<<< Vissza | Tovább >>> |
att2 | Adatlap | 577537 | 2015. január 31. 13:07 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 577534 | 2015. január 31. 12:19 | ![]() | |
3000Ft hírdetik gyanta kasznik.Átküldöm az E.címet | |||||
lacipapa | Adatlap | 577530 | 2015. január 31. 11:53 | ![]() | |
Köszi,de ebbe,már mint a vasút modellezésbe nem akarok bele folyni.Elég az én gyagyámat kielégíteni.Annyi csak,hogy néha veszek neki valami magyar vonatkozású modellt.Csak az a baj,hogy nem igazán tudom,melyik autentikus.Annyit tudok,hogy volt (van?)magyar gyártás is,de hogy a modell kínálatban melyik felel meg,nem tudom.Csörgő,Szergely,Nohab,BR52 már van.Egy dízel,Pl a Púposhoz hasonlót ,vagy egy vontatót,tolatót szeretnék neki.Főleg a Vaterán keresgélek,mert ott,talán olcsóbban lehet meg kapni.A kínálatból nem tudom melyik lenne jó? | |||||
V43-1123 | Adatlap | 577520 | 2015. január 31. 08:56 | ![]() | |
Tanulni, tanulni :) Amennyiben tényleg "megfertőződött" a fiad a vasúttal, és annak modellezésével, ajánlom figyelmedbe a témában megjelent több kilónyi szakkönyvet, ill. az Internetet. A BR nem "BundesRepublic", köze nincs hozzá, valójában Baureihe, vagyis sorozat. A német terminológia használja, pl. BR 01, BR 52, stb. A DB pedig a német vasút, a DEUTSCHE BAHN rövidítése. Szóval tanulni, tanulni :)) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577514 | 2015. január 30. 22:25 | ![]() | |
Bocs' nekem is este van már a DB=Daich Bahn akart lenni. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577513 | 2015. január 30. 22:23 | ![]() | |
Nagyon tetszik a 2. kép a pőre kocsin egy VT-34-es van.Most építek egyet 1:16 R/C-ben. Az 1:35-ös már 90%-ban kész. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577512 | 2015. január 30. 22:20 | ![]() | |
Bocs' én is csak most tanulom,mióta a fiam vasút modellezik. A vasútak elnevezései,BR=BundesRepublic,DB=Dich Republik ...stb. A BR 190-es egy dízel mozdony pl.A modellező oldalakon lehet ezeket meg találni,vagy a Vaterán a vasút modellek között.Rengeteg van,csak én nem igazán értek hozzájuk.! | |||||
Sennás | Adatlap | 577509 | 2015. január 30. 21:57 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 577507 | 2015. január 30. 21:38 | ![]() | |
Én vagyok fáradt Laci bocs de nem értelek.Igen M44 a típusa.Az első képen egy Remot-os 2.kép régi BoBo van.DVM2 a gyári típusjele.Talán Lengyel,Jugó,Koreai? export is volt belöle. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577506 | 2015. január 30. 21:10 | ![]() | |
Az M44,gondolom a magyar elnevezés?Gondolok itt a BR,DB...stb elnevezésekre. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577504 | 2015. január 30. 21:07 | ![]() | |
A működő képesnek van valami más elnevezése is a BoBo-n kívül?Persze modellben,1:78-asra gondolok. | |||||
Sennás | Adatlap | 577473 | 2015. január 30. 17:31 | ![]() | |
Esetleg van még BoBo.Van müködőképes és ,sima gyanta csak simán polcra teszed.Összerakod és úgy néz ki de csak ennyi.Szegeden a Hobby boltban volt még 5éve:) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577462 | 2015. január 30. 15:57 | ![]() | |
Csörgő,Szergely,Nohab már van neki.Olyan kellene,amit lehet itthon kapni és van magyar vonatkozása.Gőzös,dízel-tolató stb. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577461 | 2015. január 30. 15:55 | ![]() | |
Köszönöm!Nem én vasutazom a fiam.Sikerült neki szerezni (Vatera) egy dig. előkészített 52-est a csónak alakú szenes kocsival. | |||||
Gabusch | Adatlap | 577454 | 2015. január 30. 14:23 | ![]() | |
Az MPC/AMT-nek van egy The General gőzőse 1:25-ben. Az is roppant impozáns darab. Ebay-en lehet hozzájutni leginkább, sajnos általában horribilis összegekért. www.oldmodelkits.com/jpegs/MPC%201-2001%20General.JPG www.warrelics.eu/forum/historical-figurines-scale-models/general-12560/ | |||||
Sennás | Adatlap | 577453 | 2015. január 30. 14:11 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 577452 | 2015. január 30. 13:58 | ![]() | |
Szia Laci.A Fa dobozos 2000Dolcsi az igen,még talán füstgenerátor is van benne.De a Revell az sima ragasztós makett,azt működőképessé tenni hát nem tom.Kemény lenne,de megoldható.Pont a Ludmillát említik hogy a Revelles kasznit felhasználva megépítette müködőképesre.(HO fődarabokat használva) Akik 1:87ben vasutalnak az azért is kerül ennyi pénzbe mert(és ha jók az információim-- egy M62 Sergej,Csörgő névleges teljesítmény,sebessége közel annyi mint az igazi 1/87-ed része)Ugyanezek digitális modellban 3×annyiért már füst,hang generátor,sebességet,fékezést lehet szabályozni.Lehet választani.Union Pacific 4000 "wikipédia" itt leírnak mindent.Csak UP vonalain jártak ezek sehol máshol csak a Wasatch hegységben. | |||||
lucky | Adatlap | 577449 | 2015. január 30. 13:43 | ![]() | |
Azt még hozzátenném, hogy az első világháború után érkezett pár (talán lengyel) széles nyomtávú gőzös, az is 520 számon futott.De lehet keverem az 510-zel. | |||||
lucky | Adatlap | 577448 | 2015. január 30. 13:41 | ![]() | |
Bigboy-nak nincs. Amcsi vasak közül az USATC S160-nak van. MÁV 411 ( Truman) néven meg lehet találni. Német vasak közül a BR52-nek van: MÁV 520. | |||||
lucky | Adatlap | 577447 | 2015. január 30. 13:38 | ![]() | |
Sőt a Modelik és az Angraf 1/25-ben is adott ki többféle vasúti járművet. Igaz papírból.. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577444 | 2015. január 30. 13:11 | ![]() | |
Szia! Te,látom vasút szakértő vagy!A Bigboy 1:87-es és működő képes?Ennek van magyar vonatkozása? Üdv,Laci | |||||
Sennás | Adatlap | 577438 | 2015. január 30. 12:30 | ![]() | |
Szia ChevyG!Csak ismételni tudom amit att2 leírt.Én is megvettem összeépítettem a BIGBOY-t.Szép makett túl sok feljavítást nem igényel.Én még 15 éve Kanadában láttam filmet róla megtetszett de 1000dolcsi nem szándékoztam érte adni.1.5kg és működőképes.Nézd meg most hol jár az ára:)Érdekesség 1984ben a Monogram is kiadta ezt a makettet.Lehet ezt vette át a Revell?De jól megoldották.Ajánlom figyelmedbe.Kezd a legnagyobbal!5-6 ezer Ft pedig nem sok érte.Még 1-2 figura mellé és máris előjönnek a monumentális méretek.Ha nem feltétlen ragaszkodsz az 1:87 mérethez mehet a HobbyBoss 1:72 BR-52 vagy BR-86 gyönyörűek ezek is.Vagy ugyanezek 1:35 méretben.Na ezek a legszebbek. | |||||
att2 | Adatlap | 577435 | 2015. január 30. 12:03 | ![]() | |
Szia ChevyG! A Revell Big boy készlete lassan 10 éves, a Br 01-02es készletek se sokkal fiatalabbak ha jól rémlik. A képeket elnézve nem rosszak, szép makett építhető belőlük! Nekem eddig csak a Ludmillákhoz volt szerencsém, de nem volt velük semmi extra, nem tudom hogy a gőzösök mennyivel jobbak vagy rosszabbak. Az Italeri készleteit nézted? Ők is adtak ki gőzöst, igaz nem a Big Boyt, de a bontása egyszerübb, 2 kereten elfért nekik minden. | |||||
ChevyG | Adatlap | 577414 | 2015. január 30. 05:32 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretnék majd építeni egy mozdonyt. A Revell készleteit nézegettem, melyikről mit lehet tudni? Régi v új készletek? Melyiket érdemes? Elsőre a Big Boy-al szemeztem. üdv! GergőGábor | |||||
lucky | Adatlap | 575961 | 2015. január 11. 06:55 | ![]() | |
Ahogy minálunk is.. | |||||
Sennás | Adatlap | 575881 | 2015. január 10. 11:44 | ![]() | |
Szia. Még hogy járnak:-) Éjszaka amikor minden emberre szükség lenne akkor jönnek kocsit felvenni vonatba sorozni:-(De most de rögtön ,az irányító meg ugrik mint a pincsikutya! | |||||
lucky | Adatlap | 575862 | 2015. január 10. 09:00 | ![]() | |
Látom Floydék arra is járnak. | |||||
Sennás | Adatlap | 575857 | 2015. január 10. 08:00 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 575697 | 2015. január 8. 20:30 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 575682 | 2015. január 8. 16:23 | ![]() | |
Szia tanár úr! Akkoriban sokfelé gyártott GÖRLICH I., II., III. tip. forgóváz lehet, ez alapján már el tudsz indulni. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 575637 | 2015. január 8. 08:09 | ![]() | |
Sziasztok! Kellene egy kis segítség a vasúti guruktól. Erről a forgózsámolyos futómű típusról keresnék információt. Sajnos ezen az egy képen kívül nem találtam semmit. Mivel nem tudom mi a hivatalos elnevezése, még a gugli sem segített. A fotó egy 1937-es "salonwagent" ábrázol. | |||||
lucky | Adatlap | 574887 | 2014. december 29. 14:48 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 574886 | 2014. december 29. 14:47 | ![]() | |
na mindegy itt a kép | |||||
lucky | Adatlap | 574884 | 2014. december 29. 14:46 | ![]() | |
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt. | |||||
Sennás | Adatlap | 574874 | 2014. december 29. 12:19 | ![]() | |
Köszi a választ Lucky! | |||||
lucky | Adatlap | 574867 | 2014. december 29. 09:07 | ![]() | |
Ez többrétű dolog. Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit. A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van. Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg. Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is. Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni. A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne. Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül. A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk. | |||||
Sennás | Adatlap | 574820 | 2014. december 28. 16:16 | ![]() | |
Jó de tudod hogy már az utasítás nem engedi a mozdony erejével összenyomott ütközőt.De ha meg fékez,feltorlódi utána meg rángat az se jó.Az anyát kanolta volna meg a ravatalon az a marha amelyik a kitalálta azt a régi kampóban végződő vasat ami fel van rakva a csavar orsóra(most csak gagyin odarajzoltam,talán neked van képed)régen erre akasztották a gőztömőt ne lógjon túl mélyre.Minden fordításnál beakad.Na a City-s az jó azok a gyűrűk nem engedik "túlhúzni". Bolgár kocsikat nem ismerem. | |||||
lucky | Adatlap | 574819 | 2014. december 28. 15:49 | ![]() | |
Minket meg azért bacogatank, mert lazán jön a vonat,akár a DB ill a CD vasútról is... A keresztbe tömlőt meg már vesézgettük ig szinten, és az jött ki, hogy mindig a legrövidebb távot adó kapcsolatot kell használni. Meg sem értették mit kérdeztünk... A bolgároknál meg szabályos lehet a dupla féktömlő, mert a két bolgár kocsi ( és nyáron az onnét jövő vonatrész) így van kapcsolva.. | |||||
Sennás | Adatlap | 574808 | 2014. december 28. 14:52 | ![]() | |
Ja megy is a basztatás ha nincs a helyén valami!Bezzeg Pestről lejön úgy a vonat keresztbe a tömlő:)Amúgy minden szavaddal egyet értek Lucky! | |||||
lucky | Adatlap | 574786 | 2014. december 28. 12:19 | ![]() | |
Egy kép a MÁV 20-17-es kocsi homlokfaláról ( gondolván azokra akiknek vasúti gondolatok járnak a fejükben). A két levegős kapcsolat között a külső vonókészülék ( csavarkapocs ill a vonóhorog),annak bal oldalán a gőzfűtési vezeték csatalakozó feje látható. Erről hiányzik a félkapcsolat ( az un gőztömlő). Az ajtó előtt felhajtott helyzetben az átjáróhíd. A kocsivég így szabálytalan, mert lógó alkatrész nem lehet. Csavarkapocs is csak abban az esetben,ha nem lehet felakasztani, és akkor is csak összehúzott helyzetben. | |||||
lucky | Adatlap | 574752 | 2014. december 28. 09:14 | ![]() | |
Ha jól emlékszem valami olyan megoldás is volt a szén szállításra, hogy egy normál pőre kocsin volt pár, alján nyitható konténer.Ezt emelte a daru, majd a szerkocsi, szertartály fölött kinyitották a konténer alját. Ebben az esetben a kutyavasút elmarad. | |||||
HADvezér | Adatlap | 574746 | 2014. december 28. 07:22 | ![]() | |
Sziasztok! Eladó egy vadonat új Tillig TT digital start szett, bolti árnál 15 000 Ft-al olcsóbban adom. Mivel maradok a makettezésnél, és nincs helyem a nagy asztal építéséhez csak ezért adom el, kiváló készlet! Egy digitális mozdonnyal ( V 80, DB) négy darab teherkocsival, egy balos váltó és egy dilikörnyi sín van hozzá + kocsi sínre felrakó + a legújabb Uhlenbrock digitális vezérlő, távirányító. Asztalossal készített 230x130mm-es szétszedhetős teljesen üres asztalt adok anyagárban hozzá. Kérésre fotókat tudok küldeni, mindennel együtt: 94000.-Ft A kedvezmény 30000.-Ft érdeklődni: info@hadmodels.com üdv: HADvezér | |||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 574744 | 2014. december 28. 05:08 | ![]() | |
Sziasztok. Köszönöm a dicséreteket és a hasznos tanácsokat is , persze nem marad így az összkép ahogy most van . De egyelőre csak gyűjtögetem , építgetem a dolgokat . A mozdony most még a Trumpeter dobozban található töltésen áll amit majd leveszek róla ha elkészül a dioráma alap és akkor természetesen a villany póznák is jobban fognak kinézni távol a széndarutól valami épület mellet.A váltó is még kap egy kozmetikát a furatokat eltüntetem onnan mivel az is saját gyártás mert ilyen méretben nem lehet kapni váltót .Még egy kérés esetleg van ötletetek honnan lehetne motort szerezni a Trumpeter WR360-as Diesel mozdonyába ? Ő lenne aki a szenet hozza.:-)) Köszi.Üdv.Jani | |||||
lucky | Adatlap | 574724 | 2014. december 27. 21:28 | ![]() | |
Annyit még a számozáshoz, hogy a vontatott járműveknél kb 40 éve használatban van. Tehát ez csak a vontató járművek terén új,minálunk. A DB ÖBB ZSR évekkel előttünk bevezette.Hozzánk a Teknő művésznevű gépekkel ( ma 470 akkor 1147 sorozat) jött be. | |||||
lucky | Adatlap | 574723 | 2014. december 27. 21:22 | ![]() | |
Szia Rozsdás fékkulcs! Azok a vonóhorgok kissé...izék... De gondolom abból dolgoztál ami volt. A képeken a saját faragású cucc látható, és egy mintadarab. A távíróvezetéket nem raknám a szenelő daru közelébe.Pláne úgy, hogy a vezeték át is megy a daru felett (gondold el milyen zavart okozhat ha véletlenül leszakítják). Lacipapa meglátása is jó. A daru hatókörébe vagy egy un szenelőteret ( ahol a szenet tárolták, ez egy kb 1/2-1 méter magas fallal körbevett tér) vagy egy kutyavasutat (keskeny nyomtávú vasút) tennék. Az utóbbi jobban is menne a felemelt csilléhez.Úgy képzelem el, hogy van két bakban végződő vágány, az egyiken az üres a másikon a teli csillékkel. A váltó csúcsrésze öntött kivitelű, hevederes kötéssel. Ott nem jellemező a sínprofil továbbvitele. A második képen lévő piros végű valamiket nem tudom értelmezni. Talán levegőtömlő lenne? A kutyafej ( kapcsolófej) nehéz dió,jelenleg törögetem. A másik végén hiányzik az elzáróváltó.Ez egy golyós csaphoz hasonló szerkezetű valami,némi spec vasúti megoldással... Unikális valami lesz, így tovább! | |||||
rrobbie | Adatlap | 574712 | 2014. december 27. 19:47 | ![]() | |
att2 | Adatlap | 574708 | 2014. december 27. 19:24 | ![]() | |
Szia rrobie! Minden köttötpályás vontatójármű, illetve önerőből mozgásra képes jármű kapott egy úgynevezett UIC pályaszámot, az átjárhatóság, és az azonosítás végett. Ennek a hatodiktól a tizenegyedik számjegyig látod a részletét a homlokfalon. Ha már említetted a 628-t, 92 55 0628 223-3 esetén a vastagon kiemelt. A "628" okát megtalálod a 571922 sz. hozzászólásban. A pályaszám csak részben utal a remotorizációra, nem ez a legfőbb ok, mert a 0-s, a 100-as, 200-as, de még a 300-s gépek esetén is 8-asra végződik. | |||||
rrobbie | Adatlap | 574699 | 2014. december 27. 18:31 | ![]() | |
Sziasztok! Mivel ha jól látom vannak itt szakmabeliek is, szeretnék feltenni egy laikus kérdést. Miért számozták át pl. az M62-eseket 628-ra? Ez már valami remotra utalás? Miért pont 8-as lett a vége? Meg ha jól tudom, mindent átszámoztak. Mi ennek az oka? Előre is köszi a válaszokat és bocs a tudatlanságomért, csak iváncsi voltam. Üdv! Robi | |||||
lacipapa | Adatlap | 574692 | 2014. december 27. 17:19 | ![]() | |
Szia! Ez nagyon jóóóóó!Egy valami,a lámpa oszlopok,szerintem alacspnyak.A mozdony teteje fölé kellene hogy érjen.Kb. egy fél lánpa oszlop magassággal kellene emelni.Szerintem,de te majd eldöntöd! Laci | |||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 574688 | 2014. december 27. 16:50 | ![]() | |
Sziasztok. Egy pár kép a most elkészült igen hosszadalmas átalakításról, építő jellegű kritikát szívesen fogadok mivel én nem vagyok szakmabeli. Az utolsó képen a talán egyszer elkészülő vasúti dioráma egyes résztvevői. Mindenkinek B.U.É.K. Üdv.: Rozsdás fékkulcs |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ezek a gyanta kasztnik engem is érdekelnének. Tudnál nekem is küldeni egy email címet? Előre is köszönöm a segítséged!
att2kukacfreemail.hu