<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57. |
ssanyi | Adatlap | 579505 | 2015. február 24. 17:37 | ![]() | |
Sherman | Adatlap | 579495 | 2015. február 24. 14:17 | ![]() | |
Tisztelettel bár de megkérdezném, ha a Magyar Repüléstörténeti Társaság a leírtaknak megfelelően eleget tesz a célkitűzéseinek, hogy-hogy nem foglal állást egy kutatási anyag végeredményét illetőleg? Hogy tud például kiemelkedő szakmai munka elismerésére díjat alapítani, ha nem dönt arról, hogy az a szakmai munka jó, netán kiemelkedően jó? Vagy netalán a hazai repüléstörténeti anyagok felkutatására, összegyűjtésére rendszerezésére, és közkincsé tételére hogyan vállalkozik, ha nem tiszte ezen anyagok valódiságáról állást foglalni? | |||||
MoMi | Adatlap | 579482 | 2015. február 24. 11:51 | ![]() | |
T Fórumozók! Mint az MRT tagja szeretnék tisztázni valamit. Mi is az az MRT. Szervezetünk, a Magyar Repüléstörténeti Társaság 1993-ban alakult közhasznú civil szervezet, melynek célkitűzése a magyar repüléstörténeti értékek felkutatása, archiválása, valamint a nyilvánosság elé tárása. Társaságunk országos hatáskörű. Tagjaink között - pilóták, mérnökök, tanárok, szakírók, sportrepülők mellett - megtalálhatóak a repülés iránt érdeklődő személyek különböző korosztályai is, akik az egyetemes magyar- és a hozzá kapcsolódó nemzetközi repülés történetének kutatásával, adatainak és tárgyi emlékeinek gyűjtésével foglalkoznak. Kutatásaikat egyénileg végzik a Társaság támogatásával, eredményeikről pedig évente egyszer, konferencia keretében számolnak be. Célkitűzéseink: Társaságunk célja, hogy szervezeti keretet nyújtson az egyetemes repüléstörténet, ezen belül a magyar katonai és polgári repülés történetét aktívan tanulmányozók számára, különös tekintettel a légi közlekedési vállalatok üzemtörténete, valamint repülőipari szervezetek, intézmények és a hadsereg légi egységeinek története iránt. Keressük a lehetőséget a hazai repüléstörténeti anyagok felkutatására, összegyűjtésére rendszerezésére, a nemzeti repüléstörténeti értékek, hagyományok megmentésére és közkincsé tételére. Elősegítjük a gyűjteményi és a magángyűjtői tevékenységet, a repüléstörténeti ismeretek gyarapítását és támogatjuk az üzemtörténeti tudományt. Együttműködünk hasonló célú szervezetekkel, múzeumi intézményekkel, a közgyűjtemények gyarapítása, a repüléstörténet egységes céljainak megvalósítása érdekében, emellett kapcsolatot tartunk fenn külföldi hasonló célú gyűjtőkkel és szervezetekkel. Céljaink megvalósítása érdekében kiadványokat jelentetünk meg, nyomdai és multimédia kiadványokat adunk ki, előadásokat tartunk és alapítványokat hozunk létre, továbbáa kiemelkedő szakmai és társadalmi munkák elismerésére díjakat alapítunk, pályázatokat hirdetünk meg. Ennyit az MRT-ről, hogy kik vagyunk,mit akarunk. Az MRT megpróbál kulturált körülményeket biztostani évente a kutatási anyagok ismertetésére ,de nem tiszte állást foglalni senki mellett vagy ellen és nem bíróság! A letett anyagnak kell bizonyítani és a feltett kérdésekre az érintettek vagy válaszolnak vagy nem. A nem válaszolás a feltett kérdésekre minősíti a megkérdezett munkáját! Nagyon sajnálom,hogy szombaton dolgoznom kellett és nem lehettem ott,mert nagyon nem világos számomra,hogy mi történt. A két fél meghallgatás utólag nálam azt a benyomásomat erősíti,hogy elmennek egymás mellett és nem akarják a másikat megérteni és úgy tűnik azonos kiinduló forrásokból teljesen máshová jut el mindkét fél. Nagyon sajnálatosra veszem,hogy ott a helyszínen a levezető elnök nem volt határozottabb és nem kötelezte válsz adásra az érintett,megkérdezett feleket. Hagyta, hogy elbeszéljenek egymás mellett. Kovács Béla hozzászólása tovább bonyolította helyzetet,mivel egy festési rendszert hozott fel,technológiát ahol szó sincs színek pigmentjeinek pontos összetételéről! Hipotéziséket állítanak fel emberek és azt megpróbálják alá támasztani bizonyítékokkal amelyeket meg mások megcáfolnak. Újabb előkerült doku újabb bizonyíték, újabb jobb teória. Nincs ebben semmi rossz,így megy előre a világ. Előbb vagy utóbb eljutunk a végére és konszenzus fog kialakulni. A baj ott kezdődik,ha másik fél makacsul ragaszkodik az általa feltett hipotézishez,közben pedig dokuk kerülnek elő cáfolatára. Még egyszer mondom ,nem voltam jelen,tehát csak másodkézből tudtam tájékozódni. Nagyon szeretném látni a videót,vágatlanul. Na mára ennyit és én továbbra is építek magyar foltos gépeket,megy egyszínűeket,meg mindenfélét ,mert én makettezni szeretek,meg festeni,meg tömíteni,meg alkotni. Az biztos hogy fekete helyett nem festek pirosat és sárga helyett nem festek kéket vagy zöldet. Hogy színárnyalatban lesz 10% különbség,szerintem nem számít,mert a gyártásban is volt a háború alatt 10%. Különben is Tobak Tibi bácsi mondása jutott eszembe,mikor kérdeztük,milyen színű volt a Messere? Hát fiam olyan szürkés, kit érdekelt a színe? Legyen üzemanyag és lőszer benne és a motorja hozzon haza a bevetés után épen. Ez számított a többi mellékes volt. Igaza volt az Öregnek a maga módján. Mindenkinek jó makettezést. Molnár "Momi" Mihály Imre egy portás | |||||
Számvéber | Adatlap | 579476 | 2015. február 24. 11:08 | ![]() | |
Ez a "portás" kijelentés megvan a videofelvételen? :) Ha valaki szerint az anyaggazdálkodás dokumentumait egy adott cég portása vezette, akkor nincs több kérdésem. Ez szerintem önmagában eldönti a vitát. | |||||
juge75 | Adatlap | 579473 | 2015. február 24. 10:53 | ![]() | |
Bocsánat, hogy beleszólok, de: Anyagkiadás a gyártási folyamathoz szükséges, pontos összetevők mennyiségét engedélyezi a raktárkészletből. Ami a kapunál kell, azt úgy hívják kapujegy, vagy szállítólevél, és kész termék meghatározott mennyiségének, vagy egyéb anyagoknak a kiszállítását taglalja, gyáron kívülre. | |||||
magoo | Adatlap | 579469 | 2015. február 24. 09:27 | ![]() | |
Tisztelt Fórumozók! Az érintett nem elemezheti a helyzetet, mert az elfogult lehet. De kérek mindenkit, hogy bocsássa meg nekem, hogy egy élményt és néhány kérdést leírok a szombattal kapcsolatban. Azt hittem a portás sztorira, hogy kandi kamera! Volt a magyar festékiparban egy csoda portás! (Bernád Dénes szerint a Magyar Vegyészeti Múzeum szakembere nem tudja eldönteni, hogy mire szolgál az anyagkiadási könyv. De ő igen, mert egy logisztikus azt mondta.) Az anyagkiadási könyvből szinte minden kideríthető a gyár gyártási és fejlesztési stratégiájáról, termékpalettájáról. De, ha ez egy portás könyv, akkor - A Krayer egyetlen kiló G repülőfestéket sem szállított ki a kapun. Maradt a légi szállítás, helikopterrel kiemelték a gyárból, vagy a kilopás esete, mert nem írta fel a portás. Még az is lehet, hogy minden repülőgépet a Krayer udvarán festettek le, mert G festék nem került ki a kapun! - Mivel minden gyártási bejegyzés emelkedő szám és ugyan azzal a kézírással készültek hosszabb időszakok, a Krayer portása pl. 1930. november és 1933. július között nem volt szabadságon, nem volt beteg, csak üldögélt a portán. - A Krayer portán minden festékanyag csak kifelé ment, be nem jött semmi. Tehát minden alapanyag összetevő a gyár udvarán keletkezett. - A legyártott alapanyagokat kiszállították a gyárból a kapun, nehogy valamilyen készterméket lehessen belőle gyártani. - Minden anyag nemnek volt külön kapu, vagy füzet, mert pl. tüzelő, mosatási anyag, szemét nem szerepel rajta. - A portásnak volt egy varázsgömbje, melyben meg tudta nézni, hogy a kapuhoz érkezett becsomagolt festéket milyen gyártási számon állították elő, mert a festékdobozokra, tégelyekre, szállítólevelekre csak a festék neve, jelzése és színe volt felírva. - Miután a varázsgömbben megnézte az éppen a kapunál lévő festék gyártási számát, a könyvében visszakereste, hogy mikor szállítottak ki a kapun ilyen festéket, majd feljegyezte, az éppen kiszállítás alatt lévő festékhez, hogy ez a festékféleség korábban milyen gyártási számmal ment ki a kapun. Addig várt a teherautó a portán, mert a portás a kapun mindig nyilván tartotta, hogy volt-e korábbi kiszállítás az adott anyagból. - A Krayernél ha egy fejlesztéssel végeztek, akkor a gyár vegyészei, felhívták a portást és megkérték, hogy nézze meg, hogy mikor gyártották le az alapanyagokat, hogy a kész receptre fel tudják írni a számukat. - Abban is nagy segítség volt a portás, hogy nyilván tartotta a Krayer kísérleti és minta gyártásait, valamint a portán készült a régi receptek újra dolgozása is, hiszen a portásnál volt a gyártási számok gyűjteménye, mely elengedhetetlen volt hozzá. Ez komoly? Vajon milyen végzettsége volt a portásnak? Mennyi lehetett a Krayernél egy portás fizetése, hiszen nélkülözhetetlen volt? Nyilvántartott, részt vett a fejlesztésben, a kísérleti gyártásban és még a sorompót is ő kezelte. Eddig a fotó alapján megállapított FS számra gondoltam, hogy szakmai mélyrepülés, de az a magassági csúcs volt a multifunkcionális portáshoz képest! Összefoglaltam, hogy hány súlyos etikai és szakmai probléma van a HFC és HT írással. Három helyen jelent meg eddig a magyartarka anyaga a két szerzőnek. Ezek ellent mondanak egymásnak. Ha itt tart a magyar festékgyártás történetének feldolgozása és ezt valaki komolyan veszi ezt a portás dolgot, akkor tényleg nincs több tenni való, elég kitalálni valamit bármekkora baromság is az. Ez egy komoly kutatási anyag, vagy egy sztori mindenáron történő éltetése? Arra már senki sem emlékszik, hogy rávilágítottam a „tévedésekre” és nem kapott senki választ? Gabi! Ha a vita részét kérdezed a vitának, akkor ilyen „szakemberekkel” lehet vitatkozni? A kérdés az, hogy kinek az érdeke, hogy ez a vita ne legyen lezárva? A kérdés az, hogy ki használt tisztességtelen eszközöket? Ha a szakmai részét kérdezed a vitának, akkor mindenkinek van szeme. Láthatott roncsot, Krayer színmintát. Konkrétan mi kell a makettezőnek? Mindenki a szemének higgyen! Ha egy szakmai vitában a „portássztori”, a „nemlétezőKrayerrepülőszínkatalógusBubnál” érv lehet, akkor nem kellett volna engem felkérni a szakmai kérdések megválaszolására. Norbi! A repülősök között sok embernek megvannak a publikációk. Jó lenne, ha valaki megtenné, hogy összeveti a HFC-t és a HT-t, mert akkor ez a parti le lenne zárva. Lehet, hogy kicsit szemérmesek az emberek, és nem akarnak beleállni a vitába? (Ha valaki kéri, megadom melyik oldalak, hányadik sora.) Nem kell egyetlen doksi sem, nem kell 5 percnél több idő, csak el kell olvasni mindkettőt és kiderül, hogy „tévedtek”. Úgy vélem, hogy tök mindegy mi van a doksikban, roncsokon, Krayer színmintákon, ha „tévedésekkel” életben lehet tartani egy kitalált történetet. Megnézem, hogy meg vannak-e a Krayer alkalmazottak névsorai, mert megpróbálom kideríteni, hogy ki volt a portás. Mától egyetlen célom van: A szakmámban olyan alapos, jól felkészült szeretnék lenni, mint a Krayer portása! magoo | |||||
Számvéber | Adatlap | 579468 | 2015. február 24. 08:46 | ![]() | |
Nagyon várom már a rendezvény videofelvételének linkjét. :) Az állítólagos forráshamisítással mi a helyzet? Ha ott gáz van, akkor a dolog szerintem eldőlt. Azt egyébként is nem értem, mit idéztek tőlem a vita során. Nekem minden repülőgép egyforma színű...:))) Közöm nincs a témához. :) | |||||
Sherman | Adatlap | 579462 | 2015. február 24. 00:05 | ![]() | |
Ha már elmentem a konferenciára megosztanám veletek az én véleményemet is. Sajnos a Podva által leírtakat én is csak megerősíteni tudom. Hatalmas csalódás volt az úgynevezett "szakmai körökben megtartott konferencia". Igaz hogy kulturált keretet adott a vitának, de a "szakmai körök" kínosan ügyeltek hogy se kérdést se véleményt ne fogalmazzanak meg senkivel szemben. Mintha őket nem is igen érdekelte volna a téma. Annyira nem lett kitárgyalva a kérdés, hogy sem Károly kérdéseire, sem a Dénes által feljegyzett pontokra (egy kivételével) nem tudott érdemben reflektálni a szerző páros. Mi sem tehettünk fel kérdéseket a ígértekkel ellentétben. Kovács Béla úr hozzászólása a csapatoknak kiadott festési utasításokról érdekes lehetett volna, ha valakik (mondjuk vitafeleken kívül résztvevő "szakmai körök") ellenőrizték volna a dokumentumait és levonnak valamiféle következtetést. Így csak egy maradt az állítások közül. Összesen kb ötven embert számoltam össze, de a néhány felszólalón kívül semmi nem utalt szakmai körökre. Így akár a műköröm gyártók éves gyűlésén is lehetett volna a vita. Persze ezzel nem akarok senkit megbántani, de én többet vártam. Gondolom a felvételt vissza nézve sokakban fog megfogalmazódni ez a kritika. | |||||
Gabi | Adatlap | 579454 | 2015. február 23. 21:49 | ![]() | |
Szia Viktor! Köszönöm, így már nekem is jobban érthető volt a dolog. Akkor ezek szerint nem került kimondásra, hogy mi a valós helyzet. Sajnálom, hogy nincs vége a dolognak, és remélem, hogy egyszer tisztázódik, már csak a belefektetett munka miatt is. Ami engem nagyon zavar még tavaly ősz óta, az a HT-ban megjelent cikk melletti kiemelés, amelyben Dénes a makettezőket (úgy kompletten) igen negatív színben tünteti fel, és remélem, hogy ez egyszer korrigálva lesz a részéről. Gabi | |||||
Podva | Adatlap | 579450 | 2015. február 23. 21:31 | ![]() | |
A fára Vászonra rendelt Junkers színeket gondoltam atombombának... Akkor amikor WM-21-hez kellett volna a festék... | |||||
Podva | Adatlap | 579449 | 2015. február 23. 21:27 | ![]() | |
Szia Gabi Kérésednek megfelelően megpróbálom összefoglalni ahogyan én láttam, és ahogyan emlékszem: Elsőként Dénes kapta meg szót bemutatta a HFC-t és szólt pár szót a évkönyvben és a HT-ben megjelent tanulmányuk létrejöttéről. Ezután Punka Úr következett aki előre megírt szövegét olvasta fel ami nem volt tulajdonképpen más mint egy vádbeszéd Melyet egy Cato idézettel kezdett szerepelt benne Számvéber Norbert ezen fórumon szereplő összegzése és hivatkozások arra vonatkozóan, hogy aki kutat az bizony tévedhet... Ezt követte Karcsi előadása, melyhez egy power point prezentációval kísért. Ennek nyitóoldala egy levéltári dokumentum bemutatása, melyben a WM a Herbigtől repülő festéket rendel a a "Ju-86-on használatos z/s/b színekben" fára és vászonra...A Ju 86 "full" fémépítésű volt... Új volt még Karcsi prezentációjában annak magyarázata, hogy miért kellett magyar festékgyártól rendelni, illetve a Krayer féle légi figyelés elleni szímkatalógus színeinek beazonosítása. Károly kérdésekkel fejezte be a prezentációját. Ezután Dénes emelkedett szóra: Megemlített pár iratot ahol Krayer által gyártott festékekre hivatkoztak, továbbá kétségbe vonta az anyagkiadási könyv "mibenlétét" Miszerint ez feltehetően a portaszolgálat kiszállítási jegyzéke. Ebben volt egy kis vita, de eldöntetlen maradt. Dénesék másik érve a gyártásra a receptek megléte. Ebből megint lett egy megoldatlan vita...Azt hiszem nagyjából ekkor Kovács Béla kért szót. Ahogyan megértettem, terjedelmes hozzászólásának lényege hogy a birtokában lévő Sólyom festésének technológiai utasítása eltér a német festékek technológiai utasításától. Károly más dokumentumra hivatkozva cáfolta. Másik hozzászólásának lényege az volt hogy a receptúra alapján ki kellene keverni a festékeket ami perdöntő lehetne ...Károly ennek utánanézett a festékkeverés költsége kb 400eHUF. Ezután időhiány miatt a vitát berekesztették. Kovács Bélán kívül az MRT tagság nem szólt hozzá... Úgy tűnt hogy egyik másik tag be is "bólintott" rajta... Tényleges párbeszéd nem volt, a vita max pár percig tartott, az MRT- nem foglalt állást... "Vajúdtak a hegyek..." HA valamire rosszul emlékeztem, vagy másképp látjátok akkor kérem hogy javítsatok ki. Köszönettel: VIktor | |||||
Otto | Adatlap | 579445 | 2015. február 23. 21:11 | ![]() | |
mit gondoltál atombombának? HM17o? | |||||
Gabi | Adatlap | 579433 | 2015. február 23. 19:25 | ![]() | |
Sziasztok! Mivel én annyira nem merültem bele a részletekbe, viszont azért kíváncsi vagyok a végkifejletre, ezért feltenném nemes egyszerűséggel a kérdést: Akkor ezek szerint nagy plénium, szakértők, vagy annak megfelelő társaság, körök előtt került bizonyításra az a tény, hogy a HFC kötetében nem helyesen lettek közölve adatok, avagy tényként lettek közölve olyan adatok amelyek nem voltak bizonyíthatóak? Valamint itt az oldalon leírt, esetenként tényként közölt adatok sem állnak meg abban a formában? Elnézést, ha kicsit gorombának hat a kérdés, nem annak szánom, csak a történések miatt lehet ezt nem ártana feketén-fehéren leírni, ami magával hoz mást is. Köszönöm! Gabi | |||||
Gabusch | Adatlap | 579426 | 2015. február 23. 18:11 | ![]() | |
Az engem is, kifejezetten és leginkább a 30,5-ös Skoda mozsáré. | |||||
Freddy | Adatlap | 579422 | 2015. február 23. 17:19 | ![]() | |
Úgy tudom, ahhoz legalább van vitathatatlanul eredeti, többé-kevésbé elfogadható módon megőrződött színminta, ezért eddig nem a gyártó vagy nemgyártó alapján próbálták a pontos színeket kitalálni, hanem az alapján. Viszont publikációból leginkább csak ígéretek vannak, a néhány már létezőről nincs vita, mindenki egy emberként fikázza őket. Egyébként engem az első világháborús osztrák-magyar szárazföldi haditechnika színei is érdekelnének:) | |||||
romsitsa | Adatlap | 579416 | 2015. február 23. 16:27 | ![]() | |
Szervusz, jóval kiforratlanabb a terület, sokkal kisebb "szurkolótáborral", minimális publikációval, igazából nincs mit, kivel megvitatni még hosszú ideig. Véleményem szerint. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 579407 | 2015. február 23. 15:17 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Amiért futólag már előkerült a téma, leírom a meglátásom-kívánságom. Én csak egyet szeretnék: ha megelőzhetnénk, hogy a Magyar Királyi Honvédség szárazföldi eszközeinél ilyen típusú vita legyen. Azaz ne legyen. Még a repülős szekciónál is bonyolultabb, főleg az egész gépjármű-kezelési rendszer miatt, ahol előírás és gyakorlat egyaránt sok változatot mutathatott. Előbb-utóbb fel lesz dolgozva a téma. Akárki is teszi majd meg, még óvatosabban kell majd a kijelentéseket megfogalmaznia! I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 579370 | 2015. február 22. 19:33 | ![]() | |
Köszi Sanyi. Számomra eddig az állt össze, hogy a magyar szárazföldi technikára 1938-ban szabványosított egyik színkombináció sárga és zöld színe megegyezik azokkal a német színekkel, amiket ők 1943-ban vezettek be standardnak a szárazföldi technikánál. Ráadásul 1938-ban a zöld a légierőnél volt standard, míg a sárga akkor tudtommal nem volt szabvány egyik német fegyvernemnél sem. 1938 magyar színek Fakó sárga ? Vöröses barna ? Tábori zöld ? Piszkossárga RAL 7028 Gesztenyebarna RAL 8019 Szürkészöld RAL 6003 1943 német Dunkelgelb vagy Dunkelgelb I RAL 7028 Rotbraun RAL 8017 Olivgrün RAL 6003 Vagy időgépünk volt, vagy hihetetlen jól választottunk, vagy nem tudom. Üdv Á | |||||
ssanyi | Adatlap | 579366 | 2015. február 22. 19:09 | ![]() | |
Üdv! Ádám, itt megvannak az RLM színek RAL kódjai. www.rlm.at/download/rlmpdf_e.pdf Arra gondolsz hogy a harcjárműveken is német színek voltak? | |||||
romsitsa | Adatlap | 579365 | 2015. február 22. 19:00 | ![]() | |
Köszönöm András. Akkor a magyar piszkossárga megfeleltethető a RAL 7028-nak, a szürkészöld pedig a RAL 6003-nak. Ez utóbbi fura, de képen valóban jó az egyezőség. A gesztenyebarna RAL 8019 színe meg két árnyalatra van a RAL 8017-től. Ezek a szárazföldi járművek vonatkozásában is mérföldkő felfedezések szerintem. Üdv Á | |||||
AndrásH | Adatlap | 579356 | 2015. február 22. 17:25 | ![]() | |
magoo | Adatlap | 579343 | 2015. február 22. 14:24 | ![]() | |
Szia Romista! Ezek légi figyelés elleni színek. A földi figyelés színei nem jelentősen, de eltérnek ezektől. A RAL katalógus a múzeumban van, ezért most nem tudom megnézni, de amint lesz időm megnézem. az is kérdéseket vet fel, hogy vannak olyan RLM színek, melyek korábban voltak Magyarországon, mint ahogy a német szabványok bevezetik. Továbbá a 61/62/63 is tovább volt itt használatban, mint a németeknél. A 14.közlönyben a G-55 van. magoo | |||||
romsitsa | Adatlap | 579335 | 2015. február 22. 13:10 | ![]() | |
Hello Karcsi, Tamás katalógusa ugye a légi figyeles elleni színeket tartalmazza? A német minta RAL 7028 Dunkelgelb II színe mivel egyezhet meg, a RAL 7028 Dunkelgelbbel vagy Dunkelgelb nach Musterrel (ennek nincs RAL kódja)? A zöld RLM 62 tényleg egyezik a RAL 6003 Olivgrünnel? Ez a két szín felvet egy olyan érdekességet, hogy a Honvédség 1938-ban bevezette azt a két színt amit a németek 1943-ban stanadardizáltak a szárazföldi technikára? A harmadik német szárazföldi szín, a RAL 8017 nem tűnik egyezőnek az RLM 61-gyel. Az 1938. 14. közlöny mit ír, többször átnéztem mind, de csaka a G55 rendszerítését találtam, ami témába vág? Jó anyag nagyon, köszi, Üdv Á | |||||
magoo | Adatlap | 579320 | 2015. február 22. 10:27 | ![]() | |
Tisztelt Fórumozók! Tegnap lezajlott a szakmai vita. Az idő korlátok miatt csak részben lehetett megvitatni a kutatási eredményeket, ezért ha a többi érintett lehetőséget ad rá, bárhol, bármikor állok rendelkezésükre. Meg van az első Herbig megrendelés a Sólymokra, de tudom, ez nem számít. Igaz, hogy a Krayer a HT/HFC szerint már jóval korábban rendelkezett saját festékkel, de mégsem azt vették rá. Kérek mindenkit, hogy a szemének higgyen! Korábban mellkeltem a roncsok fotóit, mindenki megnézhette élőben, ha volt rá alkalma. Egy újabb fotó sorozattal szeretném megválaszolni a kérdéseket, köszönhetően Baczoni Tamásnak! 1. fotó: Krayer színkatalógus, mely az 1938. június elsején szabványosítottak a HM 14. közlönyben. 2, 3,4. fotó: A színkatalógus színei összefényképezve az RLM katalógusok színeivel. Annak ellenére, hogy a Krayer katalógus lassan 80 éves még mindig nagyon közeli hasonlóságot mutat az RLM színekkel. Eddig az volt a kibúvó, hogy az eredeti Krayer katalógus majd bizonyít mindent. Ez bizonyítja, hogy 1938. június elsején német színeket rendszeresítettek a légierőnél. Ezután német festéket rendeltek a Sólyomra. Majd a Krayer a Herbigre hivatkozik, amikor festéket szállít a Sólyomra. Az is kiderült, hogy a Ju.86-on Herbig festék van a dokisik szerint és az is hogy a Herbig festék olcsóbb a Krayernél, mint a Herbigtől a vezérképviseleten keresztül rendelt festék. Lehet tévedni, de furcsa, ha minden az önálló magyar színek támogatására szolgál! Tévedések színelemzésben: Ju. Barna, zöld, kék, Héja-M zöld Tévedések doksikban: WM levél 1934. augusztus 21. (Elég összehasonlítani a HFC és HT anyagot, rögtön kiderül) Herbig hivatkozás kiegészítés Billitz Vilmosnak írt levél a Titanine festékekről Titanine táblázat Én is tévedtem/tévedek/tévedni fogok! Egy témában ennyit remélem soha! Mindenkinek jó makettezést, valamint roncs és színminta fotónézegetést kívánok! Podva! Az atombomba azokat megérintette, akik a tényeket keresik! Akit nem, annak mindegy milyen bizonyítékot találsz. (Az egyik érintett mások jelenlétében kijelentette, hogy a katalógus nem eredeti Krayer katalógus, ezért a Horváth Balázst kértem meg, hogy olvassa fel a katalógusra írt szöveget.) A Rebekán mindenki láthatta, de a következőre is felviszem a RLM kártyákkal együtt, hogy ismét csak a szemnek kelljen hinni. Ígértet kaptam, hogy a vitaanyag felvételét megkapom, ezt utána közzé teszem! Nyílt levél: Kedves Gyuri és Dénes! Felmerült a kérdés, hogy ki használta fel a másik anyagát, ki találta meg a dokumentumokat, ki járt a másik nyomdokán. Azért írok nektek nyílt levelet, hogy rendkívül egyszerűen mindenki előtt le tudjuk tisztázni: Meg vannak a kikérő lapok, melyek bizonyítják, hogy ki mit, mikor kért ki. Ha nincs, akkor a levéltár kiadja nektek, ha kikéritek, hogy mely dokumentumokat kutattátok. A Krayer és a Titanine anyagokat Gyuri kérte ki előttem, én csak azért néztem át, mert a jegyzeteidben benne van a hivatkozás a Herbigre és furcsállottam, hogy miért hivatkozik a gyár németre, ha valóban van saját. Ezért kértem ki a Titenine anyagokat is. Mint kiderült nem hiába. Kérlek, tájékoztassatok róla, hogy van-e még olyan irat a tanulmányomban, amit nem hivatkoztam meg, nem köszöntem meg és Tőletek kaptam. Várom, hogy ti melyik dokumentumokat, mikor kértétek ki. Meg lesznek a dátumok, azután megvan a HFC, a tanulmányom, valamint a HT megjelenésének időpontjai, így villámgyorsan kiderül, ki mit honnan vett. Várom megtisztelő nyílt válaszotokat! Üdv: Karcsi Talán még emlékeznek rá a makettezők, hogy a szakmai vita eldöntésére kértek fel hajdan. Talán arra is emlékeznek, hogy az érintettek elfogadtak a vita eldöntésére. Amire felkértek elvégeztem! magoo | |||||
Számvéber | Adatlap | 579318 | 2015. február 22. 10:17 | ![]() | |
Sajnos nem tudtam elmenni a rendezvényre. :( Azért én vajúdó hegyek és röhejes kisegerek emlegetése előtt megnézném a videofelvételt is. | |||||
Podva | Adatlap | 579299 | 2015. február 22. 07:30 | ![]() | |
Sziasztok Tegnap megvolt a várva várt tetemre hívás az MRT-n és hogy stílszerű legyek: Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus... Karcsi pedig ledobta az "atombombát", de lehet, hogy csak nekem szaladt fel tőle a szemöldököm... Sajnos a témát nem sikerült lezárni... Üdv | |||||
migi | Adatlap | 579178 | 2015. február 20. 12:57 | ![]() | |
Sziasztok Eladóvá váltak az alábbi könyvek , újságok, az árakhoz a esetleges posta költség hozzá adódik.Személyesen átvétel Budapesten a Ferenciek terénél, vagy XXII kerületben Budafokon megoldható Könyvek Ságvári - Somogyi - Szabó , A Honvédhuszárok című 2001 es könyv , 3000 ft Kedves Gyula : A Szabadságharc Huszárai , 2000 ft Ságvári - Somogyi , Das Busch der Husaren ( Német nyelvű kiadás ) 1999 , 3500 ft Nagyrévi Neppel György Huszárok című 1973 as könyve, 4500 ft Stark Tamás Hadak útján 2000 ft Nagyváradi Sándor Fejezetek a Magyar katonai repülés történeteiből 2500 ft Akademia kiadó : Repülési Lexikon 1-2 rész 3000 ft Zrinyi 1975 : Magyar ország felszabadítása 1500 ft Olaf Groeher : Légiháboruk története 1910- 1980 3000 ft Eladó lett több teljes évfolyam Top-Gun ujság , irány ára évfolyamonként 1500 ft Csere is érdekel természetesen érték egyeztetéssel 1/48as méretben Míg-15-19-21- 25 –öst és . L-29 ,L-39 est migi2123@gmail.com | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579176 | 2015. február 20. 12:56 | ![]() | |
Szia Karcsi! Köszi! Majd megírnád, hol lesz esetleg elérhető a felvétel az érdeklődők számára? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 579166 | 2015. február 20. 11:28 | ![]() | |
Sziasztok! Be lehet simán menni a konferenciára, nem is kell regisztrálni előre? Köszönöm a választ. | |||||
magoo | Adatlap | 579110 | 2015. február 19. 09:36 | ![]() | |
Tisztelt Fórumozók! A konferenciáról készül videó felvétel. Amint lezajlott a konferencia, írok egy rövid összefoglalást. Örülnék neki, ha rajtam kívül más résztvevő is leírná a tapasztalatait! magoo | |||||
Sherman | Adatlap | 579102 | 2015. február 18. 23:13 | ![]() | |
Elektrolakatos | Adatlap | 579094 | 2015. február 18. 22:00 | ![]() | |
Sherman | Adatlap | 579083 | 2015. február 18. 20:25 | ![]() | |
A Közlekedési múzeumban lesz a konferencia? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579076 | 2015. február 18. 18:11 | ![]() | |
Gondolom, hiú ábránd lenne abban reménykedni, hogy a konferenciát majd egyszer azok is megnézhessék, akik nem tudnak ott lenni, mondjuk egy videofelvételen... | |||||
Gabi | Adatlap | 579074 | 2015. február 18. 17:34 | ![]() | |
Szia Karcsi! Bár tudod jól, hogy a téma tárgya nem igazán az én asztalom, de remélem, hogy valamilyen szinten rendeződnek majd az elmúlt év-évek nézeteltérései, és sikerül tisztábban látni a tényeket illetően. Kérnék majd akár tőled, akár mástól aki ott lesz egy összefoglalást, mert természetesen én is, és sokan mások is kíváncsian várjuk, hogy egy ilyen plénium előtt mi lesz a "végeredmény". Gabi | |||||
magoo | Adatlap | 579055 | 2015. február 18. 11:29 | ![]() | |
Tisztelt Makettezők! 2015. február 21-én szombaton kerül megrendezésre a Magyar Repüléstörténeti Társaság 39. Repüléstörténeti Konferenciája, melyen 13 órától Punka György, Bernád Dénes, Kovács Béla, Nagy Sándor, valamint én is lehetőséget kapok a kutatási eredmények ismertetésére. A konferencia nyílt, tehát a makettezők is részt vehetnek rajta. Részvételi feltételekről egyeztettem a társasággal: - Minden vendég köteles csendben (közbeszólás nélkül) meghallgatni az előadásokat. Aki ezt megsérti, el kell hagynia a termet. - Az előadások után lehetőség van kérdezni. Először a társaság tagjai, majd a vendégek is feltehetik a SZAKMAI kérdéseiket. (A személyeskedő hangvételű kérdéseket az ülés levezető elnöke tiltani fogja) - A téma megvitatására fél óra áll rendelkezésre, ezért mindenki csak rövid és lényegre törő kérdéseket tehet fel. Üdv: magoo | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578596 | 2015. február 13. 13:18 | ![]() | |
Sziasztok! Hamarosan a boltokban sorozatunk legújabb darabja, a "Sturmgeschütz III on the battlefield 3". Ahogy azt már megszokhattátok, a könyvben a magyar/angol szövegű bevezetőt követően több mint száz, egész oldalas f/f fénykép található, szintén kétnyelvű aláírásokkal. A könyv beszerezhető lesz a nagyobb hazai forgalmazóknál. Amennyiben kérdésetek lenne, kérünk itt jelezzétek felénk: office@pekobooks.com Könyveinket megtaláljátok a facebookon is: www.facebook.com/PeKoPublishing | |||||
rrobbie | Adatlap | 578424 | 2015. február 11. 12:59 | ![]() | |
Szia lacipapa! Régebbi Pro Modell lapszámokat itt tudtok rendelni: robert pont racz kukac promodell pont hu Üdv! Robi | |||||
Klambi | Adatlap | 577934 | 2015. február 5. 11:09 | ![]() | |
Sziasztok! Keresem megvételre Adóba László Építsünk Diorámát 1,2 valamit a 4. részét.(város, természet és kiegészítők) Köszönöm | |||||
lacipapa | Adatlap | 577882 | 2015. február 4. 11:30 | ![]() | |
Nagyon fog hiányozni!Alig vártam az újabb számok meg jelenését.Reméljük,azért van még remény! A régebbi számokat,azért még meg lehet rendelni? Üdv,Laci | |||||
solyom | Adatlap | 577878 | 2015. február 4. 09:46 | ![]() | |
Sziasztok! A magyar színekkel kapcsolatban egy kérdés! Úgy hallottam, hogy van a Közlekedési múzeumban egy zöldre festett Sóstói gyártású fa légcsavar. Ennek a színéről mit lehet tudni? BB | |||||
vackor | Adatlap | 577080 | 2015. január 25. 18:11 | ![]() | |
Szívből remélem, hogy "lesz még egyszer ünnep a világon"! Köszönöm én is az eddigi kitartásotokat ! | |||||
badboy | Adatlap | 577043 | 2015. január 25. 12:57 | ![]() | |
Nagy Kár. nekem is megvan minden szám, sajnos újra és újra ezeket kell elolvasnom. Tudom, hogy milliószor átrágtuk a kérdést, de szinte minden ország el tud tartani legalább egy makettező magazint, csak mi nem, úgy látszik ebben is a világ élvonalában járunk. Marad a Modelár és a Modell fan | |||||
Laac | Adatlap | 577035 | 2015. január 25. 12:02 | ![]() | |
Sajnálattal hallom. Nekem is valamennyi szám megvan. Ha a posta késett akkor árusnál vettem, csak nehogy egy nappal később olvassam. | |||||
odél | Adatlap | 577033 | 2015. január 25. 11:47 | ![]() | |
Szomorú! Minden eddigi szám megvan. Köszönjük az eddigi munkátokat. | |||||
rrobbie | Adatlap | 577030 | 2015. január 25. 11:39 | ![]() | |
Tisztelt Olvasók, Kedves Makettezők, Kedves Barátaink! Sajnálatos hírt kell közölnünk Veletek! A Vibero Kft., a Pro Modell magazin tulajdonosa és lapkiadója szeretné tájékoztatni a Makettező Társadalmat, hogy a Pro Modell magazin kiadását meghatározatlan időre felfüggeszti. Köszönjük az elmúlt 15 évben megszavazott bizalmat, hogy kitartottatok mellettünk a nehéz időkben is! Reméljük a jövőben valamikor majd újraindulhat a lap, a megszokott színvonalom, tartalommal, lelkesedéssel. További jó makettezést, jó egészséget kíván a kiadó nevében: Zsembera József (tulajdonos, kiadó) Rácz Róbert (ex-főszerkesztő) | |||||
magoo | Adatlap | 576932 | 2015. január 23. 22:12 | ![]() | |
Kedves Pista! Ebben az esetben a gyártó kiderítése egyértelművé tette, hogy német festéket használtunk, mert a Krayer nem csinált G. jelzésű repülőfestéket. Ezzel két légy egy csapás esete volt, mert onnantól kezdve német színeket kell keresni. A roncsok pontosítanak! Minden gyártó saját árnyalatban szállította az RLM színeket, ezért igazolható Herbig festékminta kellett roncsról, mely a Sólyom és a Ju.86 esetében meg van. A kettő együtt adja, amire a makettezőnek szüksége van: a Színek! Az, hogy mit lehet kihozni egy 70 éves festékből? A tanulmányom bizonyítja, hogy a Me.210 festékei szinte egyeznek a W&B referencia kártyáival. Biztosan állíthatom, hogy megfelelő állapotú festék 90% feletti pontossággal állítható helyre. Hogy ne húzzam a hozzászólásom, a tanulmányomban leírtam milyen feltételek mellett mit lehet kihozni egy roncs festékéből. Minden roncs (és festékmaradvány) más és más. A Te darabjaidon lévő festékek állapotát egyenként kell felmérni. Ami a legfontosabb a roncsdarabjaiddal kapcsolatban: milyen típusból származnak? Email címem: zuhanobombazo@gmail.com Üdv: magoo | |||||
lacipapa | Adatlap | 576777 | 2015. január 22. 14:05 | ![]() | |
Szerintem,meg vedd fel Magó Károllyal a kapcsolatot. | |||||
Sherman | Adatlap | 576774 | 2015. január 22. 13:02 | ![]() | |
Ha nem okoz túl nagy problémát számodra, lefényképezhetnéd természetes fénynél a tulajdonodban lévő roncsdarabokat, és akár itt akár máshol publikálhatnád. Sokat segítenél az ezzel foglalkozó kutatóknak. | |||||
cimber | Adatlap | 576768 | 2015. január 22. 12:13 | ![]() | |
Szia! Pontosan ezért jó az a megoldás, amit Karcsi végez, hogy felpolírozza a festéket. Nyilván ez a roncsdarab adott részen való sérülésével jár, de hitelesnek tekinthető. Ha valaki ehhez nem járul hozzá, annak bizony egy lehetősége van. Amennyiben máshonnan sikerül ugyanolyan lemezmintát szerezni és azt felpolírozzák, majd színmeghatározást végeznek, azt az eredményt illik tudomásul venni. Ennél hitelesebben - egyszerű, olcsóbb eljárással - nem azonosítható be jobban a festés. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57. |
Nekem sajnos az a meglátásom hogy a Bernád-Punka szerzőpáros az MRT-beli előadással és megjelenéssel akarja igazolni a könyv formájában kiadott (és sokak által nagy reményekkel megvásárolt) elméletük hivatalos igazolását (akár a kiadó felé, akár külföld felé), kvázi hivatalossá tételét!
Nem tudom milyen egyeztetés előzte meg az előadás létrejöttét, milyen feltételekkel "vállalta" a szerzőpáros az előadást (számomra nagyon furcsa hogy nem lehetett kérdezni), mert Bernád Úr azt írta hogy egyeztetés zajlik hogy szakértői társaság előtti előadásról.
Attól félek az MRT most asszisztál egy nagyon nem korrekt részmegoldásban, külföldön pedig mindenhol készülnek a "Krayer színű" replikák mert vannak akinek az anyagiak fontosabbak a történelmi hűségre törekvésnél (nem a makettek készítőire gondolok!).Szerintem.
Én az egykori pilóták és földi személyzetek emlékének és munkájának semmilyen szintű tiszteletét nem tudom felfedezni a szerzőpáros részéről abban ami itt történt/történik.Fekete fehér és túlexponált filmkockákról megállapítani hogy adott gépeket "Krayer zöldre" festettek . . . . . . és még sorolhatnám!
Elkeserítő!