<<< Vissza | Tovább >>> |
Planes | Adatlap | 572477 | 2014. november 22. 10:22 | ![]() | |
Szia Laci! Ő volt a "TRUMAN",gondolom az ami eredet miatt. Előzmény: (572474) lacipapa 2014. november 22. 09:28 | |||||
lacipapa | Adatlap | 572474 | 2014. november 22. 09:28 | ![]() | |
Szervusz! Azt hittem,hogy az 520-as volt,ennyit értek hozzá. A 411-nek volt valami más azonosítója,vagy csak símán 411 és kész? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 572473 | 2014. november 22. 02:16 | ![]() | |
A Füsti MÁV 520 mozdonya (eredetileg szovjet hadizsákmány volt, mi a ruszkiktól kaptuk átalakítva a dízelek helyett - ezért csúfolják Hruscsov-dízelnek) nem működőképes. Idén nyáron valószínűleg a MÁV 411 rohangált fel-alá a Parkban. | |||||
lucky | Adatlap | 572471 | 2014. november 21. 22:58 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 572470 | 2014. november 21. 22:57 | ![]() | |
www.railpictures.net/images/d1/9/4/8/9948.1372699645.jpg most valahogy így néz ki a hatvani 520 | |||||
lacipapa | Adatlap | 572469 | 2014. november 21. 22:56 | ![]() | |
A Sennás 3. képén,akkor az van,bajszos? | |||||
lucky | Adatlap | 572468 | 2014. november 21. 22:55 | ![]() | |
5 hajtott és kapcsolt tengely, ez előtt 2 futó, mögöttük 0. Vasúton tengelynek is hívják a kerékpárt, ami itt nem bicikli... :) | |||||
lucky | Adatlap | 572467 | 2014. november 21. 22:53 | ![]() | |
Bajszos Szergej... Ivánéknál talán a mai napig így szerepel a festési utasítása. Amikor sok évvel a rendelés után, szükség volt egy teljes vezetőfülkére,más út nem lévén,rendeltek egyet a gyárból.Az bordón, bajuszokkal érkezett.. | |||||
lacipapa | Adatlap | 572466 | 2014. november 21. 22:51 | ![]() | |
A Vasúttörténeti parkban biztosan van 1db.,BR-52-es, a nyáron üzemelt is ,és lehetett vele menni egy kis rövid szakaszon.A You Tube tele van modellel is ,és működő példányokkal (Ausztriában),úgy vettem ki,hogy nosztalgia járatok,többnyire. Nekünk már van egy (H0 1:78)példány és az magyar lesz! Az 520-as mit jelent? | |||||
lucky | Adatlap | 572465 | 2014. november 21. 22:48 | ![]() | |
Az 520 sorozat ( Hruscsov dízel) háború utáni BR52 építés, főleg jóvátételre a Szu számára. Úgy tudom osztrák gyárakból származnak. Ebből jött vissza kb 100 db. 1 db van a Füstiben eléggé leromlott állapotban, 1db Hatvanban szétlopott/rohadt padlójú konyhával,málló, helyenként mohásodó festéssel, hiányzó egyéb alkatrészekkel, és talán még egy a GySev-nél. Hatvanban van még egy USATC 160 is. Ez nálunk 411 számon, Trumann néven futott. A BR52 eléggé népszerű a német terülten nosztalgia üzemben.Az ezekről készült fotókat illik fenntartással kezelni történelmi vonalon. Megjegyzem volt még egy 520-as sorozat is, valamikor a két világháború között, ami nem azonos a későbbivel. | |||||
lucky | Adatlap | 572463 | 2014. november 21. 22:35 | ![]() | |
Urak! Bocsássátok meg nekem, de közel 20 év után sérti a fülem: Mint minden szakmának, ennek is megvan a saját, magyar nyelve. Csatlás alatt gőzmozdonynál,ill az így hajtott kis dízelmozdonyoknál a hajtott kerekeket összekötő rudat nevezik. Villamos távvezérlésnél a vezérlőkábelt, kialakítástól, érszámtól függetlenül. Amivel a két járművet összekapcsolják a vonóerő átvitele céljából az vonókészülék. Nálunk csavarkapocs, a keleti szomszédainknál használt változatnak központi ütköző-vonó készülék a neve nálunk. A másik gyakori hiba a 4vagy több tengelyes járművek alatt található, a kerekeket is tartalmazó szerkezet. Ennek a neve forgóváz, nem forgózsámoly. Az utóbbi egy rakodó eszköz amit hosszú, több kocsit átérő rakományok( pl hídelemek) szállításra használnak. | |||||
Gabusch | Adatlap | 572462 | 2014. november 21. 22:24 | ![]() | |
Br-52 van Sinsheimben, talán onnan találsz képet. Elég érdekes festése van, amúgy. | |||||
ddk466 | Adatlap | 572458 | 2014. november 21. 21:41 | ![]() | |
Szia Gábor barátom ! Én most ősszel voltam Kecelen és ezeket fotóztam ott azt mondták, hogy ezek innen kis hazánkból származnak ! Én is szemezek vele de sajnos a piszkos anyagiak ! :( üdv DDK | |||||
att2 | Adatlap | 572457 | 2014. november 21. 21:41 | ![]() | |
Régi szép idők! :) Amúgy teljesen egyet értek veled Sennás, nem mindegy milyen körülmények között telik el az a 12 óra, ha már az ember a fél életét ott tölti majdnem csak. Lacipapa! Eddig nem sikerült jóformán képre bukkannom a BR 52-es illetően. Azt tudom, hogy 520-asként futottak itthon, egy példánya van a Vasúttörténeti parkban, kívül-bellül megnézhető, meg talán Istvántelken a parajosba lehet 1-2 de hogy milyen állapotba, jó kérdés. Persze már ha van. Az etalon kocsikhoz még annyit, ha jól rémlik egyszer mintha olvastam volna, hogy a festésük nem volt egyszerű dolog, tartani megjelölt tömeget, valamit az abroncskopás miatt is lehetett némi súly csökkenés, igaz ahhoz elég sok idő kellett. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 572449 | 2014. november 21. 19:54 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 572447 | 2014. november 21. 19:23 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 572434 | 2014. november 21. 13:51 | ![]() | |
Épített egy srác 1:35ben,de úgy látom 90% kicserélte. http://mymodelplace.eu/135_Trumpeter_BR_86_Dampflokomotive.html | |||||
lacipapa | Adatlap | 572433 | 2014. november 21. 13:45 | ![]() | |
Lesz ilyen géped?Ez igen,gondolom jól meg fogsz lepődni?Nekem is jó lenne 1:35-ben,de ezt már tényleg nem tudom besorolni.Most a MAZ-al szemezem,de úgy gondolom,csak plátói a téma :-( Rendben a figura,várom a jelentkezésed. Üdv,Laci | |||||
Sennás | Adatlap | 572431 | 2014. november 21. 13:17 | ![]() | |
Szia.Hát valami okost majd megkérdezünk de nem hiszem hogy adtak volna a Magyaroknak ilyet.Szeretnék venni én is de 1:35 méretben (na ott már gyönyörű)kell hozzá egy 1kg réz úgy meg benne lenne bizti 40Ezerbe.A 1:72 még nem is nézegettem milyen árban mozog. Titok!Én még nem tudok róla.Karácsonyra jön a Kinai jézuskától a Toxso Model SCUD-B! Lacibácsi míg el nem felejtem elindultak hozzám az öntött figurák,ha ideér írok megbeszéljük és adom fel. | |||||
lacipapa | Adatlap | 572427 | 2014. november 21. 12:57 | ![]() | |
T-72-est nem hallottam,sajnos.A B-25-höz viszont volt szerencsém,de minden csillag motor indítása nagy élmény(csak sajnos ritkán van lehetőség). | |||||
lacipapa | Adatlap | 572426 | 2014. november 21. 12:54 | ![]() | |
BR86-os volt nekünk is? Néztem a jutubén,hát gyönyörű és amit produkált,digitálisan,az igen. A vaterán nem találtam egyet sem. | |||||
páncélos | Adatlap | 572424 | 2014. november 21. 12:43 | ![]() | |
"A büdös a zajos a környezet szennyező a teljesítmény hibás az jó?" Én nem vagyok vasutas, bár szívesen kipróbálnék egy mozdonyt, legalább 1x az életben. Viszont mint nézelődő, és a nagyvasak szerelmese, IGEN! Az M41-es csörögjön, a Szergej zörögjön, okádja a füstöt, legyen olajos és büdös. Az Ikarusokat is úgy szerettem régen, amikor még szívó-dízel hangját messziről hallottam, nem beszélve a fékezésnél a bu-bu hangjáról, és azt az érzést már elmesélni sem tudom amikor egy T-72-es beindul. | |||||
msanyi | Adatlap | 572417 | 2014. november 21. 11:34 | ![]() | |
Szia Sennás! Köszi a választ. Emlékeim szerint, 2008 v. 2009-eb Eperjeske rendezőben hitelesítették a mérleget, akkor Ukrajnából jött egy mérő kocsi. Nekem kellet átvizsgálni. Az olyan volt, mint egy hűtős vagon. Pontosan nem emlékszem, de mintha ott valami súlyokat is lehetett volna belül pakolászni. Ami nem megszokott, azt majd fényképezem, hátha lesznek érdekes dolgok. | |||||
Sennás | Adatlap | 572415 | 2014. november 21. 11:20 | ![]() | |
Szia Laci! Szép gondolat had építsen a gyerek!Én meg látod 15 éve vasutalok és egy BIGBOY van a polcomon.Én meg a tankokat,repcsiket szeretem. De egy BR-86 kistolóst vennék az tetszik. Fíúk senki ne sértődjön meg de látom szinte mindenki CSAK az Öreg Szergejekkel foglakozik.Ez nem baj ,de a REMOT az nem a milyénk?A büdös a zajos a környezet szennyező a teljesítmény hibás az jó?SZÉP szegénykém ne már nem jó.A Remot jobban megy(általában) csendesebb,légkondis STB STB.Mondom ne sértődjön meg senki de 10-12 órát lehúzni rajta nap mint nap fárasztó. | |||||
Sennás | Adatlap | 572411 | 2014. november 21. 11:08 | ![]() | |
Szia. Vasúti HÍDMÉRLEG "HITELESÍTŐ" kocsi.Ugye azok az állomások amelyek rendelkeznek mérleg vágánnyal és van most már Digitális mérlegük.Hitelesíteni kell időnként.(kurva nagy pénzeket el lehet csalni ha csak kocsinként 100-200 kg "téved" a mérleg).A mérlegek legtöbbször 1 vagy 2 állasúak.100t vagy 120t a két állasú 2×50t 2×60tonna terhelésűek.Erre állnak rá ezek a kocsik.Azért "ETALON" mert szinte kg-ra pontosan 25t 50t vagy bár mi más.Nincs rajta fékszerkezet ne kopjon az úton ne legyen pontatlan mérés! PDF formátumban D.9 Vasúti járműmérleg műszaki utasítása:)Letölthető! Igazából belegondolva lehet a régi ilyen víztarályokat alakították át Etalonnak. | |||||
lacipapa | Adatlap | 572409 | 2014. november 21. 10:50 | ![]() | |
Szerintem is víztározó,ott a kifordítható töltőcső a tetején. Sennás,egyébként én sem vagyok vasutas,de amióta fiam elkezdett vasutat építeni (35 évesen),én is meg-meg nézem a témába vágó,magyar teknikát. Azért kérdeztem rá a BR 52-esre,mert sikerült egyet,nagy nehezen (1:78,H0)beszerezni,karácsonyra.Had építsen a gyerek :-) | |||||
msanyi | Adatlap | 572406 | 2014. november 21. 10:41 | ![]() | |
Szia Sennás! Köszönöm a választ. Igen rá volt írva a Debrecen. Mi az az Etalon kocsi? Páncélos, köszi az oldalt. | |||||
Sennás | Adatlap | 572403 | 2014. november 21. 10:18 | ![]() | |
Szia msanyi!Kicsi képet megláttam az gondoltam egy Etalon kicsit tettél fel de most már látom mi ez.Sok információm nekem sincs (öreg vasakat nem ismerem) de ez tényleg Vízszállító kocsi.Debrecen igazgatóság ha alatta jól olvasom, akkor meg lehet Záhonyba.Kalocsán talán van még ilyen.Elméletileg a 324 sorozatú gőzösök jártak ilyen 3 tengelyes szerkocsival.De ebbe nem lehet szenet tenni így arra gondolok állomásokon volt ilyen Vízszállító és ebből át lehetett fejteni a kellő mennyiségű vizet.(70' évekig nem volt "ipari víz kút" az állomásokon)! Köszönet Felek F. képe.(ez is Záhony csak a fűtőházban 2011ben) | |||||
páncélos | Adatlap | 572401 | 2014. november 21. 09:52 | ![]() | |
Köszönöm a válaszod. Egy jó oldal a témában sok, nagy képpel: sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/95-55-2062_m62.htm | |||||
msanyi | Adatlap | 572399 | 2014. november 21. 09:46 | ![]() | |
Szia Lacipapa! Én nem vagyok vasutas, csak műkedvelő. Ezek mellet a gépek mellet dolgozom,így ezekkel a képekkel tudom támogatni a közösséget. Én is kérdeznék. Sennás ill. att2 vagy aki tud róla valamit. A képeken egy vízszállító tartály látható (rá van írva:-)). Ez egy gőzmozdonyhoz tartozott? Miért volt Záhonyban szeptemberben. Én már nem merek rákérdezni a vasutasoknál, mert már így is hibbantnak néznek. | |||||
msanyi | Adatlap | 572395 | 2014. november 21. 09:24 | ![]() | |
Sziasztok! Záhonyban is szoktam lenni, de sajnos itt nem nagyon van időm bóklászni. De azért tudtam néhány képet készíteni. 1-2 kép M40 zöld. A netten vannak képek a fénykorából. Sokkal jobban nézet ki mint most. 3 kép M40-es a sorból. 4 kép M47. Még ezek is dolgozna. Szerdán a testvére közlekedett Záhony- Csop vonalon, egy személykocsival. 5-6 Mozdony falka Záhony. Csak két képen fértek el teljesen | |||||
lacipapa | Adatlap | 572394 | 2014. november 21. 09:22 | ![]() | |
Üdvözlet Mindenkinek! Nagyon jó képek kerülnek elő!Nem vagyok egy vasút fan,de nekem is tetszik,különös képen,hogy nálunk üzemelnek. Gőzösben is otthon vagytok?Mondjuk itthon üzemelt BR 52-esről volnának ,kallódó képek? Üdv,Laci | |||||
msanyi | Adatlap | 572392 | 2014. november 21. 09:05 | ![]() | |
Szia Sennás! Nagyon jó képek. Az 503-asról csak az a képem van amelyiket már felraktam. Az 517-esről még nincs. Mindegyikről próbálok olyan képet csinálni, mint az 572138-as hozászolásomban. A csoportkép sajnos mostanában max 3 géppel lehet, a negyedik gép fentebb áll. Így egymás mellé nem szoktak felsorakozni. | |||||
msanyi | Adatlap | 572391 | 2014. november 21. 08:46 | ![]() | |
Szia Páncélos! Az eltéréseket nem tudom, Sennásék biztos megtudják mondani.A szerelést szerintem Záhonyban végzik. Ukrajnában a gépek még rosszabb állapotban vannak, mint nálunk. Azoknál csak toldozzák- foldozzák a gépeket. Az a lényeg, hogy menjen. | |||||
páncélos | Adatlap | 572387 | 2014. november 21. 07:49 | ![]() | |
Ismét csak azt mondhatom, hogy nagyon jó képek kerültek fel a témában. A csatláson, ütközőn, és a széles nyomtávon kívül, milyen eltéréseket mutatnak még ezek a mozdonyok a hagyományos Szergejektől, illetve, nagyobb javításokat, hol kapnak? Utóbbit azért kérdezném, mert a széles nyomtáv miatt messzire nem mehetnek, vagy vendég forgóvázon elhúzzák őket valahová, esetleg a szomszédos országban kapnak javítást? | |||||
Sennás | Adatlap | 572377 | 2014. november 20. 20:32 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 572376 | 2014. november 20. 20:17 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 572375 | 2014. november 20. 20:11 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 572353 | 2014. november 20. 15:10 | ![]() | |
A képek nagyon jók, és a magyarázatot is köszönöm a magam részéről. | |||||
msanyi | Adatlap | 572348 | 2014. november 20. 14:16 | ![]() | |
Sziasztok! Beszéltem egy régi vasutassal. Emlékei szerint:502,504,507,513,514,516 számú gépek lángvágók és a kohók martaléka lett. Az 519-est később építették át, mert már nem volt mivel dolgozni.Így a számozás kérdése megoldódott(18 átépítés, 19 vonat szám). Kérdés lehet, hogy az 519-es egy szélesről visszaépített normál myomtávuból lett e újból átépítve szélesre? Sajnos ennyit tudtam kideríteni. Az 501,503,505,508,509,518,519-es mozdonyok aktívan dolgoznak. Az 517-est még keresem. Majd egyszerre rakok fel képet mindegyikről. Azért, hogy ne maradjunk képek nélkül, lőttem pár érdekes képet. 1kép. Az Ukránoknak megállt a Dupla Szergej egyik gépe, ezért a kis-vonat is besegített, Ekkor jönnek át a röntgen kapun. Ez tegnap történt. 2kép. Itt már csak a 3 mozdony van. 3kép. A Dupla Szergej műszerfala. 4kép A motorja, bár nem sok látszik belőle, mert akkora nagy. | |||||
lucky | Adatlap | 572161 | 2014. november 17. 15:06 | ![]() | |
Lehet hogy azóta pár gép selejtezésre került, vagy csak le van állítva. Az átszámozás se zárható ki. | |||||
att2 | Adatlap | 572154 | 2014. november 17. 13:44 | ![]() | |
Látod ez jó kérdés, gondolom volt valami variálás a pályaszámok terén, mikor 3 gépet szélesről normál nyomtávra építettek át, ezek a 271, 272, 273-as psz-t kapták, nem tudom melyikek lettek átépítve. | |||||
páncélos | Adatlap | 572153 | 2014. november 17. 13:39 | ![]() | |
msanyi & att2! Köszönöm a gyors választ. Bár nem értem, ha 18db, akkor 519-es hogyan lehetséges? Vagy kimaradt a 13-as babonából? :) Illetve 502-est sem olvastam a felsorolásban. | |||||
att2 | Adatlap | 572152 | 2014. november 17. 13:35 | ![]() | |
Helyesbítek 18 db széles Szergej épült, 501-518. | |||||
att2 | Adatlap | 572151 | 2014. november 17. 13:32 | ![]() | |
Szia Páncélos! Ha minden igaz, összesen 8 db széles Szergej van/volt; 501, 503, 505, 508, 509, 517, 518, 519, záhonyi állomásítással. Ezek közül az 501, 505, 508, 518, 519 aktív most is dolgozik valamit. De akik ott dolgoznak velük, biztos többet tudnak mondani. | |||||
msanyi | Adatlap | 572150 | 2014. november 17. 13:21 | ![]() | |
Szia Páncélos! Pontosan nem tudom. De már láttam négyet egyszerre. Megpróbálom mindet lefényképezni. | |||||
páncélos | Adatlap | 572149 | 2014. november 17. 12:49 | ![]() | |
Köszönöm a képeket, nagyon jók. Mennyi széles nyomtávú Szergej van/volt? | |||||
msanyi | Adatlap | 572138 | 2014. november 17. 11:07 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 572137 | 2014. november 17. 10:50 | ![]() | |
Nyugi, mi is a nevén emlegetjük valamennyit. | |||||
páncélos | Adatlap | 572132 | 2014. november 17. 09:46 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő választ. Nekem akkor is marad M41 Csörgő, M61 Nohab...stb. |
<<< Vissza | Tovább >>> |