<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
Sennás | Adatlap | 587353 | 2015. június 11. 18:54 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 587350 | 2015. június 11. 18:27 | ![]() | |
Kimerítő válasz Köszönet! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 587345 | 2015. június 11. 17:34 | ![]() | |
Sajna van egy alapvető különbség a Typhoon és a Griff között: a T.-nak alul van a szívócsatornája, a G.-nek meg oldalt. Vagyis amikor a lassuló gép orrát kormánnyal már nem lehet fent tartani, a T.-nál először a szívócsatorna fog betont, és pár tizedmásodperc alatt alaposan fékez a gépen egyet, mielőtt az orr is leér a betonra.Valószínűleg kisebb sebességig is fent lehet tartani az orrát, mert ugye hátul két hajtómű súlya egyensúlyoz, a G.-ben meg csak egy. A G.-nél enélkül a közbenső lassulás nélkül viszont azonnal a géporr fog betont, és ekkor a sebesség még olyan 150-200 között lehet, tehát elég könnyen átbukfencezhet a gép. A MiG-21-nél is ha csak a főfutók nem jöttek ki, simán hasra lehetett szállni orrfutóval, de ha az orrfutó ragadt bent, akkor tiltott volt a hasraszállás(ezért volt a teljes futó-rendszernek két nyitó-rendszere /hidraulikus és vészlevegős/, plusz az orrfutónak még egy mechanikus is). R. | |||||
Sennás | Adatlap | 587342 | 2015. június 11. 17:10 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 587341 | 2015. június 11. 17:04 | ![]() | |
Én nem vagyok szakértő , de egy olyan próbát nem lehetett volna tenni (mivel az Orr futó hátrafelé záródik be)simán kint hagyni a főfutót lebegtetni lassul a gép és az utolsó pillanatba szinte csak "lehuppan" az orr és megáll?Látható a Typhoon-nál már jártak így++ utasszállító is járt már így.Teljesen hasra szállnak vele persze hogy valamerre kitör,kifordul a gép.Ott meg már muszáj katapultálni. | |||||
börni75 | Adatlap | 587302 | 2015. június 10. 21:29 | ![]() | |
Gripen-lassan nem aktuális!:-) | |||||
zoli75 | Adatlap | 587289 | 2015. június 10. 18:32 | ![]() | |
Szia, Igen, köztes állapotban maradt az orrfutómű. Amolyan se kint se bent helyzetben. Ezért döntöttek a hasra szállás mellett. Minden bizonnyal megpróbálta a pilóta behúzni és kiengedni hátha rögzül valamelyik állapotban, de nem sikerült. | |||||
vlevi | Adatlap | 587287 | 2015. június 10. 18:27 | ![]() | |
"az orrfutó kinti helyzetben maradt" Nem vagyok nagy szakértő, inkább csak érdeklődő, de gondolom ez azt jelenti, hogy a futómű behúzás nem sikerült. Nem maradt rögzítve az orrfutó, valószínűleg próbálták párszor újra ki/be engedni, hátha rögzül valamilyen állásban, de végül a hasraszállás mellett döntött. Legalábbis nekem ez az ésszerű magyarázat. Mert, ha nem tudta behúzni felszállás után az orrfutót, a laikus megkérdezheti, hogy oké, de akkor miért nem engedte ki a főfutót is, és szállt le rendesen? | |||||
zoli75 | Adatlap | 587286 | 2015. június 10. 18:22 | ![]() | |
A "30"-as oldalszámú gép szenvedett balesetet. A hírek szerint az orrfutó kinti helyzetben maradt. Az üzemanyag kifogyasztása után hasra szállt a kecskeméti repülőtéren. Kádár Sándor örgy. pilóta jól van. | |||||
Dolmi | Adatlap | 587285 | 2015. június 10. 17:41 | ![]() | |
bgyasoldier | Adatlap | 586724 | 2015. május 30. 16:57 | ![]() | |
Állítólag tavaly akartunk a Tigermeetre mi is, semmiféle garanciális probléma nincs, az csak rizsa volt. Meg volt minden engedély, csak senki nem akarta kifizetni... | |||||
Otto | Adatlap | 586710 | 2015. május 30. 15:43 | ![]() | |
A cseheknek úgy látom nem okoz garanciális problémát a festés... | |||||
Sennás | Adatlap | 586596 | 2015. május 28. 20:02 | ![]() | |
Igen látszik,felrakva is. | |||||
erwyn | Adatlap | 586578 | 2015. május 28. 12:37 | ![]() | |
Én a hajózó ábrázatára lettem volna kíváncsi amikor először a kellő távolságból kiszúrta a "golyónyomokat"! | |||||
tothgun | Adatlap | 586572 | 2015. május 28. 10:33 | ![]() | |
Üdvözletem! De igen! A Revell makett matricaívén rajta vannak a "golyó ütötte" lyukak is... (4. sorszámú matrica) Üdv, tothgun | |||||
delta976 | Adatlap | 586557 | 2015. május 27. 22:56 | ![]() | |
Éppen az említett "9240"-es van a repertoáron, de ha jól látom, a bal oldalon nincsenek a jelzett "nyomok". | |||||
zkalos | Adatlap | 586556 | 2015. május 27. 22:49 | ![]() | |
Az új Revell 1/72 makettben pont ez a festés van benne, ha érdekel. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 586554 | 2015. május 27. 22:37 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586552 | 2015. május 27. 22:28 | ![]() | |
De az a "cica" fej+koponya se semmi! Kiadhatnák matricába:-) Az vajon század jel? | |||||
Sennás | Adatlap | 586551 | 2015. május 27. 22:23 | ![]() | |
Valami rossz Ladán láttam ilyet elöször. Mesziről mutatós ,de Amerikába bizti utánad menne a zsaru megkérdezné"Uram jól van"?:-) | |||||
delta976 | Adatlap | 586550 | 2015. május 27. 22:07 | ![]() | |
Valószínűnek hangzik. Köszönöm a tippet! Korábban még nem hallottam ezekről. Üdv.: CSaba | |||||
Sennás | Adatlap | 586542 | 2015. május 27. 21:03 | ![]() | |
delta976 | Adatlap | 586536 | 2015. május 27. 20:15 | ![]() | |
Sziasztok! Csak érdekességképpen szeretném a figyelmetekbe ajánlani a sajnálatosan elhíresült "Lion Effort 2015" gyakorlaton résztvevő házigazda, cseh légierő egyik együléses, a 9240-es oldalszámú "JAS 39 Gripen C" gépének bal oldali levegő beömlőjén fellelt érdekes "jeleket" (ld. a képeket). Az érdekességhez hozzátartozik, hogy ez a "valami" 2014. május 23. után került a gépre, az ezt megelőző időben készült fényképeken nyoma sincs. Az én lehetséges magyarázataim: 1. humoros festés? 2. valaki a (szolgálati) fegyverével "játszott" volna...? Várom a Ti magyarázataitokat a "titokzatos" jelekre! Szép estét kívánok! Üdvözlettel: Csaba | |||||
Sennás | Adatlap | 586441 | 2015. május 26. 19:35 | ![]() | |
Dolmi | Adatlap | 586378 | 2015. május 25. 19:36 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 586186 | 2015. május 22. 22:05 | ![]() | |
bandy | Adatlap | 586184 | 2015. május 22. 21:51 | ![]() | |
Sziasztok. Nekem is segítsetek mert én még nem is halottam erről a "Peszekis" dologról. | |||||
mcs | Adatlap | 586182 | 2015. május 22. 21:39 | ![]() | |
Sziasztok! Segítsetek emlékezni arra az ominózus "Peszekis" ügyre.. | |||||
zoli75 | Adatlap | 586157 | 2015. május 22. 16:41 | ![]() | |
A vizsgálatok szerint nem műszaki hiba okozta a Lion Effort 2015 elnevezésű gyakorlaton a JAS-39D EBS HU katasztrófáját. Nekem olyan "Peszekis" szaga van a dolognak... | |||||
zoli75 | Adatlap | 585977 | 2015. május 20. 07:34 | ![]() | |
2015.05.19.-én egy csehországi gyakorlaton helyi idő szerint 13.40-kor leszállás közben összetört a Magyar Légierő JAS-39D (42) EBS HU repülőgépe. A két pilóta katapultált. | |||||
Weizi | Adatlap | 581889 | 2015. március 21. 18:46 | ![]() | |
Egy újabb cikk! Ezúttal a pilóták esetleges elvándorlásáról! mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/gripenek-vadaszpilotak-nelkul-1278228 | |||||
Sennás | Adatlap | 581858 | 2015. március 20. 21:42 | ![]() | |
Igen megvan a kép köszi! | |||||
zoli75 | Adatlap | 581856 | 2015. március 20. 21:37 | ![]() | |
Szia, A fotón a "40"-es oldalszámú JAS-39C látható Kassa repülőterén. Üdv., | |||||
Sennás | Adatlap | 581855 | 2015. március 20. 20:40 | ![]() | |
Köszönet zoli75! Azt tudni 1 vagy 2 üléses gép volt? | |||||
zoli75 | Adatlap | 581847 | 2015. március 20. 19:50 | ![]() | |
Szia, Útban hazafelé valami probléma lépett fel az üzemanyag ellátó rendszerével és elővigyázatosságból Kassán szállt le a gép. Üdv., | |||||
Sennás | Adatlap | 581844 | 2015. március 20. 19:17 | ![]() | |
alexkidd | Adatlap | 576827 | 2015. január 22. 23:51 | ![]() | |
Hát nem a legjobban sikerült készletük, az biztos. Vannak hibái, de azért annyira nem lett rossz. | |||||
Weizi | Adatlap | 576825 | 2015. január 22. 23:27 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 575159 | 2015. január 2. 16:49 | ![]() | |
Ez nekem semmi, nem sok konkrétumról esett szó. Én se vagyok elájulva tőle, de azért elmegy, szerintem nincs nagy különbség az új Airfix makettekhez képest. Ha a pontossága 1-2mm-es tűrésen belül van, nekem megfelel, pár kiegészítővel feljavítva... z | |||||
zkalos | Adatlap | 575158 | 2015. január 2. 16:30 | ![]() | |
Úgy tűnik, másnak sincs túl jó véleménye az új Revell Grippenről www.arcforums.com/forums/air/index.php | |||||
Weizi | Adatlap | 575150 | 2015. január 2. 14:13 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 574960 | 2014. december 30. 16:55 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 571152 | 2014. november 3. 17:17 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 570812 | 2014. október 29. 22:56 | ![]() | |
bandy | Adatlap | 570282 | 2014. október 22. 17:47 | ![]() | |
Szép Napot. Azt szeretném kérdezni hogy a Gripen katapult ülés párnájának és bekötő hevederenek melyik humbrol festék felelmeg? | |||||
zoli75 | Adatlap | 568527 | 2014. szeptember 30. 22:26 | ![]() | |
Ma délután a debreceni repülőtér légterében 20-25 percen keresztül két Gripen gyakorlatozott egy An-26-os társaságában. | |||||
vlevi | Adatlap | 567929 | 2014. szeptember 21. 12:55 | ![]() | |
Én sem írtam biztosra a színt, csak a kittyhawk összeállítási útmutatójában ezt a színt láttam. Annyi biztos, hogy ők sem a fehéret adják meg. | |||||
pintair | Adatlap | 567923 | 2014. szeptember 21. 10:50 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 567906 | 2014. szeptember 21. 08:09 | ![]() | |
Szia, Nekem az FS36622 ugrik be, mint majdnem fehér, de ha rosszul emlékszem, elnézést! z | |||||
vlevi | Adatlap | 567899 | 2014. szeptember 20. 21:49 | ![]() | |
Kittyhawk Fs36495-nek irja www.1999.co.jp/eng/image/10220774z/70/1 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Csak van még a doboz alján pár pót alkatrész:)
Úgy hallottam körözött a pilóta az üzemanyag nagy részét elégette hogy minimalizálják a tűzesetet.De kérdezném,ha olyan gyakorlat lett volna amiben pót tank,Litening célmegjelölő,egyéb fegyvere van felszerelve azokkal mi lesz?Jelzem nem hajtóműhiba hogy rögtön katapultálni kell ott sorba ledobálnak mindent?Akár a reptér területére is,hogy el ne tünjön valami?