/ Fórumok /

Könyvek, folyóiratok

Ha valaki olyan könyvet olvasott, ami a többiek érdeklampődésére is számot tarthat, vagy az elsampők közt jutott hozzá egy hazai, vagy külföldi makettezampő laphoz, itt véleményezheti azt.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.
Otto 579445 2015. február 23. 21:11
Válasz erre
mit gondoltál atombombának? HM17o?
Gabi 579433 2015. február 23. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!

Mivel én annyira nem merültem bele a részletekbe, viszont azért kíváncsi vagyok a végkifejletre, ezért feltenném nemes egyszerűséggel a kérdést:
Akkor ezek szerint nagy plénium, szakértők, vagy annak megfelelő társaság, körök előtt került bizonyításra az a tény, hogy a HFC kötetében nem helyesen lettek közölve adatok, avagy tényként lettek közölve olyan adatok amelyek nem voltak bizonyíthatóak? Valamint itt az oldalon leírt, esetenként tényként közölt adatok sem állnak meg abban a formában?
Elnézést, ha kicsit gorombának hat a kérdés, nem annak szánom, csak a történések miatt lehet ezt nem ártana feketén-fehéren leírni, ami magával hoz mást is.
Köszönöm!

Gabi
Gabusch 579426 2015. február 23. 18:11
Válasz erre
Az engem is, kifejezetten és leginkább a 30,5-ös Skoda mozsáré.
Freddy 579422 2015. február 23. 17:19
Válasz erre
Úgy tudom, ahhoz legalább van vitathatatlanul eredeti, többé-kevésbé elfogadható módon megőrződött színminta, ezért eddig nem a gyártó vagy nemgyártó alapján próbálták a pontos színeket kitalálni, hanem az alapján.
Viszont publikációból leginkább csak ígéretek vannak, a néhány már létezőről nincs vita, mindenki egy emberként fikázza őket.

Egyébként engem az első világháborús osztrák-magyar szárazföldi haditechnika színei is érdekelnének:)
romsitsa 579416 2015. február 23. 16:27
Válasz erre
Szervusz,

jóval kiforratlanabb a terület, sokkal kisebb "szurkolótáborral", minimális publikációval, igazából nincs mit, kivel megvitatni még hosszú ideig. Véleményem szerint.

Üdv

Á
Emerick 579407 2015. február 23. 15:17
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Amiért futólag már előkerült a téma, leírom a meglátásom-kívánságom. Én csak egyet szeretnék: ha megelőzhetnénk, hogy a Magyar Királyi Honvédség szárazföldi eszközeinél ilyen típusú vita legyen. Azaz ne legyen. Még a repülős szekciónál is bonyolultabb, főleg az egész gépjármű-kezelési rendszer miatt, ahol előírás és gyakorlat egyaránt sok változatot mutathatott. Előbb-utóbb fel lesz dolgozva a téma. Akárki is teszi majd meg, még óvatosabban kell majd a kijelentéseket megfogalmaznia!

I.
romsitsa 579370 2015. február 22. 19:33
Válasz erre
Köszi Sanyi.
Számomra eddig az állt össze, hogy a magyar szárazföldi technikára 1938-ban szabványosított egyik színkombináció sárga és zöld színe megegyezik azokkal a német színekkel, amiket ők 1943-ban vezettek be standardnak a szárazföldi technikánál. Ráadásul 1938-ban a zöld a légierőnél volt standard, míg a sárga akkor tudtommal nem volt szabvány egyik német fegyvernemnél sem.

1938 magyar színek
Fakó sárga ?
Vöröses barna ?
Tábori zöld ?

Piszkossárga RAL 7028
Gesztenyebarna RAL 8019
Szürkészöld RAL 6003

1943 német
Dunkelgelb vagy Dunkelgelb I RAL 7028
Rotbraun RAL 8017
Olivgrün RAL 6003

Vagy időgépünk volt, vagy hihetetlen jól választottunk, vagy nem tudom.

Üdv

Á
ssanyi 579366 2015. február 22. 19:09
Válasz erre
Üdv!

Ádám, itt megvannak az RLM színek RAL kódjai.
www.rlm.at/download/rlmpdf_e.pdf

Arra gondolsz hogy a harcjárműveken is német színek voltak?
romsitsa 579365 2015. február 22. 19:00
Válasz erre
Köszönöm András.

Akkor a magyar piszkossárga megfeleltethető a RAL 7028-nak, a szürkészöld pedig a RAL 6003-nak.
Ez utóbbi fura, de képen valóban jó az egyezőség. A gesztenyebarna RAL 8019 színe meg két árnyalatra van a RAL 8017-től.

Ezek a szárazföldi járművek vonatkozásában is mérföldkő felfedezések szerintem.

Üdv

Á
AndrásH 579356 2015. február 22. 17:25
Válasz erre
magoo 579343 2015. február 22. 14:24
Válasz erre
Szia Romista!
Ezek légi figyelés elleni színek. A földi figyelés színei nem jelentősen, de eltérnek ezektől.
A RAL katalógus a múzeumban van, ezért most nem tudom megnézni, de amint lesz időm megnézem.
az is kérdéseket vet fel, hogy vannak olyan RLM színek, melyek korábban voltak Magyarországon, mint ahogy a német szabványok bevezetik. Továbbá a 61/62/63 is tovább volt itt használatban, mint a németeknél.
A 14.közlönyben a G-55 van.
magoo
romsitsa 579335 2015. február 22. 13:10
Válasz erre
Hello Karcsi,

Tamás katalógusa ugye a légi figyeles elleni színeket tartalmazza?

A német minta RAL 7028 Dunkelgelb II színe mivel egyezhet meg, a RAL 7028 Dunkelgelbbel vagy Dunkelgelb nach Musterrel (ennek nincs RAL kódja)?

A zöld RLM 62 tényleg egyezik a RAL 6003 Olivgrünnel?

Ez a két szín felvet egy olyan érdekességet, hogy a Honvédség 1938-ban bevezette azt a két színt amit a németek 1943-ban stanadardizáltak a szárazföldi technikára? A harmadik német szárazföldi szín, a RAL 8017 nem tűnik egyezőnek az RLM 61-gyel.

Az 1938. 14. közlöny mit ír, többször átnéztem mind, de csaka a G55 rendszerítését találtam, ami témába vág?

Jó anyag nagyon, köszi,

Üdv

Á
magoo 579320 2015. február 22. 10:27
Válasz erre
barna
barna
zöld
zöld
sárga
sárga
Krayer
Krayer

Tisztelt Fórumozók!
Tegnap lezajlott a szakmai vita. Az idő korlátok miatt csak részben lehetett megvitatni a kutatási eredményeket, ezért ha a többi érintett lehetőséget ad rá, bárhol, bármikor állok rendelkezésükre.
Meg van az első Herbig megrendelés a Sólymokra, de tudom, ez nem számít. Igaz, hogy a Krayer a HT/HFC szerint már jóval korábban rendelkezett saját festékkel, de mégsem azt vették rá.
Kérek mindenkit, hogy a szemének higgyen!
Korábban mellkeltem a roncsok fotóit, mindenki megnézhette élőben, ha volt rá alkalma.
Egy újabb fotó sorozattal szeretném megválaszolni a kérdéseket, köszönhetően Baczoni Tamásnak!
1. fotó: Krayer színkatalógus, mely az 1938. június elsején szabványosítottak a HM 14. közlönyben.
2, 3,4. fotó: A színkatalógus színei összefényképezve az RLM katalógusok színeivel.
Annak ellenére, hogy a Krayer katalógus lassan 80 éves még mindig nagyon közeli hasonlóságot mutat az RLM színekkel. Eddig az volt a kibúvó, hogy az eredeti Krayer katalógus majd bizonyít mindent. Ez bizonyítja, hogy 1938. június elsején német színeket rendszeresítettek a légierőnél. Ezután német festéket rendeltek a Sólyomra. Majd a Krayer a Herbigre hivatkozik, amikor festéket szállít a Sólyomra. Az is kiderült, hogy a Ju.86-on Herbig festék van a dokisik szerint és az is hogy a Herbig festék olcsóbb a Krayernél, mint a Herbigtől a vezérképviseleten keresztül rendelt festék.

Lehet tévedni, de furcsa, ha minden az önálló magyar színek támogatására szolgál!
Tévedések színelemzésben:
Ju. Barna, zöld, kék, Héja-M zöld
Tévedések doksikban:
WM levél 1934. augusztus 21. (Elég összehasonlítani a HFC és HT anyagot, rögtön kiderül)
Herbig hivatkozás kiegészítés
Billitz Vilmosnak írt levél a Titanine festékekről
Titanine táblázat

Én is tévedtem/tévedek/tévedni fogok! Egy témában ennyit remélem soha!

Mindenkinek jó makettezést, valamint roncs és színminta fotónézegetést kívánok!

Podva!
Az atombomba azokat megérintette, akik a tényeket keresik! Akit nem, annak mindegy milyen bizonyítékot találsz. (Az egyik érintett mások jelenlétében kijelentette, hogy a katalógus nem eredeti Krayer katalógus, ezért a Horváth Balázst kértem meg, hogy olvassa fel a katalógusra írt szöveget.) A Rebekán mindenki láthatta, de a következőre is felviszem a RLM kártyákkal együtt, hogy ismét csak a szemnek kelljen hinni.

Ígértet kaptam, hogy a vitaanyag felvételét megkapom, ezt utána közzé teszem!

Nyílt levél:
Kedves Gyuri és Dénes!
Felmerült a kérdés, hogy ki használta fel a másik anyagát, ki találta meg a dokumentumokat, ki járt a másik nyomdokán. Azért írok nektek nyílt levelet, hogy rendkívül egyszerűen mindenki előtt le tudjuk tisztázni:
Meg vannak a kikérő lapok, melyek bizonyítják, hogy ki mit, mikor kért ki. Ha nincs, akkor a levéltár kiadja nektek, ha kikéritek, hogy mely dokumentumokat kutattátok.
A Krayer és a Titanine anyagokat Gyuri kérte ki előttem, én csak azért néztem át, mert a jegyzeteidben benne van a hivatkozás a Herbigre és furcsállottam, hogy miért hivatkozik a gyár németre, ha valóban van saját. Ezért kértem ki a Titenine anyagokat is. Mint kiderült nem hiába.
Kérlek, tájékoztassatok róla, hogy van-e még olyan irat a tanulmányomban, amit nem hivatkoztam meg, nem köszöntem meg és Tőletek kaptam.
Várom, hogy ti melyik dokumentumokat, mikor kértétek ki.
Meg lesznek a dátumok, azután megvan a HFC, a tanulmányom, valamint a HT megjelenésének időpontjai, így villámgyorsan kiderül, ki mit honnan vett.
Várom megtisztelő nyílt válaszotokat!
Üdv: Karcsi

Talán még emlékeznek rá a makettezők, hogy a szakmai vita eldöntésére kértek fel hajdan. Talán arra is emlékeznek, hogy az érintettek elfogadtak a vita eldöntésére.
Amire felkértek elvégeztem!
magoo
Számvéber 579318 2015. február 22. 10:17
Válasz erre
Sajnos nem tudtam elmenni a rendezvényre. :(

Azért én vajúdó hegyek és röhejes kisegerek emlegetése előtt megnézném a videofelvételt is.
Podva 579299 2015. február 22. 07:30
Válasz erre
Sziasztok
Tegnap megvolt a várva várt tetemre hívás az MRT-n és hogy stílszerű legyek: Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus...
Karcsi pedig ledobta az "atombombát", de lehet, hogy csak nekem szaladt fel tőle a szemöldököm...
Sajnos a témát nem sikerült lezárni...
Üdv
migi 579178 2015. február 20. 12:57
Válasz erre
Sziasztok
Eladóvá váltak az alábbi könyvek , újságok, az árakhoz a esetleges posta költség hozzá adódik.Személyesen átvétel Budapesten a Ferenciek terénél, vagy XXII kerületben Budafokon megoldható
Könyvek
Ságvári - Somogyi - Szabó , A Honvédhuszárok című 2001 es könyv , 3000 ft
Kedves Gyula : A Szabadságharc Huszárai , 2000 ft
Ságvári - Somogyi , Das Busch der Husaren ( Német nyelvű kiadás ) 1999 , 3500 ft
Nagyrévi Neppel György Huszárok című 1973 as könyve, 4500 ft
Stark Tamás Hadak útján 2000 ft
Nagyváradi Sándor Fejezetek a Magyar katonai repülés történeteiből 2500 ft
Akademia kiadó : Repülési Lexikon 1-2 rész 3000 ft
Zrinyi 1975 : Magyar ország felszabadítása 1500 ft
Olaf Groeher : Légiháboruk története 1910- 1980 3000 ft
Eladó lett több teljes évfolyam Top-Gun ujság , irány ára évfolyamonként 1500 ft
Csere is érdekel természetesen érték egyeztetéssel
1/48as méretben Míg-15-19-21- 25 –öst és . L-29 ,L-39 est

migi2123@gmail.com
TAMÁS78 579176 2015. február 20. 12:56
Válasz erre
Szia Karcsi!

Köszi! Majd megírnád, hol lesz esetleg elérhető a felvétel az érdeklődők számára?
tyimosenko 579166 2015. február 20. 11:28
Válasz erre
Sziasztok!

Be lehet simán menni a konferenciára, nem is kell regisztrálni előre?
Köszönöm a választ.
magoo 579110 2015. február 19. 09:36
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
A konferenciáról készül videó felvétel.
Amint lezajlott a konferencia, írok egy rövid összefoglalást.
Örülnék neki, ha rajtam kívül más résztvevő is leírná a tapasztalatait!
magoo
Sherman 579102 2015. február 18. 23:13
Válasz erre
Elektrolakatos 579094 2015. február 18. 22:00
Válasz erre
Sherman 579083 2015. február 18. 20:25
Válasz erre
A Közlekedési múzeumban lesz a konferencia?
TAMÁS78 579076 2015. február 18. 18:11
Válasz erre
Gondolom, hiú ábránd lenne abban reménykedni, hogy a konferenciát majd egyszer azok is megnézhessék, akik nem tudnak ott lenni, mondjuk egy videofelvételen...
Gabi 579074 2015. február 18. 17:34
Válasz erre
Szia Karcsi!

Bár tudod jól, hogy a téma tárgya nem igazán az én asztalom, de remélem, hogy valamilyen szinten rendeződnek majd az elmúlt év-évek nézeteltérései, és sikerül tisztábban látni a tényeket illetően.
Kérnék majd akár tőled, akár mástól aki ott lesz egy összefoglalást, mert természetesen én is, és sokan mások is kíváncsian várjuk, hogy egy ilyen plénium előtt mi lesz a "végeredmény".

Gabi
magoo 579055 2015. február 18. 11:29
Válasz erre
Tisztelt Makettezők!
2015. február 21-én szombaton kerül megrendezésre a Magyar Repüléstörténeti Társaság 39. Repüléstörténeti Konferenciája, melyen 13 órától Punka György, Bernád Dénes, Kovács Béla, Nagy Sándor, valamint én is lehetőséget kapok a kutatási eredmények ismertetésére.
A konferencia nyílt, tehát a makettezők is részt vehetnek rajta.
Részvételi feltételekről egyeztettem a társasággal:
- Minden vendég köteles csendben (közbeszólás nélkül) meghallgatni az előadásokat. Aki ezt megsérti, el kell hagynia a termet.
- Az előadások után lehetőség van kérdezni. Először a társaság tagjai, majd a vendégek is feltehetik a SZAKMAI kérdéseiket. (A személyeskedő hangvételű kérdéseket az ülés levezető elnöke tiltani fogja)
- A téma megvitatására fél óra áll rendelkezésre, ezért mindenki csak rövid és lényegre törő kérdéseket tehet fel.
Üdv: magoo
PeKo Publishing 578596 2015. február 13. 13:18
Válasz erre
borito
borito
18
18
23
23
44
44
50
50
81
81
93
93
107
107

Sziasztok!

Hamarosan a boltokban sorozatunk legújabb darabja, a "Sturmgeschütz III on the battlefield 3".

Ahogy azt már megszokhattátok, a könyvben a magyar/angol szövegű bevezetőt követően több mint száz, egész oldalas f/f fénykép található, szintén kétnyelvű aláírásokkal. A könyv beszerezhető lesz a nagyobb hazai forgalmazóknál.
Amennyiben kérdésetek lenne, kérünk itt jelezzétek felénk:

office@pekobooks.com

Könyveinket megtaláljátok a facebookon is:

www.facebook.com/PeKoPublishing
rrobbie 578424 2015. február 11. 12:59
Válasz erre
Szia lacipapa!

Régebbi Pro Modell lapszámokat itt tudtok rendelni:

robert pont racz kukac promodell pont hu

Üdv! Robi
Klambi 577934 2015. február 5. 11:09
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem megvételre Adóba László Építsünk Diorámát 1,2 valamit a 4. részét.(város, természet és kiegészítők)
Köszönöm
lacipapa 577882 2015. február 4. 11:30
Válasz erre
Nagyon fog hiányozni!Alig vártam az újabb számok meg jelenését.Reméljük,azért van még remény!
A régebbi számokat,azért még meg lehet rendelni?
Üdv,Laci
solyom 577878 2015. február 4. 09:46
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar színekkel kapcsolatban egy kérdés!
Úgy hallottam, hogy van a Közlekedési múzeumban egy zöldre festett Sóstói gyártású fa légcsavar.
Ennek a színéről mit lehet tudni?

BB
vackor 577080 2015. január 25. 18:11
Válasz erre
Szívből remélem, hogy "lesz még egyszer ünnep a világon"! Köszönöm én is az eddigi kitartásotokat !
badboy 577043 2015. január 25. 12:57
Válasz erre
Nagy Kár. nekem is megvan minden szám, sajnos újra és újra ezeket kell elolvasnom. Tudom, hogy milliószor átrágtuk a kérdést, de szinte minden ország el tud tartani legalább egy makettező magazint, csak mi nem, úgy látszik ebben is a világ élvonalában járunk. Marad a Modelár és a Modell fan
Laac 577035 2015. január 25. 12:02
Válasz erre
Sajnálattal hallom.
Nekem is valamennyi szám megvan. Ha a posta késett akkor árusnál vettem, csak nehogy egy nappal később olvassam.
odél 577033 2015. január 25. 11:47
Válasz erre
Szomorú! Minden eddigi szám megvan. Köszönjük az eddigi munkátokat.
rrobbie 577030 2015. január 25. 11:39
Válasz erre
Tisztelt Olvasók, Kedves Makettezők, Kedves Barátaink!

Sajnálatos hírt kell közölnünk Veletek!

A Vibero Kft., a Pro Modell magazin tulajdonosa és lapkiadója szeretné tájékoztatni a Makettező Társadalmat, hogy a Pro Modell magazin kiadását meghatározatlan időre felfüggeszti.

Köszönjük az elmúlt 15 évben megszavazott bizalmat, hogy kitartottatok mellettünk a nehéz időkben is!

Reméljük a jövőben valamikor majd újraindulhat a lap, a megszokott színvonalom, tartalommal, lelkesedéssel.

További jó makettezést, jó egészséget kíván a kiadó nevében:

Zsembera József
(tulajdonos, kiadó)

Rácz Róbert
(ex-főszerkesztő)
magoo 576932 2015. január 23. 22:12
Válasz erre
Kedves Pista!
Ebben az esetben a gyártó kiderítése egyértelművé tette, hogy német festéket használtunk, mert a Krayer nem csinált G. jelzésű repülőfestéket. Ezzel két légy egy csapás esete volt, mert onnantól kezdve német színeket kell keresni.
A roncsok pontosítanak! Minden gyártó saját árnyalatban szállította az RLM színeket, ezért igazolható Herbig festékminta kellett roncsról, mely a Sólyom és a Ju.86 esetében meg van.
A kettő együtt adja, amire a makettezőnek szüksége van: a Színek!
Az, hogy mit lehet kihozni egy 70 éves festékből? A tanulmányom bizonyítja, hogy a Me.210 festékei szinte egyeznek a W&B referencia kártyáival. Biztosan állíthatom, hogy megfelelő állapotú festék 90% feletti pontossággal állítható helyre. Hogy ne húzzam a hozzászólásom, a tanulmányomban leírtam milyen feltételek mellett mit lehet kihozni egy roncs festékéből.
Minden roncs (és festékmaradvány) más és más. A Te darabjaidon lévő festékek állapotát egyenként kell felmérni.
Ami a legfontosabb a roncsdarabjaiddal kapcsolatban: milyen típusból származnak?
Email címem: zuhanobombazo@gmail.com
Üdv: magoo
lacipapa 576777 2015. január 22. 14:05
Válasz erre
Szerintem,meg vedd fel Magó Károllyal a kapcsolatot.
Sherman 576774 2015. január 22. 13:02
Válasz erre
Ha nem okoz túl nagy problémát számodra, lefényképezhetnéd természetes fénynél a tulajdonodban lévő roncsdarabokat, és akár itt akár máshol publikálhatnád. Sokat segítenél az ezzel foglalkozó kutatóknak.
cimber 576768 2015. január 22. 12:13
Válasz erre
Szia!

Pontosan ezért jó az a megoldás, amit Karcsi végez, hogy felpolírozza a festéket.
Nyilván ez a roncsdarab adott részen való sérülésével jár, de hitelesnek tekinthető.
Ha valaki ehhez nem járul hozzá, annak bizony egy lehetősége van.
Amennyiben máshonnan sikerül ugyanolyan lemezmintát szerezni és azt felpolírozzák, majd színmeghatározást végeznek, azt az eredményt illik tudomásul venni.
Ennél hitelesebben - egyszerű, olcsóbb eljárással - nem azonosítható be jobban a festés.
Pista 576765 2015. január 22. 11:48
Válasz erre
Kedves Urak!
Minden tiszteletem azoké, akik energiát és időt nem kímélve kutatják a magyar repülés múltját és próbálják pontosan meghatározni a gépeinken egykor használt színeket és festékeket.
Én makettezői megközelítésből közelítem meg a problémát. A makettezőt elsősorban nem is a festék gyártója, hanem a színe érdekli.
Van a birtokomban pár kisebb repülőgép borítás darab, de a festés színét én nem tudnám színskála segítséggel meghatározni.
Előttem van most egy tenyérnyi alumínium lemez amin „zöld” festék van. Ez a lemez kopott, karcos, hámlik róla a festék. Viszont egyetlen négyzetcentiméternyi felületen 6-8 különböző színárnyalatot is látni vélek.
Közelről nézegetve a repülőroncsokból származó lemezeimet egy pár centis festékfolt jobb és bal széle közt jól látható árnyalatnyi különbséget lehet felfedezni. Persze fél méteres távolságból ez a különbség már alig látható. Talán nagyobb, egybefüggő festett felületekről nagyobb biztonsággal lehetne színmintát venni.
Csak kérdezni szeretném, hogy mennyire tekinthetőek a meglévő festékminták színhelyesnek? Ez abszurdan hangzik így elsőre, de minden festék halványul, fakul, sőt, van, ami sötétedik a korral.
Jelentős tapasztalatom van festékekkel, öreg gépekkel, autókkal, stb. Pár év alatt -rosszabb esetben, gyengébb minőségű festékek esetében pár hónap alatt- a festékek igen jelentősen fakulhatnak.
Vélhetően a világháborús festékek kiváló minőségűek voltak, de akár hogy is, mára minden fellelhető festett lemezdarab vagy gépalkatrész minimum 70 éves.
Abban biztosan mindenki egyetért velem, hogy a korabeli színes felvételek színhelyessége legenyhébben fogalmazva is csupán megközelítőnek tekinthető.
Üdv,
Pista
romsitsa 575715 2015. január 9. 01:34
Válasz erre
Értelek.
Szerintem, a sárga nem releváns abból a szempontból (főleg, ha javítószín), hogy honnan érkezett és milyen színben a gyári festéshez és teljes átfestéshez alkalmazott RLM-nek megfelelő festékanyag, mert nem ugyanazon festés részét képezte.

Az, hogy a sárga nincs kapcsolatban a z.b.sz.k. színekkel, erősíti, hogy a Krayer ajánlatban az H. előtaggal szerepel, míg a többi festék a G. előtaggal.

Üdv

Á
Podva 575703 2015. január 8. 21:15
Válasz erre
Szia Ádám
Az első kamuflázsos olasz eredetű gépeink, a rosszemlékű Ca-310-esek voltak 1938 elején...(igaz itt van vita, hogy nem is volt rajta sárga, csak kétféle zöld...)Javítószínként itt kellett, hogy legyen az országban a gépekkel együtt valamiféle ságának. Van pár fotó is ahol nem 3, hanem 4 feső szín különíthető el...
Üdv Viktor
romsitsa 575700 2015. január 8. 20:42
Válasz erre
A sárga festék (terepszín, nem jelző) milyen gépekhez kellett, mondjuk 1937-39 között?

Az nem a Re 2000-rekkel jelent meg?

Üdv

Ádám
Podva 575696 2015. január 8. 20:23
Válasz erre
Üdv
Látom lényeg átment...

A „flexibilis” szakíró a Dornier mellett további példaként említi a „rugalmasságra” , hogy a hullámos, átszóródásos mintával érkező(sic!) He-46eUn-jainkal megegyező mintával látták el a később kapott Bf-109F-ek és G-k (sic!) néhány példányát… Na, ki ő?

Tényleg fejezzük be, ezt itt. Örültem sokat tanultam...
Üdv VIktor
J_K 575657 2015. január 8. 13:05
Válasz erre
Podva!

A "flexibilis-szakírók" felsorolása valahogy elmarad...
AndrásH 575654 2015. január 8. 12:15
Válasz erre
Valójában hogyan nézett ki a rendelés?

Az RLM színek továbbra is színek :), tehát a rendelés max kb úgy nézhetett volna ki, hogy mondjuk 7110.61-böl, vagy 7122.71-böl ennyi kell, 7200.00 higítóból annyi, stb. Vagy ahogy én láttam, nálunk nem annyira az RLM négyjegyü standardizált kódját használták, hanem a gyártó saját jelölését. Tehát pl 133.02 vagy 232.61, 201-es alapozó, stb.
romsitsa 575652 2015. január 8. 11:40
Válasz erre
A sárga festék (terepszín, nem jelző) milyen gépekhez kellett, mondjuk 1937-39 között?

Az nem a Re 2000-rekkel jelent meg?

Üdv

Ádám
Podva 575648 2015. január 8. 11:16
Válasz erre
„Kedves Herbig(vagy W&B)
Ezúton felkérjük Önöket, hogy a meglévő rendelésünk alapján az MKHL a FIAT CRxx és Heinkel He xx típusú gépeink álcázása céljából szállítsanak részünkre az alábbi repülőgép átvonó festékből:
1000kg RLM 61 Barna
1000kg RLM 62 Zöld
1000kg RLM 63 Szürke
1000kg Valamilyen sárga (mindegy, amilyen van a polcon ott maguknál az jó!)
Köszönettel : HM repülőgépfesték beszerzésért felelős alosztálya.
Kelt: 1938 május”

Ha nem játékos a RAL sor akkor ekképp rendeltük a repülőfestéket.(tudom nem ez a hivatalos megnevezés) Bárki bármit állít, csupán erről szólt az elméletgyártás …Nem hajtom tovább, de nekem már van egy elképzelésem a sárgára eredetére vonatkozóan.
Mindent kösz: Viktor
J_K 575644 2015. január 8. 09:37
Válasz erre
Podva,
a holland gépet azért hoztam fel, mert Merrick szerint ez az egyetlen eset volt, amikor nem echte RLM-festékeket használtak fel az export-gépekre. Ergo: a többin RLM szabvány szerinti szín és festék volt, a Luftwaffetól eltérő mintázattal. Pont.
Mely szakírók hozzák fel ezt a német festékgyárak flexibilitásának igazolására?

Mitől valószínűbb, hogy RAL-kódokban határozták meg a Ju 86-ok festését, mint RLM-ben? Vagy ez már megint egy új -minden alapot nélkülöző- elmélet?

A magam részéről maradok a roncsok színelemzésének eredményénél, és a tényleges (nem meghamisított) dokumentumoknál, amit Karcsi bemutatott.
AndrásH 575636 2015. január 8. 07:55
Válasz erre
Ha RLM színeket szeretnél RAL színskálához hasonlítani, akkor figyelembe kell venni, hogy a mai RAL nem azonos az akkorival, egy-egy kód alatt ma már más szín lehet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.