<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
ponty | Adatlap | 573493 | 2014. december 8. 23:14 | ![]() | ||
Szerintetek melyik jobb, az academy, vagy a plastyk fiesler 156 -a? Nézegettem dobozbontásokat, de legfeljebb, az, tűnt fel, hogy az academy külön motorja van, és a szárnak alján van egy pár véset. A belső tér egyiknél sem nagy dolog. | ||||||
Csobi21 | Adatlap | 573459 | 2014. december 8. 16:07 | ![]() | ||
solyom | Adatlap | 573405 | 2014. december 7. 19:05 | ![]() | ||
sárkányos | Adatlap | 573141 | 2014. december 2. 20:46 | ![]() | ||
Szevasztok. Egy cikk a magyar honvédség jelenlegi állapotáról. Bocs , hogy ide raktam , de van benne légierő is.index.hu/tech/2014/11/28/a_romanokat_megallitanank_valahol_a_tiszanal/ | ||||||
Csobi21 | Adatlap | 573083 | 2014. december 1. 17:10 | ![]() | ||
Sziasztok! Engem az érdekelne, hogy maradt-e fent valamilyen filmfelvétel magyar Fiat Cr-32-ről, vagy van-e olyan korabeli film amiben láthatóak? A sokat vitatott Hungarian Fighter Colours 1.részében van kép pl. ifj. Latabár Árpádról, amint egy 32-esen ül, esetleg annak a filmnek nem tudja valaki a címét? | ||||||
solyom | Adatlap | 571633 | 2014. november 9. 17:46 | ![]() | ||
Sziasztok! Amit Sanyi említ (214) az a gyári szám. A lajstrom bent van a cikkben, és az Avia infon is megtalálható, az az S-006. BB | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571629 | 2014. november 9. 17:15 | ![]() | ||
A "könyv" szerint 5db.,de úgy tudom,német jelzésekkel. | ||||||
piratvitorla | Adatlap | 571628 | 2014. november 9. 16:50 | ![]() | ||
Sziasztok! Viszont az eredeti Si-204 repült a Magyar Királyi Honvéd Légierőnél. Talán több példány is... üdv Zoli | ||||||
Planes | Adatlap | 571600 | 2014. november 9. 10:41 | ![]() | ||
Sziasztok! Mivel csak egy darab repült Magyar jelzéssel,sokra ne számíts.A lajstrom pici kb 10cm-es szám volt a vízszintes előtt a törzsön : 214 ha jól emlékszem. Üdv.! Eses Sándor | ||||||
magyaralba | Adatlap | 571597 | 2014. november 9. 10:14 | ![]() | ||
Szia! Köszi a megosztást, hasznos volt nagyon és csak remélem (többen is reméljük) hogy hamarosan előkerülnek fiókok, ládák mélyéről fotók amik előbbre viszik az Aero C-3 történetének megismerését, hogyan és milyen festéssel repültek Magyarországon, volt-e rajtok lajstrom jel és ha igen akkor hol és milyen méretben stb... Kösz mégegyszer. Üdv Polo | ||||||
solyom | Adatlap | 571585 | 2014. november 9. 00:02 | ![]() | ||
Helló! Megtaláltam a cikket, mellékelem. Plusz még egy fotót, amit szerintem többen ismernek. Az én tudományom eddig tartott Aero C-103 ügyben. remélem tudtam segíteni! BB | ||||||
magyaralba | Adatlap | 571576 | 2014. november 8. 21:07 | ![]() | ||
Szia! Köszi a linket...az Aero Magazinos cikkre nagyon kíváncsi lennék, de gyanítom többeket is érdekelne itt a fórumon. Ha megtennéd hogy megosztod megköszönném. És fényképeket továbbra is keresek! (keresünk itt a fórumon) Üdv Polo | ||||||
solyom | Adatlap | 571572 | 2014. november 8. 20:08 | ![]() | ||
Sziasztok! Nem tudom mennyire ildomos másik fórumra hivatkozni, de a magyar Aero C-3 Pelikánról amit tudni lehet, itt megtalálod: www.makett.org/smf/index.php Ha jól emlékszem, valamelyik Aeromagazinban is van egy két oldalas összefoglaló. Ha érdekel, megkeresem. BB | ||||||
migi | Adatlap | 571555 | 2014. november 8. 14:02 | ![]() | ||
Talán ha egy fotót láttam eddig erről a gépről | ||||||
sanyi | Adatlap | 571553 | 2014. november 8. 12:44 | ![]() | ||
magyaralba | Adatlap | 571480 | 2014. november 7. 19:21 | ![]() | ||
Bocsi Aero C-3 pelikánról... | ||||||
magyaralba | Adatlap | 571479 | 2014. november 7. 19:13 | ![]() | ||
Sziasztok! Keresnék képeket festése rajzokat a magyar légierőben alkalmazott Avia C-3 ról ... Előre is köszönöm | ||||||
Murmuc | Adatlap | 571478 | 2014. november 7. 19:06 | ![]() | ||
Lementeni én sem tudtam élvezhető formátumban, de "körbefotóztam" remélem jó lesz! Holnap elküldöm az Orosz gép hátsó üléséről is a képeket. | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571450 | 2014. november 7. 13:20 | ![]() | ||
Gabusch | Adatlap | 571446 | 2014. november 7. 12:12 | ![]() | ||
Firefox DownloadHelper nevű kiegészítése lehozza egy .mov kiterjesztésű állományba, amit aztán vissza lehet húzni a böngészőbe bármikor és tekergetheted kedvedre. | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571436 | 2014. november 7. 08:19 | ![]() | ||
Megpróbáltam menteni,úgy tűnt sikerült,csak egy fekete képernyőt mutat. Hogy lehetne nézhetően le menteni?Az informatikai ismereteim gyengék! Laci | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571435 | 2014. november 7. 08:13 | ![]() | ||
Murmuc | Adatlap | 571433 | 2014. november 7. 08:03 | ![]() | ||
Murmuc | Adatlap | 571431 | 2014. november 7. 07:55 | ![]() | ||
Üdv Lacipapa! Én emlkékeztem egy panoráma fotóra, elmentettem a könyvjelzők közé, de mire megtaláltam... :) 360bilder.de/html/vr_yak52_1.htm | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571392 | 2014. november 6. 16:22 | ![]() | ||
Szervusztok! Esetleg,ha valakinek lenne a SKAY HUSSARS ,HA-YAK 05-ös gépről kabin fotók a színek miatt főleg!(A Jak-18T most készül!). Üdv,Laci | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571391 | 2014. november 6. 16:16 | ![]() | ||
Szervusz! Köszönöm szépen.A Yak-52 cockpit-tal már próbálkoztam,de csak ilyen fél kabinokat mutat,mint a walkaround képek.Ülés részt pl. nem és az oldal falakat sem teljesen. | ||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 571382 | 2014. november 6. 13:09 | ![]() | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 571381 | 2014. november 6. 13:08 | ![]() | ||
Szerintem, ha beírod a keresőbe, hogy "Yak-52 walkaround" v. "Yak-52 cockpit", és rányomsz a képekre, elég sok találat lesz. | ||||||
lacipapa | Adatlap | 571373 | 2014. november 6. 11:04 | ![]() | ||
Szervusztok! Itt is próbálkozom,mert a Jak-os oldalon nincs siker. Jak-52-est építgetnék (NEOMEGA-?)és a kabinról nem igazán találok teljes képeket.A készletnek eléggé gyenge az össze rakásija. A gugli is elég gyenge,csak részleteket sikerült találnom (vagy én vagyok béna). Kérem ,aki tud segítsen.Ide is jó lenne,de az elérhetőségem az adatlapon. Üdv,Laci | ||||||
solyom | Adatlap | 569012 | 2014. október 7. 19:51 | ![]() | ||
Helló! Figyelmetlen voltam, tényleg írtad a friss kontra régi festést. Ettől függetlenül érdekes, hogy ezidáig ez a jelenség valahogy mindenkinek elkerülte a figyelmét. Értem ezalatt, hogy sehol egy utalást, visszaemlékezést, vagy csak egy észrevételt sem láttam ezzel kapcsolatban. Talán még grafikát sem. Örülök az észrevételnek, mert így már megint bővültek az ismeretek! BB | ||||||
cimber | Adatlap | 568985 | 2014. október 7. 08:58 | ![]() | ||
Szia! Igen, hsz.-om második bekezdésében írtam a friss kontra régi festés dologról. Egyébként Magó Karcsi mutatott győri gyártású Messer roncsdarabot, amin a sárga szintén hajazott a 27-re, mintsem a 04-re. Mellé is tettük a Merrick-féle színmintát és egyértelmű volt, hogy melyik sárgára hasonlít inkább. Aztán azt is egyértelműen láttuk, hogy pl. nagyon nem mindegy, hogy a RLM76 milyen alkatrészen volt. Szinte teljesen más tónusa volt a vásznazott felületen, mint a fémen, holott - lévén egyazon gépről van szó - ugyanaz a festék volt. Nekem az a véleményem, hogy a háború olyan dolog, ahol ad hoc dolgok napi szinten felmerültek. Ezekre nincs szabvány, előírás, utasítás, egyszerűen meg kellett oldani. Ilyen harsány alsó festésről nekem mindig az jut eszembe, hogy jó talán a saját légvédelem által történő egyértelmű felismerés a cél. Ehhez elegendő annyi, hogy mondjuk egy köteléket megszór a hazai légvédelem, mire megy a telefonon az utasítás, hogy azonnal fessenek felismerő jelzést a gépekre. Erre nincs írásos parancs, egyszerűen a hirtelen helyzet ezt szüli, mert a háború ilyen. Lehet ez attól is, hogy mondjuk az adott területre újonc, tapasztalatlan, kellő típusismerettel nem rendelkező személyzet került, akiknek a típusfelismerés még nem megy...stb. Az ilyen utasításokat nincs idő engedélyeztetni a minisztériumig...stb, mert a gépeknek menni kell. Persze ez is csak egy felvetés, de a háborúban bármi előfordulhat. | ||||||
solyom | Adatlap | 568953 | 2014. október 6. 18:10 | ![]() | ||
Helló Roland! Van ráció abban amit írsz! Ettől függetlenül még az is lehet, hogy ugyanaz a két szín, csak a motorburkolat friss festés, a többi meg régi, kopott... Már csak az a kérdés, hogy miért festették sárgára a motorburkolat alját? Én ezidáig nem találkoztam ilyen leírással, vagy utasítással. BB | ||||||
cimber | Adatlap | 568942 | 2014. október 6. 14:09 | ![]() | ||
Szervusz Sólyom! Az én elméletem sem biztos, de az alábbiakat gondolom erről. A 2 sárga szín közötti eltérés egyértelmű. (törzsgyűrű és motordekli alja) Viszont nem lepődnék meg, ha a motordekli alján az egy friss festés lenne (németektől történő átvétel után), míg a törzsgyűrűről a benyomásom, hogy az régi festés és kifejezetten hajaz a klasszikus RLM04-re. Ezen felül magyar gépeken több fotón látható - pl. W 0+21-es G6-os Messer színes fotója is -, hogy a magyarok által használt sárga - esetenként - inkább hajaz az RLM27-re, mintsem a 04-re. Ez több fotón is egyértelműen látszik. ...hogy miért jelenik meg ez a jóval intenzívebb "rikítóbb" sárga a magyar gépeken, azt nem tudom, sejtésem szerint a Messer programban - különösen a végén - már használták ami éppen volt, teljesíteni kellett a német és magyar fél gépigényét is. Szóval én el tudom képzelni ezt a variációt is, ami azért életszerű is lehet, különösen a citált Messereken lévő sárga szín alapján. | ||||||
piratvitorla | Adatlap | 568922 | 2014. október 5. 22:54 | ![]() | ||
A fakulás is befolyásolhatta a színt, pl. a zöld korrekt árnyalatát... Sokat fakul az évek alatt... Érdemes megnézni a gépeket, pl. a 335/336-os Mi-24P-k is rengeteget világosodtak 10 év alatt. Nincs ez másként a többi gépnél sem, így a felségjeleknél is | ||||||
juge75 | Adatlap | 568862 | 2014. október 5. 16:44 | ![]() | ||
Válaszd ki a gépet, kort, helyet, és keress fényképet. | ||||||
juge75 | Adatlap | 568860 | 2014. október 5. 16:40 | ![]() | ||
Előfordult, hogy eltérő méretű, színű lett egyes alakulatoknál a kokárda, de szabványosított volt alapvetően a méret. | ||||||
migi | Adatlap | 568841 | 2014. október 5. 13:30 | ![]() | ||
Rosszul írtam , MI nálunk ahol dolgoztam ott volt egyféle méterű . | ||||||
piratvitorla | Adatlap | 568835 | 2014. október 5. 12:51 | ![]() | ||
Én is úgy tudom, hogy a hosszú ideig használt csillagosból elméletileg egyféle volt. Viszont előfordulhatott némi különbség a különböző időszakok, helyek között, például a különböző sablonok miatt | ||||||
migi | Adatlap | 568832 | 2014. október 5. 12:40 | ![]() | ||
Valamelyik szintén kb 10-15 éves makett újságban le van rajzolva a szabvány szerinti méretezés . Nálunk egy féle méretű csillag sablon volt csak , | ||||||
zsocate | Adatlap | 568829 | 2014. október 5. 11:39 | ![]() | ||
Sziasztok! A Modell és makett egy 20 évvel ezelőtti száma szerint háromféle méretben készültek a "vörös csillagban fehér és zöld pötty" felségjelzések. Meg tudjátok-e mondani, hogy melyik repülőgéptípuson melyik méretű jelzést használták? Köszi, üdv: Zsolt | ||||||
pintair | Adatlap | 568531 | 2014. október 1. 06:13 | ![]() | ||
pintair | Adatlap | 568526 | 2014. szeptember 30. 22:18 | ![]() | ||
http://modelweb.modelforum.cz/2014/09/30/1144-aero-l-29-delfin-mark-i-models/?lang=CS#more-69886/ Nocsak | ||||||
Miggyuri | Adatlap | 568359 | 2014. szeptember 28. 10:21 | ![]() | ||
Miggyuri | Adatlap | 568357 | 2014. szeptember 28. 10:20 | ![]() | ||
Nálunk is volt hasonló típusVálasz erre |
![]() | |||||
Sziasztok! Köszönöm az infókat, hasznosak. Jó lenne az álkabinost megépíteni, de sok a bizonytalanság. Közben találtam egy oldalt: home.mit.bme.hu/~tade/pages/acpicts.htm Nagyon érdekes az '56-os téma, nem láttam még a Jak-11 és -12 gépeket ezekkel a felségjelekkel - most meg venni őket...:) Valakinek van róluk jobb felbontásban esetleg a színekről valami? | ||||||
solyom | Adatlap | 568272 | 2014. szeptember 26. 10:04 | ![]() | ||
Szia Murmuc! Nincs elméletem, pusztán Sanyi észrevételére reagáltam. A retusálás lehetőségét elfogadom, de furcsának tartanám, hogy több különböző fotón is a motorburkolat alját retusálták volna. (pl. az általam felrakott képek) Talán még azt el tudom képzelni, hogy a motor karbantartása miatt gyakran leszedték, és le is tisztították, emiatt tűnik más színűnek. BB | ||||||
Murmuc | Adatlap | 568263 | 2014. szeptember 26. 03:44 | ![]() | ||
Üdv! Én óvatos lennék az árnyalatokat illetően, ugyanis a kereszt még a legrosszabb minőségű felvételeken is élesen elhatárolt vonalú, nem úgy mint itt! Én utólagos retusálásra gondolok ami abban az időben nagy divat volt,és ez boríthatja az elméletedet! | ||||||
solyom | Adatlap | 568262 | 2014. szeptember 26. 00:17 | ![]() | ||
Szia Sanyi! Sajnos Ju-88 témakörben sok az ismeretlen. "C" verziónál konkrét oldalszámot csak a B.1+22-t ismerem, de az nem kamu festett orrú. Olyan leírást, vagy fotót nem ismerek, ami konkrétan beazonosít ilyen gépet. Ami a festést illeti, szabvány 70/71/65 színeket viseltek, mivel a németektől kapott használt gépek voltak. Érdekes az észrevételed a motorburkolat aljának esetleges sárga színét illetően! Átnézve az általam ismert képeket, többnél is megfigyelhető, hogy a gép ezen részének festése határozottan más tónusú, mint a gép aljának a többi részén. Ahol sárgának kéne lenni az előírás szerint (szárnyvég alja), ott viszont nem látni semmilyen tónus beli eltérést a fekete-fehér fotókon. Nem tudom, mit gondoljak... Tényleg érdekes észrevétel! Mellékelem a B.1+22-ről a képet, ott is megfigyelhető ugyanez. Talán még a sárga hadműveleti csíknál is élénkebb a motorburkolat aljának a színe, ami a szárny aljának a színétől látványosan eltér! BB | ||||||
sanyi | Adatlap | 568240 | 2014. szeptember 25. 18:34 | ![]() | ||
Szia Sólyom! Köszi az infót és a képeket! Lenne pár kérdésem. Konkrét oldalszámot illetve a festésről lehet tudni valamit? A motorburkolat alja sárga? | ||||||
solyom | Adatlap | 568233 | 2014. szeptember 25. 17:58 | ![]() | ||
Szia Sanyi! Igen, voltak olyan Ju-88-asaink. BB |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |