<<< Vissza | Tovább >>> |
Sennás | Adatlap | 572015 | 2014. november 15. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 571998 | 2014. november 15. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon klassz képek! A nyáron láttam egy hasonlót a Békéscsaba-Keleti vonalon, eeelképszető volt, ahogy működött! Azon a vonalon van más látnivaló is: az új híd építése Szolnoknál! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 571964 | 2014. november 15. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi az infót.Még jó hogy napi szinten nem kell vele "matekolni" Na de ez! PM-1000 alépítmény javító. Ez csak egy része, a komplett géplánc 600-800 méter között változhat. Figyelmesen olvassátok el az adatokat! Sajnos a telóm nem fogta be az egész táblát de a lényeges adatok látszanak. Hossz(több egység összeadva), saját tömeg , max sebesség,STB. Igazán jó képet nem találtam a "szörnyről" most ép Siófoknál van "befűzve". | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 571925 | 2014. november 14. 15:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ne lepődjetek meg, de a Nosztalgia rendszeresen dolgozik teherforgalomban ( az meg mellékes hogy tartálykocsit vagy sínszállítót húz). Nem csak a Nohabjaik hanem a Leójuk is. Úgy látszik nem jövedelmez kellően a turizmus. | |||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 571922 | 2014. november 14. 14:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kibocsátott rendelet – 31/2010. (XII. 23.) – rendelkezik a vasúti járművek hatósági nyilvántartásáról, ez az oka annak, hogy a jól megszokott pályaszámokat már nem használjuk. Továbbá az átjárhatóság, és azonosítás is feltétel volt. Az UIC pályaszám, 12 karakterének minden számjegye információt tartalmaz az adott járműről. Az első számjegy minden esetben 9, ez jelöli hogy vontató járműről van szó. A második számjegy jelentése: 0 – gőz-, hibridmozdony, városi vasutak és trolibusz 1 – villamos mozdony (V ≥ 100 km/h) 2 – dízel mozdony (V ≥ 100 km/h) 3 – nagysebességű villamos motorkocsi/vonat (V ≥ 190 km/h) 4 – villamos motorkocsi/vonat (V < 190 km/h) 5 – dízel motorkocsi/vonat 6 – különleges mellék-, vagy pótkocsi* 7 – villamos tolatómozdony (V < 100 km/h) 8 – dízel tolatómozdony (V < 100 km/h) 9 – speciális, építési és karbantartási járművek. A harmadik, negyedik számjegy a besoroló ország kódja, esetünkben 55. A GySEV járművei még kilógnak a sorból ugyan, de nekik is át kell majd térni az 55-re. Az ötödik számjegy mutatja meg, hogy a jármű hány egységből áll. Ennek leginkább a motorvonatoknál van szerepe; 0 – egytagú egység (minden mozdony és motorkocsi) 1 – többtagú egység A. (kocsija) járműegysége 2 – többtagú egység B. kocsija 3 – többtagú egység 3. kocsija 4 – többtagú egység 4. kocsija 5 – többtagú egység 5. kocsija 6 – többtagú egység 6. kocsija 7 – csatolt - 10-nél több tengelyű mozdony (ekkor a 6. helyen a hajtott kerékpárok száma n-10 áll - pl. 12 tengelyes jármű. jelölése 9x 55 72xx xxx-x. 8 – eltérő nyomtávú egység (mozdony és motorkocsi) 9 – speciális járművek, az ÁME P.11. melléklete szerint. A hatodik számjegy a hajtott kerékpárok számát jelzi minden esetben. A hetedik az úgynevezett „folyószám”: a hajtott kerékpárok száma szerint azonos csoportba tartozó járművek közti megkülönböztetés. A nyolcadik számjegy a típuson belüli azontosítást szolgálja majd. 0 – villanymozdony-sorozaton belüli változat 1 – villanymozdony-sorozaton belüli változat 2 – villanymozdony-sorozaton belüli változat 3 – villanymozdony-sorozaton belüli változat 4 – villamos motorkocsi - sorozat 5 – villamos motorvonat - sorozat 6 – dízel motorvonat - sorozat 7 – dízel motorkocsi - sorozat 8 – dízelmozdony-sorozaton belüli változat 9 – dízelmozdony-sorozaton belüli változat A kilencedik, tizedik és tizenegyedik számjegy a sorozat, minden mozdonysorozat számozása 001-ről kezdődik. A tizenkettedik számjegy az ellenőrző szám, melyet ki számolni kell. | |||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 571918 | 2014. november 14. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
"a pályaszámot megfigyeled" Na ettől is eldurran az ember agya. Minek kellett a pályaszámokat átváltoztatni. M61-ről mindenki tudta - gyerektől a felnőttig -, hogy Nohab, az M62, hogy Szergej...stb. Minek kell állandóan megváltoztatni valamit, ami addig jó volt. Egyébként a széles nyomtávú M62-ről szívesen látnék pár jobb minőségű képet. | |||||||||||||||||||||||||||||||
msanyi | Adatlap | 571906 | 2014. november 14. 08:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ma utána kérdeztem! Igazatok volt. Egy normál sínpár bemegy Eperjeskére. Ha képekre lenne szükségetek írjatok, hogy mire, a hónapban lehet le tudom fényképezni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 571891 | 2014. november 13. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 571890 | 2014. november 13. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 571882 | 2014. november 13. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia msanyi! Ismerem a típust, illetve típusokat, van dolgom velük mostanában, a helyszín is ismerős valamennyire, széles és normál nyomtáv, sőt fonódnak is ha jól rémlik arra felé, de lehet hogy az már Chop. sőt az "Utasítás" is említi. Nézd meg a pályakotró és a forgóváz arányát, és hasonlítsd össze más képekkel, nem fogsz különbséget találni :) Hogy hol lépnek be a széles nyomtávú kocsik, azt hírtelen nem tudom, de azt igen, hogy anno M41-el, M47-el is mentek ki személyszállító vonatok, vonatszámban, menetrend szerint. | |||||||||||||||||||||||||||||||
msanyi | Adatlap | 571880 | 2014. november 13. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia att2! "Az oda át lesz", egy szó fordulat. X- aktákban volt. A széles nyomtáv majdnem biztos, mert tudomásom szerint itt csak széles van, de azért rákérdezek. Eperjeskén jön Ukrajnából. Meg még Záhonyban is van, csak jelenleg nem használják.A normál nyomtávú szerelvények ott lépnek be. A széles vágányok egy rendszert alkotnak. Eperjeske rendező,Záhony, Fényeslitke háromszögben F.litke már nem biztos, de régen így volt. Az ütközőben és a vonókészülékben igazad van. Felrakok képet a Magyar Szergejről, az Ukrán Államvasutak kivonatáról és Dupla Szergejéről, hátha ez jobban megmozgatja a fantáziádat. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 571878 | 2014. november 13. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia.Ott a pont att2 kollégánál!Ebből a típusból nem volt nekünk széles nyomtávú.Az M62-500 sorozat(1kép) és az M40 sorozat 3 mozdonya.Én úgy emlékszem a 100 vonalon szoktak járni a mérőkocsival.(tesó a képen)Vagy ha kölcsönadják és tehervagonokat húzgálnak vele.Ezzel a két Nohabbal már konkrétan és is tolattam.Érdekessége nem csak az hogy át lett festve hanem a pályaszámot megfigyeled 92 55 0459 021-5 vagyis nem 06 a mozdony típusa.Ennek oka a 6 tengelyből csak 4! van lehajtva vagyis csak ennyin viszi át a vonóerőt a mozdony. | |||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 571865 | 2014. november 13. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
msanyi! Ahogy elnézem, nem széles nyomtávú, nem lett átszerelve. Nem is tudok olyan esetet, hogy széles nyomtávra lett volna átszerelve a tipus. Persze megeshetett, nem a szívem csücske ez a típus, sőt... Ukrajnában a széles nyomtáv nem elég, más az ütköző és vonókészülék is. Ezenkívül szükséges lenne az Ukrán hatóságok engedélye is a kinti közlekedésre, különböző mérések, esetleg vonatbefolyásoló berendezés stb... Ha megnézed, ezen a hagyományos csavarkapocs van. Ha jól tudom a gép eddig is pályaépítésnél és felújításnál volt alkalmazva, akárcsak a 006-os. | |||||||||||||||||||||||||||||||
msanyi | Adatlap | 571793 | 2014. november 12. 10:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Urak! Egy kis nyalánkság! Ezt ma lőttem Eperjeske Rendező pályaudvar területén. Szegénykémet befogták pályafelújításhoz vontatásra. A wikipédia szerint: M61-019 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park) . A képek tanúsága szerint már nem. Másik érdekessége, hogy ez széles nyomtávú. Már a múlt héten is „megtréfált”, a felbukkanásával, akkor vonalbejáráson volt. Majd utána kérdezek, hogy mi az igazság, hol rejtegetik (Remélem nem oda át lesz). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 570026 | 2014. október 19. 14:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 566708 | 2014. szeptember 5. 08:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A link helyesen: www.vonatmagazin.hu/2009/10/ludmillak-a-revelltol/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 566707 | 2014. szeptember 5. 08:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ha már képbe került a Ludmilla, engedjétek meg, hogy bemutassam saját kontárkodásomat: http://www.vonatmagazin.hu/2009/10/ludmillak-a-revelltol/ Valóban jó ötlet ez a topik, hiszen makettezni kötött pályás járműveket is lehet, sőt érdemes :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Meriferi | Adatlap | 566671 | 2014. szeptember 4. 13:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 566669 | 2014. szeptember 4. 13:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Örülök, hogy lett egy ilyen topik is. Ha találok a témával kapcsolatosan érdemleges cikkeket, vagy fotókat jelzem. Kezdésnek pár kép a fővárosi tömegközlekedés kötöttpályás gépeiből. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 566624 | 2014. szeptember 3. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi. Szépséghibája, hogy elég sok aranyra krómozott alkatrésze van és ezeket nem tudtam összecsiszolni/tömíteni, mert ötletem sem volt, hogy mivel lehetne visszafesteni. Másrészt voltak olyan csúnyán összeragasztott részei - elkezdve vettem -, amiket nem mertem szétszedni, mert féltem tőle, hogy baromi randán roncsolódna és még úgy sem tudnám visszacsinálni, ahogy volt. Majd érdekelne a mozdonyod festése, mert a BR52-nek többek között pont azért nem álltam neki, mert szeretném, hanem egy nagydarab fekete izé lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 566622 | 2014. szeptember 3. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Azt a kis síndarabot ne nézd, csak a fényképezés erejéig lett alkalmazva! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 566621 | 2014. szeptember 3. 19:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi. Az egyetlen szépséghibája, hogy elég sok krómozott alkatrésze van és ezeket nem lehetett összereszelni meg tömíteni, holott kellett volna, illetve, hogy pár már összeragasztott alkatrészét nem mertem szétszedni - pl. a lámpáját -, mert zicher, hogy széttört volna. Majd érdekelne a mozdonyod festése, mert a BR52-nek többek között pont azért nem álltam neki, mert szeretném, hanem egy nagydarab fekete izé lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||
fékkulcs | Adatlap | 566619 | 2014. szeptember 3. 19:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Legelőszőr köszönjük a topik létrehozását Elektrolakatos-nak. Mutatnánk pár képet amibe közösen belefogtunk a vagon egy Blauard 1/35-ös ami majdnem késznek mondható a mozdony az még nagyon kezdeti állapotban van ami egy Trumpeter 1/35-ös Br86-os. A sínekhez vettünk egy kiegészítőt hogy elég hosszú legyen, esetleg még hosszabbítható. Szívesen fogadunk tanácsokat hogy minél élethűbb legyen az első szerelvényünk ez vonatkozik a sínekre is. Gabusch, nagyon tetszik a mozdony, mikor itt valaki ilyet árult mi is meg akartuk venni de sajnos az eladó vásárlás előtt köddé vált :-( Üdv.: A két Fékkulcs. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 566615 | 2014. szeptember 3. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Látom, a mozdony összekoszoltad, az összehatás kedvéért a síneket is be kellene rozsdásítani, mert csak a felső síkjukat koptatják a kerekek fémszínűre. | |||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 566608 | 2014. szeptember 3. 16:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 566590 | 2014. szeptember 3. 13:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Csak, hogy legyen benne valami. :) MPC The General, 1/25-ös, 30+éves kit. Ebayről félig összerakva érkezett, alig hiányosan. Szerencsére a hiányt egy ellenállás lábával lehetett pótolni. :) Árultak itt egy ilyet a múltkorjában, aki megvette, szerintem jól járt. A BR52 majd valamikor sokkal később, mert van másik nyolc tervem. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 566565 | 2014. szeptember 3. 09:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
No akkor had éljen a topik! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Érdekes ezt a böszme gépláncot még nem fotózta le senki a magasból:-) Tudom én hogy nem olcsó egy gép bérlés de szép lenne egy ilyen fotó. A csabai meló szép lehetett az mondják profin dolgoztak.