<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
lucky | Adatlap | 144978 | 2010. április 11. 21:12 | ||
antarktika | Adatlap | 144977 | 2010. április 11. 21:10 | ||
Magamat szintén laikusnak tartom a repüléshez, mégis megszólalnék ez ügyben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a katasztrófák okainak legnagyobb százalékát. Az emberi tényezőt. Nekem az a véleményem és ezt a témát már páran súrolták előttem, hogy az elnöknek köze lehet a tragédiához és ezzel nem bűnbaknak kiáltanám ki, csak hát az emberi tényező... Kaczynski erősen oroszellenes volt. Amikor a torony másik repülőtérre próbálta volna irányítani, akkor jogosan feltételezhette, hogy direkt csinálják ezt vele az oroszok, hogy késsen a koszorúzásról, hogy megakadályozzák az egyébként orosz részről szégyenfoltként éktelenkedő katyni mészárlás helyszínére jutását. Amikor a köztársasági elnök és a hadsereg vezetése van a fedélzeten, a pilóta figyelmen kívül hagyhat észszerű dolgokat és engedhetett a nyomásnak. Én azt mondom, hogy normális pilóta 4-szer nem próbálkozik, maximum kétszer. Itt a pilóta normális lehetett, csak nem normális körülmények között. Szigorúan magánvéleményemet közöltem. Nyugodjanak békében. | |||||
KeyPi | Adatlap | 144976 | 2010. április 11. 20:48 | ||
Szvsz. ami történt, tragédia. Ismét odaveszett a lengyel politikai, katonai, egyházi vezetés színe java. És ismét a katyinba vezető úton. Kár lenne most elokoskodni, kinek, minek a hibájából. Nyugodjanak békében! | |||||
going | Adatlap | 144975 | 2010. április 11. 20:39 | ||
Hát valóban. Ha tényleg így volt akkor kissé ingerültek lehettek már. Az elnök már leszállt volna és utasított? A pilóta megfelelési kényszerből pedig már akárhova letette volna a gépet? | |||||
exec | Adatlap | 144974 | 2010. április 11. 20:26 | ||
Sziasztok, a hozzászólásokat olvasva kicsit elgondolkodtam. MIntha kicsit keresztbe beszélnének egymás mellett. No mindegy. Egyébként ettől még én sem értem miért egy TU-154-est használtak a lengyelek elnöki gépnek. Vagy ha annyira jó, akkor az egykori "baráti" légitársaságok miért cserélték le őket? Azt ne mondja nekem senki, hogy divatból... Egyébként megjegyezném, elég sok országnak nincs hivatalos kormányzati gépe. A legfrissebb info pedig az, hogy a lengyel elnök maga sürgette a leszállást. Ha ez igaz, akkor a pilóta elég "szakmaitlan" volt, hogy hagyott egy laikus beleszólni... Üdv. exec | |||||
lucky | Adatlap | 144973 | 2010. április 11. 20:06 | ||
Urak! A karbantartás ill annak hiánya és a gépek kora problematikáját lehetőleg párbaj nélkül vitassátok meg! | |||||
búza | Adatlap | 144972 | 2010. április 11. 19:58 | ||
Akkor nézz meg egy öt éves gépet, amit valamelyik lókosztos légitársaság üzemeltet, majd meglátod, mit jelent a karbantartás, illetve annak hiánya! | |||||
Fodi | Adatlap | 144971 | 2010. április 11. 19:35 | ||
A véleményem ettől még ugyanaz. | |||||
Kalóz | Adatlap | 144969 | 2010. április 11. 15:05 | ||
Már megint, ezúttal itthon!: www.hirextra.hu/2010/04/11/vitorlazorepulo-zuhant-le/ | |||||
Kalóz | Adatlap | 144968 | 2010. április 11. 13:29 | ||
Szia, Fodi! Mivel eddigre egyértelművé vált, hogy pilótahiba okozta a balesetet (hogy milyen ráhatásra az majd még kiderül?), sztem kár a gépet hibáztatni bármilyen indokkal is! | |||||
lucky | Adatlap | 144967 | 2010. április 11. 11:57 | ||
Vannak benne érdekes részletek.Akkor is ha feltételezések. | |||||
molnibalage | Adatlap | 144966 | 2010. április 11. 11:39 | ||
Fodi | Adatlap | 144965 | 2010. április 11. 10:21 | ||
Az elnök különgépe mint cargogép? Na ne... :) Nézd már meg mi történt a régi gépekkel, vagy tartalékként állnak a 747-esek mellett, vagy múzeumba rakták őket. Az amerikaiak nemzeti öntudata nem engedi meg, hogy a nyugdíjas Air Force One csirkehúsos konténereket szállítson. :) Láttad a videót az egyik régi tűzoltógépről, aminek egyszerűen összetapsoltak a szárnyai oltás közben, mert a több évtizedes szerkezet nem bírta el a nagy igénybevételt? Pedig azt is tipp-topp állapotban tartották, mégis elkerülte a figyelmüket az anyag fáradása. Nem lehet becsukni a szemünket és azt mondani, hogy egy régi, több évtizedes, bonyolult eszköz ugyanolyan megbízható, és biztonsággal üzemeltethető mint egy új. A mérnöki és személyes véleményem is ugyanez. Toltam én már félre karbantartott, de régi gépet a hangár sarkába, ahol hetekig próbálták kideríteni, hogy mitől állt le a motor. A végén motorcsere lett belőle, mert "valami" szétment "valahol". A mai napig nem tudják, hogy mi. Egyébként nem értem mi bajotok, az egész onnan indult, hogy nem értettem egyet azzal, hogy egy államelnököt egy több évtizedes géppel kell szállítani. Nem azért kell lecserélni valamit, mert orosz, meg pfúúj a keleti blokkra, meg mert nincs benne színes kijelző, hanem azért mert műszakilag és erkölcsileg is elavult. Ha a Malév még mindig a régi Tu-154-el repülne, akkor nyaraláskor arra pakolnád fel a családod, vagy keresnél egy másik lehetőséget, ahol ugyanannyiért egy korszerű géppel vinnék el a családodat nyaralni? Ugyanez vonatkozik egy államelnökre is. Ő reprezentálja az országot, egy személyben. Lehet utálni a politikát, viszont ő akkor is a legfontosabb emberek egyike, minden országban, és meg kell adni neki a védelmet és biztonságot, ami a betöltött szerepe miatt jár neki. | |||||
Newman | Adatlap | 144964 | 2010. április 11. 10:00 | ||
Sziasztok! Látva a lengyel légierőt nem hinném, hogy rossz műszaki állapotban volt a Tupoljev és valóban, egy 20 éves gép nem mondható öregnek. Elég megnézni például a Su-22-es gépeiket vagy az Iskra kötelék gépeit. Én azt gondolom, hogy ők nagyon vigyáznak és megbecsülik minden egyes gépüket. Nem hiszem, hogy pont az elnöki gépen spórolnának... Az ILS hiánya+ a köd, szerintem is pont elég egy ilyen tragédiához. Azt meg végképp nem értem, hogy ilyen adottságok mellett miért döntött a pilóta negyedszer is a landolás mellett... Üdv.: Péter | |||||
MiG25Fan | Adatlap | 144963 | 2010. április 11. 00:03 | ||
2020-ra tervezik az USA elnöki gépeinek cseréjét. Mindkettőt 1987-ben gyártották, tehát 33 évesen "nyugdíjazzák" majd őket. Mellesleg nem kizárt, hogy ha a különleges cuccokat kiszerelik belőlük, valamelyik cargo légitársaság megveszi, átalakítja és még jó ideig repülni fogja őket. De nézd csak meg a Discovery-n az X-Machines-ben bemutatott Martin Mars bombázót, amit tűzoltó repülőgéppé alakítottak. 1945-ben gyártották. www.martinmars.com/ Tehát szerintem semmi köze a gép korának a jelen katasztrófához. Ha ugyanez a pilóta egy speciálisan kialakított gépben ült volna, akkor is valószínűleg (SAJNOS!) ugyanez lett volna a "végeredmény"... A 293-as hsz-odban kérdezted a reptér és a gép ILS kategóriáit. Íme: a kérdéses szmolenszki reptéren nincs ILS és a TU154 cat2-t tud ILS ügyileg. VOR/DME/NDB-t használhatnak illetve egy orosz katonai leszállító rendszert, a PRMG-t. Gondolom az utóbbival nem volt felszerelve a lengyel gép. Marad az előző kombináció kiegészítve a GPS-el. De sajnos ezekkel sem lehet "átlátni" a ködfalon. A pilóta minden ésszerű határt átlépett és sajnos katasztrófa lett a vége. | |||||
Monox | Adatlap | 144962 | 2010. április 10. 23:41 | ||
Egy blogbejegyzés az Indexen. Szemben áll azzal, amit itt fejtegetünk a gép életkorával kapcsolatban: 14:44 Grzegosz Kostrzewa-Zorbas repülési szakértő szerint botrány, hogy a lengyel elnök egy TU-154 típussal repült. Mint elmondta, húsz éve repült ezzel a géppel – nem ezzel a típussal, konkrétan ezzel a repülővel –, már akkor sem volt új. Nem létezik, hogy még mindig ezt használta az elnök. Ez csak egy közép-ázsiai országban lenne elképzelhető. Igaz, hogy egy éve teljesen felújították az elnök gépét. De meddig lehet egy repülőt újítgatni? Teljes cikk: lengyelorszagma.blog.hu/2010/04/10/lezuhant_az_elnok_gepe | |||||
Fodi | Adatlap | 144961 | 2010. április 10. 21:55 | ||
Tudtam, hogy egyszer csak valaki elő fog jönni az amcsi elnök gépével. :) A jelenleg használt két gépet kb. 20 éve gyártották, de egy speciális célra gyártott gépet ne hasonlítsunk már egy széria 154-eshez. Egyébként mostanában ott is téma a csere, bár nem biztonsági, hanem főleg költségvetési okok miatt. | |||||
L.P | Adatlap | 144960 | 2010. április 10. 21:35 | ||
Mint már írták 1990es volt a gép, ez nem öreg! Az AirForceOne egy pindurit öregebb, akkor azt is ki kell dobni? Tavaly volt nagy revízión a TU5, mindenben megfelelt a kór követelményeinek. Rossz időben, egy nagyon gyengén felszerelt katonai reptérre próbáltak odatalálni, leszállni. | |||||
going | Adatlap | 144959 | 2010. április 10. 20:30 | ||
Azt mondják katasztrófák nem történnek csak úgy. Események sorozata vezet végül katasztrófához. Szerintem mi is tartsuk ehhez magunkat :-) | |||||
Fodi | Adatlap | 144958 | 2010. április 10. 20:18 | ||
Én magam egy negyven éves gépen tanultam repülőgépet vezetni. Körbe voltunk véve elavult technikával és nem kevés gondunk volt emiatt. Lehet nosztalgiázni, én is kedvelem a régi gépeket - de nem arra valók, hogy államfőket, bankelnököket és történészeket fuvarozzunk velük. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 144957 | 2010. április 10. 20:12 | ||
Értem nem támadtad. OK. Csak leírtam én is a véleményem. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 144956 | 2010. április 10. 20:10 | ||
Ja egy 20 éves gépet még miért kéne kidobni ? Ja azért mert orosz. Értem. | |||||
Fodi | Adatlap | 144955 | 2010. április 10. 20:07 | ||
Támadtam én akármit is? Olvasd már át még egyszer... | |||||
Ron | Adatlap | 144954 | 2010. április 10. 20:06 | ||
Elavult ILS nincs. Kulonbozo kategoriak viszont vannak. Szerintem egy EU orszag kormanygepe, ami europan belul jon megy fel van szerelve a legmodernebb rendszerekkel maskulonben nem repulhetne kulfoldre. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 144953 | 2010. április 10. 20:03 | ||
Hát azért nem rögtön a gépet kéne támadni... Negyedik próbálkozásra is elmentek. Valószínűleg tényleg nem túl jó idő lehetett. Mellesleg miért volt 40 éves ? 1990-ben gyártott Tu-154M volt. Csak egy kicsit utána kéne nézni... | |||||
Fodi | Adatlap | 144952 | 2010. április 10. 19:32 | ||
Sosem lehet egy okra mutatni. Milyen kategóriájú ILS volt a gépen és a reptéren? Nem tudjuk. Írják, hogy a gép fel volt újítva nemrég. A műszereket is cserélték, vagy meghagyták a régieket? Egy elavult ILS + ködös időjárás könnyen odaverheti a gépet. | |||||
KeyPi | Adatlap | 144951 | 2010. április 10. 19:18 | ||
Szvsz. nem a gép hibája. Nem tartom valószínűleg, hogy a szerdán koszorúzó Donald Tusk miniszterelnök más típussal repült volna. | |||||
Fodi | Adatlap | 144950 | 2010. április 10. 19:12 | ||
Az emberélet nem pénzkérdés. Válság van? Akkor állítsák le a drágán üzemeltethető/felújtható 40 éves kormánygépet és béreljenek egyet alkalmanként, vagy utazzanak menetrendszerű gépen, ha szükséges. Mint a politikusok Magyarországon. Egy modern gép sokkal nagyobb biztonságban le tud szállni bonyolult időjárásban, mint egy öreg ex-szovjet gép. Akármennyire is nosztaligával gondolunk a régi dolgokra, eljárt felettük az idő. Visszakanyarodva az eredeti hozzászólásomban említett objektívekre. Hiába kedvelem a saját magamnál is idősebb kelet-német, fémvázas és valódi üvegből készült lencséimet és fényképezőgépeimet, ha nincs bennük autófókusz, tükröződésmentes bevonat, mikroprocesszor és képstabilizátor. Kedvtelésből fotózóm velük, de 2010-ben nevetségesen elavultak és eljárt felettük az idő. Fotópályázatot nem lehet velük nyerni. Emberélet nem múlik rajta, de már csak kedvtelésre jók. | |||||
going | Adatlap | 144949 | 2010. április 10. 18:06 | ||
Válság van. A lengyel elnök példamutatóan jár el amikor egy 40 éves géppel utazik. Példát mutattak az ukrán parlamenti képviselők is amikor a fizetésük 50%-ról és egyéb járandóságukról egyöntetűen lemondtak. Csak a mi Magyarországunkban nem mutatnak példát nekünk a politikusok! | |||||
Freddy | Adatlap | 144948 | 2010. április 10. 17:39 | ||
A statisztikához: érdemes lenne megnézni, hogy a lezuhant Tupoljevek közül hány esett le a karbantartás hibája miatt, az egykori szovjetbarát országok jó része, ahová ezek a gépek nagyrészt kerültek, nem a patentül karbantartott műszaki eszközökről híres. Egyébként meg miért ne lehetne régi repülőgépe egy elnöknek, ha az megfelelő állapotban van? Ráadásul ha lecseréli, akkor meg az a baj, visít mindenki, hogy minek ekkora luxuskiadás. Igy válságban meg pláne. | |||||
Fodi | Adatlap | 144947 | 2010. április 10. 17:26 | ||
Szerintem nem pocskondiázás, ha felteszik a kérdést, hogy egy EU állam elnökének miért egy negyven éves géppel kell utaznia... Semmi bajom nincs az ex-ruszki/keletiblokkos gépekkel, technikával, magam is használok közel 40 éves objektívet, amit a keleti blokkban terveztek és gyártottak, de egy államelnöknek 2010-ben nem egy Tu-154-esen kellene utaznia. | |||||
Kalóz | Adatlap | 144946 | 2010. április 10. 17:11 | ||
A csúnya azt egészben, hogy ezt az esetet is a volt-szovjet repülőgépek pocskondizálására használják fel. | |||||
korzaar | Adatlap | 144945 | 2010. április 10. 15:28 | ||
És pont a katyini mészárlás emléklnapjára utaztak ki:(( | |||||
Kalóz | Adatlap | 144944 | 2010. április 10. 14:02 | ||
horvathp | Adatlap | 144943 | 2010. február 14. 23:00 | ||
Sziasztok! '75-ben vagy '76-ban lezuhant a falum, Vásárosmiske mellett (Celldömölktől 10km-re) egy szovjet harci gép. A pilótája katapultált. Csak ennyit tudok róla. Erről szeretnék többet megtudni, ha tudnátok segíteni. Előre is köszönöm. | |||||
Monox | Adatlap | 144942 | 2009. november 16. 16:41 | ||
Radom, 2009.08.31. 13:15-17. Talán egy kicsit közelebb hozhatja a nyílvánosságra került rádiólevelezés ahhoz, hogy mi történhetett azokban a pillanatokban. www.youtube.com/watch A videó alatt lévő rádiólevelezés magyarra fordítva: -inditsatok a motort - vettem. -magasság 1400-1500m -menjetek az auto után -valahol a ti területeteken - egy kicsit magasabban. a "fekete zsák" repül. - a felszallosáv kőzepe felé repül. - vigyázzatok. - lehet, hogy átrepül. - a "kirepülés"? elött nyugodjatok meg. - és ugy mint otthon. - a figura befejezése után hátszelet fogtok kapni. - ezért pontosabban repüljetek. - gyertek le 150 m-re. - 1..2..3.. emelkedj, emelkedj. - katapultálj, katapultálj. - A Szu-27es összetört, itt a mentöegység. | |||||
HUJBI | Adatlap | 144941 | 2009. július 26. 11:27 | ||
én a nagy repülő fan vagy 20 éves kihagyás után ültem újra repülőre és fostam is rendesen. közben meg minden nap elmegyek az Üllőin a járdán olyan erkélyek alatt, amik bármelyik pillanatban a nyakamba eshetnek. igen, szerintem is az emberek már jó előre felspannolják magukat és akkor még itt vannak ezek a béna cikkek is. amúgy sincs mitől félni, a lassú halál a gyakoribb légi katasztrófáknál. :) | |||||
bigboy | Adatlap | 144940 | 2009. július 26. 11:17 | ||
Üdv alapvető törvényszerűség van .Még egyetlen repülőgép sem maradt fen az égen.Lehet sokat nézték a Képlet című filmet.Vagy egyszerűen unatkoznak.bigboy | |||||
Fodi | Adatlap | 144939 | 2009. július 26. 11:08 | ||
Na ez a kérdés. :D | |||||
litlebubu | Adatlap | 144938 | 2009. július 26. 11:07 | ||
Ebben a cikkben, a katasztrófák között, mi volt a különös törvényszerűség? | |||||
Fodi | Adatlap | 144937 | 2009. július 26. 10:32 | ||
Báááz, elolvastam a cikket. Van aki tényleg ezért kapja a fizetését? :) www.borsonline.hu/news.php Kis családom nemrég meglátogatott, természetesen repülővel. Húgom barátja még sosem repült előtte, rettegett is rendesen, rá akarta beszélni őket ara, hogy vágjanak át Európán autóval, mert az sokkal biztonságosabb. 1400 km autóval, kb. 18-20 óra vezetés megállás nélkül vs. 950 km repülővel, 1,5 óra alatt. Nem sokkal drágábban, teszem hozzá. Szerencsére nem hagyták magukat rábeszélni, jöttek repülővel. A srác állítólag nagyon szenvedett - szerintem azért mert egyszerűen előre felhúzta magát. Na persze a szűkebb család szerencsére nem tart a repüléstől, éveken keresztül Péren lógtam, "ki vannak már képezve" rendesen vitorlázógépeken, Gawronon meg An-2-esen. Egy 737-es nem hozza őket izgalomba. :D | |||||
HUJBI | Adatlap | 144936 | 2009. július 26. 09:18 | ||
a Bors már elemezget. teheti, hiszen kevesen olvasnak egyszerre bulvárt és repülős szaklapokat is, legalább is kevesebben vannak, mint akik csak az egyiket. arról nem is beszélve, hogy olszaszbaaa, görögbeee és horvátbaaa autóval szokás menni, szóval ezeknek a kedves olvasóknak a repülés eléggé misztikus dolog. | |||||
mig23papa | Adatlap | 144935 | 2009. július 25. 11:36 | ||
sanyi Tudjuk hát. A média akkor lenne korrekt, ha azonos időszakra, kilóméterre, órára a közúti vasúti stb-stb baleseteket is közölgetné. | |||||
sanyi | Adatlap | 144934 | 2009. július 15. 21:56 | ||
Hat hét alatt három súlyos eset... Ha a média ezt nem fújja fel akkor semmit. Ennek ellenére a legbiztonságosabb közlekedés, de gondolom ezt Ti is tudjátok. Üdv sanyi | |||||
Rag | Adatlap | 144933 | 2009. július 15. 21:31 | ||
Úgyérzem 2009 túl termékeny ebben a témában sajnos.. | |||||
Cébés | Adatlap | 144932 | 2009. július 15. 12:18 | ||
Újabb utasgép zuhant le. Caspian Airlines Tu-154. 169 halott | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 144931 | 2009. február 24. 14:01 | ||
Sziasztok! Lenne néhány amatőr szinten összeépített 1:72-es makettem, melyektől megválnék. Dobozból épültek, 90 %-uk nincsen tömítve, csak ragasztva és festve. 1-2 kivételével mindegyik Rewell, Italeri v. KP. Amelyek egyben vannak: F-14A Tomcat F-15E Strike Eagle Tornado ECR AH-1W Super Cobra MiG-17PF MiG-19S Ju-88A4 P-51D Mustang F/A-18A Hornet Amelyek kicsit széthullottak (pár alkatrészük le van törve, de 90%-ban megvannak) Su-27 Su-15 A-10A Mi-28 OH-58 Combat Scout Seasprite Su-22 M? MiG-29 9-12 Spitfire MK IX Me-109E Devoitine 520 Jak-3 Esetleg ha van rá igény, a dobozukat is előbányászhatom. Ezek mellett még van egy dobozban levő KP Il-10, csak a szárnyfelek vannak összeragasztva (600 Ft). Árak: 150 -től 500 Ft-ig mirazsmarci@freemail.hu | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 144930 | 2009. január 20. 14:11 | ||
Figaro | Adatlap | 144929 | 2008. december 17. 23:27 | ||
Profi pilóta! www.youtube.com/watch | |||||
Peti347 | Adatlap | 144928 | 2008. december 14. 13:32 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
A pilóta katona, az elnök a hadsereg parancsnoka is.
Ha ez így van akkor ( ebben a helyzetben) a kapott parancsot megtagadja a pilóta akkor is ha igaza van, és a kapott parancs szakmaiatlan.
A parancs megtagadásának ill annak végrehajtásának következményei meg más kérdés.
Ebben az esetben a végrehajtást választotta...
Más vonalon én is kapta már szakmaiatlan utasítást, és nagyon fegyelmi szagúvá vált az ügy, mert nem hajtottam végre.
Szóval el tudom képzelni a pilóta helyzetét...