/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Rumcájsz_52 145037 2012. április 29. 11:05
Válasz erre
Sziasztok
Egész pontosan az égett kompozitból megmaradt üvegszál-paplan kötegeket lehet látni "kissé" elkormolódott állapotban(kompozit= üvegszál vagy szénszál-paplan műgyantával átitatva, összedolgozva, majd autoklávban "főzve", hőkezelve).
Üdv R,
búza 145036 2012. április 29. 09:39
Válasz erre
Szia!
Ez azért lehet, mert nem is volt hó! Az oltóhab nem olvad!:-)))
Üdv: Búza
piratvitorla 145035 2012. április 29. 09:28
Válasz erre
Szia ez a farokrész szerintem még a levegőben éghetett ki így. A hó se olvadt meg például...
üdv
Sennás 145034 2012. április 28. 22:41
Válasz erre
Meg se mertem volna gondolni.Érdekes.KÖSZI!
Weizi 145033 2012. április 28. 22:35
Válasz erre
Nem kábelek,hanem a függőlege vezérsíkok anyaga!Kompozit!Általában így néznek ki ha megégnek!
Sennás 145032 2012. április 28. 19:48
Válasz erre
6906477740_962479cdc7_b
6906477740_962479cdc7_b

Ez még az Ápr.6 történt baleset képe a tűz után.Érdekes az a "130cm" lévő fa ami elméletileg a tűzfészekben volt,menyire épen maradt.
Illetve ezt már csak kérdezném az ami "kilóg" a füg.vezérsíkból az mind vezeték,kábel?
Weizi 145031 2012. április 6. 23:25
Válasz erre
Atha 145030 2012. április 6. 21:55
Válasz erre
Sennás 145029 2012. április 6. 21:34
Válasz erre
Van elég probléma nem hiányzik egy ilyen.Az se jó ha gép hiba(én amúgy imádom az F/A-18ast),de a pilóta hiba még rosszabb.
Pontosan nem írják melyik kétüléses változat lehetett.
Szerencsétleneknek vajon van biztosításuk a házra vagy majd a Navy fizet?
atu71 145028 2012. április 6. 21:28
Válasz erre
Hali!
nagyon nagy szerencse,sokkal sulyosabb is lehetett volna.
Sennás 145027 2012. április 6. 21:25
Válasz erre
Scene+of+A+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia
Scene+of+A+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia
An+ejector+seat+is+seen+from+a+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia
An+ejector+seat+is+seen+from+a+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia

Súlyos de nem halálos légibaleset történt a Virginiai Virginia Beachen.A két pilóta sikeresen katapultált és a lakosság köréből is csak füstmérgezést jeleztek.
Kamovos 145026 2012. március 25. 19:56
Válasz erre
Ha az AH-64-re írtad, az erősen föld közeli, és nem nagy magasságú repülés volt.

Vízszintes repülésközben intenzíven elkezdte felhúzni a gép orrát, majd fordulóba kezdet, (Le lépte az orrát. Felfelé menet lehet elkezdet lepörögni a hajtómű fordulat is) és fordulóból hajtotta végere az ismételt rácsapást.
Amihez a két hajtómű nem tudott kellőképpen felpörögni, (az intenzív emelkedésnél, lepörgött, a hajtómű fordulata, ahhoz, hogy újra feltudjon pörögni egyes hajtóműveknek akár 10mp-re is szükségük van)és ezért nem adta le a szükséges teljesítményt!

Valószínűleg amikor a helikopter vezető belekezdett a rácsapásba, még nem volt meg a hajtóművek fordulat.

A helikopter intenzív sülyedésbe kezdet, ezért elkezdte még jobban felfelé húzni a gép orrát. (hasra húzta a botot)
Vagyis az amúgy is túlterhel, és még a szükséges fordulatot el nem érő hajtóművek a lapátok megnövelt állás szögével még jobban le terhelte.

Természetesen, a teljesítmény nélkül maradt forgószárny lapátok a nagy állásszög miatt elkezdtek lassulni, (lepörgött a fordulat) és ezért nem termeltek akkora felhajtó erőt ami a helikopter emelkedéséhez szükséges lett volna.

Vagy arra gondoltál, hogy a tenger szint feletti magasság volt nagy?

Ha a tenger szint feletti magasság volt nagy, akkor a ritka levegő miatt valóban elő fordulhat, hogy nem adta le a kellő teljesítményt a ritka levegő miatt.

Nem tudom mekkora volt a tenger szint feletti magasság ahol a baleset történt.
Nagyon fontos tudni, hogy hiába látjuk azt hogy a helikopter alig emelkedik 30 méterrel a föld fölé, és már jönne is lefelé, mert nem ez a 30 méter számít!
Hanem az, hogy az a 30 méter, már eleve egy 3600m magas fennsík talajszintjétől látjuk azt a 30 méternek.
Ami valójában már 3630m, ahol igen ritka a levegő.
Nem véletlen adják meg a repülési csúcsmagasságot.
Ezt is tudni kéne!
De!
Ehhez kéne ismerni a hajtóművet is!
Tudni kéne, hogy a hajtómű kompresszora mekkora légfelesleggel dolgozik!
Tehát volt-e megfelelő mennyiségű, és minőségű levegő az égőtérben ahhoz, hogy a hajtómű letudja adni a szükséges teljesítmény?

Hát dió héjban ennyi jutott eszembe.
milesChristi 145025 2012. március 25. 18:18
Válasz erre
Valószinűleg nagy magasságon nem vették figyelembe, hogy már ritka a levegő, nem kapaszkodott eléggé a rotor.
kopcos 145024 2012. március 25. 12:13
Válasz erre
Pontosan...az meg,hogy mekkora mákjuk volt...:-)
Ez a hátránya a sok kamerás telcsinek...:-P
sanyi 145023 2012. március 24. 15:23
Válasz erre
Az a gáz, hogy ott a felvétel. Ha nem lenne, mondhatnák, hogy pl. megtámadták őket és rácsapás közben történt valami.
Azt hiszem hogy katonák - akiktől 1 m-re zúgott el - gatyája kapott enni:)
kopcos 145022 2012. március 23. 20:05
Válasz erre
Az biztos...de az is,többé nem ül gépre a z tuti...:-D .
Nowotny 145021 2012. március 22. 16:13
Válasz erre
Hát ezt komolyan benézte,már az első manőver is elég hajmeresztő volt..:D
kopcos 145020 2012. március 22. 14:14
Válasz erre
AH-64 Crash...kicsit benézte a pilóta...www.liveleak.com/view
Weizi 145019 2011. december 29. 23:17
Válasz erre
"Kis gépek nagy veszélyben"
Nem mai felvételek!
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
Elektrolakatos 145018 2011. szeptember 17. 12:00
Válasz erre
lucky 145017 2011. június 28. 20:39
Válasz erre
A napokban lezuhant egy horvát tűzoltó repgép, ha minden igaz Hvar szigetén(él).
A pilóta megúszta más sérült nem volt.
Tud-e vki többet ennél?
Fodi 145016 2011. június 14. 09:57
Válasz erre
Vezi 145015 2011. április 7. 08:34
Válasz erre
Elektrolakatos 145014 2011. április 6. 13:16
Válasz erre
Elektrolakatos 145013 2010. december 29. 07:47
Válasz erre
harold 145011 2010. augusztus 11. 16:08
Válasz erre
Polish TU-154 Descent-thumb-560x517-77316
Polish TU-154 Descent-thumb-560x517-77316
tu15434326
tu15434326

Besiklás és végeredmény:-( Lengyel Tu-154
HUJBI 145010 2010. augusztus 2. 14:05
Válasz erre
na tudjátok mikor ülnék be egy Mészáros mellé. :)))
Peti 145009 2010. augusztus 2. 14:03
Válasz erre
Remélem a kecskemét repnapon ilyen nem lesz!
Monox 145008 2010. augusztus 2. 11:18
Válasz erre
Valaki meg tudná nekem pontosan adni a radomi Szu-27 becsapódádának koordinátáit?
Emlékművet állítottak a helyszínen, de egyik forrás sem jelzi pontosan, hogy hol, csak annyit tudni, hogy a lezuhanás helyszínén.
doky3 145007 2010. július 25. 19:28
Válasz erre
Bocs, rosszul fogalmaztam, kb. annyit volt a levegőben. Az ernyő alatt talán 2 mp.
sanyi 145006 2010. július 25. 10:18
Válasz erre
Pilótafülkében viszont nem hiszem hogy ennél többet fog eltölteni valaha is...
Monox 145005 2010. július 25. 10:16
Válasz erre
Az elég sok... Volt aki alig 1 másodpercet lógott, sőt olyan is, hogy még annyit sem...
doky3 145004 2010. július 25. 01:40
Válasz erre
Nem stopperoltam, de jó ha 5 másodpercet lógott az ernyő alatt a pilóta!
Wrecker 145003 2010. július 24. 23:14
Válasz erre
Elektrolakatos 145002 2010. július 24. 22:51
Válasz erre
Sennás 145001 2010. július 24. 18:20
Válasz erre
4663417476_1f115458d4_b
4663417476_1f115458d4_b
4662796259_7a5feff217_b
4662796259_7a5feff217_b
4643856120_c012126dc1_o
4643856120_c012126dc1_o

Itt még egyben a gépsas.
Sennás 145000 2010. július 24. 18:03
Válasz erre
crash1_782081gm-f
crash1_782081gm-f
crash2_782082gm-f
crash2_782082gm-f
crash3_782083gm-f
crash3_782083gm-f
crash4_782085gm-f
crash4_782085gm-f
crash5_782086gm-f
crash5_782086gm-f

Sajnálatos baleset,de a pilóta megúszta.
Dani 144999 2010. július 7. 21:17
Válasz erre
www.hirtv.hu/belfold/
Katonai repülő- szerencsétlenségek a II. világháború után – Ősök tere (videó, Hír TV). Érdekes.
Sennás 144998 2010. június 6. 20:54
Válasz erre
Sziasztok.Most olvasom kiderült 3 orosz rendörről akik akik helyszíneltek{inkább csak a helyszínt biztosították}a lezuhant Lengyel elnöki gép mellett.A halottak mellől lenyúlták a bankkártyákat.Az egyik számláról közel 6000 Zlotyit{414 Ezer Ft}nyúltak le. No Komment!
Sennás 144995 2010. április 16. 21:00
Válasz erre
Ezt a sokféle kérdést választ olvasva az jutott eszembe,ha kapott is utasítást azt is csak a" háta mögül" odakiabálták lehet még a hangfelvételen sincs rajta,vagy már mire odaért az üzenet 3 ember adta tovább{akkor ki a felelős?}.Csak szerencsétlen pilótának csak van családja aki ezt a keresztet fogja vinni"a TE férjed--a TE apád "ölte meg az elnököt.Illetve ilyenkor lesz-e neki katonai temetés,POSZTUMUSZ-kereszt...STB?Vagy valami kártérítés-életjáradék a családnak?HALOTTAKRÓL JÓT VAGY SEMMIT!
KossuthLajos 144989 2010. április 15. 22:58
Válasz erre
Természetesen nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, azt meghagyom Mel Gibsonnak. :) De emlékeztek még a történelemből (mondjuk nem igazán tanították) Sikorski tábornokra? Ő is igen furcsa, máig tisztázatlan körülmények között zuhant le, miután igen megromlott a kapcsolata Moszkvával pont Katyin okán. És egyenlőre itt sem tiszta minden. És épp Katyinnal kapcsolatban, ami érzékeny pontja az oroszoknak és éppen Oroszország fölött. Tuti orosz volt a köd.

www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/who/sikorski.html
Tyimosenko 144988 2010. április 15. 20:13
Válasz erre
Ugye ahogy varhato volt megvan a bunbak. Szerencsetlen pilota..
index.hu/kulfold/2010/04/15/pilotahiba_okozhatta_a_kaczy_ski-tragediat/
Tjoe 144987 2010. április 14. 12:28
Válasz erre
Két malomban őrlünk! Én nem az időszakos karbantartás/nagyjavítás intervallumáról írtam, hanem a gép elhasználódásáról.
molnibalage 144986 2010. április 14. 11:50
Válasz erre
Mindkettő. Ha x időt áll a gépen betonon és fel sem száll, akkor is elő lehet írva ipari nagyjavítás, mert x túllép az y nagyjavíás közi üzemidőt. Ez a géptől függ.

De pl. a felszállások száma is meg van határozva. Pl. Hawaai környékén repkedő gépek adott üzemóra alatt sokkal többször szállnak fel és le más gépekkel összevetve.
Tjoe 144985 2010. április 14. 11:07
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a repülőgépek elhasználódását nem években, hanem üzemórákban+fel/leszállások számában mérik. A 101-es pedig nem volt egy lestrapált masina, lévén hogy kormánygép volt.
L.P 144984 2010. április 14. 10:14
Válasz erre
Orosz oldalakon fent van a riport a tornyossal!
Hihetetlen,hogy arra nem képesek emberek(szakértők) hogy utána nézzenek.
A fenyegetős történet már vasárnap este kikerült a netre.
antarktika 144983 2010. április 13. 18:17
Válasz erre
Nógrádi László biztonságpolitikai szakértő nyilatkozott ma reggel a királyi tévében. Megerősítette, hogy 4 kísérlet volt, sőt azt is, hogy a torony többször figyelmeztette őket. Igen, valóban leszállt előttük egy lengyel, kisméretű gép, majd egy orosz inkább továbbment.

Nógrádi László - ki szerintem mértékadó - azt is elmondta, hogy volt olyan eset, amikor a Tbiliszibe tartó kormánygép pilótája nem akarta vállalni a leszállást, akkor minősíthetetlen hangon becsmérelni kezdte Kaczynski és kijelentette, hogy gyáva ember ne menjen katonai pilótának.
A pilóta ennek ellenére nem szállt le, majd a honvédelmi miniszter kitüntette ezért a merész döntéséért. Igaz, utána már nem engedték katonai gépet vezetni...

Én nem veled vitatkozom, sőt senkivel, meg kell várni a hivatalos vizsgálatot.
L.P 144982 2010. április 13. 11:40
Válasz erre
Nem kísérelt meg 4szer leszállni!
Első bejövetelnél történt.
A torony nem javasolta a leszállást a rosszabbodó időjárás miatt. Ezért abban maradtak, hogy megpróbálja, és ha nem lehet, átstartol és megy a kitérő repterek valamelyikére.
Előtte leszállt a lengyelek YAK40ese, de az ezután érkező IL76 már kitérőre ment.
Tyimosenko 144980 2010. április 11. 21:21
Válasz erre
Az elobb beszeltem egy lengyel gyerekkel, azt mondja nem ez volt az elso eset hogy az elnok parancsolta meg a pilotanak hogy veszelyes szituacioban szalljon le.
Es allitolag csak par meter hianyzott hogy elsurranjanak a fak folott.
lucky 144979 2010. április 11. 21:18
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.