<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
lacipapa | Adatlap | 191513 | 2012. október 16. 14:28 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 191512 | 2012. október 16. 10:47 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 191511 | 2012. október 16. 09:50 | ![]() | |
Köszi,oroszt találtam.Az egyik derékig érő pufajkában és külön,valami kantáros nadrággal.Nem téli ruházat kellene. | |||||
páncélos | Adatlap | 191510 | 2012. október 16. 07:38 | ![]() | |
Ha jól tudom 51M. volt a neve, és azonos volt az akkori SZU ruhával. A google.ru oldalon érdemes keresgélned (Шлем танкиста )slem tankiszta, vagy tankiszta slemofon, beírásával találhatsz páncélos fejvédőről képeket. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191509 | 2012. október 15. 23:32 | ![]() | |
Bocs\' nem ide akartam irni.Elnéztem. Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 191508 | 2012. október 15. 23:31 | ![]() | |
Szervusztok! Nem boldogulok a guglival.1950-60 közötti időszakban,milyen gyak.ruhát viseltek a magyar harckocsizók (tisztek,tiszthelyettesek)?Melyik tip. haubét (fejvédőt)viselték? Képeket szeretnék kérni,figura alakitáshoz,gyártáshoz (1/16).Köszönöm. Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191507 | 2012. október 15. 14:03 | ![]() | |
Hát... ez jó kérdés. Én újkorában nem láthattam 54/55-öst. Szerintem minden ládának volt eredetileg egy gumírozott pereme belül, de ebben is tévedhetek. Majd Antarktika megszakérti neked, mert ő nagy mágus a témában. :))) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191506 | 2012. október 15. 12:55 | ![]() | |
Köszönöm, ezzel sokat segítettél! Akkor még egy kérdésem lenne ebben a témában: A későbbi láda fedelének szélein van egy olyan \"rátét\" vagy mi. A T-62 üzemeltetési utasításából azt sikerült kihámozni, hogy ez lényegében egy szigetelés, ami a víz alatti átkelésnél hasznos. Az lenne a kérdésem, hogy a korábbi ládának vol-e olyan változata, amin van ilyen szigetelés? Képeken nem láttam még ilyet, de azért kérdem, mert ha jól tudom, a T-54B késői változatainak OPVT felszerelése már nagyon hasonlít a T-55-öséhez, legalábbis a felerősítési módja. | |||||
páncélos | Adatlap | 191505 | 2012. október 15. 09:07 | ![]() | |
Gaunt1! A baloldali TASZT láda fedele, valóban eltért a T-54, és T-55A esetében. Azt, hogy mikortól tértek át az újabb kivitelre nem tudom, de elvileg a T-54A,B,C,D,V,Z,Zs...stb. És az első T-55 még a korai változattal készült, és a T-55A-tól jött az új bordázott változat. De! Mivel az 54-es, és 55-ös gyártási jogát is eladták, így az ottani gyártósorok nem tudom mikor tértek át. Közép és nagyjavítások során, valamint gyakorlatokon történt sérülések a ládák cseréjét indokolták, ezért láthatsz T-55AM-et régi, és T-54A harckocsit új TASZT ládával. Ami még lényeges, hogy a kipufogó utáni láda fedőlemezének lenyomata is eltérő. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191504 | 2012. október 13. 20:43 | ![]() | |
A PT-76-os hüvelyeit (sárgaréz) is ki kellett súrolni (kézzel-vizzel-homokkal,anno 1966-68-ban).A fegyvermester kicsavarta a hüv. végéből az elhasznált gyujtót.Úgy küldték vissza újra tőltésre. Laci | |||||
juge75 | Adatlap | 191503 | 2012. október 13. 17:38 | ![]() | |
Sz-60 légvédelmi lövegek lőszer hüvelyeit szintén újra hasznosították. A hüvelyt drótkefével letakarították, miközben egy erre való kézi \"motoros\" hajtású tengelyen forgott, majd forró paraffin fürdőt kapott és vissza a ládába. Az eljárást \"surpintás\"-néven ismerik. Videómon látszik a folyamat, 1:56-tól: www.youtube.com/watch | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191502 | 2012. október 13. 17:08 | ![]() | |
Üdv! A számítógépen egy késői szovjet gyártású (utolsó szériás) T-54B-t modellezek 3D-ben, és egy kis segítség kellene. A baloldalon lévő első ZIP ládából ugye volt két fajta. Az első, régebbi változat tetején van egy X alakú mintázat (toadmanstankpictures.com/t54_71.jpg), míg a későbbin, amit a T-55 és a T-62 is használ, keresztben vannak merevítőbordák. (svsm.org/gallery/T-62/P1080051) A kérdésem az lenne, hogy mikortól kezdték el gyártani a későbbi változatot, és mi volt a különbség a kettő között? Jöhetett ki a gyárból T-54B az újabb ládával? Az is feltűnt, hogy a modernizált/átépített korai T-54-eseken kivétel nélkül csak az újabbat lehet látni. | |||||
antarktika | Adatlap | 191501 | 2012. október 12. 14:53 | ![]() | |
Igen, abban az időben így volt. Rengeteget sikáltuk a hüvelyeket...khhm..és a Népgazdaság újrahasznosította. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191500 | 2012. október 12. 13:16 | ![]() | |
Értem. Lenne még egy amatőr kérdésem: Írtad, hogy a töltő visszateszi a tárolókba, ha lehűlt. Akkor ezek szerint újra lehet őket tölteni? Mondjuk mint a puskák, pisztolyok hüvelyeit? | |||||
páncélos | Adatlap | 191499 | 2012. október 12. 07:52 | ![]() | |
Elképzeltem, hogy ülsz hátrakötött kézzel és faggatnak: Hány T-55-ön van KMT?...Durr még egy pofon:) | |||||
antarktika | Adatlap | 191498 | 2012. október 12. 07:36 | ![]() | |
Egy darabig a forgózsámolyon hűlnek. Aztán visszarakják a tárolókba, amikor már meg tudja fogni a töltő és zavarná a toronyforgatást. Éles esetben gondolom kidobálnák a búvónyíláson, vagy a forgózsámoly alatti vészelhagyásra szolgáló nyíláson. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191497 | 2012. október 11. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy bugyuta kérdésem: Mit kezd a T-55-ös személyzete a 100mm-es hüvelyekkel, mondjuk háborúban, vagy olyan gyakorlaton amikor sokat kell lőni? A töltő tüzelés után azonnal ki is hajítja a búvónyílásán? Vagy hagyják összegyűlni a toronypadlón, majd a csata/gyakorlat után dobálják ki? | |||||
antarktika | Adatlap | 191496 | 2012. október 11. 19:10 | ![]() | |
Akkoriban a teljes rejtés időszaka volt. Eldugták előlem, hogy az ellenség fogságba esésemkor ne tudja kiszedni belőlem. | |||||
páncélos | Adatlap | 191495 | 2012. október 11. 07:27 | ![]() | |
\"Amíg nem küldtél anno 1 képet a csupasz kocsiról, én addig nem is láttam olyat.\" Azért egy KLKF pc. parancsnoki végzettséggel ezzel nem büszkélkednék:) | |||||
antarktika | Adatlap | 191494 | 2012. október 8. 14:13 | ![]() | |
Nálunk a zászlóaljban minden kocsi konzolos volt. Nem volt viszont kijelölve, hogy melyik az aknataposó, melyik a tolólapos. Bármelyikre fel lehetett szerelni. Amíg nem küldtél anno 1 képet a csupasz kocsiról, én addig nem is láttam olyat. | |||||
páncélos | Adatlap | 191493 | 2012. október 8. 13:42 | ![]() | |
Én ilyet nem olvastam, de több konzolossal találkoztam, mint anélkülivel. A kérdésnél a lényeg az volt, hogy ki döntötte el, hogy legyen ilyen vagy sem? Erre válaszoltam úgy, hogy századonként kellett olyan kocsinak lennie, amelyik alkalmas az aknataposó, illetve fordító eke felszerelésére. Ha több volt nem baj, de lennie kellett. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191492 | 2012. október 8. 13:22 | ![]() | |
Sziasztok! Javítsatok ki, ha tévedek, de én mintha úgy olvastam volna valahol, hogy a gyárban 2/3 - 1/3 arányban építették a konzolos, és anélküli kocsikat. Lehet, hogy ez egy nagy baromság, de nekem valami ilyesmi rémlik. | |||||
cooper | Adatlap | 191491 | 2012. október 8. 08:22 | ![]() | |
köszönöm nagy segitség volt ,igy ezentúl böven nem teszek mindegyik gépre ilyen tartókat | |||||
páncélos | Adatlap | 191490 | 2012. október 8. 07:49 | ![]() | |
Cooper! \"egyébként mi vagy ki dönti el hogy legyen ilyen konzol a tankon vagy sem\" Ez valaha úgy működött, hogy minden századnak volt aknamentesítő harckocsija, tehát olyan HK. besorolva, ami alkalmas erre a célra. Antarktika jobban tudná ezt elmondani neked, ő még megélte az aktív 54/55-ös zászlóaljakat és azok felépítését. | |||||
cooper | Adatlap | 191489 | 2012. október 5. 13:45 | ![]() | |
igen valóban a két konzol közötti csöre gondoltam ,nos persze alaphelyzetben nem okozhat gondot,de pl aki használt már álcahálót harcjármü rejtésre nos az kutya mód akad mindenbe,azért köszi hogy ezt sikerült megfejteni ,egyébként mi vagy ki dönti el hogy legyen ilyen konzol a tankon vagy sem? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191488 | 2012. október 4. 13:23 | ![]() | |
Szerintem ő a két KMT konzol közötti csőre gondolt. Bár azt mondjuk én sem értem, hogy miért akadhatna be akármibe is, mivel rajta van a páncélon, nem igazán áll ki. Aztán lehet, hogy én is félreértettem. | |||||
páncélos | Adatlap | 191487 | 2012. október 4. 11:54 | ![]() | |
Cooper! \"furcsa hogy egy ilyen hosszú csövet alkalmaznak hidraulika csöként\" Na álljunk meg egy percre! Vagy félreértettél, vagy nem jól magyaráztam. Az előző képen lévő részen, rögzítik az aknataposó felső egységét. Most mellékelek egy másikat, itt van a KMT-7 mozgatását szabályozó rögzítő rész. Elnézést, ha így sem világos, de nem akartam szakszavakkal teletűzdelni, mert úgy még annyira sem értenéd. | |||||
cooper | Adatlap | 191486 | 2012. október 4. 09:38 | ![]() | |
köszi az infót,mondjuk furcsa hogy egy ilyen hosszú csövet alkalmaznak hidraulika csöként ami azért beleakadhat bármibe,nem lenne elég egy csonk is? | |||||
cooper | Adatlap | 191485 | 2012. október 4. 09:36 | ![]() | |
köszönöm a kielégitö választ,akkor tehát vagy felrakom a KMT rögzitö \"papucsokat vagy nem és akár egy T55 re is elkészithetem a pót hordó üzemanyag csövezését | |||||
páncélos | Adatlap | 191484 | 2012. október 4. 08:20 | ![]() | |
Cooper! Felraktam egy képet (igaz T-54, de a lényeget bejelöltem). Erre gondoltál? Akkor az előttem szólok, már tulajdonképpen megválaszolták. Annyiban kiegészíteném, hogy a „trall” aknataposó felső rögzítésének a helye. Azokon a kocsikon, amelyiken két-két csavaros hosszúkás rész van ennek a helyén, amit te papucsnak neveztél, az a KMT léghengerének rögzítésére szolgál. \"Csak a T72 nek van becsövezve a pót üza hordó hátul?\" Nincs becsövezve alapból, csak, ha felhelyezik, és bekötik. Beköthetővé alakítható mindegyiknél. De kiképző kocsikon nem volt jellemző csak a tartókonzol. | |||||
antarktika | Adatlap | 191483 | 2012. október 4. 07:43 | ![]() | |
És a tolólaphoz. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191482 | 2012. október 3. 19:48 | ![]() | |
Hali! Azok a KMT konzolok. A csövek pedig ha jól tudom hidraulikavezetékek, szintén a KMT-hez. | |||||
cooper | Adatlap | 191481 | 2012. október 3. 19:35 | ![]() | |
üdv mindenkinek T55 tankkal ill annak alkatrészeivel kapcsolatatban szeretnék kérdéseket feltenni,volt hk-sok hajrá tehát mi az az alkatrész ami a front páncél két oldalán,szélén található olyan pálca szerü,üreges csö a sárvédök mellett van és alul olyan vastagabb, aztán mikor van a front páncél elején és alján olyan ráhegesztett papucs szerüség ( általában 2-2 db fent és 3-3 lent alul)azt hiszen hatalmas csavarok vannak benne és bizonyos esetekben P betü alakú. Csak a T72 nek van becsövezve a pót üza hordó hátul? | |||||
charles | Adatlap | 191480 | 2012. július 24. 10:22 | ![]() | |
Szia Jimbow! Szerintem valahol kering a világűrben. Nem jött semmi. | |||||
páncélos | Adatlap | 191479 | 2012. július 23. 12:08 | ![]() | |
Charles! A T-54/55/62 Concord kiadványban van 1-2 NDK-s kép, ami jó, ua. volt idehaza is. | |||||
Jimbow | Adatlap | 191478 | 2012. július 23. 11:43 | ![]() | |
charles | Adatlap | 191477 | 2012. július 23. 10:38 | ![]() | |
Szia páncélos! Ez a bal oldali üza tartály felkeltette az érdeklődésemet. Nincs erről esetleg valami referencia? Hol voltak, bekötés? | |||||
páncélos | Adatlap | 191476 | 2012. július 23. 09:00 | ![]() | |
Jimbow! Itt, és a szovjet-orosz részen is szó volt róla sokszor, mikor és milyen 54/55-ös kocsik jöttek, és lettek rendszeresítve. De röviden újra említést teszek róla, bár két hónap múlva újra meg fogja kérdezni valaki, ilyenkor jó lenne egy gomb, hogy kattints a18xxx-edik hozzászólásra. T-54A késői változata lett rendszeresítve. 1959-től. Már T-55-nél alkalmazott futógörgőkkel, de sugárvető nélküli, egysíkú lövegstabival. Ebből jött SZU, majd lengyel változat is. A gyártástechnológia változásával jöttek később infrás kocsik, de a korai változatok is kaptak sugárvetőt, és a gomba is eltűnt a tetőről. Ezek a modernizált 54-esek lettek a T-54M kocsik, de B, meg C, V, Z Zs...stb. és egyéb jelzések nem voltak, csak a megszokott parancsnoki változatok \"K\" jelzéssel. De, ha veszel egy T-54B-t, és megcsinálod sugárvető nélkül, akkor kapsz egy magyar gépet, ha meghagyod a sugárvetőt és eltűnteted a gombát a toronyról, akkor kapsz egy 54M-et. Érdemes megfigyelni, hogy jó pár kocsin, baloldalon is voltak pót üa. tartályok. 1962-től jött a T-55. Külsőleg a légvédelmi géppuska hiánya és a töltőkezelő búvónyilása, a frontpáncélzat kialakítása, és a toronykapaszkodók elhelyezése segít a felismerésben. | |||||
antarktika | Adatlap | 191475 | 2012. július 6. 04:44 | ![]() | |
Jimbow | Adatlap | 191474 | 2012. július 5. 23:28 | ![]() | |
Sziasztok! A művelt \"öreg\"-ektől kérdezném, és finomítottam a kérdést :) Hozzánk csak infratányéros T-54B-k jöttek, vagy még esetleg kései \"A\"-k is, infra nélkül? De amúgy bármilyen infót szívesen fogadok a hozzánk jött 54-esekről, illetve későbbi sorsukról. Köszi, üdv! Ádám | |||||
academy3 | Adatlap | 191473 | 2012. július 5. 19:17 | ![]() | |
Sziasztok! Van egy eladó gyanta szemenkénti lánctalpam origi 3000ft +posta T-54/55,62re jó. érd:academy3@indamail.hu | |||||
charles | Adatlap | 191472 | 2012. július 4. 20:37 | ![]() | |
Az a T-55 doboza, bár láttam például korai finn BTS-2-n is. Gondolom a használat során kicserélték. Az említett doboz teteje egyébként is \"gyors záras\" rögzítésű, míg a korai csatos, mint a mögötte lévő keskeny doboz. Az csak hab a tortán, hogy ez a keskeny doboz az 54-n három, míg az 55-n négy csattal rögzíthető és az oldalán az 54-n egy, az 55-n két merevítő borda van. Csak hogy legyen minek örülnie (Őrülnie) a makettezőnek. | |||||
Jimbow | Adatlap | 191471 | 2012. július 4. 20:11 | ![]() | |
charles! Köszönöm, így már érthető. A bal első dobozon nem hosszanti merevítések vannak (széltében) antarktika! Köszi a képeket, tényleg azt hiszem bármilyet csinálhatok kb. ezeket elnézve... És akkor a millió dolláros kérdés! Nálunk milyen T-54-ek voltak? Üdv! | |||||
charles | Adatlap | 191470 | 2012. július 4. 19:55 | ![]() | |
Lehet,hogy félre érthető voltam. Az enyém lángszórós. Csak a motorburkolat miatt mutattam ezt. A periszkóp természetesen a tornyon van, a bal búvónyílás előtt (talán a trumpi is így adja) Csináltam gyorsan két fotót, kicsit életlen, de megteszi. A tornyos képen a bal oldali az \"eredeti\" nyílás fedél két periszkóppal (T-55M5), a jobb oldali a módosított három periszkóppal (T-54). Közben eszembe jutott még: - a bal sárvédőn lévő vékony hosszú doboz is eltérő az 55-höz képest, nem tudom, a trumpi jól adja-e - a sárvédőkön elől lévő nagy dobozok tetejei nem egyformák- a jobb oldalin a merevítés gyűrű alakú, a bal oldalin tele kör (remélem ez érthető) - ilyen \"hordók\" vannak a T-34-n, én az oldalsó hosszúakra gondoltam. Az átkelő készletnél kihangsúlyoztam, hogy orosz. Úgy tudom, náluk volt. A cseh, lengyel építésűeken nem. | |||||
antarktika | Adatlap | 191469 | 2012. július 4. 19:50 | ![]() | |
Jimbow | Adatlap | 191468 | 2012. július 4. 19:49 | ![]() | |
(közben rájöttem, nem a fotómra, hanem a makettre írtad hogy OT) | |||||
Jimbow | Adatlap | 191467 | 2012. július 4. 19:36 | ![]() | |
Ilyen doboz, ami jobb elöl van, található a Trumpeter készletében, annak ellenére hogy egyik változatban sem írja, hogy használni kéne :) Az első képen még a bal oldalt is más az üzemanyag cella, a második pedig elvileg szintén 1952-es, de már sima cellákkal. Oroszosan megkavart, mint mindig :) Üdv! | |||||
Jimbow | Adatlap | 191466 | 2012. július 4. 19:26 | ![]() | |
Itt van még pár kép az 1951-es T-54-ről. Ezekre a hordókra gondolok, ez nem T-34 féle? De van ugyanilyen jármű rendes nagy tartállyal. Közben megnéztem az OT-54-et, de a saját képemen miből látni, hogy lángszórós? Ezt viszont nem értem, jó lenne a kép:) - ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd) a testen vagy a tornyon? - tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz) ezt sem nagyon értem képek nélkül :) A hátsó dupla üzemanyag cellát megköszönném! Ha jól tudom, a sok T-54-esen nem volt légcső, meg átkelőszkészlet. Amúgy mivel ez csak Trumpeter, nem törekszek csodákra :) Azt majd a Tamiyámból, ezt csak lazulásnak szánom, hogy legyen valamim, ami ránézésre korai T-54-nek tűnik :) Köszi, üdv! | |||||
charles | Adatlap | 191465 | 2012. július 4. 19:22 | ![]() | |
Ezt az egyet sikerült. Lehet, hogy túl nagy a kiterjesztés. | |||||
charles | Adatlap | 191464 | 2012. július 4. 19:10 | ![]() | |
Sajna nem enged képet tölteni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Üdv,Laci