/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
alexkidd 570948 2014. november 1. 07:33
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Keresünk mindennemű hiteles információt (kép és írásos anyag) a Toldi harckocsi családról. Kérlek benneteket, akinek bármi információja van, (esetleg abban tud segíteni, honnan tudunk méretpontos rajzokat, festéseket, leírásokat beszerezni) írjon nekünk akár ide, akár az info@makettshop.hu e-mail címre.
Megtisztelő segítségeteket megköszönve,

Üdvözlettel,
Alex,
www.makettshop.hu
info@makettshop.hu
alexkidd 570944 2014. november 1. 01:40
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Keresünk mindennemű hiteles információt (kép és írásos anyag) a Toldi harckocsi családról. Kérlek benneteket, akinek bármi információja van, (esetleg abban tud segíteni, honnan tudunk méretpontos rajzokat, festéseket, leírásokat beszerezni) írjon nekünk akár ide, akár az info@makettshop.hu e-mail címre.
Megtisztelő segítségeteket megköszönve,

Üdvözlettel,
Alex,
www.makettshop.hu
info@makettshop.hu
Elnar 570793 2014. október 29. 18:54
Válasz erre
Azt hiszem, megvan. Hátul, középen egy kicsi kör alakú fedél, ugyanúgy zsanéros, mint a két első. A metszeten csak a nyitási himba látszik. Ezen felül a 40M-ek viseltek egy-egy kör alakú lámpát/prizmát a jobb tárolódoboz hátulján
Elnar 570792 2014. október 29. 18:44
Válasz erre
Alatta egy lyuk van (sok képen hiányzik a fedél is, ami szerintem a motor külső indítási helyének fedele. Hátul nem láttam lámpát rajta sehol.
lacipapa 570764 2014. október 29. 15:15
Válasz erre
Köszönöm,meg találtam.És hátul?Ott is van egy kerek fedél,középen.A hűtő rács alatt közvetlenül.Az lenne?
Elnar 570761 2014. október 29. 14:20
Válasz erre
39M Csaba - Pc-127 = erdélyünk és honvédségün
39M Csaba - Pc-127 = erdélyünk és honvédségün

El volt rejtve egy ajtó mögött. (a metszeti rajzon nincs jelölve, csak az ajtó)
A második képemen látszik, belülről, maga a fényszóró - jobb alsó sarok. Ha kellett kihajtották a kis kerek fedő zsanérján átfordítva. (csatolt képen látszik kinyitva)
lacipapa 570759 2014. október 29. 14:06
Válasz erre
Szervusz Ádám!
Van ilyen könyved?Akkor az nagy kincs!
Az építés utólsó fázisában vagyok és most vettem észre,hogy nincs lámpa rajta,sehol.Ezeken nem volt fény,egyik irányban sem?
Laci
romsitsa 570654 2014. október 27. 19:05
Válasz erre
A két fegyvert egy pozícióból elektromos elsütés hiányában lehetetlen kezelni. Innenstől viszont hasznos, hogy mind a gp. mind a np. kezelő külön irányozhat.

A toronyrögzítő szerintem egy külön kapcsoló valahol a tornygyűrűn, ha egyáltalán volt.

Az ülés magasságállítója ennél egyszerűbb kellene, hogy legyen.
Holnap megpróbálom megnézni a kézikönyvet.

Üdv

Á
juge75 570649 2014. október 27. 18:10
Válasz erre
Érdekes és egyedi megoldás hátul tervezett légvédelmi állás, de egyben nagyszerűen kigondolt is!
juge75 570648 2014. október 27. 18:09
Válasz erre
Torony oldalszögben a gebauer géppuska alatti karos áttételes megoldással forgatható, és valahol lennie kell egy rögzítőnek is (menet helyzetben ez rögzíti a tornyot), hogy pl egy kanyarban, gödörben ne mozduljon el magától, balesetet okozva. Hátul a légvédelmi géppuskaállvány magassági állító áttétel található.
Elnar 570637 2014. október 27. 13:47
Válasz erre
Tényleg van ott valami a harmadik képen is.
Arra gondoltam, hogy nem lehet az a parancsnoki ülés magasságállító karja? Két toronyforgató nekem nem tűnik logikusnak. Kialakításban is különbözik a toronyforgatótól.
romsitsa 570633 2014. október 27. 12:49
Válasz erre
Hello,

mindhárom képen ott a kar, az esztergált fa markolat látszik.

Üdv

Á
Elnar 570626 2014. október 27. 10:56
Válasz erre
Ez elég ismert, és mivel csak a toronyról kértek, nem tettem fel.

Valami kar van ott az biztos, de érdekes módon a hátulról készült képen nyoma sincs, pedig pont látszódnia kéne.
stuka-28 570568 2014. október 26. 12:46
Válasz erre
1524819_12377_Csaba_16
1524819_12377_Csaba_16

Sziasztok.

Nem sok de hátha ez is segít.

Üdv.: Fecó
romsitsa 570565 2014. október 26. 12:28
Válasz erre
Bocs, Elnar fotóit.

Tárak csak a testben voltak, elsősorban a jobb oldalon.

Üdv

Á
romsitsa 570564 2014. október 26. 12:23
Válasz erre
Hello,

nézd meg Elnat fotóit, egy tárcsa a Gebauer előtt van (kicsit balra), a másik a jobb oldalon, kb. a Solothurn markolatának magasságában.

Üdv

Á
lacipapa 570558 2014. október 26. 11:16
Válasz erre
Köszönöm szépen.
Két torony forgató kerék?Én,csak egyet tudtam a rajzokból ki silabizálni.Ülést is,csak egyet látni a rajzon.?
Laci
A Solothurn mellett nem a tárakat tárolták,esetleg?
romsitsa 570557 2014. október 26. 10:52
Válasz erre
Hello,

nem érdemes túl bonyolítani, az SBS-nek gyönyörű Solothurn csöve van.

http://www.sbsmodel.com/resinsets

A Csaba toronyban a Solothurn és a Gebauer volt beépítve, a Solothurn mellett balra van valami szerelékes dobozka, de nem ismerem még a funkcióját.
Körben a falakon voltak a kitekintő nyílások fedelei, hátul a toronyajtó alatt a golyószóró légvédelmi toldata, kb. ennyi a felszerelés.

Mivel négy személyes a kocsi és a Solothurn mellett illetve a Gebauer előtt is van 1-1 toronyforgató kar, én azt mondom két ülés volt a toronyban, a toronykoszorúra erősítve.

A csatárban a rádió a bal felső-alsó oldallemezek találkozásához volt felszerelve az ajtó mögé.

Üdv

Á
romsitsa 570554 2014. október 26. 10:43
Válasz erre
A Fordokat szerintem összkerék hajtásra alakították, nem első kerékre.

Üdv

Á
lacipapa 570493 2014. október 25. 12:48
Válasz erre
Köszi,úgy gondoltam én is,csak nem jól írtam.
Elnar 570481 2014. október 25. 10:53
Válasz erre
Felette van beépítve (nézd az előző képeket). Jobbra tőle csak a válltámasza van
lacipapa 570480 2014. október 25. 10:37
Válasz erre
Köszönöm!
A torony forgató mellett,jobbról lenne a géppuska?
Elnar 570474 2014. október 25. 09:37
Válasz erre
40M Csaba - rádió
40M Csaba - rádió
39M Csaba vége - Délvidék = roncskutatas.hu - Markó Ferenc
39M Csaba vége - Délvidék = roncskutatas.hu - Markó Ferenc

Rádió, ha minden igaz, bal oldalt a testben (bár ez a 40M Csaba R4-T-je)
Az ülés nekem úgy tűnik, mintha a koszorúra lett volna jobboldalt rögzítve, és onnan lehetett behajtani a torony közepéhez. (legalábbis, ezen a szomorú képen úgy tűnik. Engedelmetekkel, azért kitakartam a hősi halottakat)
lacipapa 570473 2014. október 25. 09:21
Válasz erre
Köszönöm,ezt találtam én is.Azt meg tudnád mondani,hogy pl. az ülés a toronyban hogy helyezkedett el?Középen,bal-vagy jobb oldalon,vagy kettő volt benne?A rádió pl. hol volt elhelyezve?
Üdv,Laci
Elnar 570472 2014. október 25. 09:17
Válasz erre
39M Csaba rajz torony metszet
39M Csaba rajz torony metszet
39M Csaba torony = fortepan_43905
39M Csaba torony = fortepan_43905
39M Csaba torony = fortepan_43906
39M Csaba torony = fortepan_43906

Ennyi van. Nem vagyunk ellátva beltér fotókkal.
lacipapa 570460 2014. október 24. 21:55
Válasz erre
Kedves kollégák!
Aki 39M CSABA páncélkocsit építene (minimanfactory),gépágyú csövet (és motort is!)
hazai gyártótól lehet be szerezni (gyanta).DNEPROMODEL!
A gépágyú,39M 20mm SOLOTHURN Hevi Puska típusú (póttárakkal).

Kérem,aki tud a torony belsejéről képeket,tegye fel ide,vagy az elérhetőségemre.A neten,sajnos,csak 2db képet találtam róla,de nem igazán látszanak a belső szerelvények.Csak a torony belsejéről kellene!
Elérhetőségem az adat lapon.
Üdv,Laci
lacipapa 570392 2014. október 24. 10:36
Válasz erre
Az a baj a gyantával,hogy nagyon alaktalan a láng rejtő része.Aluból próbálgatom,de még eléggé vastag.A külső csö milyen átmérőjűnek kellene lenni?A gyantát vegyem alapul (injekcióstű)?
juge75 570387 2014. október 24. 09:59
Válasz erre
Én befognék egy réz pálcát a fúrógépbe
és reszelővel megcsinálnám a gyanta alapján a csövet, gyantáról rá a lángrejtőt...
Kamovos 570385 2014. október 24. 09:45
Válasz erre
Hm.

Ez most mi volt?
Hogy értetted, hogy "Szerintem a Fordokat nem első kerék hajtásúra alakították"
Adott típushoz, vagy egyáltalán nem alakítottak át első kerék hajtásúra?

Üdv: kamovos
lacipapa 570381 2014. október 24. 09:25
Válasz erre
Szervusz!
Köszi,akkor most mi a megoldás?
juge75 570373 2014. október 24. 06:48
Válasz erre
solothurns1810002hz
solothurns1810002hz
2a006f0d0b8144fe05f9f474b514eb1d
2a006f0d0b8144fe05f9f474b514eb1d
20pstkiv18S
20pstkiv18S

Nem jót illesztettem be. Csőhossz 1448 (1300 másik oldalról) mm (solothurn), elvileg az L/65 lesz a jó, viszont lángrejtő az teljesen más, olyan mint a KPV-é.
juge75 570372 2014. október 24. 06:03
Válasz erre
lacipapa 570369 2014. október 24. 01:07
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Segítséget kérek.39M Csaba kocsit építek és RB csövet szeretnék hozzá venni,mert amit gyantában adnak az nulla.
Három csövet néztem ki.Melyik lenne a legjobb,vagy egyik sem?Nem akarok hülyeséget csinálni.A csövek:
-RB 2cm Flak 38 L/65,
-RB 2cm Flak 38 L/50,
-RB 2cm KWK 30 L/55.
Üdv,Laci
romsitsa 569443 2014. október 13. 13:59
Válasz erre
Hello,

van egy téli és egy tavasz-nyári sorozat.
A télin a párduc és sdkfz 251 szerepel, a tavasz-nyárin néhány flak, egy-két olasz roncs, a párduc, T34/85, Wespe ez a Zrinyi, emlékeim szerint

Üdv

Á
jacksson 569436 2014. október 13. 12:02
Válasz erre
Köszönöm, valóban, a 95.oldalon. És így igaz a templomtorony jól pozícionálja. A vérmezőről tudom, van több fotó és ebben a könyvben is kettő a konkrét helyszín részletéről. (annyi képet átnéztem már, és ez egy jellegzetes kép, "mégsem ugrott be")és ezeken a képeken kívül ugyanekkorról/innen van/maradt más is az archivumban ?
PeKo Publishing 569435 2014. október 13. 11:55
Válasz erre
Szia!

A rohamlöveg egész pontosan a Krisztina körút mellett, a Vérmező sétányán áll, a háttérben (bal szélen a fák mögött) jól látható a Krisztinavárosi Plébánia tornya. A kép nagyjából a Koronaőr köz magasságában készülhetett.

(A kép egyébként megjelent a Tamásy-Ungváry: Budapest 1945 albumban is, amiben van még kép a helyszínről.)
jacksson 569429 2014. október 13. 11:35
Válasz erre
zrinyi hol
zrinyi hol

Üdvözletem Kedves Jóemberek: azt kérdezném (mivel én nem ismertem ezt a képet), hogy hol készült (Attila út felől a Gellérth/Blocksberg-re nézve) illetve van ehhez a helyhez kapcsolódva több, más szemszögű kép akár a zrinyiről, akár a helyszín AZONOS időbeli részleteiről/egészéről ? Köszönöm szépen.
Törzsbusz 569309 2014. október 11. 17:17
Válasz erre
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok.
Számvéber 569300 2014. október 11. 14:59
Válasz erre
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :)
Törzsbusz 569298 2014. október 11. 14:04
Válasz erre
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is?
romsitsa 569285 2014. október 11. 08:36
Válasz erre
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója.

Üdv

Á
Számvéber 569280 2014. október 11. 08:20
Válasz erre
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:)
tyimosenko 569272 2014. október 10. 23:00
Válasz erre
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre.
T.Csaba 569267 2014. október 10. 21:29
Válasz erre
Kedves Dénes!
Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem!
Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni.

Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást.

Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket.

A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam.

Tujmer Csaba
Dénes 569262 2014. október 10. 20:51
Válasz erre
Kedves Csaba!

A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza.
Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo.

En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel.

A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet.

Denes
T.Csaba 569260 2014. október 10. 20:41
Válasz erre
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni.
Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait.
Ne legyen igazam!
vfrtom 569253 2014. október 10. 19:48
Válasz erre
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek?
vfrtom 569216 2014. október 10. 15:46
Válasz erre
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni.
Dénes 569208 2014. október 10. 14:14
Válasz erre
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off...
Dénes 569207 2014. október 10. 14:12
Válasz erre
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.