<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
rohamkukac | Adatlap | 565681 | 2014. augusztus 20. 17:51 | ||
lacipapa | Adatlap | 565608 | 2014. augusztus 19. 20:58 | ||
Én az ilyesmit sörös (kólás?)dobozból készítem,ugyan ilyen teknikával. | |||||
romsitsa | Adatlap | 565575 | 2014. augusztus 19. 09:01 | ||
Hello, Keress egy megfelelő vastagságú sztirol darabot, azt csiszold alakra és hajtsd rá a réz alkatrészt. Üdv Á | |||||
ponty | Adatlap | 565571 | 2014. augusztus 19. 02:23 | ||
Ahaaa! Nagyon köszönöm! Akkor visszacserélem a maratásra, már csa az a kérdés azt hogy hajlítom meg fordított "V"-be. | |||||
romsitsa | Adatlap | 565570 | 2014. augusztus 19. 00:25 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 565520 | 2014. augusztus 18. 00:28 | ||
ponty | Adatlap | 565519 | 2014. augusztus 18. 00:07 | ||
Ja igen köszönöm ezt a választ. | |||||
ponty | Adatlap | 565518 | 2014. augusztus 18. 00:06 | ||
Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy szerintetek az sd.kfz. 231-2 kitekintő nyílásai fölött azok a "szemöldökök" tömör vasak, vagy inkább "U" szelvények. A neten a képekből nehéz kivenni, és az archívumomban is ez a kép igazolná legjobban az utóbbit. Most a készítésnél visszafaragtam rá a gyáriakat, mert a maratás ugye "U" alakú, és ráadásul nem is hajlik szögbe. Jó van egyenes is, meg van ahol nincs, de én egy első szériás keleti frontosat építek. | |||||
romsitsa | Adatlap | 565233 | 2014. augusztus 13. 22:50 | ||
Hello, Nem volt összefüggés a jármű típusa/funkciója és a rendszám számai között. Durván olyan volt a rendszer mint napjainkban. Ahogy kigurult, kapta a soron következő számot. Üdv Á | |||||
ponty | Adatlap | 565224 | 2014. augusztus 13. 21:45 | ||
A harcjárművek rendszámai utaltak az egységeikre? Mert ugye a wh a "wehrmacht"-t jelöli. De utána mpnddjuk a 230 748 (konkrét példa, nyolckerekű) mit jelenthet? felderítő? | |||||
lafaty | Adatlap | 564058 | 2014. július 24. 13:29 | ||
Üdv. Köszi,pont erre a válaszra vártam ,tehát nem valószínű hogy elnéztem. A képen nyitózsanér elég meggyőző.. (talán a tetőlemez alapozó színű lesz...,de hogy pontos legyen a dolog a Dragon Coelian blendéjét is "fabrikálni" kell - hogy honnan szedték a jelenlegit...,) Köszi a választ! Üdv.:Zsolt | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 564048 | 2014. július 24. 09:05 | ||
Háááát, a Coelian még mindig távol áll tőlem... mindenesetre a fényképen tényleg úgy tűnik, mintha egy Ausf. G-ről kölcsönözték volna a váltómű feletti tetőlemezt. Ez csereszabatos volt a D/A változattal, így elképzelhető (volt is rá példa: egy magyarországon készült fotón ilyen Ausf. A látható) | |||||
Kamovos | Adatlap | 564040 | 2014. július 23. 23:29 | ||
lafaty | Adatlap | 564029 | 2014. július 23. 21:52 | ||
Sziasztok! Üdv,Peti. Újabb Panther kérdés! Archív kép alapján a Coelian-t építem meg. Azt megbeszéltük hogy 1 db Prototípus készült D alvázra fa toronnyal. De a kép alapján mintha a G verziónak a felfelé nyíló vezető ajtót,építették volna a D alvázhoz a prototípusba. (Talán a nagyobb torony - könnyebb nyithatóság miatt...?)Íme a kép, az első fotó oldalról. http://ww2-germanarmy.conceptbb.com/t488-flakpanzer-v-coelian Válaszokat előre is köszi.. Üdv.:Zsolt | |||||
Ufi | Adatlap | 563939 | 2014. július 22. 19:03 | ||
Üdv! Megint én alkalmatlankodom.Kérdésem, hogy Rommel Greif-jét, belül is homokszínűre kell e festeni avagy fémszürkére? Láttam ilyet is olyat is. Esetleges válaszotokat nagyon köszönöm! | |||||
ponty | Adatlap | 563916 | 2014. július 22. 13:47 | ||
Kérdésem lenne bajtársak! Egyszer vettem itt egy másodkézből egy nyolckerekű makettet, együtt a hozzá való eduard (35323) maratással. Na most eljutottam az összerakásáig, és Észrevettem, hogy az egyik ajtóra szánt zsanérokból, csak egy párt adtak a készlethez, de kisajtóból van a másik oldalon is, a gyáriakat meg már leműtöttem visszavonhatatlanul, meg egyébként is hogy nézne ki, ha csak azokon nem cseréltem volna le. Ilyenkor írhatok a gyártónak jelezve a problémát, és foglalkoznak vele (főleg, hogy ez az ő figyelmetlenségükből adódik), vagy így másodkézből szerzett dolgoknál (Tehát számla nélkül.) ne is próbálkozzak? Sokszor olvastam, hogy írtak egy egy hiányzó matrica/alkatrész ügyben a gyártónak és az rögvest pótolta de itt nem tudom érvényes-e. | |||||
Ufi | Adatlap | 563839 | 2014. július 21. 17:27 | ||
Sziasztok! Igaz ez nem harcjármű, de kapcsolódik.Szóval megszereztem ezt a szobrocskát,de sajnos se látcső,se fejhallgató nincs hozzá.Kérésem lenne , hogy aki tud küldene ezekről jól kivehető képet, hogy utánnafusizhassam.Kerestem, de nem találtam jó minőségben, főleg erről a hosszúkás távcsőröl nem. Előre is köszönöm! pontyos@freemail.hu | |||||
ponty | Adatlap | 563269 | 2014. július 11. 13:38 | ||
Köszönöm! Akkor már csak ezekre kell rászállnom. Még jó hogy az útmutató megad néhány különbséget. | |||||
romsitsa | Adatlap | 563268 | 2014. július 11. 13:35 | ||
A leglátványosabbak az orrlemez, a torony, a kitekintők, a sárvédők kivitelbeli különbségei. Üdv Á | |||||
ponty | Adatlap | 563248 | 2014. július 11. 00:09 | ||
Valaki nem tudja, hogy a korai, és késői sd.kfz. 232 8 kerekű között az elöl lévő páncél, és hátul a pótkeréken kívül? Egy normandiai, de minimum háború végi Franciaországban szolgálatot teljesítő példányt akarok építeni, és nem tudom, hogy ott csak a korai, vagy volt átrendelve késői verzió is? Nézegettem egy pár képet, de más különbséget nem igazán véltem fölfedezni. | |||||
ssanyi | Adatlap | 563148 | 2014. július 9. 18:44 | ||
Üdv! Brit gyártmányú jármű ami zsákmányként került használatba. deutsches-afrikakorps.blogspot.hu/2010/12/rommels-command-cars.html | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 563147 | 2014. július 9. 18:40 | ||
AEC Dorchester | |||||
Ufi | Adatlap | 563146 | 2014. július 9. 18:31 | ||
PeKo Publishing | Adatlap | 561863 | 2014. június 16. 09:18 | ||
Szia! Mint a legtöbb esetben, a Panzer Lehr páncélosainál sem volt egységes séma. Pláne, hogy Normandiában nem a saját Panther-osztályuk volt velük, hanem a 3. páncéloshadosztály 6/I. páncélososztálya. A Pz.IV-ekről készült képeken az első még Magyarországon készült, nem sokkal azelőtt, hogy a hadosztály nyugatra ment volna. A Pantherekről találsz pár fényképet a "Panther on the battlefield" című könyvben. üdv bp | |||||
Rad | Adatlap | 561807 | 2014. június 15. 12:10 | ||
Köszönöm! Életmentő volt :) | |||||
Elnar | Adatlap | 561795 | 2014. június 15. 08:53 | ||
kispatkány | Adatlap | 561784 | 2014. június 15. 00:53 | ||
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Panzer Lehr járművekre, tankokra keresek Normandiában használt festési mintát! Sajnos elég kevés képet találtam erről a hadosztályról -pláne színes mintákat! Panther, Pz IV, Sd kfz 251, mindegy, egy olyan egységes sémát keresek, amit végig lehetne vinni egy wargame seregen! Köszönöm! | |||||
Rad | Adatlap | 561703 | 2014. június 12. 19:19 | ||
Sziasztok! Keresgéltem de nem találtam németek által zsákmányolt valamint éleskontúros álcafestéssel ellátott KV-1t. Létezett ilyen? Köszönöm a válaszokat! | |||||
Paul | Adatlap | 561149 | 2014. június 2. 21:23 | ||
PeKo Publishing | Adatlap | 561098 | 2014. június 2. 11:27 | ||
Szia! A kérdés kicsit bonyolultabb ahhoz, hogy le lehessen tisztázni korai/kései jegyekkel. A páncélosok gyártása során folyamatosan változtattak a felszereltségen és a kialakításon, így nincs konkrét határvonal a különbségek között. (ha picit "haza beszélhetek", többek között ezekre a kérdésekre is választ kapsz a most megjelent "Panther on the battlefield" című fotómonográfiánkban - www.facebook.com/PeKoPublishing) üdv bp | |||||
Kroenen | Adatlap | 561078 | 2014. június 1. 22:45 | ||
Szia, pár kép: Schwere Pz. Abt. 504, 1943 Márciusa Tunézia :tigertank.tripod.com/color/thumbnails/400x300/50443.jpg Ugyan az az alakulat : 9november1923.home.comcast.net/~9november1923/504_Tiger_color.jpg Nem a legjobb kép: 3.bp.blogspot.com/_KnFW042MUis/TQddSLvrmtI/AAAiA/UDDMo9yPETw/s1600/tiger01.jpg Remélem sikerült segíteni! | |||||
mcs | Adatlap | 561077 | 2014. június 1. 22:31 | ||
Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni a Tunéziában lévő korai Tigrisek festéséről.. Üdv:mcs | |||||
Sennás | Adatlap | 561046 | 2014. június 1. 17:30 | ||
Paul | Adatlap | 561006 | 2014. június 1. 08:43 | ||
Sziasztok! Megtudná nekem mondani valaki,hogy: Mi volt a különbség a D korai és a D késői,valamint az A korai és A késői párducok között? Előre is köszönöm! Üdv! Paul | |||||
juge75 | Adatlap | 560946 | 2014. május 30. 21:35 | ||
Hasonló eset még, ha vasúton szállított lövegeket éri támadás, és a vonat megáll. (bár ideális esetben ekkor kisebb űrméretű, rövidebb csövű fegyverekkel biztosítanak légvédelmi támadás esetén, de például a 88-as löveg elég nagyot tud vissza hatni a kocsira..(tömege sem kevés!) | |||||
juge75 | Adatlap | 560944 | 2014. május 30. 21:32 | ||
Előbb említett esetben, a kezelők egy része a lövegen ül, a lövegről a ponyva eltávolítva, lőszer betöltve, a többiek pedig ugrásra készen a vontatón. | |||||
juge75 | Adatlap | 560943 | 2014. május 30. 21:30 | ||
Létezik olyan, hogy felbukkanó célt megállásból kell leküzdeni (nincs idő harchelyzetbe állításra, tüzelő állás kialakítására). A löveg ekkor megterheli a vontatót és a vonó kart, szemet (fejet) is. Esetleg eltörhet, meghajolhat. De harci körülmények között, ez a legkevesebb annak érdekében, hogy életben maradjanak. | |||||
mifi001 | Adatlap | 560916 | 2014. május 30. 18:10 | ||
Sziasztok. A képek linkei : www.ww2incolor.com/forum/showthread.php/5946-German-Armor-Vehicles-Weapons-Used-By-Other-Nationalities/page3 www.flickr.com/photos/deckarudo/8074900040/ www.ondrejkovics-sandor.com/ Remélem működnek.Ha jól olvastam akkor Szlovák illetve Jugoszláv katonák vannak a képeken... Az Rso-st nem tudom.. | |||||
mifi001 | Adatlap | 560910 | 2014. május 30. 17:33 | ||
Sziasztok. A képek linkei : www.ww2incolor.com/forum/showthread.php/5946-German-Armor-Vehicles-Weapons-Used-By-Other-Nationalities/page3 www.flickr.com/photos/deckarudo/8074900040/ www.ondrejkovics-sandor.com/ Remélem működnek.Ha jól olvastam akkor Szlovák illetve Jugoszláv katonák vannak a képeken... Az Rso-st nem tudom.. | |||||
Sennás | Adatlap | 560903 | 2014. május 30. 15:05 | ||
Szia.Az RSO & Bofors-ra mondod hogy nincs meg elektronikusan a kép?Esetleg ha könyvbe látad onnan ki tudnád fényképezni?(még mobillal is jó ha élesre sikerül).Ha ide nem akarod esetleg magánban átküldenéd?NyíríJango létemre szívesen venném a "hazai fotókat".Köszönettel:SENNÁS | |||||
romsitsa | Adatlap | 560899 | 2014. május 30. 12:46 | ||
Szlovákok talán? Sajnos nincs meg elektronikusan a fotó. Üdv Á | |||||
Freddy | Adatlap | 560894 | 2014. május 30. 10:46 | ||
A fásli a magyaros egyedül, szerintem a zsebfedelek se a magyar egyenruhán látható lelógó szélű változatok. És a sapka eleje se olyan magas, minta magyar bocskai, ez olyan sima pilotka-szerű sapka, amita németek is hordtak. Bolgárok esetleg? Az ő egyenruhájuk hasonlított a németre is, a magyarra is. | |||||
Sennás | Adatlap | 560893 | 2014. május 30. 10:28 | ||
Szia romsitsa.Engedelmeddel az a RSO&Bofors kép vágatlan változatát feltennéd?Egyenlöre nem találom.Köszönettel:SENNÁS | |||||
romsitsa | Adatlap | 560890 | 2014. május 30. 09:20 | ||
Hali, az első kép nem német, vagy magyar, más az egyenruha. Az egyetlen feltételezhetően magy egység az RSO a boforssal, a vágatlan képen látszik a Nyíregyháza tábla az út mellett. Légvédelmi célokra összehangolták/kábelezték a lövegeket, ezt menetben lehetetlen volt. Földi célpontok ellen használták menetből, ha égető volt a helyzet, de az álcázást nem könnyítette meg, hogy jó egy méterrel magasabb volt a löveg mint letalpalva. Üdv Á | |||||
spenot | Adatlap | 560888 | 2014. május 30. 09:18 | ||
Csak hogy biztosak legyünk, a skoda_h_a_flak_88.. jelölésű képről kérdeztem. Ha megnézitek a magas fáslikat meg a teherautó előtt álló két katona felső zsebeit, én látni vélem a magyar egyenruhát. Jó lenne többet tudni. G. | |||||
Freddy | Adatlap | 560887 | 2014. május 30. 09:08 | ||
Az első képen szerintem németek vannak, nekem német egyenruhának tűnik. ,,Balról a második" nálam legalábbis a negyedik kép, ezen és az utána következőn jugoszláv egységek vannak, a fájlnév is erre utal. A vontatók szovjet Ya-12-esek, lehet, hogy már háború utáni képek. | |||||
spenot | Adatlap | 560886 | 2014. május 30. 08:56 | ||
Jó reggelt! Az hogy a trélerről nem szedik le, szerintem gyakorlat volt, különösen a háború vége felé, amikor az oroszok már nagyon megtanulták, hogyan kell GYORSAN bemérni az ellenséges löveget és ezért tüzelés után a löveget gyorsan odébb vontatták, hogy az oroszok borítékolható ellencsapása ne találja el. Jó leírása van a gyakorlatnak Gasparovich L A rettegés ötven napja c. könyvben (47-48 old.) Mielőtt bárki szitává lő e könyv miatt (szinte minden képaláírás téves, csak úgy mint a katonai egységmeghatározások jelentős része, stb.), hadd jelezzem, az itt közölt leírás hitelesnek tűnik, mert a szerző még beszélt öreg katonákkal, olyanokkal, akik ma már nem élnek. Ezek a részek hitelesnek tűnnek, különösen, ha ezeknek az öreg katonáknak a nevei feltűnnek más, a kutatás módszertanában jártasabb hadtörténészek munkáiban is. Itt pl. Waldemar Lenz beszámolójáról van szó. Az is érdekes, hogy azok a képek, amelyek a lehajtott lövegtalpat ábrázolják, mind olyan akciót mutatnak, ahol közvetlen irányzással, földi célpont ellen harcolnak. Számomra logikus is, mert ha egy nagyon messzi légi célpontot vesz célba, az ilyen hevenyészett taktikai megoldásban rejlő instabilitás már jelentősen ronthatta a találati arányt. Az egyik képen (Zali) a lehajtott talp majdnem a földet éri. Lenz beszámolójában viszont le van írva, hogy a talp nem lógott, hanem alátámasztották farönkökkel! Ide tartozik, de más. Mifi001 képsorozata nagyon érdekes. A sorban első kép magyar egységet mutat, ugye? Gyanítom, hogy a flak a Flak 18, ugye? Milyen vontatókkal láthatók ezek a lövegek itt? És balról a második képen kik vannak? Üdv: Gergely | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 560883 | 2014. május 30. 08:04 | ||
Szia! A Pz. IV Ausf. H-k gyártásának idején még valóban csak egy alapszínt (sárgát) vitek fel gyárilag a páncélosokra. A terepfestést a csapatoknál végezték, és az adott alakulaton múlt, hogy le lett-e festve a kötényzet mögötti rész vagy sem. (A terepmintázat egységesítését nagyjából 1944 késő nyarán/kora őszén kezdték el alkalmazni, ekkortól kerültek ki már eleve terepszínűre festett páncélosok az üzemekből - a Pz. IV-ek esetében ez a dátum picit későbbi, nagyjából 1944 október/november) üdv bp | |||||
BalEee | Adatlap | 560875 | 2014. május 29. 22:28 | ||
Köszi az eddigi válaszokat! Még azt szeretném kérdezni, hogy egy késői Panzer IV H-nál a kötény mögötti részek, illetve a páncéltest teteje és oldala festve volt-e? Nagyon kevés olyan fotót találtam, melyen ilyen szögből látni őket, de az sem teljesen egyértelmű. Külföldi fórumokon olvastam kicsit utána, méghozzá, hogy a torony köténye gyárilag, fixen volt rögzítve, és az egész jármű sötétsárga festéssel jutott el a személyzetig, akik a kamót maguk alakították ki. Ők pedig a torony köténye mögött nem festették le annak oldalát. A páncéltest tetejéről viszont semmi infót nem találtam, de gondolom a szövetséges légifölény miatt célszerű lehetett azt is lefesteni. Viszont sokat nézegettem ezt a makettet, ami kicsit elbizonytalanított: planetarmor.com/forums/showthread.php Meg tudná valaki erősíteni vagy cáfolni a kavargó gondolataimat? :) Köszi. | |||||
mifi001 | Adatlap | 560841 | 2014. május 29. 11:36 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Valaki tudna egy kis infóval szolgálni az E-75 motorfedelével kapcsolatban?
A fedél 3 részre van osztva,mindegyik rész egy zsanérral van rögzítve a páncélhoz.Ezek külön nyithatók voltak,vagy egy lemezből készült az egész?A Trumpeter egybe öntötte,így abból se tudom eldönteni,hogy mi is a helyzet,koptatásnál meg nem szeretnék hülyeséget csinálni...
A választ előre is köszönöm!
4.bp.blogspot.com/-IDMgGInWkdE/T0jc2WO4yZI/AAAh8/B1lFNXr4hFk/s1600/e75_22.JPG
http://i.imgur.com/B0DjN.jpg