<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SIG | Adatlap | 524443 | 2013. február 5. 10:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uraim ! Kicsit több pozitív hozzá állást vártam volna el Tőletek, ennyi erőfeszítés láttán. Komolyan csak én látom, hogy ez a haditengerészeti változat ? Négy halradar is beépítésre került, ha esetleg az imperialista kutyák, hitetlen bárkáit, mélyrepülésben kéne megközelítenie az igaz hazafiaknak :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 524434 | 2013. február 5. 09:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Több szem többet lát :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 524428 | 2013. február 5. 09:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Beszállnék én is a fikázásba! :D A fülke oldalán lévő figyelmeztető háromszög előtt megvan gyűrődve az oldala, mintha vászon borítása lenne. :) A fülke és a fülke tető között hiányzik a gumi tömítés a hermetizáláshoz, és a helye is elég hullámosnak tűnik, így kötve hiszem, hogy hermetikus zárás lehet létrehozni. A jobboldali kezelőpulton lévő hátsó kapcsolókhoz szerintem hozzá sem férhet, olyan mélyen vannak a sárkányba süllyesztve, és nagyon a pilóta mögé is esik. De lehet, hogy az elsőket sem látja, mert azok is elég mélyen bent vannak. A fülke jobb oldalán látható merevítések olyanok mint ha üvegszálas csónak belseje lenne. A pilóta pedig úgy ül bent a katapult ülésen mint majom a köszörű kövön! A lábait majdnem mellmagasságig felhúzva tartja a pedálokon. A katapultülés is elég karcsúnak tűnik. A katapultülés hátulján lévő kitámasztás pedig egyenesen ergonómiai csúcs, kérdés, hogy kattintáskor hogy szabadul meg tőle, mert sínt azt nem látok. Hacsak nem a Ka-50-hez hasonló a katapultja akkor ez nem fog kilőni senki. Aztán arra lennék még kíváncsi, hogy az üzemanyagot hová sikerül majd betölteni, és mennyi repidőre lesz elég? Mert eléggé karcsúra sikeredet az egész sárkány szerkezet. (törzs, szárnyak) Hát pillanatnyilag csak ennyit találtam furinak. :) Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 524426 | 2013. február 5. 08:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem az F-22, PAK-FA és a J-20 vonalai tűnnek fel. Én nem vagyok szakértő, de nálam a kabintető nyitómunkahengerének bekötése, kabintető nyitózárak, és a fészkek hiánya, a botkormány bőrhuzata, és a kabin kompletten ami komikus. Illetve látszik a videón, 1.28-nál hogy beleng az egész gép mikor megáll a porond :). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sherman | Adatlap | 524403 | 2013. február 5. 01:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért sikerült a lényeget megtalálni. !-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 524396 | 2013. február 4. 22:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves barátom,sajnos Zalában semmi olaj sincs már,amire szemet lehetne vetni.Egy kis gáz,szőlő,és turisztika.Akik most olaj után kutatnak Magyarországon,azok az amerikaiak.Tehát...már itt vannak :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sherman | Adatlap | 524391 | 2013. február 4. 21:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért a másik oldalt se felejtsük el. Nehogy szemet vessen egyszer az USA a Zalai olaj mezökre mert Paks hirtelen atom fegyver kísérleti állomás lesz. A tizenharmadik kerületi illatszergyár pedig vegyi fegyver előállító üzem. Na akkor mi is ilyen videókat fogunk készíteni a Huszár Háromezer Mangalica kilövőről. Azért lássuk be Irán nem az világhatalmi pozícióra törő nagy hatalom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 524385 | 2013. február 4. 21:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ebben van valami!Régi módszer,a mi blokkunkban is divat volt. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 524384 | 2013. február 4. 20:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt nem maguknak csinálják? El kell hitetni az iráni néppel hogy a haditechnikájuk legalább egyenértékű a támadó ellenségével. Nem tudom hány tv csatornát nézhetnek az emberek Iránban, mennyire korlátozzák az internetet, milyen könyvek jelenhetnek meg, de lehet hogy csak egy információforrás van ahonnan mindig azt hallják hogy újabb csodafegyvert fejlesztettek ki. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mad_Nick | Adatlap | 524382 | 2013. február 4. 20:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát gondoljatok bele! Irak is megvezette a Nagy Amerikát! Amikor azok a papírmasé repülőket bombázta a repülőtereken! Az igazság odaát van! Majd ha eljön az ideje, megtudjuk mi az igazság! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 524375 | 2013. február 4. 20:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem nem sokat... ;) A "gép" műanyag,gondolom némi fémszerkezettel, a videón látott RC modell se lehetett túl drága... Csak az megfizethetetlen ,ahogy a videón a katonatisztek el nem röhögték magukat ennyi sületlenségtől. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 524372 | 2013. február 4. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szörnyű,hogy ezek tényleg azt hiszik,hogy a világ ennyire hülye?Ilyen ovis módszerrel próbálják megvezetni az ellenlábasokat?Mennyit költhettek erre az égésre? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 524338 | 2013. február 4. 19:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy másik cikk az iráni "szupergépről: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/iran_leleplezte_sajatfejlesztesu_vadaszrepulogepet/ Akinek még nem nyilvánvaló a kamu,azt remélhetőleg a "kabin " meggyőzi! ;) A felül középen levő "műszer" kísértetiesen emlékeztet az első Blaupunkt kazettás autórádiómra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 524319 | 2013. február 4. 18:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ungváry cikke tényleg érdekes, az végülis vitathatatlan, hogy a 2. magyar hadsereg óriási veszteségek árán, de a bekerítést elkerülte. A cikkben is említett filmsorozat (tulajdonképpen egy hosszú interjúsorozat a szemtanúkkal) a Dunán most megy valamelyik este, hetente egy rész. Ami a munkaszolgálatosok veszteségeit illeti, ők többnyire nem a harcokban haltak meg, a hideg, az akadozó ellátás és az emiatt kitörő járványok végeztek nagy részükkel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 524257 | 2013. február 4. 09:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja! Az aknamezőkön! (is) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 524208 | 2013. február 3. 18:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eléggé vicces gép. Gondolom a hazai közönségnek készült propaganda céllal. A plexi nem is átlátszó. Nincs is hajtóműve. A kabin is egy vicc. Kb. 20-30%-al alul méretezett. Lehet törpék repülik majd. A videó is full kamu. Ez egy RC gép. 2-3 mpnél nézzétek az embereket a bal alsó sarokban. Aki látott már RC repülni meg valódi gépet is annak egyértelmű. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 524153 | 2013. február 3. 12:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gondolom a munkaszolgálatos veszteségek köszönhetőek voltak a dicső keretlegények bánásmódjánál is , mert nem azért vitték ki őket hogy etessék itassák őket . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
exec | Adatlap | 524152 | 2013. február 3. 12:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A magyar harcoló alakulatok veszteségei arányaiban még alacsonyabbak is voltak, mint bárkié azon a fronton (beleértve a szovjet csapatok veszteségeit) viszont arányaiban sokkal több munkaszolgálatos halt meg. Ez azért is érdekes, mert a munkaszolgálatosok nem az első vonalban voltak, hanem jóval hátrább... Ungváry Krisztián írása nagyon sok ehhez hasonló érdekességet tartalmaz: index.hu/tudomany/tortenelem/2013/01/17/mitoszok_a_don-kanyarrol/ exec | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sherman | Adatlap | 524111 | 2013. február 2. 23:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na csak semmi vicc! Most húzott el egy az ablakom előtt. Női pilóta ült benne, láttam burka volt rajta. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szállító | Adatlap | 524110 | 2013. február 2. 23:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ma 70 éve ért véget a sztálingrádi csata, amely megállította Hitler csapatait. A csata – másfél milliós emberveszteségével – a világtörténelem talán legvéresebb csatája volt. Nekünk 120 ezer katonánk veszett oda a kegyetlen hidegben a Don-kanyarban, munkaszolgálatosokkal együtt 200 ezer ember. Többnyire meg is haltak, miután a 2. magyar hadsereg parancsnoka értelmetlen ellenállást parancsolt a katonáinak. Paulus német parancsnok, amikor már értelmetlen volt a további harc, letette a fegyvert. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 524106 | 2013. február 2. 22:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rittal | Adatlap | 524103 | 2013. február 2. 22:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kifaragták púrhabból! :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 524075 | 2013. február 2. 17:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon komoooly ! Az a fullos orrfutó egy Cessna alatt recsegne, ropogna :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 524072 | 2013. február 2. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jajjmááán csak lemosták a kiállításra a kicsurgó olajakat, meg védé40el fényesítették ki. Hogy gondolod, h Irán nem mond valósat? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 524070 | 2013. február 2. 17:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép makett..;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 524069 | 2013. február 2. 16:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 524066 | 2013. február 2. 16:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szomorú aktualitás, amelyről már egy másik fórumon volt egy kisebb vita is... index.hu/tudomany/2013/02/01/a_mernokok_elore_szoltak_hogy_baj_lesz/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 523568 | 2013. január 29. 08:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 523124 | 2013. január 24. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 523123 | 2013. január 24. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 521813 | 2013. január 13. 15:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem mindegy mivel jönnek, csak hozzanak minél többet, és repüljenek is vele. :) Hát, sajnos mi sem azok közé tartozunk, akik képesek lettek volna típusonként, legalább 1 gépet üzemképes állapotban tartani. :( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 521799 | 2013. január 13. 14:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én voltam Speyerben megnézni. Szerintem jó helyre került. Zárt helyen van jó állapotban, nem a szabadban rohad a többi társához hasonlóan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 521798 | 2013. január 13. 14:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van még repülőképes MiG-21 Oroszországban? Szerintem nincs. Ha szándék lenne rá, biztos lehetne, de a 100 éves évfordulóra is "csak" egy MiG-15-öst hoztak repülőképes állapotba. A bolgárok decemberben állították le a MiG-21-eseket. A horvátoknál alig van már repülőképes, most kapkodnak hogy ukrán vagy román cég újítsa fel őket. Így MiG-21-es csak a románoktól vagy szerbektől jöhet. Remélem a 75 éves évfordulóra sikerül elhozni azokat a nálunk repült típusokat, amiből még van repülőképes Európában és láthatjuk őket a levegőben: Me-109, Ju-52, MiG-15, MiG-21, Su-22, MiG-29, L-39, Jak-18 stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 521782 | 2013. január 13. 13:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 519163 | 2012. december 19. 21:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon kíváncsi vagyok mit hoznak az oroszok. Érdemeink szerint hozzák akkor Mig-21 lesz belőle. :D Én már annak is örülnék. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 519160 | 2012. december 19. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Valahol a neten találtam tavaly ezeket a képeket az Orosz Buran-ról: Kár, hogy ilyen sorsra jutott. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 519155 | 2012. december 19. 21:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 90252 | 2012. december 13. 17:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az előbbi miatt elnézést mindenkitől és természetesen töröljék az illetékesek. nem tudom kinek mi a látványos, de például nekem ez is az volt --- Miután végig nézel egy Apollo indítási szimulációt a régi irányítóközpontban, átterelnek egy kicsi ajtón egy másik helyiségbe, ahol az Apollo hordozórakétája alatt találod magad. Én hűűűűűűztem egy darabig, de egyszerű lélek vagyok és az amcsik nagyon tudják, hogy kell eladni még a szárított teve salakanyagot is :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 90249 | 2012. december 13. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már űrrepülésnél tartunk. www.origo.hu/tudomany/vilagur/20121210-x37b-ujra-felszall-a-titkos-amerikai-urrepulo.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 90248 | 2012. december 13. 16:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Zoltán ! Még az első témához fűzve, van itt egy pár kép arról, ahol megemlékeznek az űrhajózás amerikai áldozatairól. Érdekes, hogy a magyar nyelvű irományokban nem nagyon találni utalást azokról az F-104, T-38 és X-15 pilótákról, akik az űrprogram keretében vesztették az életüket, pedig elvileg ez hasonló lehet, mint a Gagarin eset. De most nem kezdjük, hogy Gagarint is kinyírták a gyilkosok :))) Különben még tavaly agyaltam rajta, hogy érdemes lett volna valamilyen formában feltenni néhányat az elkészült fotók közül, mert azért volt némi látnivaló. Konkrétan SWAT Round Up, Kennedy Space Center, Titusville Warbird Museum, American Police Hall of Fame, Power Boat verseny és a hozzájuk tartozó amcsi kamionok. Csak baromi sok a munkám és közben még lusta is vagyok :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 90247 | 2012. december 13. 16:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia SIG! Nagyon jó képek! Különösen jól néz ki az űrsikló csempe borítása. Esetenként nem semmi lehetett ezeknek a levétele, és azok pontosan ugyanoda visszahelyezése. :) Valami szuper látványosságot nem fotóztál még? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 90246 | 2012. december 13. 16:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uraim ! Anyu életére esküszöm, hogy azért dobtam be a bugyuta képeimet, mert megéreztem ennek a szelét és gondoltam elterelem a figyelmet :))) Neee mááá... Annyi ilyet átéltünk már itt :S Aztán jön a felperzselt föld taktikája és kő kövön nem marad... Ráadásul szerintem Ti egy korosztály lehettek az irományaitok alapján. Mert ha valamelyik világlátott 17 éves osztaná itt az észt, még meg is érteném, hogy víz alá kell nyomni a fejét :) Hogy ne legyek Off inkább itt van egy kis űrsikló részlet. Inkább ezt cseszegessétek, mint egymást ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsufolo | Adatlap | 90238 | 2012. december 13. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gábor! Nálam elég erős igény van arra, hogy rakj fel pár képet :) Az űrkutatás őskorába (ha van ilyen a tarsolyodba, de a modern is érdekel) anno igen beleástam magam. Akár egy cikket is írhatnál róla ,szerintem lenne pár ember akit érdekelne... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 90232 | 2012. december 13. 10:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Urak ! Ha már témánál vagytok, akkor megosztok pár fotót a néhány százból, amit tavaly novemberben kattintottam a helyszínen. Hátha valakinek érdekes lesz, mert még nem járt arra :) Azért egy kis idegenvezetés: Van itt hordozójármű, az energiaellátó rendszer épületei, a kilövőállvány, egy kedves Y forduló, ahol az egész komplexum választ a két kilövési hely közül, egy darab a lánctalpból a zord téli utakra és a hangár, ami állítólag a világ 4. legnagyobb épülete. Ha van rá igény teszek fel még pár csemegét... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 90225 | 2012. december 12. 10:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia NORAD! Ez tényleg érdekes kérdés, hogy 60 óra mire lett kirepülve. 6o óra még hallani is nevetséges! :D Annak idején, szegény megboldogult Roczkov Ferivel csináltuk a pályára irányító táborokat. Szerettük csinálni, mert nem az anyareptérről üzemeltünk, hanem eltelepültünk Több géppel is, valahova Balaton környékére, és az egész olyan volt mint egy nyaralás. Nem csak dolgoztunk a gépeken, de repülhettünk mi is, mindenen ami ott volt. A két hét alatt,(nekem csak ennyi jutott az egy hónapból :))két gépem ment a hangárba, mert kirepülték az 50-50 órát. Ezért csak két hetet lehettem ott, a két időszakos gépem ment a hangárba és helyettem egy másik kolléga szált be a gépeivel. Egy egy ilyen pályára irányító táborban 200-300! órát repültettünk ki. De volt,hogy többet is. Gépenként a napi 8 órát simán kireptettük három sassal, de volt, hogy 10-et is. A képen egy ereklyém, a régi szép időkből. Ilyeneket kaptunk Feritől, és ebben is dolgoztunk. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 90224 | 2012. december 12. 09:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Lehet nem idevágó, DE...! Az orosz technikáról csak két kérdés: -Ki is fuvarozza manapság a személyzetet meg az ellátmányt a nemzetközi űrállomásra? -mikor "esett le" utoljára elavult ruszki űrtechnika? Ennyi...köszönöm. Üdv. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 90223 | 2012. december 11. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Mi repülős cég voltunk, nálunk repülni kellet tudni! De ahhoz meg adtak helikopter." Ezen nagyot nevettem :) Én is azt gondoltam hogy épp erre lesz majd jó a C-17. Most már engem is érdekelne, mire használtuk fel azt a 60 órát, amennyit igényeltünk/béreltünk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 90222 | 2012. december 11. 10:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia NORAD! Hát azért tudod ez igen csak érdekes, hogy itt állomásoznak nálunk, és mégsem dolgoznak nekünk. A haza költözés ugyan úgy NATO feladat, mint az oda költözés volt. Az nyilván való, hogy a NATO-nak nincsenek olyan gépei, ami egy ilyen feladat végrehajtására alkalmasak lennének. A valóság pedig az, hogy A C-17-ek eddig csak dicsekedni voltak jók! Már-már népi mulatság, szidni, köpködni az oroszokat, az orosz technikákat. De mi is a rémisztő valóság? Az Oroszoknak van technikai eszközük, és van szabad kapacitásuk mindenre. A NATON-nak pedig nincsen! Pedig ha jól tudom az egyik ilyen gépüket, már a kukából szedték ki és hozták üzemképes állapotba. Azért, hogy kitudják elégíteni a világszerte felmerülő igényeket. Szintén az oroszok voltak azok akik a Párizs-Dakar Rali résztvevőit egy kanyarral, áttelepítették egyik helyről a másikra. NATO ide NATO oda, nekünk magunknak kell intézni a gépet, és a haza szállítást is. Nagy valószínűséggel még a költségek is minket fognak terhelni. A katonai szállítmányokra természetesen vannak megfelelő rezsim intézkedések! De hiába az ezekkel kapcsolatos szabályzatok, intézkedések, ha politikusaink feltűnési viszketegsége, szószátyárkodása miatt mindig mindent kitálalnak a nyilvánosság elé. Ha háborús zónában, az indulást nagy dobra verik, akkor mi titkolózni való lehet a háborús övezeten kívüli, hazai leszállásról. A megérkezők fogadásáról, ugyan úgy tájékoztathattak volna a riporterek, mint amikor a Minyók érkeztek haza. Ott is mutatták az érkezést, a kicuccolást a repülőből. Pedig, az is katonai szállítási feladat volt. Persze tudom (!) én vagyok a hülye, mert fél életemet a seregben töltöttem, és mégis logikát keres benne. Holott tudom, hogy a seregben a mi gömbölyű azt vinni kell ami szögletes azt meg gurítani. :D Amikor megszűnt börgöndi reptér, és átkerültem a hír ezredhez, egyszer elém állt a sport tiszt, és közölte velem, hogy felfog mérni úszásból. Mondom neki nem tudok úszni! Erre azt kérdi, hogy Börgöndön nem kellett tudni úszni? Mondom neki. Nem! Mi repülős cég voltunk, nálunk repülni kellet tudni! De ahhoz meg adtak helikopter. Többet nem jött, hogy ússzak csak mindig be írt valami eredményt. Kb ennyi volt a tesi felmérés is. Hát ennyit az előírásokról, szabályokról és végrehajtásukról. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 90221 | 2012. december 10. 23:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A katonai szállítmányok érkezése állítólag titkos és az ilyen gépek fotózása is állítólag tilos. A hozzászólásokból viszont látható, hogy a rohadt nagy hideg ellenére véletlenül épp akkor voltak kinn néhányan... www.airportal.hu/ap/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NORAD | Adatlap | 90220 | 2012. december 10. 23:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A pápai 3 C-17-es kapacitása kevés a közös NATO feladatok ellátásához. Kihasználtságuk magas, elég sok ország osztozik rajta. A gépek számának bővítése tervben van. A C-17 sokkal kisebb mint az An-124. Vagy több gépnek kellett volna menni vagy egynek többször fordulni. Valószínűleg ez volt a legolcsóbb megoldás. Így sem hozunk mindent haza, mert nincs rá elég pénzünk. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |