<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
newman | Adatlap | 566136 | 2014. augusztus 27. 19:20 | ||
Mandras | Adatlap | 566135 | 2014. augusztus 27. 19:16 | ||
Kedves Fodi! Elnézésedet kérem, hogy csak hónapok múltán válaszolok, de a HA-MOC-os kérdésedet csak a minap olvastam. (Talán ezután majd gyakrabban olvasom az Utasgépeket...) Igen, a HA-MOC-ról is leszerelték végül azt a bizonyos felső antenna-burkolatot ("taréjt"), amely egy kapacitív hurokantennát rejtett magában. Kezdetben a rádiós eldönthette, hogy az orr-rész és vezérsík között kifeszített szálantennára vagy erre a kapacitív antennára kapcsolja-e az éppen használni kívánt HH, KH vagy RH készüléket. Erre volt egy kétállású kapcsoló a műszertábláján. Az Il-18-as gépeket 1967-től már a kapacitív antenna nélkül gyártották, mivel időközben feleslegesnek ítélték. A HA-MOI már így jött, a korábbi gépeken pedig az esedékes nagyjavításokon szerelték le. A Malév gépei esetében ez 1967-70 között történt. A HA-MOC-ról 1969 júliusában, a második nagyjavításán. Tehát igen, volt egy rövid korszak, amikor már nem volt rajta, 1969-71 között. (Csak a MO Dénes maradt ki az átalakításból az ismert balesete miatt.) Hogy el tudjad dönteni, hogy mely korszakát építed meg a HA-MOC-nak, csatolok egy képet, amelyre ráírtam néhány általam fontosnak gondolt változást évekhez kötve. Az évszámok persze csak erre a gépre vonatkoznak. Ha már elkéstem ezekkel, akkor bocs, de talán segítség lehet másoknak is. Először töltök fel képet, remélem, átmegy.) Üdv., András | |||||
Chrisi | Adatlap | 565938 | 2014. augusztus 24. 21:06 | ||
Richyke90 | Adatlap | 565911 | 2014. augusztus 24. 18:30 | ||
Sziasztok! Egy furcsa kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Olyan "kollégát" keresek, aki rendelkezik PayPal-lal és szeptember hónapban fog rendelni az lndecals.com/ról. Szívesen beszállnék én is. Ha magadra ismersz, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot. richyke90@gmail.com Egy ilyen matricára lenne szükségem! Köszönöm! Üdv Ricsi | |||||
Chrisi | Adatlap | 565885 | 2014. augusztus 24. 10:11 | ||
Zvezda (No 7004). A hajtóműveket kicsit átszabtam. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 565865 | 2014. augusztus 23. 19:16 | ||
Szia, az '54-es miből van? | |||||
Chrisi | Adatlap | 565850 | 2014. augusztus 23. 12:40 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 565820 | 2014. augusztus 22. 21:44 | ||
Kedves Péter, Nem kell magyarázkodnod egy kapkodva összedobott makettel kapcsolatban. Mint írtam, nem volt idő olyan építésre, hogy a matricákat úgy rakjam fel, ahogy tervezted, ezért a svancot eleve csak maszkolva készíthettem el. De ha megnézed a képedet amit referenciának használtam, az ablakok ugyanott érnek véget, mint a maléves festésű matricádon. Erre a problémára nem találtam választ, és inkább gyorsan maszkoltam egy törzssávot, amire az AZ szerintem túlméretes ablakait tettem fel. Az eredmény sajnos olyan amilyen. | |||||
airchive | Adatlap | 565817 | 2014. augusztus 22. 21:15 | ||
Jelentem az érdeketeknek, hogy Zsák Feritől évekkel ezelőtt kaptam egy sublert, és mint műszakilag kiképzett ember, el is magyarázta, miként kell használni. A Jak-40-es nyalókák esetében ez lett az eredmény, és nem egészen értem, hogy Gábornak mi gondja lehetett a méretekkel. (Bocs, amikor a most beszkennelt féltörzsekre feltettem a matricákat, nem a matrica-pipeckedést gyakoroltam, a méretezésre és az arányokra voltam kíváncsi.) Üdv. Zsille Péter | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 565759 | 2014. augusztus 21. 23:43 | ||
Volt egyszer egy Légi ellenőrző csoport... Most dobtam össze az AZ Model Jak-40-est, a pár oldallal előrébb taglalt festéssel. Szó szerint összedobtam, mert csak pár napom (estém) volt rá, úgyhogy nem lett valami igényes darab. A festés nagyja maszkolással készült, mert a gép és a matrica nem passzolt tökéletesen, időm meg nem maradt kísérletezni. A piros szín és az oldalsáv mérete nem sikerült, az ajtók átfesésére (fehér-piros inverz) nem maradt idő, talán egyszer, később. És az orkúpot se kellett volna teljesen feketére fújni... Kedves Péter! Köszönet a matricákért! | |||||
Sennás | Adatlap | 565589 | 2014. augusztus 19. 12:40 | ||
merciboy | Adatlap | 565551 | 2014. augusztus 18. 15:57 | ||
Fóka | Adatlap | 565507 | 2014. augusztus 17. 20:35 | ||
Sennás | Adatlap | 565483 | 2014. augusztus 17. 17:08 | ||
Szia.Most kértem kölcsön a képet és csak lényeget akarom mutatni rajta.TEK "játszik" a 767 gép maradékéval.Teljesen lecsupaszítva mindent ami értékes eladtak.Orrkúp alól a radart,hajtóműveket,futóműveket,gondolom minden műszert.De gyakorlatozni pont jó. Esetleg ha van jobb fotód tedd már fel légyszi! T:SENNÁS | |||||
Tibcsi | Adatlap | 565405 | 2014. augusztus 16. 08:45 | ||
Sziasztok, Nem tudtam, hová tegyem, talán ide illik a legjobban: 1/144-es magyar Ancsa a modellversiumon. www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11395-antonow-an-2-amodel.html Tibcsi | |||||
Chrisi | Adatlap | 564799 | 2014. augusztus 6. 11:40 | ||
Sziasztok, Köszönöm a gyors segítséget. Üdv, Chrisi | |||||
MoMi | Adatlap | 564786 | 2014. augusztus 6. 07:59 | ||
SziaChrisi! Malév kék: Pantone 280 Ral 5022 Fascal PMS 280 C Malév fehér: Pantone – Ral 9010 Fascal Malév piros: Pantone 032 Ral – 3020 Fascal PMS 485 C Malév zöld: Pantone 369 Ral – 6018 Fascal PMS 369 C Malév szürke: Pantone 441 Ral 9018 Fascal PMS 441 A színek alkalmazásakor a Pantone skála értékeit célszerű figyelembe venni, mert a Ral-ban megadott érték csak közelítő eredményt ad :-)) Én erre emlékszem. Momi | |||||
Neo954 | Adatlap | 564750 | 2014. augusztus 5. 18:23 | ||
Szia! Új géphez talán a Gunze H51 Light gull gray passzol szerintem. Aztán ha kopottabb festésűre tervezed pici fehérrel fakítsd ki. Üdv.:Neo | |||||
Chrisi | Adatlap | 564744 | 2014. augusztus 5. 15:09 | ||
Sziasztok, Szeretnék egy kis segítséget kérni Malév témában. A régi festésű Malév Tu-134 illetve Tu-154 esetében a törzs alsó része és a szárny pontosan milyen szürke árnyalat? Egyáltalán egyforma volt a használt szín a két típus esetében? Melyik festéket (festéktípus/színkód) javasoljátok a két klasszikus típus ezen területeinek a festéséhez? A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||
Neo954 | Adatlap | 564737 | 2014. augusztus 5. 12:49 | ||
Tibcsi | Adatlap | 564735 | 2014. augusztus 5. 12:05 | ||
Szia, Jónak tűnik. Mellékelek két képet. Üdv: Tibcsi | |||||
Neo954 | Adatlap | 564727 | 2014. augusztus 5. 10:34 | ||
Sziasztok Urak! Szakértők segítségére lenne szükségem! Repülés közben nyitott futókkal építem a Tu-154-est és a gyári futók a földi helyzetre vannak belőve. A képen látható módon megfelel a valóságnak a főfutó? A teleszkópok berugózott állapotban vannak, alakítsak-e rajtuk? Előre is köszönöm a választ! Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 564649 | 2014. augusztus 3. 20:04 | ||
Sziasztok! Nem bírtam ki, hogy ne álljak neki a TU-154-esnek, pár kép a mai tevékenységemről. Kapott egy pilótafülkét, és letakartam az alsó ablakok feletti részt is a beszűrődő fények miatt. Pár kép a 727-ről is készült, bár most eléggé háttérbe szorult orosz társa miatt. :) Illetve két szintén készülő nem utasgép, de polgári felhasználású madárka. Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 564620 | 2014. augusztus 3. 08:42 | ||
Szia! Köszönöm a segítséget, így már minden világos! :) Jobban szeretek fotók alapján dolgozni, mint a gyártó által megadott adatok, színek szerint. Üdv.:Neo | |||||
zoli1989 | Adatlap | 564614 | 2014. augusztus 2. 22:47 | ||
Szia! Én úgy tudom, hogy elég pontos makettről van szó. Találtam egy képet is hozzá. i.planepictures.net/34/06/1117492427.jpg | |||||
Neo954 | Adatlap | 564604 | 2014. augusztus 2. 17:01 | ||
Sziasztok! Ma megérkezett a Zvezda Tu-154M készlete hozzám, első ránézésre nagyon szépen kidolgozott madárka. :) Mivel a "Gagarin űrhajós központos" gépet készülök megépíteni, szeretnék tőletek segítséget kérni. Sajnos a gép hasáról nem nagyon találtam érdemleges képet, és nem tudom elképzelni, hogy mutatnak a leírásban szereplő ablakok. Ha valakinek van használható képe róla legyen szíves ossza meg velem. :) Illetve van-e a makettnek valamilyen ordító alak, méret hibái? Közben építek egy 727-200 Heavy Lift Cargo-t is Heller 1/125-ös, majd rakok fel képeket véleményezés céljából. :) Előre is köszönöm az infókat! Üdv.:Neo | |||||
kelair74 | Adatlap | 562624 | 2014. június 30. 18:32 | ||
Kickukac | Adatlap | 562385 | 2014. június 26. 14:14 | ||
Szia Fóka! Először is gratulálok az 1/72-es Kistuskóhoz. Másodszorra a segítségedet szeretném kérni. Tudnánk privátban levelet váltani a Tu-134-sel kapcsolatban? mayer.szini@t-online.hu Köszönettel M.Károly | |||||
Lapi | Adatlap | 562379 | 2014. június 26. 11:26 | ||
12 db keletnémet utasszállítot hoztam ma el Győrből. Ami maradt. Tu-144, il-62, Boeing 727, Trident, An-14, Be-6. | |||||
kelair74 | Adatlap | 562297 | 2014. június 24. 17:18 | ||
Sziaszok! Tegnap voltam a skanzenben és megtaláltam az LHB "farkát".:))Na most maga a gép is ott van Ferihegyen,meg ezek szerint a függőleges vezérsíkja is,akkor miért nem maradhatott rajta? Állítólag emlékművet akarnak állítani felhasználva a vezérsíkot.De akkor miért nem lehet felhasználni az egész gépet emlékműnek? Tudom biztos drága lenne meg minden,csak kissé fura. Ja és bocs,hogy nem kifejezetten makettezés témában írtam. Laci | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 562280 | 2014. június 24. 06:40 | ||
Jó reggelt Uraim! Köszönöm a tanácsokat. Mivel 1 olyan ember tanácsolta aki festette őket / az írásából erre következtettek / és egy olyan akit etalonnak tekintek / Fóka / így csiszolok. Őszintén szólva nekem is jobban tetszik szép simán. Köszönettel! Karcsi | |||||
Fóka | Adatlap | 562273 | 2014. június 23. 22:30 | ||
Sziasztok! Köszönöm az elismerő szavakat :-) Van más hírem is. Készítettem két makettet. Ez máskor is elő szokott fordulni velem, ezeket azonban kicsit félve mutatom be. Fantázia-termékek ugyanis, afféle "mi lett volna, ha..." típusok. Elnézést a kollégáktól, akitől a készleteket vásároltam, de nem megszentségtelenítésnek szántam ezeket az átalakításokat, csak hát én megrögzötten polgári repülőgépeket szeretek csinálni. Ez a két 1:72-es katonai makett viszont csodálatos, meg kellett őket szereznem. Óriási élvezet volt átszabni és megépíteni őket, és talán az eredmény sem lett szörnyű. Tehát, mi lett volna, ha... 1) ...a Lockheed az Orionok gyártása közben kapott volna megrendelést a KLM-től annyi Electrára, hogy nem győzték volna a gyártósoron, ezért pár félkész Orionból csináltak volna utasszállítót, és a két típus nevének összevonásából elnevezték volna Lockheed Electronnak :-) A Hasegawa Orion készlete lett a szerencsés, amiből előállítottam ezt a hibridet. Bár valahol gyártottak Orion-Electra konverziós készletet, de nem leltem rá, ezért maradt ez a megoldás. A farokrész elkeskenyítését, meg persze a festést leszámítva maradt minden eredetiben. 2) ...a Dassault az Atlantic hatalmas sikerére való tekintettel előállította volna a típus polgári verzióját, és a hetvenes években gyönyörű bordó-arany festéssel repülő Egyptair is rendelt volna belőle. Ez a festésminta nekem mindig izgatta a fantáziámat (micsoda látvány lehetne a piramisok feletti áthúzást az üvegorr navigátorülésében megélni...), így gondoltam egy nagyot, és a Revell pompás Atlantic készletét gyártottam le ezekben a színekben. Mint minden a világon, a hetvenes évek után az Egyptair festése is sajnos a hátrányára változott, most valami teljesen oda nem illő kékes festésmintával kenik be a repülőgépeiket. A régi festés színei szerintem valóban Egyiptomot idézik, a sivatagot, a napsütést, a fáraók letűnt, misztikus korát. Szóval íme a fenti fantáziák megvalósulása, ne kíméljetek... Fóka | |||||
zoli1989 | Adatlap | 562219 | 2014. június 23. 15:49 | ||
Nagyon szép lett! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 562203 | 2014. június 23. 09:38 | ||
Szia! MoMi kollégához csatlakozva én is csak azt javasolnám, hogy tüntesd el a panelvonalakat. A Plasticart Tu-154-esén amúgy is igen durvára és vastagra sikeredtek ezek a kiemelkedő csíkok. Ha felnagyítanánk 1:1-re, 5-6 cm-es gerendák lennének belőlük. Jópárat megcsináltam már ebből a készletből, és a legjobbak azok lettek, amiken a felületeket simára csiszoltam és políroztam. Üdv, Fóka | |||||
MoMi | Adatlap | 562201 | 2014. június 23. 09:15 | ||
Szia! Mindig örömmel nézem mikor utsszállító gépeket 1:144 és 1:200- ban bekarcolnak,panelvonalaznak,pláne felül a törzs tetején! Kérem fotók tanulmányozását és festések vizsgálatát,mielőtt bárminek neki álltok karcolni ebben a méretarányban. Ja és mi 1:1-ben is kipasztázunk mindent. További jó makettezést. | |||||
kelair74 | Adatlap | 562200 | 2014. június 23. 08:03 | ||
Jól néz ki ez a Transall C160-as.Nem kevésbé az An-8.Szépek. | |||||
Fóka | Adatlap | 562194 | 2014. június 22. 22:07 | ||
Sziasztok! Elkészült. Fóka | |||||
zsocate | Adatlap | 562150 | 2014. június 22. 08:57 | ||
Neked is jó reggelt! A sérült panelvonalakat a következő módokon lehet kezelni: a sérülés környékét megtisztítani, fertőtleníteni, sebhintőporral kezelni és sebtapasszal leragasztani, néhány nap múlva begyógyul és a panelvonal újból kinő. Mivel meglehetősen öreg makettről van szó és a regenerációs képessége esetleg már nem a régi, ez a módszer nem biztos, hogy működik. Ez esetben a panelvonalnak megfelelő vastagságú húzott szálat készíteni, méretre vágni és a sérült részre felhelyezni, folyékony műanyagragasztóval kezelni és a várakozni a teljes gyógyulásra. | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 562148 | 2014. június 22. 08:28 | ||
Jó reggelt Uraim! Tanácsot kérnék. TU-154 /Plasticart/ panelvonalakkal mit csináljak. Bekarcoljam vagy ne.Csiszolásnál megsérült 1-2. Köszönöm a tanácsokat! | |||||
Fóka | Adatlap | 561552 | 2014. június 9. 10:23 | ||
Én pedig a Transall projektben értem el jelentős haladást, már csak a matricákat kell legyártanom. (Nem utasszállító, de polgári, ezért csak félig offtopic...) Impozáns példány,jól fog mutatni keleti rokona, az An-8-as mellett. Íme, így fog kinézni: www.airliners.net/photo/Air-France-(Aeropostale)/Transall-C-160P/0720825/L/&sid=7b3467f821f10f4026a0b4de97375c67 Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 561550 | 2014. június 9. 10:21 | ||
Kellemes emlékek :-) Ha jól emlékszem, az An-14-es volt az első makett, amin a Plasticart kreatív újítást vezetett be: az átlátszó ablaksorral egybeöntött üléseket. Ez aztán még a Junkers G-23-ason köszönt vissza. Érdekes megoldás, de kívülről úgysem látszik több a kabinbelsőből, jelzésnek meg ez is jó. | |||||
atala8 | Adatlap | 561525 | 2014. június 8. 17:46 | ||
www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Repulo_makettek_eladok_kedvezo_aron_surgosen_16473180.htm Gondoltam berakom hátha érdekel valakit felújításra valamelyik Tuskó. | |||||
vackor | Adatlap | 561407 | 2014. június 6. 19:44 | ||
simonkaroly9 | Adatlap | 561380 | 2014. június 6. 14:47 | ||
Chrisi | Adatlap | 561297 | 2014. június 5. 06:14 | ||
Szia, Pár éve már Budapesten lakom, így inkább itt vagyok elérhető a makettjeim egy részével és a felszerelésemmel együtt. Keress nyugodtan. Üdv, Krisztián | |||||
Cébés | Adatlap | 561293 | 2014. június 4. 23:52 | ||
Üdv! Az adatlapodon láttam egy hirdetést? Aktuális még a Dc-6? üdv,Gábor | |||||
Cébés | Adatlap | 561292 | 2014. június 4. 23:50 | ||
Szia! Szuper lenne,érdekel a dolog! Szívesen megnézném a munkáidat!Egercsehiben van egy házunk,így szoktam felétek autókázni. Én jelenleg Afrikában vagyok.Ha hazamegyek mindenképp kereslek majd. üdv,Gábor | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 561264 | 2014. június 4. 19:47 | ||
Helló! Más matricát is csinálsz? vadászgépek 72 és 48-ban. | |||||
Chrisi | Adatlap | 561252 | 2014. június 4. 16:55 | ||
Szia Cébés, A hajtőmű legyártásában szerintem a segítségedre tudok lenni. Alumíniumból, némi javítótapasz felhasználásával le tudom gyártani a hajtóműveket. Az utóbbi időkben több saját gyártású matrica elkészítésével is kísérleteztem, legutóbb egy 1:144-es Il-14-hez gyártottam Malév matricát. A makettel a hétvégén elkészülök és akkor tudok róla referencia képeket küldeni, ami alapján el tudod dönteni, megfelelő e a minőség. Ha érdekel a dolog, a következő e-mail címen el tudsz érni: krisztian.c.molnar@gmail.com Üdv, Chrisi | |||||
Cébés | Adatlap | 561226 | 2014. június 4. 01:25 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Szükségem lenne valakire aki legyárt nekem 4db Pratt & Whitney JT9D tipusú hajtóművet 1/100 méretarányban Boeing 747-hez. Némi matrica is jól jönne.Legalább ablaksor és ajtók. üdv,Gábor |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Eladó egy 1/144-es Eastern Express Il-18
Aeroflot/CSA matricával, 7000Ft-ért.
Üdv.
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu