/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
migi 576566 2015. január 19. 12:45
Válasz erre
Szerintem ha a USA teher autókat szinte válzozatlan formában után gyártották , akkor ezt is egyszerűbb volt másolni .
Sennás 576564 2015. január 19. 12:36
Válasz erre
_______1
_______1

Ez egy 1957 kép!Kurv@ régen vége a háborúnak.Hogy ez onnét maradt (ilyen jó állapotban) vagy már Orosz "utángyártott"?De semmi különbséget nem látok.
Freddy 576561 2015. január 19. 12:21
Válasz erre
Én várom, míg valaki kiadja egyben műanyagból, egyszerűen nem hiszem el, hogy az oroszok pont csak az úszótestet hagyták változatlanul, csak aláraktak egy teljesen másik alvázat.
Sennás 576560 2015. január 19. 12:08
Válasz erre
26_sistema_regulirovki_davleniya_v_shinah
26_sistema_regulirovki_davleniya_v_shinah

Плавающий автомобиль ЗИЛ-485А (БАВ-А) (1958 – 1963 гг.)

Ezek alapján nagyobb kerék kell alá.A központi keréknyomás szabályozást (de ez meg nem látszik)

Агрегаты грузовика ЗИЛ-157 послужили обновленной базой модернизированного 2,5-тонного плавающего автомобиля ЗИЛ-485А или БАВ-А, получившего новую централизованную систему регулирования давления в шинах с внутренним подводом воздуха. При переходе на новую модель выпуск амфибии был переведен на брянский филиал ЗИЛа – Брянский автомобильный завод (БАЗ). К другим доработкам машины относились применение новой пневматической тормозной системы, унифицированной со 157-й серией, усиление мостов, использование многослойных шин увеличенного размера 12,00 – 18, а также введение единого расширенного размера колеи всех колес, идентичного грузовикам ЗИЛ-157 и бронетранспортерам БТР-152В1. Снаряженная масса амфибии возросла на 150 кг и достигла 7400 кг. До 1963 года в общей сложности на двух заводах было построено 2100 машин 485-й серии.
Sennás 576559 2015. január 19. 11:42
Válasz erre
Teknö DUKW 4
Teknö DUKW 4
Teknő.DUKW 4
Teknő.DUKW 4

A Jó Istenke megáldja a Tankográdos fiúkat!Nekik van--rajz:)
Sennás 576558 2015. január 19. 11:33
Válasz erre
pic_65
pic_65
16.-Схема-расположения-агрегатов
16.-Схема-расположения-агрегатов
duckdiagram
duckdiagram

Szia Freddy!Na én meg pont rajtad gondolkodtam megkérdezlek neked annyi Magyar "vasad" van:)
Nem tudom,remélem nem.Külső méretekben van pár cent különbség de nem számottevő.
Mondom égen földön 1 képet találtam egy felborult Dukw-ról amin viszonylag kivehtö az alja.De Zil-485(485A) sehol.A pótkereket tuti el kell "dugni" a kaszniba mert a Zil végig platós.
Freddy 576553 2015. január 19. 10:29
Válasz erre
Régebben én is gondolkoztam ezen, de a más alváz miatt nem más az úszótest is?
Sennás 576549 2015. január 19. 09:37
Válasz erre
PS35230_1
PS35230_1

Szia Kamovos.Köszi a képet.A Panzer Shop-nál 30$ elméletileg van is ilyen átalakító készlet(de részleteket nem találok).
lacipapa 576535 2015. január 18. 22:24
Válasz erre
Még a kéttengelyes is volt.Kering egy fénykép róla.
charles 576534 2015. január 18. 22:15
Válasz erre
Kamovos 576528 2015. január 18. 20:13
Válasz erre
Sennás 576522 2015. január 18. 19:28
Válasz erre
12.-ЗИЛ-485А-БАВ-А-4
12.-ЗИЛ-485А-БАВ-А-4
10.-Траулер-амфибия-УРОМ-2-на-базе-ЗИЛ-485А
10.-Траулер-амфибия-УРОМ-2-на-базе-ЗИЛ-485А
7.-ЗИЛ-485А-БАВ-А
7.-ЗИЛ-485А-БАВ-А

Kérdezném Urak Zil-458 vagy 458A volt a Magyar seregben?Szinte mindent átvettünk az Oroszoktól de ilyet?Sima Zil-157-re lett építve.
Kamovos 576521 2015. január 18. 18:44
Válasz erre
Ja!
Jutott eszembe!
Ha kiderül, hogy ez volt a seregben is már tudom is miből lesz a fülke. :)
Kamovos 576519 2015. január 18. 18:42
Válasz erre
Szia Freddy.

Én is hajlok arra, hogy ez egy GMC.
Engem csak a zárt fülke érdekelne.
Hány ilyent kaptunk az amcsiktól?
Kapott e a Magyar Néphadsereg is ezekből?
Valamint hogy került a Rendőrséghez egy zárt fülkés GMC?
A Willisek rendben vannak az nem kérdés.
Sennás 576505 2015. január 18. 16:16
Válasz erre
US6-08
US6-08
US6-03
US6-03
US6-09
US6-09
US6-12
US6-12
US6-11
US6-11
US6-21
US6-21

Szia Janibá! Én nem vagyok othol a témába csak "érdekes" képeket találok:)
1kép Magyar földön Német katonák zsákmányolt géppel.Többi is zsákmányolt.És az 5kép egy Német(akár Opel plató)6kép Zis-5 fülke.
Freddy 576500 2015. január 18. 15:07
Válasz erre
Freddy 576498 2015. január 18. 15:05
Válasz erre
A Studebaker fülkéje teljesen más.
Ez egy sima zárt GMC CCKW fülke, amilyen az 576481-es hozzászólás képén is van.
Kamovos 576496 2015. január 18. 14:36
Válasz erre
Szia.

Igen pontosan a sárvédő íveltsége az ami miatt GMC kéne legyen, illetve a platója is hamisítatlan GMC-553. De a fülke az ami ismereteink szerint rendszeridegen!
GMC, US-6 fülkével? vagy mi van rá építve? Mert ez nem Steyr fülke. :)
Freddy 576494 2015. január 18. 14:18
Válasz erre
Nekem egyértelműen GMC-nek tűnik. A Studebaker sárhányója sokkal szögletesebb, és nincs az ajtaján törésvonal.
Kamovos 576481 2015. január 18. 10:50
Válasz erre
Closed cab CCKW on a street in Detroit, MI, April 1943. Truck registration number is USA 4134998.
Closed cab CCKW on a street in Detroit, MI, April 1943. Truck registration number is USA 4134998.

Hacsak, be nem néztem, és nem csak nyitott fülkés GMC került átadásra hanem ezekből a zárt fülkésből is.
Kamovos 576478 2015. január 18. 10:32
Válasz erre
Mi autó?
Mi autó?

Sziasztok.

Valamikor réges-rég elkezdtük össze állítani, hogy a háború után az USA milyen járműveket adott át nekünk.
Akkor én rá kérdeztem, hogy Studebekert (US-6?) kaptunk e. Mindenki azt mondta, hogy az nem volt. Ezen a képen baloldalt van egy teherautó. Szerintetek mi lehet? Mert nekem nem GMC-553-nak tűnik. :) Ami még érdekes a képen az a hátsókerekek egy sima egy fordított alkalmazása.
Kamovos 576460 2015. január 17. 20:24
Válasz erre
Nagyon remélem, hogy meg fog történni a felújítása.
lacipapa 576450 2015. január 17. 17:38
Válasz erre
Janikám,kár hogy a 'kajla' jelet utána kellett tenned.
lacipapa 576449 2015. január 17. 17:33
Válasz erre
Anno,a 60-as években a kőolajnál volt dögivel.Általában szivattyú meg egy bazi nagy víztartály volt rajtuk.
migi 576445 2015. január 17. 16:52
Válasz erre
10012549_355584307913146_1221252120_n
10012549_355584307913146_1221252120_n
D-344 Törzsmunka kocsi
D-344 Törzsmunka kocsi
NK-350 Nehéz hiradóvezeték  kocsi
NK-350 Nehéz hiradóvezeték kocsi

Köszi , még 3 kép a Néphadsereg oldaláról ,
Kamovos 576443 2015. január 17. 16:46
Válasz erre
Építési projekt törölve csak Szu-85 van itthon.
Kamovos 576442 2015. január 17. 16:46
Válasz erre
Maz-502

Van mindenféle felépítménye.
Plató
Dobozos
Létrás
Darus
Töltő
Ami felfér az alvázra. :D
migi 576440 2015. január 17. 16:24
Válasz erre
MAZ
MAZ

Jani ilyen fülkés Mazt láttál már ?
Kamovos 576438 2015. január 17. 16:19
Válasz erre
Nem roncs, Csak felújításra vár. :)

Meg csinálom én ezt a makettet arról le másolhatod magadnak 1:35-ben. :)
Rögtön elő veszek egy ilyent és összerakom. De lánc nem lesz rajta mert festeni csak hétfőn tudom, a családot nem akarom zavarni.
Nyolc felé teszek fel képeket, de legkorábban félóra.
Kamovos 576437 2015. január 17. 16:15
Válasz erre
Migi Barátom!

Én is azt szoktam mondani mikor valaki nagyon okos a makettem előtt, és össze vissza köpködi, hogy mutassál róla képet! :D
migi 576422 2015. január 17. 12:52
Válasz erre
Tudom Laci
De szerintem el kell fogadnod hogy ezeknél nem biztos hogy találsz részletfotókat , még az is nagy dolog hogy ezek a képek megmaradtak egy olyan masináról amiből ki tudja hány darab volt nálunk , de ha a Su-122 es veszed alapul és azokat a szerszámokat ráteszed nem hibázhatsz nagyot , annó Horváth Ödön mondta ilyenkor : hogy ki látta hogy nem ilyen volt ?
üdv: migi
lacipapa 576420 2015. január 17. 12:41
Válasz erre
Bocs' ,természetesen Kamovosnak szól.
lacipapa 576419 2015. január 17. 12:37
Válasz erre
migi 576418 2015. január 17. 12:36
Válasz erre
Kamovos 576415 2015. január 17. 11:15
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33
34
34
35
35
36
36
37
37

Na ez a magyar! :)
Kamovos 576413 2015. január 17. 11:10
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Ez sem magyar :( csak érdekes.
Kamovos 576411 2015. január 17. 11:08
Válasz erre
lacipapa 576407 2015. január 17. 10:34
Válasz erre
lacipapa 576406 2015. január 17. 10:33
Válasz erre
Janikám, (.)-ez egy piros pont! :-)
lacipapa 576405 2015. január 17. 10:30
Válasz erre
Igen,ez tényleg magyar,de erről építeni elég nehéz lenne.Ilyen,távoli és roncs képeket találtam én is.Amin látszanak a különböző felszerelések,olyat igazából nem találtam.
lacipapa 576404 2015. január 17. 10:27
Válasz erre
Szia!
Igen "ő",de nem roncsot szeretnék építeni.
Kamovos 576398 2015. január 17. 09:42
Válasz erre
Hadvezér Barátom!

Remélem lesz kis időd, és a 576396 hsz-ben lévő jármű feliratozását legyártod 1/72-nen!
Meg az 1:35-ben makettezőknek is. :)

Üdv: kamovos
akkokoko 576396 2015. január 17. 09:24
Válasz erre
SU_122_ARV
SU_122_ARV

Ez magyar, ha jól látom...
Sennás 576395 2015. január 17. 09:10
Válasz erre
SU-122-54_ModifiedforUseinChernobyl_1.jpg~original
SU-122-54_ModifiedforUseinChernobyl_1.jpg~original
SU-122-54_Variant_Chernobyl_1.jpg~original
SU-122-54_Variant_Chernobyl_1.jpg~original
SU-122-54_BMR_5
SU-122-54_BMR_5

Szia Laci. Tudom hogy te Magyart szeretnél :-) De ezek szép ritka képek.2 kép csernobílből és egy Afgán frontról.
akkokoko 576392 2015. január 17. 08:34
Válasz erre
akkokoko 576390 2015. január 17. 08:20
Válasz erre
lacipapa 576380 2015. január 16. 23:01
Válasz erre
Köszönöm,megtaláltam.
Akinek van még infója a gépről,szívesen veszem.
Kutakodásom folytán,kiderült,hogy SZU-122T-ről volna szó!Ha jól értelmeztem,de aki jobban tudja,kérem ne kíméljen!
Üdv,Laci
migi 576346 2015. január 16. 14:35
Válasz erre
lacipapa 576343 2015. január 16. 12:42
Válasz erre
Kedves Barátaim!
Segítsetek,mert nem boldogulok!
A VT-34 és a VT-55A között volt nálunk más láncos vontató típus is?Kaptam egy fényképet és azon egy SU,vagy ISU (T-34 szerű ) alvázon lévő "bika" látható,állítólag magyar.Esetleg hol találhatnék róla több nézetű képeket?
Üdv,Laci
Sennás 576144 2015. január 13. 09:46
Válasz erre
Caterpillar D7  tractor captured
Caterpillar D7 tractor captured
S-65 tractor in german service   -,,
S-65 tractor in german service -,,
SAM_1738
SAM_1738

Még egy kicsit visszatérve a tüzérségi lánctalpas vontatókhoz.Német zsákmányolt Cat D7 és S-65 valamint a kisebbik(talán Cat D6)--USA Army 1943
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.