<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
magyaralba | Adatlap | 570728 | 2014. október 28. 21:43 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 570727 | 2014. október 28. 21:36 | ![]() | |
Sziasztok! Mivel éppen épül egy-egy KP UTI és harci ezért kéznél van egy lengyel könyv. Volt egy lengyel átépítés, a Lim-2R, ami egy AFa kamerát kapott a gépágyúk mögött. A cseheknél létezett a MiG-15bisR három darab AFP-21KT kamerával, éjjellátóval (!) és csökkentett fegyverzettel (1xNR-23). üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570608 | 2014. október 26. 21:14 | ![]() | |
Szia! Azt hiszem a lengyeleknek is volt hasonló felderítő verziója üdv | |||||
magyaralba | Adatlap | 570470 | 2014. október 25. 09:13 | ![]() | |
Szia! Köszi az infot juge75 de ezek tudtam én is (szolnoki vagyok katona felmenőkkel ;) )... Szolnokon igaz felderítő szerepkörben repültek de a gépek egytől egyig 15Bis/UTI rg-ek voltak, vagy ezek valamely szovjetunion kívül gyártott változata (cseh S-103-ak vagy lengyel Lim-ek...).. de létezett a Mig-15-nek egy olyan változata, hogy Mig-15BisR amiből a nagy ágyút illetve az egyik kis gépágyút gyárilag nem szerelték be és ezek helyére fotoapparátot építettek be, külön ajtóval. Mellékeltem egy képet amin ez a változat látható... amit tudok róla hogy kb 320 db-ot építettek belőle de hogy a cseheken kívül ki alkalmazta azt nem tudom... erre lennék kíváncsi, van-e valakinek infoja erről, esetleg képei... (köszi a google nekem is a barátom :) ) | |||||
Zoli | Adatlap | 570467 | 2014. október 25. 09:04 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 570466 | 2014. október 25. 09:00 | ![]() | |
Volt olyan,hogy BisR?Én még nem hallottam róla. | |||||
juge75 | Adatlap | 570464 | 2014. október 25. 05:29 | ![]() | |
Szia! Felderítő szerepkörben Szolnokon ténykedett az összes Mig-15 Bis és UTI, valamint L-29 Delfin, terep festéssel. www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/L-29/L-29.htm www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-15.htm MN 101. Felderítőrepülő Ezred Az 1956 októberi forradalom leverése és 1961 tavasza között gyakorlatilag szünetelt a hazai katonai repülés a repülőhagyományokra okkal büszke Szolnokon. A repülőteret 1957 őszén "lefoglaló" Musztáng fedőnevű szovjet gárdarepülő ezred csak 1961 júliusában távozott. A pilótaképzés az akkori MHSZ keretében Budaörsön és Tapolcán, valamint a Szovjetunióban folyt. 1961 augusztusában megalakult a repülőgép-vezetői és repülőműszaki képzést egyaránt felvállaló Kilián György Repülő Tiszti Iskola Szolnokon, parancsnoka Brassói Tivadar őrnagy (később vezérőrnagy) lett. Az intézmény alárendeltségébe került egy kiképző repülő ezred egy Jak-18 "Fürj" és két Mig -15 BISZ típusú repülőgépekkel ellátott századdal, amelynek parancsnoka Holler János alezredes (később ezredes). Ez az egység repülőgép-vezető hallgatók gyakorlati előképzésével, valamint a Szovjetunióban tanulmányaikat befejezett tisztek repülőgyakorlati továbbképzésével foglalkozott. 1964-ben a hadrendből kivont Jak-l8-as helyébe a csehszlovák gyártású, L-29 "Delfin" típusú, gázsugárhajtású gyakorló repülőgép került. 1974-ben az egységet a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel. 1975-ben, több mint két évtizedes szolgálat után a Magyar Néphadseregből kivonták a MiG-15 típusú repülőgépeket. Annak ellenére, hogy több mint két évtized alatt 21 gép semmisült meg ebből a repülőgéptípusból, jó és megbízható társnak tartották, akiknek megadatott, hogy repülhettek vele. A MiG-ek hiányában, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait. A tennivaló nem volt kevés, hiszen évente 3-4 kiemelt gyakorlaton (Bakony; Henger; Szojuz; Szigetvár; Csobánc; Sirály; Pajzs; Füred; Gránit; Duna, Ciklon és még lehetne sorolni...) vettek részt. A repülő és műrepülő bemutatók során (az 1975-os díszszemlén L-29-es gépekkel századkötelékben szerepeltek Fodor Gyula alezredes parancsnok vezetésével, illetve igény szerint egyéni - Mónus István őrnagy, Czakó László százados -, vagy kötelék-műrepüléseket Fodor Gyula alezredes - később Bakó István alezredes - vezetésével, Koncsek Ferenc, Bagi Mihály őrnagyok, Szelke Tibor és Lipták Elek századosok közreműködésével, hajtottak végre. Megoldottak sok más, az élet által diktált egyéb fontos repülő és katonai jellegű feladatot. Az ezred 1976-ban részt vett, egy gázrobbanásban elpusztult szolnoki lakóépület mentési és romeltakarítási munkáiban. 1979-ben pedig, ugyancsak a Tisza-parti városban egy 20 000 lakost érintő, nagyszabású, kitelepítéssel járó polgári védelmi gyakorlaton is közreműködtek. 1978-ban Vass József alezredestől a parancsnokhelyettesi beosztást Csépány Sándor őrnagy vette át. 1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből. Az egységnél 1967-1984 között öt repülő katasztrófa történt, amelyekben hét pilóta vesztette életét és öt repülőgép semmisült meg (4. sz. melléklet). | |||||
magyaralba | Adatlap | 570462 | 2014. október 24. 23:56 | ![]() | |
Sziasztok! Éreklődnék, hogy mely légierőkben volt rendszerbe állítva a Mig-15BisR típus? Esetleg képekkel tudnátok segíteni.. egyedül a csehek gépéről találtam képeket... valami izgalmasabb nincs valakinek? (NDK, Bulgária, vagy valami terep festéses?) Előre is köszönöm | |||||
juge75 | Adatlap | 569331 | 2014. október 12. 05:49 | ![]() | |
zsocate | Adatlap | 569322 | 2014. október 11. 21:28 | ![]() | |
Sziasztok! A Mig-15-ről szóló könyvek többsége bemutatja a Magyar Légierő "fekete 043" terepszínű gépét. Még egy matricagyártó is kihozta. Volt egyáltalán ilyen? Köszi, Zsolt | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 567773 | 2014. szeptember 18. 21:48 | ![]() | |
Fotó eddig még nincs más nézetből, de a csillagokat biztos hogy ugyanúgy lefestették, mint a törzs oldalán. Azt meg kétlem, hogy hiányos felségjelzésekkel repülni engedték volna, hogyan azonosította volna a légvédelem és a földi csapatok? R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 567772 | 2014. szeptember 18. 21:37 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 566772 | 2014. szeptember 6. 13:34 | ![]() | |
A Smer kabinjához ne fűzz nagy reményeket,réz és gyanta nélkül! | |||||
bercsi | Adatlap | 566753 | 2014. szeptember 6. 09:08 | ![]() | |
Köszönöm Laci, most már tudom hogy melyiket kell megvennem. Gyanta és réz téma képlékeny, ahhoz látnom kell majd az alanyt. Egyszer volt egy Smer Mig-17-em, de nekem feladta a leckét. Szerencsére más látott benne fantáziát... | |||||
migi | Adatlap | 566515 | 2014. szeptember 2. 13:40 | ![]() | |
Nem sok lehetőséged van : Hobbyboss MiG-17 F-és PF és a Trumpeter MiG-15-15UTI-19 PMF És ha esetleg tudsz szerezni Tamiya MiG-15 öst , A Revell MiG-15 sét nyugodtan felejsd el .A Smer MiG-17 F és PF kitt se rossz de munkás készlet , Azt hogy gyantát rezet mit gondolsz hozzá az már a te dolgod , | |||||
bercsi | Adatlap | 566510 | 2014. szeptember 2. 12:46 | ![]() | |
migi, lacipapa! Köszönöm szépen, utána nézek a készleteknek! :-) | |||||
lacipapa | Adatlap | 566501 | 2014. szeptember 2. 11:29 | ![]() | |
Ahogy "migi" írta,de a Smer az olcsób,némi kihívással abból is lehet szépet építeni. Az is lehet "tuningolni",pl.gyanta beömlőkkel,orrésszel. | |||||
migi | Adatlap | 566487 | 2014. szeptember 2. 08:22 | ![]() | |
Szia Én mindegyiket aki ilyet gyárt , mondjuk a Smert 2dik sorra hagynám, üdv: migi | |||||
bercsi | Adatlap | 566484 | 2014. szeptember 2. 07:53 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdés. Mig-15-17-19 1/48-ban, melyik készletet tudnátok ajánlani. Elsősorban magyar felségjellel szeretném ezeket megépíteni.. | |||||
juge75 | Adatlap | 566483 | 2014. szeptember 2. 07:41 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 566482 | 2014. szeptember 2. 07:40 | ![]() | |
A gép eredetileg a 912-es oldalszámot viselte. | |||||
juge75 | Adatlap | 566481 | 2014. szeptember 2. 07:39 | ![]() | |
Saját képemen, még 512 oldalszámmal. Bővebben erről a gépről:www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MIG-15lt.htm | |||||
juge75 | Adatlap | 566480 | 2014. szeptember 2. 07:35 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 566479 | 2014. szeptember 2. 07:31 | ![]() | |
Szia! A Múzeumban, utólag lett átfestve a gép, más oldalszámmal, és 68-as csíkokkal (farkon 2 vörös gyűrűvel). Egyezményesen kellett felfesteni minden az események alatt repülő katonai gépre, mert a légvédelem számára könnyű azonosításhoz ez jobban látható (egy hazai L-29-est majdnem lelőttek e miatt Sz-60 légvédelmi löveggel a határ közelében készültségben álló hazai légvédelmi tüzéreink). Ha láttad az "Őrjárat az égen"-sorozatot, ott is visel némely 15 Bis ilyen gyűrűket, mert nem festették vissza (Például kötelék repülés közben a végzős növendékek gépein). | |||||
zsoltquack | Adatlap | 566478 | 2014. szeptember 2. 07:23 | ![]() | |
Olvasható szövegekre gondoltam! | |||||
zsoltquack | Adatlap | 566477 | 2014. szeptember 2. 07:18 | ![]() | |
Keresek Mig-15/17-hez "stencil" magyar/lengyel tájékoztató a szerelő- és egyéb nyílásokon | |||||
vatya1 | Adatlap | 563257 | 2014. július 11. 09:41 | ![]() | |
Szia! Köszönöm a gyors választ további szép napot mindenkinek és jó makettezést üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 563254 | 2014. július 11. 08:56 | ![]() | |
Szia! A csíkok az 1968-as Csehszlovákiai bevonulást támogató repülő eszközökön voltak. Ha jól tudom némelyiken még évekig megmaradt... Hogy ezen a múzeumi gépen mikor került felfestésre azt az ottaniak tudnák megmondani... üdv | |||||
vatya1 | Adatlap | 563252 | 2014. július 11. 08:05 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 562164 | 2014. június 22. 14:03 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudja valamelyikőtök, hogy a magyar mig-17 F-eken lévő orosz oldalszámokat honnét lehetne beszerezni? horac.freeweb.hu/Kep/Katonai2/Mikojan-Gurjevics-MiG-17-030.jpg Előre is köszi a választ! Üdv mindenkinek! | |||||
Yeagger | Adatlap | 561005 | 2014. június 1. 08:40 | ![]() | |
Sziasztok! Eljutottam a kiszolgáló személyzet festéséhez. Sajnos nem találok semmi színes fotót az előzőekben kitárgyalt műszakiakról. Valaki tudna nekem segíteni, hogy a 60-as években a szokásos gyakorló zöld színét használták? vagy vmi más árnyalat volt jellemző? Köszi előre is a válaszokat! Üdv! | |||||
Yeagger | Adatlap | 559879 | 2014. május 13. 21:53 | ![]() | |
Hali Rumcájsz! Köszi, tényleg folyamatosnak néz ki a felségjel csíkja:) Akkor az lesz az enyémen is:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 559859 | 2014. május 13. 17:00 | ![]() | |
Szia Yeagger A 008-ról készült fotón úgy tűnik, hogy folyamatos a fehér szegély. A PG-ben a fehér szegély kivitele pl. "konkrét személy"-függő volt, ugyanis amíg volt olyan jókezű festő, aki a sablon miatt kimaradt szaggatott nyomokat ügyesen és nyom nélkül ecsettel átfestette, addig folyamatos volt a fehér szegély a számok és a felségjelzések szélén. Aztán amikor kilépett a srác a cégtől, és ezt a minőségű munkát senki nem tudta (vagy nem akarta ) produkálni, akkor szaggatott lett a keret. Üdv R. | |||||
Yeagger | Adatlap | 559831 | 2014. május 13. 06:14 | ![]() | |
Sziasztok! Még egy dologban kérném a segítségeteket:) Szerintetek a lengyelektől kapott Sb LIM 2-eseinknek a szaggatott fehér szegéllyel festett vagy az egybefüggő fehér szegélyű felségjelet festhették fel nálunk? mert ugye a 21-eseken szaggatott volt. Üdv! | |||||
Yeagger | Adatlap | 559607 | 2014. május 9. 17:35 | ![]() | |
Hali! Ez ám a gyors reagálás:))) Köszi, jól néznek ki, de van műgyanta 23-masom! Akkor 1 db lesz beépítve. Amúgy 1/48-as a méretarány. | |||||
juge75 | Adatlap | 559606 | 2014. május 9. 17:26 | ![]() | |
Milyen méretarány lesz? Ajánlom figyelmedbe a MASTER új termékét, ez például 1/72 méretarányú. | |||||
juge75 | Adatlap | 559604 | 2014. május 9. 17:16 | ![]() | |
80 lőszerrel, NR-23! Igazad van! :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 559603 | 2014. május 9. 17:15 | ![]() | |
Hoppá! Mégis 23-as? | |||||
juge75 | Adatlap | 559602 | 2014. május 9. 17:13 | ![]() | |
Mindkét 23-ast le szedheted róla, ugyanis 12,7 mm-es géppuska van benne, nem 23 mm-es gépágyú- | |||||
Yeagger | Adatlap | 559601 | 2014. május 9. 16:59 | ![]() | |
Hali! Persze, hogy az SB-LIM-2-re gondoltam! csak nem írtam ki a teljes típusnevet. Kis lim-2-esnek neveztem, mert 5 évesen láttam először a pápai reptéren a kicsikét, amikor torokfájás miatt nem mentem óvodába és apum kivitt a munkahelyére:) Akkor beleszerettem a kicsikébe, de azért az előtte álló 19-es rabolta el igazán a szívemet:)) Na de komolyra fordítva a szót, akkor át kéne szabnom a 23mm-es műgyanta gépányút? Vagy legalább le kellene operálnom a 37-est és a másik 23-mast a műgyanta szettről... Pedig olyan jól néztek ki így együtt... :( | |||||
juge75 | Adatlap | 559557 | 2014. május 9. 07:46 | ![]() | |
A második ülés és műszerezés miatt nem férne el több fegyver a törzsben. | |||||
juge75 | Adatlap | 559556 | 2014. május 9. 07:45 | ![]() | |
? Tudomásom szerint nem volt ilyen rendszerben nálunk (LIM-2), mind eredeti, Szovjet gyártmány volt. Talán SB-LIM-2-re gondoltál (Lengyel UTI 15)? Mert abból volt (ahogyan a képen is láthatod a 008-ast), ezek fegyverzete 1 db 12,7 mm-es géppuska. | |||||
Yeagger | Adatlap | 559547 | 2014. május 8. 23:17 | ![]() | |
Sziasztok! Látom, jó kis értekezések indultak a kérdéseimből:D most megint hozzátok fordulnék 1 kis tehnyikai dologban. ugye a mi kis lim-2-eseinkbe csak 1db 23mm-es gépágyú volt. Szerintetek a többi 2 ágyúnak lehetett vmi előkèszítménye a törzsben, h szükség esetèn belehessen szerelni? üdv mindenkinek! előre is köszi a választ! | |||||
juge75 | Adatlap | 559393 | 2014. május 6. 07:17 | ![]() | |
Megerősítem, fehér kerete van bizony a lajstromnak, és elöl a gyári szám látható felfestve, ami szintén csak ennél volt jellemző. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 559376 | 2014. május 5. 20:56 | ![]() | |
Szia Yeagger Nem lehetett, hanem volt fehér keret, az én monitoromon látszik is a "008" gépen körben a karakterek szélén! Üdv R. | |||||
Yeagger | Adatlap | 559363 | 2014. május 5. 19:09 | ![]() | |
Szia Nyugger! Köszönöm a választ! Ez elég konkrét bizonyíték. Ahogy látom a "8"-as számjegyből, újra festették nálunk. Ebből viszont következik, hogy lehetett rajtuk fehér keret. Üdv! | |||||
Nyugger | Adatlap | 559352 | 2014. május 5. 15:11 | ![]() | |
Szia ! Szerintem minden használatba vett UTI-MiG-15 ill. SBLim-2 fehér keretes számmal repült. A csatolt képről feltételezhető, hogy nálunk repült 1962-után. Érdemes hasonlítani a számok formáját. | |||||
Yeagger | Adatlap | 559342 | 2014. május 5. 10:32 | ![]() | |
Szia Rumcájsz! Köszi a választ! Valószínűleg akkor a cseh gyártmányú gépeken is keretes lehetett a számsor. Azt hiszem az enyémen is az lesz- mivel csak ilyet tudtam beszerezni had Feritől. Üdv! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 559336 | 2014. május 5. 09:00 | ![]() | |
Szia Yeagger Az 556564 sz. hsz.-ben látható fotó a szöveg szerint a gép megérkezése után készült, ezen pedig a "008" gépszám fehér keretes, sőt, a gépszám előtt apró karakterekkel még a gyári szám is látszik (vagy csak a töredéke?). A fotóról az is megállapítható, hogy a gép nincs ezüstre festve, hanem natúr fémszínű színtelen lakkal átfújva (a két kabintető közti elválasztó-keretnél jól látszik az eltérő színből, hogy a keret nem aluból, hanem más anyagból készült - ha ezüst-festésű lenne a gép, akkor nem látszana az eltérő anyag-szín). Üdv R. | |||||
Yeagger | Adatlap | 559329 | 2014. május 5. 06:03 | ![]() | |
Sziasztok! lenne 1 olyan kérdésem, hogy szerintetek ezeknek a lim2-eseknek keretes vagy keret nélküli oldalszàmai voltak eredetileg? üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
és Zolikám itt van pár kép is hozzá... látszik hogy ők teljesen külön uton jártak mint az szovjetek... mert a szovjetek kivették a puskákat és ezek helyére tettek kamerákat, míg északi barátaink megtartották a puskákat és inkább csináltak egy nem túl szép és nem túl áramvonalas bádog teknőt a kamrának... ;)