/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
páncélos 582255 2015. március 26. 13:27
Válasz erre
Nagyon jó képek, köszönjük.
A fekete Szergej normál, vagy széles nyomtáv? Illetve kié?
msanyi 582253 2015. március 26. 12:43
Válasz erre
Zh 01-02 1
Zh 01-02 1
Zh 01-02 3
Zh 01-02 3
Zh 01-02 5
Zh 01-02 5
Zh 01-02 6
Zh 01-02 6
Zh 01-02 7
Zh 01-02 7
Zh 01-02 8
Zh 01-02 8
Zh 01-02 11
Zh 01-02 11
Zh 01-02 8
Zh 01-02 8
Zh 01-02 9
Zh 01-02 9
Zh 01-02 10
Zh 01-02 10
Zh 518-1
Zh 518-1
Zh 518-2
Zh 518-2
Zh 518-3
Zh 518-3

Sziasztok!
Néhány kép Záhonyból. Javítóműhely és fűtőház. Az 1001-es „Szili” is járt itt vendégségben:)!
Az 518-as vendég alvázon, teljes felújítás alatt 2015.03.24
Rozsdás fékkulcs 582071 2015. március 23. 18:31
Válasz erre
Kép 816
Kép 816
Kép 817
Kép 817
Kép 819
Kép 819

Sziasztok.
Három kép a közel teljesen elkészült vasúti diorámáról,ami még némi árnyékolást igényel. Egyúttal szeretném megköszönni az Atád Makettklub különdíját amit a hétvégi szolnoki versenyen kaptam.
Üdv.:Jani
sanyi 580691 2015. március 8. 08:50
Válasz erre
Köszi szépen!
Peti! Köszi szépen a felajánlást, hamarosan úgyis névnapom lesz!:)
T.Csaba 580657 2015. március 7. 20:48
Válasz erre
Kár,hogy itt nincs Like gomb! :)
PETI 580654 2015. március 7. 20:29
Válasz erre
Szia Sanyi!

Szép lett, gratulálok!

Jöhet az Il-76! :)

Üdv

KP
T.Csaba 580644 2015. március 7. 18:47
Válasz erre
Nagyon aranyos!A kedvenc mozdony formám. :) A legkedvenc az M-44 a Gysev színeiben.
sanyi 580587 2015. március 7. 09:34
Válasz erre
IMG_2732
IMG_2732
IMG_2734
IMG_2734
IMG_2737
IMG_2737

Sziasztok!
Látom nem mozdul semmi, ezért felrakom a legújabb termékemet: Hobbyboss 1:72 WR-360 az SRK - Sanyi Rélylvéjsz Korporésün - színeiben!:)
Az első kép túl világos, a második túl sötét, szóval a kettő közötti a valós.
A makettet ajánlom mindenkinek, mert elképesztő kis masina, gond és tömítő nélkül összeáll, semmi baj nincs vele. És a makettshopnál most akciós!
lucky 578403 2015. február 11. 10:00
Válasz erre
Varjúbá!
Az az alkatrész a himba vagy himbagerenda. Az nemcsak függőleges, hanem ( a kocsihoz viszonyítva) hossz ill keresztirányban is mozog valamennyit.
tothgun 578226 2015. február 8. 21:53
Válasz erre
Roco MÁV Sgns - tothgun 1
Roco MÁV Sgns - tothgun 1
Roco MÁV Sgns - tothgun 2
Roco MÁV Sgns - tothgun 2
Roco MÁV Sgns - tothgun 3
Roco MÁV Sgns - tothgun 3
Roco MÁV Sgns - tothgun 4
Roco MÁV Sgns - tothgun 4
Roco MÁV Sgns - tothgun 5
Roco MÁV Sgns - tothgun 5

Üdvözletem!

Egy kis vasútmodell, H0 méretarányban...
Roco MÁV Sgns (66624) vagon feljavítás.

Üdv, tothgun
Varjúbácsi 578217 2015. február 8. 20:36
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget, már tisztul a kép.
Planes 578203 2015. február 8. 19:26
Válasz erre
lucky 578197 2015. február 8. 19:11
Válasz erre
lacipapa
Azaz :)

Planes
Úgy látom szépen elbeszéltünk egymás mellett. :) De ugyanarról volt szó mindkettőnknél.

Varjúbácsi!
Ma sem vastagabb a láncszem szála 25-30 mm-nél. De még utána nézek.
lacipapa 578191 2015. február 8. 18:48
Válasz erre
Nem tudok németül,de a "Seitliches Gleitstück" lenne?
lacipapa 578189 2015. február 8. 18:46
Válasz erre
A csúszótámok a csap két oldalán láthatók?
Planes 578186 2015. február 8. 17:56
Válasz erre
Jól látod. Még annyi,hogy a jármű szekrényhez a központi csap rögzül,ekörül elfordul a forgóváz az ívekben ,és a két oldali csúszótámra fekszik fel.Így képes a pályaegyenetlenségeket bólintó mozgással felvenni.
Varjúbácsi 578178 2015. február 8. 17:02
Válasz erre
Ezek szerint, ha jól értem a váz közepén keresztbemenő alkatrész,- amihez gondolom csatlakozik a kocsiszekrény alja - szabadon elmozdulhat függőleges irányba, és az alsó laprugók határolják a mozgását? Az számomra a furcsa, hogy a rugók alsó rögzítési pontjai nekem nagyon gyengécskének tűnnek ahhoz, hogy egy 10 tonnás szerkezet legyen rajtuk. De lehet hogy rosszul értelmezem.
Sennás 578169 2015. február 8. 15:34
Válasz erre
SAM_1770
SAM_1770

Ez pedig ma Miskolcon.Gondolom festeni viszik.
Sennás 578168 2015. február 8. 15:33
Válasz erre
2010 Dombóvár
2010 Dombóvár

Csak fotók.
Planes 578167 2015. február 8. 15:33
Válasz erre
Úgy értettem mindkét oldalon lévő, (Rossz volt a Jobbos -balos kifejezés)de nem értem a szavakon lovaglást a működést szerettük volna elmondani,nemdebár...
TAMÁS78 578151 2015. február 8. 13:44
Válasz erre
Ühüm. A rajzot néztem, ott spirálrugónak tűnt... Kösz!
lucky 578150 2015. február 8. 13:44
Válasz erre
Mutass már egy példát a jobbos- balos laprugóra..

A himbarugózás dupla, mindkét oldalon, de nem tudom elképzelni, hogyan lehet egy laprugóköteget jobbos és balos kivitelben elkészíteni. Hacsak nem úgy, hogy a jobb vagy a bal oldalán van szem, esetleg a hajítása aszimmetrikus. De az utóbbira még nem láttam példát vasúton.Több lépcsős kivitelre már igen.
Ebben az esetben nem látom értelmét egy hajlításra igénybe vett elemnél a kétféle kivitelnek.
lucky 578149 2015. február 8. 13:32
Válasz erre
Planes 578139 2015. február 8. 12:40
Válasz erre
TAMÁS78 578136 2015. február 8. 12:35
Válasz erre
Magyarul itt van egy forgóváz, vagy mi, ami egyrészt kapcsolódik egy vagon aljához, két laprugóköteggel, másrészt 4 kerékhez, laprugó+spirálrugó kombinációval? Elnézést, tökéletesen laikus (gyökér) vagyok a témához.
lucky 578134 2015. február 8. 12:15
Válasz erre
Én nem látok jobbos-balos laprugót. Olyan laprugót látok, ami mindkét végén van felfüggesztve, és középen terhelve.
lucky 578133 2015. február 8. 12:13
Válasz erre
Sztem csak kettő.
Az első lépcső valóban két elemből áll, de attól még együtt dolgoznak.
A királycsap hídja a himba..
Planes 578103 2015. február 8. 08:04
Válasz erre
Vagy inkább három lépcsős.Ahogy látszik is, az ágytokon lévő laprugó feltámasztása két spirál rugón nyugszik.A forgóváz keret viszont a királycsapszeg hídjához csatlakozik ugyancsak egy pár (jobbos -balos) laprugóval. Üdv.! Eses Sándor
lucky 578089 2015. február 7. 20:46
Válasz erre
Kétlépcsős rugózású személykocsi forgóváz.
Az első lépcső a keréknél, a második középen a himbán található.
A kettőt a forgóvázkeret kapcsolja össze.
A kétféle rugó típust azok eltérő karakterisztikája miatt építhették be.
Na meg azért mert a laprugónak van némi lengés csillapító hatása.
Varjúbácsi 578075 2015. február 7. 17:53
Válasz erre
goerlitz-iii-schwer
goerlitz-iii-schwer
goerlitz3_schwer
goerlitz3_schwer

Sziasztok!
Van olyan vasúti guru köztetek, aki el tudná magyarázni nekem a Görlitz III működési elvét? Sajnos a rajzok, és fotók alapján nem értem. :-((
lacipapa 578069 2015. február 7. 17:09
Válasz erre
Van sok féle, a 29.oldaltól, vannak az amcsik.Gőzösök,dízelek,vagonok.
Sennás 578064 2015. február 7. 16:39
Válasz erre
Lehet én nem tudok itt rendesen keresni de egy mozdonyt találtam(gyönyörű) amúgy.
lacipapa 578061 2015. február 7. 16:12
Válasz erre
Hát,ha ilyet pont nem is,de USA járművek vannak a V...n!Mozdonyok,vagonok.
Sennás 578059 2015. február 7. 15:11
Válasz erre
IMG_4844
IMG_4844
Challenger_with_dual_water_tenders
Challenger_with_dual_water_tenders
Water_tank_UP814_Joe_Jordan_concept
Water_tank_UP814_Joe_Jordan_concept

Kérdeznék én is Urak.Igaz nem Magyar vonatkozás de ilyen UnionPacific víztartályt láttatok HO méretben?Egyáltalán USA járműveket,kocsikat lehet ithol kapni?Igazából még külföldön se nagyon látok.Köszönet SENNÁS
Sennás 578048 2015. február 7. 10:26
Válasz erre
Ha mákod van valahova beengednek körbefotózni.

hbweb.hu/iparvasut/a21.htm
Sennás 578047 2015. február 7. 10:17
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Nézzél csak utána ez véletlenül nem egy "Mazsola"?
Sennás 578046 2015. február 7. 10:11
Válasz erre
Mi a szart csinál ez?

DB Class Köf III.
Sennás 578045 2015. február 7. 10:10
Válasz erre
lacipapa 578044 2015. február 7. 10:05
Válasz erre
Igeeen!Köszi.Még egy kérdés az utólsó képen lévőnek,mi a 'neve'?140913-as kép.
Sennás 578041 2015. február 7. 09:01
Válasz erre
140913-schenker_1
140913-schenker_1
IMG_0283__140905_Fokto__469108
IMG_0283__140905_Fokto__469108
140913-schenker_6
140913-schenker_6

Na most már boldogulsz ugye?
Sennás 578040 2015. február 7. 08:58
Válasz erre
130916-Glencore
130916-Glencore
IMG_0222__140905_Kecel__469108
IMG_0222__140905_Kecel__469108
140908-kalocsa_3
140908-kalocsa_3
140908-kalocsa_8
140908-kalocsa_8

Emlékeztem én hogy láttam ilyen képet valahol:)És tessék.A 2."adag" T-72 már ezzel hozták el Kalocsáról.

simán annyit írtam a keresőbe "kalocsai tehervonat"
Sennás 578039 2015. február 7. 08:52
Válasz erre
Igen.Elméletileg Kalocsai olajvonat.
lacipapa 578038 2015. február 7. 08:45
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm szépen.Úgy látom,hogy ezt a mozdonyt lehet kapni 1:87-ben is.Persze a részletek nagyon jók lennének.Ez a szerelvény hazai lenne,vajon?
Üdv,Laci
Sennás 578037 2015. február 7. 08:36
Válasz erre
7333895162_5d6e748eae_o
7333895162_5d6e748eae_o

Szia Lacipapa.Egy jóbaráttól képe a keresett mozdonyról.Inkább érdekes,LÁTVÁNYOS kép de ígért részletfotókat is. Majd jelentkezek.
Sennás 577891 2015. február 4. 16:25
Válasz erre
2549_6
2549_6

Szia.Nem lehet ez a 004 gép forgóváza?A 99 jun baleset után átszállították Tapolcára és ott fényképezték le ezt.Az tudott a gépet 99'ben selejtezték a többi főbb alkatrészeket még ott a helyszínen "kibelezték".
att2 577860 2015. február 4. 00:18
Válasz erre
Amikor még volt fűtőház Tapolcán. Mit csináltak a forgóvázzal? Mi lett a Nohab forgóvázával? Javították, vagy már szedték szét amennyire lehetett?
Sennás 577853 2015. február 3. 21:52
Válasz erre
m61
m61

Ahol a méret a lényeg!
Sennás 577793 2015. február 3. 14:18
Válasz erre
Szia att2! Mi újság sikerült az emberkével felvenni a kapcsolatot?Árul még egyáltalán valamit?
lucky 577777 2015. február 3. 10:32
Válasz erre
Egészen pontosan EÉVB.
Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés.

Vasútőrült!
Azért remélem tudod mi a vegyesvonat. Bár már régen nem szerepel az F1-es utasítás pontjai között.
Röviden: olyan vonat amiben nem áruként küldött személy és teher kocsik vannak.
Vagyis személy és teherszállításra egy időben használták. A személyszállító vonatokba besorozott poggyászkocsi személykocsinak számít.
A kocsik sorrendjére az út közbeni tolatás volt a meghatározó, ill a fűtési idény.
Ha a teherkocsikat útközben le kellett akasztani a személykocsi ment a gép után, ha fűteni kellett akkor is.
lacipapa 577754 2015. február 2. 20:08
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.