<<< Vissza | Tovább >>> |
lucky | Adatlap | 578403 | 2015. február 11. 10:00 | ![]() | |
tothgun | Adatlap | 578226 | 2015. február 8. 21:53 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 578217 | 2015. február 8. 20:36 | ![]() | |
Köszönöm mindenkinek a segítséget, már tisztul a kép. | |||||
Planes | Adatlap | 578203 | 2015. február 8. 19:26 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 578197 | 2015. február 8. 19:11 | ![]() | |
lacipapa Azaz :) Planes Úgy látom szépen elbeszéltünk egymás mellett. :) De ugyanarról volt szó mindkettőnknél. Varjúbácsi! Ma sem vastagabb a láncszem szála 25-30 mm-nél. De még utána nézek. | |||||
lacipapa | Adatlap | 578191 | 2015. február 8. 18:48 | ![]() | |
Nem tudok németül,de a "Seitliches Gleitstück" lenne? | |||||
lacipapa | Adatlap | 578189 | 2015. február 8. 18:46 | ![]() | |
A csúszótámok a csap két oldalán láthatók? | |||||
Planes | Adatlap | 578186 | 2015. február 8. 17:56 | ![]() | |
Jól látod. Még annyi,hogy a jármű szekrényhez a központi csap rögzül,ekörül elfordul a forgóváz az ívekben ,és a két oldali csúszótámra fekszik fel.Így képes a pályaegyenetlenségeket bólintó mozgással felvenni. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 578178 | 2015. február 8. 17:02 | ![]() | |
Ezek szerint, ha jól értem a váz közepén keresztbemenő alkatrész,- amihez gondolom csatlakozik a kocsiszekrény alja - szabadon elmozdulhat függőleges irányba, és az alsó laprugók határolják a mozgását? Az számomra a furcsa, hogy a rugók alsó rögzítési pontjai nekem nagyon gyengécskének tűnnek ahhoz, hogy egy 10 tonnás szerkezet legyen rajtuk. De lehet hogy rosszul értelmezem. | |||||
Sennás | Adatlap | 578169 | 2015. február 8. 15:34 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 578168 | 2015. február 8. 15:33 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 578167 | 2015. február 8. 15:33 | ![]() | |
Úgy értettem mindkét oldalon lévő, (Rossz volt a Jobbos -balos kifejezés)de nem értem a szavakon lovaglást a működést szerettük volna elmondani,nemdebár... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578151 | 2015. február 8. 13:44 | ![]() | |
Ühüm. A rajzot néztem, ott spirálrugónak tűnt... Kösz! | |||||
lucky | Adatlap | 578150 | 2015. február 8. 13:44 | ![]() | |
Mutass már egy példát a jobbos- balos laprugóra.. A himbarugózás dupla, mindkét oldalon, de nem tudom elképzelni, hogyan lehet egy laprugóköteget jobbos és balos kivitelben elkészíteni. Hacsak nem úgy, hogy a jobb vagy a bal oldalán van szem, esetleg a hajítása aszimmetrikus. De az utóbbira még nem láttam példát vasúton.Több lépcsős kivitelre már igen. Ebben az esetben nem látom értelmét egy hajlításra igénybe vett elemnél a kétféle kivitelnek. | |||||
lucky | Adatlap | 578149 | 2015. február 8. 13:32 | ![]() | |
Úgy van, de az tekercsrugó.:) | |||||
Planes | Adatlap | 578139 | 2015. február 8. 12:40 | ![]() | |
Pedig oda van rajzolva... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578136 | 2015. február 8. 12:35 | ![]() | |
Magyarul itt van egy forgóváz, vagy mi, ami egyrészt kapcsolódik egy vagon aljához, két laprugóköteggel, másrészt 4 kerékhez, laprugó+spirálrugó kombinációval? Elnézést, tökéletesen laikus (gyökér) vagyok a témához. | |||||
lucky | Adatlap | 578134 | 2015. február 8. 12:15 | ![]() | |
Én nem látok jobbos-balos laprugót. Olyan laprugót látok, ami mindkét végén van felfüggesztve, és középen terhelve. | |||||
lucky | Adatlap | 578133 | 2015. február 8. 12:13 | ![]() | |
Sztem csak kettő. Az első lépcső valóban két elemből áll, de attól még együtt dolgoznak. A királycsap hídja a himba.. | |||||
Planes | Adatlap | 578103 | 2015. február 8. 08:04 | ![]() | |
Vagy inkább három lépcsős.Ahogy látszik is, az ágytokon lévő laprugó feltámasztása két spirál rugón nyugszik.A forgóváz keret viszont a királycsapszeg hídjához csatlakozik ugyancsak egy pár (jobbos -balos) laprugóval. Üdv.! Eses Sándor | |||||
lucky | Adatlap | 578089 | 2015. február 7. 20:46 | ![]() | |
Kétlépcsős rugózású személykocsi forgóváz. Az első lépcső a keréknél, a második középen a himbán található. A kettőt a forgóvázkeret kapcsolja össze. A kétféle rugó típust azok eltérő karakterisztikája miatt építhették be. Na meg azért mert a laprugónak van némi lengés csillapító hatása. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 578075 | 2015. február 7. 17:53 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 578069 | 2015. február 7. 17:09 | ![]() | |
Van sok féle, a 29.oldaltól, vannak az amcsik.Gőzösök,dízelek,vagonok. | |||||
Sennás | Adatlap | 578064 | 2015. február 7. 16:39 | ![]() | |
Lehet én nem tudok itt rendesen keresni de egy mozdonyt találtam(gyönyörű) amúgy. | |||||
lacipapa | Adatlap | 578061 | 2015. február 7. 16:12 | ![]() | |
Hát,ha ilyet pont nem is,de USA járművek vannak a V...n!Mozdonyok,vagonok. | |||||
Sennás | Adatlap | 578059 | 2015. február 7. 15:11 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 578048 | 2015. február 7. 10:26 | ![]() | |
Ha mákod van valahova beengednek körbefotózni. hbweb.hu/iparvasut/a21.htm | |||||
Sennás | Adatlap | 578047 | 2015. február 7. 10:17 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 578046 | 2015. február 7. 10:11 | ![]() | |
Mi a szart csinál ez? DB Class Köf III. | |||||
Sennás | Adatlap | 578045 | 2015. február 7. 10:10 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 578044 | 2015. február 7. 10:05 | ![]() | |
Igeeen!Köszi.Még egy kérdés az utólsó képen lévőnek,mi a 'neve'?140913-as kép. | |||||
Sennás | Adatlap | 578041 | 2015. február 7. 09:01 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 578040 | 2015. február 7. 08:58 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 578039 | 2015. február 7. 08:52 | ![]() | |
Igen.Elméletileg Kalocsai olajvonat. | |||||
lacipapa | Adatlap | 578038 | 2015. február 7. 08:45 | ![]() | |
Szervusz! Köszönöm szépen.Úgy látom,hogy ezt a mozdonyt lehet kapni 1:87-ben is.Persze a részletek nagyon jók lennének.Ez a szerelvény hazai lenne,vajon? Üdv,Laci | |||||
Sennás | Adatlap | 578037 | 2015. február 7. 08:36 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 577891 | 2015. február 4. 16:25 | ![]() | |
Szia.Nem lehet ez a 004 gép forgóváza?A 99 jun baleset után átszállították Tapolcára és ott fényképezték le ezt.Az tudott a gépet 99'ben selejtezték a többi főbb alkatrészeket még ott a helyszínen "kibelezték". | |||||
att2 | Adatlap | 577860 | 2015. február 4. 00:18 | ![]() | |
Amikor még volt fűtőház Tapolcán. Mit csináltak a forgóvázzal? Mi lett a Nohab forgóvázával? Javították, vagy már szedték szét amennyire lehetett? | |||||
Sennás | Adatlap | 577853 | 2015. február 3. 21:52 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 577793 | 2015. február 3. 14:18 | ![]() | |
Szia att2! Mi újság sikerült az emberkével felvenni a kapcsolatot?Árul még egyáltalán valamit? | |||||
lucky | Adatlap | 577777 | 2015. február 3. 10:32 | ![]() | |
Egészen pontosan EÉVB. Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés. Vasútőrült! Azért remélem tudod mi a vegyesvonat. Bár már régen nem szerepel az F1-es utasítás pontjai között. Röviden: olyan vonat amiben nem áruként küldött személy és teher kocsik vannak. Vagyis személy és teherszállításra egy időben használták. A személyszállító vonatokba besorozott poggyászkocsi személykocsinak számít. A kocsik sorrendjére az út közbeni tolatás volt a meghatározó, ill a fűtési idény. Ha a teherkocsikat útközben le kellett akasztani a személykocsi ment a gép után, ha fűteni kellett akkor is. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577754 | 2015. február 2. 20:08 | ![]() | |
Így már tiszta,köszönöm. | |||||
Planes | Adatlap | 577753 | 2015. február 2. 20:03 | ![]() | |
Vonat befolyásoló.A MÁV rendszerű jelfelvevő biztonsági rendszer,ami a mozd.vezezetőt felülbírálja ,vagy helyettesíti ,ha elalszik:-)) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577731 | 2015. február 2. 16:36 | ![]() | |
Köszi,mi az a VB? | |||||
Planes | Adatlap | 577730 | 2015. február 2. 16:12 | ![]() | |
Szia Laci!Két éve voltak nálunk VB beépítésre,egy kolega szokott fotózni,megkérdezem,megoszthatom -é. | |||||
vasútörült | Adatlap | 577694 | 2015. február 2. 09:07 | ![]() | |
Az biztos, hogy rengeteg apró eltérés van az altípusok között. Pl : nem is látszik a motor csere, de kipufogó, hűtőrács stb átalakítása sokat elárul. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577692 | 2015. február 2. 08:17 | ![]() | |
Szervusz Sanyi! Jó lenne képen látni a külsejüket,hogy mennyiben különböznek a kapható modellektől. Laci | |||||
Planes | Adatlap | 577690 | 2015. február 2. 06:01 | ![]() | |
A V-100 al kapcsolatban pontosítanék: a győri illetőségű LCH (Logistich Center Hungaria)tulajdonában vannak,és a Magyar o.-on működő Német cégeket hivatott kiszolgálni.Győr-Szentgotthárd-Kalocsa stb. Ezek remotoros gépek,nem az eredeti Maybach motor hajtja,hanem MTU(mellesleg ugyan az, mint a Merkavákat, csak más segédüzemmel,és szoftverrel) És ahogy lenni szokott, a külsején is van változás,fényszórók ,hűtő maszk stb. Üdv.! Eses Sándor | |||||
ChevyG | Adatlap | 577686 | 2015. február 1. 22:36 | ![]() | |
Köszönöm a segítséget! Megfertőződtem!:) üdv! | |||||
vasútörült | Adatlap | 577595 | 2015. január 31. 23:45 | ![]() | |
Megpróbálok fotózni ha látom. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Az az alkatrész a himba vagy himbagerenda. Az nemcsak függőleges, hanem ( a kocsihoz viszonyítva) hossz ill keresztirányban is mozog valamennyit.