<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
alexkidd | Adatlap | 570948 | 2014. november 1. 07:33 | ||
alexkidd | Adatlap | 570944 | 2014. november 1. 01:40 | ||
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Keresünk mindennemű hiteles információt (kép és írásos anyag) a Toldi harckocsi családról. Kérlek benneteket, akinek bármi információja van, (esetleg abban tud segíteni, honnan tudunk méretpontos rajzokat, festéseket, leírásokat beszerezni) írjon nekünk akár ide, akár az info@makettshop.hu e-mail címre. Megtisztelő segítségeteket megköszönve, Üdvözlettel, Alex, www.makettshop.hu info@makettshop.hu | |||||
Elnar | Adatlap | 570793 | 2014. október 29. 18:54 | ||
Azt hiszem, megvan. Hátul, középen egy kicsi kör alakú fedél, ugyanúgy zsanéros, mint a két első. A metszeten csak a nyitási himba látszik. Ezen felül a 40M-ek viseltek egy-egy kör alakú lámpát/prizmát a jobb tárolódoboz hátulján | |||||
Elnar | Adatlap | 570792 | 2014. október 29. 18:44 | ||
Alatta egy lyuk van (sok képen hiányzik a fedél is, ami szerintem a motor külső indítási helyének fedele. Hátul nem láttam lámpát rajta sehol. | |||||
lacipapa | Adatlap | 570764 | 2014. október 29. 15:15 | ||
Köszönöm,meg találtam.És hátul?Ott is van egy kerek fedél,középen.A hűtő rács alatt közvetlenül.Az lenne? | |||||
Elnar | Adatlap | 570761 | 2014. október 29. 14:20 | ||
El volt rejtve egy ajtó mögött. (a metszeti rajzon nincs jelölve, csak az ajtó) A második képemen látszik, belülről, maga a fényszóró - jobb alsó sarok. Ha kellett kihajtották a kis kerek fedő zsanérján átfordítva. (csatolt képen látszik kinyitva) | |||||
lacipapa | Adatlap | 570759 | 2014. október 29. 14:06 | ||
Szervusz Ádám! Van ilyen könyved?Akkor az nagy kincs! Az építés utólsó fázisában vagyok és most vettem észre,hogy nincs lámpa rajta,sehol.Ezeken nem volt fény,egyik irányban sem? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 570654 | 2014. október 27. 19:05 | ||
A két fegyvert egy pozícióból elektromos elsütés hiányában lehetetlen kezelni. Innenstől viszont hasznos, hogy mind a gp. mind a np. kezelő külön irányozhat. A toronyrögzítő szerintem egy külön kapcsoló valahol a tornygyűrűn, ha egyáltalán volt. Az ülés magasságállítója ennél egyszerűbb kellene, hogy legyen. Holnap megpróbálom megnézni a kézikönyvet. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 570649 | 2014. október 27. 18:10 | ||
Érdekes és egyedi megoldás hátul tervezett légvédelmi állás, de egyben nagyszerűen kigondolt is! | |||||
juge75 | Adatlap | 570648 | 2014. október 27. 18:09 | ||
Torony oldalszögben a gebauer géppuska alatti karos áttételes megoldással forgatható, és valahol lennie kell egy rögzítőnek is (menet helyzetben ez rögzíti a tornyot), hogy pl egy kanyarban, gödörben ne mozduljon el magától, balesetet okozva. Hátul a légvédelmi géppuskaállvány magassági állító áttétel található. | |||||
Elnar | Adatlap | 570637 | 2014. október 27. 13:47 | ||
Tényleg van ott valami a harmadik képen is. Arra gondoltam, hogy nem lehet az a parancsnoki ülés magasságállító karja? Két toronyforgató nekem nem tűnik logikusnak. Kialakításban is különbözik a toronyforgatótól. | |||||
romsitsa | Adatlap | 570633 | 2014. október 27. 12:49 | ||
Hello, mindhárom képen ott a kar, az esztergált fa markolat látszik. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 570626 | 2014. október 27. 10:56 | ||
Ez elég ismert, és mivel csak a toronyról kértek, nem tettem fel. Valami kar van ott az biztos, de érdekes módon a hátulról készült képen nyoma sincs, pedig pont látszódnia kéne. | |||||
stuka-28 | Adatlap | 570568 | 2014. október 26. 12:46 | ||
romsitsa | Adatlap | 570565 | 2014. október 26. 12:28 | ||
Bocs, Elnar fotóit. Tárak csak a testben voltak, elsősorban a jobb oldalon. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 570564 | 2014. október 26. 12:23 | ||
Hello, nézd meg Elnat fotóit, egy tárcsa a Gebauer előtt van (kicsit balra), a másik a jobb oldalon, kb. a Solothurn markolatának magasságában. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 570558 | 2014. október 26. 11:16 | ||
Köszönöm szépen. Két torony forgató kerék?Én,csak egyet tudtam a rajzokból ki silabizálni.Ülést is,csak egyet látni a rajzon.? Laci A Solothurn mellett nem a tárakat tárolták,esetleg? | |||||
romsitsa | Adatlap | 570557 | 2014. október 26. 10:52 | ||
Hello, nem érdemes túl bonyolítani, az SBS-nek gyönyörű Solothurn csöve van. http://www.sbsmodel.com/resinsets A Csaba toronyban a Solothurn és a Gebauer volt beépítve, a Solothurn mellett balra van valami szerelékes dobozka, de nem ismerem még a funkcióját. Körben a falakon voltak a kitekintő nyílások fedelei, hátul a toronyajtó alatt a golyószóró légvédelmi toldata, kb. ennyi a felszerelés. Mivel négy személyes a kocsi és a Solothurn mellett illetve a Gebauer előtt is van 1-1 toronyforgató kar, én azt mondom két ülés volt a toronyban, a toronykoszorúra erősítve. A csatárban a rádió a bal felső-alsó oldallemezek találkozásához volt felszerelve az ajtó mögé. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 570554 | 2014. október 26. 10:43 | ||
A Fordokat szerintem összkerék hajtásra alakították, nem első kerékre. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 570493 | 2014. október 25. 12:48 | ||
Köszi,úgy gondoltam én is,csak nem jól írtam. | |||||
Elnar | Adatlap | 570481 | 2014. október 25. 10:53 | ||
Felette van beépítve (nézd az előző képeket). Jobbra tőle csak a válltámasza van | |||||
lacipapa | Adatlap | 570480 | 2014. október 25. 10:37 | ||
Köszönöm! A torony forgató mellett,jobbról lenne a géppuska? | |||||
Elnar | Adatlap | 570474 | 2014. október 25. 09:37 | ||
Rádió, ha minden igaz, bal oldalt a testben (bár ez a 40M Csaba R4-T-je) Az ülés nekem úgy tűnik, mintha a koszorúra lett volna jobboldalt rögzítve, és onnan lehetett behajtani a torony közepéhez. (legalábbis, ezen a szomorú képen úgy tűnik. Engedelmetekkel, azért kitakartam a hősi halottakat) | |||||
lacipapa | Adatlap | 570473 | 2014. október 25. 09:21 | ||
Köszönöm,ezt találtam én is.Azt meg tudnád mondani,hogy pl. az ülés a toronyban hogy helyezkedett el?Középen,bal-vagy jobb oldalon,vagy kettő volt benne?A rádió pl. hol volt elhelyezve? Üdv,Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 570472 | 2014. október 25. 09:17 | ||
Ennyi van. Nem vagyunk ellátva beltér fotókkal. | |||||
lacipapa | Adatlap | 570460 | 2014. október 24. 21:55 | ||
Kedves kollégák! Aki 39M CSABA páncélkocsit építene (minimanfactory),gépágyú csövet (és motort is!) hazai gyártótól lehet be szerezni (gyanta).DNEPROMODEL! A gépágyú,39M 20mm SOLOTHURN Hevi Puska típusú (póttárakkal). Kérem,aki tud a torony belsejéről képeket,tegye fel ide,vagy az elérhetőségemre.A neten,sajnos,csak 2db képet találtam róla,de nem igazán látszanak a belső szerelvények.Csak a torony belsejéről kellene! Elérhetőségem az adat lapon. Üdv,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 570392 | 2014. október 24. 10:36 | ||
Az a baj a gyantával,hogy nagyon alaktalan a láng rejtő része.Aluból próbálgatom,de még eléggé vastag.A külső csö milyen átmérőjűnek kellene lenni?A gyantát vegyem alapul (injekcióstű)? | |||||
juge75 | Adatlap | 570387 | 2014. október 24. 09:59 | ||
Én befognék egy réz pálcát a fúrógépbe és reszelővel megcsinálnám a gyanta alapján a csövet, gyantáról rá a lángrejtőt... | |||||
Kamovos | Adatlap | 570385 | 2014. október 24. 09:45 | ||
Hm. Ez most mi volt? Hogy értetted, hogy "Szerintem a Fordokat nem első kerék hajtásúra alakították" Adott típushoz, vagy egyáltalán nem alakítottak át első kerék hajtásúra? Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 570381 | 2014. október 24. 09:25 | ||
juge75 | Adatlap | 570373 | 2014. október 24. 06:48 | ||
Nem jót illesztettem be. Csőhossz 1448 (1300 másik oldalról) mm (solothurn), elvileg az L/65 lesz a jó, viszont lángrejtő az teljesen más, olyan mint a KPV-é. | |||||
juge75 | Adatlap | 570372 | 2014. október 24. 06:03 | ||
B35-029, 37mm Flak 43 L/60. | |||||
lacipapa | Adatlap | 570369 | 2014. október 24. 01:07 | ||
Üdvözlet mindenkinek! Segítséget kérek.39M Csaba kocsit építek és RB csövet szeretnék hozzá venni,mert amit gyantában adnak az nulla. Három csövet néztem ki.Melyik lenne a legjobb,vagy egyik sem?Nem akarok hülyeséget csinálni.A csövek: -RB 2cm Flak 38 L/65, -RB 2cm Flak 38 L/50, -RB 2cm KWK 30 L/55. Üdv,Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 569443 | 2014. október 13. 13:59 | ||
Hello, van egy téli és egy tavasz-nyári sorozat. A télin a párduc és sdkfz 251 szerepel, a tavasz-nyárin néhány flak, egy-két olasz roncs, a párduc, T34/85, Wespe ez a Zrinyi, emlékeim szerint Üdv Á | |||||
jacksson | Adatlap | 569436 | 2014. október 13. 12:02 | ||
Köszönöm, valóban, a 95.oldalon. És így igaz a templomtorony jól pozícionálja. A vérmezőről tudom, van több fotó és ebben a könyvben is kettő a konkrét helyszín részletéről. (annyi képet átnéztem már, és ez egy jellegzetes kép, "mégsem ugrott be")és ezeken a képeken kívül ugyanekkorról/innen van/maradt más is az archivumban ? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 569435 | 2014. október 13. 11:55 | ||
Szia! A rohamlöveg egész pontosan a Krisztina körút mellett, a Vérmező sétányán áll, a háttérben (bal szélen a fák mögött) jól látható a Krisztinavárosi Plébánia tornya. A kép nagyjából a Koronaőr köz magasságában készülhetett. (A kép egyébként megjelent a Tamásy-Ungváry: Budapest 1945 albumban is, amiben van még kép a helyszínről.) | |||||
jacksson | Adatlap | 569429 | 2014. október 13. 11:35 | ||
Üdvözletem Kedves Jóemberek: azt kérdezném (mivel én nem ismertem ezt a képet), hogy hol készült (Attila út felől a Gellérth/Blocksberg-re nézve) illetve van ehhez a helyhez kapcsolódva több, más szemszögű kép akár a zrinyiről, akár a helyszín AZONOS időbeli részleteiről/egészéről ? Köszönöm szépen. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 569309 | 2014. október 11. 17:17 | ||
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok. | |||||
Számvéber | Adatlap | 569300 | 2014. október 11. 14:59 | ||
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :) | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 569298 | 2014. október 11. 14:04 | ||
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is? | |||||
romsitsa | Adatlap | 569285 | 2014. október 11. 08:36 | ||
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója. Üdv Á | |||||
Számvéber | Adatlap | 569280 | 2014. október 11. 08:20 | ||
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 569272 | 2014. október 10. 23:00 | ||
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569267 | 2014. október 10. 21:29 | ||
Kedves Dénes! Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem! Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni. Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást. Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket. A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam. Tujmer Csaba | |||||
Dénes | Adatlap | 569262 | 2014. október 10. 20:51 | ||
Kedves Csaba! A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza. Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo. En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel. A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet. Denes | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569260 | 2014. október 10. 20:41 | ||
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni. Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait. Ne legyen igazam! | |||||
vfrtom | Adatlap | 569253 | 2014. október 10. 19:48 | ||
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek? | |||||
vfrtom | Adatlap | 569216 | 2014. október 10. 15:46 | ||
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni. | |||||
Dénes | Adatlap | 569208 | 2014. október 10. 14:14 | ||
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off... | |||||
Dénes | Adatlap | 569207 | 2014. október 10. 14:12 | ||
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
A segítségeteket szeretném kérni.
Keresünk mindennemű hiteles információt (kép és írásos anyag) a Toldi harckocsi családról. Kérlek benneteket, akinek bármi információja van, (esetleg abban tud segíteni, honnan tudunk méretpontos rajzokat, festéseket, leírásokat beszerezni) írjon nekünk akár ide, akár az info@makettshop.hu e-mail címre.
Megtisztelő segítségeteket megköszönve,
Üdvözlettel,
Alex,
www.makettshop.hu
info@makettshop.hu