<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Mandras | Adatlap | 571947 | 2014. november 14. 22:24 | ![]() | |||||||||
Fóka | Adatlap | 571934 | 2014. november 14. 18:35 | ![]() | |||||||||
Ó, azért ennyire nem volt vészes a helyzet. Az utazóközönség túlnyomó többsége életben maradt, és vannak nyugdíjas pilóták is szépszámmal, akik naponta repültek rajta. Még a rosszabb statisztikával szégyenkező Il-62-essel utazni is biztonságosabb volt, mint pl. személyautóba ülni. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 571933 | 2014. november 14. 18:23 | ![]() | |||||||||
Köszi. Akkor majd elgondolkozom rajta, hogy vegyek-e kintről, vagy várjak még kicsit. Ezek szerint örüljek, hogy még élek? Vagy négyszer utaztam ilyen géppel. :) A 86617-tel pl. konkrétan tudom, hogy mikor szálltam le Ferihegyen. Akkor még csak egy volt. | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 571932 | 2014. november 14. 17:16 | ![]() | |||||||||
típusokban kevéssé vásárló = típusokban kevéssé járatos vásárló | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 571931 | 2014. november 14. 17:15 | ![]() | |||||||||
...ja és egy apróság: az An-24-es ebben a méretarányban tényleg apróság. Engem nem lepett meg, mert el tudtam képzelni, mire számítsak, de nemtom, mit gondol az a méretarányokban és típusokban kevéssé vásárló, aki az attraktív képpel díszített jókora doboz alapján nem arra számít, hogy pár parányi szürke műanyagdarabot talál a sokat ígérő csomagolás mélyén :-/ | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 571930 | 2014. november 14. 17:08 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Én mostanában ezekkel bíbelődöm. Tibcsi kolléga megnyugtatására meg kell mondanom, hogy az Eastern Express Il-18-asa sem bővelkedik felhasználóbarát részletekben. Eléggé "short run" jellege van a készletnek. Nekem pl. a bumfordi öntőkeretek okoztak sok frusztrációt, amikor a feleolyan vastag alkatrészeket (pl. futóműszár) próbáltam leválasztani róluk. Az An-24-es utaskabin-ablakai pedig egyenesen borzasztóak. 1:72-ben is macerás a keret nélküli átlátszó darabok összemaszatolás nélküli rögzítése, 1:144-ben viszont már olyan kihívás, hogy az emberfia komolyan elgondolkodik, hogy miért is makettezik egyáltalán :-/ Szerencsére a HAD matrica remek, alig várom már, hogy ott tartsak. Fóka | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 571927 | 2014. november 14. 16:18 | ![]() | |||||||||
Szia! Magyarországon még nem láttam a makettet, csak külföldi aukciós oldalakon, ~25 EUR + posta körüli áron. Én sem tudok egyéb különbségről, mint az eltérő szárnymechanizációk és a hajtóművek. Utóbbihoz egy fura érdekesség: az "M" változat Szolovjov D-30KU típusú hajtóműve úgy született, hogy a Tu-134-eseken bevált D-30-at a rajzasztalon másfélszeresére nagyították. Ez nekem elég szörnyen hangzik (autentikus helyről, az Tupoljev Tervezőiroda egyik mérnökétől hallottam). Mivel a típusnak meglehetősen szerencsétlen története van: több példány is leesett (kettő a LOT flottájában volt) úgy, hogy egy hajtóművük egyszerűen széthullott a levegőben és a kompresszorlapátok szerte-szét repültek összezúzva mindent, ami útjukba került, gyanítom, hogy nem volt szerencsés ötlet ez a tervezési eljárás. Annál is inkább, mert a D-30-asok is szét tudtak esni, bár velük annyi baleset nem történt, mint nagyobb testvérükkel. A Malév egyik Tu-134-esével is előfordult a hetvenes években (arra már nem emlékszem, melyikkel), hogy felszálláskor az első kompresszorfokozat járólapátsora szétrepült és egyebek mellett a függőleges vezérsíkot is eltalálták a darabok. Szerencsére ez még nekifutás közben történt, és vészfékezéssel meg tudtak állni. Ha kicsit később történik, akkor valószínűleg a Malév 34-eseinek katasztrófa-listája egy esettel hosszabb lenne... Fóka | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 571899 | 2014. november 13. 23:50 | ![]() | |||||||||
Na, még egyet! A 86617 egy IL-62 volt, szemben a kitben szereplő IL-62M-mel. Van valami lényeges és a kitet figyelembe véve látható különbség a kettő között? Ahogy hirtelen ránéztem, talán a fékszárnyak vagy csűrők, meg a turbinák között lenne eltérés, de nem hinném, hogy ez nagyon befolyásolná a kinézetet, különösen, ha nem akarok versenyre menni vele, bár gondolom, hogy minimális változtatásokat meg tudnék rajta csinálni. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 571898 | 2014. november 13. 23:45 | ![]() | |||||||||
Tévedtem, mert a 86617 kell. De ki tudom hozni belőle. :) | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 571897 | 2014. november 13. 23:01 | ![]() | |||||||||
Az hagyján, de rajta van a nekem kellő lajstromszám a matricán! Mikorra fog ez ide "begyűrűzni" vajon? Hozhat egyet a Jézuska? | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 571839 | 2014. november 13. 11:43 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Hihetetlen dolog történt. A Zvezda kiadta az Il-62M típust 1:144-ben, és nagyon szép készletnek tűnik. Ami miatt azonban teljes izgalmi állapotba kerültem, az 1 apró részlet. Talán emlékeztek rá, mindig panaszkodtam az utasgép-kitek azon hiányosságára, hogy a főfutó-szárakat kirugózott állapotban ábrázolják, ezért ha nem állványra rakjuk a kész makettet, az rendkívül élethűtlen állásszöget fog fölvenni a túl hosszú amortizátorok miatt. Ebben a készletben azonban 2 pár főfutószár van, egy kirugózott, és egy összenyomott! Egészen meghatódtam tőle :-) (persze lehet, hogy más készletben is csináltak már ilyet, de én most találkozom vele először) Íme a készlet: www.cybermodeler.com/hobby/kits/zve/kit_zve_7013.shtml Zvezda Il-62M kííí dzsáááj! (ez 1 szanszkrit örömujjongás volt) Derűs napot, Fóka | |||||||||||||
FCS | Adatlap | 571798 | 2014. november 12. 12:32 | ![]() | |||||||||
Volna pár 1:144 matrica, hátha valakinek hasznos Drew Decals 757-200 Icelander Cargo 2000.- Avigraphics DC10/MD11 World Cargo 1500.- Nazca Decals A320 Clickair 2500.- Nazca Decals B727-200 detail set 2000.- F-Decals Tristar ATA 3500.- Had B767 Malév 2500.- Had Fokker Malév 2000.- Had B737-400 Malév/CSA 2000.- 1:100 Had TU-154 Malév 2000.- | |||||||||||||
Szabi77 | Adatlap | 571422 | 2014. november 6. 21:17 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Keresek 1/200-as A320-as makettet,lehet megépített is csak minden alkatrésze meglegyen! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||||||||||
vackor | Adatlap | 571236 | 2014. november 4. 15:55 | ![]() | |||||||||
Chrisi | Adatlap | 570246 | 2014. október 21. 19:47 | ![]() | |||||||||
Köszönöm! A mi lenne ha... történetet ebben az esetben nálam az indította be, hogy mi lenne, ha egy új szereplő jelenne meg a polgári repülőgépgyártás piacán (például az egykori szovjet repülőgépipar szereplői összefogva) és ez az új szereplő úgy próbálna meg a kis- és közepes hatótávolságú utasszállító repülőgépek területén piaci részesedést szerezni, hogy egy forradalmian új formatervet ötvözne a legmodernebb technológiával és alapanyagokkal. Az én fejemben ez a repülőgép így nézne ki. Üdv, Chrisi | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 569995 | 2014. október 19. 09:38 | ![]() | |||||||||
Valamiért nem működik a linkem, legalbbis nálam :-( Íme az URL, amit a böngészőbe bemásolva viszont működik: https://www.reifra.de/online-shop/spielwaren-aus-eigener-herstellung/bausaetze-fuer-flugzeugmodelle/ Fóka | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 569994 | 2014. október 19. 09:35 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Lassan, de biztosan bővül a német Reifra gyár választéka. Ők azok, akik az egykori NDK Veb Plasticart makettek utángyártásával foglalkoznak. Remélem, nem áll meg a termékbővítés, és egyre több klasszikus 1:100-as utasgép jelenik meg a választékukban. https://www.reifra.de/online-shop/spielwaren-aus-eigener-herstellung/bausaetze-fuer-flugzeugmodelle/ | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 569955 | 2014. október 18. 20:25 | ![]() | |||||||||
Szia! Remek munka! Örülök, hogy másnak is bejön ez a "mi lenne, ha..." kategória. Bámulatos átalakítás, csak a futóművekben ismertem fel az eredeti típust. Üdv, Fóka | |||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 569911 | 2014. október 18. 13:05 | ![]() | |||||||||
Pilatus | Adatlap | 569190 | 2014. október 10. 09:59 | ![]() | |||||||||
Sziasztok ! Segítséget kérnék ! 1/72 méretarányban keresek DC-3 / Li-2 gépbe utastér ülést ! 1 db is segítség tudom sokszorosítani ! Köszönöm ! lutyoludovikusz@gmail.com | |||||||||||||
kelair74 | Adatlap | 568963 | 2014. október 6. 20:31 | ![]() | |||||||||
Igen átjött,köszi szépen! | |||||||||||||
Lapi | Adatlap | 568952 | 2014. október 6. 17:20 | ![]() | |||||||||
SZia ! küldtem választ a gmailre, remélem sikerült, mert mobilon keresztül nem láttam rendesen... | |||||||||||||
kelair74 | Adatlap | 568944 | 2014. október 6. 14:15 | ![]() | |||||||||
Lapi,Tjoe köszönöm a tanácsokat! | |||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 568837 | 2014. október 5. 12:57 | ![]() | |||||||||
Dupli-Color Art sorozat tökéletes. Abból én a 9003-as fehéret használom. OBI-ban beszerezhető. | |||||||||||||
Lapi | Adatlap | 568767 | 2014. október 4. 14:51 | ![]() | |||||||||
SZia ! Én nagyon régóta használok 2 komponensű autófestéket.. nem bántja a műanyagokat, hófehér marad és UV álló.. gyorsan szárad, és könnyen beszerezhető. 1 dl kb 1000 Ft, és a megfelelő hígítással rengeteg repülőgépre elég... Én 1/50 Malév gépeket festek, és 6 darab után is van még a tégelyben... csak javasolni tudom ! nem szedi vissza a maszkoló, még a karcot is viseli rendesen.. | |||||||||||||
kelair74 | Adatlap | 568539 | 2014. október 1. 10:23 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! 04-es revell(vagy fehér humbrol) festéket mivel helyettesíthetném,ami olcsóbb?Mostanában sok fehéret fújok-a sok utasgépre :)-és nagyon hamar elfogy a kis tégely.Régebben mintha olvastam volna itt a fórumon különböző spray-ekről,ami szépen takar és szép fehér is,de nem találtam meg.Próbáltam zománcfestéket is de az nem olyan szép fehér,meg hamarabb is sárgul. Ha van valami jó ötlet,szívesen veszem. Köszi! Laci | |||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 568045 | 2014. szeptember 22. 22:29 | ![]() | |||||||||
Üdv Mindenkinek, Segítséget szeretnék kérni festés/grafika terén. A képen látható repülőm, az SST-2 festése kicsit megkopott, megsárgult az évek során, ezért szüksége lenne egy alapos ráncfelvarrásra. Szeretnék neki egy egyedi, saját festést csinálni, olyasmit mint az Airbus, a Boeing vagy más repülőgépgyártók házi festése, azonban ötletem az nincs. Ha bárkinek van valami ütős elképzelése festés terén ami jól mutatna ezen a gépen, az kérem segítsen. Előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||||||||||
Atesz76 | Adatlap | 567715 | 2014. szeptember 18. 09:32 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Eladó egy új Boeing 747-400 teherszállító repülő makett, TNT Airways színekben. A makett néhány darabból áll, festve is van, csak össze kell illesztened és kész is. Jó minőségű makett, szépen ki van dolgozva. A gép hossza 35cm, méretaránya kb. 1:200 körül van. Ára: 5000Ft Email: ateszastro@gmail.com | |||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 567264 | 2014. szeptember 13. 10:51 | ![]() | |||||||||
vackor | Adatlap | 567071 | 2014. szeptember 11. 15:57 | ![]() | |||||||||
jacksson | Adatlap | 567033 | 2014. szeptember 11. 09:43 | ![]() | |||||||||
Üdvözletem , ma van a 9/11 évfordulója és erről eszembe jutott , hogy biztosan van aki itt ért a "repülők/repülés fizikájához", valaki azt vetette fel, hogy azok az utasszállítók amik beleszálltak az ikertornyokba, lehetetlent produkáltak: ALUMINUM PLANES CANNOT PENETRATE DOUBLE REINFORCED STEEL WALLS WITH A TOTAL OF 10 INCHES THICKNESS azaz aluminium gépek nem tudtak volna áthatolni dupla megerősítésű 10 incses acél falakon; lehetséges ez ! Köszönetem. | |||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 566940 | 2014. szeptember 9. 15:09 | ![]() | |||||||||
Az Eastern Express IL-18-asa jelenleg a legjobb , az amit most kaptál finoman szólva is nagyon gyenge ! | |||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 566895 | 2014. szeptember 8. 18:28 | ![]() | |||||||||
Sziasztok, Elmesélem a gomb és a kabát meséjét. Az egerszegi Wolfpack 2014 versenyen megvettem a gombot, remélve, hogy egyszer tudok venni kabátot is hozzá. Ma megjött a kabát. :) Nem tudom, hogy az Eastern Express IL-18-asa milyen minőségű, de azt már most látom, hogy ez a makett biztosan meg fog dolgoztatni... Üdv: Tibcsi | |||||||||||||
MoMi | Adatlap | 566439 | 2014. szeptember 1. 13:40 | ![]() | |||||||||
Szia emerson! Az égvilágon semmi sem. A 900-as törzse hosszabb! A 800-as 39,47m hosszú a 900-as 42,11m. A szárny ugyanaz! 34,31m a fesztáv. Ha van Sharklet/Winglet a szárnyvégen akkor 35,8m Momi | |||||||||||||
emerson | Adatlap | 566427 | 2014. szeptember 1. 09:32 | ![]() | |||||||||
Hali! A polgári gépesektől kérdezném hogy mi a különbség a B737-800 és a -900 as szárnya között. | |||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 566282 | 2014. augusztus 29. 20:42 | ![]() | |||||||||
Szép jó estét mindenkinek! Szeretném a fórum nyilvánossága előtt is megköszönni Mandras fórumtársnak, hogy egy 4 évvel ezelőtt feltett kérdésemmel kapcsolatban kutakodott. (A kérdés arra vonatkozott, hogy melyik 154-es repülte a Budapest-Helsinki járatot 1987. ápriis 5-én, vasárnap.) Nos, az akkor 12 gépes állagból 5 lehetett a "tettes": Elemér, Géza, Helén, Sándor, Tamás. Ezzel jelentősen szűkült a kör. Remélem, hogy egyszer meglesz a megoldás, bármilyen infóért nagyon hálás lennék :) | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 566215 | 2014. augusztus 28. 20:45 | ![]() | |||||||||
gyarapítod... gyarapodó... Bocs a döcögős fogalmazásért, kicsit leamortizálta az elmémet az elmúlt 12 óra makettezési kihívása (ami itt tényleg offtopic, mert a szabi alatt 1 ausztrál kamiont csinálok, és egész nap a krómozott alkatrészekkel küszködtem). | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 566213 | 2014. augusztus 28. 20:40 | ![]() | |||||||||
Szia András! Kicsit szégyellem magam, hogy a Malévnél töltött majdnem két évtizedes munkaviszonyom ellenére rengeteg dolognak nem néztem utána - pl. ez az LCF örvényorsó ügy is ilyen. Pedig kíváncsi voltam rá. Most pedig ezek a részletek már csak az egykori tanúk emlékeiben léteznek. Lám, ez a makettezés egyik nagy áldása: feledésre ítélt dolgok bukkannak elő időről időre a közös érdeklődési kör jóvoltából. Hiszen aki makettet épít, azt minden bizonnyal a téma történeti és műszaki háttere is érdekli. Köszönet érte neked is, hogy gyarapítod ezt az örvendetesen gyarapodó ismeretanyagot itt a Makettinfón. (Szerintem ezért egyáltalán nem OFF a téma...) Üdv, Fóka | |||||||||||||
Mandras | Adatlap | 566195 | 2014. augusztus 28. 15:01 | ![]() | |||||||||
Szia Fóka! Örülök, hogy segíthettem. Most olvasgatom visszamenőleg az Utasgépek régi bejegyzéseit, és megint rátaláltam az egyik "költői" kérdésedre, a HA-LCF örvényorsójának a festetlen mivoltára. Ha nem zavarlak ezzel, akkor erre a következő a válasz: 1980 februárjában, a repülőgép első és egyetlen nagyjavításán kicserélték a Mikron rövidhullámú rádió antennájának a szigetelő gyűrűjét, amely elválasztja az antennát a gép sárkányától. A csere után viszont nem festették újra le kékre, mert semmilyen festést nem végeztek akkor a gépen, hanem úgy jött haza, ahogyan volt. Ennek pedig az volt az oka, hogy a Malév Tu-154-esei a legelső ipari javításukon nem kaptak új festést, hanem csak a másodikon, és továbbra is a Gyárban kapott festéssel repültek. Ezt követően viszont már nagyjavításonként lettek újrafestve. Ezért voltak már rendkívül kopottak és fakók a gépek a második javításuk előtti időszakban. A HA-LCF csak két hónapnál valamivel többet tartózkodott odakint, nem lett B-2 változatra átalakítva - ahogyan sokan vélik -, a vezérlőrendszere maradt az eredeti, és továbbra is ICAO I-es kategóriájú Tu-154B maradt. A Tu-154-es típusismertető füzet szerzőinek hiába rágtam a fülüket ebben a tekintetben. Talán a most folyamatban lévő ismételt kiadásnál kijavítják a tévedést. Az antenna-szigetelő gyűrű világosszürke volt, de fehérnek látszott. Itthon pedig nem festették le, mert senkit sem zavart. "Jó az úgy!" Bocs, hogy ilyesmivel traktáltalak. (Ha pedig ez itt OFF, akkor nyugodtam toljatok le!) Üdv., András | |||||||||||||
Fóka | Adatlap | 566162 | 2014. augusztus 28. 08:19 | ![]() | |||||||||
Szia András! Köszönöm! Majdnem öt évtizedes rejtélyt fejtettél meg nekem :-) Ezekre a kis résekre ugyanis már kora gyerekkoromban felfigyeltem ferihegyi bámészkodásaim közben (a gyerekek rendszerint jobb megfigyelők, mint a felnőttek, apró részletek is megragadnak bennük), és máig nem értettem, mik azok. Derűs napot, Fóka | |||||||||||||
Mandras | Adatlap | 566139 | 2014. augusztus 27. 20:28 | ![]() | |||||||||
Kedves Fóka! Bocs, de csak most olvastam azt a régi "költői" monológodat a kitűnő 34-es makettal kapcsolatban, amelyben felveted, hogy mik lehetnek azok a kopoltyús rések a Tu-134-es gépek szárnyai törővégén. Ott áramlik ki a szabadba a jégtelenítéshez használt levegő. Ugyanis a 34-esek szárnyának a belépő élét forrólevegővel jégtelenítették, amelyet a hajtóművek kompresszoraitól vezettek el. A levegő a belépő él mögötti térben áramlott, majd a dolga végeztével a szárnyvégen eltávozott. Üdv., András | |||||||||||||
newman | Adatlap | 566136 | 2014. augusztus 27. 19:20 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Eladó egy 1/144-es Eastern Express Il-18 Aeroflot/CSA matricával, 7000Ft-ért. Üdv. Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||||||||||
Mandras | Adatlap | 566135 | 2014. augusztus 27. 19:16 | ![]() | |||||||||
Kedves Fodi! Elnézésedet kérem, hogy csak hónapok múltán válaszolok, de a HA-MOC-os kérdésedet csak a minap olvastam. (Talán ezután majd gyakrabban olvasom az Utasgépeket...) Igen, a HA-MOC-ról is leszerelték végül azt a bizonyos felső antenna-burkolatot ("taréjt"), amely egy kapacitív hurokantennát rejtett magában. Kezdetben a rádiós eldönthette, hogy az orr-rész és vezérsík között kifeszített szálantennára vagy erre a kapacitív antennára kapcsolja-e az éppen használni kívánt HH, KH vagy RH készüléket. Erre volt egy kétállású kapcsoló a műszertábláján. Az Il-18-as gépeket 1967-től már a kapacitív antenna nélkül gyártották, mivel időközben feleslegesnek ítélték. A HA-MOI már így jött, a korábbi gépeken pedig az esedékes nagyjavításokon szerelték le. A Malév gépei esetében ez 1967-70 között történt. A HA-MOC-ról 1969 júliusában, a második nagyjavításán. Tehát igen, volt egy rövid korszak, amikor már nem volt rajta, 1969-71 között. (Csak a MO Dénes maradt ki az átalakításból az ismert balesete miatt.) Hogy el tudjad dönteni, hogy mely korszakát építed meg a HA-MOC-nak, csatolok egy képet, amelyre ráírtam néhány általam fontosnak gondolt változást évekhez kötve. Az évszámok persze csak erre a gépre vonatkoznak. Ha már elkéstem ezekkel, akkor bocs, de talán segítség lehet másoknak is. Először töltök fel képet, remélem, átmegy.) Üdv., András | |||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 565938 | 2014. augusztus 24. 21:06 | ![]() | |||||||||
Richyke90 | Adatlap | 565911 | 2014. augusztus 24. 18:30 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Egy furcsa kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Olyan "kollégát" keresek, aki rendelkezik PayPal-lal és szeptember hónapban fog rendelni az lndecals.com/ról. Szívesen beszállnék én is. Ha magadra ismersz, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot. richyke90@gmail.com Egy ilyen matricára lenne szükségem! Köszönöm! Üdv Ricsi | |||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 565885 | 2014. augusztus 24. 10:11 | ![]() | |||||||||
Zvezda (No 7004). A hajtóműveket kicsit átszabtam. | |||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 565865 | 2014. augusztus 23. 19:16 | ![]() | |||||||||
Szia, az '54-es miből van? | |||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 565850 | 2014. augusztus 23. 12:40 | ![]() | |||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 565820 | 2014. augusztus 22. 21:44 | ![]() | |||||||||
Kedves Péter, Nem kell magyarázkodnod egy kapkodva összedobott makettel kapcsolatban. Mint írtam, nem volt idő olyan építésre, hogy a matricákat úgy rakjam fel, ahogy tervezted, ezért a svancot eleve csak maszkolva készíthettem el. De ha megnézed a képedet amit referenciának használtam, az ablakok ugyanott érnek véget, mint a maléves festésű matricádon. Erre a problémára nem találtam választ, és inkább gyorsan maszkoltam egy törzssávot, amire az AZ szerintem túlméretes ablakait tettem fel. Az eredmény sajnos olyan amilyen. | |||||||||||||
airchive | Adatlap | 565817 | 2014. augusztus 22. 21:15 | ![]() | |||||||||
Jelentem az érdeketeknek, hogy Zsák Feritől évekkel ezelőtt kaptam egy sublert, és mint műszakilag kiképzett ember, el is magyarázta, miként kell használni. A Jak-40-es nyalókák esetében ez lett az eredmény, és nem egészen értem, hogy Gábornak mi gondja lehetett a méretekkel. (Bocs, amikor a most beszkennelt féltörzsekre feltettem a matricákat, nem a matrica-pipeckedést gyakoroltam, a méretezésre és az arányokra voltam kíváncsi.) Üdv. Zsille Péter |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Néhány gondolat az Il-62-es témához és a D-30-as hajtóműhöz.
Az „Akkor még csak egy volt” megjegyzés nem tudom, hogy mit jelent, lehet, hogy félreértem Gabusch-t. Ugyanis a CCCP-86617 lajstromjelű Il-62-es repülőgép nem az első volt, hanem a 20. gyártási sorozat első gépe. Ha félreértem, akkor bocsánat!
Sorozatonként öt gépet gyártottak, így ki lehet számolni, hogy ez a hányadik sorozatgép volt. Tehát a 96. gép. Plusz a prototípusok, ami legalább négy. A 86617-es gépet 1975-ben gyártották, és eredetileg kormánygép volt 52001 gyártási számmal. Az Aeroflot 1977-ben kapta meg utasgépnek. Az első nagyjavításon a gyári számát módosították 2520314-re a megfigyelő „ellenség” megtévesztésére.
Az Il-62-nek valóban elég rossz a hírneve mindmáig, de ez csak azért van, mert a LOT és az Interflug katasztrófái nagy nyílvánosságot kaptak hazánkban. Kíváncsiságból megnéztem az Il-62-es baleseti statisztikáját, valamint próbaképpen a mindmáig kitűnő hírnévnek örvendő Caravelle statisztikáját is. Ezek alapján az Il-62 rossz hírnevét a tények nem támasztják alá. A legyártott 287 gépből 22-t kellett leírni balesetek miatt, miközben 1087 ember halt meg. A Caravelle esetében a legyártott 282 gépből 65-öt kellett leírni balesetek miatt, miközben 1325 ember halt meg.
A LOT mindkét Il-62-es katasztrófája ugyanazon hiba miatt következett be, de az első gépen még NK-8-4 típusú hajtóművek voltak, mivel az még „sima” Il-62-es volt (SP-LAA). A másik gép már Il-62M volt D-30KU típusú hajtóművekkel (SP-LBG). Mindkettőben az egyik turbinatárcsa szakadt három darabra, és szétrepülve tönkre tette a kormányvezérlést, illetve okozott tüzet a hátsó csomagtérben. Mivel az NK-8-4 részegységei nagyban megegyeztek az NK-8-2U egységeivel, ezért a Malév hónapokon át nem kapott hajtóműveket a Tu-154-eseibe a kivizsgálás miatt.
A Fóka által említett eset a HA-LBI lajstromjelű géppel történt 1984. február 14-én, amikor a 31L pályairányon megkezdte a felszállást Amszterdam fele mene utu. A kapitány Makk László, a másodpilóta Baranyai Károly volt. Mindössze 70 métert tettek meg, amikor egy nagy durranással a jobb oldali hajtóműből turbinalapátok repültek szanaszét. A felszállást megszakították, a 36 utast pedig a HA-LBG vitte el Amszterdamba kétórás késéssel. A javítás során a HA-LBI kapott elsőként a Malév gépei között 3-as szériájú hajtóműveket, és lett így a típusjele Tu-134A-3 márciustól.
Bocs, hogy kicsit hosszú lett.
Üdv., András