/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
denkmeyer 571747 2014. november 11. 15:58
Válasz erre
Szia kulomea!

Nagyon tetszik a vitorlázó miged!
Mi alaján készítetted?

denk
sanyi 571616 2014. november 9. 13:20
Válasz erre
Ahogy gondolod, valóban vannak bakik, de vannak ismeretlen fotók is az elfelejtett légierőkről.
Kuolema 571613 2014. november 9. 13:12
Válasz erre
PB090668
PB090668
PB090669
PB090669
PB090670
PB090670

Sziasztok!
Tegnap este unalmamban pár óra alatt hegesztettem egy kis 21-est. Repülni is tud, nem is akárhogy. A szobai kísérletek alapján kb 10-es lehet a siklószáma. Mondjuk az orra nem nagyon szereti a kilebegtetés nélküli leszállásokat, az látszik is rajta :)
Üdv.: Kuolema
Tibcsi 571586 2014. november 9. 07:24
Válasz erre
Az, hogy a MF-et és a bis-t összekeveri (375-ös kép, szerintem...), hát istenem.. van ilyen... de hogy az UM-et bis-nek írni? (527-es kép)

Tovább nem is néztem... :)
sanyi 571494 2014. november 7. 20:17
Válasz erre
Sziasztok!
Ez szerintem fog tetszeni:
www.millionmonkeytheater.com/Fishbed.html
Rumcájsz_52 571183 2014. november 3. 22:43
Válasz erre
MiG-21-ről tipusváltozattól függetlenül a törzs alatti és a szárny alatti póttankok is leoldhatók repülés közben.
R.
TOmCSI 571175 2014. november 3. 21:34
Válasz erre
Sziasztok! Azt meg tudnátok mondani hogy verziótól függetlenül a törzs alá szerelhető pót tüzelőanyag tartály(ok) repülés közben ledobhatóak vagy csak a szárny alattiak dobhatók el?
migi 571039 2014. november 2. 12:19
Válasz erre
Az eduard honlapjáról tudsz rendelni
kls 571038 2014. november 2. 12:16
Válasz erre
Helló!Engem máris érdekelne! Hol is lehet majd kapni? Vagy azt az overtrees változatot?
dkp 570906 2014. október 31. 12:37
Válasz erre
Köszönöm, akkor azt kell vennem.
sárkányos 570905 2014. október 31. 12:35
Válasz erre
Szevasz. ZIL-131 Üdv sárkányos
dkp 570903 2014. október 31. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek milyen autóval vontatják Cápetit? Ural?
www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/BartaEndre/BE_Capeti.htm
AndrásH 570556 2014. október 26. 10:46
Válasz erre
Ki lesz adva a PF, decemberben jön a Profipack doboz.
Planes 570553 2014. október 26. 10:34
Válasz erre
Szevasz Árpi! Az ACADEMY az egy torzszülött.Az EDUARD fényévekkel jobb,én a Csitei Bélától vettem a Bolyai-n overtrees változatban,de úgy tudom külön csomagolásban nem lesz,mindenképp javaslom,amíg van! Üdv.! Eses Sándor
pintair 570486 2014. október 25. 12:15
Válasz erre
JoNepek!,
Van-e mar valakinek Eduard uj 1\48 PF-je? Ugy hogy melle van téve az Academy-jé?-összehasonlításul. Illetve kimittud, erdemes-e ra aldozni, akar overtrees-ben is?
Köszönöm!
Murmuc 569387 2014. október 12. 20:59
Válasz erre
Üdv Rumcájsz52! Ez kimerítő válasz volt! :) Köszi!
Rumcájsz_52 569345 2014. október 12. 10:49
Válasz erre
Hali
A 8204-en az ezüstszínű bal csűrőn valószínűleg sérülés miatt már cserélhették a borítást, eredetileg az is sárgára eloxált lehetett mint a a jobb csűrőn, több olyan natúr-fém gépről készült fotót láttam már, amelyiken a csűrők színe is ugyanaz, mint a szárnytartályoké.
És a miért? Ezek aránylag nagy felületű lemezek a gépen, nagy aerodinamikai/légerő terheléssel és mechanikai terheléssel is, pl. a tartálytereknek tartani kell a kerozin súlyát is, ami mondjuk egy 170 l-es tartályrekesznél csak kb. 140 kg, de 10 g-nél már ugye 1400!kg, és egy vadászgép 10 g-nél még nem törhet, tehát a borításnak ennél is többet kell bírni. Lehet választani: vagy telirakják jó sűrűn bordákkal és hosszmerevítőkkel a szárny belső szerkezetét - viszont ezzel erősen csökkentik a tartályterek térfogatát - vagy más módon erősítik a borítást. A más mód a vegyi maratással készült borítólemez, amit egy hálószerű minta szerint maszkolással levédenek, a szabadon maradt részt pedig vegyszerrel kezelve/"megúsztatva" kimaratnak. Így a maszkolt részeken vastagabb marad a lemez, erősebb és merevebb marad, jóval kevesebb borda és merevítés kell bele azonos szilárdság eléréséhez. Végül, hogy esetleg valami visszamaradt vegyszermaradék nehogy tovább "dolgozzon" és később átmarja, kilyukassza lemezt a kész repülőgépen, eloxálják a teljes felületet (elektrolízises oxidációs felületvédelmi eljárás), ez adja a sárgás metállszínt a felületnek. Hogy ez ne üssön el túlságosan a gép alu felületétől, ezeket lefestették ezüstre, ami viszont kissé más árnyalatú, sötétebb szürkés ezüstszínű mint a hengerelt durállemez natúr fémfelülete. Ezután fújták át színtelen víztiszta lakkal a teljes gép-felületet, ez volt az eredeti gyári festés. Viszont volt egy furcsa tulajdonsága a festett ezüst felületnek, amíg elég friss volt a lakkozása: ha úgy esett rá a napfény, hogy a fotós felé tükrözte vissza, akkor az ezüst-festett felület látszott jóval világosabbnak (tükör-effektus, lásd Búza fotóját). Persze ezek az eltérő felületek aztán nem egyformán koptak és koszolódtak, idővel a festett felület egyre sötétebb lett, a lakk kopott, így jöttek a helyi ráfestések csapatnál, ekkor már nem volt egyforma minden gép ezüstmintázata (láttam olyan fotót, ahol pl. a kabintető előtti rádiótér teteje is sötétebb ezüst volt).
Üdv R.
búza 569308 2014. október 11. 17:10
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8201-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8201-1

Valahogy így!
búza 569307 2014. október 11. 17:09
Válasz erre
Őszintén? Fogalmam sincs! Talán, hogy ne virítson a sárga lemez fent a magas kék égben! :-) Ha megfigyeled a 8204-es MF-en az egyik csűrő ezüst, a másik sárga. Mondjuk az SzPSz-es fékszárnyak és a szárnyban levő üzemanyag tartályok mindig is ilyenek voltak, utóbbiak a kezdetektől. Sok, különböző anyagfajtát használtak a külső borításnál is, a lakkozott gépeken ez nagyon jól látszik.
Murmuc 569277 2014. október 11. 07:29
Válasz erre
Üdv Búza!
Nem Te, én voltam félreérthető! :) Én a miértre keresem a választ. Miért pont ezeken a helyeken? Üzemanyag tartályok, kormánylapok, fékszárnyak...
búza 569211 2014. október 10. 14:27
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy félreérthető voltam. A PG.hangárban fotózott gép a teljesen lemaratott "meztelen". A román PFM-en a vegyileg maratott lemezek ezüsttel le vannak festve, plusz a gerinctartály is. A PG.-s javítás előtt a mieink is így néztek ki jobbára csak lakk borította a felületet. Sokféle alumínium szín volt a makettezők legnagyobb örömére.
Murmuc 569185 2014. október 10. 08:12
Válasz erre
Üdv Búza!
Ha már itt tartunk, miért sötétebbek bizonyos lemezek, az anyaguk más? Mert az feltünt hogy csak a szárny, és a gerinc üza tartályokat és a nagyobb igénynek kitett kormánylapokat, fékszárnyakat fedi. A magassági kormányokon jól megfigyelhető hogy a gerincvonaltól az élig van borítva.
Rumcájsz_52 569157 2014. október 9. 18:09
Válasz erre
Köszönöm a jó hírt, és nagy-nagy köszönet azoknak, akik vállalják a további kitartó munkát. Szép emlékezés lesz ez a múzeum Komócsi Zoltánra, akivel ugyan csak kétszer tudtam találkozni életemben, de tényleg olyan repülős és ember volt, amilyennek a barátja leírta.
Üdv R.
búza 569110 2014. október 8. 21:12
Válasz erre
tn_80010
tn_80010

Ez egy teljesen "meztelen" festés nélküli gép. A puszta lemezek színe ilyen, a sárgásabb részek a vegyileg maratott lemezek. Ezek a simán csak lakkozott gépeken ezüstre vannak festve, a többit csak lakk takarja. Valahogy így, ahogy ezen a román PFM-en látszik.
mykman 569107 2014. október 8. 20:40
Válasz erre
Szia Búza,

pontosan ilyenre gondoltam , koszi! :)
Van arról valami info hogy miért ilyen zöld a festék? Gondolom valami speciális bevonat a lemezen.

Üdv
Mykman
Ati75 569106 2014. október 8. 20:33
Válasz erre
búza 569103 2014. október 8. 20:02
Válasz erre
mykman 569102 2014. október 8. 18:56
Válasz erre
Sziasztok,

van valakinek mig-21MF rol ilyen festetlen allapotu kepe esetleg ?
i.imgur.com/dOfGCBZ.jpg

valahol lattam hogy a festek alatt a 21 es is hasonlo igaz az a kep UM volt.
szilrobi 569066 2014. október 8. 14:26
Válasz erre
Köszönöm! Közben más úton is megkaptam ugyan, de még nem volt időm szólni.
mirazsmarci 569059 2014. október 8. 11:49
Válasz erre
páncélos 569044 2014. október 8. 07:18
Válasz erre
Ez szomorú hír. Végre valaki megment valamit, de nem tudja befejezni, hát...
Sajnálom nagyon.
szt_péter 569040 2014. október 7. 23:03
Válasz erre
Pozitív szándék van a folytatásra. Ebben megtalálhatjátok, de olvassátok el mindkét részt, rendkívüli ember volt.

iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-1-140616
iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-2-140616
Rumcájsz_52 569006 2014. október 7. 17:30
Válasz erre
Van ott (Dunavarsány mellett) sok más is, pl. MiG-15,-23-ok, An-2, PZL-101, Mi-2, Ka-26 stb. A tervek szerint magántulajdonú múzeumnak indult, csak sajnos a tulajdonos Komócsy Zoltán a nyáron repülőgép-balesetben meghalt Dunaújváros közelében. Jelenleg sajnos nincs információm, mi lesz a gépek és a múzeum további sorsa.
Üdv R.
szilrobi 569001 2014. október 7. 15:32
Válasz erre
Sziasztok! Vásároltam kéz alól egy HAD models "MIG 21 1/72 DECAL SHEET" matricalapot. Sajnos a HAD oldalán nem találom. Tudna valaki felhelyezési útmutatót hozzá? Van rajta 5531-es és 324-es oldalszám, sárga 47-es, magyar ék, egyiptomi és pakisztáni? felségjelzés na meg rengeteg felirat. A hátuljára "21307" van nyomtatva.
páncélos 568999 2014. október 7. 15:18
Válasz erre
Ráckeve irányában - jobb oldalon - az 511-es út mellett van egy-egy Mi-8(talán)/24-es, és jó pár MiG-21 repülőgép. Tud róluk valaki valamit, mi lesz ezekből, esetleg egy állandó kiállító hely?
tesztpilota 568982 2014. október 7. 00:49
Válasz erre
Szia!
Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben.
Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/
Hobbyshop.cz nél nem találtam.
Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra)
Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/
Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére.
A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
tesztpilota 568981 2014. október 7. 00:47
Válasz erre
Szia!
Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben.
Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/
Hobbyshop.cz nél nem találtam.
Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra)
Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/
Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére.
A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
Ati75 568954 2014. október 6. 18:14
Válasz erre
Szia!
Nekem a Kopro 74152-es készlete van meg,ez is a "régi" minőség,de a panelezése már negatív és elég vékony.A kabintető nem olyan rossz, mint az Easterné ami teljesen opálos, kririkán aluli...
Hobbyshop.cz-n rendeltem.
Remélem, segítettem...
Attila
dzsonybravo 568824 2014. október 5. 11:16
Válasz erre
Én nekem megvan ez a mig-21 UM készlet. Még nem építettem meg. Ez az Eastern express minőségileg teljesen olyan mint a régi KP migek. Én őszintén szólva a régi KP-ket, Condort, Eastern Expresst mind egy kalap alá veszem. Olyan kicsi a köztük levő különbség, hogy nem érdemes foglalkozni vele. :)
migi 568805 2014. október 4. 21:20
Válasz erre
Állítólag a játék kategóriába került az MF el együtt .
tesztpilota 568800 2014. október 4. 20:14
Válasz erre
142438-10244
142438-10244

Tovább kutatva a neten ezt találtam. Vajon milyen minőségű ? Megegyezik a Condor készletével? Találtam róla építést is, az illető jobbnak tartja a KP készleténél ?
silent8 568793 2014. október 4. 19:05
Válasz erre
Hali! Ha minden igaz, akkor Trumpiéknál már tervben van 48-ban Mig-21 UM. Nem tudom hol tart a dolog.

Üdv
búza 568785 2014. október 4. 18:05
Válasz erre
Szia!
Szerintem nincs elfogadható UM makett egyetlen méretarányban sem. Talán Eduardék megerőltetik magukat és egy idő után kiadják 1/48-ban.
Üdv: Búza
varobee 568781 2014. október 4. 17:30
Válasz erre
Szia!

Én a Condor készletét ismerem még, az se egy csúcsmakett. A KP színvonalához tudnám hasonlítani még nem volt lelkierőm megépíteni, elég nagy meló. Méreteiben pontosnak mondható de nem kevés sorját kell levakarni róla. Az enyémnek olyan opálos a kabinteteje, hogy talán az ülés tetejét látni. :-) Én abban bízom, hogy az RV kiad egy elfogadható makettet.

Üdv: varobee
badboy 568776 2014. október 4. 16:45
Válasz erre
szia!

Eddig két makettel találkoztam ebben a méretarányban: Bilek és Aero Team. Az Aeroteam makettnek KP utánérzése van, az alkatrészbontása is ahhoz hasonló, kabinbelső, kisebb alkatrészek elég elnagyoltak. A kp-ból kiindulva a méretei sztem jók. ha jól emlékszem cseh és orosz matrica volt hozzá.
Bilek: kicsit jobban szétdarabolták a gépet, részleteiben elég elnagyolt, nekem az aeroteam szimpatikusabb, talán olcsóbb is. Az aeroteam makettet szlovák vagy cseh repülőnaponnapon jó eséllyel megtalálod, a Bileket is kint vettem meg.
Hát én ezekről tudok.

badboy
tesztpilota 568772 2014. október 4. 15:36
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni hogy mely gyártó MiG-21 UM makettje a "legjobb" méretben és kialakításban 1:72 méretben,illetve hogy merre lehet beszerezni ?
Előre is köszönöm!
migi 568319 2014. szeptember 27. 15:34
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék megvételre -cserére a OEZ -KP 1/48as MiG-21 makettében lévő 490 l póttartályokat .
migi2123@gmail.com
tesztpilota 568251 2014. szeptember 25. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a hasznos tanácsokat,most már tudom miben érdemes gondolkodnom ! ;-)
pintair 568237 2014. szeptember 25. 18:14
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/2013_07_01_archive.html

itt a lap alján vannak összehas fotók
Zoli 568232 2014. szeptember 25. 17:44
Válasz erre
Még úgy sem, de jobbat, mint külön-külön.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.