<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Kickukac | Adatlap | 573421 | 2014. december 7. 21:36 | ||
newman | Adatlap | 573369 | 2014. december 7. 10:59 | ||
Sziasztok! Eladók az alábbi makettek: Trumpeter 1/144 Il-78 Midas 5000Ft, OKB 144 1/144 Il-76TD 5000Ft, OKB 144 1/144 Tu-16 4500Ft, OKB 144 1/144 Tu-104 5000Ft. Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||
atala8 | Adatlap | 573367 | 2014. december 7. 10:47 | ||
karopka.ru/community/user/16869/ Azt hiszem szépen megépíthető a készlet. | |||||
alexkidd | Adatlap | 573219 | 2014. december 4. 14:06 | ||
Szia! Talán tudunk neked segíteni, s még a postaköltséggel sem kell számolnod! (5000 ft feletti rendeléseknél díjmentes karácsonyig a kiszállítás) Írj egy levelet légyszi az info@makettshop.hu e-mail címre, s megbeszéljük a részleteket is. Üdvözlettel, Alex www.makettshop.hu | |||||
Gabusch | Adatlap | 573215 | 2014. december 4. 13:16 | ||
Az Allegron van. Kérdés a postaköltség. A makett ára megegyezik az itteniekkel. Ha fontos, mert ezt akarod csesztetni az ünnepekben, lehet, hogy megéri azt a várhatóan 1-2 eFt többletköltséget. | |||||
Kickukac | Adatlap | 573211 | 2014. december 4. 12:31 | ||
Sziasztok! Én is rendeltem (lefoglaltam) 2db-ot a Zvezda Il-62M-ből a Játék Modell Centrumból(Gyáli út), még október elején. Akkor azt modták, hogy valószínű csak december elején fog érkezni. Ne baj goldoltam, Miku ajinak meglepem magam. A hét elején beszéltem velük és nem sok jóval kecsegtettek. Nem hogy Miku aji nem lesz, de még a Jézuska sem fog nekem hozni. Ne jön :(( Mindenhol forgalmazzák már, rendelni is lehet, csak nálunk nem. Hiába lehet több helyen előrendelni (pl. modelshop), amíg a Gyáli úton nem lesz, addig sehol nem lehet kézbe fogni. Én is utánanéztem, hogy honnan lehetbe rendelni, de rájöttem, hogy csak ráfizetéssel lehet szert tenni egy ilyen modellre. Kb. 30 euro körül adják, még erre rájön a postaköltség és néhány helyen az áfa. | |||||
Gabusch | Adatlap | 573206 | 2014. december 4. 11:03 | ||
Abszolút igazad van, de azért azt se felejtsük el, hogy a magyar boltok árai között is van nem kevés különbség. Már pl. a postában is lehet egyből 500 Ft. Ezzel szemben a lengyelek más esetekben tudnak érdekes dolgokat produkálni, ezért ha már külföldet is figyelembe kell venni, akkor én őket szoktam először megnézni. Vettem én már onnan videójátékot cirka 5000 Ft kedvezménnyel (postát is beleszámítva), arról nem is beszélve, hogy ott volt, itt meg nem. :) Az árak megint más kérdés, illetve az is, hogy mennyire lehet beszerezni. Újdonságot valószínűbb, aztán előfordulhat, hogy ha annyira nem kapkodják, akkor nem lesz készleten sehol hónapokig, évekig. | |||||
zsocate | Adatlap | 573202 | 2014. december 4. 09:29 | ||
Azért elég nagy butaság a megjelenés után frissiben és jó drágán külföldről megvenni egy makettet. Hacsak nem azzal akar villogni, hogy ő készítette el először a makettet és publikálta az internetre. Szerintem érdemes kivárni, mert idővel lejjebb mennek az árak. Itt nem az ebay villámáras termékeire gondolok, mert azok alaposan túl vannak árazva, és nem is nagyon változnak, pláne ha internetes bolt árusít. A "használt" (bontott, de meg nem épített) makettek viszont jóval olcsóbbak is lesznek majd, persze ez nem most lesz. Az általad javasolt kb. 10.000-12.000 forintos kiadások helyett érdemes vetni egy pillantást a modelshop.hu kínálatára. Postával együtt kb. 3.000-5.000 spórolható meg, ha valakinek nagyon nagy késztetése van az azonnali vásárlásra... | |||||
Gabusch | Adatlap | 573200 | 2014. december 4. 02:55 | ||
"Vannak olyan" == van "ez az egy", rosszul módosítottam a sort, miután megnéztem, hogy egyáltalán szállítanak-e ide, mert ez sarkalatos kérdés szokott lenni néhanap náluk. Persze lehet, hogy hajlandóak, csak nem állítanak be valami opciót a cucc felrakásakor, de mivel olyan 100-150 Ft differencia van a gépek között, szerintem meg kell venni a legdrágábbat és kész. :) | |||||
Gabusch | Adatlap | 573199 | 2014. december 4. 02:51 | ||
Szia! Allegro.pl-en vannak olyan 86,90 zloty-ért. Ehhez jön a posta és kb. 74-gyel kell szorozni. Szerintem megáll egy tizes alatt. Aki onnan akar esetleg vásárolni, az figyelje, hogy a "Dostawa i płatność" fül alatti részen nincs-e olyan, hogy "Nie zgadzam się na wysłanie przedmiotu za granicę", mert az azt jelenti, hogy nem szállít külföldre (a fenti gépen kívül az összes többi ilyen, annál az szerepel, hogy "Zgadzam się na wysyłkę za granicę". Viszont ár, az sajnos nincs. Német Ebay 40 euró körül van, postával. A lengyelekkel meg lehet próbálni angolul is értekezni, de úgy vettem észre, hogy a Google fordítója angolról a magyaron kívül egész érthetően fordít mindenféle nyelvre, bár én azért csatolni szoktam az angol szöveget is, biztos, ami biztos. | |||||
lacipapa | Adatlap | 573198 | 2014. december 3. 23:00 | ||
Figyelem! Az rcmodell fórumon,az elektromos repülőt adok-veszek topikban,hirdetnek egy 1:100-as TU-20-ast (NDK),dobozban! | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 573190 | 2014. december 3. 18:47 | ||
A másik amit keresnék az egy Revell Boeing 737-800 Ryanair. Ha bárki valamit tudna segíteni ezen makettekkel kapcsolatban, kérem az alábbi címre küldjön egy e-mailt: verkmannorbert@gmail.com Köszönöm! | |||||
5Norbi5 | Adatlap | 573174 | 2014. december 3. 12:33 | ||
Üdvözlet! Nem tud valaki eladó Revell Airbus A300-600 Belugát? Előre is köszönöm a választ! Norbi | |||||
Fóka | Adatlap | 573169 | 2014. december 3. 09:25 | ||
Szia! Nekem egy kollégám hozta Moszkvából, ott 990 Rubel volt az ára (~4500 Ft). Az eBay-en és a Hannants-nál is láttam felbukkanni (nem a kollégámat, hanem a makettet), de ott jóval drágább + posta. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 573166 | 2014. december 3. 09:16 | ||
Bár itt a munkahelyemnek nevezett játszótéren* nem tudok Jutyúbot nézni, gondolom, azok Tu-154M típusok lehetnek D-30KU hajtóművekkel, mert azoknak a sugárfordítói látszanak kívülről is. Az NK-8-2U hajtóművek sugárfordítóit a "sima" 54-eseken tutira csak a földön lehetett üzemeltetni a lentebb említett biztonsági megoldások miatt. Ezek szerint a levegőben működtetés a D-30KU hajtóművek sajátossága. * - off: a klasszikus védikus bölcseletek szerint az egész anyagi világ az irodáival, látszatfeladataival és egyéb felesleges kacatjaival csak egy nagy-nagy játszótér, hogy valamivel elfoglaljuk magunkat, amíg itt vagyunk. | |||||
Kickukac | Adatlap | 573112 | 2014. december 2. 09:55 | ||
Fóka! Még egy kérdésem lenne. Te honnan rendelted a makettet és mennyiért? Karcsi | |||||
Tjoe | Adatlap | 573094 | 2014. december 1. 20:14 | ||
www.youtube.com/watch?v=clxQd62e8-s www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE | |||||
Tjoe | Adatlap | 573093 | 2014. december 1. 20:12 | ||
Nem tudom hogy oldották meg a pilkók, de Tu-154-esen is lehet földet érés előtt sugárfordítót használni. Én is láttam ilyet élőben, de itt van két videó is róla. https://www.youtube.com/watch https://www.youtube.com/watch | |||||
Fóka | Adatlap | 573085 | 2014. december 1. 17:23 | ||
Szia! Igen, a HA-LIA Il-62M volt D-30KU hajtóművel, tehát ahhoz nem kell farigcsálni a makettet. Fóka | |||||
Kickukac | Adatlap | 573078 | 2014. december 1. 16:05 | ||
Fóka! Ha az ember a Malév gépet akarja megcsinálni (HA-LIA ; Il-62M), az nem kell farigcsálni? | |||||
Gabusch | Adatlap | 573071 | 2014. december 1. 12:50 | ||
Köszönöm! Ezt talán még meg tudom csinálni szerény képességeimmel is. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 573068 | 2014. december 1. 12:18 | ||
...illetve most látom, van egy kis dudor is a rostély sarkánál, szóval most már minden nézetből megvan a kérdéses rész :-) A link ugyanaz, mint az előbb a 3. képnél. | |||||
Fóka | Adatlap | 573067 | 2014. december 1. 12:14 | ||
Szia! A kék nyíl stimmel, azt le kell reszelni. A beömlőnyílás (illetve ez itt a funkciója miatt kiömlőnyílás) azonban nem ék alakú, hanem egy egyszerű rács. A második képen látható egy NK-8-as hajtómű, a zölddel bekeretezett rész látszik kívülről. Ezt kell a burkolaton jelölni (szerintem ebben a méretarányban festéssel is elég), kb. úgy, ahogy a második képen látható. Fontos: csak a külső hajtóműveken van sugárfordító! Továbbá a burkolat vége szabályos kör alakú, ott is kell alakítani, ld. a képen zöld szaggatott vonallal. Az utolsó képen egy pompás kép látható a "sima" Il-62-es hajtóműveiről, hát ezt kell megcsinálni :-) A képek forrása: 1.: www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/NK-8sect.htm 2.: saját 3.: gisman.livejournal.com/15423.html | |||||
Gabusch | Adatlap | 573065 | 2014. december 1. 11:47 | ||
Köszönöm szépen, bele fogok vágni egy ilyenbe, az biztos. Inkább jövőre, mert nagyon rossz tapasztalataim vannak a karácsony környéki postával, meg kinek van még ilyenkor pénze? :( Plusz hátha valaki itthon is forgalmazza majd egy-két hónapon belül. Kérdés. A hajtómű átalakítása - ha nem törekszem 100%-os megvalósításra, minthogy nincs is tervrajzom - kb. annyi, hogy a kékkel jelzett részt lereszelem, a zöld nyílhoz pedig valami ék alakú beömlőnyílást fabrikálok? | |||||
Fóka | Adatlap | 573063 | 2014. december 1. 09:54 | ||
támasztókerék is megvannak = támasztókerék is megvan roszélyai = rostélyai | |||||
Fóka | Adatlap | 573062 | 2014. december 1. 09:50 | ||
Sziasztok! Nos, ami késik, nem múlik: pénteken jött meg nekem is az Il-62M. Következzenek hát az első benyomások. A csomagolás a Zvezdától immár megszokott bombabiztos megoldás: a külsőből egy belső dobozt lehet kihúzni, és abban van a makett. Így biztosan nem veszik el alkatrész, mert másfelé nyílnak a dobozok, és a belső olyan erős, hogy a postai szállítás sem hagyott semmi nyomot rajta. Egy zacskó tartalmazza az összes szürke öntőkeretet, az átlátszó azonban csak úgy bele van rakva külön csomagolás nélkül, az enyémről le is tört a pilótafülke üvegezése - de nem veszett el. A matricaív függőleges mérete kicsit nagyobb, mint a dobozé, ezért az összeszerelési útmutatóval együtt úgy rakták be, hogy a szélén kicsit felkunkorodik - szerencsére ettől nem sérültek a matricák ,de azért nem túl szerencsés megoldás. Az orosz linken nagyon dícsérik a készletet, és ezzel én is egyetértek. A doboz hátoldalán büszke reklámszöveg hirdeti, hogy a készlet tervezése és kivitelezése "soha nem látott precíz technológiával készült" - ez a hetyke kijelentés először kicsit irritált, de a tüzetesebb szemrevételezés után elmúltak a kételyeim. Valóban igazi örömmakettezésnek nézek elébe! A teljesség igénye nélkül: - tökéletesen pontosan illeszkedő fődarabok: a törzsfelek és a szárnyak összeragasztásakor nem lesz szükség szorítókra meg gumikra, mert hajszálpontosan illeszkednek, minden deformáció nélkül. A törzs és a szárnyak összepróbálásakor semmi, még századmilliméterekben mérhető rés sem keletkezett, itt gyakorlatilag nem lesz szükség tömítésre. - igen részletes bontás: a bejárati ajtó külön darab, és a szárny összes mechanizációja (fékszárnyak, csűrők) külön-külön alkatrészek, és még a mozgató mechanizmus csavarorsói is ki vannak alakítva. Én nem szoktam örülni az ilyesminek, mert "alapállapotban" szeretem látni a repülőgépeket, ez a teljes szétbontás pedig inkább diorámába való. Itt azonban ez semmi nehézséget nem fog okozni, mert ezek a kisebb alkatrészek is tökéletesen pontosak. Az ajtó olyan jól illeszkedik a keretébe, hogy szárazon belerakva is ottmarad, és kívülről senki nem mondaná meg, hogy külön alkatrész. - A futómű kialakításáról már korábban lelkendeztem (a ki- és berugózott futószárak külön alkatrészek), de most észrevettem, hogy a törzs hátsó részéből kilógó támasztókerék is megvannak, kibocsátott és behúzott állapotban egyaránt. Erre a sajátosságra már gyerekkoromban rácsodálkoztam Ferihegyen: észrevettem, hogy az érkező Il-62-esek farokrésze alól gurulás közben lassan elkezd leereszkedni egy kerék, és mire a repülőgép az állóhelyre ér, a támasztókerék a hosszú szárán már a földig ér. Maketten most látom először kialakítva ezt a megoldást. - A hajtómű egyértelműen D-30KU. sok apró alkatrészből áll, bár érdekes módon a sugárfordító roszélyai egybe vannak öntve a burkolattal. A műanyag eléggé vastag, ezért szerintem az NK-8-4-es is gond nélkül kifaragható belőle. - A matricák tökéletesek (már amennyire elsőre megállapítható). Még az 1979-1980-ban az Aeroflot repülőgépeken látható "Official Olimpic Carrier" felirat is ott van az íven. Előttem van, amint először pillantottem meg Ferihegyen egy Tu-154-est ezzel a felirattal, és nagyon tetszett. Emlékszem, hogy engem az USA bojkottja emiatt különosem frusztrált (nemtom megmagyarázni az összefüggést, egyszerűen csak így éreztem)... A bonyolult alkatrészbontás miatt a matricák is meglehetősen széttagoltak. Az ablakcsík rengeteg darabból áll össze, még a nyithatóra elkészíthető ajtó kerete is 3 matricából rakható össze. Nem lesz sétagalopp, az biztos. - Jókora állványt is adnak a készlethez, de első pillantásra kicsit meredeknek tűnik az állásszög, amibe a rárakott makett kerülne, ezen szerintem javítani kell. Az Il-62 meglehetősen decens emelkedő képességéről ismert. - Az utastér ablakai egyenesen lenyűgözőek. A négy csíkban kialakított ablaksorok a helyükre illesztve tökéletesen a felületbe simuló, minden behúzódástól mentes, víztiszta ablakokat adnak. Igaz, az öntőkereten ezek a csíkok kicsit meggörbültek, de az anyaguk éppen annyira rugalmas, hogy kiegyenesíthetők. Hát ennyi elsőre. Mivel éppen most bajlódom két Eastern Express makettel, elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. Fóka | |||||
newman | Adatlap | 573047 | 2014. november 30. 21:06 | ||
Sziasztok! Eladó 144-esek: Revell 1/144 Canadair CL-604 2800Ft, Airfix 1/144 Boeing 737-200 2500Ft, Minicraft 1/144 Boeing 707 British Airways 6000Ft, Trunpeter 1/144 Il-78 Midas (Il-76 is építhető belőle) 5000Ft, OKB144 1/144 Il-76TD 5000Ft, OKB144 1/144 Tu-16 4000Ft. Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||
Gabusch | Adatlap | 572934 | 2014. november 29. 10:11 | ||
Köszönöm, de én Fóka véleményére lennék kíváncsi a kittel kapcsolatban. | |||||
Pilatus | Adatlap | 572933 | 2014. november 29. 10:04 | ||
IL-62 M zvezda doboz bontás ! http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html | |||||
Pilatus | Adatlap | 572932 | 2014. november 29. 10:03 | ||
IL-62 M Zvezda doboz bontás ! http://scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html | |||||
newman | Adatlap | 572914 | 2014. november 28. 20:13 | ||
Hehe... Il-62 dömping... www.aeroscale.co.uk/modules.php | |||||
Gabusch | Adatlap | 572879 | 2014. november 27. 21:55 | ||
Nagyon várok ám egy dobozbontást! :) | |||||
Mandras | Adatlap | 572253 | 2014. november 18. 19:12 | ||
Az Il-62-es repülőgép magyarországi történetéhez (a fiókomból): A típust a Malévnak is felajánlották megvételre 1968-ban. A Malév akkor három repülőgép beszerzését tervezte 148 férőhelyes változatban, első és turista osztályokkal felszerelten. A mellső utasteret két részre osztották volna egy válaszfallal úgy, hogy elöl 30 turista ülés öt sorban, mögötte 16 első osztályú ülés négy sorban helyezkedett volna el. A konyha mögötti hátsó utastérben további 102 turista utas foglalhatott volna helyet. A vásárlásról szóló szerződés tervezetét el is készítették, és véglegesítették 1968. december 2-ára, mert úgy szólt az ajánlat, hogy ha azt december 10-éig aláírják, akkor az első Il-62-es gépet 1969 augusztusában, a másodikat 1969 szeptemberében átadják. A gépek festésmintáját február 1-jéig kellett egyeztetni. A Szállító az első két géppel együtt öt szakembert biztosított volna a Malévnak egy évre a saját költségén, közöttük egy RPSzN-3N radar-szakértőt és egy NK-8-4 hajtóműmérnököt. A harmadik repülőgép szállításáról 1970 májusában kellett volna dönteni a tapasztalatok alapján. Mint tudjuk, a szerződést nem írták alá. Ennek oka egyrészt az volt, hogy a Malév a Jet-korszak küszöbén éppen a Tu-134 üzembe állításával volt elfoglalva, és emiatt nehezen tudott volna egy újabb szakember-állományt elkülöníteni egy másik új típusra; másrészt a hosszú távú járatok beindítása ellen sokan érveltek, és végül győztek. A rossznyelvek szerint volt egy politikai szempont is, amely szerint nem kell elősegíteni a tengeren túlra kivándorolt 56-os magyarokkal való kapcsolattartást. A HA-LC jelsor így megmaradt a későbbi „szerelmünknek”, a Tu-154-nek. Szerintem jobban jártunk... Üdv., András | |||||
sanyi | Adatlap | 572243 | 2014. november 18. 17:12 | ||
Gabusch | Adatlap | 572145 | 2014. november 17. 11:41 | ||
Mármint a nekiállás tehető évekre, egyébként nyilván azonnal kell. :) | |||||
Gabusch | Adatlap | 572144 | 2014. november 17. 11:40 | ||
Nagyon minimális méret- és alakbeli különbségeket is vélek felfedezni. Viszont reménykedem benne, hogy a kit valóban félelmetes részletezettsége és hatalmas matricája okán esetleg valaki kidob hozzá sima IL-62 hajtóműgondolákat, mielőtt megvenném és nekiállnék farigcsálni. Önmagam ismeretében ez amúgy simán évekre is tehető. Pláne, hogy ahogy elnézem, már az összerakása is simán vetekszik egy tankkal. És abban sem vagyok 100%-ig biztos, hogy a festése sokkal egyszerűbb lenne. | |||||
Fóka | Adatlap | 572126 | 2014. november 17. 09:22 | ||
Na, persze nem működik a link :-/ Íme a kép. | |||||
Fóka | Adatlap | 572125 | 2014. november 17. 09:20 | ||
...vagy mégsem? A Kislőcsös által mutatott oldalon van egy kép, amin baloldalt alul az R.A. Il-62 és Il-62M készletének dobozrajza van, és jól látható a két hajtőmű közti különbség: szinte semmi, csak asugárfordító mozgató mechanizmusának burkolata áll ki az utóbbin. Erre gondolok: scalemodels.ru/modules/myarticles/img_7821_1414105962_wiki-2.jpg.html | |||||
Fóka | Adatlap | 572124 | 2014. november 17. 09:14 | ||
Szia! Ezer éve... :-) Nos, az összeállítási útmutató alapján ez valóban Il-62M D30-KU hajtóművel, tehát Gabusch kollégának alaposan át kell majd alakítania a gondolákat a "sima" Il-62-höz. Fóka | |||||
Kislőcsös | Adatlap | 572122 | 2014. november 17. 08:46 | ||
Sziasztok:) Egy részletes cikk a Zvezda IL-62-eséről scalemodels.ru/articles/7821-obzor-novinki-zvezda-1-144-iljushin-il-62m.html Ennyire részletes készletet 144-ben utasszállítóról szerintem még nem adtak ki,sőt. Amit ezen nem dolgoztak ki,azt nem is érdemes. Ez egy kép a nyitott sugárfordítós leszállásról,magyar vonatkozásban. Gondolom sokan szeretnék MALÉV festéssel elkészíteni.Éppen ezért már rajzolom hozzá a matricát,amit majd a HAD-nál be is fogtok tudni szerezni. Lesz rajta ablaksorral és ablaksor nélkül is MALÉV felirat a törzsre,azoknak akik a szép átlátszó ablakkal akarják elkészíteni. Kislőcsös | |||||
Mandras | Adatlap | 572009 | 2014. november 15. 21:05 | ||
Ráadásul a Tu-154-esen volt még egy további biztonsági megoldás is. Ha mindennek ellenére a sugárfék mégis, önkényesen átállt volna a negatív tolóerő üzemmódra, akkor az adott hajtómű üzemmódja AUTOMATIKUSAN alapgázra állt át. Az Il-62M-en valóban megengedett volt a sugárfék használata a levegőben, a megközelítés legvégén és kilebegtetéskor, de ismereteim szerint csak alapgázon. A módszer célja a kifutás hosszának a további csökkentése volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 571993 | 2014. november 15. 18:06 | ||
Tibcsi kolléga megnyugtatására meg kell mondanom, hogy az Eastern Express Il-18-asa sem bővelkedik felhasználóbarát részletekben. Eléggé "short run" jellege van a készletnek. Nekem pl. a bumfordi öntőkeretek okoztak sok frusztrációt, amikor a feleolyan vastag alkatrészeket (pl. futóműszár) próbáltam leválasztani róluk. Megnyugodtam! :) De az Eastern Express IL-18-asán legalább átlátszóak az ablakok... bár lehet, hogy az inkább hátrány.. :) Tibcsi | |||||
Gabusch | Adatlap | 571990 | 2014. november 15. 17:43 | ||
Köszi. Az a baj, hogy abszolút nem tudom, hogy mit kellene átalakítani - ha egyáltalán, mert nem szaporítom a "szegecsszámlálók" táborát -, de amennyiben nagyon eltérő a kettő és meg is tudom csinálni, voltaképpen miért is ne? Az meg sem fordult a fejemben, hogy a régi NDK kittel kezdjek valamit, mert egyfelől gyanítom, hogy nehéz lehet beszerezni, másrészt sejtem, hogy ennek okán alig valamivel lehet drágább, mint az új készlet. Arról nem is beszélve, hogy az újban vannak megfelelő matricák, míg az NDK készletben nem tudom, hogy létezett-e egyáltalán Aeroflot verzió. És akkor még a lajstromszámról nem is beszéltünk, ami ebből a készletből biztosan összeollózható, Letrasetet meg már nem is tudom, mikor láttam utoljára. | |||||
Fóka | Adatlap | 571986 | 2014. november 15. 15:12 | ||
Az 1:100-as NDK Il-62-es az megintcsak egy másik változat, merthogy az a prototípust ábrázolja, ami sokkal rövidebb volt, mit a széria-típusok. Ennek a prototípusnak a pilótafülkéje alatt volt két nagy menekülőajtó, ami a törzsön az orr-résznél két kiemelkedő púpnak látszik. Rá'dásul - hogy a makettezőknek komplikáltabb legyen az élet - ennek a prototípusnan sem NK-8-4, sem D-30KU hajtóműve volt, hanem Ljulka AL–7 típusú :-) Szóval ebből se lenne könnyű széria Il-62-est csinálni, mert be kellene toldani a törzsbe, átalakítani az orrát és a főfutó-gondolaajtókat is át kellene szabni - a hajtóművekről nem is beszélve, mert ezek az AL-7-esek még az NK-8-asoknál is kisebbek voltak (és jóval gyengébbek). Azért csinálok majd fotókat is. | |||||
Gabusch | Adatlap | 571984 | 2014. november 15. 14:31 | ||
Így már világos a működése is. Fóka, látom a cikkeid között, hogy Neked van NDK-s Il-62 maketted. Az még a nekem kellő hajtóművekkel szerelt? Mert ha igen és viszonylag jó, akkor ha megérkezett az új készlet, esetleg eltérő hajtóműgondolákkal, légy oly jó és csinálj nekem mindkettőről fotókat, hogy tudjam, mégis mit kellene nagyjából összehoznom. Próbálok képeket keresgélni, de nagyon macerásnak tűnik, minthogy nem feltétlenül a hajtóművekre vannak rendszerint kiélezve. | |||||
Fóka | Adatlap | 571982 | 2014. november 15. 13:43 | ||
...és itt látható egy egészen elképesztő felvétel: egy Il-62M sugárfordítói még a levegőben, földetérés előtt reverz üzemmódban! Amikor először találkoztam ilyennel, nem hittem a szememnek, de azóta több képen is láttam már - lehet, hogy ennél a típusnál ez szokványos eljárás? A kép forrása: www.airliners.net/photo/Sudan---Government/Ilyushin-Il-62M/1365180/ | |||||
Fóka | Adatlap | 571981 | 2014. november 15. 13:36 | ||
"Földetérés után a terelőlemez a kiáramló gázsugarat a haladási iránnyal szembe fordítja" - persze nem magától, hanem a személyzet állítja át a gázkarokon lévő kis fogantyúkkal. Ekkor a hajtómű is felpörög a minél intenzívebb fékezőhatás érdekében, ezért lehet a kabinban a földetérés után azt a jellegzetes süvítő hangot hallani. Sajnos történt már a sugárfordító miatt is baj: Thaiföld fölött utazómagasságon repülve a Lauda 767-esének (OE-LAV, 1991. május 26.) az egyik sugárfordítója "átállt" a hajtóművezérlő számítógép (FADEC) szeszélye miatt. A negatív tolóerő a levegőben kataszrofális, le is zuhantak. Nem tudom elképzelni, hogyan nem gondolhattak ilyen esetre a tervezéskor. A Tu-154-eseken a bal főfutó rugóstagján van egy véghelyzet-kapcsoló, ami csak a főfutó teljesen berugózott állapotában engedi átállítani a sugárfordítót, azaz csakis a földön - ilyen egyszerű... A Lauda eset után - ha jól emlékszem - ki is adtak egy service bulletint a típusra valami hasonló megoldás kötelező beépítésére. | |||||
Gabusch | Adatlap | 571978 | 2014. november 15. 12:25 | ||
Köszönöm szépen. Mindig tanul az ember. :) Egyelőre még nem rendeltem meg, de úgy érzem, egy ilyet mindenképpen be kell szereznem. Várom a véleményeket. | |||||
Fóka | Adatlap | 571962 | 2014. november 15. 08:06 | ||
A sugárfék az olyan terelőlemez-pár, amit a hajtóművek kiömlőnyílása után szoktak rakni. Földetérés után a terelőlemez a kiáramló gázsugarat a haladási iránnyal szembe fordítja, ezzel erőteljes fékezőhatást biztosít. Az NK-8-as hajtóműveken ez a gondolán belül van, és a hajtóművek végén alul-felül egy-egy rostély jelzi létezését, a D-30KU esetében viszont a gondolán kívűl látható, a mozgató mechanizmus burkolata és a fémszínű terelőlemezek formájában. A képen az utóbbi látható, tehát nem az, amit meg kell csinálnod :-) Ha a készletben ilyen van, akkor bizony jól át kell alakítani. Majd jelenkezem, ha a kezemben lesz. | |||||
Fóka | Adatlap | 571961 | 2014. november 15. 07:58 | ||
Nekem sem egyértelmű a képről, hogy NK-8-4 vagy D-30KU gondolák vannak-e a készletben. Viszont elképzelhető, hogy 1-2 héten belül meg tudok nézni egyet élőben (makettet, úgy értem), és akkor egyértelmű lesz. Majd beszámolok! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Egy Malév CRJ-200 építéséhez keresek Revell(4207) Challenger CL 604-es modell.
Üdvözlettel
Karcsi
mayerpontszinikukactkötőjelonlineponthu