<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zs180 | Adatlap | 580025 | 2015. március 1. 18:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 579329 | 2015. február 22. 12:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imi, remekül néznek ki a részletek a fedélzeten, maga a fafedélzet is rendkívül élethű. Én is haladtam kicsit, lefújtam a fekete (valójában igen sötét szürke) részeket, kicsi össze is dobtam a hajót a fényképekhez, hogy mutasson valamit. Mint látható, eléggé leszoktam a maszkolásról... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 579322 | 2015. február 22. 11:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 579190 | 2015. február 20. 14:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát kb olyan 70%-os arányban működik csak az öntapadás, bizony jónéhány helyen rá kell segíteni egy kis pillanatragasztóval. Pedig előtte még zsírtalanítottam is benzinnel. Ahol felpuposodik, ott szikével fel kell vágni az egyik osztásnál és úgy kell aláfolyatni a ragasztót. Ha a szélén jön fel, az meg adja magát. Kb egy hét után, ha már nincs anomália, akkor már nem is lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579162 | 2015. február 20. 10:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Értem, köszi! Azt még hadd kérdezzem meg, neked működik magától az öntapadós fedélzet, vagy megerősítetted itt-ott még ragasztással? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 579160 | 2015. február 20. 10:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Természetesen voltak ajtók a hullámtörő két oldalán, de nem csúsztathatóak, hanem levehetők voltak. A Hood-on és a PoW-on nyitott állapotban készítettem el, de itt most a zárt álllapotot választottam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579155 | 2015. február 20. 08:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Batka! Nagyon örülnék, ha átküldenéd! (panzerschiff kukonya freemail pont hu) Előre is köszi! Simi, ez nagyon jól néz ki. A hullámtörőn nem volt két "ajtó" két oldalt? Vagy ezek visszacsukhatóak voltak? Sebi, köszi! Ezt az építést láttam valamikor pár éve, de már nem tudtam volna, hogy keressem meg újra. Igen, nekem kimondottan tetszik az eredmény. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 579149 | 2015. február 20. 00:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha jól látom, mindenki szépen halad az építéseivel. Csak így tovább! A fedélzet festéséről pedig ezt szeretném megmutatni: www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Bár részleteket nem mutat, de azt írja, hogy négyféle színt használt, amit ecsettel vitt fel. Ezért gondolom a módszer hasonló lehet a ceruzás palánkozáshoz. Az eredmény mindenesetre nem tűnik rossznak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 579117 | 2015. február 19. 11:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hát én is igen lassan haladok. Legutóbb a hullámtörő fogott ki rajtam: szépen összeraktam a maratásból (Pontos), le is festettem, lakkoztam; aztán amikor a helyére akartam ragasztani, kiderült, hogy egyáltalán nem stimmel. Igazából nem is nagyon bánkódtam miatta, mert szerintem túl alacsony volt: mindössze 2 mm, ami a valóságban 70 cm-nek felelne meg - vagyis túl alacsony volt. Alulemezből készítettem el a magam verzióját immáron 3 mm -esre. Az "A" barbetta körül 21 szellőző került beépítésre. A "B" melletti Oerlikon állásokat is alulemezből alakítottam mi, mert a műanyagot kicsit vastagnak találtam és az alakja se volt jó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 579111 | 2015. február 19. 09:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tamás! Volt a ceruzás palánkozásról video fent a youtube-on, de valamiért nem találom. Japán videók voltak és ha jól emlékszem akkor egy IJN Kongót épített a srác, ami egy szárazdokkban volt. A videókat én lementettem anno, szóval ha kell el tudom küldeni, vagy felrakni valahova. Persze másnak is, ha kell. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 579106 | 2015. február 18. 23:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, Uraim! Szabi, várom a Zrinyiről az újabb képeket! Imi, előbb lefújom a fekete dolgokat, hogy ne kelljen a vízvonalat felülről maszkolni (sok a réz a hajó oldalán), aztán jöhet a világosszürke. Én megint egy ugyanolyan Aztec pisztolyt vettem, ami nekem nagyon bevált az elmúlt 15 évben. Tamás, hát még ha az a sok-sok részlet felkerül rá... Én is emlékszem erre a metódusra, de nem tudok róla többet, mint Te. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579051 | 2015. február 18. 10:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erről jut eszembe: valamikor régen olvastam valahol egy olyan módszerről, amikor a kolléga az egyszínűre fújt (tán 350-es) fedélzeten számos deszkát színes ceruzával (vagy hasonló eszközzel, "color pencil" rémlik) húzott át, így téve változatossá a látványt. Most persze nem találok hasonlót, de emlékeim szerint nagyon meggyőző volt. Tud erről valaki valamit, esetleg próbáltátok? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579050 | 2015. február 18. 10:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Az utolsó két kép a legjobb, nagyon-nagyon meggyőző. Számos elemében megint olyan, mintha egy alaposan kidolgozott 350-es lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 579048 | 2015. február 18. 09:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Szép lett a fedélzet - a sok munka és türelem meghozza a gyümölcsét; csak könnyen megcsúszik az ember közben az idővel... Ez után a hajótest és a felépítmények oldala következik? Milyen pisztolyt szereztél be? Mostanában sokan esküsznek az Evolution 2 in 1 -re. Lehet, egyszer én is veszek majd olyat, bár eddig a Triplexben sem csalódtam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 579009 | 2015. február 17. 19:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon inspiráló, mint az eddigi munkáid! Ha lesz kis időm nekifekszek a Zrínyinek megint ... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 578991 | 2015. február 17. 17:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nehezen adják vissza a képek a valódi tónust, ezért mellékeltem természetes és mesterséges fénynél készült képeket egyaránt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 578990 | 2015. február 17. 17:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Íme néhány kép a fedélzetek festéséről. Sajnos megint késedelmet szenvedtem, mivel kiderült, hogy a pisztolyom már nem az igazi, ezért újat rendeltem, és meg kellett várnom, míg megérkezett. Ezután nekiláttam a fafedélzetnek, amit először lefújtam világosított WEM Teak színre - ezt mutatja be az első három kép. Kimaszkoltam sok palánkot (második három kép), majd lefújtam azokat az alapszín tovább világosított árnyalatára. Ezt még háromszor megismételtem a maszkokat áthelyezve és az árnyalaton módosítva. Közben lefújtam a linóleummal fedett fedélzeteket is WEM Corticene jelentősen világosított árnyalatával némi színmodulációval. Az utolsó hét képen látható, hogy a fedélzeteket bemostam az AK Interactive Wash for Wood Deck oldatával így adva meg végleges színüket, illetve a fafedélzet szerelvényeinek zömét kifestettem ecsettel világosított Humbrol 28-cal. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578690 | 2015. február 14. 13:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A buszosok szavazgatnak Ikaruszra, gondoltam beteszem ide az én két kis lieblingemet, bár csak az egyik csatahajó. ideas.revell.de/ideas/item/4678/ ideas.revell.de/ideas/item/4677/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578567 | 2015. február 12. 23:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a mérete miatt, ez így 5,22 méter. Ha ötméteres hosszban gondolkozik, adja magát. 1:35-ben ez 7,1 méter, lehet, hogy nem fér be oda, ahova szánja. Mert azt nem hiszem, hogy az lett volna az indok, hogy a repülőt akkor meg tudja venni hozzá a boltban. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578563 | 2015. február 12. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De akkor már méér nem 35? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 578557 | 2015. február 12. 21:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem értem mi a baj :) Lehet, hogy már az oviban horgony volt a jele és a kádban is tengeri csatát játszott állandóan. Egyébként lehet, hogy a végén tényleg valami múzeumba kerül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Phoenix89 | Adatlap | 578545 | 2015. február 12. 20:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hozzám meg csak darabokban. :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 578520 | 2015. február 12. 16:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerinted?:) Be se férne a lakásunkba, max keresztben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578503 | 2015. február 12. 14:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A bécsi Hadtörténetiben van egy bazi nagy Viribus Unitis makett. Gyönyörű. Gondolom, ez sem lesz csúnyább és adott esetben el is adhatja valami múzeumnak horribilis áron. Ha valaki ilyenre akarja adni a fejét, az osztrák-magyar haditengerészetről van - bár a honlapja nem működik, tehát lehet, hogy csak volt - egy múzeum Novigradban. A tulaj vesz maketteket, ha elég nagy és a témába vág. Pár éve konkrétan szüksége lett volna egy Holland típusú tengeralattjáróra olyan 1:25-ben. De valóban "museum quality" cuccnak kell lennie. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Phoenix89 | Adatlap | 578483 | 2015. február 12. 02:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578339 | 2015. február 10. 14:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a Phantom szovjet Novo gyártmány lehetett, ami eredetileg angol Frog-termék volt. A Novo is megvett egy csomó eredeti Frog fröccsöntő-szerszámot. De bocsi, közben rájöttem, hogy ez itt már erősen OFF téma. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578327 | 2015. február 10. 12:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marhára nem csatahajó (abból van egy hiányos Patyomkin, meg egy még hiányosabb, félig összerakott Auróra, soha nem fognak megjavulni), de még megemlítem, hogy jóval később, már talán a '80-as évek közepe felé vettem egyszer egy szovjet Phantom repülőt, azon valami eszetlen fegyverarzenál volt. Nem értek hozzá, hogy mindent egyszerre fel kellett-e tenni rá, de valami baromi jól nézett ki, de azóta sem láttam olyat. Pedig biztosan az is valami koppintott dolog lehetett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 578323 | 2015. február 10. 11:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz 52, elég, ha árulnak valami olyasmit, amitől az érzés olyan, mintha 17 lennél. Az asszony még nem mondta? :-) Jó melót! Willi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578319 | 2015. február 10. 11:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaja, ezek nekem is voltak, a rakétás autó az az angol Bloodhound légvédelmi rakéta és a vontatókocsija volt (ill. ma már tudom, hogy nem is rakéta, hiszen két sugárhajtóműve volt). A tengeralattjárót meg soha nem tudtam még hovatartozás szerint se azonosítani(igaz, a "merülőcsónakok" mint makettek sose érdekeltek igazán). De azért akkoriban szerettem ezeket a régiségeket is (most meg azt szeretném, ha olyan fiatal lennék, mint akkor voltam, de az ilyen hatású tablettát még nem árulják a világpiacon :-)). Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578306 | 2015. február 10. 02:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha ismeri valamelyest az ember a cirill betűket, akkor angol átírással kísérletezhet a translate.google.com-on. Ez pl. "esminets" - mindjárt meg is jeleníti cirill betűkkel, hogy az ember lássa, jó-e, amit csinál. A további meg "sbornaya model", amit kb. modell csapatnak fordít. Aztán, hogy jó-e, azt nem tudom, mert oroszból hármasnál jobbam emlékeim szerint nem volt nyolcadikig és hálistennek középsuliban már angolt kellett helyette tanulni. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578305 | 2015. február 10. 01:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, nekem is voltak ilyenjeim, tengeralattjáró, meg rakétás autó is. Szép, ezüstszínű műanyagból. És emlékeim szerint zacskós. Maradt egy, azaz egy darab Mi8 kissé megkezdve, rettenetes állapotú dobozában, valami talán KP vagy Smer hidroplán, aminek eltört a szárnya, amikor a múltkor hozzá mertem nyúlni (konkrétan: porlik), meg talán egy kisebb viking hajócska, szintén csehszlovák. A többit összerakott és kissé összetört állapotban uszkve 20 éve kivágtam a francba, mert akkor még nem öntögettem magamnak műgyantát. Most már persze rohadtul késő a bánat. :( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tremere86 | Adatlap | 578304 | 2015. február 9. 23:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja közben megválaszoltátok a kérdésem így az értelmét vesztette... Köszi a segedelmet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tremere86 | Adatlap | 578303 | 2015. február 9. 23:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578302 | 2015. február 9. 23:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És, ha már az ember rákeres a gugli fordítóban, akkor ez egyszerűen egy romboló szeretne lenni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578301 | 2015. február 9. 23:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem a neve, hanem a hajó besorolása, "eszminyec" oroszul = romboló. Régen gyerekkoromban nekem is volt ilyen, de szerintem nem valószínű, hogy orosz hajó lett volna, sokkal valószínűbb, hogy külföldről vették a szerszámot a gyártáshoz. A külseje után akár angol Tribal osztályú hajó vagy valami hasonló is lehetett. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578300 | 2015. február 9. 23:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akarom mondani, a modellé. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 578299 | 2015. február 9. 23:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha Tamás képei nem csalnak, meg az én emlékezeten, akkor a hajó neve Eszminyec. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578298 | 2015. február 9. 23:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578297 | 2015. február 9. 23:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578296 | 2015. február 9. 23:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578295 | 2015. február 9. 23:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578294 | 2015. február 9. 23:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 578293 | 2015. február 9. 22:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Kellene egy kép a doboztetőről. Van pár második vh-s orosz romboló, amire illik a két kémény, négy ágyú elrendezés. A baj az, hogy elvileg egyiket sem hívták Z Szminec-nek. Ez a név elég lengyelesen hangzik. Ott pedig az a gond, hogy nem volt kétkéményes rombolójuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tremere86 | Adatlap | 578292 | 2015. február 9. 22:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó estét a kedves kollégáknak! Sikerült szereznem egy meglehetősen régi Ogonyok makettet. A kitt katalógus száma (?) 124, és ha jól fordították le számomra a ciril betüket akkor a hajó neve Z Szminec. Ránézésre rombolónak tűnik, két kéményes, négy ágyús (két torony előre kettő pedig hátrafelé néz, továbbá van két darab négyes torpedó vető. Sajna az útmutató nem tartalmaz semmit az egységről, a neten sem boldogultam. A kérdésem az lenne, hogy valaki tudna valamit mondani róla? Előre is köszönöm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 578234 | 2015. február 9. 03:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Van pár újabb képem. Sajna, javítgatnom, ill. ismételnem kellett munkákat, mivel rájöttem, hogy a szkennelt képek mérete nem azonos az újságéval. Nem akarom szétvagdalni az újságot, hiszen a színek itt nem fontosak, mivel festeni fogom és még odaadhatom valakinek a lapot. Sokan azt gondolják, hogy papírból hajó az papírhajó. Én is ezt gondoltam, de rájöttem, hogy sokkal több annál. Nem is igazán makettezés, hanem modellezés. Vagy inkább a kettő között van valahol. És óriási lehetőségek vannak benne. Az érzés pedig, amit tulajdonképpen egy két dimenziós anyagból magad készítesz, kimondhatatlan és magad is nehezen hiszed. Nos, a képekről annyit, hogy ezek még szórógittezve alapozva és festve lesznek. Kerülnek még rá majd feljavítások is hajszál vékony réz szálakból, mint korlát, létra, vagy csővezeték a 76,2mm-es ágyúk hidraulikájához. A 76,2-ről még nem készítettem képeket, de 22 db van belőlük. Azok is sorra fognak kerülni. Mostanra az a legnagyobb gondom, hogy megfelelően tároljam a kész darabokat a sérülések elkerülése végett. Sok kicsi dobozka. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 577965 | 2015. február 6. 01:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én láttam a lelket. Ott van a hajó orrában, a visszahajló légzőcső talpcsavarjainak fejében. Csúcs! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 577902 | 2015. február 4. 18:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az nincs elfelejtve,csak még kell rá egy kis ez meg az mire az belekerül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 577898 | 2015. február 4. 17:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remélem a ledeket nem hagyod ki belőlük.. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 577858 | 2015. február 4. 00:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv hajósok! Hoztam pár képet a hajó eddigi állapotáról.Most éppen a kereső fényszórókat csinálom,valahogy most arra vagyok rákattanva. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
enczijanos | Adatlap | 577801 | 2015. február 3. 15:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat , rossz helyre raktam , admin törölje köszönöm . |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Meg kell törnöm az átkot, amit az utolsó posztommal bocsátottam (akaratlanul) a fórumra - az új képek talán megszüntetik a tetszhalott állapotot.
Lefújtam a hajót kissé világosított Humbrol 28-cal. Elsőre ijesztően világosnak tűnt, de most már hozzászoktam:). Összehasonlítottam egy bontatlan festékkel a keverékemet és csak fél árnyalattal világosabb. Szóval jó lesz az...
A festéssel szívtam nem keveset: előbb a jobb oldali vízvonal feketéjét szedte le a maszkolószalag egy darabon, majd, ennek javítása közben, a szürke is lejött majdnem 1/3-nyi felületen. Mostanra sikerült kijavítani, nem azért nincs a jobb oldal lefotózva, mert rosszabbul néz ki, mint a bal...
Részletek javítása-festése után következik majd az átmosások művelete.