<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
denkmeyer | Adatlap | 571747 | 2014. november 11. 15:58 | ||
sanyi | Adatlap | 571616 | 2014. november 9. 13:20 | ||
Ahogy gondolod, valóban vannak bakik, de vannak ismeretlen fotók is az elfelejtett légierőkről. | |||||
Kuolema | Adatlap | 571613 | 2014. november 9. 13:12 | ||
Sziasztok! Tegnap este unalmamban pár óra alatt hegesztettem egy kis 21-est. Repülni is tud, nem is akárhogy. A szobai kísérletek alapján kb 10-es lehet a siklószáma. Mondjuk az orra nem nagyon szereti a kilebegtetés nélküli leszállásokat, az látszik is rajta :) Üdv.: Kuolema | |||||
Tibcsi | Adatlap | 571586 | 2014. november 9. 07:24 | ||
Az, hogy a MF-et és a bis-t összekeveri (375-ös kép, szerintem...), hát istenem.. van ilyen... de hogy az UM-et bis-nek írni? (527-es kép) Tovább nem is néztem... :) | |||||
sanyi | Adatlap | 571494 | 2014. november 7. 20:17 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 571183 | 2014. november 3. 22:43 | ||
MiG-21-ről tipusváltozattól függetlenül a törzs alatti és a szárny alatti póttankok is leoldhatók repülés közben. R. | |||||
TOmCSI | Adatlap | 571175 | 2014. november 3. 21:34 | ||
Sziasztok! Azt meg tudnátok mondani hogy verziótól függetlenül a törzs alá szerelhető pót tüzelőanyag tartály(ok) repülés közben ledobhatóak vagy csak a szárny alattiak dobhatók el? | |||||
migi | Adatlap | 571039 | 2014. november 2. 12:19 | ||
Az eduard honlapjáról tudsz rendelni | |||||
kls | Adatlap | 571038 | 2014. november 2. 12:16 | ||
Helló!Engem máris érdekelne! Hol is lehet majd kapni? Vagy azt az overtrees változatot? | |||||
dkp | Adatlap | 570906 | 2014. október 31. 12:37 | ||
Köszönöm, akkor azt kell vennem. | |||||
sárkányos | Adatlap | 570905 | 2014. október 31. 12:35 | ||
Szevasz. ZIL-131 Üdv sárkányos | |||||
dkp | Adatlap | 570903 | 2014. október 31. 12:31 | ||
Sziasztok! Szerintetek milyen autóval vontatják Cápetit? Ural? www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/BartaEndre/BE_Capeti.htm | |||||
AndrásH | Adatlap | 570556 | 2014. október 26. 10:46 | ||
Ki lesz adva a PF, decemberben jön a Profipack doboz. | |||||
Planes | Adatlap | 570553 | 2014. október 26. 10:34 | ||
Szevasz Árpi! Az ACADEMY az egy torzszülött.Az EDUARD fényévekkel jobb,én a Csitei Bélától vettem a Bolyai-n overtrees változatban,de úgy tudom külön csomagolásban nem lesz,mindenképp javaslom,amíg van! Üdv.! Eses Sándor | |||||
pintair | Adatlap | 570486 | 2014. október 25. 12:15 | ||
JoNepek!, Van-e mar valakinek Eduard uj 1\48 PF-je? Ugy hogy melle van téve az Academy-jé?-összehasonlításul. Illetve kimittud, erdemes-e ra aldozni, akar overtrees-ben is? Köszönöm! | |||||
Murmuc | Adatlap | 569387 | 2014. október 12. 20:59 | ||
Üdv Rumcájsz52! Ez kimerítő válasz volt! :) Köszi! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 569345 | 2014. október 12. 10:49 | ||
Hali A 8204-en az ezüstszínű bal csűrőn valószínűleg sérülés miatt már cserélhették a borítást, eredetileg az is sárgára eloxált lehetett mint a a jobb csűrőn, több olyan natúr-fém gépről készült fotót láttam már, amelyiken a csűrők színe is ugyanaz, mint a szárnytartályoké. És a miért? Ezek aránylag nagy felületű lemezek a gépen, nagy aerodinamikai/légerő terheléssel és mechanikai terheléssel is, pl. a tartálytereknek tartani kell a kerozin súlyát is, ami mondjuk egy 170 l-es tartályrekesznél csak kb. 140 kg, de 10 g-nél már ugye 1400!kg, és egy vadászgép 10 g-nél még nem törhet, tehát a borításnak ennél is többet kell bírni. Lehet választani: vagy telirakják jó sűrűn bordákkal és hosszmerevítőkkel a szárny belső szerkezetét - viszont ezzel erősen csökkentik a tartályterek térfogatát - vagy más módon erősítik a borítást. A más mód a vegyi maratással készült borítólemez, amit egy hálószerű minta szerint maszkolással levédenek, a szabadon maradt részt pedig vegyszerrel kezelve/"megúsztatva" kimaratnak. Így a maszkolt részeken vastagabb marad a lemez, erősebb és merevebb marad, jóval kevesebb borda és merevítés kell bele azonos szilárdság eléréséhez. Végül, hogy esetleg valami visszamaradt vegyszermaradék nehogy tovább "dolgozzon" és később átmarja, kilyukassza lemezt a kész repülőgépen, eloxálják a teljes felületet (elektrolízises oxidációs felületvédelmi eljárás), ez adja a sárgás metállszínt a felületnek. Hogy ez ne üssön el túlságosan a gép alu felületétől, ezeket lefestették ezüstre, ami viszont kissé más árnyalatú, sötétebb szürkés ezüstszínű mint a hengerelt durállemez natúr fémfelülete. Ezután fújták át színtelen víztiszta lakkal a teljes gép-felületet, ez volt az eredeti gyári festés. Viszont volt egy furcsa tulajdonsága a festett ezüst felületnek, amíg elég friss volt a lakkozása: ha úgy esett rá a napfény, hogy a fotós felé tükrözte vissza, akkor az ezüst-festett felület látszott jóval világosabbnak (tükör-effektus, lásd Búza fotóját). Persze ezek az eltérő felületek aztán nem egyformán koptak és koszolódtak, idővel a festett felület egyre sötétebb lett, a lakk kopott, így jöttek a helyi ráfestések csapatnál, ekkor már nem volt egyforma minden gép ezüstmintázata (láttam olyan fotót, ahol pl. a kabintető előtti rádiótér teteje is sötétebb ezüst volt). Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 569308 | 2014. október 11. 17:10 | ||
búza | Adatlap | 569307 | 2014. október 11. 17:09 | ||
Őszintén? Fogalmam sincs! Talán, hogy ne virítson a sárga lemez fent a magas kék égben! :-) Ha megfigyeled a 8204-es MF-en az egyik csűrő ezüst, a másik sárga. Mondjuk az SzPSz-es fékszárnyak és a szárnyban levő üzemanyag tartályok mindig is ilyenek voltak, utóbbiak a kezdetektől. Sok, különböző anyagfajtát használtak a külső borításnál is, a lakkozott gépeken ez nagyon jól látszik. | |||||
Murmuc | Adatlap | 569277 | 2014. október 11. 07:29 | ||
Üdv Búza! Nem Te, én voltam félreérthető! :) Én a miértre keresem a választ. Miért pont ezeken a helyeken? Üzemanyag tartályok, kormánylapok, fékszárnyak... | |||||
búza | Adatlap | 569211 | 2014. október 10. 14:27 | ||
Szia! Lehet, hogy félreérthető voltam. A PG.hangárban fotózott gép a teljesen lemaratott "meztelen". A román PFM-en a vegyileg maratott lemezek ezüsttel le vannak festve, plusz a gerinctartály is. A PG.-s javítás előtt a mieink is így néztek ki jobbára csak lakk borította a felületet. Sokféle alumínium szín volt a makettezők legnagyobb örömére. | |||||
Murmuc | Adatlap | 569185 | 2014. október 10. 08:12 | ||
Üdv Búza! Ha már itt tartunk, miért sötétebbek bizonyos lemezek, az anyaguk más? Mert az feltünt hogy csak a szárny, és a gerinc üza tartályokat és a nagyobb igénynek kitett kormánylapokat, fékszárnyakat fedi. A magassági kormányokon jól megfigyelhető hogy a gerincvonaltól az élig van borítva. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 569157 | 2014. október 9. 18:09 | ||
Köszönöm a jó hírt, és nagy-nagy köszönet azoknak, akik vállalják a további kitartó munkát. Szép emlékezés lesz ez a múzeum Komócsi Zoltánra, akivel ugyan csak kétszer tudtam találkozni életemben, de tényleg olyan repülős és ember volt, amilyennek a barátja leírta. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 569110 | 2014. október 8. 21:12 | ||
Ez egy teljesen "meztelen" festés nélküli gép. A puszta lemezek színe ilyen, a sárgásabb részek a vegyileg maratott lemezek. Ezek a simán csak lakkozott gépeken ezüstre vannak festve, a többit csak lakk takarja. Valahogy így, ahogy ezen a román PFM-en látszik. | |||||
mykman | Adatlap | 569107 | 2014. október 8. 20:40 | ||
Szia Búza, pontosan ilyenre gondoltam , koszi! :) Van arról valami info hogy miért ilyen zöld a festék? Gondolom valami speciális bevonat a lemezen. Üdv Mykman | |||||
Ati75 | Adatlap | 569106 | 2014. október 8. 20:33 | ||
Szia! Megnéztem újra, tényleg nincs a 74152, de ez a másik ugyanaz,csak más matricával. hobbyshop.cz/shop/1-72-plastic-kits/1347-mig-21um-mongol-b-czech-stress-team-3756-172-kit.html | |||||
búza | Adatlap | 569103 | 2014. október 8. 20:02 | ||
mykman | Adatlap | 569102 | 2014. október 8. 18:56 | ||
Sziasztok, van valakinek mig-21MF rol ilyen festetlen allapotu kepe esetleg ? i.imgur.com/dOfGCBZ.jpg valahol lattam hogy a festek alatt a 21 es is hasonlo igaz az a kep UM volt. | |||||
szilrobi | Adatlap | 569066 | 2014. október 8. 14:26 | ||
Köszönöm! Közben más úton is megkaptam ugyan, de még nem volt időm szólni. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 569059 | 2014. október 8. 11:49 | ||
páncélos | Adatlap | 569044 | 2014. október 8. 07:18 | ||
Ez szomorú hír. Végre valaki megment valamit, de nem tudja befejezni, hát... Sajnálom nagyon. | |||||
szt_péter | Adatlap | 569040 | 2014. október 7. 23:03 | ||
Pozitív szándék van a folytatásra. Ebben megtalálhatjátok, de olvassátok el mindkét részt, rendkívüli ember volt. iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-1-140616 iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-2-140616 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 569006 | 2014. október 7. 17:30 | ||
Van ott (Dunavarsány mellett) sok más is, pl. MiG-15,-23-ok, An-2, PZL-101, Mi-2, Ka-26 stb. A tervek szerint magántulajdonú múzeumnak indult, csak sajnos a tulajdonos Komócsy Zoltán a nyáron repülőgép-balesetben meghalt Dunaújváros közelében. Jelenleg sajnos nincs információm, mi lesz a gépek és a múzeum további sorsa. Üdv R. | |||||
szilrobi | Adatlap | 569001 | 2014. október 7. 15:32 | ||
Sziasztok! Vásároltam kéz alól egy HAD models "MIG 21 1/72 DECAL SHEET" matricalapot. Sajnos a HAD oldalán nem találom. Tudna valaki felhelyezési útmutatót hozzá? Van rajta 5531-es és 324-es oldalszám, sárga 47-es, magyar ék, egyiptomi és pakisztáni? felségjelzés na meg rengeteg felirat. A hátuljára "21307" van nyomtatva. | |||||
páncélos | Adatlap | 568999 | 2014. október 7. 15:18 | ||
Ráckeve irányában - jobb oldalon - az 511-es út mellett van egy-egy Mi-8(talán)/24-es, és jó pár MiG-21 repülőgép. Tud róluk valaki valamit, mi lesz ezekből, esetleg egy állandó kiállító hely? | |||||
tesztpilota | Adatlap | 568982 | 2014. október 7. 00:49 | ||
Szia! Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben. Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/ Hobbyshop.cz nél nem találtam. Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra) Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/ Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére. A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem. Köszönöm mindenkinek a segítségét! | |||||
tesztpilota | Adatlap | 568981 | 2014. október 7. 00:47 | ||
Szia! Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben. Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/ Hobbyshop.cz nél nem találtam. Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra) Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/ Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére. A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem. Köszönöm mindenkinek a segítségét! | |||||
Ati75 | Adatlap | 568954 | 2014. október 6. 18:14 | ||
Szia! Nekem a Kopro 74152-es készlete van meg,ez is a "régi" minőség,de a panelezése már negatív és elég vékony.A kabintető nem olyan rossz, mint az Easterné ami teljesen opálos, kririkán aluli... Hobbyshop.cz-n rendeltem. Remélem, segítettem... Attila | |||||
dzsonybravo | Adatlap | 568824 | 2014. október 5. 11:16 | ||
Én nekem megvan ez a mig-21 UM készlet. Még nem építettem meg. Ez az Eastern express minőségileg teljesen olyan mint a régi KP migek. Én őszintén szólva a régi KP-ket, Condort, Eastern Expresst mind egy kalap alá veszem. Olyan kicsi a köztük levő különbség, hogy nem érdemes foglalkozni vele. :) | |||||
migi | Adatlap | 568805 | 2014. október 4. 21:20 | ||
Állítólag a játék kategóriába került az MF el együtt . | |||||
tesztpilota | Adatlap | 568800 | 2014. október 4. 20:14 | ||
silent8 | Adatlap | 568793 | 2014. október 4. 19:05 | ||
Hali! Ha minden igaz, akkor Trumpiéknál már tervben van 48-ban Mig-21 UM. Nem tudom hol tart a dolog. Üdv | |||||
búza | Adatlap | 568785 | 2014. október 4. 18:05 | ||
Szia! Szerintem nincs elfogadható UM makett egyetlen méretarányban sem. Talán Eduardék megerőltetik magukat és egy idő után kiadják 1/48-ban. Üdv: Búza | |||||
varobee | Adatlap | 568781 | 2014. október 4. 17:30 | ||
Szia! Én a Condor készletét ismerem még, az se egy csúcsmakett. A KP színvonalához tudnám hasonlítani még nem volt lelkierőm megépíteni, elég nagy meló. Méreteiben pontosnak mondható de nem kevés sorját kell levakarni róla. Az enyémnek olyan opálos a kabinteteje, hogy talán az ülés tetejét látni. :-) Én abban bízom, hogy az RV kiad egy elfogadható makettet. Üdv: varobee | |||||
badboy | Adatlap | 568776 | 2014. október 4. 16:45 | ||
szia! Eddig két makettel találkoztam ebben a méretarányban: Bilek és Aero Team. Az Aeroteam makettnek KP utánérzése van, az alkatrészbontása is ahhoz hasonló, kabinbelső, kisebb alkatrészek elég elnagyoltak. A kp-ból kiindulva a méretei sztem jók. ha jól emlékszem cseh és orosz matrica volt hozzá. Bilek: kicsit jobban szétdarabolták a gépet, részleteiben elég elnagyolt, nekem az aeroteam szimpatikusabb, talán olcsóbb is. Az aeroteam makettet szlovák vagy cseh repülőnaponnapon jó eséllyel megtalálod, a Bileket is kint vettem meg. Hát én ezekről tudok. badboy | |||||
tesztpilota | Adatlap | 568772 | 2014. október 4. 15:36 | ||
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni hogy mely gyártó MiG-21 UM makettje a "legjobb" méretben és kialakításban 1:72 méretben,illetve hogy merre lehet beszerezni ? Előre is köszönöm! | |||||
migi | Adatlap | 568319 | 2014. szeptember 27. 15:34 | ||
Sziasztok Keresnék megvételre -cserére a OEZ -KP 1/48as MiG-21 makettében lévő 490 l póttartályokat . migi2123@gmail.com | |||||
tesztpilota | Adatlap | 568251 | 2014. szeptember 25. 20:43 | ||
Sziasztok! Köszönöm a hasznos tanácsokat,most már tudom miben érdemes gondolkodnom ! ;-) | |||||
pintair | Adatlap | 568237 | 2014. szeptember 25. 18:14 | ||
Zoli | Adatlap | 568232 | 2014. szeptember 25. 17:44 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyon tetszik a vitorlázó miged!
Mi alaján készítetted?
denk