/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
att2 577537 2015. január 31. 13:07
Válasz erre
Szia Sennás!

Ezek a gyanta kasztnik engem is érdekelnének. Tudnál nekem is küldeni egy email címet? Előre is köszönöm a segítséged!

att2kukacfreemail.hu
Sennás 577534 2015. január 31. 12:19
Válasz erre
M40
M40
M43
M43
Inter Pici
Inter Pici
M44
M44

3000Ft hírdetik gyanta kasznik.Átküldöm az E.címet
lacipapa 577530 2015. január 31. 11:53
Válasz erre
Köszi,de ebbe,már mint a vasút modellezésbe nem akarok bele folyni.Elég az én gyagyámat kielégíteni.Annyi csak,hogy néha veszek neki valami magyar vonatkozású modellt.Csak az a baj,hogy nem igazán tudom,melyik autentikus.Annyit tudok,hogy volt (van?)magyar gyártás is,de hogy a modell kínálatban melyik felel meg,nem tudom.Csörgő,Szergely,Nohab,BR52 már van.Egy dízel,Pl a Púposhoz hasonlót ,vagy egy vontatót,tolatót szeretnék neki.Főleg a Vaterán keresgélek,mert ott,talán olcsóbban lehet meg kapni.A kínálatból nem tudom melyik lenne jó?
V43-1123 577520 2015. január 31. 08:56
Válasz erre
Tanulni, tanulni :)
Amennyiben tényleg "megfertőződött" a fiad a vasúttal, és annak modellezésével, ajánlom figyelmedbe a témában megjelent több kilónyi szakkönyvet, ill. az Internetet. A BR nem "BundesRepublic", köze nincs hozzá, valójában Baureihe, vagyis sorozat. A német terminológia használja, pl. BR 01, BR 52, stb. A DB pedig a német vasút, a DEUTSCHE BAHN rövidítése. Szóval tanulni, tanulni :))
lacipapa 577514 2015. január 30. 22:25
Válasz erre
Bocs' nekem is este van már a DB=Daich Bahn akart lenni.
lacipapa 577513 2015. január 30. 22:23
Válasz erre
Nagyon tetszik a 2. kép a pőre kocsin egy VT-34-es van.Most építek egyet 1:16 R/C-ben.
Az 1:35-ös már 90%-ban kész.
lacipapa 577512 2015. január 30. 22:20
Válasz erre
Bocs' én is csak most tanulom,mióta a fiam vasút modellezik.
A vasútak elnevezései,BR=BundesRepublic,DB=Dich Republik ...stb.
A BR 190-es egy dízel mozdony pl.A modellező oldalakon lehet ezeket meg találni,vagy a Vaterán a vasút modellek között.Rengeteg van,csak én nem igazán értek hozzájuk.!
Sennás 577509 2015. január 30. 21:57
Válasz erre
BSM41-71kp
BSM41-71kp
post-6892-0-22829300-1388140259
post-6892-0-22829300-1388140259
m44211
m44211
l737
l737

1.kép a Lengyel változat.
2.kép egy érdekes Lengyel fotó
3.kép a Nyíregyházi 1.sz prototípus(M44-211)
4.kép a legkülönlegesebb,áramszedős Diesel gép!A villamos előfűtés miatt.
Sennás 577507 2015. január 30. 21:38
Válasz erre
Én vagyok fáradt Laci bocs de nem értelek.Igen M44 a típusa.Az első képen egy Remot-os 2.kép régi BoBo van.DVM2 a gyári típusjele.Talán Lengyel,Jugó,Koreai? export is volt belöle.
lacipapa 577506 2015. január 30. 21:10
Válasz erre
Az M44,gondolom a magyar elnevezés?Gondolok itt a BR,DB...stb elnevezésekre.
lacipapa 577504 2015. január 30. 21:07
Válasz erre
A működő képesnek van valami más elnevezése is a BoBo-n kívül?Persze modellben,1:78-asra gondolok.
Sennás 577473 2015. január 30. 17:31
Válasz erre
kep03
kep03
bo bo
bo bo

Esetleg van még BoBo.Van müködőképes és ,sima gyanta csak simán polcra teszed.Összerakod és úgy néz ki de csak ennyi.Szegeden a Hobby boltban volt még 5éve:)
lacipapa 577462 2015. január 30. 15:57
Válasz erre
Csörgő,Szergely,Nohab már van neki.Olyan kellene,amit lehet itthon kapni és van magyar vonatkozása.Gőzös,dízel-tolató stb.
lacipapa 577461 2015. január 30. 15:55
Válasz erre
Köszönöm!Nem én vasutazom a fiam.Sikerült neki szerezni (Vatera) egy dig. előkészített 52-est a csónak alakú szenes kocsival.
Gabusch 577454 2015. január 30. 14:23
Válasz erre
Az MPC/AMT-nek van egy The General gőzőse 1:25-ben. Az is roppant impozáns darab.
Ebay-en lehet hozzájutni leginkább, sajnos általában horribilis összegekért.

www.oldmodelkits.com/jpegs/MPC%201-2001%20General.JPG
www.warrelics.eu/forum/historical-figurines-scale-models/general-12560/
Sennás 577453 2015. január 30. 14:11
Válasz erre
56930-165
56930-165
150_1031_BR52_Henschel___Sohn_1943
150_1031_BR52_Henschel___Sohn_1943
aoZTM
aoZTM
izcZT
izcZT

Br-52 CFR sorszámmal.És pár régi kép a világháborúból.Az utolsó mi lehet?
Sennás 577452 2015. január 30. 13:58
Válasz erre
Szia Laci.A Fa dobozos 2000Dolcsi az igen,még talán füstgenerátor is van benne.De a Revell az sima ragasztós makett,azt működőképessé tenni hát nem tom.Kemény lenne,de megoldható.Pont a Ludmillát említik hogy a Revelles kasznit felhasználva megépítette müködőképesre.(HO fődarabokat használva)
Akik 1:87ben vasutalnak az azért is kerül ennyi pénzbe mert(és ha jók az információim-- egy M62 Sergej,Csörgő névleges teljesítmény,sebessége közel annyi mint az igazi 1/87-ed része)Ugyanezek digitális modellban 3×annyiért már füst,hang generátor,sebességet,fékezést lehet szabályozni.Lehet választani.Union Pacific 4000 "wikipédia" itt leírnak mindent.Csak UP vonalain jártak ezek sehol máshol csak a Wasatch hegységben.
lucky 577449 2015. január 30. 13:43
Válasz erre
Azt még hozzátenném, hogy az első világháború után érkezett pár (talán lengyel) széles nyomtávú gőzös, az is 520 számon futott.De lehet keverem az 510-zel.
lucky 577448 2015. január 30. 13:41
Válasz erre
Bigboy-nak nincs.
Amcsi vasak közül az USATC S160-nak van. MÁV 411 ( Truman) néven meg lehet találni.
Német vasak közül a BR52-nek van: MÁV 520.
lucky 577447 2015. január 30. 13:38
Válasz erre
Sőt a Modelik és az Angraf 1/25-ben is adott ki többféle vasúti járművet. Igaz papírból..
lacipapa 577444 2015. január 30. 13:11
Válasz erre
Szia!
Te,látom vasút szakértő vagy!A Bigboy 1:87-es és működő képes?Ennek van magyar vonatkozása?
Üdv,Laci
Sennás 577438 2015. január 30. 12:30
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
178577-12522
178577-12522

Szia ChevyG!Csak ismételni tudom amit att2 leírt.Én is megvettem összeépítettem a BIGBOY-t.Szép makett túl sok feljavítást nem igényel.Én még 15 éve Kanadában láttam filmet róla megtetszett de 1000dolcsi nem szándékoztam érte adni.1.5kg és működőképes.Nézd meg most hol jár az ára:)Érdekesség 1984ben a Monogram is kiadta ezt a makettet.Lehet ezt vette át a Revell?De jól megoldották.Ajánlom figyelmedbe.Kezd a legnagyobbal!5-6 ezer Ft pedig nem sok érte.Még 1-2 figura mellé és máris előjönnek a monumentális méretek.Ha nem feltétlen ragaszkodsz az 1:87 mérethez mehet a HobbyBoss 1:72 BR-52 vagy BR-86 gyönyörűek ezek is.Vagy ugyanezek 1:35 méretben.Na ezek a legszebbek.
att2 577435 2015. január 30. 12:03
Válasz erre
Szia ChevyG!

A Revell Big boy készlete lassan 10 éves, a Br 01-02es készletek se sokkal fiatalabbak ha jól rémlik. A képeket elnézve nem rosszak, szép makett építhető belőlük! Nekem eddig csak a Ludmillákhoz volt szerencsém, de nem volt velük semmi extra, nem tudom hogy a gőzösök mennyivel jobbak vagy rosszabbak. Az Italeri készleteit nézted? Ők is adtak ki gőzöst, igaz nem a Big Boyt, de a bontása egyszerübb, 2 kereten elfért nekik minden.
ChevyG 577414 2015. január 30. 05:32
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék majd építeni egy mozdonyt. A Revell készleteit nézegettem, melyikről mit lehet tudni? Régi v új készletek? Melyiket érdemes? Elsőre a Big Boy-al szemeztem.
üdv! GergőGábor
lucky 575961 2015. január 11. 06:55
Válasz erre
Sennás 575881 2015. január 10. 11:44
Válasz erre
Szia. Még hogy járnak:-) Éjszaka amikor minden emberre szükség lenne akkor jönnek kocsit felvenni vonatba sorozni:-(De most de rögtön ,az irányító meg ugrik mint a pincsikutya!
lucky 575862 2015. január 10. 09:00
Válasz erre
Sennás 575857 2015. január 10. 08:00
Válasz erre
Fénykép0305
Fénykép0305
Fénykép0308
Fénykép0308
Fénykép0309
Fénykép0309

Csendélet Nyíregyháza,tél.
Varjúbácsi 575697 2015. január 8. 20:30
Válasz erre
Szia Sanyi!
Kösz, így már találtam némi segítséget.
Planes 575682 2015. január 8. 16:23
Válasz erre
Szia tanár úr! Akkoriban sokfelé gyártott GÖRLICH I., II., III. tip. forgóváz lehet, ez alapján már el tudsz indulni.
Varjúbácsi 575637 2015. január 8. 08:09
Válasz erre
10205_1937_696_9_37_aussen
10205_1937_696_9_37_aussen

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség a vasúti guruktól. Erről a forgózsámolyos futómű típusról keresnék információt. Sajnos ezen az egy képen kívül nem találtam semmit. Mivel nem tudom mi a hivatalos elnevezése, még a gugli sem segített. A fotó egy 1937-es "salonwagent" ábrázol.
lucky 574887 2014. december 29. 14:48
Válasz erre
széntér hatvan
széntér hatvan

na talán
lucky 574886 2014. december 29. 14:47
Válasz erre
na mindegy itt a kép
lucky 574884 2014. december 29. 14:46
Válasz erre
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg

Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt.
Sennás 574874 2014. december 29. 12:19
Válasz erre
lucky 574867 2014. december 29. 09:07
Válasz erre
Ez többrétű dolog.
Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit.
A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van.
Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg.
Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is.
Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni.
A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne.
Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül.
A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk.
Sennás 574820 2014. december 28. 16:16
Válasz erre
1540456_65544_LH3_ketfele_kivitel_
1540456_65544_LH3_ketfele_kivitel_

Jó de tudod hogy már az utasítás nem engedi a mozdony erejével összenyomott ütközőt.De ha meg fékez,feltorlódi utána meg rángat az se jó.Az anyát kanolta volna meg a ravatalon az a marha amelyik a kitalálta azt a régi kampóban végződő vasat ami fel van rakva a csavar orsóra(most csak gagyin odarajzoltam,talán neked van képed)régen erre akasztották a gőztömőt ne lógjon túl mélyre.Minden fordításnál beakad.Na a City-s az jó azok a gyűrűk nem engedik "túlhúzni".
Bolgár kocsikat nem ismerem.
lucky 574819 2014. december 28. 15:49
Válasz erre
Minket meg azért bacogatank, mert lazán jön a vonat,akár a DB ill a CD vasútról is...
A keresztbe tömlőt meg már vesézgettük ig szinten, és az jött ki, hogy mindig a legrövidebb távot adó kapcsolatot kell használni. Meg sem értették mit kérdeztünk...
A bolgároknál meg szabályos lehet a dupla féktömlő, mert a két bolgár kocsi ( és nyáron az onnét jövő vonatrész) így van kapcsolva..
Sennás 574808 2014. december 28. 14:52
Válasz erre
Ja megy is a basztatás ha nincs a helyén valami!Bezzeg Pestről lejön úgy a vonat keresztbe a tömlő:)Amúgy minden szavaddal egyet értek Lucky!
lucky 574786 2014. december 28. 12:19
Válasz erre
LH-3 kétféle kivitel
LH-3 kétféle kivitel

Egy kép a MÁV 20-17-es kocsi homlokfaláról ( gondolván azokra akiknek vasúti gondolatok járnak a fejükben).
A két levegős kapcsolat között a külső vonókészülék ( csavarkapocs ill a vonóhorog),annak bal oldalán a gőzfűtési vezeték csatalakozó feje látható. Erről hiányzik a félkapcsolat ( az un gőztömlő). Az ajtó előtt felhajtott helyzetben az átjáróhíd.
A kocsivég így szabálytalan, mert lógó alkatrész nem lehet. Csavarkapocs is csak abban az esetben,ha nem lehet felakasztani, és akkor is csak összehúzott helyzetben.
lucky 574752 2014. december 28. 09:14
Válasz erre
Ha jól emlékszem valami olyan megoldás is volt a szén szállításra, hogy egy normál pőre kocsin volt pár, alján nyitható konténer.Ezt emelte a daru, majd a szerkocsi, szertartály fölött kinyitották a konténer alját.
Ebben az esetben a kutyavasút elmarad.
HADvezér 574746 2014. december 28. 07:22
Válasz erre
startszett_20
startszett_20
4 kocsi_20
4 kocsi_20
digit V80_20
digit V80_20
ealadó asztal 2_20
ealadó asztal 2_20
eladó asztal_20
eladó asztal_20
ealadó asztal 3_20
ealadó asztal 3_20

Sziasztok!

Eladó egy vadonat új Tillig TT digital start szett, bolti árnál 15 000 Ft-al olcsóbban adom. Mivel maradok a makettezésnél, és nincs helyem a nagy asztal építéséhez csak ezért adom el, kiváló készlet! Egy digitális mozdonnyal ( V 80, DB) négy darab teherkocsival, egy balos váltó és egy dilikörnyi sín van hozzá + kocsi sínre felrakó
+ a legújabb Uhlenbrock digitális vezérlő, távirányító.
Asztalossal készített 230x130mm-es szétszedhetős teljesen üres asztalt adok anyagárban hozzá.

Kérésre fotókat tudok küldeni, mindennel együtt: 94000.-Ft A kedvezmény 30000.-Ft

érdeklődni: info@hadmodels.com

üdv: HADvezér
Rozsdás fékkulcs 574744 2014. december 28. 05:08
Válasz erre
Sziasztok.
Köszönöm a dicséreteket és a hasznos tanácsokat is , persze nem marad így az összkép ahogy most van . De egyelőre csak gyűjtögetem , építgetem a dolgokat . A mozdony most még a Trumpeter dobozban található töltésen áll amit majd leveszek róla ha elkészül a dioráma alap és akkor természetesen a villany póznák is jobban fognak kinézni távol a széndarutól valami épület mellet.A váltó is még kap egy kozmetikát a furatokat eltüntetem onnan mivel az is saját gyártás mert ilyen méretben nem lehet kapni váltót .Még egy kérés esetleg van ötletetek honnan lehetne motort szerezni a Trumpeter WR360-as Diesel mozdonyába ?
Ő lenne aki a szenet hozza.:-))
Köszi.Üdv.Jani
lucky 574724 2014. december 27. 21:28
Válasz erre
Annyit még a számozáshoz, hogy a vontatott járműveknél kb 40 éve használatban van.
Tehát ez csak a vontató járművek terén új,minálunk. A DB ÖBB ZSR évekkel előttünk bevezette.Hozzánk a Teknő művésznevű gépekkel ( ma 470 akkor 1147 sorozat) jött be.
lucky 574723 2014. december 27. 21:22
Válasz erre
csavarkapocs
csavarkapocs
PB063983
PB063983

Szia Rozsdás fékkulcs!
Azok a vonóhorgok kissé...izék... De gondolom abból dolgoztál ami volt.
A képeken a saját faragású cucc látható, és egy mintadarab.
A távíróvezetéket nem raknám a szenelő daru közelébe.Pláne úgy, hogy a vezeték át is megy a daru felett (gondold el milyen zavart okozhat ha véletlenül leszakítják).
Lacipapa meglátása is jó.
A daru hatókörébe vagy egy un szenelőteret ( ahol a szenet tárolták, ez egy kb 1/2-1 méter magas fallal körbevett tér) vagy egy kutyavasutat (keskeny nyomtávú vasút) tennék. Az utóbbi jobban is menne a felemelt csilléhez.Úgy képzelem el, hogy van két bakban végződő vágány, az egyiken az üres a másikon a teli csillékkel.
A váltó csúcsrésze öntött kivitelű, hevederes kötéssel. Ott nem jellemező a sínprofil továbbvitele.
A második képen lévő piros végű valamiket nem tudom értelmezni. Talán levegőtömlő lenne? A kutyafej ( kapcsolófej) nehéz dió,jelenleg törögetem. A másik végén hiányzik az elzáróváltó.Ez egy golyós csaphoz hasonló szerkezetű valami,némi spec vasúti megoldással...
Unikális valami lesz, így tovább!
rrobbie 574712 2014. december 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen a választ!
Üdv! R
att2 574708 2014. december 27. 19:24
Válasz erre
Szia rrobie!

Minden köttötpályás vontatójármű, illetve önerőből mozgásra képes jármű kapott egy úgynevezett UIC pályaszámot, az átjárhatóság, és az azonosítás végett. Ennek a hatodiktól a tizenegyedik számjegyig látod a részletét a homlokfalon. Ha már említetted a 628-t, 92 55 0628 223-3 esetén a vastagon kiemelt. A "628" okát megtalálod a 571922 sz. hozzászólásban. A pályaszám csak részben utal a remotorizációra, nem ez a legfőbb ok, mert a 0-s, a 100-as, 200-as, de még a 300-s gépek esetén is 8-asra végződik.
rrobbie 574699 2014. december 27. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel ha jól látom vannak itt szakmabeliek is, szeretnék feltenni egy laikus kérdést.
Miért számozták át pl. az M62-eseket 628-ra? Ez már valami remotra utalás?
Miért pont 8-as lett a vége?
Meg ha jól tudom, mindent átszámoztak. Mi ennek az oka?
Előre is köszi a válaszokat és bocs a tudatlanságomért, csak iváncsi voltam.
Üdv! Robi
lacipapa 574692 2014. december 27. 17:19
Válasz erre
Szia!
Ez nagyon jóóóóó!Egy valami,a lámpa oszlopok,szerintem alacspnyak.A mozdony teteje fölé kellene hogy érjen.Kb. egy fél lánpa oszlop magassággal kellene emelni.Szerintem,de te majd eldöntöd!
Laci
Rozsdás fékkulcs 574688 2014. december 27. 16:50
Válasz erre
DSCN0762
DSCN0762
DSCN0766
DSCN0766
DSCN0768
DSCN0768
DSCN0771
DSCN0771
DSCN0773
DSCN0773

Sziasztok.
Egy pár kép a most elkészült igen hosszadalmas átalakításról, építő jellegű kritikát szívesen fogadok mivel én nem vagyok szakmabeli. Az utolsó képen a talán egyszer elkészülő vasúti dioráma egyes résztvevői.
Mindenkinek B.U.É.K.
Üdv.: Rozsdás fékkulcs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.