<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 582658 | 2015. március 30. 08:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 582657 | 2015. március 30. 08:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meg kell őket kérdezni, válaszolni fognak. De valahol van nekem is tőlük matrica ránézek, és jelentkezek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 582647 | 2015. március 29. 23:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 582646 | 2015. március 29. 23:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szegecsmatricák valamelyike nem lenne jó neked? Archer, HGW, stb.? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 582645 | 2015. március 29. 23:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az ember tényleg nem talál szavakat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 582644 | 2015. március 29. 23:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha egy géppapírt megrádlizol, lakkozod/pillanatragasztózod és fordítva ráragasztod? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 582642 | 2015. március 29. 22:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Majd körülnézek akkor Móváron a tankos srácoknál, csak az a kérdés, hogy kb paszol-e a méret? Az applikálásra azt találtam ki, hogy finoman megrádlizom, aztán azokba a lyukakba lakkal beleragasztom.Gondoltam már olyanra is elkeseredésemben, hogy mákot megrostálok valami finom rostán, aztán a homogén, szemre megfelelő nagyságú szemeket ragasztom rá. "Csak" megfelelő rosták kellenének... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 582640 | 2015. március 29. 22:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imi, Batka, köszönöm szépen! Hát igen, kezd beérni a temérdek alkatrész előzetes elkészítésének munkája. Nekem könnyű dolgom volt a lövegtornyok tetőlemezeivel - benne voltak az Artist Hobby csodás maratásában, szegecsekkel együtt. Nem tudom, 1:350-ben talán vennék Móváron tankokra való csavarfejeket és egy hónapig azokat ragasztgatnám a toronytetőkre...? Nemsokára megpróbálom felapplikálni a matricákat a B és Y torony oldalára - köszönet értük Hajba Lacinak és Jim Baumannak! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 582594 | 2015. március 29. 14:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez a hajó még ebben az állapotban is csodás. Jó hír, hogy Móváron megnézhető lesz, mert élőben teljesen más. A Derfflinger építésedet nyomon követtük itt, láttuk a részletgazdag fotókat, de élőben, kiállításon az igazi. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 582592 | 2015. március 29. 13:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon izgalmasan alakul a Tiger! Igen ütős páros lsz a Derfflinger-el. Elképesztően sok van a főfedélzeten a különböző szerelvényekből. Ez nagyon sok plusz munkát jelent, pedig az egyszerű szemlélő szinte csak "átnéz" rajtuk, észre sem veszi. Írigykedve néztem a fő lövegtornyokat, milyen szép rajtuk a szögecselés... sajnos az Academy Warspite tornyairól teljesen hiányzik. Jó volna valamit kitalálni rá, hogy mivel lehetne pótolni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 582591 | 2015. március 29. 13:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Batka! Köszönöm szépen. Eredetileg persze el akartam készülni vele Móvárra - erre már nincs esély, de azért elhozom, hogy akit érdekel, láthassa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 582587 | 2015. március 29. 12:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez csodásan néz ki! Mit tippelsz, Móvárra van esély látni ezt a gyöngyszemet? Szolnokon láttam Hatvani Laci Bismarckját... impresszív egy látvány volt.:-) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 582582 | 2015. március 29. 11:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Végre haladtam kicsit, így újra vannak képek. A festést gyakorlatilag befejeztem az árnyékolással és az élfényekkel, ezután pedig elkezdtem összerakni a hajót. A fő fedélzetek csaknem teljesen kész vannak, ezekre sok-sok szellőzőt, lejáró és világítóablak-fedeleket, horgonyláncokat, "konyhakéményeket", csónakbakokat és sok egyebet ragasztottam. Mostantól a képeken nem lesz olyan alkatrész, ami nincs véglegesen rögzítve, kivéve a fő lövegtornyokat - ezek nélkül nagyon üres a hajó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 582419 | 2015. március 27. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm és törekszem a részletességre is. A korlátok most rendesen lekötik az időmet és végre belejöttem, de egyszer véget ér a méricskélés. Ja, és nagyon élvezem. Amint történt valami látványos, teszek fel pár képet is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
terorpista | Adatlap | 582402 | 2015. március 27. 20:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyönyörködve néztem a munkátokat, és egyszerűen csodálatos amit a papírral művel Wili vagy a részletessége Syb hajóának. Sok sikert nektek és jó építést. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
terorpista | Adatlap | 582352 | 2015. március 27. 12:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyönyörködve néztem a munkátokat, és egyszerűen csodálatos amit a papírral művel Wili vagy a részletessége Syb hajóának. Sok sikert nektek és jó építést. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
terorpista | Adatlap | 582345 | 2015. március 27. 11:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyönyörködve néztem a munkátokat, és egyszerűen csodálatos amit a papírral művel Wili vagy a részletessége Syb hajóának. Sok sikert nektek és jó építést. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
terorpista | Adatlap | 582344 | 2015. március 27. 11:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, ki jött a World of Warships zárt bétája. Sikerült bejutnom és azt kell mondanom a hajók gyönyörű részletesek és amennyire lehet élethűek. Ott lehet találni festésre, kiegészítésre tippeket. Ha esetleg valaki még fent van vegyen fel: Sh3rmanTig3r. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 582246 | 2015. március 26. 09:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Véleményem szerint az egész felső részt, az árbockosártól fölfelé cseréld ki vagy 0.4-es gyönygyfűző tűre, vagy 0.6-os injekciós tűre - ami a vastagságnak megfelel - és persze a hosszát is vágd méretre, aztán aplikáld rá az antennákat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 582234 | 2015. március 25. 23:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lassan festés előtti fináléba ér a PoW, viszont akadt egy kis gond, a képen bekarikázott antennák árbóca (nem tudom minek nevezik valójában) gyárilag rövidebb mint kéne, az antenna közepéig ér nagyjából a piros vonalig, holott végig kéne érnie az egész antennát. Szerintetek mivel lehetne kicserélni, vagy kipótolni? A segítséget előre is köszönöm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 581743 | 2015. március 19. 20:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Haladnak a dolgok, igaz lassan, de mégis biztosan. Kicsit megcsiszolgattam az ágyúkat, így eltűnt a kiszőrösödés a csövekről. Kap majd egy újabb vékony szórógittet, aztán, ha megszárad, akril festékkel megszórom. Ugyanígy teszek a fedélzeti építményekkel is. A látható fadeszkázatú fedélzetet eredetileg fa dekorlapból akartam elkészíteni, de aztán a megoldhatatlan feladat miatt letettem róla. Túl sok apróság helyét kellett volna átmásolni, valamint a deszkázat megvonalazása is problémásnak ígérkezett. A deszkázott fedélzeteket 1mm-es vastagított papírra kellett volna ragasztani, de vettem prespánt és arra raktam fel papírból nyomtatott "deszkázatot", míg a kisebbet négy réteg műszaki rajzlapra. Azért itt sem követtem a hagyományokat. A papírvastagításnál nem ragasztóval rögzítettem egymáshoz a rétegeket, hanem nitrolakkal. Olcsóbb, gyorsabb, egyenletesebb. Miután ezekkel készen voltam, selyemfényű, vizes bázisú parkettalakkal kentem le a deszkáknak látszó papírdarabokat. Kicsit hullámos lett, mikor magába szívta a vizet, de a hajszárító csodákat tett velük. Ezután arra kell majd ügyelnem, hogy szórógitt ne érje, mikor a többi részt fújom. A hajótest még rajzolódik a rétegelt lemezre, hiszen tudnom kell a fedélzet pontos méreteit, mely lassan alakul csak ki. Ez olyan hülyén hangzik. Mintha a gombhoz akarnék kabátot venni. Csak mellékesen: legyártottam egy csomó létrát, meg korlátot. Mellékelem a képeken. Nos, itt tartok. Pusztán egyetlen problémám van. Teljesen függő lettem. Szerencsére a feleségem nem gördít elém akadályokat, így belátható időn belül a vége felé fogok járni a dolognak, csak ő nem tudja még, hogy ennek sohasem lesz vége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 581556 | 2015. március 17. 19:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Hát nem lett szép ez a felület. Szerintem szedd le róla a festéket, gletteld át, csiszold le, aztán az egészet le kell újra festeni. Szomorú, de nem látok más jó megoldást... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 581501 | 2015. március 16. 22:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként itt tartok most a rombolómmal. Sajnos egy nagy hibát követtem el. Kissé túlzásba vittem annak a folyadéknak a használatát, ami befeketíti a maratást. "Elfelejtettem", hogy ugyan szépen lehet vele alapozni egy maratást, de mivel ez a folyadék roncsolja a felületet, így utána a festék nem lesz egyenletes. A nagy felületeken pedig ez látszani is fog. Most azon igyekszem, hogy a részletek nagy része látható maradjon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 581406 | 2015. március 15. 23:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért, ha az a tallboy bomba nem a főárbóc és a C torony közé esik, hanem a C és D torony közé, valószínűleg ott se maradt volna sok a hajó hátsó részéből. Pedig a Tirpitz nem volt all or nothing elrendezésű. Energia ott is volt, hisz a robbanás egy csaknem 2000 tonnás acéltornyot feldobott kb. 5-6 emelet magasra. Csak nekem van egy olyan tippem, hogy mikor a tallboy felrobbant, szétrombolta a C torony és az árbóc közti fedélzetrészt. Így mikor a lőszerraktár felrobbant, a robbanás energiájának nagy része arrafelé hatott és nem a D torony felé. Ezért szerintem a németeknek leginkább szerencséjük volt. Másrészt persze a dolog ott sántít, hogy a tallboy ellen gyakorlatilag teljesen mindegy milyen elrendezésű volt a páncélzat. A Musashinál szerintem nem vizsgázott túl rosszul az all or nothing, ha azt veszem alapul, hogy közel 300 repülőt küldtek ellene. Majdnem annyit, amennyivel a japánok Pearl Harbort támadták meg, és még így is közel 20 torpedó és 20 bomba kellett az elsüllyesztéséhez. A Musashi pedig egyben süllyedt el és a túlélők vízalatti robbanásokat hallottak. Másrészt a japánoknak túl sok választása nem volt. Vajon mennyi lett volna a hajó sebessége, ha német mintára teljes páncélozással épül? Az all or nothing általában az egyensúlyt jelenti a sebesség és a páncélvédettség között. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 581325 | 2015. március 14. 20:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Syb! Bár csak az Ansonról találtam ilyen képet, de ezen látszik a két hely, ahol a neve ki volt írva: a tatra általában külön betűkkel, a hátsó felépítményre rendszerint egy táblára. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 581276 | 2015. március 14. 12:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy gyors kérdés, a PoW maratásánál van egy-egy Prince of Wales felirat, ami gondolom valahová a felépítményre megy, mint a Hoodnál. Valaki esetleg meg tudná mondani hová valók, mert én eddig nem láttam sehol ezeket a névtáblákat eredeti képeken? Előre is köszönöm. Egyébként nekem is tetszett a Musashi videó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 581252 | 2015. március 14. 04:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! A Thüringenről készített képek bennem is megmozgattak valamit. Csodálatos látni, hogy szinte semmiből készülnek itt alkotások. Aki nem érti, menjen pecázni! Ők a másik csendes őrült banda. Folytattam a Dreadnought felépítményeinek összerakását magam is. A fedélzet nélkül nem tudok tovább haladni, most éppen ennek a vastagítása folyik, mivel az enyém papírmakett. Tubusos ragasztóval nem kimondottan gazdaságos, vizessel meg hullámos lesz a felület. Arra gondoltam, nitrolakkal kenem be a papírrétegeket és összepréselek legalább 4 műszaki rajzlapot, hogy 1mm vastagságot kapjak. Néhány felépítmény darabjainál kipróbáltam a szórógittel való befedést, mivel beszereztem egy kompresszort és hajtott a kíváncsiság, hogyan válik be az elgondolásom. Még van mit csiszolni a technikán, de azért már formálódik a kivitelezés. Sűrű a gitt, még hígabbá kell tenni. Máskülönben az egyenetlenségeket jól eltünteti. Némely darabok kiszőrösödtek tőle, de azt még lehet finoman csiszolni. Az egészet a végén úgyis egyben fújom le. Nos íme néhány fotó időrendben, pár hét különbséggel. Az ágyúkat már 2x lefújtam egészen híg szórógittel, csak kint száradnak a műhelyben, mert a jobbik felem talán reklamálna a szag miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 581244 | 2015. március 13. 21:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beelőztél!:) Nem gondoltam volna, hogy ez a hajó is így járt, bődületes energia kellett hozzá, hogy ennyire szétrombolja... Amúgy nagyon jó volt a film és még egyszer köszi a linket! A Zoli féle leírásban érdekes, hogy a Tirpitz lőszerraktár-robbanásának következménye össze sem volt hasonlítható, pedig ott is elszabadult a pokol. Nekem a Hood jutott eszembe, mert az is hasonló állapotban van - természetesen a Yamato után. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 581242 | 2015. március 13. 21:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi az összefoglalót! A hajóról szóló leírások alapján, elsősorban Horváth Zoli írására gondolok, logikusnak tűnik. (Még egy fekete pont az "all or nothing"-páncélzatnak. :)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 581241 | 2015. március 13. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor azoknak, akik esetleg nem látták a műsort, néhány szó a roncsról. Sajnos ez is annyira széthullott, mint a Yamato. A darabok egy nagyjából 500x800 méteres területen szóródtak szét. Az orr viszonylag épen maradt, de az első barbettától a harmadikig gyakorlatilag eltűnt a hajótest. A tat maradt meg, de az fejjel lefelé fekszik. Viszont szépen látszanak a hajócsavarok és a kormánylapátok. Két nagyobb darab maradt még meg. Az egyik a híd, ami leszakadt a fedélzetről és most oldalra dőlve fekszik az iszapban. Elég jól látható a torony jellegzetes formája, fel egészen a radarok tartójáig. A másik a kémény, ami szintén leszakadt. Érdekes volt még látni például a hátsó fedélzeten lévő sínrendszer egy darabját, amit az egyik fordítókorong tarthatott egyben miután leszakadt a fedélzetről. Elvileg az egyik fő lövegtornyot is megtalálták. Legalábbis volt egy közelkép egy nagy, dobozforma roncsdarabról, amiről leszakadtak a lemezek és az egyik végén mintha csővégek állnának ki az iszapból. Jó volt élőben látni az egészet, bár kissé fárasztó volt. Mivel ott ugyan reggel 9 volt, de az időkülönbség -7 óra. "Röviden" ennyi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 581184 | 2015. március 13. 03:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megyek lottózni...:) Köszi a linket, jó kis műsor volt! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 581176 | 2015. március 12. 20:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 581175 | 2015. március 12. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uraim! Egy gyors hír. Elvileg 4,5 óra múlva élő adás lesz a Musashi roncsáról. Ha az idő megengedi, akkor lemerülnek és 1,5-2 órás túrát tesznek lenn. Ezen a linken lehet követni majd a műsort: www.musashi.paulallen.com/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 581170 | 2015. március 12. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom és sejtem, kettétört, a tat fejjel lefelé van, az orra viszont normál pozícióban van, akárcsak a Yamato. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 581164 | 2015. március 12. 17:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár új kép a Thüringenről. Az első képeken a daru elemeit láthatjátok. majd az utolsó csónak párt félkészen. Az utolsó képeken pedig a középső felépítményt láthatjátok készen. Helyére kerültek a kémények, a daruk és a kötélzetük, valamint négy csónak is a helyén van. A legutolsó képen totálban most így néz ki a hajó. Simi! Én nem láttam olyan képet amin olyan klasszikus rács van, mint a későbbi hajókon. Azt tudom, hogy az osztály hajóin a kéményeket később megmagasították, de maradt ez kereszt. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 580910 | 2015. március 9. 20:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 580908 | 2015. március 9. 20:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom milyen helyezést kapott, mert az eredményhirdetés vasárnap volt. De most megnéztem az osztrák ipms weblapját. Ha hinni lehet a galériának, ami a leírás szerint a helyezést elért hajókat mutatja, akkor ez sajnos nem kapott semmit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vadász | Adatlap | 580834 | 2015. március 9. 02:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb! Én a szaloncukor papírját használom | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 580831 | 2015. március 9. 00:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor szép sorjában... TAMÁS, köszönöm szépen! Herger Tomi, nagyon sajnálom, hogy nem láthatom Móváron ezt a szépséget. A fedélzet színvariációit részben az eredeti szín világosításával, részben egyéb (de hasonló), ill. sötétebb szín felhasználásával értem el. Szabi, látom, szépen alakul a Zrinyi - csak ismételni tudom magamat: jó helyre került! Sebi, ezt a Derfflingert tényleg jól eltalálták! Látszik, hogy az építő tanulmányozta a Jütlandi csatában szerzett sérüléseket - nagyon tetszik ez a munka. Milyen helyezést ért el? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 580818 | 2015. március 8. 22:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Látom mindenki szépen halad az építéseivel. Csak így tovább uraim! Én szombaton voltam Bécsben, a Go Modellingen. Sajnos azt kell mondjam, hogy hajós témában a legtöbb munka már járt Móváron. Ezért igazából csak erről a jól eltalált Derfflingerről szeretnék megosztani pár képet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 580732 | 2015. március 8. 14:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sikerült haladnom kicsit a Zrínyin, de nem sokat, sajnos nem sok időm van meló mellett, de lesz egy hét szabadság nemsokára :D A parancsnoki felépítményen dolgoztam meg az első árboccal. Jelenleg a fénykép kedvéért lett egyberakva, illetve a festése is azért ilyen, mert a hibákat keresem még mindig velük. A híd feletti kis platform készen van, az árbocon lévő kis kilátót (nem tudom lehet, tűzvezető állás?) viszont újra kellett építeni, mert sajnos ugyanaz volt a baja, mint a hídnak, egy tömb volt az egész... szóval a tetejét levágtam, és elcsiszoltam, mert a ponyvázásnak tökéletes, aztán az alapját is annyira, hogy utána lemezből oda tudjam hajlítani a falait/korlátait. Az árboc egyébként húzott szálakból, a mellékelt picike maratásból, valamint drót darabkákból épült fel. Az árboc legfelső kis része még nincs a helyén, a kis kalitka ami még félkész egy 1/400-as Titanic maratás maradékból van, mivel másképp nem tudtam volna megjeleníteni, a drótszálankénti összerakás pedig időpazarló fájdalmas kudarc volt... (ez az alkatrész egyébként szintén egy kis tömb). Egyébként rendkívül hasznos a kis összerakási rajz túloldalán lévő többnézeti, ami valóban 1/700-as léptékű rajz, ehhez tudok méretezni, már amit látok belőle, mert elég rossz a minősége. Pár csónak belét is kikapartam már, egyet újra is készítettem, a motorcsónakot pedig csak éppen elkezdtem a második kéménnyel együtt. Igyekszek ahogy csak tudok, hogy minél jobb legyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 580629 | 2015. március 7. 16:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! Nagyon szépen alakulnak a felépítmények. A kéményen lesz külön szikrafogó is (nem ismerem a hajót közelebbről), vagy ez már a végső forma? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 580621 | 2015. március 7. 13:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb! A gőzcsöveket 1.1-es injekciós tűdarabokból készítettem el, a mellékelt képen látható módon. Te ezt szerintem már csak úgy tudod kivitelezni, ha alúlról kifúrod a kémény belső talpazatát és úgy ragasztod bele a csöveket. Különben jó lett volna az összeragasztás előtt feketével kifesteni a kémény belső felét; de ahogy még hozzáférsz, próbáld meg ecsettel; azzal még jó mélyen be tudsz nyúlni. A szikrafogó rácsot meg - gondolom - úgy is fújni fogod. Különben tükörfóliának mondják ezt a tükröződő anyagot. Sok csomagoló anyagnál találkozni vele. Az én Yamato-mnak a fényszórói is már azzal lettek feldobva 13 évvel ezelőtt... Őszintén megvallva a pillanatragasztó nem fogta meg, valahogy a nitrohigító tudta csak megragasztani. De lehet, a mai ragasztók jobbak. Később inkább polírozott alumínium lemezt használtam e célra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 580588 | 2015. március 7. 09:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz Köszönöm a tippet, én is valami ilyesmire gondoltam, bár a Balaton csokipapíros verzióról még nem hallottam. Simi Köszönöm az észrevételeket, a reflektorokat javítom. Ezek a gőzcsövek látványosak a te kéményeiden, miből vannak? Szeretném megpróbálni én is elkészíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 580578 | 2015. március 7. 08:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lassan haladok a Thüringen felépítményeivel, de azért folyamatban vannak. A héten elkezdtem a kéményeket (itt a hátsó kémény látható fel ragasztva és "kötelezve") felragasztani. Továbbá a csónak emelő darukat kezdtem el építeni, ebből egyenlőre az oszlopok vannak meg. A gémeket nemrég faragtam ki és alapoztam le. Gyuri! Múltkor kérdezted, hogy viszem-e Móvárra? Sajnos nem, lehet még én se jutok le. A hajód fedélzete nagyon tetszik! Kérdésem lenne, hogy a "léceket" amik más színűek ,mint az alap azt más színnel vagy ugyanazon szín más árnyalataival fested? Simi! Jól néz ki a PoW, a hullámtörők és a kémények is nagyon szépek! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 580557 | 2015. március 6. 23:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kémények egész jók lettek, csak szerintem a nagyon jellegzetes gőzcsövek kicsit hiányoznak róluk. Ami azonban szembetűnőbb: a reflektorok túlzottan ki vannak emeleve a talpazatból. Nyugodtan keress archiv fotókat és ott láthatod a megfelelő pozíciót. Az én PoW-m kéményei így néztek ki anno a festés előtt... akkor még sajnos nem volt Pontos szett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 580484 | 2015. március 6. 13:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Syb A fényszórókról jutott eszembe, ha az üveg-felület helyére pl. Balaton-szelet csomagolásából ragasztasz be egy kis darabot (pillanatragaccsal), olyan fényszóród lesz, hogy csak épp nem világít! Legalábbis a repülősök így csinálják. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 580483 | 2015. március 6. 12:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 580471 | 2015. március 6. 09:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 580468 | 2015. március 6. 09:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Hasegawa hordozóival még nem dolgoztam, de az általános vélekedés szerint nagyon jó minőségűek. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az a baj, hogy a lövegtorony eleje íves kialakítású - és vele együtt a szegecselés is - ez a matrica meg egyenes. A szegecsfejek mérete kb 0.2, a távolság pedig 0.5 mm. A képen egy trumpeter torony látható, ami a Repulse kitből maradt meg. A Warspite torony is majdnem ugyanez.