyilván lesznek sokszorosított részei, mert elég lesz mondjuk egy korrekt ágyútornyot legyártani, meg valakivel leesztergáltatni az ágyúkat, de nem eladásra gondolnék. Annyira nem vagyok sajnos jó.

Venni egy komplett makettet őszintén szólva azért nem akarok, mert eléggé távlati tervben van ez a dolog. Most itt van egy fél 30,5-ös mozsaram, amit be kellene fejezni, mielőtt a francba elkallódik az összes leöntött alkatrésze. A következő őrületem, hogy találtam egy papírmakettet, ami egy miniatűr vasúti terepasztal és kitört rajtam, hogy márpedig én azt megpróbálom "működőképesre" megcsinálni. Már szereztem hozzá egy nyomtatót, amiben van bordásszíj, meg motor, már "csak" át kell méretezni ennek megfelelően, megírni a vezérlést a motornak valami PIC-be (élketemben nem csináltam még motorvezérlést) és összerakni, mielőtt megeszi a fene a prinyót a nedves pincében (persze lehet, hogy egyszerűen szétszedem és felhozom a szükséges alkatrészeit, a többit meg kivágom a fenébe).

Hasonlóképpen, ígérgettem itt valakinek egy világítás-modult egy Nautilus tengóba, úgyhogy lehet, hogy azzal kellene kezdenem, azt legalább tudom, hogyan kell megcsinálni.

Szóval, ha aszályos évek jönnek is, lefolyik egy kis víz a Dunán, mire én ennek nekiállok, de mivel most éppen eszemben van (végigfotózam a bécsi Arsenalban a makettet), gondoltam, rákérdezek, mert anyagot azért lehet gyűjteni, az elfér.
TAMÁS78 565227 2014. augusztus 13. 21:52
Válasz erre
Egyébként hogyan tervezed, csak magadnak egyet, vagy sokszorosíthatóra?
TAMÁS78 565226 2014. augusztus 13. 21:51
Válasz erre
Gabusch 565225 2014. augusztus 13. 21:47
Válasz erre
Különböző jövőbeni projektjeimen gondolkozom. Ezek egyike lenne egy papírmakett alapján egy sztirol Viribus Unitis (tetejébe kicsinyítve 1:350-re), mert a papírral elég rosszul bánok sajnos.

Azt kérdezném, hogy mivel ez egy vízvonal makett, nincs-e valakinek olyan, ami teljes lenne és esetleg tudna nekem egy scant küldeni a hajófenékről. Azt tudom, hogy létezik ilyen lézervágott Szent István, de pl. azt sem tudom, hogy mondjuk annak az alja használható lenne-e a Viribus Unitishez, avagy sem.
Gabusch 565222 2014. augusztus 13. 21:42
Válasz erre
Ölég korrekt! Kalapemelős szmájli nincs? :)
terorpista 565218 2014. augusztus 13. 21:21
Válasz erre
Sziasztok, laci nagyon jól néz ki. Ez 1/200hoz? Gratulálok én is nagyon tetszik.Szabi köszi a segítséget. Körbenézek de ez az első nagy hajó amit építek így nem akarok nagyon részletekbe menni.Majd beszámolok a fejleményekből.
SSZABI 565213 2014. augusztus 13. 20:59
Válasz erre
Húúúú Laci ez nagyon jól néz ki :D
SSZABI 565211 2014. augusztus 13. 20:57
Válasz erre
Szia!
Igen, ez az amit név szerint ajánlanak a hajókhoz, ez biztosan kell, illetve ha nézegeted a listát még az 1/400-as készleteik között, akkor én megvenném még a
"GERMAN NAVAL DOORS" és "GERMAN PORT HOLES & SCUTTLES" csomagot.
Ez a kettő és amit linkeltél nekem biztosan kellene, de van még sok dolog náluk, pl a fedélzetre való egyebek, de tekintve, hogy ez nem egy olyan makett alapból, amire érdemes lenne ennyi mindent beszerezni, én csak ezt a hármat venném meg, hogy legyenek részletek, meg ajtók és ablakok is normálisan. A többi csak rajtad áll, mert házilag is sok mindent lehet még hozzátenni, és ugye az ember pénztárcája se végtelen. Kérdés, hogy mennyire makacsolod meg magad, és milyen részletesen szeretnéd elkészíteni :)

Rendeltem már én is termékeiket (segítséggel) és azok nekem hasznosak voltak pl a Titanic-hoz.

De nézz körbe alaposan és utána dönts, hogy ár-érték arányosan mi az ami neked megfelelő.

Üdv!
hatvanilaci 565206 2014. augusztus 13. 20:26
Válasz erre
SAM_2597
SAM_2597
SAM_2600
SAM_2600
SAM_2599
SAM_2599
SAM_2601
SAM_2601
SAM_2611
SAM_2611
SAM_2614
SAM_2614
SAM_2618
SAM_2618
SAM_2619
SAM_2619
SAM_2627
SAM_2627
SAM_2623
SAM_2623
SAM_2624
SAM_2624

Üdvözlök mindenkit!
Kicsit eltűntem (köszönhetően a melónak illetve a gépnek),bár ezt próbálom most orvosolni pár képpel.Eddig idáig van kész a felépítmény.A központi tűzvezető rendszer kupolájával jól megszenvedtem,de végül ezt is kipipálhatom.Az egyik csapóajtót megcsináltam nyithatóra,amin keresztül egy emberke fog kikukucskálni.Ezt egy eredeti archiv képen láttam és úgy megtetszett,hogy gondoltam megcsinálom olyanra.A jövő évi szolnoki versenyre mindenképp el szeretném vinni.
Üdv!
Batka 565203 2014. augusztus 13. 20:04
Válasz erre
itt nézz körbe
www.whiteensignmodels.com

üdv
batka
terorpista 565198 2014. augusztus 13. 19:47
Válasz erre
Szia.Köszönöm a segítséget. Találtam egyet ami talán jó lehet. Ide linkelem kérlek mondj véleményt.www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php
SSZABI 565186 2014. augusztus 13. 16:09
Válasz erre
Én csak arra gondoltam, hogy a Heller Scharnhorst-jából hoztak ki szép makettet, de hogy abból egy tök másikat, na az már művészet :D
tyimosenko 565182 2014. augusztus 13. 14:34
Válasz erre
Sziasztok!
Igen, sok munkával nem lehetetlen. Az egyik ismerősöm a Scharnhorstból csinált Bismarckot.
SSZABI 565181 2014. augusztus 13. 14:16
Válasz erre
Szia!
Nem akarlak eltántorítani, de a Heller Bismarck/Tirpitz makettje igen igen melós ahhoz képest, mibe kerül... Egy Academy-vel jobban jártál volna.

Így viszont szükséged lesz majd vagy a Tom's modelworks maratáscsomagjára/jaira vagy a WEM készleteire, amik drágábbak, de lehet szebbek is. A Heller makettjein tapasztalataim szerint még ablakok csak csak vannak (csak mondjuk rossz helyen) de ajtók...

Szóval kitartást hozzá, mert sok munkával nem lehetetlen küldetés, volt aki a Scharnhorst-ból is nagyon ütőset tudott csinálni ;)
terorpista 565179 2014. augusztus 13. 13:13
Válasz erre
Tirpitz
Tirpitz

Sziasztok! Végül egy Heller 1/400 Tirpitzt szereztem be.Ez lesz az első nagyobb hajóm, így nem tudom mit érdemesebb még hozzá beszerezni. HA tudtok valamit ami hasznos lehet írjátok le ide. Köszönöm. Majd teszek képeket.fel.
Sebi 564984 2014. augusztus 9. 20:54
Válasz erre
Szia!

Használd nyugodtan azt a ragasztót, ami a legjobb neked. De egyetértek Tamással. Lehet, hogy nem egy Big Ed maratással kellene kezdeni. Hanem valami egyszerűbbel, például egy rombolóval:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
terorpista 564921 2014. augusztus 8. 15:35
Válasz erre
Köszönöm, ha megvalósul mindenképp teszek fel képeket!
TAMÁS78 564916 2014. augusztus 8. 13:40
Válasz erre
Ízlés és főleg kézügyesség kérdése. Amúgy sok sikert az építéshez, majd mutasd meg!
terorpista 564914 2014. augusztus 8. 13:19
Válasz erre
Egyébként én is modelleztem sikló modelleket (repülő) és versenyeztem is azokkal így sok féle tapasztalatot szereztem és sok mindent kipróbáltam. Kétkomponensű ragasztóval is sokat dolgoztam de szerintem pillanatragasztó jobb ebben a témában. Olvastam régebben itt azt írta Brumi meg Sebi is hogy ezt a Locktite ragasztó gélt használják maratásokhoz. Kipróbálom a tanácsodat is és megnézem én is melyik használható leginkább. Köszönöm. :)
TAMÁS78 564913 2014. augusztus 8. 12:57
Válasz erre
Egyébként az is lehet, hogy tényleg készen állsz rá, csak én ragozom túl a dolgot.
TAMÁS78 564912 2014. augusztus 8. 12:56
Válasz erre
Konkrétan semmit, de ha mondjuk érdekelnek a repülők, harcjárművek is, akkor egy ezek valamelyikéhez való egyszerűbb maratással próbálkoznék először. Vagy legalábbis gyakorolnám a fém ragasztását vmi kidobásra ítélt műanyagdarabon.

Remélem világos, hogy nem beleokoskodni akarok, de ha egy nehezen pótolható alkatrészt baltáz el az ember egyszerű tapasztalatlanság miatt, az kellemetlen élmény.

Egyébként ajánlom figyelmedbe a kétkomponensű ragasztókat, én huszonvalahány év makettezés után még mindig nem rajongok a maratásokért és a pillanatragasztókért, ezért az említett epoxyragasztók nagyon megkönnyítették az életemet (illetve a makettezést).
terorpista 564911 2014. augusztus 8. 12:39
Válasz erre
Köszönöm a gyors hozzászólásokat.
Tamás te mit ajánlanál kezdésnek? Bár én úgy érzem készen állok rá hisz elég kreatív voltam eddig is. :)
TAMÁS78 564910 2014. augusztus 8. 12:35
Válasz erre
Szia,

nem biztos, hogy jó ötlet egy BIG ED-del kezdeni az ismerkedést a maratással, pláne nem egy 1/350-essel. Esetleg csalódások érhetnek, mert ez is olyan dolog, mint sok minden más: a jó szándék, a felkészültség, az utánaolvasás esetleg kevés, gyakorlat közben szerzett rutin kell hozzá, hogy igazán jól menjen.

Nem akarok belepofázni, csak szerintem egy egyszerűbb maratással való gyakorlást beiktathatnál előtte.
Syb 564909 2014. augusztus 8. 11:56
Válasz erre
Szia!

Igen, az Eduardtól kapsz mellé útmutatót, hogy mit, hová, hogyan kell hajlítani, úgyhogy nem lesz gond :)

Üdv
Syb
terorpista 564906 2014. augusztus 8. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Ha veszek egy Eduard Big Ed maratást a Revell 1/350 Bismarck-jához honnan tudom mit hogyan hova kell hajtani és rakni? Kapok esetleg hozzá útmutatót? Ez lenne az első hogy ilyen maratással dolgoznék. Vagy valaki tudna segíteni? Köszönöm.
brumi_na 564625 2014. augusztus 3. 10:08
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi!
Köszi, remélem tényleg eljut a Tone Pestre és akkor látható lesz (remélem már jobb helyezéssel végez mint az eddigiek). Ez a Wisconsin is azon Trumpi makettek közé tartozik, ami nem a legpontosabb. Az általad mellékelt linken látható hajót dobozból feljavítással lehet elérni, azaz semmi átalakítás nincs rajta (nem csak a hátsó híd a problémás...), így valóban jó ötlet volt bemutatni. Igaz az enyémen jobban fog látszódni minden amikor festést kap, mert a képeken homogén fehér folt pusztán a feljavítás... :) Igazából nagyon nem sztrájkolok mert legalább olcsó és eléggé jól beszerezhető makettről van szó.

Ami érdekesség volt számomra a Trumpi hajóiról úgy egyébként, hogy Hongkongból 3000 forint + ptk egy 700-as amcsi hordozó... Szóval nem kifejezetten drága. És egészen jó alapok a feljavításhoz.

narn08!
Köszi! A fotózás területén is van mit fejlődni... :)

terorpista!
Köszi!

Attila
Sebi 564617 2014. augusztus 3. 01:36
Válasz erre
Szia Narn!

Ha jól láttam a shipcamouflage.com-on, akkor csak a '43-as verzióhoz létezhet fafedélzet. A többi festése olyan volt, hogy a fa fedélzetet át kellett festeni hozzá.

www.shipcamouflage.com/usn_ca.htm
Ezt például '43 decemberétől, '44 októberéig viselte:

www.jpsmodell.de/dc/draw/ca68_m33_16d.jpg

Itt is látható, hogy a fa fedélzetet átfestették.
Sebi 564616 2014. augusztus 3. 01:32
Válasz erre
Szia Attila!

Nagyon jó lett a Tone. Remélem a eljutok a Bólyaira és megnézhetem élőben.
A figurákhoz én a rézszínű verziót javaslom. Azt ugyanis utána úgy alakítod és fested, ahogy akarod. Az Eduard figurákról hajlamos lejönni a festék. Ráadásul mi van, ha megcsinálod nekik a pocakot és nem sikerül úgy kifestened, mint az alap figura?
A Wisconsin is elég szépen alakul. Őszintén meg vagyok döbbenve, hogy a Trumpeter ilyen vacak makettet adott ki. Ha megengeded, megmutatom a többieknek is, milyen volt az alap makett:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-64/700-ccp/ccp-index.html

(Alulról a 4. kép mutatja a hátsó vezénylőhidat, ami a maketten egy formátlan műanyag darab és ezt alakította át Attila).
Sok sikert a kintiekhez!
narn08 564607 2014. augusztus 2. 19:48
Válasz erre
Brumi, szerintem nagyon jo lett! Sajnos a kepek sotetek, de igy is latszik, hogy rendesen osszehoztad.

Lenne egy kerdesem az 1/700-as USS Baltimore-al kapcsolatban. Letezik az 1943-as verziohoz fa fedelzet ?
Csak az 1944-eshez talaltam. Illetve egy Ebayes aukcion lattam, ami szerint az 1944-eshez valo, bar zarojelben meg az a Trumpeter makett szama van, ami az 1943-ase.
terorpista 564601 2014. augusztus 2. 16:08
Válasz erre
brumi_na
Szia ! Nagyon tetszenek a hajók. További jó építést! :)
feca
Köszönöm a segítséged. A link nagyon tetszik majd nézegetek rajta. Üdv és további jó makettezést!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.