/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
cenci2 581080 2015. március 11. 15:16
Válasz erre
Komócsy
Komócsy
104503659
104503659
104503636
104503636
104503649
104503649

Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül hogy most a Komócsinak a Dunavarsányi telepe hogy áll,vagy egyáltalán a család folytatja e még a telep befejezését ?Fotót is csak egy évvel ezelőttit találtam a google-ban ,most nem tudom hogy a gépekből mennyit is adtak el azóta vagy netán még meglenne mind?
Horvath_Balazs 578009 2015. február 6. 16:52
Válasz erre
Ez nem a magyar Pelikán, hanem egy csehszlovák példány. Lásd néhai Kasza Jóska bácsi archívumát:

users.atw.hu/archivfotok/files/002_006_resz/imagepages/image72.html
migi 577985 2015. február 6. 11:51
Válasz erre
10940588_976786592341120_4498996486742442136_n
10940588_976786592341120_4498996486742442136_n

Ha még érdekel a fotó
sanyi 577885 2015. február 4. 12:11
Válasz erre
Ajjjas rágalom, ilyen nincs, hiszen jobbantejjjesít az ország...
Egyébként erre én is gondoltam, hogy megtudják, hogy miből vannak a gépek és nincs védve, akkor a helyi méhtelepeken fog mozgolódás lenni.
Varjúbácsi 577870 2015. február 4. 08:11
Válasz erre
Nem árt tudni azt se, hogy a felújított Indóházhoz anno tartoztak felújított vasúti járművek is! Aztán az átadás után rövid idővel a helyi mezei palesztínok úgy lerabolták az őrzés nélkül kiállított technikát, hogy a Füstiben a mai napig próbálják helyreállítani őket! Szép kilátások! Tálcán kínálni nekik az "alamíniumot"!
Kamovos 577862 2015. február 4. 00:34
Válasz erre
Ha annyira fontos nekik az az indóház, rakják tele vonattal. Azon lehet föl le mászkálni, a marhavagonokban meg lehet tárgyalót ki alakítani.
Kamovos 577861 2015. február 4. 00:33
Válasz erre
Ez továbbra is egy elcseszett szabadidőközpont, játszótérrel a drága értékeinkből, amiket feláldoznak a pénz oltárán, aztán mikor majd nem kellenek szétvágják őket!
Ami meg nem fér oda arról nagyvonalúan lemondanak és átadják őket az enyészetnek!
Ezt nem szabad engedni!
lhsn 577850 2015. február 3. 21:37
Válasz erre
Na most akkor mi lesz? Tényleg méltó helyre kerülhet Közép-Európa egyik legnagyobb repülős szakgyűjteménye?

lhsn.hu/a-reptar-projekt-meg-el/
sanyi 577387 2015. január 29. 18:46
Válasz erre
Magyarisztán... Van a munkaszerződésemben egy mondat, valahogy így: a szándékosan okozott kárt 100%-ban, a véletlen okozott kárt 75%-ban köteles megtéríteni. Ezt be kellett volna/kellene vezetni a tornyosházban is... Az oké, hogy nem adhatták volna el, de a magyar gépeket eladni és ezeket repülni? Ja már megint gondolkodok, elnézést. Vagy nem eladni, hanem szakszerűen lekonzerválni? Kötelet a nyakukba!
KapusiZoli 577380 2015. január 29. 17:44
Válasz erre
Pista 575795 2015. január 9. 16:54
Válasz erre
Távolfelderítőink
Távolfelderítőink

Urak, keresem Péterdi A. János Távolfelderítőink című könyvét.
Akár megvételre, akár cserére, akár csak kölcsönbe.
Szívesen be is digitalizáltatnám, hogy közkinccsé lehessen tenni.
Keresek bármi más anyagot, leírást, könyvet, cikket, szakirodalmat, mely a MKHL távolfelderítőivel foglalkozik.
Szintén keresek bármilyen színes képanyagot (digitálist is!) Junkers 88-ról.
zitasist@hotmail.com
p-51 575656 2015. január 8. 13:02
Válasz erre
p-51 575655 2015. január 8. 13:02
Válasz erre
Ezek is hasznosak, meg a festés, milyen színeket használjak a pilótafülke belsejében, meg esetlegesen milyen kopásokat, koszolásokat készítsek, hol jellemző a fokára, stb. Lényegében minden info hasznos, 1/24-es gépet festek, és eddig 1/72-ben mozogtam csak, úgyhogy ezt szeretném minél részletesebbre.
ssanyi 575650 2015. január 8. 11:20
Válasz erre
Üdv!

Jól sejtem hogy a pilótafülke alatt a kabindeklit érted hogy melyik verzió volt, valamint hogy a futóáramvonalazó lemez alja fent volt vagy nem?Ilyen jellegű képeket keresel?
Elnar 575647 2015. január 8. 11:01
Válasz erre
p-51 575646 2015. január 8. 10:37
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a magyar Fw-190F-ekhez, ha keresek illusztrációt, elsősorban a pilótafülkéről és a futóműről, van-e olyan oldal, ahol hasznosat találok, és melyik oldal lenne az a neten?
Előre is köszönöm:
p-51
badgo 575565 2015. január 7. 09:13
Válasz erre
Köszi!

Valamivel közelebb vagyok.
p-51 575493 2015. január 6. 11:45
Válasz erre
Köszönöm!
pintair 575477 2015. január 6. 07:46
Válasz erre
badgo!
Olvass vissza a Gripen topik elso 4-5 oldalaba! Megtalalod a kodokat.
Horvath_Balazs 575461 2015. január 5. 21:32
Válasz erre
Bocsánat, hogy hozzászólok, de tudomásom szerint voltak olyan magyar Fw 190-esek is, amelyek német jelzéssel repültek.

Az Amodel-féle Jak-12 makett a Jak-12A változatot adja, nálunk viszont a Jak-12R-t használták, amihez pl. új szárnyakat kellene gyártani...

Maradok tisztelettel:
Horváth Balázs - www.avia-info.hu
badgo 575455 2015. január 5. 20:49
Válasz erre
Sziasztok!

Gripent építek 1:72 ben.. mostanság kezdek áttérni az akrillra. Az volna a kérdésem milyen MR.hobby festéket válasszak a camohoz. Esetleg egyéb márka. Bevallom a sok szürke között kicsit eltévedtem.. :) és a modern bringák építésében sem vagyok jártas.. Köszönöm, robi
piratvitorla 575452 2015. január 5. 20:18
Válasz erre
Szia!
A magyar FW-190F-ek magyar jelzésekkel repültek.
1/24-ben még nem láttam ilyen matricát, de akkorában szerintem célszerűbb fújni...
üdv
p-51 575448 2015. január 5. 19:40
Válasz erre
Sziasztok! Lenne egy általános kérdésem, mivel nagyon nem vagyok járatos a 2. vh-ban.
A magyar Fw-190-ek magyar felségjellel repültek?
1/24-ben van ilyen matrica?
Üdv:
p-51
Zoli 575430 2015. január 5. 16:38
Válasz erre
Drága barátom, hogy nem ismered ezeket a típusokat? No mindegy, a többiek megírták a lényeget, az RS 11-esét tudtommal már kiveséztük, egész jó, annál csak sokkal rosszabb van, szóval nyugodtan vedd meg, az Amodel 12-esben sem fogsz csalódni, ismered a céget...
z
Freddy 575428 2015. január 5. 16:20
Válasz erre
Ja, ok, én is bírom amúgy az Amodelt, rengeteg olyan típust gyárt, amit más nem; aki komolyabban gyűájt magyar témát 72-ben, az előbb-utóbb beléjük akad.
sanyi 575427 2015. január 5. 16:06
Válasz erre
Köszi a segítséget és az infókat!
Freddy! Félreértettél. Nem a dajcsok minőségén vagyok kiadva, hanem a hozzáállásukon, rühellem a tohonya, lesz.rom jellegű embereket és cégeket, ők pedig épp ezt képviselik az "újdonságaikkal". Az Amodel cuccait ismerem, van is már pár belőlük és ezek után lesz is még Jak-12 is!:) Tény és való, hogy kényelmesebb volt a Hobbifőnök WR-360 dízelmozdonyát építeni, mint majd a Mi-1-esüket lesz, de ez egy ilyen sport.
Freddy 575422 2015. január 5. 15:05
Válasz erre
Az első egy Jak-11-es, most adta ki 1/72-en az RS models, de Google alapján más is adta már ki.

A második egy Jak-12-es, az AModel árulja 1/72-ben, bár amennyire a Revell minőségén ki szoktál akadni, szerintem te ezt a céget messziről kerüld el. Nekem megvan amúgy a készlet.

A speciális felségjelek az 1956-os forradalom alatt használt magyar felségjelek (már csak a képfájl nevéből ítélve is), kb ahány repülőgép, annyiféle ilyen ideiglenes felségjel volt, az Aero 45-re meg az egyik Mi-4-esre pl egy téglalap alakú magyar zászló került.
Miggyuri 575421 2015. január 5. 15:05
Válasz erre
Az 12-es A változatát az Amodel gyártja 1/72-ben.
Miggyuri 575420 2015. január 5. 15:04
Válasz erre
bocs jak 11 és 12
Miggyuri 575419 2015. január 5. 15:03
Válasz erre
Jak-18 és 12, ha igaz, akkor az '56-ban használt ideiglenes felségjelek.
piratvitorla 575418 2015. január 5. 15:03
Válasz erre
Szia!
Az első a Jak-11 Ölyv amit egy cseh cég gyárt 72-ben és 48-ban ha jól tudom.
A második a Jak-12, ez már neccesebb...
Szerintem 52-os felségjelek lehetnek
üdv
sanyi 575414 2015. január 5. 14:40
Válasz erre
Jak56
Jak56
Jak1256
Jak1256

Sziasztok!
Ezek pontosan milyen gépek és lehet-e kapni őket 72-ben? Esetleg a speciális felségjelről van valakinek valami plusz infója?
PeKo Publishing 574216 2014. december 19. 20:01
Válasz erre
Nem magyar, az SG. 2 gépe volt - ők korábban valóban Magyarországon harcoltak.
migi 574207 2014. december 19. 18:10
Válasz erre
És még azt mondják hogy nem lehet fotokat találni , ezen az oldalon is van több mint 600 fotó.
sanyi 574205 2014. december 19. 17:43
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt láttátok már?
www.ww2incolor.com/hungary/ju-87-g-stuka.html
Állítólag magyar, de most nincs Photoshop-om, hogy megnézzem a felségjelet egy kis szerkesztés után.
Tudtommal nem volt nekünk, de sose tudni...
badboy 573520 2014. december 9. 13:46
Válasz erre
Szia!

Az academyt építettem meg, szerintem nem rossz makett, bár a belseje kicsit szegényes, amúgy elég könnyen épythető. A másikhoz még nem volt szerencsém, de szerintem az a régi heller lehet, ez megjelent smer dobozban is.
ponty 573493 2014. december 8. 23:14
Válasz erre
Szerintetek melyik jobb, az academy, vagy a plastyk fiesler 156 -a? Nézegettem dobozbontásokat, de legfeljebb, az, tűnt fel, hogy az academy külön motorja van, és a szárnak alján van egy pár véset. A belső tér egyiknél sem nagy dolog.
Csobi21 573459 2014. december 8. 16:07
Válasz erre
solyom 573405 2014. december 7. 19:05
Válasz erre
Helló Csobi21!

A film címe: Zúgnak a szirénák.

BB
sárkányos 573141 2014. december 2. 20:46
Válasz erre
Szevasztok. Egy cikk a magyar honvédség jelenlegi állapotáról. Bocs , hogy ide raktam , de van benne légierő is.index.hu/tech/2014/11/28/a_romanokat_megallitanank_valahol_a_tiszanal/
Csobi21 573083 2014. december 1. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!
Engem az érdekelne, hogy maradt-e fent valamilyen filmfelvétel magyar Fiat Cr-32-ről, vagy van-e olyan korabeli film amiben láthatóak? A sokat vitatott Hungarian Fighter Colours 1.részében van kép pl. ifj. Latabár Árpádról, amint egy 32-esen ül, esetleg annak a filmnek nem tudja valaki a címét?
solyom 571633 2014. november 9. 17:46
Válasz erre
Sziasztok!

Amit Sanyi említ (214) az a gyári szám.
A lajstrom bent van a cikkben, és az Avia infon is megtalálható, az az S-006.

BB
lacipapa 571629 2014. november 9. 17:15
Válasz erre
A "könyv" szerint 5db.,de úgy tudom,német jelzésekkel.
piratvitorla 571628 2014. november 9. 16:50
Válasz erre
Sziasztok!
Viszont az eredeti Si-204 repült a Magyar Királyi Honvéd Légierőnél. Talán több példány is...
üdv
Zoli
Planes 571600 2014. november 9. 10:41
Válasz erre
Sziasztok! Mivel csak egy darab repült Magyar jelzéssel,sokra ne számíts.A lajstrom pici kb 10cm-es szám volt a vízszintes előtt a törzsön : 214 ha jól emlékszem. Üdv.! Eses Sándor
magyaralba 571597 2014. november 9. 10:14
Válasz erre
Szia!

Köszi a megosztást, hasznos volt nagyon és csak remélem (többen is reméljük) hogy hamarosan előkerülnek fiókok, ládák mélyéről fotók amik előbbre viszik az Aero C-3 történetének megismerését, hogyan és milyen festéssel repültek Magyarországon, volt-e rajtok lajstrom jel és ha igen akkor hol és milyen méretben stb...

Kösz mégegyszer.
Üdv Polo
solyom 571585 2014. november 9. 00:02
Válasz erre
Aero C-103A (01)
Aero C-103A (01)
Aero C-103A (02)
Aero C-103A (02)
Aero C-103A
Aero C-103A

Helló!

Megtaláltam a cikket, mellékelem.
Plusz még egy fotót, amit szerintem többen ismernek.
Az én tudományom eddig tartott Aero C-103 ügyben.
remélem tudtam segíteni!

BB
magyaralba 571576 2014. november 8. 21:07
Válasz erre
Szia!

Köszi a linket...az Aero Magazinos cikkre nagyon kíváncsi lennék, de gyanítom többeket is érdekelne itt a fórumon. Ha megtennéd hogy megosztod megköszönném.

És fényképeket továbbra is keresek! (keresünk itt a fórumon)
Üdv Polo
solyom 571572 2014. november 8. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudom mennyire ildomos másik fórumra hivatkozni, de a magyar Aero C-3 Pelikánról amit tudni lehet, itt megtalálod:

www.makett.org/smf/index.php

Ha jól emlékszem, valamelyik Aeromagazinban is van egy két oldalas összefoglaló.
Ha érdekel, megkeresem.

BB
migi 571555 2014. november 8. 14:02
Válasz erre
Talán ha egy fotót láttam eddig erről a gépről
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.