| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
| Törzsbusz | Adatlap | 572002 | 2014. november 15. 19:46 | ![]() | |
|
Kalocsa. Előzmény: (571980) Sennás 2014. november 15. 13:28 | |||||
| Sennás | Adatlap | 571980 | 2014. november 15. 13:28 | ![]() | |
| páncélos | Adatlap | 571904 | 2014. november 14. 08:36 | ![]() | |
| Sennás | Adatlap | 571873 | 2014. november 13. 19:07 | ![]() | |
|
Szia Druszám!Király vagy!Köszönet.Látod én benéztem naivan azt hittem az "R" a rádiós:) | |||||
| Gabi | Adatlap | 571869 | 2014. november 13. 18:38 | ![]() | |
|
Szia! Egy kis segítség, de ez inkább a 80-as évekig volt jellemző: Fehér alapon feketével írt HA, HB: Honvédségi személygépjárművek HF: Honvédségi vontató-szállító gépkocsik HG: Honvédségi autóbuszok, törzsbuszok HH: Honvédségi híradós járművek HK: Honvédségi motorkerékpárok HL: Honvédségi lokátoros és vontató gépkocsik HM: Honvédségi műhelygépkocsik, gépjárművontatók, tüzérségi bemérő gépkocsik HN: Honvédségi motorkerékpárok HP: Honvédségi műszaki alakulatok járművei - hídrakók,hídvetők, aknakereső gépkocsik, építő alakulatok platós és billenős járművei, egyéb platós gépkocsik HR: Honvédségi könnyű teherbírású terepjáró tehergépkocsik, rendészek HS: Honvédségi egészségügyi, vegyvédelmi és tűzoltó gépkocsik HT: Honvédségi tehergépjárművek HV: Honvédségi vontató-szállító gépkocsik HX: Honvédségi pótkocsik HZ: Honvédségi tartálykocsik Gabi | |||||
| Freddy | Adatlap | 571863 | 2014. november 13. 18:20 | ![]() | |
|
Régebben voltak szabályok a H után álló betűre, de az idő előrehaladtával egyre kevésbé tartották be. | |||||
| Sennás | Adatlap | 571859 | 2014. november 13. 17:43 | ![]() | |
|
Szia.Köszönettel én elfogadom és az Asszonykám faceoldalán keresztül nézelődöm.Kérdezném mert nem tudom pontosan a rendszámokat össze vissza adták alakulatok szerint?Pont a "HR" nézegettem azok csak rádiós állományba tartozó járművek kapták?Mindegy milyen típus csak rádiós legyen?"HS" láttam sok Uaz mentőn azok a mentő alakulatnál használták? Köszönettel:SENNÁS | |||||
| migi | Adatlap | 571857 | 2014. november 13. 16:59 | ![]() | |
| migi | Adatlap | 571855 | 2014. november 13. 15:44 | ![]() | |
|
Sziasztok Ajánlom mindenkinek akit érdekel a hazai téma , a facebookon található Magyar néphadsereg közösségi portál oldalát , nagyon jó fotók kerülnek fel szinte minden nap . Üdv migi | |||||
| uazos | Adatlap | 571853 | 2014. november 13. 15:24 | ![]() | |
|
Nyugi vár még " kecses kecske " felújításra :) | |||||
| Sennás | Adatlap | 571846 | 2014. november 13. 13:57 | ![]() | |
| páncélos | Adatlap | 571837 | 2014. november 13. 08:34 | ![]() | |
|
Konkrétan nem keresek, csak reménykedtem, hogy friss kép, és vár még "kecske" felújításra. | |||||
| páncélos | Adatlap | 571836 | 2014. november 13. 08:32 | ![]() | |
|
"Ritka szép állapotban!" Hát? Erről az jutott az eszembe, amikor kikonzerválást követően mentek lángvágó alá eszközök. Láttam sajnos olyan BLG-t, amelyik úgy nézett ki, mint ha új lenne, de ma már nincs. | |||||
| uazos | Adatlap | 571814 | 2014. november 12. 18:02 | ![]() | |
|
Törzsbusz. Így van a konstrukció megegyezik. Alváz,szervó egy az egybe építhető. Szóval akkor csak a felépítmény változik. Páncélos. Igen sokáig pihent a toronyműhely mellett, akkor javában mentek az uralok így félre lett téve. Melyik szépséget keresed ? Sennás. Azt is vedd figyelembe,hogy némelyik más platóval jött ki. (ponyva végett) | |||||
| Sennás | Adatlap | 571806 | 2014. november 12. 14:50 | ![]() | |
|
Köszi Páncélos! Sajnos ezek az utángyártott (zöld)ponyvák már nem az igaziak voltak.Feladatát el látta de a színe!Fényes zöld volt.Undorító. Más,egy ГАЗ 66Б ponyvás fülkés belülről.Ritka szép állapotban! | |||||
| TPilu | Adatlap | 571803 | 2014. november 12. 13:49 | ![]() | |
|
Az URAL-4320 ÜTG-5,5-öt a 3/2010 HM határozattal rendszeresítették a RÁBA H-25 ÜTG-10-el együtt. Ugyan ezzel a határozattal vonták ki a rendszerből a TZA-7,5, a TZ-500 és az ATZ-10,5 típusokat. | |||||
| TPilu | Adatlap | 571802 | 2014. november 12. 13:44 | ![]() | |
| TPilu | Adatlap | 571801 | 2014. november 12. 13:43 | ![]() | |
|
Itt, a képtárban is vannak képek az átépített kocsiról. http://www.makettinfo.hu/index.php?jobb=fotok/index.htm&&hash= | |||||
| páncélos | Adatlap | 571795 | 2014. november 12. 11:09 | ![]() | |
|
Igen örülök. Köszönöm. Bár titkon reménykedtem, hogy nem ez a kocsi lesz a képen, mert a helyszínt a kis képről is rögtön tudtam, meg a képen látható 72-est is tudtam, hogy sokáig ott fészkelt. | |||||
| páncélos | Adatlap | 571794 | 2014. november 12. 11:04 | ![]() | |
|
A dolgot egyébként az is szépíti, amikor, nem változik a felépítmény, de még a jármű sem, csak fülke csere történik.:) | |||||
| Törzsbusz | Adatlap | 571791 | 2014. november 12. 10:00 | ![]() | |
|
HM CURRUS Zrt. Nem, a konstrukció szinte azonos, több lett volna vele a meló a motorcserével. Alváz megegyező. | |||||
| juge75 | Adatlap | 571780 | 2014. november 12. 05:20 | ![]() | |
|
Hacsak a fülke tetőről és a sárvédőkről hiányzó lámpákat, index lámpákat nem nézem (nagyon leharcolt példányok). | |||||
| juge75 | Adatlap | 571779 | 2014. november 12. 05:18 | ![]() | |
|
Bocsánat, HZ 20-90. | |||||
| juge75 | Adatlap | 571778 | 2014. november 12. 05:17 | ![]() | |
|
Ural-375D MN, HF 20-90. Felül a keret nincs rajta, mást nem látok eltérést. | |||||
| juge75 | Adatlap | 571777 | 2014. november 12. 04:57 | ![]() | |
| juge75 | Adatlap | 571776 | 2014. november 12. 04:48 | ![]() | |
| uazos | Adatlap | 571771 | 2014. november 11. 22:41 | ![]() | |
|
Máshol is olvastam ezt a 4320-as átépítési verziót. Hol csinálják ezt ? Meg miből ? Teljesen különböznek egymástól, van egy olyan érzésem hogy ez csak motor (dizelesítés) céljából lett feltüntetve. 375-ből Motor váltó ki -- kamaz be. | |||||
| uazos | Adatlap | 571769 | 2014. november 11. 22:32 | ![]() | |
|
Nos megnéztem,de csak egy HR-es kocsit találtam amin a rendszám is leolvasható.(szintén platós) Ha keveset futott akkor nagy esély van rá,hogy elkerült valamelyik alakulathoz, de egyébként bármi lehetett vele. Páncélos kívánságára,remélem örülsz! :)) | |||||
| TPilu | Adatlap | 571762 | 2014. november 11. 20:49 | ![]() | |
|
Bármilyen haditechnikai eszköz rendszeresítését és kivonását a honvédelmi miniszter követi el, a HM Rendszeresítési Bizottsága javaslatára. Ez elég random módon történik. Előfordul, hogy valami már több tíz éve nem létezik a rendszerben, mire kivonják, és van fordított eset is, amikor kivont eszközt szemrebbenés nélkül tovább alkalmaznak. Ugyan ez áll a rendszeresítésre is. Konkrétan az URAL-375D - mint bázisjármű, vagy járóképes alváz, vagy ahogy tetszik - kivonásáról nincs tudomásom. Igazából ezeket nem is bázisjármű, hanem felépítmény típusa szerint szokták kivonni. Tehát azt gondolom, hogy a kivonása nem történt meg, de más típussal történő kiváltásuk, illetve 4320 típussá történő átépítésük elkezdődött. | |||||
| Törzsbusz | Adatlap | 571734 | 2014. november 11. 09:27 | ![]() | |
|
Van még bent Ural-375D, Csepel is, de a kivonásuk el lett rendelve. Vannak alakulatok akik még nem terjesztették fel azokat az egyébként már 1-2 db-os járműveket amelyeket nem tudtak még kiváltani. tehát vannak még bent ilyen gépek azonban a típus kivonás már megtörtént. | |||||
| páncélos | Adatlap | 571731 | 2014. november 11. 07:28 | ![]() | |
|
Jó (lenne) a második kép, de a háttérben ácsorgó 72-es jobban érdekelne. :) | |||||
| páncélos | Adatlap | 571730 | 2014. november 11. 07:27 | ![]() | |
|
Gyárilag még kis oldalablakos ponyvával jöttek, de az idő vasfoga megette, így kaptak ablak nélküli (zöld) ponyvát. | |||||
| uazos | Adatlap | 571728 | 2014. november 10. 23:41 | ![]() | |
|
Holnap megnézem a többi "hitványhatos " ról készült képet, hátha meglesz. Annó az egyik tanárom cegléden volt katona. | |||||
| Sennás | Adatlap | 571716 | 2014. november 10. 21:19 | ![]() | |
|
Köszi uazos! Megörültem mikor "kicsibe" megláttam a képet azt hittem az én verdámat találtad meg:-) Azt tudom hogy van(használjak) az új meg a régi rendszámot,csak konkrétan az érdekelt volna a HR-67-74 "él-e még" vagy már bezúzták.Elvitte egy erdész FASZállítonak--FÚÚJ!Ceglédet már rég felszámolták tuti mindent széthordtak,eladtak,beolvasztottak. Gondolkodom megépítem a szeretett verdát (a Trumpi gyönyörű de kur..a draga)! De kösz a képet! | |||||
| dieselheaven | Adatlap | 571713 | 2014. november 10. 20:28 | ![]() | |
|
Köszi, a benzin-dízel változat különbségei megvannak. A felépítmények közti különbség érdekelne. | |||||
| uazos | Adatlap | 571706 | 2014. november 10. 19:00 | ![]() | |
|
Ha ez megfelel, nem a legjobb fotó sajnos telóval csináltam. | |||||
| uazos | Adatlap | 571705 | 2014. november 10. 18:53 | ![]() | |
|
Annyit tennék még hozzá Ural 4320.: Kamaz a motor és váltó ! Erősebb terepváltó, módosított áttételű hidak a benzineshez képest. Egyébként Juge amit leírt előttem mind igaz! Benzines uralok nemhiszem,hogy kivannak vonva. Pár darab járt bent és a forgalmiban egyértelműen 375 (benzin) szerepelt. Ha tévedtem, akkor ezer bocsánat :) | |||||
| Sennás | Adatlap | 571702 | 2014. november 10. 18:26 | ![]() | |
|
Sziasztok.Segítséget kérnék urak!Gaz-66 tehergk a Honvédségben milyen ponyva volt? 3 vagy 4 kisablakos?Ilyenen voltam egy évet de szégyen szemre erre nem emlékszem:( Vagy a Magyaroknak csak olyan volt amin oldalra néző "kis ablak" fényt átengedő műanyag lap (3 kép) nem is volt? Illetve régi rendszám alapján vissza lehet még ezeket a járműveket keresni?Léteznek még vagy már leselejtezték őket. HR-67-74 Ceglég a VBZnél. Köszönet Sennás | |||||
| Törzsbusz | Adatlap | 571701 | 2014. november 10. 18:07 | ![]() | |
|
Az lehet,de maga a típus ki van vonva. | |||||
| TPilu | Adatlap | 571699 | 2014. november 10. 17:56 | ![]() | |
|
Nem vagyok benne biztos, hogy kivonták a 375D-ket. A legtöbb alakulatnál még van belőlük bőven. | |||||
| juge75 | Adatlap | 571698 | 2014. november 10. 17:50 | ![]() | |
|
Ural-375D: Benzin üzem, nagy fogyasztás, sokcsavaros, két félből álló felni, nagy üzemanyagtartály, akkumulátorok az utasülés alatt. Ural-4320: A 375D modernizált változata (utóda), dízel motor, kisebb üzemanyag tartály, egydarabos felni, módosított orr rész és gépháztető, akkumulátor az utasoldali fellépőben kialakított tartóban. | |||||
| dieselheaven | Adatlap | 571693 | 2014. november 10. 15:30 | ![]() | |
|
Köszönöm a részletes magyarázatot. Azt lehet tudni, hogy mi volt a különbség a két változatban? | |||||
| Freddy | Adatlap | 571606 | 2014. november 9. 12:11 | ![]() | |
|
Nehezen, nem csináltattam sokat belőlük, és nagy részükkel már megvannak a terveim. 1-2-t esetleg tudok nélkülözni, írj mailt. | |||||
| Törzsbusz | Adatlap | 571563 | 2014. november 8. 18:30 | ![]() | |
|
Freddy, ezekből,hogyan lehetne szert tenni? | |||||
| Freddy | Adatlap | 571559 | 2014. november 8. 16:32 | ![]() | |
|
A múltkori figura festve. Illetve kettő, mert műgyantából sokszorosítva lett. Az AKM a Dragontól van. | |||||
| Törzsbusz | Adatlap | 571394 | 2014. november 6. 16:45 | ![]() | |
|
Az ATZ 5.5 típusú 5500 L-es üzemanyag szállító két változata került hadrendbe az MN-be a '70-es évektől. Mindkettő az Ural 375D alvázán lett kialakítva. A Magyar Honvédségben az Ural 375D kivonásával a felépítményeket leszerelték majd azok a dízel Ural 4320- típusra lettek szerelve. A korábbi 375D változatok gyári szovjet gyártmányok voltak. Szolnokon lehet körbefotózni igény szerint egy korait. | |||||
| WerWolf | Adatlap | 571390 | 2014. november 6. 15:35 | ![]() | |
| dieselheaven | Adatlap | 571378 | 2014. november 6. 12:40 | ![]() | |
|
Sziasztok! MN-es/MH-s üzemanyagos Uralról keresnék képeket, de nemigazán találok, ebben kérném a segítségeteket. Illetve még ha valaki tudja a pontos típusmegjelölését azt is szívesen venném. Végül azt szeretném kérdezni, hogy ez mennyire volt azonos a szovjet (és VSZ) üzás gépekkel (a feliratokon kívűl). Ui.: ezek még rendszerben vannak amúgy? | |||||
| lacipapa | Adatlap | 570755 | 2014. október 29. 11:43 | ![]() | |
|
Üdv,köszönöm. | |||||
| Freddy | Adatlap | 570754 | 2014. október 29. 11:39 | ![]() | |
|
Nem volt SzU-100, rohamlövegek közül csak ISzU-122 volt. T-34-es alvázán az a tűzoltójármű volt még. | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |