/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
terorpista 582352 2015. március 27. 12:23
Válasz erre
Gyönyörködve néztem a munkátokat, és egyszerűen csodálatos amit a papírral művel Wili vagy a részletessége Syb hajóának. Sok sikert nektek és jó építést. :)
terorpista 582345 2015. március 27. 11:45
Válasz erre
Gyönyörködve néztem a munkátokat, és egyszerűen csodálatos amit a papírral művel Wili vagy a részletessége Syb hajóának. Sok sikert nektek és jó építést. :)
terorpista 582344 2015. március 27. 11:42
Válasz erre
Sziasztok, ki jött a World of Warships zárt bétája. Sikerült bejutnom és azt kell mondanom a hajók gyönyörű részletesek és amennyire lehet élethűek. Ott lehet találni festésre, kiegészítésre tippeket. Ha esetleg valaki még fent van vegyen fel: Sh3rmanTig3r.
Simi 582246 2015. március 26. 09:15
Válasz erre
Szia!
Véleményem szerint az egész felső részt, az árbockosártól fölfelé cseréld ki vagy 0.4-es gyönygyfűző tűre, vagy 0.6-os injekciós tűre - ami a vastagságnak megfelel - és persze a hosszát is vágd méretre, aztán aplikáld rá az antennákat.
Syb 582234 2015. március 25. 23:33
Válasz erre
pow-0162
pow-0162

Sziasztok!

Lassan festés előtti fináléba ér a PoW, viszont akadt egy kis gond, a képen bekarikázott antennák árbóca (nem tudom minek nevezik valójában) gyárilag rövidebb mint kéne, az antenna közepéig ér nagyjából a piros vonalig, holott végig kéne érnie az egész antennát. Szerintetek mivel lehetne kicserélni, vagy kipótolni?
A segítséget előre is köszönöm
Willi 581743 2015. március 19. 20:16
Válasz erre
DSCN1280
DSCN1280
DSCN1281
DSCN1281
DSCN1282
DSCN1282
DSCN1283
DSCN1283
DSCN1284
DSCN1284
DSCN1285
DSCN1285
DSCN1286
DSCN1286
DSCN1287
DSCN1287
DSCN1288
DSCN1288
DSCN1289
DSCN1289
DSCN1290
DSCN1290
DSCN1292
DSCN1292
DSCN1293
DSCN1293
DSCN1294
DSCN1294
DSCN1295
DSCN1295
DSCN1296
DSCN1296
DSCN1297
DSCN1297
DSCN1299
DSCN1299
DSCN1300
DSCN1300
DSCN1301
DSCN1301
DSCN1302
DSCN1302
DSCN1304
DSCN1304

Üdv!
Haladnak a dolgok, igaz lassan, de mégis biztosan. Kicsit megcsiszolgattam az ágyúkat, így eltűnt a kiszőrösödés a csövekről. Kap majd egy újabb vékony szórógittet, aztán, ha megszárad, akril festékkel megszórom. Ugyanígy teszek a fedélzeti építményekkel is. A látható fadeszkázatú fedélzetet eredetileg fa dekorlapból akartam elkészíteni, de aztán a megoldhatatlan feladat miatt letettem róla. Túl sok apróság helyét kellett volna átmásolni, valamint a deszkázat megvonalazása is problémásnak ígérkezett. A deszkázott fedélzeteket 1mm-es vastagított papírra kellett volna ragasztani, de vettem prespánt és arra raktam fel papírból nyomtatott "deszkázatot", míg a kisebbet négy réteg műszaki rajzlapra. Azért itt sem követtem a hagyományokat. A papírvastagításnál nem ragasztóval rögzítettem egymáshoz a rétegeket, hanem nitrolakkal. Olcsóbb, gyorsabb, egyenletesebb. Miután ezekkel készen voltam, selyemfényű, vizes bázisú parkettalakkal kentem le a deszkáknak látszó papírdarabokat. Kicsit hullámos lett, mikor magába szívta a vizet, de a hajszárító csodákat tett velük. Ezután arra kell majd ügyelnem, hogy szórógitt ne érje, mikor a többi részt fújom. A hajótest még rajzolódik a rétegelt lemezre, hiszen tudnom kell a fedélzet pontos méreteit, mely lassan alakul csak ki. Ez olyan hülyén hangzik. Mintha a gombhoz akarnék kabátot venni. Csak mellékesen: legyártottam egy csomó létrát, meg korlátot. Mellékelem a képeken. Nos, itt tartok. Pusztán egyetlen problémám van. Teljesen függő lettem. Szerencsére a feleségem nem gördít elém akadályokat, így belátható időn belül a vége felé fogok járni a dolognak, csak ő nem tudja még, hogy ennek sohasem lesz vége.
Simi 581556 2015. március 17. 19:51
Válasz erre
Szia!
Hát nem lett szép ez a felület. Szerintem szedd le róla a festéket, gletteld át, csiszold le, aztán az egészet le kell újra festeni. Szomorú, de nem látok más jó megoldást...
Sebi 581501 2015. március 16. 22:27
Válasz erre
a
a
b
b
c
c
d
d
e
e
f
f

Egyébként itt tartok most a rombolómmal. Sajnos egy nagy hibát követtem el. Kissé túlzásba vittem annak a folyadéknak a használatát, ami befeketíti a maratást. "Elfelejtettem", hogy ugyan szépen lehet vele alapozni egy maratást, de mivel ez a folyadék roncsolja a felületet, így utána a festék nem lesz egyenletes. A nagy felületeken pedig ez látszani is fog. Most azon igyekszem, hogy a részletek nagy része látható maradjon.
Sebi 581406 2015. március 15. 23:40
Válasz erre
Azért, ha az a tallboy bomba nem a főárbóc és a C torony közé esik, hanem a C és D torony közé, valószínűleg ott se maradt volna sok a hajó hátsó részéből. Pedig a Tirpitz nem volt all or nothing elrendezésű. Energia ott is volt, hisz a robbanás egy csaknem 2000 tonnás acéltornyot feldobott kb. 5-6 emelet magasra. Csak nekem van egy olyan tippem, hogy mikor a tallboy felrobbant, szétrombolta a C torony és az árbóc közti fedélzetrészt. Így mikor a lőszerraktár felrobbant, a robbanás energiájának nagy része arrafelé hatott és nem a D torony felé. Ezért szerintem a németeknek leginkább szerencséjük volt. Másrészt persze a dolog ott sántít, hogy a tallboy ellen gyakorlatilag teljesen mindegy milyen elrendezésű volt a páncélzat.
A Musashinál szerintem nem vizsgázott túl rosszul az all or nothing, ha azt veszem alapul, hogy közel 300 repülőt küldtek ellene. Majdnem annyit, amennyivel a japánok Pearl Harbort támadták meg, és még így is közel 20 torpedó és 20 bomba kellett az elsüllyesztéséhez. A Musashi pedig egyben süllyedt el és a túlélők vízalatti robbanásokat hallottak. Másrészt a japánoknak túl sok választása nem volt. Vajon mennyi lett volna a hajó sebessége, ha német mintára teljes páncélozással épül?
Az all or nothing általában az egyensúlyt jelenti a sebesség és a páncélvédettség között.
zs180 581325 2015. március 14. 20:43
Válasz erre
ANSON PORT AFT 1948 AS TRAINING SHIP kicsi
ANSON PORT AFT 1948 AS TRAINING SHIP kicsi
Anson nameplate
Anson nameplate
ANSON stern
ANSON stern

Szia Syb!
Bár csak az Ansonról találtam ilyen képet, de ezen látszik a két hely, ahol a neve ki volt írva: a tatra általában külön betűkkel, a hátsó felépítményre rendszerint egy táblára.
P.Gy.
Syb 581276 2015. március 14. 12:22
Válasz erre
Sziasztok!

Egy gyors kérdés, a PoW maratásánál van egy-egy Prince of Wales felirat, ami gondolom valahová a felépítményre megy, mint a Hoodnál. Valaki esetleg meg tudná mondani hová valók, mert én eddig nem láttam sehol ezeket a névtáblákat eredeti képeken? Előre is köszönöm. Egyébként nekem is tetszett a Musashi videó.
Willi 581252 2015. március 14. 04:19
Válasz erre
DSCN1207
DSCN1207
DSCN1262
DSCN1262
DSCN1263
DSCN1263
DSCN1265
DSCN1265
DSCN1268
DSCN1268
DSCN1269
DSCN1269
DSCN1270
DSCN1270
DSCN1271
DSCN1271
DSCN1272
DSCN1272
DSCN1273
DSCN1273
DSCN1274
DSCN1274
DSCN1277
DSCN1277
DSCN1279
DSCN1279

Üdv mindenkinek!
A Thüringenről készített képek bennem is megmozgattak valamit. Csodálatos látni, hogy szinte semmiből készülnek itt alkotások. Aki nem érti, menjen pecázni! Ők a másik csendes őrült banda.
Folytattam a Dreadnought felépítményeinek összerakását magam is. A fedélzet nélkül nem tudok tovább haladni, most éppen ennek a vastagítása folyik, mivel az enyém papírmakett. Tubusos ragasztóval nem kimondottan gazdaságos, vizessel meg hullámos lesz a felület. Arra gondoltam, nitrolakkal kenem be a papírrétegeket és összepréselek legalább 4 műszaki rajzlapot, hogy 1mm vastagságot kapjak.
Néhány felépítmény darabjainál kipróbáltam a szórógittel való befedést, mivel beszereztem egy kompresszort és hajtott a kíváncsiság, hogyan válik be az elgondolásom. Még van mit csiszolni a technikán, de azért már formálódik a kivitelezés. Sűrű a gitt, még hígabbá kell tenni. Máskülönben az egyenetlenségeket jól eltünteti. Némely darabok kiszőrösödtek tőle, de azt még lehet finoman csiszolni. Az egészet a végén úgyis egyben fújom le. Nos íme néhány fotó időrendben, pár hét különbséggel.
Az ágyúkat már 2x lefújtam egészen híg szórógittel, csak kint száradnak a műhelyben, mert a jobbik felem talán reklamálna a szag miatt.
sanyi 581244 2015. március 13. 21:44
Válasz erre
Beelőztél!:)
Nem gondoltam volna, hogy ez a hajó is így járt, bődületes energia kellett hozzá, hogy ennyire szétrombolja... Amúgy nagyon jó volt a film és még egyszer köszi a linket!
A Zoli féle leírásban érdekes, hogy a Tirpitz lőszerraktár-robbanásának következménye össze sem volt hasonlítható, pedig ott is elszabadult a pokol.
Nekem a Hood jutott eszembe, mert az is hasonló állapotban van - természetesen a Yamato után.
TAMÁS78 581242 2015. március 13. 21:39
Válasz erre
Köszi az összefoglalót!

A hajóról szóló leírások alapján, elsősorban Horváth Zoli írására gondolok, logikusnak tűnik.

(Még egy fekete pont az "all or nothing"-páncélzatnak. :))
Sebi 581241 2015. március 13. 20:56
Válasz erre
Akkor azoknak, akik esetleg nem látták a műsort, néhány szó a roncsról. Sajnos ez is annyira széthullott, mint a Yamato. A darabok egy nagyjából 500x800 méteres területen szóródtak szét. Az orr viszonylag épen maradt, de az első barbettától a harmadikig gyakorlatilag eltűnt a hajótest. A tat maradt meg, de az fejjel lefelé fekszik. Viszont szépen látszanak a hajócsavarok és a kormánylapátok. Két nagyobb darab maradt még meg. Az egyik a híd, ami leszakadt a fedélzetről és most oldalra dőlve fekszik az iszapban. Elég jól látható a torony jellegzetes formája, fel egészen a radarok tartójáig. A másik a kémény, ami szintén leszakadt. Érdekes volt még látni például a hátsó fedélzeten lévő sínrendszer egy darabját, amit az egyik fordítókorong tarthatott egyben miután leszakadt a fedélzetről. Elvileg az egyik fő lövegtornyot is megtalálták. Legalábbis volt egy közelkép egy nagy, dobozforma roncsdarabról, amiről leszakadtak a lemezek és az egyik végén mintha csővégek állnának ki az iszapból. Jó volt élőben látni az egészet, bár kissé fárasztó volt. Mivel ott ugyan reggel 9 volt, de az időkülönbség -7 óra. "Röviden" ennyi.
sanyi 581184 2015. március 13. 03:10
Válasz erre
Megyek lottózni...:)
Köszi a linket, jó kis műsor volt!
Sebi 581176 2015. március 12. 20:35
Válasz erre
Sebi 581175 2015. március 12. 20:34
Válasz erre
Uraim! Egy gyors hír. Elvileg 4,5 óra múlva élő adás lesz a Musashi roncsáról.
Ha az idő megengedi, akkor lemerülnek és 1,5-2 órás túrát tesznek lenn. Ezen a linken lehet követni majd a műsort:

www.musashi.paulallen.com/
sanyi 581170 2015. március 12. 19:50
Válasz erre
Ha jól látom és sejtem, kettétört, a tat fejjel lefelé van, az orra viszont normál pozícióban van, akárcsak a Yamato.
hergert 581164 2015. március 12. 17:21
Válasz erre
DSCN1807 daru gémek alkatrészek
DSCN1807 daru gémek alkatrészek
DSCN1813 kész daru gémek
DSCN1813 kész daru gémek
DSCN1814 festett daru gémek és kötélzetük
DSCN1814 festett daru gémek és kötélzetük
DSCN1815 utolsó csónakok
DSCN1815 utolsó csónakok
DSCN1811 kész kémenyek és kötélzetük
DSCN1811 kész kémenyek és kötélzetük
DSCN1821 középső felépítmény és csónakok
DSCN1821 középső felépítmény és csónakok
DSCN1823 középső felépítmény v01
DSCN1823 középső felépítmény v01
DSCN1825 középső felépítmény v2
DSCN1825 középső felépítmény v2
DSCN1826 középső felépítmény v3
DSCN1826 középső felépítmény v3
DSCN1829 total
DSCN1829 total

Sziasztok!

Pár új kép a Thüringenről. Az első képeken a daru elemeit láthatjátok. majd az utolsó csónak párt félkészen.

Az utolsó képeken pedig a középső felépítményt láthatjátok készen. Helyére kerültek a kémények, a daruk és a kötélzetük, valamint négy csónak is a helyén van.

A legutolsó képen totálban most így néz ki a hajó.

Simi!

Én nem láttam olyan képet amin olyan klasszikus rács van, mint a későbbi hajókon. Azt tudom, hogy az osztály hajóin a kéményeket később megmagasították, de maradt ez kereszt.

Üdv.: Herger Tomi
Sebi 580910 2015. március 9. 20:51
Válasz erre
Újabb videót raktak fel a Musashi roncsáról.

www.youtube.com/watch
Sebi 580908 2015. március 9. 20:49
Válasz erre
Nem tudom milyen helyezést kapott, mert az eredményhirdetés vasárnap volt. De most megnéztem az osztrák ipms weblapját. Ha hinni lehet a galériának, ami a leírás szerint a helyezést elért hajókat mutatja, akkor ez sajnos nem kapott semmit.
Vadász 580834 2015. március 9. 02:26
Válasz erre
IL-2-51
IL-2-51
IL-2-53
IL-2-53
Il-2-54
Il-2-54
IL-2-50
IL-2-50

Syb!
Én a szaloncukor papírját használom
zs180 580831 2015. március 9. 00:01
Válasz erre
Akkor szép sorjában...
TAMÁS, köszönöm szépen!
Herger Tomi, nagyon sajnálom, hogy nem láthatom Móváron ezt a szépséget.
A fedélzet színvariációit részben az eredeti szín világosításával, részben egyéb (de hasonló), ill. sötétebb szín felhasználásával értem el.
Szabi, látom, szépen alakul a Zrinyi - csak ismételni tudom magamat: jó helyre került!
Sebi, ezt a Derfflingert tényleg jól eltalálták! Látszik, hogy az építő tanulmányozta a Jütlandi csatában szerzett sérüléseket - nagyon tetszik ez a munka.
Milyen helyezést ért el?
Sebi 580818 2015. március 8. 22:09
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
12
12

Sziasztok!

Látom mindenki szépen halad az építéseivel. Csak így tovább uraim! Én szombaton voltam Bécsben, a Go Modellingen. Sajnos azt kell mondjam, hogy hajós témában a legtöbb munka már járt Móváron. Ezért igazából csak erről a jól eltalált Derfflingerről szeretnék megosztani pár képet.
SSZABI 580732 2015. március 8. 14:39
Válasz erre
40b79f1b
40b79f1b
100_4887
100_4887
100_4888
100_4888
100_4882
100_4882

Sziasztok!

Sikerült haladnom kicsit a Zrínyin, de nem sokat, sajnos nem sok időm van meló mellett, de lesz egy hét szabadság nemsokára :D
A parancsnoki felépítményen dolgoztam meg az első árboccal. Jelenleg a fénykép kedvéért lett egyberakva, illetve a festése is azért ilyen, mert a hibákat keresem még mindig velük. A híd feletti kis platform készen van, az árbocon lévő kis kilátót (nem tudom lehet, tűzvezető állás?) viszont újra kellett építeni, mert sajnos ugyanaz volt a baja, mint a hídnak, egy tömb volt az egész... szóval a tetejét levágtam, és elcsiszoltam, mert a ponyvázásnak tökéletes, aztán az alapját is annyira, hogy utána lemezből oda tudjam hajlítani a falait/korlátait. Az árboc egyébként húzott szálakból, a mellékelt picike maratásból, valamint drót darabkákból épült fel. Az árboc legfelső kis része még nincs a helyén, a kis kalitka ami még félkész egy 1/400-as Titanic maratás maradékból van, mivel másképp nem tudtam volna megjeleníteni, a drótszálankénti összerakás pedig időpazarló fájdalmas kudarc volt... (ez az alkatrész egyébként szintén egy kis tömb).
Egyébként rendkívül hasznos a kis összerakási rajz túloldalán lévő többnézeti, ami valóban 1/700-as léptékű rajz, ehhez tudok méretezni, már amit látok belőle, mert elég rossz a minősége. Pár csónak belét is kikapartam már, egyet újra is készítettem, a motorcsónakot pedig csak éppen elkezdtem a második kéménnyel együtt.
Igyekszek ahogy csak tudok, hogy minél jobb legyen.
Simi 580629 2015. március 7. 16:45
Válasz erre
Szia Tomi!
Nagyon szépen alakulnak a felépítmények. A kéményen lesz külön szikrafogó is (nem ismerem a hajót közelebbről), vagy ez már a végső forma?
Simi 580621 2015. március 7. 13:52
Válasz erre
belső
belső
DSCN5578
DSCN5578

Syb!
A gőzcsöveket 1.1-es injekciós tűdarabokból készítettem el, a mellékelt képen látható módon. Te ezt szerintem már csak úgy tudod kivitelezni, ha alúlról kifúrod a kémény belső talpazatát és úgy ragasztod bele a csöveket. Különben jó lett volna az összeragasztás előtt feketével kifesteni a kémény belső felét; de ahogy még hozzáférsz, próbáld meg ecsettel; azzal még jó mélyen be tudsz nyúlni. A szikrafogó rácsot meg - gondolom - úgy is fújni fogod.
Különben tükörfóliának mondják ezt a tükröződő anyagot. Sok csomagoló anyagnál találkozni vele. Az én Yamato-mnak a fényszórói is már azzal lettek feldobva 13 évvel ezelőtt... Őszintén megvallva a pillanatragasztó nem fogta meg, valahogy a nitrohigító tudta csak megragasztani. De lehet, a mai ragasztók jobbak. Később inkább polírozott alumínium lemezt használtam e célra.
Syb 580588 2015. március 7. 09:43
Válasz erre
Rumcájsz

Köszönöm a tippet, én is valami ilyesmire gondoltam, bár a Balaton csokipapíros verzióról még nem hallottam.

Simi

Köszönöm az észrevételeket, a reflektorokat javítom. Ezek a gőzcsövek látványosak a te kéményeiden, miből vannak? Szeretném megpróbálni én is elkészíteni.
hergert 580578 2015. március 7. 08:13
Válasz erre
DSCN1787 közép felépítmény01
DSCN1787 közép felépítmény01
DSCN1788 közép felépítmény02
DSCN1788 közép felépítmény02
DSCN1789 közép felépítmény 03
DSCN1789 közép felépítmény 03

Sziasztok!

Lassan haladok a Thüringen felépítményeivel, de azért folyamatban vannak. A héten elkezdtem a kéményeket (itt a hátsó kémény látható fel ragasztva és "kötelezve") felragasztani. Továbbá a csónak emelő darukat kezdtem el építeni, ebből egyenlőre az oszlopok vannak meg. A gémeket nemrég faragtam ki és alapoztam le.

Gyuri!

Múltkor kérdezted, hogy viszem-e Móvárra? Sajnos nem, lehet még én se jutok le.
A hajód fedélzete nagyon tetszik! Kérdésem lenne, hogy a "léceket" amik más színűek ,mint az alap azt más színnel vagy ugyanazon szín más árnyalataival fested?

Simi!

Jól néz ki a PoW, a hullámtörők és a kémények is nagyon szépek!

Üdv.: Herger Tomi
Simi 580557 2015. március 6. 23:22
Válasz erre
IMG_2055
IMG_2055
IMG_2032
IMG_2032

A kémények egész jók lettek, csak szerintem a nagyon jellegzetes gőzcsövek kicsit hiányoznak róluk. Ami azonban szembetűnőbb: a reflektorok túlzottan ki vannak emeleve a talpazatból. Nyugodtan keress archiv fotókat és ott láthatod a megfelelő pozíciót.
Az én PoW-m kéményei így néztek ki anno a festés előtt... akkor még sajnos nem volt Pontos szett.
Rumcájsz_52 580484 2015. március 6. 13:13
Válasz erre
Szia Syb
A fényszórókról jutott eszembe, ha az üveg-felület helyére pl. Balaton-szelet csomagolásából ragasztasz be egy kis darabot (pillanatragaccsal), olyan fényszóród lesz, hogy csak épp nem világít! Legalábbis a repülősök így csinálják.
Üdv R.
Syb 580483 2015. március 6. 12:14
Válasz erre
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales

Ahogy ígértem pár (még mindig borzalmas) kép a kéményekről, nagyjából kész, már csak némi csiszolgatni való van rajtuk. Ezeken kellett végrehajtani a legkörülményesebb bontást, hogy ki tudjam fúrni a kivezetőnyílásokat.
TAMÁS78 580471 2015. március 6. 09:39
Válasz erre
Szia Gyuri,

nagyszerűen néz ki!
Simi 580468 2015. március 6. 09:12
Válasz erre
A Hasegawa hordozóival még nem dolgoztam, de az általános vélekedés szerint nagyon jó minőségűek.
Simi 580467 2015. március 6. 09:08
Válasz erre
Szia!
Igen, az Up-okat leszerelték '41 nyarán, így a B és az Y toronyra is pom-pom került. Ezen kívül is van még néhány kisebb különbség a két verzió között: pl az előárbocon is módosítottak; és ha jól emlékszem felekrült néhány Oerlikon is a parancsnoki torony tövéhez .
Syb 580457 2015. március 6. 08:25
Válasz erre
Sziasztok!
Igen, rengeteg apró részlet kidolgozható vele, csak nagyon kell vigyázni, mert nincs tartalék az apróságokból, mint az Eduardnál. Simi, most egy nagy baklövéstől mentettél meg, ha nem szólsz észre sem veszem, hogy az UP- kilövők helyére PomPom kell a kigyóbőrös verzióhoz... Itt látszik meg, hogy a maratásnak nincs külön összerakási útmutatója hajónként. Köszönöm
Simi 580453 2015. március 6. 07:29
Válasz erre
Szia!
Szép lesz ez a hajó! Azért az átmosás metodikáját röviden leírhatnád nekünk... A kiemelést sötétszürkével csinálod?
Simi 580452 2015. március 6. 07:27
Válasz erre
Szia!
Eddig egész szépen alakul az építés. Tényleg jó az a Pontos szett. De látom, letettél a "kígyó bőrős" festésről, és a '41. májusi állapotot választottad.
zs180 580446 2015. március 5. 23:18
Válasz erre
IMG_2507
IMG_2507
mws2
mws2
mws3
mws3

Sziasztok!
Syb, nagyon részletes ez a Pontos szett, igen látványos lesz vele a hajód!
Sebi, nekem is megvan ez a makett és ez a feljavító, kíváncsian várom, mit hozol ki belőlük.
Imi, átmostam a hajót négyféle színnel. Sikerült kicsit tompítani a fekete és világosszürke színek közti kontrasztot, de elég koszos a hatás - mindenesetre rozsdázni nem nagyon fogok. Ezután következik a részletek kiemelése.
vfrtom 580445 2015. március 5. 23:12
Válasz erre
Üdv. Érdeklödnék , hogy milyen minöségüek, illetve részletességüek a hasegawa 1/700-as japán hordozói, ha valaki ismerné öket?
Köszi
Tamas
Bocs az off-ért.
Sebi 580328 2015. március 4. 23:33
Válasz erre
Kétségkívűl az év egyik nagy szenzációja. Itt már van egy rövid videó is:

www.paulallen.com/Interests/Exploration/Key-Initiatives/Musashi-Expedition

Én is kíváncsian várom a továbbiakat. Elvileg nem robbant fel, hanem felborult és úgy süllyedt el. Ráadásul alig egy kilométert süllyedt. Ha a víz alatt visszafordult, van rá esély, hogy olyan lesz, mint a Bismarck.
Simi 580317 2015. március 4. 21:54
Válasz erre
A Musashi-fanok szerintem most lázban égnek (na persze a Yamato-fanok is). Ha lehet hinni a fotóknak, a hajó egész elfogadható állapotban van - szegény Yamato-val ellentétben, ami inkább egy összegyűrt papírhoz hasonló. Azért írom, hogy lázban égnek, mert már régóta folyik vita pl a fedélzet színéről, a légvédelmi állások számáról, azok pontos helyéről stb stb. Ha szerencsénk van és sikerült jól körbe fotózni, akkor ezekre most válasazt kapunk.
Batka 580272 2015. március 4. 15:03
Válasz erre
Sebi 580138 2015. március 2. 21:44
Válasz erre
20150302_200913[1]
20150302_200913[1]
20150302_200853[1]
20150302_200853[1]
20150302_200935[1]
20150302_200935[1]
20150302_200959[1]
20150302_200959[1]
20150302_201311[1]
20150302_201311[1]

Sziasztok!

Úgy látom Móváron lesz hajós téma bőven. Akkor én is szeretném pár képpel megakadályozni a tetszhalált :) Sikerült beszereznem egy egész jó kis Flyhawk maratást. Amit a képeken láttok, az az HMS Kelly fedélzete (még ragasztás előtt) és a felépítmény alsó része. A festék egy kissé megtréfált, ezért erős fénynél sajnos itt-ott látszanak az ecsetnyomok benne. De igyekszem majd szépre megépíteni.
Syb 580070 2015. március 2. 12:56
Válasz erre
Hozzáteszem, van mit mazsolázni, mert a maratások leírása néhol eléggé félrevezető, pl épp ma vettem észre, hogy a kereső reflektorokhoz való maratásokat a leírásban 60-as sorszámokkal jelölik, pedig valójában a 260-as darabok kellenek oda... :)
Syb 580067 2015. március 2. 12:44
Válasz erre
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales
Prince of Wales

A képek lemaradtak...
Syb 580066 2015. március 2. 12:42
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam adok magamról, és a PoW-ról némi életjelet. A telefonom fókuszképességei változóak szóval a képeket kicsit fel kellett javítanom, de még így is elég borzalmasak, nem erre találták ki a kameráját... Jelenleg a kémények készülnek, majd arról is rakok fel képeket. Egyébként a témával kapcsolatban, most először nekem is felszedte a maszkoló a festéket a PoW vízvonalánál, bár szerintem ez inkább a festék hibája lehet, mert eddig nem fordult elő, most először fújtam ezt a márkájú festéket.
zs180 580048 2015. március 2. 01:07
Válasz erre
Szia Imi!
Nem tudom, talán nem zsírtalanítottam eléggé a felületet. Én is csak Tamiya maszkolószalagot használok, ráadásul onnan jött le a festék, ahol előzőleg Mr. Surfacer-rel lefújtam.
Az átmosást az AK Interactive különféle termékeivel fogom elvégezni.
Cél nem a koszolás, inkább a fekete és világosszürke közti kontraszt csökkentése, ill. minimális inhomogenitás elérése. Utána jön a részletek kiemelése.
Simi 580041 2015. március 1. 22:57
Válasz erre
Szia Gyuri!
Mi lehet az oka, hogy felszedte a maszkoló a festéket? Talán nem volt jól rátapadva a felületre a festék? Gondolom, Tamiya maszkolót használtál. Én egyszer - még régebben - gondoltam, spórolok egy kicsit és más maszkolót használtam, akkor jártam így; akkor fogadtam meg, hogy csak Tamiyát használok ezentúl. Azzal sose szívtam még. Különben a hajó gyönyörű már most. Iyenkor már nehéz abbahagyni a munkát, mert látja az ember, hogyan áll össze a hajó. A sötét színű tornyokon lesznek azok a bizonyos kalibrációs jelek? Te hogy csinálod az átmosást? Nekem az még eddig nem sikerült szépen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.