/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
rohamkukac 565681 2014. augusztus 20. 17:51
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tudna egy kis infóval szolgálni az E-75 motorfedelével kapcsolatban?
A fedél 3 részre van osztva,mindegyik rész egy zsanérral van rögzítve a páncélhoz.Ezek külön nyithatók voltak,vagy egy lemezből készült az egész?A Trumpeter egybe öntötte,így abból se tudom eldönteni,hogy mi is a helyzet,koptatásnál meg nem szeretnék hülyeséget csinálni...
A választ előre is köszönöm!

4.bp.blogspot.com/-IDMgGInWkdE/T0jc2WO4yZI/AAAh8/B1lFNXr4hFk/s1600/e75_22.JPG

http://i.imgur.com/B0DjN.jpg
lacipapa 565608 2014. augusztus 19. 20:58
Válasz erre
Én az ilyesmit sörös (kólás?)dobozból készítem,ugyan ilyen teknikával.
romsitsa 565575 2014. augusztus 19. 09:01
Válasz erre
Hello,

Keress egy megfelelő vastagságú sztirol darabot, azt csiszold alakra és hajtsd rá a réz alkatrészt.

Üdv

Á
ponty 565571 2014. augusztus 19. 02:23
Válasz erre
Ahaaa! Nagyon köszönöm! Akkor visszacserélem a maratásra, már csa az a kérdés azt hogy hajlítom meg fordított "V"-be.
romsitsa 565570 2014. augusztus 19. 00:25
Válasz erre
Esővetők, U keresztmetszetűek.

Üdv

Á
TAMÁS78 565520 2014. augusztus 18. 00:28
Válasz erre
ponty 565519 2014. augusztus 18. 00:07
Válasz erre
ponty 565518 2014. augusztus 18. 00:06
Válasz erre
look out early
look out early

Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy szerintetek az sd.kfz. 231-2 kitekintő nyílásai fölött azok a "szemöldökök" tömör vasak, vagy inkább "U" szelvények. A neten a képekből nehéz kivenni, és az archívumomban is ez a kép igazolná legjobban az utóbbit. Most a készítésnél visszafaragtam rá a gyáriakat, mert a maratás ugye "U" alakú, és ráadásul nem is hajlik szögbe. Jó van egyenes is, meg van ahol nincs, de én egy első szériás keleti frontosat építek.
romsitsa 565233 2014. augusztus 13. 22:50
Válasz erre
Hello,

Nem volt összefüggés a jármű típusa/funkciója és a rendszám számai között.
Durván olyan volt a rendszer mint napjainkban.
Ahogy kigurult, kapta a soron következő számot.

Üdv

Á
ponty 565224 2014. augusztus 13. 21:45
Válasz erre
A harcjárművek rendszámai utaltak az egységeikre? Mert ugye a wh a "wehrmacht"-t jelöli. De utána mpnddjuk a 230 748 (konkrét példa, nyolckerekű) mit jelenthet? felderítő?
lafaty 564058 2014. július 24. 13:29
Válasz erre
Üdv.

Köszi,pont erre a válaszra vártam ,tehát nem valószínű hogy elnéztem.
A képen nyitózsanér elég meggyőző..
(talán a tetőlemez alapozó színű lesz...,de hogy pontos legyen a dolog a Dragon
Coelian blendéjét is "fabrikálni" kell - hogy honnan szedték a jelenlegit...,)
Köszi a választ!
Üdv.:Zsolt
PeKo Publishing 564048 2014. július 24. 09:05
Válasz erre
Háááát, a Coelian még mindig távol áll tőlem... mindenesetre a fényképen tényleg úgy tűnik, mintha egy Ausf. G-ről kölcsönözték volna a váltómű feletti tetőlemezt. Ez csereszabatos volt a D/A változattal, így elképzelhető (volt is rá példa: egy magyarországon készült fotón ilyen Ausf. A látható)
Kamovos 564040 2014. július 23. 23:29
Válasz erre
lafaty 564029 2014. július 23. 21:52
Válasz erre
Sziasztok!

Üdv,Peti.
Újabb Panther kérdés! Archív kép alapján a Coelian-t építem meg.
Azt megbeszéltük hogy 1 db Prototípus készült D alvázra fa toronnyal.
De a kép alapján mintha a G verziónak a felfelé nyíló vezető ajtót,építették
volna a D alvázhoz a prototípusba. (Talán a nagyobb torony - könnyebb nyithatóság
miatt...?)Íme a kép, az első fotó oldalról.
http://ww2-germanarmy.conceptbb.com/t488-flakpanzer-v-coelian
Válaszokat előre is köszi..
Üdv.:Zsolt
Ufi 563939 2014. július 22. 19:03
Válasz erre
Üdv!
Megint én alkalmatlankodom.Kérdésem, hogy Rommel Greif-jét, belül is homokszínűre kell e festeni avagy fémszürkére? Láttam ilyet is olyat is.
Esetleges válaszotokat nagyon köszönöm!
ponty 563916 2014. július 22. 13:47
Válasz erre
Kérdésem lenne bajtársak! Egyszer vettem itt egy másodkézből egy nyolckerekű makettet, együtt a hozzá való eduard (35323) maratással. Na most eljutottam az összerakásáig, és Észrevettem, hogy az egyik ajtóra szánt zsanérokból, csak egy párt adtak a készlethez, de kisajtóból van a másik oldalon is, a gyáriakat meg már leműtöttem visszavonhatatlanul, meg egyébként is hogy nézne ki, ha csak azokon nem cseréltem volna le. Ilyenkor írhatok a gyártónak jelezve a problémát, és foglalkoznak vele (főleg, hogy ez az ő figyelmetlenségükből adódik), vagy így másodkézből szerzett dolgoknál (Tehát számla nélkül.) ne is próbálkozzak? Sokszor olvastam, hogy írtak egy egy hiányzó matrica/alkatrész ügyben a gyártónak és az rögvest pótolta de itt nem tudom érvényes-e.
Ufi 563839 2014. július 21. 17:27
Válasz erre
1536045_99533_2500.
1536045_99533_2500.

Sziasztok!
Igaz ez nem harcjármű, de kapcsolódik.Szóval megszereztem ezt a szobrocskát,de sajnos se látcső,se fejhallgató nincs hozzá.Kérésem lenne , hogy aki tud küldene ezekről jól kivehető képet, hogy utánnafusizhassam.Kerestem, de nem találtam jó minőségben, főleg erről a hosszúkás távcsőröl nem.
Előre is köszönöm!
pontyos@freemail.hu
ponty 563269 2014. július 11. 13:38
Válasz erre
Köszönöm! Akkor már csak ezekre kell rászállnom. Még jó hogy az útmutató megad néhány különbséget.
romsitsa 563268 2014. július 11. 13:35
Válasz erre
A leglátványosabbak az orrlemez, a torony, a kitekintők, a sárvédők kivitelbeli különbségei.

Üdv

Á
ponty 563248 2014. július 11. 00:09
Válasz erre
Valaki nem tudja, hogy a korai, és késői sd.kfz. 232 8 kerekű között az elöl lévő páncél, és hátul a pótkeréken kívül? Egy normandiai, de minimum háború végi Franciaországban szolgálatot teljesítő példányt akarok építeni, és nem tudom, hogy ott csak a korai, vagy volt átrendelve késői verzió is? Nézegettem egy pár képet, de más különbséget nem igazán véltem fölfedezni.
ssanyi 563148 2014. július 9. 18:44
Válasz erre
Üdv!

Brit gyártmányú jármű ami zsákmányként került használatba.
deutsches-afrikakorps.blogspot.hu/2010/12/rommels-command-cars.html
TAMÁS78 563147 2014. július 9. 18:40
Válasz erre
Ufi 563146 2014. július 9. 18:31
Válasz erre
DML6723
DML6723

Uraim!
Ki tudná megmondani, hogy a képen látható vélhetőleg páncélozott tehereautó, végtére is micsoda,
PeKo Publishing 561863 2014. június 16. 09:18
Válasz erre
1_2_3
1_2_3
c (841)
c (841)

Szia!

Mint a legtöbb esetben, a Panzer Lehr páncélosainál sem volt egységes séma. Pláne, hogy Normandiában nem a saját Panther-osztályuk volt velük, hanem a 3. páncéloshadosztály 6/I. páncélososztálya. A Pz.IV-ekről készült képeken az első még Magyarországon készült, nem sokkal azelőtt, hogy a hadosztály nyugatra ment volna. A Pantherekről találsz pár fényképet a "Panther on the battlefield" című könyvben.

üdv

bp
Rad 561807 2014. június 15. 12:10
Válasz erre
Köszönöm! Életmentő volt :)
Elnar 561795 2014. június 15. 08:53
Válasz erre
kispatkány 561784 2014. június 15. 00:53
Válasz erre
Üdv!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Panzer Lehr járművekre, tankokra keresek Normandiában használt festési mintát! Sajnos elég kevés képet találtam erről a hadosztályról -pláne színes mintákat! Panther, Pz IV, Sd kfz 251, mindegy, egy olyan egységes sémát keresek, amit végig lehetne vinni egy wargame seregen!

Köszönöm!
Rad 561703 2014. június 12. 19:19
Válasz erre
Sziasztok! Keresgéltem de nem találtam németek által zsákmányolt valamint éleskontúros álcafestéssel ellátott KV-1t. Létezett ilyen? Köszönöm a válaszokat!
Paul 561149 2014. június 2. 21:23
Válasz erre
PeKo Publishing 561098 2014. június 2. 11:27
Válasz erre
Szia!

A kérdés kicsit bonyolultabb ahhoz, hogy le lehessen tisztázni korai/kései jegyekkel. A páncélosok gyártása során folyamatosan változtattak a felszereltségen és a kialakításon, így nincs konkrét határvonal a különbségek között. (ha picit "haza beszélhetek", többek között ezekre a kérdésekre is választ kapsz a most megjelent "Panther on the battlefield" című fotómonográfiánkban - www.facebook.com/PeKoPublishing)

üdv

bp
Kroenen 561078 2014. június 1. 22:45
Válasz erre
mcs 561077 2014. június 1. 22:31
Válasz erre
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni a Tunéziában lévő korai Tigrisek festéséről..
Üdv:mcs
Sennás 561046 2014. június 1. 17:30
Válasz erre
Trench digging plow in field (grabenpflug)- WWII Photo
Trench digging plow in field (grabenpflug)- WWII Photo
Trench digging plow in field (grabenpflug) WWII Photo
Trench digging plow in field (grabenpflug) WWII Photo
Trench digging plow in field (grabenpflug)-- WWII Photo
Trench digging plow in field (grabenpflug)-- WWII Photo

Egy kis stirol építés?
Paul 561006 2014. június 1. 08:43
Válasz erre
Sziasztok!
Megtudná nekem mondani valaki,hogy:
Mi volt a különbség a D korai és a D késői,valamint az A korai és A késői párducok között?
Előre is köszönöm!
Üdv!
Paul
juge75 560946 2014. május 30. 21:35
Válasz erre
Hasonló eset még, ha vasúton szállított lövegeket éri támadás, és a vonat megáll. (bár ideális esetben ekkor kisebb űrméretű, rövidebb csövű fegyverekkel biztosítanak légvédelmi támadás esetén, de például a 88-as löveg elég nagyot tud vissza hatni a kocsira..(tömege sem kevés!)
juge75 560944 2014. május 30. 21:32
Válasz erre
Előbb említett esetben, a kezelők egy része a lövegen ül, a lövegről a ponyva eltávolítva, lőszer betöltve, a többiek pedig ugrásra készen a vontatón.
juge75 560943 2014. május 30. 21:30
Válasz erre
Létezik olyan, hogy felbukkanó célt megállásból kell leküzdeni (nincs idő harchelyzetbe állításra, tüzelő állás kialakítására).
A löveg ekkor megterheli a vontatót és a vonó kart, szemet (fejet) is.
Esetleg eltörhet, meghajolhat.
De harci körülmények között, ez a legkevesebb annak érdekében, hogy életben maradjanak.
mifi001 560916 2014. május 30. 18:10
Válasz erre
Sziasztok. A képek linkei : www.ww2incolor.com/forum/showthread.php/5946-German-Armor-Vehicles-Weapons-Used-By-Other-Nationalities/page3 www.flickr.com/photos/deckarudo/8074900040/ www.ondrejkovics-sandor.com/ Remélem működnek.Ha jól olvastam akkor Szlovák illetve Jugoszláv katonák vannak a képeken... Az Rso-st nem tudom..
mifi001 560910 2014. május 30. 17:33
Válasz erre
Sziasztok. A képek linkei : www.ww2incolor.com/forum/showthread.php/5946-German-Armor-Vehicles-Weapons-Used-By-Other-Nationalities/page3 www.flickr.com/photos/deckarudo/8074900040/ www.ondrejkovics-sandor.com/ Remélem működnek.Ha jól olvastam akkor Szlovák illetve Jugoszláv katonák vannak a képeken... Az Rso-st nem tudom..
Sennás 560903 2014. május 30. 15:05
Válasz erre
Szia.Az RSO & Bofors-ra mondod hogy nincs meg elektronikusan a kép?Esetleg ha könyvbe látad onnan ki tudnád fényképezni?(még mobillal is jó ha élesre sikerül).Ha ide nem akarod esetleg magánban átküldenéd?NyíríJango létemre szívesen venném a "hazai fotókat".Köszönettel:SENNÁS
romsitsa 560899 2014. május 30. 12:46
Válasz erre
Szlovákok talán?

Sajnos nincs meg elektronikusan a fotó.

Üdv

Á
Freddy 560894 2014. május 30. 10:46
Válasz erre
A fásli a magyaros egyedül, szerintem a zsebfedelek se a magyar egyenruhán látható lelógó szélű változatok. És a sapka eleje se olyan magas, minta magyar bocskai, ez olyan sima pilotka-szerű sapka, amita németek is hordtak.
Bolgárok esetleg? Az ő egyenruhájuk hasonlított a németre is, a magyarra is.
Sennás 560893 2014. május 30. 10:28
Válasz erre
Szia romsitsa.Engedelmeddel az a RSO&Bofors kép vágatlan változatát feltennéd?Egyenlöre nem találom.Köszönettel:SENNÁS
romsitsa 560890 2014. május 30. 09:20
Válasz erre
Hali,

az első kép nem német, vagy magyar, más az egyenruha. Az egyetlen feltételezhetően magy egység az RSO a boforssal, a vágatlan képen látszik a Nyíregyháza tábla az út mellett.

Légvédelmi célokra összehangolták/kábelezték a lövegeket, ezt menetben lehetetlen volt.

Földi célpontok ellen használták menetből, ha égető volt a helyzet, de az álcázást nem könnyítette meg, hogy jó egy méterrel magasabb volt a löveg mint letalpalva.

Üdv

Á
spenot 560888 2014. május 30. 09:18
Válasz erre
Csak hogy biztosak legyünk, a skoda_h_a_flak_88.. jelölésű képről kérdeztem.
Ha megnézitek a magas fáslikat meg a teherautó előtt álló két katona felső zsebeit, én látni vélem a magyar egyenruhát. Jó lenne többet tudni.

G.
Freddy 560887 2014. május 30. 09:08
Válasz erre
Az első képen szerintem németek vannak, nekem német egyenruhának tűnik.

,,Balról a második" nálam legalábbis a negyedik kép, ezen és az utána következőn jugoszláv egységek vannak, a fájlnév is erre utal. A vontatók szovjet Ya-12-esek, lehet, hogy már háború utáni képek.
spenot 560886 2014. május 30. 08:56
Válasz erre
Jó reggelt!
Az hogy a trélerről nem szedik le, szerintem gyakorlat volt, különösen a háború vége felé, amikor az oroszok már nagyon megtanulták, hogyan kell GYORSAN bemérni az ellenséges löveget és ezért tüzelés után a löveget gyorsan odébb vontatták, hogy az oroszok borítékolható ellencsapása ne találja el.

Jó leírása van a gyakorlatnak Gasparovich L A rettegés ötven napja c. könyvben (47-48 old.) Mielőtt bárki szitává lő e könyv miatt (szinte minden képaláírás téves, csak úgy mint a katonai egységmeghatározások jelentős része, stb.), hadd jelezzem, az itt közölt leírás hitelesnek tűnik, mert a szerző még beszélt öreg katonákkal, olyanokkal, akik ma már nem élnek. Ezek a részek hitelesnek tűnnek, különösen, ha ezeknek az öreg katonáknak a nevei feltűnnek más, a kutatás módszertanában jártasabb hadtörténészek munkáiban is. Itt pl. Waldemar Lenz beszámolójáról van szó.

Az is érdekes, hogy azok a képek, amelyek a lehajtott lövegtalpat ábrázolják, mind olyan akciót mutatnak, ahol közvetlen irányzással, földi célpont ellen harcolnak. Számomra logikus is, mert ha egy nagyon messzi légi célpontot vesz célba, az ilyen hevenyészett taktikai megoldásban rejlő instabilitás már jelentősen ronthatta a találati arányt. Az egyik képen (Zali) a lehajtott talp majdnem a földet éri. Lenz beszámolójában viszont le van írva, hogy a talp nem lógott, hanem alátámasztották farönkökkel!

Ide tartozik, de más. Mifi001 képsorozata nagyon érdekes. A sorban első kép magyar egységet mutat, ugye? Gyanítom, hogy a flak a Flak 18, ugye? Milyen vontatókkal láthatók ezek a lövegek itt? És balról a második képen kik vannak?

Üdv:
Gergely
PeKo Publishing 560883 2014. május 30. 08:04
Válasz erre
Szia!

A Pz. IV Ausf. H-k gyártásának idején még valóban csak egy alapszínt (sárgát) vitek fel gyárilag a páncélosokra. A terepfestést a csapatoknál végezték, és az adott alakulaton múlt, hogy le lett-e festve a kötényzet mögötti rész vagy sem. (A terepmintázat egységesítését nagyjából 1944 késő nyarán/kora őszén kezdték el alkalmazni, ekkortól kerültek ki már eleve terepszínűre festett páncélosok az üzemekből - a Pz. IV-ek esetében ez a dátum picit későbbi, nagyjából 1944 október/november)

üdv

bp
BalEee 560875 2014. május 29. 22:28
Válasz erre
Köszi az eddigi válaszokat! Még azt szeretném kérdezni, hogy egy késői Panzer IV H-nál a kötény mögötti részek, illetve a páncéltest teteje és oldala festve volt-e? Nagyon kevés olyan fotót találtam, melyen ilyen szögből látni őket, de az sem teljesen egyértelmű. Külföldi fórumokon olvastam kicsit utána, méghozzá, hogy a torony köténye gyárilag, fixen volt rögzítve, és az egész jármű sötétsárga festéssel jutott el a személyzetig, akik a kamót maguk alakították ki. Ők pedig a torony köténye mögött nem festették le annak oldalát. A páncéltest tetejéről viszont semmi infót nem találtam, de gondolom a szövetséges légifölény miatt célszerű lehetett azt is lefesteni. Viszont sokat nézegettem ezt a makettet, ami kicsit elbizonytalanított: planetarmor.com/forums/showthread.php
Meg tudná valaki erősíteni vagy cáfolni a kavargó gondolataimat? :)
Köszi.
mifi001 560841 2014. május 29. 11:36
Válasz erre
images
images

S még ez is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.