/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
uazos 571457 2014. november 7. 14:15
Válasz erre
Kép384
Kép384

469-es, felújítás alatt! Van több is csak majd apránként.
Sennás 570595 2014. október 26. 18:12
Válasz erre
dtp1008_06
dtp1008_06
ba5217525a2a
ba5217525a2a
f84efa1a195c
f84efa1a195c

GAZ-66 volt mostanában?Pár jó fotó és méret.Lassan beszerezhető a Trumpi új készlete is.Gondolom a régi verdákat veri majd.
PETI 570324 2014. október 23. 14:09
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Sziasztok!

Vasárnapig még látogatható a zsámbéki lérak múzeum, sok-sok érdekességgel. Ma belépő sincs. Hétfőtől tavaszig zárva. Nem utolsó sorban makettezéshez is kedvcsináló. :)

Üdv

KP
Sennás 569843 2014. október 17. 21:11
Válasz erre
btr70saumurTROW2
btr70saumurTROW2
btr-60_03
btr-60_03
5280
5280
b12
b12
b13
b13

Jó lesz ez!KÖSZI!
juge75 569840 2014. október 17. 20:33
Válasz erre
A 60-as megépíthető kitérített kerekekkel.
Sennás 569834 2014. október 17. 20:07
Válasz erre
Érthető minden Király!Házhoz kerül a BTR-em kirpróbálom:-)
Estleg azt lehet tudni a Trumpi foglalkozott ezzel a kérdéssel?Nagyon sok cucc van már amit kormányozható kerékkel gyártanak 1:35 mérteben ezt vajon "behúzta" a Trumpi?
Gábor166 569741 2014. október 17. 08:33
Válasz erre
Sziasztok.
A rajz a négy tengelyes első két tengely kormányzott jármű kormányzási elvét mutatja be. teljesen típus független. Ez lehet BTR, LAV-25, Stryker, Tatra, vagy bármi más.
A Net-en Ackerman kormányzás néven rengeteg találatot lelhettek.
A lényeg:
Az adott jármű tengelytávolságának megfelelően lerajzolni a négy tengelyt.
A nyomtávolságoknak megfelelően berajzoljuk a nyolc kereket. (akár a makettről is lemérhető).
A hátsó két (nem kormányzott) tengely távolságát megfelezzük, itt merőlegest állítunk a jármű hossz tengelyére. A kíván pillanatnyi fordulási sugárnak megfelelően ezen a merőlegesen kijelölünk egy pontot. Ez a fordulás középpontja.
Ez nem lehet közelebb a hossz tengelyhez, mint az adott jármű minimális kanyarodási sugara (fordulási átmérő fele) Ebből a pontból négy egyenest húzunk a négy kormányzott kerék talppontjára (pontosabban a függőcsapszegek középpontjára). Elvileg a négy kerék négy féle szögben áll. Persze előállhat az a helyzet, hogy az "A" tengely külső íven futó kereke azonos szögben fordul el mint a "B" tengely belső oldali kereke, de ez egy speciális helyzet.
Bocsánat, hogy hosszú voltam. :-)
tesztpilota 569730 2014. október 17. 07:08
Válasz erre
Szia!
A kerekek kitérítés szöge függ a tengelyek távolságától is ( A-B és C-D ) a mellékelt rajz nem mérvadó mert nem BTR-é !
A pontos kitérítési szögekhez kellene egy rajz a BTR-ről amelyen megvannak a tengelyek távolságai ill. tudni kell a fordulási sugarát is ( Turning Point ) !
Szerintem próbálkozz az összerakási útmutatóban mellékelt ( festési ) rajzal ;-)
juge75 569729 2014. október 17. 06:41
Válasz erre
Sennás 569728 2014. október 17. 06:29
Válasz erre
Úgy értem én is(rosszúl fogalmaztam)az 1-es tengely ball ugyananolyan szögben áll mint a 2-es tengely jobb oldalia. Természetesen a "hátsó" tengelyek nem kormányozhatók csak hajtottak. Gabesz neked sincs egy frankó képed? Nemigaz senki nem akart még egy szép kitérített kerekü BTR építeni?
juge75 569726 2014. október 17. 06:19
Válasz erre
juge75 569725 2014. október 17. 06:19
Válasz erre
Nem. 8 hajtott kerékből csak az első kettő kormányozható. Bal és jobb első, második.
Sennás 569708 2014. október 16. 21:40
Válasz erre
Szia.Jól értelmezem a képet a ball elsőnek pont ugyanolyan szögben kell allni mint a jobb hátsónak?Csak azt a 8 szoros távolságot kell pontosan belönöm.
Kösz a képet!
Törzsbusz 569703 2014. október 16. 21:01
Válasz erre
Törzsbusz 569702 2014. október 16. 21:00
Válasz erre
Bármilyen léptékben nyomtatható egy jól elkészített 3D-s rajz. leginkább mesterdarab készítésére jó ha az alkatrészeket nyomtatjuk. 200 mikronos felületnyomtatás a minimális felbontás egy jó alkatrészhez. A Csepeljeim összes kereke 3D-s és sok más alkatrész is így fog készülni. A rajz részletessége indifferens hiszen azt kellő részletezettséggel meg lehet rajzolni tehát érdemes azt valóban részletesen megrajzolni mert nyomtatáshoz bármilyen léptéket meg tudunk adni. Én már gondolkozom egy nyomtató beszerzésesén is már nézegetem a neten.
ddk466 569690 2014. október 16. 19:28
Válasz erre
sziasztok !

Nem rég szereztem meg egy T-28 tankról egy elég részlettes 3D vázlatot !

ha jól tudom 1/72 ben nem nagyon van a piacon ! Erre a vázlatra kértem árajánlatot !

a videó a sajátom ma vettem fel !
www.youtube.com/watch

üdv DDK
Sziluboy 569656 2014. október 16. 13:29
Válasz erre
Kép 0291
Kép 0291

Ez a színösszeállítás valami divat az Uraloknál? Egyszer én is csináltam ilyet egy fotó nyomán. :)
Gábor166 569655 2014. október 16. 13:29
Válasz erre
4 kormányzás
4 kormányzás

Szia!
Jól gondolod. A csatolt rajz alapján ki tudod szerkeszteni (számolni) a szögeket.
Sajnos a maximális kitérítési szöget nem tudom.
Sennás 569651 2014. október 16. 12:47
Válasz erre
17
17
9110
9110
BTR-80
BTR-80
colombia_btr80_1
colombia_btr80_1
151026_31119_2007_.junius_TANSZEKNAP_011
151026_31119_2007_.junius_TANSZEKNAP_011
BTR80hungaryKITÉRÍTETT KEREKEK
BTR80hungaryKITÉRÍTETT KEREKEK

Sziasztok.Kérnék urak egy pici segítséget.Olyan fotót amin BTR-80/80A kitérített kerekekkel áll.Kicsit magasabb szögből(utolsó kép)látni lehessen valamit.Van ennek pontos szöge?illetve jól látom(gondolom) hogy 2 tengely nem pont ugyanabban a szögben téríthető ki mint az 1 tengely?
Köszönet SENNÁS
uazos 569639 2014. október 16. 10:19
Válasz erre
juge75 569620 2014. október 16. 07:52
Válasz erre
PS35251
PS35251
PS35C169
PS35C169

Bár 1/35 méretben, de a Panzershop gyárt nyerges Ural-375 S-t.
juge75 569619 2014. október 16. 07:50
Válasz erre
DSCF5673
DSCF5673
DSCF5682
DSCF5682
9T22B__5_
9T22B__5_
9T22B__7_
9T22B__7_

Tudod a Zil-157 "nyerges" TM-nek (Krug és Kub TM, rakéta, konténer szállító) is11 kereke hajtott, de nem mindenki tudja, hogy a 11. kerék hol van (nyeregnél, hajtás).
A Zil-157 Sz-75 Volhov nyerges TZM-je viszont csak egyszerű nyerges vontató (Sa-2 trailer).
juge75 569618 2014. október 16. 07:39
Válasz erre
Valóban, az "olcsóbb" nyomtatás nagy lépcsőket eredményez, minél apróbb szintekből képes nyomtatni a nyomtató (rétegek) annál finomabb a felület, de utómunkálatokat igényel ez is, az is(csiszolás, felület kezelés).
És valóban, nem mindegy a méret arány, és a részletesség, finomság.
Apróban nem mindig jönnek ki a finom részletek, nagyban viszont részletesebb rajz kell.
Sennás 569565 2014. október 15. 11:29
Válasz erre
JFSwW
JFSwW

Ez meg terepszínben.Az alvázat meg lehet építeni,a ponyvás változatot viszonylag könnyen(az se rossz)de ez a dupla fülkés már komoly kihívás.
Varjúbácsi 569555 2014. október 15. 08:09
Válasz erre
Nem igazán vagyok otthon a 3D-ben, de ezek a rajzok nyomtathatók többféle méretarányban? A felületminőség hogyan változik a méretaránnyal összefüggésban? Amiket eddig kézbefogtam 3D-ket, eléggé sprőd volt a felülete.
ddk466 569546 2014. október 14. 21:47
Válasz erre
ddk466 569545 2014. október 14. 21:46
Válasz erre
egyébként addig agyalok rajta hogy lehet hogy megveszem az AN-225 !

Ha jól számolok 190 $ az kb.: 38000 Ft + a nyomtatás legyen 20000 Ft az kb 50-60 ezer Ft jön ki !
Én egyszer láttam Mosonmagyaróváron 150 ezer volt makettba !
Sennás 569542 2014. október 14. 21:27
Válasz erre
Kösz.Nem értem ez olyan mint egy 3D rajz,jó lenne egyet kézbe fogni.Milyen amikor kifested STB..

Csisztu Zsuzsi 3D-ben?Mellesleg jó!
ddk466 569540 2014. október 14. 21:19
Válasz erre
Jah egyébként találtam egy oldalt amin vannak orosz 3D rajzok !

Egyszerű a képlet 30-40 ezer forint megkapod a 3D vázlatot és már nyomtathatod is !

www.exchange3d.com/Military%20and%20Weapons/cat_10_page3.html www.exchange3d.com/index.php
www.exchange3d.com/index.php www.exchange3d.com/index.php
ddk466 569539 2014. október 14. 21:03
Válasz erre
TÖKÖM BÖKÖM MAGAM ! :O

Ilyet tényleg csak az oroszok tudnak ! 2x kellet megnéznem a videót hogy elhiggyem !
Mekkora erőnek kell ott lenni hogy ilyen hosszú távon meghajtson 2 tengelyt ?

És amikor megkérdezik hogy miért az orosz haditechnikát választottam hát ITT A VÁLASZ ! :)
Sennás 569535 2014. október 14. 20:46
Válasz erre
рама-1
рама-1
рама-2
рама-2
ural 10x10(9)
ural 10x10(9)
ural-10x10_4
ural-10x10_4

Szia Kálmán.Seggre ülök,csak rá kerestem a Karopkás oldalon.Az Oroszok csak megoldották!

https://www.youtube.com/watch?v=c2FC-AJ-P_Y
ddk466 569528 2014. október 14. 18:28
Válasz erre
P8D2V
P8D2V
polupricep_k_862
polupricep_k_862
URAL380S_1
URAL380S_1
URAL380S_2
URAL380S_2

Szia Gábor !

Találtam neked egy két képet a pótkocsiról az egyiken van méret is !
nem csak rádiósként használták ezt az alvázat és biztos nem gardán tengely hajtotta !

És elnézést én mondtam hülyeséget a telefonba ami húzza az ural-4320 ICM-nek van 1/72 ben !

Üdv DDK
Sennás 569452 2014. október 13. 15:11
Válasz erre
3019647
3019647
ZEuTH
ZEuTH

Ilyen R-362M rádiós "bódét" nem gyárt ugye senki 1:72ben?Annyira komoly.Simán 2db hagyományos konténer van(lehet)összeépítve?
Taylor2 569432 2014. október 13. 11:46
Válasz erre
Köszönöm, jó kis oldal!

Üdv:Taylor2
lacipapa 569404 2014. október 12. 23:37
Válasz erre
Ajánlom a Magyar Honvédség Referenciafotók fórumot,ott a képek topikban találsz,csak magyar BTR-eket.
Taylor2 569393 2014. október 12. 22:26
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek, hogy hogy melyik weboldalon tudok szép, nagy, lehetőleg a magyar honvédségi BTR-80A-ról képeket találni. Részletfotó, vagy teli az mind1.

Amúgy repülőkben utazok, csak ezért vagyok ennyire amatőr. :)

Köszönettel: Taylor2
Dolmi 569386 2014. október 12. 20:49
Válasz erre
Szerintem ez egy beton daráló, összezúzza a baton és egyéb építési hulladékot, külön válogatja a fémhulladékot.

A kép jobb oldalán a háttérben szerintem ilyen beton darálék van depózva.
Farkas469 569194 2014. október 10. 10:22
Válasz erre
PETI 569153 2014. október 9. 17:41
Válasz erre
joci232 569150 2014. október 9. 16:55
Válasz erre
a hírműhelyről nincs külső képed?
Rozsdás fékkulcs 569148 2014. október 9. 16:51
Válasz erre
Szia.
Ha minden igaz ez egy rostáló gép vagy osztályzó ahogy tetszik ,hátul látszik rajta az egyik becsukott szállítószalag gondolom a másik oldalon is van , és ott a forgó dob is amin keresztül megy az anyag.Ha már itt vagyok szeretném megköszönni a Kollégáknak a MAZ motorral kapcsolatos ötleteket és tanácsokat , valamit kitalálunk hogy ne maradjon üresen a motortér .:-)
Üdv. Jani.
PETI 569147 2014. október 9. 16:23
Válasz erre
KrAZ
KrAZ

Sziasztok!

Tesóm csinálta ezt a képet ma. Valaki meg tudná mondani, hogy milyen felépítmény lehet ez?

Köszi!

Üdv
Sennás 569146 2014. október 9. 15:08
Válasz erre
Sziasztok Farkas469 és Kamovos.
Kérdezném urak ilyen Távbeszélő központos volt (lehetett)Cegléden?Ott voltam a Puskás Tivadar VBZ-nél én is 1993-94ben.Ott használtak ilyet? Csomó R-143ra 1db "Interiőr" Kamazra emlékszem,meg Helikopter leszállítós Gaz-66ra de ilyenre nem vagy csak nem használták a fiúk?
Köszönettel:SENNÁS

Esetleg rendszám alapján nem lehet beazonosítani őket?
Farkas469 569141 2014. október 9. 11:45
Válasz erre
Ja, azóta már át építette a gazdája Uaz-452 TMG-nek.. (Gaz-69TMG mint ami Kecelen is van menetvonal rajzolós.)
Farkas469 569140 2014. október 9. 11:40
Válasz erre
Ez egy kamú Rádiós! EK-1 telefon központ volt csak a tulaj felhúzta magát, hogy sokat fogyaszt a gépjármű, így kidobált kb 150kilónyi agyagot belőle és ilyet épített.

Üdv.
Kamovos 569130 2014. október 9. 09:11
Válasz erre
100_1529
100_1529
100_1530
100_1530
100_1531
100_1531
100_1532
100_1532
100_1533
100_1533
100_1534
100_1534
100_1535
100_1535
100_1536
100_1536

Még egy UAZ-452 de ez rádiós!

Üdv: kamovos
Kamovos 569129 2014. október 9. 09:09
Válasz erre
UAZ-452 EK-1 00
UAZ-452 EK-1 00
UAZ-452 EK-1 01
UAZ-452 EK-1 01
UAZ-452 EK-1 02
UAZ-452 EK-1 02
UAZ-452 EK-1 03
UAZ-452 EK-1 03
UAZ-452 EK-1 04
UAZ-452 EK-1 04
UAZ-452 EK-1 05
UAZ-452 EK-1 05
UAZ-452 EK-1 06
UAZ-452 EK-1 06
UAZ-452 EK-1 07
UAZ-452 EK-1 07
UAZ-452 EK-1 08
UAZ-452 EK-1 08
UAZ-452 EK-1 09
UAZ-452 EK-1 09

Szia joci232

Pontosítunk. :)
Ez az UAZ 452 EK-I

Üdv: kamovos.
joci232 569086 2014. október 8. 16:33
Válasz erre
Farkas469 569055 2014. október 8. 10:50
Válasz erre
EK
EK
DSCF7081
DSCF7081
DSCF7082
DSCF7082

Helló!

Az Uaz-452 EK telefonközpont. 8azt nem tudom melyik mert lehet EK-I és EK-II.)
Zil-131 az hírműhely gépkocsi.

Üdv.
joci232 569053 2014. október 8. 10:24
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.