<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Gabusch | Adatlap | 577106 | 2015. január 25. 21:42 | ||||||||||||||
Úgy könnyű! :) Előzmény: (577104) PETI 2015. január 25. 21:16 | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 577104 | 2015. január 25. 21:16 | ||||||||||||||
Úgy tudom, nem lehetetlen dolog rendelni onnan (Oroszország), de két dolog igaz: -nagyobb tételben érdemes szerintem játszani, nem 1-2 makettel, -megbízható utalási forma kell, nem olyan, amivel le tudnak nyúlni. Nekem szerencsére volt kint egy barátom nem olyan rég és hazahozta, ami kellett. De ilyen lehetőség kevés van. :) Üdv | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 577102 | 2015. január 25. 20:47 | ||||||||||||||
A legolcsóbb lengyel (amennyiben szállít ide) 6250. Arra jön a szállítási költség (amit nem tudok, de gondolom, 2-3 között lehet valahol) és kész. Ez persze még mindig több, mint az általad mondott, de őszintén szólva nem szívesen üzletelnék oroszokkal. Leginkább a nyelvtudás hiánya okán. Mivel az angol nyelv látszólag nem az erősségük, már ha az oldalukból indulok ki. PayPal fizetési lehetőséget sem látok, márpedig banki utalást nem csinálnék, mert az valami embertelen pluszköltséget jelent (tapasztalat), a bankkártyaszámom meg nem szívesen adnám meg, biztonságtechnikai megfontolások alapján. De, ha esetleg mégis nekiállnék, akkor ugye arra is jön a posta, ha valaki buzgólkodik a vámon, akkor a 27% ÁFA és lehet,hogy máris ugyanott tartok. Különösen, hogy amennyiben átváltod a pénznemet euróra, a ~12 helyett élből 17-et látsz, azaz könnyen lehet, hogy ha nem Oroszországba akarsz szállíttatni, akkor a ~4000 valójában azonnal 5200-ra emelkedik. Hacsak a kínaihoz hasonlóan nem extrém alacsonyak az orosz postaköltségek, vámolás esetén csúnyán rá is faraghatok - bár, ha jól tudom, ha az összeg 10 EUR alatt lenne nem teszik rá, ez meg nincs annyi. Mert ha van, élből nem éri meg, mert bőven kilenc fölött lenne az ára, ha jól számolom. De örömmel veszem, ha valakinek vannak konkrétumai a dologgal kapcsolatban. Pl. rendelt már tőlük a nem túl távoli múltban. Nem sürgős, semmi időm makettezni, szerintem első körben megvárom, hogy mennyiért lesz itthon. Ezer forintért nem éri meg külföldről vacakolni, mert aztán meg csodálkozunk, ha minden hazai beszerzési lehetőség érdeklődés hiányában megszűnik. :( Sokkal többért már elgondolkozom rajta persze, mert nem vagyok egy krőzus, és mint tudjuk, lenne még mire költeni akár makettes témában is. | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 577099 | 2015. január 25. 20:04 | ||||||||||||||
Ebben teljesen igazad van. | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 577097 | 2015. január 25. 19:57 | ||||||||||||||
PETI | Adatlap | 577096 | 2015. január 25. 19:56 | ||||||||||||||
Amit én ajánlottam, az sokkal jobb, olyan 4000Ft környékén lenne. Csak +posta, +vám?... | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 577094 | 2015. január 25. 19:49 | ||||||||||||||
Január 28- február 2-ig. | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 577091 | 2015. január 25. 19:42 | ||||||||||||||
Köszi. Nürnberg mikor lesz? | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 577089 | 2015. január 25. 19:35 | ||||||||||||||
Jelenleg nincs és legkorábban csak a nürnbergi show után lesz. | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 577079 | 2015. január 25. 18:09 | ||||||||||||||
Van, vagy előrendelhető? Mert utóbbi esetben, mire rossz esetben hónapok múlva majd lesz, egyáltalán nem biztos, hogy meg is áll kilencben. Az Allegron meg van jónáhány, az azért jó közelítéssel kiszámítható. | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 577077 | 2015. január 25. 18:04 | ||||||||||||||
Sziasztok! 9000-ért már mi is tudnánk küldeni. (kérdés azonban, hogy itthon ki fizet ennyit érte) | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 577074 | 2015. január 25. 18:00 | ||||||||||||||
Én a lengyelekre gondoltam. Olyan 8-9000 körül jönne ki az Allegroról szerintem, de a postaköltségre rá kell kérdeznem. És onnan nincs vám. | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 577032 | 2015. január 25. 11:45 | ||||||||||||||
Momentán ha az oroszoktól vennél, nem verne földhöz az ára a gyenge rubel miatt. De a postázást nem tudom, meg vám is lehet, szal valami kiműveltebb, gyakorlott rendelgetőt kell megkérdezni. ruscale.ru/product/zvezda-7013-sovetskij-passazhirskij-avialajner-il-62m-1144/ | |||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 577029 | 2015. január 25. 11:13 | ||||||||||||||
SOS4 Fóka telszáma vagy email címe! Köszi! makettes | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 576919 | 2015. január 23. 20:23 | ||||||||||||||
Tényleg, Zvezdát lehet mostanság éppen kapni kishazánkban, vagy vegyek egyet külföldről, amíg még nem kerül másfélszer annyiba a nagyvilág mindenféle furcsa pénzügyi indokai miatt? | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 576918 | 2015. január 23. 20:13 | ||||||||||||||
Megnéztem. Zvezda. | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 576916 | 2015. január 23. 20:11 | ||||||||||||||
Hopp, most nézem, hogy ez ICM és nem Zvezda. Akkor nem erről maradtam le és nofene. :) Most akkor kereshetem, hogy ez is jó lesz-e, avagy a Zvezda kell, mert az elég jó kis kitnek tűnik. Pláne, hogy nem is utasgépezem. | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 576915 | 2015. január 23. 20:08 | ||||||||||||||
Szia! Nálunk lesz hamarosan (sajnos csak a Nürnbergi kiállítás után fogunk kapni belőlük). Úgy tudom, hogy ez nem egy olyan "ultimate" kit, mint a Zvezdáé. Jól tudom? | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 576911 | 2015. január 23. 19:54 | ||||||||||||||
Ja. Most maradtam le egyről itt a Csereberén. :( | |||||||||||||||||
alexkidd | Adatlap | 576898 | 2015. január 23. 18:28 | ||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 576763 | 2015. január 22. 11:41 | ||||||||||||||
krisztian.c.molnar@gmail.com | |||||||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 576745 | 2015. január 22. 09:00 | ||||||||||||||
Sziasztok ! A segítségeteket kérem ! Létezik e 1/144 méretarányban repülőtéri tűzoltóautó , ha igen akkor ki gyárt ilyet ? Esetleg van e valakinek eladó ? Előre is köszönök minden segítséget ! Üdv. P. | |||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 576737 | 2015. január 22. 00:20 | ||||||||||||||
Szia Chrisi! Én beszállnék a rendelésbe, adj egy e-mail címet, ott egyeztethetnénk. Előre is köszi, minden jót! Üdv Attila | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 576715 | 2015. január 21. 17:02 | ||||||||||||||
Sziasztok, Jövő hónap elején tervezek matricarendelést a Hannants-tól. Ha bárkinek hasonló tervei vannak jelezhetné felém, és akkor a postaköltséget meg tudjuk osztani. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 576651 | 2015. január 20. 17:58 | ||||||||||||||
Sziasztok! Keresek 1/144-es Revell Avro Rj85 modellt. Akár új, még dobozban lévő, akár roncs, akár összerakott érdekel. Az árról megegyezünk :) mayer.szini@t-online.hu | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 576557 | 2015. január 19. 11:25 | ||||||||||||||
Szia Kornél, Nekem pihen egy régi 1/144-es Airfix TriStar a szekrényemben összerakatlan állapotban. A doboz kicsit viseletes de a kit hiánytalan. Tekintve, hogy a PanAm flottában csak Tristar 500-asok voltak, a makett pedig nem az, nem tudom beilleszteni a gyűjteményembe, így hajlandó vagyok megválni tőle 7000 kőkemény magyar valutáért vagy egy Zvezda Il-62-esért cserébe. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||
mkornel | Adatlap | 576552 | 2015. január 19. 10:19 | ||||||||||||||
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy lehet-e még valahonnan beszerezni Tri-Start, vagy esetleg DC-10-est? 1/144-es méretarányban érdekelne. Köszi! Kornél | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 576545 | 2015. január 19. 08:22 | ||||||||||||||
makettes | Adatlap | 576488 | 2015. január 18. 12:31 | ||||||||||||||
Sziasztok! Meg tudnátok mondani a régi Malév festés sötét és világoskék színeinek kódjait? Esetleg Humbrol vagy Revell kódok? Előre is köszönöm! üdv. makettes | |||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 576065 | 2015. január 12. 11:19 | ||||||||||||||
Köszönöm! Airfix 1/144 | |||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 575953 | 2015. január 10. 23:27 | ||||||||||||||
Gratulálok a Tristar-hoz. Szép lett. Sokat repültem vele a Közel-Keletre, bár már inkább a pálmafással... Itt egy régebbi kép egy Ferihegyi hajtómű cseréről. | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 575891 | 2015. január 10. 12:38 | ||||||||||||||
Üdv Mindenkinek, Pár mondatban összegezném a Dash-80 átalakítás újabb mérföldkövét, a szárny átalakítását. A Dash-80 szárnya a gép átadását követő időszakban teljes egészében megegyezett a 707-120-as széria szárnyával (9. kép). A Boeing mérnökei azonban hamar rájöttek, hogy a 707-es interkontinentális változatánál a szárnyat is újra kell tervezni, így az új 707-320 változat szárnya hosszabb lett és az alakja is módosításra került. A donorként felhasznált makett a számítások alapján az első szériás 707-120-ast akarja megmintázni (erre utal a törzs hossza valamint a függőleges vezérsík mérete és alakja), a szárnya azonban nagy meglepetésre leginkább a 707-320-as típus szárnyának a lekicsinyített változatára hasonlít (10. kép), ami némi zavart okozott. Az átalakításra két koncepció készült: - teljesen új és egyedi építésű szárny készítése alumínium lemezből - a meglévő szárny átalakítás Eleinte az egyedi építésű szárny elkészítése tűnt a megfelelő megoldásnak, így el is készültek alumíniumból az új szárny borítólemezei (11. és 12. kép), azonban a szárnymerevítés tervezése során problémák merültek fel, és megépítése is túl sok időt és energiát emésztett volna fel. Felmerült még a meglévő szárny felhasználása merevítésnek, de az építésnek ebben a fázisában több érv is a meglévő szárny átalakítása mellett szólt, így elvetésre került a saját építésű alumínium szárnyszerkezet ötlete. Helyette a makett műanyag szárnyából került kifaragásra a Dash-80 kisebb méretű szárnyformája (13. kép). A forma kivágását a vágási felület lecsiszolása és megfelelő méretűre történő elvékonyítása követte. A következő lépés a hajtómű tartópilonjainak a lecsiszolása volt, mivel a 707-320-as típus szárnyán a hajtóművek pozíciója is eltérő. Ezt a műveletet követte a fékszárnyak, csűrőlapok és féklapok belekarcolása a teljesen simára csiszolt műanyag szárnyba (14-16. kép). Végezetül kialakításra került a szárny alsó elemén a főfutó akna, mely a donorként használt maketten egyáltalán nem volt kidolgozva (17. és 18. kép). | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 575886 | 2015. január 10. 12:23 | ||||||||||||||
Szia, Szép lett ez a Tristar. Milyen méretarány? Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 575352 | 2015. január 4. 20:22 | ||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 575350 | 2015. január 4. 20:20 | ||||||||||||||
Szép munka. Érdeklődve várom a folytatást. | |||||||||||||||||
5Norbi5 | Adatlap | 574961 | 2014. december 30. 16:59 | ||||||||||||||
Üdvözlet! Valaki rendel mostanában a 26decals-tól? Szükségem lenne egy matricára, csak a vásárlást nem tudom megoldani. Ha valaki tudna segíteni kérem az alábbi címre írjon: verkmannorbert@gmail.com Köszönöm! | |||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 574943 | 2014. december 30. 15:19 | ||||||||||||||
Sziasztok! 2015-ben a Zvezda két új 1/144-es modell ad ki: 7012 Boeing 777-300 és 7017 Airbus A321 | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 574713 | 2014. december 27. 19:55 | ||||||||||||||
Sziasztok, A héten elkészült a Dash-80 törzsének átalakítása, ennek összefoglalóját szeretném pár mondatban bemutatni. A Model 367-80 és a 707-es típus között az első lényeges eltérés a repülőgép hossza. A 367-80 modellhez képest a 707-120-as típus törzsének a szárny és a pilótafülke közötti szekciója 4 méterrel, a 707-320-as változat ugyanezen része 6,65 méterrel volt hosszabb illetve a prototípus orrkúpjának az alakja eleinte eltért a szériamodellektől, mely további méreteltérést eredményezett. Az 1:144-es méretarány esetében a Dash-80 hossza 271 mm, amitől az ARK makett 38 mm-rel hosszabb (308 mm). A törzs hosszának az átalakításához ezért első lépésként ki kellett vágni egy 33 mm-es darabot a szárny és a pilótafülke közötti törzsszekcióból. Az orrkúp átalakítását követően a makett további 4 mm-rel lett rövidebb. A másik szembetűnő eltérés a Dash-80 és a Boeing 707 között a törzs keresztmetszeti kialakításában van. A prototípus törzse lényegesen keskenyebb, mint a Boeing 707-esé. A DASH-80-at demonstrációs célból építették, egy olyan repülőgépnek szánták, ami felkeltheti a légierő figyelmét, ebben az időben ugyanis a stratégiai légi parancsnokságnak égető szüksége volt egy sugárhajtású légi-utántöltő gépre, ugyanakkor kecsegtető lehetőséget kínál a légitársaságoknak egy új sugárhajtású utasszállító repülőgép formájában. A Comet után a Boeing 367-80 volt az utasszállító jet korszak második képviselője, 1954-ben repült először, kereskedelmi forgalomba azonban soha nem került. Az elsőség egyik ára volt, hogy az elhúzódó tesztek és a titoktartás ellenére kiszivárgott információk előnyhöz juttatták a konkurens Douglas céget, mely belefogott saját sugárhajtású típusa, a DC-8 fejlesztésébe. A DC-8 törzse szélesebb volt, mint a Boeing modell törzse, így lényegesen több utast tudott szállítani, ami sokkal vonzóbbá tette a légitársaságok számára. A Boeing mérnökei kénytelenek voltak a prototípus törzsének keresztmetszetét megnövelni, a típus versenyképességének megőrzése érdekében, így alakult ki a Boeing 707 végleges törzskeresztmetszete. (Érdemes megjegyezni, hogy a kor másik jelentős repülőgépgyártó vállalata által tervezett konkurens repülőgépcsalád képviselőinek, a Convair 880-as és 990-es típusoknak a vesztét pont a túl keskeny törzsátmérő okozta. A Dash-80 törzsének módosítása nélkül a Boeing típusa könnyen ugyanerre a sorsa juthatott volna.) A törsz keresztmetszetének átalakításához első lépésként le kellett választani a makett utasterének felső szekcióját (1. kép). Ezt követően 0,3 mm-es alumínium lemezből kiszerkesztésre kerültek a törzs új keresztmerevítői valamint a törsz borítására szolgáló alumínium borítólemezek (2. és 3. kép). A keresztmerevítőket hurkapálcákból készült hosszmerevítőkkel összekötve formát öltött a törzs felső részének a vázszerkezete, erre került rá a hengeres formára hajlított borítólemez (4. és 5. kép). Az elkészült törzsdarabok ezt követően rá lettek ragasztva a félbevágott makettre. Közben elkészült az ekkor még különálló darabként kezelt pilótafülke új orrkúpja is. Az átalakítást itt megkönnyítette annak a horgászólomnak a formája, amit a gép kiegyensúlyozására használtam, ez adta meg az orrkúp karakterét, ami Neoflex javítótapasszal lett a végleges formára alakítva (6. kép). Az átalakítás a két különálló törzsdarab, az utastér és a pilótafülke egyesítésével fejeződött be (7. és 8. kép). | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 574327 | 2014. december 21. 23:03 | ||||||||||||||
Sziasztok, A héten belevágtam a Boeing 707 prototípusának a megépítésébe. Az első fázis egy rögtönzött megvalósíthatósági tanulmány volt, ezt szeretném ezúton megosztani az utasgépek kedvelőivel. Mielőtt nekiálltam volna darabokra vagdosni a rendelkezésemre álló makettek valamelyikét és ész nélkül belevágni az átépítésbe, előbb megvizsgáltam, egyáltalán lehetséges-e az átalakítás. Ennek első lépése a kutatómunka, beszerezni minél több fényképet, technikai leírást a típusról, rajzokat, melyek alapján el tudok indulni. A számos fénykép mellett két felbecsülhetetlen értékű forrásanyagot találtam, melyek a következők: -The Boeing 367-80 – Jet Transport Prototype Mechanical Systems, mely egy kiváló technikai leírás a Boeing 367-80-ról -Ben Almojuela: The Development of Boeing’s 367-80 or Charging Into the Jet Age Armed With Only a Slide Rule and Spline, mely egy remek összefoglaló a Boeing 707 kifejlesztéséről Ezeket tanulmányozva megvizsgáltam, mik azok a lényeges jegyek, amik eltérnek a Boeing 707 és a Model 367-80 között. Ezek listája a következő: -a törzs hossza -az orrkúp kialakítása -a törzs keresztmetszeti kialakítása -a szárny -a hajtóművek (Ha bármi elkerülte volna a figyelmem, csak szóljatok.) Az átépítés elhatározása után górcső alá vettem a szekrényemben porosodó két makettet (az ARK Boeing 707-es készletét és a Revell E-3A készletet), lemértem a főbb méreteiket (fesztáv / hossz / törzskeresztmetszet), és összehasonlítottam azokat az eredeti típusok 1:144-es méretarányra kicsinyített méreteivel. (Érdekesség, hogy a sokkal olcsóbb, és ez alapján silányabbnak gondolt orosz makett sokkal mérethelyesebb, arányaiban sokkal közelebb áll az eredeti 707-es lekicsinyített méreteihez, mint a jobb minőségűnek titulált Revell készlet.) Az adatok alapján a döntésem az ARK készlet átalakítására esett. Az építést a törzs átalakításával fogom kezdeni. Ebben bármilyen tanácsot és segítséget szívesen fogadok. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||
motoros504 | Adatlap | 574298 | 2014. december 21. 11:41 | ||||||||||||||
Tisztelt Fórumlátogatók! Lehet hogy nem jó helyre írok, de a Canadair CL-215-öt inkább ide sorolnám, mint a katonai repülők közé. Még tavaly vettem egy Heller makettet és zárt futóművel szeretném megépíteni. A makett sajnos nem ad külön alkatrészeket a főfutók zárt állapotban történő megépítéséhez. A kérdésem az lenne, hogy van-e az olvasók között, aki már megépítette zárt futóval és megosztaná a tapasztalatát? Más: török, vagy görög festéssel szeretném megépíteni. Kész matricát sehol sem találtam, de betársulnék matricagyártásba. Üdvözlettel: Motoros | |||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 573962 | 2014. december 16. 15:47 | ||||||||||||||
Sziasztok! A hétvégén egy nyolcórás műszak keretében elvégeztem a Nagy Karácsonyi Makettisztítást, ami a makettek portalanítását és a polcok lemosását jelentette. A végére kicsit elcsigázottá váltam, de megérte: a világmindenség ciklikus megújulásának örömét élhettem meg a saját mikrokozmoszomban. A jeles alkalomból végigfényképeztem a cuccot, és megújítottam az itteni profilképeimet az adatlapomon. Az előző állapothoz képest kiemelném a "Foka 20" aláírású képen látható londoni buszt (Revell 1:24), ami akkora kihívás volt, hogy szinte belezöldültem. Az utolsó projektem a Malév Il-18-asa* volt, ld. az itt látható képet. Ennek alkalmából hadd emlékezzek meg a HAD remek matricaívéről. Ritkán tapasztalhatóan pontos minták, tűéles kontúrok, tökéletes színek, remek bontás. Az alapanyag szintén pompás, akkora élvezet volt csinálni, hogy még most sem múlt el a derű az ábrázatomról. Mindenkinek jó szívvel ajánlom! * - hamarosan, jan. 15-én lesz 40 éve, hogy szegény HA-MOH Ferihegyen katasztrófát szenvedett :-( Fóka | |||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 573875 | 2014. december 14. 21:33 | ||||||||||||||
Köszi. Ez gondolom, valami festék, nem olyan mint a Surfacer, pedig kezdtem reménykedni. :) | |||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 573845 | 2014. december 14. 15:51 | ||||||||||||||
Üdvözlet az utasgépek rovat lelkes olvasóinak és követőinek. Engedjétek meg, hogy pár mondatban beharangozzam legújabb hóbortos ötletem, melyet az elkövetkező időszakban kívánok megvalósítani. Mint minden makettezőnek, nekem is megvannak a saját kedvenc típusaim/ típuskategóriáim, melyek nagy érdeklődéssel és csodálattal töltenek el. Ilyenek a Tupoljev tervezőiroda utasszállító repülőgépei, a PanAm légitársaság által üzemeltetett típusok a klasszikus ’PanAm’ festéssel és a prototípusok, azok a repülőgépek, melyekből csupán egy-két példány épült, és amely gépeket arra terveztek és használtak, hogy információkat és adatokat gyűjtsenek egy-egy új típus kifejlesztéséhez vagy egy-egy forradalmian új ötlet megvalósításához. Ilyen repülőgép volt példának okán a Tu-144 prototípusa (lajstromjel: CCCP-68001), mely a mai napig a kedvenc repülőgépeim egyike. Most azonban egy másik híres és hírhedt prototípus 1:144-es méretarányban történő megépítésének az ötletét szeretném veletek megosztani, ez pedig nem más, mint a Boeing 707 és a KC-135 prototípusa, a Boeing sugárhajtású utasszállítógépeinek előfutára, a Boeing 367-80, vagy ismertebb nevén a Dash-80. A típus bemutatásával nem szeretném senki idejét rabolni, az megtalálható a wikipédián vagy más fórumokon. Inkább arra szeretnék kitérni, hogyan kívánom megvalósítani a makett elkészítését. A szekrényemben már régóta porosodik két megépítésre váró Boeing 707-es makett. Az egyik a Revell 04364 szériaszámú készlete, melyből a típus katonai változata az E-3A A.W.A.C.S. építhető meg, illetve egy furcsa orosz gyártó, az ARK Models készlete (szériaszám: 14401), melyből a Boeing 707 korai változata építhető meg PanAm festéssel. Az eredeti tervem mindkét készlettel az volt, hogy a PanAm által használt 707-es típusának különböző változatait építem meg, de az utóbbi pár napban elkezdett bennem motoszkálni a gondolat, hogy mi lenne, ha az egyik makettet átalakítanám a prototípusként szolgáló Dash-80-ra. A projektbe szeretném bevonni a fórum látogatóit, ezért az építés különböző fázisairól lépésről-lépésre beszámolok majd. Sajnos a munkám mellett nincs időm arra, hogy makettező klubokba járjak, ezért a fórumot szeretném felhasználni arra, hogy javaslatokat, véleményeket és kritikákat gyűjtsek még az építés során, és azokat így fel is tudjam használni, ezért mindenkit arra kérnék, hogy ha bármilyen javaslata van, azt bátran ossza meg velem. Emellett remélem, hogy egy érdekes témával és egy izgalmas átalakítással tudok nektek szolgálni. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 573826 | 2014. december 14. 11:26 | ||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 573797 | 2014. december 13. 21:00 | ||||||||||||||
Ennek a Revell cuccnak mi a neve, ahogy megtalálom valami boltban? | |||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 573780 | 2014. december 13. 16:41 | ||||||||||||||
merciboy | Adatlap | 573767 | 2014. december 13. 12:38 | ||||||||||||||
Sziasztok eladó lenne egy veb 1:100 il62 állapota festetlen futói nincsenek ára:6eft bp személyesen 305154476 | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 573696 | 2014. december 12. 13:31 | ||||||||||||||
Norbi! Semmivel. A végső polírozás után alapos zsírtalanító fürdetés, és mehet a festék. Pl. Tamiya TS26 pearl white | |||||||||||||||||
5Norbi5 | Adatlap | 573695 | 2014. december 12. 13:27 | ||||||||||||||
Üdvözlök Mindenkit! Az lenne a kérdésem, hogy mivel szokták alapozni az 1:144-es utasgépeket? (márka, színkód megjelölésével kérném a válaszokat) Köszönettel: Norbi | |||||||||||||||||
Richyke90 | Adatlap | 573554 | 2014. december 9. 21:56 | ||||||||||||||
Sziasztok! Eladó 1:144 utasgép matricák! Most karácsonyra leáraztam őket! AZmodel IL-18 V.I.P. 500Ft PäsDecals Boeing B737-300 SkyExpress.ru 500Ft AZmodel Yak-40 Polish Goverment - V.I.P. 500Ft Wombats Models Boeing B737-500 Sólyom Airways 1000 Ft Kérésre postázom is az aktuális postai díjszabás szerint! Érdeklődni: richyke90@gmail.com |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |