/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
lucky 144978 2010. április 11. 21:12
Válasz erre
Bár fikció de érdemes ezen is elgondolkozni:

A pilóta katona, az elnök a hadsereg parancsnoka is.
Ha ez így van akkor ( ebben a helyzetben) a kapott parancsot megtagadja a pilóta akkor is ha igaza van, és a kapott parancs szakmaiatlan.
A parancs megtagadásának ill annak végrehajtásának következményei meg más kérdés.
Ebben az esetben a végrehajtást választotta...

Más vonalon én is kapta már szakmaiatlan utasítást, és nagyon fegyelmi szagúvá vált az ügy, mert nem hajtottam végre.
Szóval el tudom képzelni a pilóta helyzetét...
antarktika 144977 2010. április 11. 21:10
Válasz erre
Magamat szintén laikusnak tartom a repüléshez, mégis megszólalnék ez ügyben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a katasztrófák okainak legnagyobb százalékát. Az emberi tényezőt.
Nekem az a véleményem és ezt a témát már páran súrolták előttem, hogy az elnöknek köze lehet a tragédiához és ezzel nem bűnbaknak kiáltanám ki, csak hát az emberi tényező...

 Kaczynski erősen oroszellenes volt. Amikor a torony másik   repülőtérre próbálta volna irányítani, akkor jogosan feltételezhette, hogy direkt csinálják ezt vele az oroszok, hogy késsen a koszorúzásról, hogy megakadályozzák az egyébként orosz részről szégyenfoltként éktelenkedő katyni mészárlás helyszínére jutását. Amikor a köztársasági elnök és a hadsereg vezetése van a fedélzeten, a pilóta figyelmen kívül hagyhat észszerű dolgokat és engedhetett a nyomásnak. Én azt mondom, hogy normális pilóta 4-szer nem próbálkozik, maximum kétszer. Itt a pilóta normális lehetett, csak nem normális körülmények között.

Szigorúan magánvéleményemet közöltem.

Nyugodjanak békében.
KeyPi 144976 2010. április 11. 20:48
Válasz erre
Szvsz. ami történt, tragédia. Ismét odaveszett a lengyel politikai, katonai, egyházi vezetés színe java. És ismét a katyinba vezető úton. Kár lenne most elokoskodni, kinek, minek a hibájából. Nyugodjanak békében!
going 144975 2010. április 11. 20:39
Válasz erre
Hát valóban. Ha tényleg így volt akkor kissé ingerültek lehettek már. Az elnök már leszállt volna és utasított? A pilóta megfelelési kényszerből pedig már akárhova letette volna a gépet?
exec 144974 2010. április 11. 20:26
Válasz erre
Sziasztok,

a hozzászólásokat olvasva kicsit elgondolkodtam. MIntha kicsit keresztbe beszélnének egymás mellett. No mindegy. Egyébként ettől még én sem értem miért egy TU-154-est használtak a lengyelek elnöki gépnek. Vagy ha annyira jó, akkor az egykori "baráti" légitársaságok miért cserélték le őket? Azt ne mondja nekem senki, hogy divatból...

Egyébként megjegyezném, elég sok országnak nincs hivatalos kormányzati gépe.

A legfrissebb info pedig az, hogy a lengyel elnök maga sürgette a leszállást. Ha ez igaz, akkor a pilóta elég "szakmaitlan" volt, hogy hagyott egy laikus beleszólni...

Üdv.
exec
lucky 144973 2010. április 11. 20:06
Válasz erre
Urak!
A karbantartás ill annak hiánya és a gépek kora problematikáját lehetőleg párbaj nélkül vitassátok meg!
búza 144972 2010. április 11. 19:58
Válasz erre
Akkor nézz meg egy öt éves gépet, amit valamelyik lókosztos légitársaság üzemeltet, majd meglátod, mit jelent a karbantartás, illetve annak hiánya!
Fodi 144971 2010. április 11. 19:35
Válasz erre
A véleményem ettől még ugyanaz.
Kalóz 144969 2010. április 11. 15:05
Válasz erre
Kalóz 144968 2010. április 11. 13:29
Válasz erre
Szia, Fodi!
Mivel eddigre egyértelművé vált, hogy pilótahiba okozta a balesetet (hogy milyen ráhatásra az majd még kiderül?), sztem kár a gépet hibáztatni bármilyen indokkal is!
lucky 144967 2010. április 11. 11:57
Válasz erre
Vannak benne érdekes részletek.Akkor is ha feltételezések.
molnibalage 144966 2010. április 11. 11:39
Válasz erre
Fodi 144965 2010. április 11. 10:21
Válasz erre
Az elnök különgépe mint cargogép? Na ne... :) Nézd már meg mi történt a régi gépekkel, vagy tartalékként állnak a 747-esek mellett, vagy múzeumba rakták őket. Az amerikaiak nemzeti öntudata nem engedi meg, hogy a nyugdíjas Air Force One csirkehúsos konténereket szállítson. :)
Láttad a videót az egyik régi tűzoltógépről, aminek egyszerűen összetapsoltak a szárnyai oltás közben, mert a több évtizedes szerkezet nem bírta el a nagy igénybevételt? Pedig azt is tipp-topp állapotban tartották, mégis elkerülte a figyelmüket az anyag fáradása. Nem lehet becsukni a szemünket és azt mondani, hogy egy régi, több évtizedes, bonyolult eszköz ugyanolyan megbízható, és biztonsággal üzemeltethető mint egy új. A mérnöki és személyes véleményem is ugyanez.
Toltam én már félre karbantartott, de régi gépet a hangár sarkába, ahol hetekig próbálták kideríteni, hogy mitől állt le a motor. A végén motorcsere lett belőle, mert "valami" szétment "valahol". A mai napig nem tudják, hogy mi.
Egyébként nem értem mi bajotok, az egész onnan indult, hogy nem értettem egyet azzal, hogy egy államelnököt egy több évtizedes géppel kell szállítani. Nem azért kell lecserélni valamit, mert orosz, meg pfúúj a keleti blokkra, meg mert nincs benne színes kijelző, hanem azért mert műszakilag és erkölcsileg is elavult. Ha a Malév még mindig a régi Tu-154-el repülne, akkor nyaraláskor arra pakolnád fel a családod, vagy keresnél egy másik lehetőséget, ahol ugyanannyiért egy korszerű géppel vinnék el a családodat nyaralni? Ugyanez vonatkozik egy államelnökre is. Ő reprezentálja az országot, egy személyben. Lehet utálni a politikát, viszont ő akkor is a legfontosabb emberek egyike, minden országban, és meg kell adni neki a védelmet és biztonságot, ami a betöltött szerepe miatt jár neki.
Newman 144964 2010. április 11. 10:00
Válasz erre
Sziasztok!
Látva a lengyel légierőt nem hinném, hogy rossz műszaki állapotban volt a Tupoljev és valóban, egy 20 éves gép nem mondható öregnek. Elég megnézni például a Su-22-es gépeiket vagy az Iskra kötelék gépeit. Én azt gondolom, hogy ők nagyon vigyáznak és megbecsülik minden egyes gépüket. Nem hiszem, hogy pont az elnöki gépen spórolnának...
Az ILS hiánya+ a köd, szerintem is pont elég egy ilyen tragédiához. Azt meg végképp nem értem, hogy ilyen adottságok mellett miért döntött a pilóta negyedszer is a landolás mellett...
Üdv.:
Péter
MiG25Fan 144963 2010. április 11. 00:03
Válasz erre
2020-ra tervezik az USA elnöki gépeinek cseréjét. Mindkettőt 1987-ben gyártották, tehát 33 évesen "nyugdíjazzák" majd őket. Mellesleg nem kizárt, hogy ha a különleges cuccokat kiszerelik belőlük, valamelyik cargo légitársaság megveszi, átalakítja és még jó ideig repülni fogja őket. De nézd csak meg a Discovery-n az X-Machines-ben bemutatott Martin Mars bombázót, amit tűzoltó repülőgéppé alakítottak. 1945-ben gyártották. www.martinmars.com/ Tehát szerintem semmi köze a gép korának a jelen katasztrófához. Ha ugyanez a pilóta egy speciálisan kialakított gépben ült volna, akkor is valószínűleg (SAJNOS!) ugyanez lett volna a "végeredmény"...
A 293-as hsz-odban kérdezted a reptér és a gép ILS kategóriáit. Íme: a kérdéses szmolenszki reptéren nincs ILS és a TU154 cat2-t tud ILS ügyileg. VOR/DME/NDB-t használhatnak illetve egy orosz katonai leszállító rendszert, a PRMG-t. Gondolom az utóbbival nem volt felszerelve a lengyel gép. Marad az előző kombináció kiegészítve a GPS-el. De sajnos ezekkel sem lehet "átlátni" a ködfalon. A pilóta minden ésszerű határt átlépett és sajnos katasztrófa lett a vége.
Monox 144962 2010. április 10. 23:41
Válasz erre
Az áldazatok emlékére
Az áldazatok emlékére

Egy blogbejegyzés az Indexen. Szemben áll azzal, amit itt fejtegetünk a gép életkorával kapcsolatban:

14:44 Grzegosz Kostrzewa-Zorbas repülési szakértő szerint botrány, hogy a lengyel elnök egy TU-154 típussal repült. Mint elmondta, húsz éve repült ezzel a géppel – nem ezzel a típussal, konkrétan ezzel a repülővel –, már akkor sem volt új. Nem létezik, hogy még mindig ezt használta az elnök. Ez csak egy közép-ázsiai országban lenne elképzelhető. Igaz, hogy egy éve teljesen felújították az elnök gépét. De meddig lehet egy repülőt újítgatni?

Teljes cikk:

lengyelorszagma.blog.hu/2010/04/10/lezuhant_az_elnok_gepe
Fodi 144961 2010. április 10. 21:55
Válasz erre
Tudtam, hogy egyszer csak valaki elő fog jönni az amcsi elnök gépével. :) A jelenleg használt két gépet kb. 20 éve gyártották, de egy speciális célra gyártott gépet ne hasonlítsunk már egy széria 154-eshez. Egyébként mostanában ott is téma a csere, bár nem biztonsági, hanem főleg költségvetési okok miatt.
L.P 144960 2010. április 10. 21:35
Válasz erre
Mint már írták 1990es volt a gép, ez nem öreg! Az AirForceOne egy pindurit öregebb, akkor azt is ki kell dobni? Tavaly volt nagy revízión a TU5, mindenben megfelelt a kór követelményeinek. Rossz időben, egy nagyon gyengén felszerelt katonai reptérre próbáltak odatalálni, leszállni.
going 144959 2010. április 10. 20:30
Válasz erre
Azt mondják katasztrófák nem történnek csak úgy. Események sorozata vezet végül katasztrófához. Szerintem mi is tartsuk ehhez magunkat :-)
Fodi 144958 2010. április 10. 20:18
Válasz erre
Én magam egy negyven éves gépen tanultam repülőgépet vezetni. Körbe voltunk véve elavult technikával és nem kevés gondunk volt emiatt. Lehet nosztalgiázni, én is kedvelem a régi gépeket - de nem arra valók, hogy államfőket, bankelnököket és történészeket fuvarozzunk velük.
zoli1989 144957 2010. április 10. 20:12
Válasz erre
Értem nem támadtad. OK.
Csak leírtam én is a véleményem.
zoli1989 144956 2010. április 10. 20:10
Válasz erre
Ja egy 20 éves gépet még miért kéne kidobni ? Ja azért mert orosz. Értem.
Fodi 144955 2010. április 10. 20:07
Válasz erre
Támadtam én akármit is? Olvasd már át még egyszer...
Ron 144954 2010. április 10. 20:06
Válasz erre
Elavult ILS nincs. Kulonbozo kategoriak viszont vannak. Szerintem egy EU orszag kormanygepe, ami europan belul jon megy fel van szerelve a legmodernebb rendszerekkel maskulonben nem repulhetne kulfoldre.
zoli1989 144953 2010. április 10. 20:03
Válasz erre
Hát azért nem rögtön a gépet kéne támadni...
Negyedik próbálkozásra is elmentek. Valószínűleg tényleg nem túl jó idő lehetett.
Mellesleg miért volt 40 éves ? 1990-ben gyártott Tu-154M volt. Csak egy kicsit utána kéne nézni...
Fodi 144952 2010. április 10. 19:32
Válasz erre
Sosem lehet egy okra mutatni. Milyen kategóriájú ILS volt a gépen és a reptéren? Nem tudjuk. Írják, hogy a gép fel volt újítva nemrég. A műszereket is cserélték, vagy meghagyták a régieket?
Egy elavult ILS + ködös időjárás könnyen odaverheti a gépet.
KeyPi 144951 2010. április 10. 19:18
Válasz erre
Szvsz. nem a gép hibája. Nem tartom valószínűleg, hogy a szerdán koszorúzó Donald Tusk miniszterelnök más típussal repült volna.
Fodi 144950 2010. április 10. 19:12
Válasz erre
Az emberélet nem pénzkérdés. Válság van? Akkor állítsák le a drágán üzemeltethető/felújtható 40 éves kormánygépet és béreljenek egyet alkalmanként, vagy utazzanak menetrendszerű gépen, ha szükséges. Mint a politikusok Magyarországon.
Egy modern gép sokkal nagyobb biztonságban le tud szállni bonyolult időjárásban, mint egy öreg ex-szovjet gép. Akármennyire is nosztaligával gondolunk a régi dolgokra, eljárt felettük az idő. Visszakanyarodva az eredeti hozzászólásomban említett objektívekre. Hiába kedvelem a saját magamnál is idősebb kelet-német, fémvázas és valódi üvegből készült lencséimet és fényképezőgépeimet, ha nincs bennük autófókusz, tükröződésmentes bevonat, mikroprocesszor és képstabilizátor. Kedvtelésből fotózóm velük, de 2010-ben nevetségesen elavultak és eljárt felettük az idő. Fotópályázatot nem lehet velük nyerni. Emberélet nem múlik rajta, de már csak kedvtelésre jók.
going 144949 2010. április 10. 18:06
Válasz erre
Válság van. A lengyel elnök példamutatóan jár el amikor egy 40 éves géppel utazik. Példát mutattak az ukrán parlamenti képviselők is amikor a fizetésük 50%-ról és egyéb járandóságukról egyöntetűen lemondtak. Csak a mi Magyarországunkban nem mutatnak példát nekünk a politikusok!
Freddy 144948 2010. április 10. 17:39
Válasz erre
A statisztikához: érdemes lenne megnézni, hogy a lezuhant Tupoljevek közül hány esett le a karbantartás hibája miatt, az egykori szovjetbarát országok jó része, ahová ezek a gépek nagyrészt kerültek, nem a patentül karbantartott műszaki eszközökről híres.

Egyébként meg miért ne lehetne régi repülőgépe egy elnöknek, ha az megfelelő állapotban van? Ráadásul ha lecseréli, akkor meg az a baj, visít mindenki, hogy minek ekkora luxuskiadás. Igy válságban meg pláne.
Fodi 144947 2010. április 10. 17:26
Válasz erre
Szerintem nem pocskondiázás, ha felteszik a kérdést, hogy egy EU állam elnökének miért egy negyven éves géppel kell utaznia...
Semmi bajom nincs az ex-ruszki/keletiblokkos gépekkel, technikával, magam is használok közel 40 éves objektívet, amit a keleti blokkban terveztek és gyártottak, de egy államelnöknek 2010-ben nem egy Tu-154-esen kellene utaznia.
Kalóz 144946 2010. április 10. 17:11
Válasz erre
A csúnya azt egészben, hogy ezt az esetet is a volt-szovjet repülőgépek pocskondizálására használják fel.
korzaar 144945 2010. április 10. 15:28
Válasz erre
És pont a katyini mészárlás emléklnapjára utaztak ki:((
Kalóz 144944 2010. április 10. 14:02
Válasz erre
horvathp 144943 2010. február 14. 23:00
Válasz erre
Sziasztok!

'75-ben vagy '76-ban lezuhant a falum, Vásárosmiske mellett (Celldömölktől 10km-re) egy szovjet harci gép.
A pilótája katapultált.
Csak ennyit tudok róla.
Erről szeretnék többet megtudni, ha tudnátok segíteni.

Előre is köszönöm.
Monox 144942 2009. november 16. 16:41
Válasz erre
Radom, 2009.08.31. 13:15-17.

Talán egy kicsit közelebb hozhatja a nyílvánosságra került rádiólevelezés ahhoz, hogy mi történhetett azokban a pillanatokban.

www.youtube.com/watch

A videó alatt lévő rádiólevelezés magyarra fordítva:

-inditsatok a motort
- vettem.
-magasság 1400-1500m
-menjetek az auto után
-valahol a ti területeteken
- egy kicsit magasabban. a "fekete zsák" repül.
- a felszallosáv kőzepe felé repül.
- vigyázzatok.
- lehet, hogy átrepül.
- a "kirepülés"? elött nyugodjatok meg.
- és ugy mint otthon.
- a figura befejezése után hátszelet fogtok kapni.
- ezért pontosabban repüljetek.
- gyertek le 150 m-re.
- 1..2..3.. emelkedj, emelkedj.
- katapultálj, katapultálj.

- A Szu-27es összetört, itt a mentöegység.
HUJBI 144941 2009. július 26. 11:27
Válasz erre
én a nagy repülő fan vagy 20 éves kihagyás után ültem újra repülőre és fostam is rendesen. közben meg minden nap elmegyek az Üllőin a járdán olyan erkélyek alatt, amik bármelyik pillanatban a nyakamba eshetnek. igen, szerintem is az emberek már jó előre felspannolják magukat és akkor még itt vannak ezek a béna cikkek is.

amúgy sincs mitől félni, a lassú halál a gyakoribb légi katasztrófáknál. :)
bigboy 144940 2009. július 26. 11:17
Válasz erre
Üdv alapvető törvényszerűség van .Még egyetlen repülőgép sem maradt fen az égen.Lehet sokat nézték a Képlet című filmet.Vagy egyszerűen unatkoznak.bigboy
Fodi 144939 2009. július 26. 11:08
Válasz erre
litlebubu 144938 2009. július 26. 11:07
Válasz erre
Ebben a cikkben, a katasztrófák között, mi volt a különös törvényszerűség?
Fodi 144937 2009. július 26. 10:32
Válasz erre
Báááz, elolvastam a cikket. Van aki tényleg ezért kapja a fizetését? :)
www.borsonline.hu/news.php

Kis családom nemrég meglátogatott, természetesen repülővel. Húgom barátja még sosem repült előtte, rettegett is rendesen, rá akarta beszélni őket ara, hogy vágjanak át Európán autóval, mert az sokkal biztonságosabb. 1400 km autóval, kb. 18-20 óra vezetés megállás nélkül vs. 950 km repülővel, 1,5 óra alatt. Nem sokkal drágábban, teszem hozzá.
Szerencsére nem hagyták magukat rábeszélni, jöttek repülővel. A srác állítólag nagyon szenvedett - szerintem azért mert egyszerűen előre felhúzta magát. Na persze a szűkebb család szerencsére nem tart a repüléstől, éveken keresztül Péren lógtam, "ki vannak már képezve" rendesen vitorlázógépeken, Gawronon meg An-2-esen. Egy 737-es nem hozza őket izgalomba. :D
HUJBI 144936 2009. július 26. 09:18
Válasz erre
a Bors már elemezget. teheti, hiszen kevesen olvasnak egyszerre bulvárt és repülős szaklapokat is, legalább is kevesebben vannak, mint akik csak az egyiket. arról nem is beszélve, hogy olszaszbaaa, görögbeee és horvátbaaa autóval szokás menni, szóval ezeknek a kedves olvasóknak a repülés eléggé misztikus dolog.
mig23papa 144935 2009. július 25. 11:36
Válasz erre
sanyi

Tudjuk hát.

A média akkor lenne korrekt, ha azonos időszakra, kilóméterre, órára a közúti vasúti stb-stb baleseteket is közölgetné.
sanyi 144934 2009. július 15. 21:56
Válasz erre
Hat hét alatt három súlyos eset... Ha a média ezt nem fújja fel akkor semmit. Ennek ellenére a legbiztonságosabb közlekedés, de gondolom ezt Ti is tudjátok.
Üdv
sanyi
Rag 144933 2009. július 15. 21:31
Válasz erre
Úgyérzem 2009 túl termékeny ebben a témában sajnos..
Cébés 144932 2009. július 15. 12:18
Válasz erre
Újabb utasgép zuhant le. Caspian Airlines Tu-154. 169 halott
mirazsmarci 144931 2009. február 24. 14:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Sziasztok!

Lenne néhány amatőr szinten összeépített 1:72-es makettem, melyektől megválnék. Dobozból épültek, 90 %-uk nincsen tömítve, csak ragasztva és festve. 1-2 kivételével mindegyik Rewell, Italeri v. KP.
Amelyek egyben vannak:
F-14A Tomcat
F-15E Strike Eagle
Tornado ECR
AH-1W Super Cobra
MiG-17PF
MiG-19S
Ju-88A4
P-51D Mustang
F/A-18A Hornet

Amelyek kicsit széthullottak (pár alkatrészük le van törve, de 90%-ban megvannak)
Su-27
Su-15
A-10A
Mi-28
OH-58 Combat Scout
Seasprite
Su-22 M?
MiG-29 9-12
Spitfire MK IX
Me-109E
Devoitine 520
Jak-3

Esetleg ha van rá igény, a dobozukat is előbányászhatom.

Ezek mellett még van egy dobozban levő KP Il-10, csak a szárnyfelek vannak összeragasztva (600 Ft).

Árak: 150 -től 500 Ft-ig

mirazsmarci@freemail.hu
Elektrolakatos 144930 2009. január 20. 14:11
Válasz erre
Figaro 144929 2008. december 17. 23:27
Válasz erre
Profi pilóta!
www.youtube.com/watch
Peti347 144928 2008. december 14. 13:32
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.